Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena z prvního vagonu: Kdyby mě náraz nevymrštil, už bych tu nebyla

Štěstí v neštěstí měla osmatřicetiletá Drahomíra Kudrnová. Seděla totiž hned v prvním vagonu pendolina, které ve středu ráno narazilo na přejezdu ve Studénce do nákladního auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84l17a35s44t55i28m91i29l 51H52a28l38b27i87c83h 8403855426308

V rámci ochrany životního prostředí,měly by se náklady které nepodléhají zkáze,striktně převážet pouze po železnici.

+1/0
25.7.2015 7:33

P17a75v10e50l 35S83i86t27a 8215988403621

Stale se hovori o bezpecnosti prejezdu , nehovorit ale cinit ,,, za cisare pana a po valecne dobe mel kazdy prejezd starou babu co tam stale s praporkem a stahovala zavory ,pak to zrusili a kdyz zpocitam ten balik co to uz stalo od povalecne doby ,tak dejte stary babe 30.000kc a bude klidek ,ty penize za opravu vlaku a jine muze miti jeste premie 300000kc rocne, jako to maji hosi ,,,kazdy vime kde a je to .kuk.8-o8-o8-o8-o

+1/0
24.7.2015 20:32

L17u38b54o 55K34o28h39u65t 5526876111154

minul sa ti sunar?;-D

0/−2
24.7.2015 20:25

M34i56c27h64a10e21l60a 47L53h92o79t21s83k65á 2109596678117

Ach to má takový krásný lidový nádech R^ Brzké uzdravení ;-)

0/0
24.7.2015 19:46

F80r30a20n89t21i98š71e41k 58M21o56s75s 8762293749949

Tak hlavně, že to starej pořádně zapil.

+1/0
24.7.2015 18:02

J26i78n66d32ř27i98c47h 91H18r23a58d42e71c67k28ý 6785979512172

idnes započala nový seriál? dnes píše o ženě z prvního vagonu, zítra třeba o muži z druhého atd atp...

0/−2
24.7.2015 14:38

J79i93r43i 45M27a91r67e61k 2499906763265

Myslim si ze by bylo vhodnou reakci CD na tuto a jine nehody vyradit z kazde soupravy prvni a posledni vagon, stejne v nich ted nebude chtit nikdo sedet.;-)

+8/0
24.7.2015 11:48

B60o45h87u49s31l92a45v 82K80r82á28l80í96k 2501390699906

Pokud někdo zažil nehodu, kterou nejvíc odskákal prostřední vůz, tak ten si zase sedá do prvního nebo do posledního. A tím se to vyrovná.

0/0
24.7.2015 19:37

P91e76t77r 34R21i94h11a81k 7421488408586

Je to bohuzel jenom kdyby. Nebyly by potreba zadne nadjezdy, podjezdy ono by stacilo jen aby lidi dodrzovali elementarni pravidla a respektovali predpisy. Kdyby stacilo tak malo nemuselo se nic stat. A tipuju, ze kdyby se za prejezdem zeptali toho traktoristy ptoc jel na cervenou tak cekam odpoved ve stylu ale prosim te co blbnes co stresujes vsak se nic nestalo. Ty lidi jsou proste tak omezeni, ze jim nedochazi , ze tam je dulezite ze se NECO mohlo stat ne to ze se nic nestalo. Nedomysli nasledky a dusledky sveho chovani a cinnu.

+13/0
24.7.2015 11:26

P47e96t10r 40M95a97r95e82č28e96k 1843621679368

"Příšte si do prvního vagonu nesedne". To mi připomnělo onu hlášku drážní inspekce. Když se zjistilo že v případě železniční nehody bývají v poslednim vagonu nejprudší rázy. Ho doporučila vůbec nepřipojovat. :-)

+4/0
24.7.2015 11:08

P96e75t61r 47Ž76á61k 1978702565249

je to tam trochu jinak - poslední vůz dle statistiky nejčastěji vykolejí...

0/0
24.7.2015 11:10

P98e90t48r 50M86a66r87e53č14e34k 1423841279508

Aha .. no ale podstata zůstává stejná. :-)

+1/0
24.7.2015 11:12

J11i51ř42í 85Z71á94h90o24r65a 5833975352309

Proto ho stačí vypojit. jen mi je líto lidí, kteří zůstanou na nádraží v tom vypojenym vagónu. V tu chvíli by asi raději vykolejili.....

+2/0
24.7.2015 11:17

P94e71t77r 60Ž75á50k 1858412145589

někde jsem četl, že lidi si všimli až nárazu, žádné brždění před tím. To mě trochu překvapuje, podle videa a map ten fíra na ten přejezd vidí minimálně 300 m, to měl několik sekund na rychlobrzdu a ještě se pokusit schovat. Otázkou je, jestli by při pomalejší rychlosti vlaku při narázu nedošlo k vykolejení...

0/0
24.7.2015 11:06

J55a94n 60S19t41o57d43o92l21a 7571210463340

O nebrždění psali, ale to nemusí být pravda. I kdyby měl možnost na 300 metrů vidět, tak ne tak průkazně, aby věděl, že ten náklaďák stojí na kolejích. Ze vzdálenosti 300 metrů to mohlo vypadat, že stojí normálně za závorami. Vlak jel údajně hodně přes 100 km/h. I kdyby fíra začal reagovat 300 metrů před srážkou, měl na jakoukoli činnost něco kolem 5 vteřin (při rychlosti 120 km/h z hlavy cca 8 a půl vteřiny). 

Moc možností fíra neměl, protože těch 300 metrů je teoretických, reagovat začal tak kolem 150 metrů. Neznám brdné dráhy Pendolina, ale domnívám se, že by nic podstatného neubrzdil a čas na útěk dozadu taky neměl. Při pádu mostu tenkrát fíra utekl do mašiny, ale to jel výrazně pomaleji a měl tudíž daleko víc času na reakci. Domnívám e, že tentokrát nestačil udělat vůbec nic, maximálně aktivovat brždění těsně před srážkou.

0/0
24.7.2015 11:40

M29i21l97a60n 32Č83e35r63n52ý 5613469919802

Také má v důsledku srážky amputovány obě končetiny. To svědčí o tom, že vůbec nestihl nikam zdrhnout.

0/−1
24.7.2015 11:59

L36u72b66o 43K40o19h95u92t 5866906211854

chlapci moc teoretizujete , tu niekto pisal ze ten isty rusnovodic uz jednej tragickej nehode zabranil, takze isto aj tu reagoval ako mal. tie amputovane nohy svedcia o tom ze sa do poslednej chvile snazil co najviac zmiernit nasledky.

0/−1
24.7.2015 15:00

B59o65h31u90s85l76a19v 58K47r58á48l76í88k 2631560789936

A co tam jako po spuštění rychlobrzdy mohl zmírňovat? To jako že si ještě začal chystat lékárničku?

0/−2
24.7.2015 19:41

L13u43b24o 26K59o31h69u36t 5776276121504

;-D no asi robil nieco ine ked nestihol spustit tu brzdu a schovat sa ze?

0/−1
24.7.2015 20:26

J40a41n 30S86a74l71o28m13o72n 4659830371425

On je vtip v tom, že ten přejezd je z pohledu Pendolina za zatáčkou a ten strojvedoucí fakt nevidí 300 metrů za roh ;-D.

+2/0
24.7.2015 16:12

V43l77a34d88i54m76í61r 26M97e83n56d95i 3682109441616

Prajem tej pani a všetkým zraneným skoré uzdravenie. Akurát neviem či opisovať tú hrôzu bude vhodná téma pre deti základnej školy....

+2/−2
24.7.2015 10:57

K63a18t59e16ř18i16n26a 28V89a23š90á38k75o30v46á 5591862839255

"Rozkaz zněl jasně: nesmí projet muž s koženou brašnou!"  ;-D

0/−3
24.7.2015 11:20

J53a45r46o32s50l49a33v 42Č57e73r89n16ý 6718824519188

dat sama sobe smajlika za idiotsky prispevek, to musis mit v ty kebuli slusne vyhrabany, jestlipak bys byla takhle vtipna, kdyby ti tam zemrel nekdo z rodiny?

+2/−2
24.7.2015 11:54

K34a30t34e36ř60i15n98a 40V84a33š49á76k46o95v19á 5841832909255

Doporucuji si precist prispevek, na ktery reaguju. O smrti tam neni ani slovo. Jen o povidani se zaky zakladni skoly.

A netykame si.

0/−1
24.7.2015 12:33

J27a84k19u66b 84S73e67m54e98r17á28d 2547346211881

no, mozna tam jde spis o to, ze ta vase reakce nebyla zrovna v logickem sledu

+1/−1
24.7.2015 14:55

M35i66l59a87n 91Č39e47r91n64ý 5253829649202

Tak, ona sama o žádné "hrůze" nehovoří. Spíš o štěstí.

0/0
24.7.2015 12:01

O76n80d31ř87e91j 36M90a71r24e62k 9482620927609

Tak trochu nechápu, proč vlak projíždí stanicí a přes přejezd tak vysokou rychlostí, vždyť je nabíledni, že tam může někoho trefit - to honil nějaké zpoždění?

+1/−17
24.7.2015 10:56

J10i32ř66í 78Z25á64h57o70r52a 5343945972849

vždyť jel jen 150. v česku vlaky nejezdí moc vysokou rychlostí.

+2/−1
24.7.2015 10:59

O79n91d53ř51e11j 18M56a76r27e85k 9402620977309

Skrz nádraží? Co to udělá třeba s kočárkem, co stojí na perónu? S kufry? Nejsem specialista ale co takhle špatně přehozená výhybka?

0/−13
24.7.2015 11:03

J26a20n 13S20a35l98o77m47o69n 4969460661985

Protože zabezpečovací systém funguje u nás většinou na principu kolejové smyčky, tak tu špatně přehozenou vyhybku okamžitě rozpozná (není propojená smyčka). Předpokládám, že na perónu je vyznačená bezpečná zóna žlutou čarou. Když budete stát za ní, tak vás sice vítr ofoukne, ale rozhodně neodfoukne :-).

+4/0
24.7.2015 11:12

J62i15ř38í 95Z92á92h50o21r78a 5703215472549

S kočárky a kufry to nic neudělá, špatně přehozená výhybka je irelevantní.

+1/0
24.7.2015 11:15

V45l82a81d46i36m26í27r 44M40e60n48d24i 3692989161416

Tak pri tejto logike bolo asi zbytočné stavať vysokorýchlostné trate a kupovať Pendolina. Strojvodca sa riadi nejakým grfikonom a pokial by mal spomalovať pri každom priecestí, tak to sa môžme vrátiť o 150 rokov dozadu ku konskej železnici...

+6/0
24.7.2015 11:01

O32n55d15ř43e18j 93M71a88r89e46k 9682560187479

Tam asi jste. Vysokorychlostní trať má mít mimoúrovňové křížení. Pokud ho nemá, nelze na přejezd vletět šílenou rychlostí - na přejezdu může být cokoli, nejen náklaďák, může tam být třeba i kus něčeho co z náklaďáku spadlo.

+1/−9
24.7.2015 11:05

Š49t90e71f80a62n 94F64r33i70č30a 7492648313536

Na trati s traťovou rychlostí 160 km/hod. by žádné úrovňové křížení být nemělo. Je hrubou chybou, že při výstavbě koridorů se na to nedbalo. Z auta nemá co padat, řidič je povinen náklad zajistit.

+1/−1
24.7.2015 11:09

O88n80d33ř93e44j 78M55a24r16e13k 9452510217919

Neuvěřitelná logika. Z auta nemá nic padat, tak nic nespadne. Auto nesmí na přejezd, když svítí světla, takže tam není. Dokážete pochopit, že to takhle nefunguje? Dokážete pochopit, že tam ten náklaďák vjel a prostě tam byl? A nebyl jediný? Bez urážky, jste tak pomalejší vždycky?

+2/−2
24.7.2015 11:12

K55a88t56e70ř35i92n21a 56V52a87š46á21k75o98v84á 5831932539725

Takze by musel stavet pred kazdym prejezdem, protoze dle vasi logiky to, ze tam maji byt spustene zavory nebo vystrazna svetla, neznamena, ze tam budou, ze ?

Bezte si popovidat s nejakym bezpecakem v zeleznicni deprave o tom, jak to funguje. Pak vam mozna bude jasnejsi proc a jak

Vlak neni auto, aby se mohl tak rychle prizpusobovat. Navic se vsude aplikuje pravidlo "mensi skody" - coz je sice blby, ale je. Nez abyste pomlatil desitky lidi ve vlaku a stejne s nejistym vysledkem, proste obejtujete spis  (pravidla nerespektujiciho) jedince - tak to proste je.

0/0
24.7.2015 11:28

B27o10h18u23s74l22a38v 90K35r84á67l45í21k 2821720769816

Železniční doprava je prostě na riziku založena - je její podstatou, že funguje jako ruská ruleta a že se jezdí de facto naslepo.

0/0
24.7.2015 19:48

V72l77a38d37i42m41í38r 44M56e32n12d56i 3382319191906

Ano,mate pravdu,malo by byť... Ale to nebude problém toho mašinfíru. On má tiež nejakú náplň práce. Ak by doviezol vlak do cielovej stanice s hodinovým oneskorením asi by ho za to nechválili....

0/0
24.7.2015 11:14

O78t92a91k47a74r 81V57a95l12e84k 6716832525352

Nyni ocekavam rozhovor se zenou z druheho vagonu.

+2/−7
24.7.2015 10:51

J37á13n 32L12o21s25k25o44t 7835679785788

Valek .... slniečko vás zmohlo?Rv

0/0
24.7.2015 11:11

O27t88a36k44a95r 62V58a53l41e88k 6796382165892

Ani ne tak slunicko, jako spise snaha medii nas neustale bombardovat jakymikoliv zpravami o havarii, a to za kazdou cenu.;-)

0/0
24.7.2015 16:13

J30á41n 35L56o68s54k90o31t 7935989335358

Pani Drahomíra Kudrnová, želám Vám skoré uzdravenie.

+8/0
24.7.2015 10:47

V19o92j75t43ě19c33h 67T94r64u67h69l67á88ř 2185359986

A co bude s těmi co projeli na červená světla před kamiónem? Pokud lze jasně identifikovat automobil, tak poslat oznámení, že řidičák pozbývá platnosti na 2 roky, udělit pokutu a je to.

Dopustili se také přestupku, navíc, který může vážně ohrozit životy jiných lidí.

+7/0
24.7.2015 10:43

J92i47ř32í 92Z95á30h94o83r19a 5363975342879

Ty trefí vlak nejspíš příště.

+2/0
24.7.2015 10:48

M94i94l37a20n 69Č53e64r77n96ý 5793569709202

Anebo zemřou jinou, rafinovaně tragickou smrtí... jste se nejspíš koukal na sérii Nezvratný osud, že?;-)

0/−1
24.7.2015 12:13

J35i61ř70í 66Z67á60h29o91r38a 5553755392399

Ne.

0/0
24.7.2015 12:32

J97a90n 34C81o34n42s17t68a72n42t56i29n 1642691303940

Zdravím cenzore a přeji hezkou šichtu se Stuchliky a jim podobnými, ten můj příspěvek, který jste smazal, by vám možná tu práci trochu usnadnil, ale nezklamal jste!;-D

+3/−1
24.7.2015 10:39

R67a75d32i84m 94P42a22v51l68i47c15e95k 1650488601794

Ale to bych si rad precetl...

0/0
24.7.2015 10:26

Š39t63e65f85a72n 97F31r37i13č65a 7872378193486

Málo se zatím hovoří o tom, že mimořádným štěstím v neštěstí pro cestující, kteří přežili bylo, že vlak zůstal na kolejích a nevykolejil, a také to, že nehoda se nestala na širé trati, ale ve stanici. I přes obrovské škody na životech a majetku lze říci, že pokud by vlak vykolejil, následky by byly mnohem tragičtější. Trefil by pevné překážky (např. perony, sloupy trakčního vedení atd.), vagony by se štosovaly, zranění by byli i v dalších vozech soupravy. Záchranáři měli ve stanici k vlaku dobrý přístup, na širé trati by bylo mnohem složitější se k vlaku a zraněným dostat.

+13/0
24.7.2015 10:26

O94n58d70ř43e87j 98M16a54r92e64k 9782810227859

To, že vlak trefí náklaďák či traktor, by měla být jedna z věcí, o které se při konstrukci musí uvažovat.

0/0
24.7.2015 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.