Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce pendolino mírně zbrzdil, jeho parťáci teď založili sbírku

Život rozhodně nebude jako dříve. Kolegové strojvůdce Jana Černého ale chtějí, aby následky nehody ve Studénce byly pro devětapadesátiletého muže co nejméně omezující. Ačkoliv přišel o nohu a má zraněnou páteř. Vyhlásili proto sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, ve které lidé mohou poslat příspěvky na konto 4026277399/0800.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i72ř62í 68B21o22č59e19k 6589304165986

Chudák chlap ale palec nahoru, musí bejt strašný vidět to před sebou a vědět jak dlouho mašina ještě pojede. Jen at se z toho brzy dostane.

0/0
3.8.2015 16:49

J89a52r32o11s94l44a92v 79K48a20d53l18e91c 5721799482581

Šaškárna, která ničemu nepomůže. Co pošle ten Polák?

0/−7
28.7.2015 23:00

P20a65v31e48l 10M70a55j68e70r 2408946405310

Přeji panu Černému hodně síly a trpělivosti při rekonvalescenci. Už to nikdy nebude takové jako před nehodou, ale sportovci jakým byl i pan Černý jsou nejlepšími pacienty, protože nefňukají a mají vůli se vrátit co nejdříve mezi zdravé a aktivní lidi. Po rodinné poradě, která trvala asi tak 10 vteřin, jsem poslal nějaké kačky na konto zřízené jeho kolegy. Pane Černý, DRŽTE SE!!!

+11/0
28.7.2015 19:15

P98e18t46r 40C65h52a15r32v44á20t 1461166509700

Každý vlak by měl mít forsáž za účelem rychlého zastavení..Kdo to vymyslí (já) dostane Nobelovu cenuR^

+1/−3
28.7.2015 11:42

J29a53n 75S48o41u21k60u48p 2645847601889

Myslím, že by bylo potřeba především domyslet, jak v případě rychlého zastavení vlaku rychle zastavit cestující :-P ;-D

+4/0
28.7.2015 13:16

D81a76v41i34d 14Č97e49r26n20o44h70o60r17s37k42ý 1366754556836

o sedačku/stěnu ;-D nebo ukecat fyziku ;-D

+5/0
28.7.2015 13:27

M41i58c10h35a25l 93R90e62j29z70e60k 5536617795751

Fyzika se zas tak ukecavat nemusi. Auto taky zastavi ze 160 na 100m a cestujici to ani nepozna.

0/0
29.7.2015 10:43

P70e38t89r 19C15h48a66r33v59á83t 1811256419140

To je pravda...daleko bezpečnější bude tu naloženou Tatru na přejezdu prostě srolovatR^

+1/0
28.7.2015 13:28

P77e34t72r 18C10h28a39r80v50á25t 1401226449300

Omezit rychlost vlaku na 50Kmh a nehod by bylo[>-] 90% méně

+1/−12
28.7.2015 10:45

P55e59t90r 19H79a40r65i14p45r65a49s45a74d 34H50a51j42i77č 8593580504467

Vy asi na přejezdy taky asi moc nerespektujete, že. Jinak byste nepsal takové nesmysly.

+5/0
28.7.2015 12:33

P87e44t61r 61C45h89a86r73v78á92t 1141466779980

Na většině přejezdů jde bezpečně projet ještě cca. do 2 minut od začátku červené signalizace

0/−9
28.7.2015 12:48

D91a72v45i10d 48Č73e87r17n68o64h52o15r40s98k82ý 1616624846786

doufám že trotla jako tebe na přejezdu nepotkám, a jestli jo tak jen v osobaku ... ten se pod nárazníky vejde ...

+9/0
28.7.2015 13:24

P19e71t56r 56C27h94a74r26v70á85t 1551406389560

Doooost dobrý R^R^R^

+1/−1
28.7.2015 13:29

J50a58n 68V41a58l19o75u57c80h 6742957198400

Ano, pokud je na trati povolena rychlost 140-160 (a na tu maximálku pak počítáno uzavření přejezdů) a jezdí tam vlaky 80 (či je blízko zastávka). Ale mezi těmi stovkami "pomalých" vlaků, na které na přejezdu ty Vaše "2 minuty" čekáte, může vždy nějaký fičet 160... 

Znám tedy mnohem bezpečnější loterie.

0/0
30.7.2015 8:32

R59a86d90e26k 40J28a66n68a37t45a 9255276154722

Naopak, nehod by bylo více. Pak by totiž vlakem skoro nikdo nejezdil a všichni by jezdili (od dva řády nebezpečnějším) autem.

0/0
29.7.2015 0:06

M56a27r30e22k 33H23r57u88b50y 6247302131758

Dalsi do sbirky clanku, ktere by nevznikly, kdyby policie delala svoji praci. Ze se na tom prejezdu jezdi na cervenou se vi nekolik let, jaky efekt by asi mel policajt nebo straznik postaveny na kazde strane prejezdu?:-P

+3/−1
28.7.2015 10:39

K13a60t90e81ř60i18n64a 25H39a79l68a25š21k71o87v23á 1225525243537

snad se panu Cernemu podari co nejlepe vratit zpet do zivota. v ramci svych moznosti v dane situaci udelal vsechno, co mohl. ma muj velky obdiv. a samozrejme se pridavam ke sbirce.

+9/0
28.7.2015 10:01

J46a28r40o59s61l72a94v 81K69a45d76l95e36c 5521629172451

Obdiv k čemu, je jen obětí špatného systému zabezpečení provozu těchto vlaků.

0/0
28.7.2015 23:42

P63a64v19e50l 56V27o46n60d95r21á51k 4696741379707

Fyzikální zákony platí stejně na silnici i na železnici, jen díky menšímu tření je brzdná dráha vlaku delší než auta. Co je nejdůležitější - při dvojnásobné rychlosti je brzdná dráha čtyřnásobná a pokles rychlosti na metr dráhy je poloviční. Kdyby vlaky v tom místě měly omezenou rychlost na 80 km/h, tak by před srážkou zbrzdil na 40 a odneslo by to jen pár plechů. Na silnice nesmíte jet do místa, kam nevidíte, Na železnici smíte. Je to v pořádku, pokud jste na volné trati - ale do místa křížení se silnicí, navíc známého nekázní řidičů, je 160 km/h přece jen trochu moc. Opavdu nám stojí těch pár ušetřených minut za tohle riziko? Nestačilo by v tomhle místě třeba 120? A na závěr - můj obdiv a dík strojvůdci. Ke sbírce se přidám a byl bych nejraději, aby se podobné neštěstí už neopakovalo ...

+2/0
28.7.2015 9:50

M15i59r38o83s30l40a29v 86V23i81d54l92i13č72k88a 3684184795773

Jenže takových rizikových míst jsou na této trati stovky. Spíš investovat do mimoúrovňových přejezdů, přes zmiňovaný přejezd jsem jel dvakrát v životě a pokaždé čekal čtvrt hodiny. Nevím jak dnes, ale často se posunovalo, jezdily různé drezíny apod.

+1/0
28.7.2015 10:09

J14a13r88o11s92l98a64v 60K52a22d94l17e15c 5891759232771

Pak taková trať není vhodná pro provoz takových vlaků.

0/0
28.7.2015 23:35

A14l43e76x94a67n12d33r 43K87o17s52t43k89a 8962788826104

Je tam dovolených 160, strojvůdce o tom "kupodivu" nerozhoduje.

0/0
28.7.2015 10:17

M56a49r82e36k 41H63r35u69b69y 6597842961818

Mozna by bylo lepsi, kdyby se pres prejezd nejezdilo na cervenou :-P

+7/0
28.7.2015 10:39

M22a54r39i91e 72Š25u19s19t44o86v76á 5585206574181

Tak na zlaté padáky pro manažery mají a aby ocenili obětavost zaměstnance by se nějaká ta koruna navíc u ČD nenašla???? A co odbory???? Už se ozvaly, aby s tím vedení drah něco udělalo a rodinu sociálně zabezpečilo???? Vždyť to můžou uplatnit z pojistky toho kamioňáka.

+16/0
28.7.2015 9:43

K19a31r96e38l 32H88o29r73á94k 2598719793513

Takže údaje z černé skříňky jsou jen orientační? A černé skříňky nejsou černé, ale oranžové, že? Tady někdo lže.

0/−6
28.7.2015 9:42

P34e97t51r47a 46V15á93l96k13o97v34á 5631728904226

Pane Honzo, přejí vám, ať je váš život v rámci možností co nejkrásnější ať se s touto tragédii vyrovnáte co nejlépe to jde, máte skvělé kolegy a spoustu přátel, takových lidí  jako jste vy je málo. Přejí brzké uzdravení.

+15/0
28.7.2015 9:29

R61a16d77k30o 15K27ř60i47v61á55n74e91k 7920793445410

1. Většina webů píše, že "strojvedoucí brzdil, co mohl", podle titulku iDnes jen "mírně zbrzdil". Přejezd je za obloukem, není na něj z vlaku vidět. Během několika vteřin podle předběžného šetření DI snížil rychlost ze 160 na 142 km/h. Takže brzdil, co mohl.

2. Zase se přetřásají svědci z posledního vozu, podle nichž vlak nebrzdil.

- rychlý nástup účinku rychlobrzdy, zahrnující více systémů včetně magnetické brzdy, může být cestujícími vnímán jako náraz.

- naopak vlastní náraz v posledním voze (vzdáleném téměř 200 m od čela vlaku) vůbec nemuseli postřehnout. Pendolino váží prázdné 385 tun (obsazené přes 400), tedy deseti až dvacetinásobek váhy kamionu. Energii nárazu pohltila destrukce kamionu, deformace čela vlaku a pružné spojení mezi vozidly vlaku. Svědectví z posledního vozu jsou spíše subjektivní pocity.

3. Na strojvedoucího jsem přispěl, beru to jako pěknou akci jeho kolegů. Až bude sbírka na ostatní cestující, přispěju taky.

+27/0
28.7.2015 9:23

D10a44v67i83d 45Č44e38r21n15o63h20o16r33s72k74ý 1586964176216

jojo když se kousnou magnety a predpokladam ze tady zacala jako prvni brzdit elektrodynamika tak to je na probehnuti celnim sklem

0/0
28.7.2015 9:26

M88a81r51t73i33n 73L60a88s91e71v22i11č 2276686657334

No, jedno je jisté - pořádně za to vzal, dal tam okamžitě rychlobrzdu a v tu chvíli je asi EDB s účinkem zcela někde jinde než když naplno otevřu kohouty u potrubí....nevím, jestli má bimbadlo EDB funkční i při stažených sběračích, tak jestli EDB vůbec brzdilo - navíc při součinování a razantním poklesu tlaku při rychločinném brždění by EDB stejně asi velmi rychle odpadlo ..... to poslední jsou ale jen domněnky.

0/0
28.7.2015 9:54

P28a14v17e76l 26C76h65l25a51p16e54c 5238886790257

Konstruktér lokomotivy Pendolina byl neschopný diletant, jen diletant postaví lokomotivu v které posadí strojvůdce nízko do čela a lidi hned za něj a celou konstrukci pojme jako lehkou nadstavbu nad podvozek. Při nárazu to dopadne přesně tak jak to dopadlo, tuhý podvozek část překážky tlačí před sebou a druhá část ( zde náklad) sroluje nadstavbu lokomotivy jako papír.

Kdyby Pendolino táhla parní Albatros  jednička nic by se nestalo, maximálku má tato parní lokomotiva 162km/h a kamion by díky pevnému předku tlačila před sebou.

Ani při použití běžných eletrických lokomotiv by se nic podstatného nestalo, vezměme Lokomotivu 380 nebo 53E obě zvládají 160km/h a při nárazu by nejspíše strojvůdce přežil i v kabině, (sedí výše) určitě by přežil pokud by zdrhl do zadní části protože celá konstrukce je podstatně tužší a hmotnější než to papírové Pendolino.

+6/−5
28.7.2015 9:12

L93u84k67á55š 58T58ó70t44h 6208833557462

Hmm, ja jsem si myslel, ze vsechny vlakove jednotky jsou konstruovany podobnym zpusobem, jako pendolino a diky nize polozenemu tezisti se zbytek vlaku neprevrhne a nevykoleji.

Ja vsak nejsem konstrukter vlaku, taz zas tomu tolik nerozumim...

0/0
28.7.2015 9:21

D49a91v61i92d 46Č66e48r56n53o89h40o93r21s26k35ý 1316264286466

hlavně že takovéhle jednotky jezdí po světě desítky let ty diletante .... všichni na světě jsou diletanti jen Chlapec ví všechno nejlíp

+3/−1
28.7.2015 9:22

P10a21v55e27l 25C58h23l16a74p56e69c 5958916700407

A co to má společného s tím, že je konstrukce špatná?

Pokud by kamion vezl převodovku nebo něco podobného co by nepáralo boky ale jako projektil letělo vnitřkem vlaku klidně mohlo těch mrtvých být řádově více protože projektil by se zastavil až v půlce dalšího vagonu..

0/0
28.7.2015 9:50

J25a32r89o23s17l55a49v 33K71a14d54l72e43c 5421329492271

Ale nejezdí na takových nepřizpůsobených tratích.

0/0
28.7.2015 23:38

R90a46d54k35o 93K74ř46i43v33á59n73e98k 7820923475330

Albatros má povolenou rychlost 120 km/h, dom Prahy by možná vyšel s uhlím, ale musel by cestou dobírat vodu a možná by občas hořelo...

Konstruktér Pendolina zaslouží mramorový pomník za to, že se to po nárazu udrželo na kolejích.

Řečnická otázka: kdo je tady neschopný diletatnt?:-)

+6/0
28.7.2015 9:28

V80i10k12t41o13r 21N89á60r86o83ž23n70ý 3849782738

Pendolino je takto zkonstruováno proto , aby mělo mělo co nejmenší jízdní odpory vzhledem ke své konstrukční rychlosti 230 km/h. A jednak , když někdo konstruuje kolejové vozidlo , netvoří jej tak , že běžně musí vydržet srážky s loženými kamiony na přejezdech. Je to civilní osobní vlak , není to obrněný válečný vlak.  Jinak ohledně toho , jak by dopadl klasický vlak. Toto je otázka spíše pro konstruktéry . Jsou případy , kdy klasické vlaky s klasickou lokomotivou vykolejily díky osobnímu autu na kolejích. Spekulace o tom , že by nejlépe dopadl vlak s parní mašinou mi přijdou přitažené za vlasy... Vykolejená parní mašina v takové rychlosti by mohla znamenat uvaření strojvedoucího zaživa v páře...

+3/0
28.7.2015 9:36

J17a52r15o54s26l15a31v 57K53a78d83l95e74c 5331879202161

A proto na takovouto nezabezpečenou trať nepatří.

0/0
28.7.2015 23:40

M93a84r63t94i13n 63L45a26s41e31v98i38č 2356976327664

Psal jsem to už jinde - tahle srážka byla atypická - ten kamion naložený plechy se de facto choval jako maxi kráječ na cibuli - v tu chvíli je energie nárazu koncentrovaná do hrany těch plechů (což je něco jiného než náraz do pevné homogenní překážky) a ty plechy ten řidičák vlastně "nakrájely".

Jinak nelze srovnávat konstrukčně zastaralé pendolino s messounem 109E, který se už v průběhu výroby prototypu musel přeprojektovat do souladu s novými bezpečnostními normami.

ad Albatros - co by to udělalo s natlakovaným kotlem albíka?

0/0
28.7.2015 10:00

M71i52l34o31s13l88a76v 71K86a27n83t85o86r95e13k 1669727971829

Pocházím z aizboňácké rodiny. Vzpomínám si na to, jak mí aiznoboňáčtí  předci říkali, když byly nasazovány první "bobiny"(el. lokomotivy), jak to bude při nehodách nebezpečné, v předu nic a vzadu vlak. Pára, ta měla před sebou bytelnej kotel, který mašinfíru, helfra i topiče ochránil(Šakvice, ale zmasakroval vagony). Dnes je sice zabezpečení cesty téměř dokonalé, ale nehody jsou bohužel pořád. Plast a tenký plech však minimálně. Dřevo na hurvajzech bylo tragické u Stéblové. No a tady plechy vykonaly dílo zkázy dokonale. Velkou klikou bylo, že se Pendl udržel na kolejích. Plechy by však eliminovala jedině pára

0/0
28.7.2015 10:09

V30i28k37t63o63r 15N55á16r86o38ž68n47ý 3719932848

U parních mašin byl zase problémem kotel , který mohl vybuchnout.

0/0
28.7.2015 10:52

M67i93l41o72s74l83a38v 18K43a76n45t43o13r88e32k 1169537231449

Jó to byl ten kiks, obava z výbuchu,  topiče při nehodě u Stéblové no a Hurvajs shořelRv.

0/0
28.7.2015 11:25

J88a54n78a 51B83r53e48j92c94h85o76v34á 5977958373694

Jsem v šoku, že tu jsou lidé co si myslí, že pendolíno mohlo zastavit. Rozjetý vlak má brzdnou dráhu stovky metrů, záleží jak jede rychle, jak je dlouhej atd. Na fleku nezastaví ani lokálka. Chtělo by to trochu osvěty v tomto směru. Navíc by policie měla přesunout svoji energii od měření rychlosti řidičů na přehledných místech, právě na přejezdy. Kdyby ti co jezdí na červenou vyfasovali tučnou pokutu, přišli o body případně řidičák, tak by si to příště rozmysleli.

+20/0
28.7.2015 9:06

J52a46n 47Č75á29p 5571100542944

Pošlu. Nicméně bych opravdu uvítal sbírku pro všechny oběti.

0/0
28.7.2015 8:52

J60a71n 52K48o35p50e72č13e33k 3548408628619

Když jsem četl po nehodě názory cestujících, tak tvrdili, že žádné brzdění necítili. Mimo jiné pisálci také hned  napsali, že strojvedoucí přišel o obě nohy. Je to jako z radia Jerevan. V každém případě je to hodně smutné. A jak to tak většinou v životě bývá, tak gaunerovi, který to všechno zavinil se nestalo nic.

+5/0
28.7.2015 8:50
Foto

L61u79c34i76e 53M41r57á43z35i26k59o76v35á 6294245671543

Dobrý den,

je to smutné, co se děje. Přeji brzké uzdravení.

+1/−1
28.7.2015 8:40

P21e16t63r 96C33h41a37r62v79á17t 1411476399180

Kdyby mělo Pendolíno pořádný brzdy, mohl to zastavit včasRv

0/−18
28.7.2015 8:29

J34a75n 30S75l82o53v82í53k 3159627570408

Hodně se teď mluví o proražení závor, což je dobře. Myslím totiž, že spousta lidí, co prožila komunismus, má i jaksi zažitou představu, že všechny závory jsou minimálně z železobetonu, aby se nedaly prorazit. Ano, takové skutečně stávaly na hranicích anebo do důležitých areálů. Stejně tak i ti nejstarší řidiči si ještě pamatují závory stahované ručně (leckde ještě jsou), tvořené masivní kulatinou.

+9/0
28.7.2015 8:17

M32a88r98t27i91n 86F91i83l59i92p46c34z41y42k 3611881915463

Přiznám se, že jako děcka jsme zvedali na chvíli závory, během čekání. Ony pak přestávaly cinkat. Opravdu se divím, proč to na některé lidi působí tento kousek dřeva jako nepřekonatelná bariéra.

+4/0
28.7.2015 8:27

J81a39r58o83s53l78a80v 33K32a73d63l67e11c 5101499912191

Mohli by si na autě poškrábat lak...

+2/0
28.7.2015 23:33

E47r63i61k 24K54o55m54a57n41e39c 8949433499915

Ony i ty z masivni kulatiny mely (na par mistech jeste jsou, takze i maji) masivni protizavazi, takze jdou velmi snadno zvednout...

+3/0
28.7.2015 8:50







Najdete na iDNES.cz