Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce pendolino mírně zbrzdil, jeho parťáci teď založili sbírku

Život rozhodně nebude jako dříve. Kolegové strojvůdce Jana Černého ale chtějí, aby následky nehody ve Studénce byly pro devětapadesátiletého muže co nejméně omezující. Ačkoliv přišel o nohu a má zraněnou páteř. Vyhlásili proto sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, ve které lidé mohou poslat příspěvky na konto 4026277399/0800.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i97ř16í 46B53o69č55e67k 6649114225236

Chudák chlap ale palec nahoru, musí bejt strašný vidět to před sebou a vědět jak dlouho mašina ještě pojede. Jen at se z toho brzy dostane.

0/0
3.8.2015 16:49

J56a63r18o42s97l46a10v 27K92a21d28l89e79c 5931569312621

Šaškárna, která ničemu nepomůže. Co pošle ten Polák?

0/−7
28.7.2015 23:00

P26a80v63e14l 82M39a81j93e91r 2468576225100

Přeji panu Černému hodně síly a trpělivosti při rekonvalescenci. Už to nikdy nebude takové jako před nehodou, ale sportovci jakým byl i pan Černý jsou nejlepšími pacienty, protože nefňukají a mají vůli se vrátit co nejdříve mezi zdravé a aktivní lidi. Po rodinné poradě, která trvala asi tak 10 vteřin, jsem poslal nějaké kačky na konto zřízené jeho kolegy. Pane Černý, DRŽTE SE!!!

+11/0
28.7.2015 19:15

P77e36t23r 65C32h28a57r26v52á68t 1241426449290

Každý vlak by měl mít forsáž za účelem rychlého zastavení..Kdo to vymyslí (já) dostane Nobelovu cenuR^

+1/−3
28.7.2015 11:42

J78a26n 66S58o23u34k14u48p 2305577181729

Myslím, že by bylo potřeba především domyslet, jak v případě rychlého zastavení vlaku rychle zastavit cestující :-P ;-D

+4/0
28.7.2015 13:16

D34a36v48i15d 10Č52e15r91n42o91h75o24r71s38k72ý 1466724216496

o sedačku/stěnu ;-D nebo ukecat fyziku ;-D

+5/0
28.7.2015 13:27

M71i48c19h12a77l 35R86e43j86z94e39k 5166647565581

Fyzika se zas tak ukecavat nemusi. Auto taky zastavi ze 160 na 100m a cestujici to ani nepozna.

0/0
29.7.2015 10:43

P92e30t77r 46C68h70a37r51v86á86t 1491516869830

To je pravda...daleko bezpečnější bude tu naloženou Tatru na přejezdu prostě srolovatR^

+1/0
28.7.2015 13:28

P60e67t74r 18C18h46a33r25v34á69t 1791226189270

Omezit rychlost vlaku na 50Kmh a nehod by bylo[>-] 90% méně

+1/−12
28.7.2015 10:45

P95e12t84r 21H66a22r44i52p67r36a51s78a44d 95H32a25j38i82č 8103590364377

Vy asi na přejezdy taky asi moc nerespektujete, že. Jinak byste nepsal takové nesmysly.

+5/0
28.7.2015 12:33

P64e96t56r 19C34h77a95r17v65á56t 1611196549830

Na většině přejezdů jde bezpečně projet ještě cca. do 2 minut od začátku červené signalizace

0/−9
28.7.2015 12:48

D11a38v83i73d 49Č18e98r47n65o39h12o36r92s18k40ý 1956214586906

doufám že trotla jako tebe na přejezdu nepotkám, a jestli jo tak jen v osobaku ... ten se pod nárazníky vejde ...

+9/0
28.7.2015 13:24

P47e86t63r 57C86h66a55r59v69á94t 1261346519470

Doooost dobrý R^R^R^

+1/−1
28.7.2015 13:29

J23a10n 97V35a19l27o37u26c41h 6272177978840

Ano, pokud je na trati povolena rychlost 140-160 (a na tu maximálku pak počítáno uzavření přejezdů) a jezdí tam vlaky 80 (či je blízko zastávka). Ale mezi těmi stovkami "pomalých" vlaků, na které na přejezdu ty Vaše "2 minuty" čekáte, může vždy nějaký fičet 160... 

Znám tedy mnohem bezpečnější loterie.

0/0
30.7.2015 8:32

R86a76d69e44k 12J28a85n45a24t73a 9365866814612

Naopak, nehod by bylo více. Pak by totiž vlakem skoro nikdo nejezdil a všichni by jezdili (od dva řády nebezpečnějším) autem.

0/0
29.7.2015 0:06

M48a77r70e22k 77H84r54u94b40y 6967852481728

Dalsi do sbirky clanku, ktere by nevznikly, kdyby policie delala svoji praci. Ze se na tom prejezdu jezdi na cervenou se vi nekolik let, jaky efekt by asi mel policajt nebo straznik postaveny na kazde strane prejezdu?:-P

+3/−1
28.7.2015 10:39

K40a31t55e46ř49i88n81a 67H82a10l59a23š15k64o12v98á 1365705483377

snad se panu Cernemu podari co nejlepe vratit zpet do zivota. v ramci svych moznosti v dane situaci udelal vsechno, co mohl. ma muj velky obdiv. a samozrejme se pridavam ke sbirce.

+9/0
28.7.2015 10:01

J64a88r47o70s14l38a22v 39K91a45d71l58e62c 5551559232681

Obdiv k čemu, je jen obětí špatného systému zabezpečení provozu těchto vlaků.

0/0
28.7.2015 23:42

P36a85v96e10l 93V64o76n20d98r72á30k 4526951149367

Fyzikální zákony platí stejně na silnici i na železnici, jen díky menšímu tření je brzdná dráha vlaku delší než auta. Co je nejdůležitější - při dvojnásobné rychlosti je brzdná dráha čtyřnásobná a pokles rychlosti na metr dráhy je poloviční. Kdyby vlaky v tom místě měly omezenou rychlost na 80 km/h, tak by před srážkou zbrzdil na 40 a odneslo by to jen pár plechů. Na silnice nesmíte jet do místa, kam nevidíte, Na železnici smíte. Je to v pořádku, pokud jste na volné trati - ale do místa křížení se silnicí, navíc známého nekázní řidičů, je 160 km/h přece jen trochu moc. Opavdu nám stojí těch pár ušetřených minut za tohle riziko? Nestačilo by v tomhle místě třeba 120? A na závěr - můj obdiv a dík strojvůdci. Ke sbírce se přidám a byl bych nejraději, aby se podobné neštěstí už neopakovalo ...

+2/0
28.7.2015 9:50

M47i21r17o51s82l83a42v 21V76i51d75l47i38č11k59a 3594194875393

Jenže takových rizikových míst jsou na této trati stovky. Spíš investovat do mimoúrovňových přejezdů, přes zmiňovaný přejezd jsem jel dvakrát v životě a pokaždé čekal čtvrt hodiny. Nevím jak dnes, ale často se posunovalo, jezdily různé drezíny apod.

+1/0
28.7.2015 10:09

J98a84r50o36s70l33a70v 59K14a65d90l86e94c 5411459212511

Pak taková trať není vhodná pro provoz takových vlaků.

0/0
28.7.2015 23:35

A47l13e40x83a93n74d30r 57K27o27s48t19k48a 8232218636654

Je tam dovolených 160, strojvůdce o tom "kupodivu" nerozhoduje.

0/0
28.7.2015 10:17

M14a50r95e83k 46H27r22u33b37y 6547842631808

Mozna by bylo lepsi, kdyby se pres prejezd nejezdilo na cervenou :-P

+7/0
28.7.2015 10:39

M15a92r88i18e 21Š15u56s55t14o19v29á 5775536154321

Tak na zlaté padáky pro manažery mají a aby ocenili obětavost zaměstnance by se nějaká ta koruna navíc u ČD nenašla???? A co odbory???? Už se ozvaly, aby s tím vedení drah něco udělalo a rodinu sociálně zabezpečilo???? Vždyť to můžou uplatnit z pojistky toho kamioňáka.

+16/0
28.7.2015 9:43

K65a52r79e33l 38H36o93r24á66k 2118849283593

Takže údaje z černé skříňky jsou jen orientační? A černé skříňky nejsou černé, ale oranžové, že? Tady někdo lže.

0/−6
28.7.2015 9:42

P66e30t45r93a 46V21á54l29k40o11v15á 5161198104416

Pane Honzo, přejí vám, ať je váš život v rámci možností co nejkrásnější ať se s touto tragédii vyrovnáte co nejlépe to jde, máte skvělé kolegy a spoustu přátel, takových lidí  jako jste vy je málo. Přejí brzké uzdravení.

+15/0
28.7.2015 9:29

R76a15d91k22o 89K82ř70i11v14á40n51e78k 7980733505200

1. Většina webů píše, že "strojvedoucí brzdil, co mohl", podle titulku iDnes jen "mírně zbrzdil". Přejezd je za obloukem, není na něj z vlaku vidět. Během několika vteřin podle předběžného šetření DI snížil rychlost ze 160 na 142 km/h. Takže brzdil, co mohl.

2. Zase se přetřásají svědci z posledního vozu, podle nichž vlak nebrzdil.

- rychlý nástup účinku rychlobrzdy, zahrnující více systémů včetně magnetické brzdy, může být cestujícími vnímán jako náraz.

- naopak vlastní náraz v posledním voze (vzdáleném téměř 200 m od čela vlaku) vůbec nemuseli postřehnout. Pendolino váží prázdné 385 tun (obsazené přes 400), tedy deseti až dvacetinásobek váhy kamionu. Energii nárazu pohltila destrukce kamionu, deformace čela vlaku a pružné spojení mezi vozidly vlaku. Svědectví z posledního vozu jsou spíše subjektivní pocity.

3. Na strojvedoucího jsem přispěl, beru to jako pěknou akci jeho kolegů. Až bude sbírka na ostatní cestující, přispěju taky.

+27/0
28.7.2015 9:23

D29a38v95i47d 88Č83e83r17n92o76h30o34r51s74k26ý 1286364616476

jojo když se kousnou magnety a predpokladam ze tady zacala jako prvni brzdit elektrodynamika tak to je na probehnuti celnim sklem

0/0
28.7.2015 9:26

M60a18r72t38i76n 94L28a40s62e93v42i55č 2556886907854

No, jedno je jisté - pořádně za to vzal, dal tam okamžitě rychlobrzdu a v tu chvíli je asi EDB s účinkem zcela někde jinde než když naplno otevřu kohouty u potrubí....nevím, jestli má bimbadlo EDB funkční i při stažených sběračích, tak jestli EDB vůbec brzdilo - navíc při součinování a razantním poklesu tlaku při rychločinném brždění by EDB stejně asi velmi rychle odpadlo ..... to poslední jsou ale jen domněnky.

0/0
28.7.2015 9:54

P77a23v61e52l 91C31h84l28a22p61e46c 5598396240327

Konstruktér lokomotivy Pendolina byl neschopný diletant, jen diletant postaví lokomotivu v které posadí strojvůdce nízko do čela a lidi hned za něj a celou konstrukci pojme jako lehkou nadstavbu nad podvozek. Při nárazu to dopadne přesně tak jak to dopadlo, tuhý podvozek část překážky tlačí před sebou a druhá část ( zde náklad) sroluje nadstavbu lokomotivy jako papír.

Kdyby Pendolino táhla parní Albatros  jednička nic by se nestalo, maximálku má tato parní lokomotiva 162km/h a kamion by díky pevnému předku tlačila před sebou.

Ani při použití běžných eletrických lokomotiv by se nic podstatného nestalo, vezměme Lokomotivu 380 nebo 53E obě zvládají 160km/h a při nárazu by nejspíše strojvůdce přežil i v kabině, (sedí výše) určitě by přežil pokud by zdrhl do zadní části protože celá konstrukce je podstatně tužší a hmotnější než to papírové Pendolino.

+6/−5
28.7.2015 9:12

L52u47k36á89š 11T56ó10t29h 6518693537302

Hmm, ja jsem si myslel, ze vsechny vlakove jednotky jsou konstruovany podobnym zpusobem, jako pendolino a diky nize polozenemu tezisti se zbytek vlaku neprevrhne a nevykoleji.

Ja vsak nejsem konstrukter vlaku, taz zas tomu tolik nerozumim...

0/0
28.7.2015 9:21

D22a60v31i74d 45Č59e88r48n15o73h18o55r39s33k53ý 1256244586676

hlavně že takovéhle jednotky jezdí po světě desítky let ty diletante .... všichni na světě jsou diletanti jen Chlapec ví všechno nejlíp

+3/−1
28.7.2015 9:22

P10a48v71e89l 18C29h97l88a38p76e93c 5208826470107

A co to má společného s tím, že je konstrukce špatná?

Pokud by kamion vezl převodovku nebo něco podobného co by nepáralo boky ale jako projektil letělo vnitřkem vlaku klidně mohlo těch mrtvých být řádově více protože projektil by se zastavil až v půlce dalšího vagonu..

0/0
28.7.2015 9:50

J72a67r89o86s10l98a50v 74K27a77d38l79e60c 5771129842141

Ale nejezdí na takových nepřizpůsobených tratích.

0/0
28.7.2015 23:38

R92a11d52k81o 49K70ř23i55v46á70n59e71k 7200633355170

Albatros má povolenou rychlost 120 km/h, dom Prahy by možná vyšel s uhlím, ale musel by cestou dobírat vodu a možná by občas hořelo...

Konstruktér Pendolina zaslouží mramorový pomník za to, že se to po nárazu udrželo na kolejích.

Řečnická otázka: kdo je tady neschopný diletatnt?:-)

+6/0
28.7.2015 9:28

V38i59k85t34o36r 57N68á59r72o54ž21n78ý 3489472218

Pendolino je takto zkonstruováno proto , aby mělo mělo co nejmenší jízdní odpory vzhledem ke své konstrukční rychlosti 230 km/h. A jednak , když někdo konstruuje kolejové vozidlo , netvoří jej tak , že běžně musí vydržet srážky s loženými kamiony na přejezdech. Je to civilní osobní vlak , není to obrněný válečný vlak.  Jinak ohledně toho , jak by dopadl klasický vlak. Toto je otázka spíše pro konstruktéry . Jsou případy , kdy klasické vlaky s klasickou lokomotivou vykolejily díky osobnímu autu na kolejích. Spekulace o tom , že by nejlépe dopadl vlak s parní mašinou mi přijdou přitažené za vlasy... Vykolejená parní mašina v takové rychlosti by mohla znamenat uvaření strojvedoucího zaživa v páře...

+3/0
28.7.2015 9:36

J36a91r88o26s80l94a28v 32K96a76d41l63e38c 5901139162241

A proto na takovouto nezabezpečenou trať nepatří.

0/0
28.7.2015 23:40

M12a72r31t27i25n 59L76a44s42e92v18i94č 2586436167984

Psal jsem to už jinde - tahle srážka byla atypická - ten kamion naložený plechy se de facto choval jako maxi kráječ na cibuli - v tu chvíli je energie nárazu koncentrovaná do hrany těch plechů (což je něco jiného než náraz do pevné homogenní překážky) a ty plechy ten řidičák vlastně "nakrájely".

Jinak nelze srovnávat konstrukčně zastaralé pendolino s messounem 109E, který se už v průběhu výroby prototypu musel přeprojektovat do souladu s novými bezpečnostními normami.

ad Albatros - co by to udělalo s natlakovaným kotlem albíka?

0/0
28.7.2015 10:00

M58i32l79o30s46l54a22v 20K37a88n57t94o93r39e67k 1689477951769

Pocházím z aizboňácké rodiny. Vzpomínám si na to, jak mí aiznoboňáčtí  předci říkali, když byly nasazovány první "bobiny"(el. lokomotivy), jak to bude při nehodách nebezpečné, v předu nic a vzadu vlak. Pára, ta měla před sebou bytelnej kotel, který mašinfíru, helfra i topiče ochránil(Šakvice, ale zmasakroval vagony). Dnes je sice zabezpečení cesty téměř dokonalé, ale nehody jsou bohužel pořád. Plast a tenký plech však minimálně. Dřevo na hurvajzech bylo tragické u Stéblové. No a tady plechy vykonaly dílo zkázy dokonale. Velkou klikou bylo, že se Pendl udržel na kolejích. Plechy by však eliminovala jedině pára

0/0
28.7.2015 10:09

V75i25k92t20o41r 21N81á48r11o19ž36n47ý 3429342648

U parních mašin byl zase problémem kotel , který mohl vybuchnout.

0/0
28.7.2015 10:52

M78i68l33o85s77l57a59v 20K88a36n11t81o50r13e34k 1489567621669

Jó to byl ten kiks, obava z výbuchu,  topiče při nehodě u Stéblové no a Hurvajs shořelRv.

0/0
28.7.2015 11:25

J40a82n65a 21B47r18e64j16c20h11o11v50á 5257708393594

Jsem v šoku, že tu jsou lidé co si myslí, že pendolíno mohlo zastavit. Rozjetý vlak má brzdnou dráhu stovky metrů, záleží jak jede rychle, jak je dlouhej atd. Na fleku nezastaví ani lokálka. Chtělo by to trochu osvěty v tomto směru. Navíc by policie měla přesunout svoji energii od měření rychlosti řidičů na přehledných místech, právě na přejezdy. Kdyby ti co jezdí na červenou vyfasovali tučnou pokutu, přišli o body případně řidičák, tak by si to příště rozmysleli.

+20/0
28.7.2015 9:06

J98a45n 61Č28á29p 5251140132824

Pošlu. Nicméně bych opravdu uvítal sbírku pro všechny oběti.

0/0
28.7.2015 8:52

J39a39n 40K44o76p69e78č84e75k 3938808238569

Když jsem četl po nehodě názory cestujících, tak tvrdili, že žádné brzdění necítili. Mimo jiné pisálci také hned  napsali, že strojvedoucí přišel o obě nohy. Je to jako z radia Jerevan. V každém případě je to hodně smutné. A jak to tak většinou v životě bývá, tak gaunerovi, který to všechno zavinil se nestalo nic.

+5/0
28.7.2015 8:50
Foto

L85u76c23i51e 49M19r87á84z85i20k21o52v34á 6134945441473

Dobrý den,

je to smutné, co se děje. Přeji brzké uzdravení.

+1/−1
28.7.2015 8:40

P24e77t61r 37C17h77a33r70v42á41t 1311656499760

Kdyby mělo Pendolíno pořádný brzdy, mohl to zastavit včasRv

0/−18
28.7.2015 8:29

J57a45n 52S58l84o14v76í75k 3949257970538

Hodně se teď mluví o proražení závor, což je dobře. Myslím totiž, že spousta lidí, co prožila komunismus, má i jaksi zažitou představu, že všechny závory jsou minimálně z železobetonu, aby se nedaly prorazit. Ano, takové skutečně stávaly na hranicích anebo do důležitých areálů. Stejně tak i ti nejstarší řidiči si ještě pamatují závory stahované ručně (leckde ještě jsou), tvořené masivní kulatinou.

+9/0
28.7.2015 8:17

M29a29r90t51i65n 83F49i38l78i13p60c28z77y97k 3881791165773

Přiznám se, že jako děcka jsme zvedali na chvíli závory, během čekání. Ony pak přestávaly cinkat. Opravdu se divím, proč to na některé lidi působí tento kousek dřeva jako nepřekonatelná bariéra.

+4/0
28.7.2015 8:27

J65a29r46o43s63l16a81v 54K20a39d69l48e82c 5451399622581

Mohli by si na autě poškrábat lak...

+2/0
28.7.2015 23:33

E14r78i90k 74K47o26m21a96n54e84c 8339793859255

Ony i ty z masivni kulatiny mely (na par mistech jeste jsou, takze i maji) masivni protizavazi, takze jdou velmi snadno zvednout...

+3/0
28.7.2015 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.