Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a90n 82J61e67m94e93l61k74a 1975470

Ze 160 na 142. To svědčí o tom, jak jsou přehledné naše koridory. Na youtube je dobře vidět, jak strojvedoucí "vidí". Nejlepší vyjádření SŽDC, že oni mají vše v pořádku. Hlavně, že mají na nejrychlejší nejzranitelnější vlak nastavených 10-15s po zavření závor. A že tam těch polních přejezdů v zatáčkách v tomto úseku je. Takový zaseknutý traktor s vlečkou.. Rozumné řešení automatický kamerový systém něco jako dělá Camea a návěstidlo.. U polních blokovací válec zabraňující vjezdu autům (pouze chodci, kola) s ovládáním pouze pro opravdu místní a poučené.

0/−2
31.7.2015 10:14

P27e89t98r 18N19o51v56o72t48n16y 3109722919242

Ze 160 na 142 je pár set metrů.

0/0
31.7.2015 10:47

A92l37e69x25a57n21d35e11r 33B29r36y10a54n 13K12i61s72s 9899421542

to jsem rád :) (žádná ironie, zkrátka mám ten vlak rád a strávil jsem v něm až nebezpečeně mnoho času).

+4/0
30.7.2015 15:22

J78i45ř67í 29J88u95r91á80š64e56k 8987275900467

Cena nového byla tuším 400 milionů. Jsou v provozu už nějaký ten pátek. Souprava má 7 vagonů. Dva řídící vozy. A oprava jednoho vozu má stát 150 milionů? Nějak hodně.

Poláci si nedávno nakoupili nové verze Pendolin a jedno stálo cca 500 milionů.

0/0
30.7.2015 14:14

R73a66d34o45m27í86r 21K25r66u78p80i18č96k52a 9704852420195

Vyrobit jeden kus neceho je vzdy drazsi nez neco co se vyrabi seriove. A to klidne i nasobne drazsi.

+9/0
30.7.2015 14:16

R39a46d45e57k 68J49a36n61a29t54a 9455766294192

A zde se navíc jedná o model starý přes 10 let. Takže zde by Alstom vyráběl kusově téměř všechno, aktuálně vyráběné jednotky (AGV) už mají všechno jiné ...

+4/0
30.7.2015 14:19

J18i17ř38í 44Z37ý36k72a 9559423631780

1.) Poláci nemají Pendolina (pendolino = kyvadélko ~ naklápení), protože nemají naklápění skříně

2.) cena nového byla 640 milionů (4,5 miliardy / 7ks)

3.) oprava je vždy dražší jak sériová výroba

+3/0
30.7.2015 14:25

J87i47ř79í 97Z48ý19k78a 9239893871540

a zapomněl jsem na 4.) hodnota koruny je za těch 10 let trošku jinde. Níže ... bohužel.

0/−2
30.7.2015 14:26

R11a26d97e83k 19H65o66l66e78c89e59k 3716980888241

Pěkně kecáte. Koruna proti euru za těch 10 let naopak posílalila. Před 10 lety stálo euro 30,145.

+2/0
30.7.2015 15:14

J36i57ř16í 45J82u13r81á78š79e11k 8557625800457

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

sami Poláci říkají, že to jsou Pendolina nebo soupravy z rodiny Pendolino, i když naklápění nemají.

0/0
30.7.2015 14:36

P66e62t38r 30N63o15v22o46t53n27y 3179872759832

To asi není moc důležité, co si myslí Poláci. :-)

+1/0
30.7.2015 14:38

J88i38ř75í 79Z19ý33k82a 9309173531140

marketingově si to můžou nazvat třeba SuperSpaceShip, přesto to bude pouze rychlovlak bez naklápěcí skříně.

Sice to "našemu" Pendolinu je příbuzné, ale je to asi jako srovnávat Superba na adaptivním podvozku s Oktávkou se zadní vlečnou nápravou. Rozdílné třídy za rozdílné peníze, byť to vypadá podobně a je to od stejného výrobce.

+1/0
30.7.2015 14:48

R50a29d47o27m81í62r 12K85r31u22p36i30č51k45a 9824112890145

Pendolino je jen obchodni nazev. Neni to zadny termin, ktery by vyzadoval naklapeni. I sam Alstom na svem webu uvadi, ze polakum dodal Pendolina. 

http://www.alstom.com/press-centre/2015/3/alstom-pendolino-high-speed-train-achieves-1-million-kilometres-in-poland/

0/0
30.7.2015 15:02

D87a38n93i36e96l 88K51r35i74š53k56a 5618467540838

Divim se, ze nam do firmy jeste nedorazila poptavka na klimatizacni system, ktery jsme do nej delali. To budou vsichni stastni, vyhrabat stary vykresy, navodky, prestavet linky a svarovnu kvuli jedny klimatizaci. No alespon bude zmena.

+2/0
30.7.2015 14:55

J26i23ř85í 74Z28ý70k63a 9149123541710

třeba použijí staré díly z toho havarovaného, případně mají nějaké skladem jako náhradní díl

0/0
30.7.2015 15:47

D61a18n34i44e35l 32K92r25i29š25k19a 5238327570758

Bohuzel, pokud vim tak se tenhle typ Pendolina uz nevyrabi a my klimatizace vyrabime vzdy na presny pocet souprav, protoze se nevyplati mit jen tak skladem klimu za stovky tisic euro a cekat, ze se mozna neco nekde pokazi.

0/0
31.7.2015 7:45

P56e87t58r 38K68o74m80í45n34e32k 3969367702439

Noha se ještě jakž takž dá v dnešní době účinně nahradit. Hlavně aby měl pán v pořádku páteř. Já s rodinou jsme poslali příspěvek. Né moc velký, ale poslali, protože toto jsou hrdinové všedních dnů.

+27/0
30.7.2015 12:54

P33e33t91r 81N35e37c43h11a39n27i34c68k31ý 7353686168980

Víte proč by Evropské jednotky, motoráky a rychlovlaky nemohly jezdit v USA? Protože tam jsou bezpečnostní normy na srážku s nákladním vlakem.

+2/−12
30.7.2015 12:44

M63a27r52t24i75n 54V73a85j96s80a71r 5989223376946

Neměl byste odkaz na ty normy? Docela rád bych si přečetl, o jaké rychlosti a hmotnosti se jedná.

+1/0
30.7.2015 13:31

P31e81t94r 91N27e41c95h30a41n54i57c40k14ý 7103536548760

Našel jsem o tom zmínku od Leoše http://www.novinky.cz/ekonomika/369751-do-usa-se-s-vlaky-nechystame-poprel-leo-express-zpravu-cnn.html 

Ale říkali to i v nějakém dokumentu o Amtracích

0/0
30.7.2015 13:40

J28i32ř43í 19N27o28v56á77k 3273949388556

Když to psal Leoš, tak to bude pravda. Možná to potvrdí i Radim. ;-D

+2/0
30.7.2015 15:21

P70a12v27e89l 38C46h48l40a75p88e66c 5668956200687

JJ říkal jsme to už v jiné diskuzi , tato koncepce kdy na podvozku sedí papundeklová nadstavba je prostě šílená, pokud by kamion vezl převodovku a ta prolétla vnitřkem vlaku, tak zlikvidovala komplet první vagon a půlku druhého, nikdo ze starých konstruktérů by něco tak hloupě nebezpečného nepostavil.

Jsem zvědav, který dobrodruh se posadí do prvního vagonu Pendolína po té co zjistil, že ho lze tak snadno rozpárat.

+2/−2
30.7.2015 13:32

P27e24t68r 85N52e35c94h79a88n93i85c14k62ý 7473246988450

No viděl jsem pendolino v Olomouci včera. 80% obsazenost a vpředu seděl jeden člověk

+1/0
30.7.2015 13:40

R67a73d69e52k 40J50a74n62a14t24a 9115396644752

Jojo, ta psychologie. Přitom v autě sedí "vpředu" vlastně každý a praděpodobnost srážky je mnohem vyšší ...

0/0
30.7.2015 14:20

P22e16t59r 38N63e58c19h84a30n75i31c37k94ý 7523426858910

Možnost volby s naprosto stejným užitkem. V autě si vybrat nemůžete a pokud si vyberete autem nejet, tak se užitek změní. Pokud si vyberete šestý nebo první vůz, užitek se nemění no :-)

0/0
30.7.2015 14:25

J61a88r31o97s32l50a26v 86P72r93u32s48a 9212920502344

nj jenze proste u rychlovaku je problem kazdej kilogram a musi byt co nejrychlejsi ze u nas rychlovak nepotrebujeme to uz je jina pohadka ale staci se podivat jak sou rozparany vagony TGV

0/−1
30.7.2015 13:48

J27a72r96o13s18l60a50v 36P82r53u93s30a 9122540322304

nejlehci ne nejrychlejsi :-)

0/0
30.7.2015 13:49

R28a32d49e49k 43J76a88n65a43t51a 9895646864452

Potřebujeme, podívejte se do Francie/Německa, co lidí jezdí TGV na vzdálenost 100-200 km (Paris-Reims, Paris-Tours, Nurnberg-Munchen, atd).

Rychla doprava propojuje ekonomiku statu.

+1/0
30.7.2015 14:23

P19e81t80r 13N77e78c44h82a82n11i48c93k25ý 7783556948840

Bez napojení na mezinárodní síť to bude akorát "regional killer" jako ve Francii. A to regionální doprava na koridorech u nás už taky není žádná sláva, často takt i rychlost lokálky

0/0
30.7.2015 14:26

R27a70d11e30k 88J53a10n89a49t82a 9405686664692

Ono propojení mezi státy hapruje i na tom Západě - stačí se podívat třeba na přeshraniční úsek Karlsruhe-Strasbourg. Pokud je zbytek dostatečně rychlý, dožene se to.

V našem případě VRT Litoměřice-Praha-Brno (a na Břeclav 200, to jde skoro už teď) učiní tranzit opět zajímavý, i kdyby to chvíli mělo jet klikatě podél Labe.

0/0
31.7.2015 0:10

J84i48ř46í 43C21i49m98r76m52a84n 6445480475119

Lokomotiva Škoda 380 by pravděpodobně dopadla lépe: http://technet.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109e-rady-380-ddb-/tec_technika.aspx?c=A130522_213246_tec_technika_rja

+7/0
30.7.2015 12:32

J48a61n 20P19r48o65v71a92z84n25í30k 6378794220371

A nebo ne.

+2/−4
30.7.2015 12:34

P94a14v23e26l 40C62h55l77a44p44e55c 5858506280267

Samozřejmě že ano ,tuhost všech těchto lokomotiv je naprosto něco jiného než ten papundekl v pendolinu.

+1/−1
30.7.2015 13:37

L84u49k15á98š 51T87ó72t30h 6308103967912

Eso vs. Laminatka

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000689-Smutne-vyrocie/

Gorila vs. sypac

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2550

+1/0
30.7.2015 14:50

J63i31ř23í 82Z68ý85k48a 9569803301320

to je otázka ... 15t cisterna je trošku něco jiného než 15t plechů na paletách. Plechy se příliš nedeformují, fungují spíše jako projektil. Cisterna je deformovatelná, má větší plochu, která se lépe rozprostře po čelu lokomotivy ...

+14/0
30.7.2015 12:40

J17i47ř92í 82Z74ý74k91a 9799313741670

to je reakce na informaci, že Škoda 380 ustojí i náraz v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun

0/0
30.7.2015 12:42

O39l79d31ř80i70c49h 32J82a92n25e43č69e90k 8569306603861

právě. to pendolino jelo přes 140, tzn. kinetická energie byla o 70% větší! a přesně jak říkáte - při srážce s cisternou ty síly působí úplně jinak, než proti hromadě plechů

+5/0
30.7.2015 12:46

Z10d11e70n45ě63k 27W97e60r57n15h96a55r37t 6297745272948

Myslím, že většina lokomotiv by dopadla lépe, než lehká konstrukce soupravy nad podvozkem. To je holt jasné, že lokomotiva musí být těžká a pevná, aby utáhla vlak.

0/−6
30.7.2015 12:51

I90g43o60r 86P24l98a34n96d37e16r 9727764126350

ano ale vsetko to tazke a masivne je ram a od neho nizsie.. /trafo, trakcne motory, nad ramom su uz len lahsie veci...regulacia,pomocne pohony, atd

0/0
30.7.2015 13:15

Z54d23e15n79ě29k 13W32e74r61n32h29a23r43t 6347365642948

jenže se podívejte třeba u 363,kde ten fíra sedí, kde je ten rám - a kde je u Pendolina. Celé je to podstatně výš. Při tomhle nárazu, jako ve Studence, to u Pendolina v podstatě uřízlo kabinu od rámu. U jiné, vyšší lokomotivy by to šlo akorát na nárazníky a rám...

+2/−1
30.7.2015 13:30

J67i52ř94í 64Z86ý98k98a 9849123461470

což by zapříčinilo vykolejení vlaku a mnohem větší újmy na životech ... ale fíra by to nejspíše přežil, to je fakt

+3/0
30.7.2015 14:15

Z36d21e35n82ě55k 78W52e42r32n49h55a23r72t 6267815372668

ano, může být... skříň fungovala do značné míry jako deformační zóna a pohltila část energie. Kdyby to bylo pevnější, chovalo by se to jinak a energie by se musela přenést jinam

0/0
30.7.2015 14:43

J10i64ř98í 70N72o20v14á34k 3163709678236

Ta výška rámů je podobná. Tam kde má klasická lokomotiva nárazníky má pendolino rámovou konstrukci s automatickým spřáhlem. Výška spojovacích prvků je daná normou. To pendolíno odtáhl vlak s normální výškou nárazníků.

+2/0
30.7.2015 15:20

I15g93o27r 65P83l48a50n96d46e67r 9647814936410

nie u nasich lokomotiv doslo k podobraniu vozidla a vzdy to schytalo slabo chranene stanoviste...bolo v minulosti niekolko takychto nehod

0/0
30.7.2015 15:27

P55e22t38r 32U48l15l70m41a83n46n 2477768637102

To ano, stejně jako kterákoliv jiná moderní lokomotiva, či jednotka, navržena dle norem TSI. Pendolino bohužel moderní není, stejně jako většina našich lokomotiv, u kterých už nelze říct, že by dopadly lépe.

+3/−1
30.7.2015 12:59

J30a58r48o18s84l28a27v 54P38r56u87s77a 9402400302424

taky je otazka jestli by se tam lip neschoval

0/0
30.7.2015 13:44

P10a27v75e40l 64Ř91a94p83e32k 7622516729205

Oprava je dobrá zpráva R^

+2/0
30.7.2015 12:27
Foto

K79a28r17e83l 49H76r86u28š56k95a 2751241118827

Tak to je docela s podivem, že se nezkřivil celý podvozek. Doufám, že to pořádně prověří, než takovouhle rekonstrukci pošlou na trať...

+2/−7
30.7.2015 12:15

J80o43s69e73f 40T21r51ö46g30l 8119322456386

Toho se nebojte, tohle není silnice, kde je možné podplatit komisaře u STK...

+24/0
30.7.2015 12:26

D63a64v85i32d 75Č53e44r58n38o80h92o90r63s42k24ý 1526304106256

podvozek u vlaku neni celej spodek jako u auta :-) a je to pomalu to nejpevnejsi a taky nejdrazsi ma loko i voze :-)

+5/0
30.7.2015 12:26







Najdete na iDNES.cz