Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce a zdravotnice ze Studénky 2008: Víme, co lidé po nehodě prožívali

Zdravotní sestra Naďa Tomčíková a Jiří Šindelář, dnes bývalý strojvedoucí. Oba jeli rychlíkem Comenius, který v srpnu 2008 narazil do zborceného mostu na železnici ve Studénce. Při nehodě zemřelo osm lidí. Minulou středu, kdy se opět ve Studénce srazilo pendolino s kamionem, se jim nehoda vybavila znovu a v plné síle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89n42t32o75n22í56n 72Č34í73ž23e53k 1518792274769

No, ještě k tomu jedna maličkost - jak jsem se díval na ty záběry hasičů, tak možná tam bylo i jisté štěstí v neštěstí. Kdyby ten vlak jel ještě kousek dál a chytilo to lidi, co stáli na peroně, tak to neštěstí bylo ještě daleko horší. Prostě opravdu šílené.

0/0
27.7.2015 12:09

T40o20m28á67š 72F57i33j64a42l14a 4882773843170

Říká, se že když nejde o život, tak jde o ho...!

Tady se to potvrdilo, protože tu šlo o životy!

0/0
27.7.2015 11:50

J23o70s53e78f 58N85o51v12á96k 6193210312829

pokud dojde k nehodě, při které "létají" vagony a lokomotiva, tak to vám povím, to musí být masakra jako kráva. pendolino to ještě úctyhodně ustálo, to musíte uznat

+5/0
27.7.2015 11:07

P68e51t93r 46S31v46o26b16o25d10a 6234302826323

Nevykolejilo, to byl základ R^ !

+4/0
27.7.2015 11:42

T69o74m51á56š 23F67i44l95i38p45č37í19k 8737969817343

Ono je rozdíl najet do mostu, který se prostě v podstatě nehne a do náklaďáku, který vlak před sebou stovky metrů tlačí

+1/0
27.7.2015 11:51

Z75d65e74n47e22k 43V58r44b47a 8829485853767

Nemyslím, klasická souprava by pravděpodobně dopadla lépe. Ale těžko soudit. Pokud z poctivého vlaku uděláte tramvaj z plastovou karoserií (viz. např.LEO) nemůžete čekat při kolizi zázraky. Klasická lokomotiva je přeci jenom slušný nárazník, který odsune překážku z dosahu cestujících. Smutné je, že podobné průsery tu budou, protože přejezdy nebudou bezpečné nikdy. Vlak je potenciálně velice nebezpečný dopravní prostředek (ochrana cestujících je prakticky nulová - prostě se s ní nepočítá) a jedinou jeho výhodou je obrovská masa energie a těžká lokomotiva, která z drtivé většiny kolizí udělá hodně asymetrickou věc. Pokud se těchto výhod vzdáte, už kolize nebudou asymetrické a začnou se dotýkat cestujících. Masakra by to byla, když by se potkali dvě pendolína a klidně mohou jet poloviční rychlostí. To byste teprve viděl..

0/0
30.7.2015 20:37

M53a46r63t58i72n 31M29i74k49o46l78á35š55e83k 7580490923

Ono je náramně jednoduché a pro někoho dokonce povznášející hodnotit situaci a vynášet kategorické soudy, což jde od počítače nebo z klimatizované ministerské pracovny snadno. Když se ovšem vžijeme do pozice vohnoutího řidiče z Polska, najednou to získá zcela jiné dimenze. Tak si tedy představte, že nejste právě génius, řídíte kamion (už jen potud je to poměrně dost, protože hodně lidí má problém se vypořádat s osobním autem), jedete ve vedru po ucpaných silnicích a po infrastruktuře, která není stavěná na takový provoz, protože musíte objíždět zpoplatněné úseky v mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást. Odpočíváte, když nejste unavený, protože vám to nařizuje zákon a odchylka je pod likvidační pokutou, a naopak jedete, když jste unavený, protože ze zákona jste přece po přestávce odpočatý. Je jen otázka času, kdy uděláte nějakou blbost, protože se prostě ve veřejném zájmu a pod dohledem politiků, expertů a policistů navršilo příliš mnoho kravin na hromadu. K vrcholu tohoto pomyslného kopce, vlastně impozantní osmitisícovky se blížíte vy se svým třicetitunovým kamionem. Tak tedy stojíte na přejezdu, před vás spadnou klacky, které tam umístil nějaký obsedant posedlý zákazy a vy máte několik desítek sekund na to, abyste posoudil, zda je OK přerazit závory v zemi, která je proslulá dopravně fašistickou legislativou i postupy. Přerazím je a bude jistě průser? Nebo budu počítat koleje a bude gigaprůser, ale s určitou pravděpodobností? No? Rozhodujte rychle, vláček je za zatáčkou. Ano, pokud bych nedej bože byl v podobné situaci, přál bych si, aby mě napadlo fouknout tam za jedna a plnej, ale nedal bych ruku do ohně za to, že se to stane.

No? Pravý pedál nebo prostřední? Jak jste na tom?

Myslíte, že se vám to nestane? Ve skutečnosti všichni denně taháme sirky. Pozor, v této hře jsme namočení všichni, jen různou měrou, a nevíte dne ani hodiny, kdy se to na vás zřítí...  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

+4/−7
27.7.2015 11:00

M10i87c96h51a12l 40P95a16l66e94č36e39k 2231648322964

Já myslím, že červená je prostě červená a hotovo. Jestli byl unavený nebo nevzdělaný je přeci úplně jedno. S tím zmatkováním před klackem se dá souhlasit, ale je to pouze důsledek porušení jednoduchého pravidla.

+11/0
27.7.2015 11:16

A22n89t58o60n64í36n 43Č33í60ž54e46k 1988962754639

Nezlob se, ale s tou úvaho jsi úplně mimo. 1) Byl to řidiž z povolání a ne nějaké ucho, které jezdí jednou za čas. Tudíž se u něj předpokládají také určité schopnosti. 2) Červená platí pro každého a určitě není normální vjet na přejezd po 30 vteřinách jejího blikání. 3) Nazvat někoho, kdo dal na železniční přejezd závory kvůli bezpečnosti "obsedantem", už hraničí s hranicemi zdravého rozumu. 4) I v autoškolách se učí, jak se v takových situacích zachovat, a určitě není normální popojet k závorám a hlavní část kamionu nechat stát na kolejích. To by snad i houpacímu koni muselo dojít, že do toho musí ten vlak vrazit.

+8/0
27.7.2015 11:41

K33r88i62s33t97í92n75a 64M49u21r55k41o35v22á 4183543190496

Úplne súhlasím. Tu predsa nejde o nehodu spôsobenú mikrospánkom (to si človek nenaplánuje, môže sa to stať každému, obzvlášť vodičovi z povolania) alebo inou náhlou zdravotnou príhodou. Tu ide o porušenie základného pravidla nevchádzať na železničné priecestie, ak svieti výstražné červené svetlo(alebo aj keď síce červená nesvieti, ale vidím, že nie som schopný bezpečne prejsť cez priecestie, napríklad kvôli kolóne áut, ktorá sa vytvorila kvôli križovatke nasledujúcej pár metrov za priecestím- u nás taká hlúpa križovatka je). Nemal tam vôbec liezť. Možno by sa dalo prižmúriť polovicu jedného oka, ak by sa jednalo o prázdny nenaložený kamión. Ale nechať kolos plný plechov na koľajisku?? Svetlo blikalo niekoľko desiatok sekúnd? To si myslel, že to je ako s oranžovou ma semafóroch? Že to blikoce v zmysle: rýchlo, rýchlo, ak nezaklapli závory,ešte môžeš? Neodpustiteľné a neospravedlniteľné.

+3/0
27.7.2015 12:16
Foto

J22a90k60u61b 37V12e50d37r41a24l 4673172440612

"Bohužel" s Vámi taky nesouhlasím. Jak je v článku, který dole doporučujete napsáno, že "jakého debila napadlo použít na obousměrné komunikaci oboustranné závory" a jak se dlouze v článku popisuje, že vlastně bezpečnější je aby byly závory jen v jednom směru - protože ABY SE DALY objet, tak můj názor je, že to je také blbost a ANO, pak by to auta objížděla a MOHLA by se stát nehoda, protože ty auta by to opravdu objížděla a místo kamionu by tam byl například ještě osobák. A to, že ten polský kamion to mohl objet a nemuselo se nic stát, je další hloupost - myslíte, že manévr na objetí je lehčí než projet závoru?

To je spíše má reakce na článek, na který jste odkázal ;-)

0/0
29.7.2015 8:57

P30e94t38r 63T58u40r42e43k 4884919652846

Jak "manévr na objetí"? Kdyby tam byly jen poloviční závory, tak na výjezdu by snad před sebou žádnou závoru neměl, ne?

0/0
30.7.2015 22:46

A98l85e31š 76B29o28ř33u90t52a 4652244208970

Pan strojvůdce by zasloužil metál za svou pohotovou reakci. Toto je frajer! R^

+11/0
27.7.2015 9:33

V12á71c69l89a34v 37M18á96c87h33a 1902603879587

mám pocit, že nějaký metál taky dostal.

+4/0
27.7.2015 10:28

I79v85a 62V59a28l27č48í20k84o51v42á 1389458401251

"Rada kraje na dnešním jednání schválila ocenění pro pana Jiřího Šindeláře a dalších třicet tři členů záchranných týmů," řekla mluvčí kraje Barbara Odstrčilíková. Všichni ocenění obdrží pamětní medaili Moravskoslezského kraje, dále finanční odměnu a věcné upomínkové předměty.

0/0
27.7.2015 17:03

Z42d95e14n85e96k 44V29r43b41a 8269315753607

Ono když sedíte v čumáku plastového ultralajtu co se po kolejích řítí 160 km/h moc na výběr nemáte. Tady jdete s kůží na trh ať chcete nebo nechcete, protože i osobní auto Vás může dost pošramotit, natož naložený kamion. Ten strojvůdce v tomto dělal jen a pouze svoji práci, neměl na výběr. Zaplatil za blbost jiných, denně na silnicích zaplatí za cizí chyby pár lidí cenu nejvyšší. Metál bych dával lidem, co mají na výběr a co se rozhodnou riskovat vlastní život pro to, aby ostatní mohli žít. (A riskováním nemyslím plnit si své pracovní povinnosti - viz např. policisté) Niméně si myslím, že místo metálu by se měly České Dráhy postarat o to, aby tento člověk dožil na tomto světě finančně nadstandardně zajištěný. To by mělo být v podobných situacích standardem a známkou kvalit té či oné společnosti. Ale asi tušíme, jak to dopadne...

+1/0
27.7.2015 23:55

P70e77t34r 87S94v37o72b13o93d85a 6384572486833

Tak v současném případě bude soud rychlý. Viník je jasný, zdržovat to bude jen tlumočník.:-) Polák nebude mít tým advokátů a asi ani nebude tvrdit, že kdyby tam nejel vlak, nic by se nestalo. ;-D

+2/0
27.7.2015 8:28

J53i31r79k49a 84N75o68v51á92k 6752275905549

to klidně tvrdit může a navíc bude mít naprostou pravdu :-)

+2/0
27.7.2015 8:50

P93e87t27r 39S83v84o31b87o19d90a 6704592216513

Tak na kolejích bych vlak docela čekal. :-/

+1/0
27.7.2015 9:00

H29o15n33z11a 91F20á16t71o94r 2579725984950

Zvlášť, když jsou dole závory... V takovou chvíli by mě spíš překvapil opak.;-)

+4/0
27.7.2015 9:30

Z21d85e12n65e46k 12V61r54b21a 8489915493397

Ano, to je bohužel realita. Viník vyfasuje 8 let, prevezou ho do polska a po 4 letech pustí. Pokud je to zaměstnanec finančně to nejspíše odskáče jen zaměstnavatel, pro kterého to bude likvidační. Víc ho bude mrzet to, že nejspíše vyfásne i zákaz řízení, protože jinak asi nic neumí, otázkou ovšem je, zda bude takovýto zákaz aplikovatelný na polského občana jezdícího mimo území ČR. Nejspíše nebude.  A společnost bude čekat na dalšího řidiče, který ve snaze nenechat se oškubat mýtným, parkovacími poplatky či nějakou další z mnoha daní za vlastnictví auta zaparkuje na přejezdu.

0/0
27.7.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.