Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena z prvního vagonu: Kdyby mě náraz nevymrštil, už bych tu nebyla

Štěstí v neštěstí měla osmatřicetiletá Drahomíra Kudrnová. Seděla totiž hned v prvním vagonu pendolina, které ve středu ráno narazilo na přejezdu ve Studénce do nákladního auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57l30a58s34t14i21m37i16l 25H21a52l34b38i72c76h 8783805906628

V rámci ochrany životního prostředí,měly by se náklady které nepodléhají zkáze,striktně převážet pouze po železnici.

+1/0
25.7.2015 7:33

P92a12v97e70l 77S74i28t97a 8985288663681

Stale se hovori o bezpecnosti prejezdu , nehovorit ale cinit ,,, za cisare pana a po valecne dobe mel kazdy prejezd starou babu co tam stale s praporkem a stahovala zavory ,pak to zrusili a kdyz zpocitam ten balik co to uz stalo od povalecne doby ,tak dejte stary babe 30.000kc a bude klidek ,ty penize za opravu vlaku a jine muze miti jeste premie 300000kc rocne, jako to maji hosi ,,,kazdy vime kde a je to .kuk.8-o8-o8-o8-o

+1/0
24.7.2015 20:32

L32u93b61o 81K54o57h92u68t 5626396961904

minul sa ti sunar?;-D

0/−2
24.7.2015 20:25

M57i20c13h46a56e42l35a 77L82h84o37t86s59k59á 2809596848237

Ach to má takový krásný lidový nádech R^ Brzké uzdravení ;-)

0/0
24.7.2015 19:46

F38r87a57n51t29i39š76e90k 32M30o87s31s 8982633149169

Tak hlavně, že to starej pořádně zapil.

+1/0
24.7.2015 18:02

J22i66n71d81ř50i66c91h 87H85r46a65d73e31c93k76ý 6435829492102

idnes započala nový seriál? dnes píše o ženě z prvního vagonu, zítra třeba o muži z druhého atd atp...

0/−2
24.7.2015 14:38

J19i43r15i 89M72a68r65e19k 2159896603845

Myslim si ze by bylo vhodnou reakci CD na tuto a jine nehody vyradit z kazde soupravy prvni a posledni vagon, stejne v nich ted nebude chtit nikdo sedet.;-)

+8/0
24.7.2015 11:48

B72o81h52u47s23l86a13v 71K71r95á68l64í81k 2721120699376

Pokud někdo zažil nehodu, kterou nejvíc odskákal prostřední vůz, tak ten si zase sedá do prvního nebo do posledního. A tím se to vyrovná.

0/0
24.7.2015 19:37

P53e53t47r 59R62i94h72a16k 7761988228846

Je to bohuzel jenom kdyby. Nebyly by potreba zadne nadjezdy, podjezdy ono by stacilo jen aby lidi dodrzovali elementarni pravidla a respektovali predpisy. Kdyby stacilo tak malo nemuselo se nic stat. A tipuju, ze kdyby se za prejezdem zeptali toho traktoristy ptoc jel na cervenou tak cekam odpoved ve stylu ale prosim te co blbnes co stresujes vsak se nic nestalo. Ty lidi jsou proste tak omezeni, ze jim nedochazi , ze tam je dulezite ze se NECO mohlo stat ne to ze se nic nestalo. Nedomysli nasledky a dusledky sveho chovani a cinnu.

+13/0
24.7.2015 11:26

P56e86t97r 35M61a91r91e77č56e63k 1553791779388

"Příšte si do prvního vagonu nesedne". To mi připomnělo onu hlášku drážní inspekce. Když se zjistilo že v případě železniční nehody bývají v poslednim vagonu nejprudší rázy. Ho doporučila vůbec nepřipojovat. :-)

+4/0
24.7.2015 11:08

P22e74t50r 18Ž98á65k 1958812605469

je to tam trochu jinak - poslední vůz dle statistiky nejčastěji vykolejí...

0/0
24.7.2015 11:10

P22e35t20r 86M79a40r46e87č89e85k 1253181699388

Aha .. no ale podstata zůstává stejná. :-)

+1/0
24.7.2015 11:12

J30i79ř20í 90Z80á89h97o67r81a 5343815962659

Proto ho stačí vypojit. jen mi je líto lidí, kteří zůstanou na nádraží v tom vypojenym vagónu. V tu chvíli by asi raději vykolejili.....

+2/0
24.7.2015 11:17

P67e98t56r 88Ž74á35k 1618232355819

někde jsem četl, že lidi si všimli až nárazu, žádné brždění před tím. To mě trochu překvapuje, podle videa a map ten fíra na ten přejezd vidí minimálně 300 m, to měl několik sekund na rychlobrzdu a ještě se pokusit schovat. Otázkou je, jestli by při pomalejší rychlosti vlaku při narázu nedošlo k vykolejení...

0/0
24.7.2015 11:06

J15a96n 25S26t66o89d90o23l14a 7141210863280

O nebrždění psali, ale to nemusí být pravda. I kdyby měl možnost na 300 metrů vidět, tak ne tak průkazně, aby věděl, že ten náklaďák stojí na kolejích. Ze vzdálenosti 300 metrů to mohlo vypadat, že stojí normálně za závorami. Vlak jel údajně hodně přes 100 km/h. I kdyby fíra začal reagovat 300 metrů před srážkou, měl na jakoukoli činnost něco kolem 5 vteřin (při rychlosti 120 km/h z hlavy cca 8 a půl vteřiny). 

Moc možností fíra neměl, protože těch 300 metrů je teoretických, reagovat začal tak kolem 150 metrů. Neznám brdné dráhy Pendolina, ale domnívám se, že by nic podstatného neubrzdil a čas na útěk dozadu taky neměl. Při pádu mostu tenkrát fíra utekl do mašiny, ale to jel výrazně pomaleji a měl tudíž daleko víc času na reakci. Domnívám e, že tentokrát nestačil udělat vůbec nic, maximálně aktivovat brždění těsně před srážkou.

0/0
24.7.2015 11:40

M54i14l10a70n 47Č54e52r84n14ý 5813739779882

Také má v důsledku srážky amputovány obě končetiny. To svědčí o tom, že vůbec nestihl nikam zdrhnout.

0/−1
24.7.2015 11:59

L42u96b49o 81K18o25h93u97t 5156926641724

chlapci moc teoretizujete , tu niekto pisal ze ten isty rusnovodic uz jednej tragickej nehode zabranil, takze isto aj tu reagoval ako mal. tie amputovane nohy svedcia o tom ze sa do poslednej chvile snazil co najviac zmiernit nasledky.

0/−1
24.7.2015 15:00

B40o77h90u20s77l92a54v 80K80r11á83l73í64k 2231670819956

A co tam jako po spuštění rychlobrzdy mohl zmírňovat? To jako že si ještě začal chystat lékárničku?

0/−2
24.7.2015 19:41

L10u24b51o 48K77o56h92u72t 5316946941924

;-D no asi robil nieco ine ked nestihol spustit tu brzdu a schovat sa ze?

0/−1
24.7.2015 20:26

J30a48n 20S45a96l16o75m61o73n 4369880281965

On je vtip v tom, že ten přejezd je z pohledu Pendolina za zatáčkou a ten strojvedoucí fakt nevidí 300 metrů za roh ;-D.

+2/0
24.7.2015 16:12

V17l40a23d75i27m94í56r 21M11e15n77d23i 3332629311976

Prajem tej pani a všetkým zraneným skoré uzdravenie. Akurát neviem či opisovať tú hrôzu bude vhodná téma pre deti základnej školy....

+2/−2
24.7.2015 10:57

K47a55t96e59ř86i60n61a 72V38a66š16á91k30o32v73á 5351322519695

"Rozkaz zněl jasně: nesmí projet muž s koženou brašnou!"  ;-D

0/−3
24.7.2015 11:20

J25a79r95o13s10l47a80v 28Č43e41r31n73ý 6538544639368

dat sama sobe smajlika za idiotsky prispevek, to musis mit v ty kebuli slusne vyhrabany, jestlipak bys byla takhle vtipna, kdyby ti tam zemrel nekdo z rodiny?

+2/−2
24.7.2015 11:54

K79a90t68e19ř56i78n49a 47V59a87š64á90k78o41v52á 5891812919165

Doporucuji si precist prispevek, na ktery reaguju. O smrti tam neni ani slovo. Jen o povidani se zaky zakladni skoly.

A netykame si.

0/−1
24.7.2015 12:33

J27a50k51u96b 22S16e41m28e40r16á92d 2627466661941

no, mozna tam jde spis o to, ze ta vase reakce nebyla zrovna v logickem sledu

+1/−1
24.7.2015 14:55

M92i43l63a42n 23Č46e39r58n53ý 5213819899492

Tak, ona sama o žádné "hrůze" nehovoří. Spíš o štěstí.

0/0
24.7.2015 12:01

O12n88d41ř91e60j 48M45a84r37e92k 9562130257599

Tak trochu nechápu, proč vlak projíždí stanicí a přes přejezd tak vysokou rychlostí, vždyť je nabíledni, že tam může někoho trefit - to honil nějaké zpoždění?

+1/−17
24.7.2015 10:56

J18i40ř66í 34Z28á34h82o47r18a 5363485782689

vždyť jel jen 150. v česku vlaky nejezdí moc vysokou rychlostí.

+2/−1
24.7.2015 10:59

O87n90d97ř84e39j 25M90a25r51e73k 9112120967309

Skrz nádraží? Co to udělá třeba s kočárkem, co stojí na perónu? S kufry? Nejsem specialista ale co takhle špatně přehozená výhybka?

0/−13
24.7.2015 11:03

J20a65n 50S16a38l97o85m30o27n 4869860631655

Protože zabezpečovací systém funguje u nás většinou na principu kolejové smyčky, tak tu špatně přehozenou vyhybku okamžitě rozpozná (není propojená smyčka). Předpokládám, že na perónu je vyznačená bezpečná zóna žlutou čarou. Když budete stát za ní, tak vás sice vítr ofoukne, ale rozhodně neodfoukne :-).

+4/0
24.7.2015 11:12

J66i64ř79í 14Z52á81h78o56r92a 5383175262869

S kočárky a kufry to nic neudělá, špatně přehozená výhybka je irelevantní.

+1/0
24.7.2015 11:15

V33l44a66d65i64m32í30r 13M72e80n67d29i 3192799821666

Tak pri tejto logike bolo asi zbytočné stavať vysokorýchlostné trate a kupovať Pendolina. Strojvodca sa riadi nejakým grfikonom a pokial by mal spomalovať pri každom priecestí, tak to sa môžme vrátiť o 150 rokov dozadu ku konskej železnici...

+6/0
24.7.2015 11:01

O73n21d97ř75e59j 34M60a70r69e58k 9292280727269

Tam asi jste. Vysokorychlostní trať má mít mimoúrovňové křížení. Pokud ho nemá, nelze na přejezd vletět šílenou rychlostí - na přejezdu může být cokoli, nejen náklaďák, může tam být třeba i kus něčeho co z náklaďáku spadlo.

+1/−9
24.7.2015 11:05

Š36t42e89f51a73n 51F63r60i31č64a 7422618933826

Na trati s traťovou rychlostí 160 km/hod. by žádné úrovňové křížení být nemělo. Je hrubou chybou, že při výstavbě koridorů se na to nedbalo. Z auta nemá co padat, řidič je povinen náklad zajistit.

+1/−1
24.7.2015 11:09

O22n83d42ř11e95j 88M29a27r19e49k 9362980837949

Neuvěřitelná logika. Z auta nemá nic padat, tak nic nespadne. Auto nesmí na přejezd, když svítí světla, takže tam není. Dokážete pochopit, že to takhle nefunguje? Dokážete pochopit, že tam ten náklaďák vjel a prostě tam byl? A nebyl jediný? Bez urážky, jste tak pomalejší vždycky?

+2/−2
24.7.2015 11:12

K95a16t12e12ř39i56n54a 34V39a67š16á41k13o22v89á 5431422979405

Takze by musel stavet pred kazdym prejezdem, protoze dle vasi logiky to, ze tam maji byt spustene zavory nebo vystrazna svetla, neznamena, ze tam budou, ze ?

Bezte si popovidat s nejakym bezpecakem v zeleznicni deprave o tom, jak to funguje. Pak vam mozna bude jasnejsi proc a jak

Vlak neni auto, aby se mohl tak rychle prizpusobovat. Navic se vsude aplikuje pravidlo "mensi skody" - coz je sice blby, ale je. Nez abyste pomlatil desitky lidi ve vlaku a stejne s nejistym vysledkem, proste obejtujete spis  (pravidla nerespektujiciho) jedince - tak to proste je.

0/0
24.7.2015 11:28

B76o58h84u25s28l32a82v 95K19r33á49l24í73k 2661670639246

Železniční doprava je prostě na riziku založena - je její podstatou, že funguje jako ruská ruleta a že se jezdí de facto naslepo.

0/0
24.7.2015 19:48

V61l40a31d46i38m86í54r 73M94e63n85d17i 3362749161386

Ano,mate pravdu,malo by byť... Ale to nebude problém toho mašinfíru. On má tiež nejakú náplň práce. Ak by doviezol vlak do cielovej stanice s hodinovým oneskorením asi by ho za to nechválili....

0/0
24.7.2015 11:14

O68t17a45k21a90r 82V79a55l59e44k 6116892535412

Nyni ocekavam rozhovor se zenou z druheho vagonu.

+2/−7
24.7.2015 10:51

J73á45n 57L75o80s12k75o92t 7475719395508

Valek .... slniečko vás zmohlo?Rv

0/0
24.7.2015 11:11

O33t67a96k88a82r 58V42a84l15e59k 6316522335772

Ani ne tak slunicko, jako spise snaha medii nas neustale bombardovat jakymikoliv zpravami o havarii, a to za kazdou cenu.;-)

0/0
24.7.2015 16:13

J60á74n 86L93o84s63k30o62t 7885499595608

Pani Drahomíra Kudrnová, želám Vám skoré uzdravenie.

+8/0
24.7.2015 10:47

V92o14j62t75ě68c73h 80T49r59u21h58l70á61ř 2525579676

A co bude s těmi co projeli na červená světla před kamiónem? Pokud lze jasně identifikovat automobil, tak poslat oznámení, že řidičák pozbývá platnosti na 2 roky, udělit pokutu a je to.

Dopustili se také přestupku, navíc, který může vážně ohrozit životy jiných lidí.

+7/0
24.7.2015 10:43

J36i24ř23í 15Z51á13h51o10r15a 5523855752309

Ty trefí vlak nejspíš příště.

+2/0
24.7.2015 10:48

M69i78l57a39n 31Č64e37r31n38ý 5893569709832

Anebo zemřou jinou, rafinovaně tragickou smrtí... jste se nejspíš koukal na sérii Nezvratný osud, že?;-)

0/−1
24.7.2015 12:13

J28i48ř26í 26Z42á42h16o62r36a 5743355532189

Ne.

0/0
24.7.2015 12:32

J62a62n 69C25o87n15s28t88a42n11t40i39n 1862291453960

Zdravím cenzore a přeji hezkou šichtu se Stuchliky a jim podobnými, ten můj příspěvek, který jste smazal, by vám možná tu práci trochu usnadnil, ale nezklamal jste!;-D

+3/−1
24.7.2015 10:39

R33a65d43i67m 83P12a82v87l20i52c69e67k 1430138311844

Ale to bych si rad precetl...

0/0
24.7.2015 10:26

Š23t74e74f68a67n 74F68r64i64č38a 7162258843136

Málo se zatím hovoří o tom, že mimořádným štěstím v neštěstí pro cestující, kteří přežili bylo, že vlak zůstal na kolejích a nevykolejil, a také to, že nehoda se nestala na širé trati, ale ve stanici. I přes obrovské škody na životech a majetku lze říci, že pokud by vlak vykolejil, následky by byly mnohem tragičtější. Trefil by pevné překážky (např. perony, sloupy trakčního vedení atd.), vagony by se štosovaly, zranění by byli i v dalších vozech soupravy. Záchranáři měli ve stanici k vlaku dobrý přístup, na širé trati by bylo mnohem složitější se k vlaku a zraněným dostat.

+13/0
24.7.2015 10:26

O55n85d26ř39e51j 68M20a50r15e59k 9792810157449

To, že vlak trefí náklaďák či traktor, by měla být jedna z věcí, o které se při konstrukci musí uvažovat.

0/0
24.7.2015 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.