Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce a zdravotnice ze Studénky 2008: Víme, co lidé po nehodě prožívali

Zdravotní sestra Naďa Tomčíková a Jiří Šindelář, dnes bývalý strojvedoucí. Oba jeli rychlíkem Comenius, který v srpnu 2008 narazil do zborceného mostu na železnici ve Studénce. Při nehodě zemřelo osm lidí. Minulou středu, kdy se opět ve Studénce srazilo pendolino s kamionem, se jim nehoda vybavila znovu a v plné síle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n64t19o46n72í74n 47Č96í83ž32e53k 1628792504989

No, ještě k tomu jedna maličkost - jak jsem se díval na ty záběry hasičů, tak možná tam bylo i jisté štěstí v neštěstí. Kdyby ten vlak jel ještě kousek dál a chytilo to lidi, co stáli na peroně, tak to neštěstí bylo ještě daleko horší. Prostě opravdu šílené.

0/0
27.7.2015 12:09

T49o22m75á62š 11F54i56j63a17l52a 4612493903630

Říká, se že když nejde o život, tak jde o ho...!

Tady se to potvrdilo, protože tu šlo o životy!

0/0
27.7.2015 11:50

J44o73s72e15f 90N30o25v61á52k 6123200932849

pokud dojde k nehodě, při které "létají" vagony a lokomotiva, tak to vám povím, to musí být masakra jako kráva. pendolino to ještě úctyhodně ustálo, to musíte uznat

+5/0
27.7.2015 11:07

P19e83t45r 44S97v89o79b40o41d65a 6494702706113

Nevykolejilo, to byl základ R^ !

+4/0
27.7.2015 11:42

T11o93m21á34š 55F43i48l57i80p56č88í30k 8837869697723

Ono je rozdíl najet do mostu, který se prostě v podstatě nehne a do náklaďáku, který vlak před sebou stovky metrů tlačí

+1/0
27.7.2015 11:51

Z17d69e68n53e32k 16V27r51b11a 8829145423177

Nemyslím, klasická souprava by pravděpodobně dopadla lépe. Ale těžko soudit. Pokud z poctivého vlaku uděláte tramvaj z plastovou karoserií (viz. např.LEO) nemůžete čekat při kolizi zázraky. Klasická lokomotiva je přeci jenom slušný nárazník, který odsune překážku z dosahu cestujících. Smutné je, že podobné průsery tu budou, protože přejezdy nebudou bezpečné nikdy. Vlak je potenciálně velice nebezpečný dopravní prostředek (ochrana cestujících je prakticky nulová - prostě se s ní nepočítá) a jedinou jeho výhodou je obrovská masa energie a těžká lokomotiva, která z drtivé většiny kolizí udělá hodně asymetrickou věc. Pokud se těchto výhod vzdáte, už kolize nebudou asymetrické a začnou se dotýkat cestujících. Masakra by to byla, když by se potkali dvě pendolína a klidně mohou jet poloviční rychlostí. To byste teprve viděl..

0/0
30.7.2015 20:37

M65a29r58t23i59n 57M90i84k47o50l48á61š13e87k 7550760163

Ono je náramně jednoduché a pro někoho dokonce povznášející hodnotit situaci a vynášet kategorické soudy, což jde od počítače nebo z klimatizované ministerské pracovny snadno. Když se ovšem vžijeme do pozice vohnoutího řidiče z Polska, najednou to získá zcela jiné dimenze. Tak si tedy představte, že nejste právě génius, řídíte kamion (už jen potud je to poměrně dost, protože hodně lidí má problém se vypořádat s osobním autem), jedete ve vedru po ucpaných silnicích a po infrastruktuře, která není stavěná na takový provoz, protože musíte objíždět zpoplatněné úseky v mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást. Odpočíváte, když nejste unavený, protože vám to nařizuje zákon a odchylka je pod likvidační pokutou, a naopak jedete, když jste unavený, protože ze zákona jste přece po přestávce odpočatý. Je jen otázka času, kdy uděláte nějakou blbost, protože se prostě ve veřejném zájmu a pod dohledem politiků, expertů a policistů navršilo příliš mnoho kravin na hromadu. K vrcholu tohoto pomyslného kopce, vlastně impozantní osmitisícovky se blížíte vy se svým třicetitunovým kamionem. Tak tedy stojíte na přejezdu, před vás spadnou klacky, které tam umístil nějaký obsedant posedlý zákazy a vy máte několik desítek sekund na to, abyste posoudil, zda je OK přerazit závory v zemi, která je proslulá dopravně fašistickou legislativou i postupy. Přerazím je a bude jistě průser? Nebo budu počítat koleje a bude gigaprůser, ale s určitou pravděpodobností? No? Rozhodujte rychle, vláček je za zatáčkou. Ano, pokud bych nedej bože byl v podobné situaci, přál bych si, aby mě napadlo fouknout tam za jedna a plnej, ale nedal bych ruku do ohně za to, že se to stane.

No? Pravý pedál nebo prostřední? Jak jste na tom?

Myslíte, že se vám to nestane? Ve skutečnosti všichni denně taháme sirky. Pozor, v této hře jsme namočení všichni, jen různou měrou, a nevíte dne ani hodiny, kdy se to na vás zřítí...  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

+4/−7
27.7.2015 11:00

M91i70c67h23a41l 11P12a57l78e86č92e82k 2541598442254

Já myslím, že červená je prostě červená a hotovo. Jestli byl unavený nebo nevzdělaný je přeci úplně jedno. S tím zmatkováním před klackem se dá souhlasit, ale je to pouze důsledek porušení jednoduchého pravidla.

+11/0
27.7.2015 11:16

A73n90t68o71n69í36n 21Č81í66ž69e28k 1308912294289

Nezlob se, ale s tou úvaho jsi úplně mimo. 1) Byl to řidiž z povolání a ne nějaké ucho, které jezdí jednou za čas. Tudíž se u něj předpokládají také určité schopnosti. 2) Červená platí pro každého a určitě není normální vjet na přejezd po 30 vteřinách jejího blikání. 3) Nazvat někoho, kdo dal na železniční přejezd závory kvůli bezpečnosti "obsedantem", už hraničí s hranicemi zdravého rozumu. 4) I v autoškolách se učí, jak se v takových situacích zachovat, a určitě není normální popojet k závorám a hlavní část kamionu nechat stát na kolejích. To by snad i houpacímu koni muselo dojít, že do toho musí ten vlak vrazit.

+8/0
27.7.2015 11:41

K70r73i93s89t42í73n93a 33M28u56r65k80o69v96á 4123913890136

Úplne súhlasím. Tu predsa nejde o nehodu spôsobenú mikrospánkom (to si človek nenaplánuje, môže sa to stať každému, obzvlášť vodičovi z povolania) alebo inou náhlou zdravotnou príhodou. Tu ide o porušenie základného pravidla nevchádzať na železničné priecestie, ak svieti výstražné červené svetlo(alebo aj keď síce červená nesvieti, ale vidím, že nie som schopný bezpečne prejsť cez priecestie, napríklad kvôli kolóne áut, ktorá sa vytvorila kvôli križovatke nasledujúcej pár metrov za priecestím- u nás taká hlúpa križovatka je). Nemal tam vôbec liezť. Možno by sa dalo prižmúriť polovicu jedného oka, ak by sa jednalo o prázdny nenaložený kamión. Ale nechať kolos plný plechov na koľajisku?? Svetlo blikalo niekoľko desiatok sekúnd? To si myslel, že to je ako s oranžovou ma semafóroch? Že to blikoce v zmysle: rýchlo, rýchlo, ak nezaklapli závory,ešte môžeš? Neodpustiteľné a neospravedlniteľné.

+3/0
27.7.2015 12:16
Foto

J45a39k95u86b 15V45e65d58r85a55l 4713812810642

"Bohužel" s Vámi taky nesouhlasím. Jak je v článku, který dole doporučujete napsáno, že "jakého debila napadlo použít na obousměrné komunikaci oboustranné závory" a jak se dlouze v článku popisuje, že vlastně bezpečnější je aby byly závory jen v jednom směru - protože ABY SE DALY objet, tak můj názor je, že to je také blbost a ANO, pak by to auta objížděla a MOHLA by se stát nehoda, protože ty auta by to opravdu objížděla a místo kamionu by tam byl například ještě osobák. A to, že ten polský kamion to mohl objet a nemuselo se nic stát, je další hloupost - myslíte, že manévr na objetí je lehčí než projet závoru?

To je spíše má reakce na článek, na který jste odkázal ;-)

0/0
29.7.2015 8:57

P58e68t32r 18T59u69r11e51k 4784679492246

Jak "manévr na objetí"? Kdyby tam byly jen poloviční závory, tak na výjezdu by snad před sebou žádnou závoru neměl, ne?

0/0
30.7.2015 22:46

A14l55e51š 83B64o76ř37u26t55a 4892314838680

Pan strojvůdce by zasloužil metál za svou pohotovou reakci. Toto je frajer! R^

+11/0
27.7.2015 9:33

V34á83c87l47a60v 46M74á10c32h11a 1742923429307

mám pocit, že nějaký metál taky dostal.

+4/0
27.7.2015 10:28

I12v93a 59V38a46l89č41í20k17o11v90á 1949538641191

"Rada kraje na dnešním jednání schválila ocenění pro pana Jiřího Šindeláře a dalších třicet tři členů záchranných týmů," řekla mluvčí kraje Barbara Odstrčilíková. Všichni ocenění obdrží pamětní medaili Moravskoslezského kraje, dále finanční odměnu a věcné upomínkové předměty.

0/0
27.7.2015 17:03

Z68d46e47n49e12k 44V27r62b41a 8169135493137

Ono když sedíte v čumáku plastového ultralajtu co se po kolejích řítí 160 km/h moc na výběr nemáte. Tady jdete s kůží na trh ať chcete nebo nechcete, protože i osobní auto Vás může dost pošramotit, natož naložený kamion. Ten strojvůdce v tomto dělal jen a pouze svoji práci, neměl na výběr. Zaplatil za blbost jiných, denně na silnicích zaplatí za cizí chyby pár lidí cenu nejvyšší. Metál bych dával lidem, co mají na výběr a co se rozhodnou riskovat vlastní život pro to, aby ostatní mohli žít. (A riskováním nemyslím plnit si své pracovní povinnosti - viz např. policisté) Niméně si myslím, že místo metálu by se měly České Dráhy postarat o to, aby tento člověk dožil na tomto světě finančně nadstandardně zajištěný. To by mělo být v podobných situacích standardem a známkou kvalit té či oné společnosti. Ale asi tušíme, jak to dopadne...

+1/0
27.7.2015 23:55

P32e50t18r 70S44v16o24b60o39d92a 6464772256243

Tak v současném případě bude soud rychlý. Viník je jasný, zdržovat to bude jen tlumočník.:-) Polák nebude mít tým advokátů a asi ani nebude tvrdit, že kdyby tam nejel vlak, nic by se nestalo. ;-D

+2/0
27.7.2015 8:28

J75i85r56k65a 91N19o90v62á63k 6362535405859

to klidně tvrdit může a navíc bude mít naprostou pravdu :-)

+2/0
27.7.2015 8:50

P83e40t28r 32S43v50o38b86o66d91a 6294602466503

Tak na kolejích bych vlak docela čekal. :-/

+1/0
27.7.2015 9:00

H57o39n53z10a 70F85á30t50o76r 2839505204390

Zvlášť, když jsou dole závory... V takovou chvíli by mě spíš překvapil opak.;-)

+4/0
27.7.2015 9:30

Z22d69e85n81e27k 13V30r39b29a 8209695133377

Ano, to je bohužel realita. Viník vyfasuje 8 let, prevezou ho do polska a po 4 letech pustí. Pokud je to zaměstnanec finančně to nejspíše odskáče jen zaměstnavatel, pro kterého to bude likvidační. Víc ho bude mrzet to, že nejspíše vyfásne i zákaz řízení, protože jinak asi nic neumí, otázkou ovšem je, zda bude takovýto zákaz aplikovatelný na polského občana jezdícího mimo území ČR. Nejspíše nebude.  A společnost bude čekat na dalšího řidiče, který ve snaze nenechat se oškubat mýtným, parkovacími poplatky či nějakou další z mnoha daní za vlastnictví auta zaparkuje na přejezdu.

0/0
27.7.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.