Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a27n 96J21e51m66e80l27k12a 1905250

Ze 160 na 142. To svědčí o tom, jak jsou přehledné naše koridory. Na youtube je dobře vidět, jak strojvedoucí "vidí". Nejlepší vyjádření SŽDC, že oni mají vše v pořádku. Hlavně, že mají na nejrychlejší nejzranitelnější vlak nastavených 10-15s po zavření závor. A že tam těch polních přejezdů v zatáčkách v tomto úseku je. Takový zaseknutý traktor s vlečkou.. Rozumné řešení automatický kamerový systém něco jako dělá Camea a návěstidlo.. U polních blokovací válec zabraňující vjezdu autům (pouze chodci, kola) s ovládáním pouze pro opravdu místní a poučené.

0/−2
31.7.2015 10:14

P31e34t41r 47N53o29v22o74t42n81y 3889412489502

Ze 160 na 142 je pár set metrů.

0/0
31.7.2015 10:47

A83l76e70x90a95n94d84e47r 41B35r40y84a85n 32K19i68s76s 9859901952

to jsem rád :) (žádná ironie, zkrátka mám ten vlak rád a strávil jsem v něm až nebezpečeně mnoho času).

+4/0
30.7.2015 15:22

J39i54ř60í 65J82u10r54á24š47e57k 8467845570697

Cena nového byla tuším 400 milionů. Jsou v provozu už nějaký ten pátek. Souprava má 7 vagonů. Dva řídící vozy. A oprava jednoho vozu má stát 150 milionů? Nějak hodně.

Poláci si nedávno nakoupili nové verze Pendolin a jedno stálo cca 500 milionů.

0/0
30.7.2015 14:14

R67a89d19o35m15í95r 40K82r92u15p16i67č42k88a 9654732140125

Vyrobit jeden kus neceho je vzdy drazsi nez neco co se vyrabi seriove. A to klidne i nasobne drazsi.

+9/0
30.7.2015 14:16

R50a51d20e38k 25J14a18n94a50t70a 9105826874542

A zde se navíc jedná o model starý přes 10 let. Takže zde by Alstom vyráběl kusově téměř všechno, aktuálně vyráběné jednotky (AGV) už mají všechno jiné ...

+4/0
30.7.2015 14:19

J36i25ř63í 29Z58ý50k79a 9939653551610

1.) Poláci nemají Pendolina (pendolino = kyvadélko ~ naklápení), protože nemají naklápění skříně

2.) cena nového byla 640 milionů (4,5 miliardy / 7ks)

3.) oprava je vždy dražší jak sériová výroba

+3/0
30.7.2015 14:25

J54i59ř24í 66Z64ý58k73a 9539443441150

a zapomněl jsem na 4.) hodnota koruny je za těch 10 let trošku jinde. Níže ... bohužel.

0/−2
30.7.2015 14:26

R58a39d73e14k 27H19o54l69e82c19e26k 3616410278351

Pěkně kecáte. Koruna proti euru za těch 10 let naopak posílalila. Před 10 lety stálo euro 30,145.

+2/0
30.7.2015 15:14

J45i24ř62í 31J55u85r63á76š69e54k 8927375850217

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

sami Poláci říkají, že to jsou Pendolina nebo soupravy z rodiny Pendolino, i když naklápění nemají.

0/0
30.7.2015 14:36

P36e39t53r 19N30o65v34o54t54n33y 3699492959722

To asi není moc důležité, co si myslí Poláci. :-)

+1/0
30.7.2015 14:38

J51i38ř97í 82Z49ý38k22a 9599903221880

marketingově si to můžou nazvat třeba SuperSpaceShip, přesto to bude pouze rychlovlak bez naklápěcí skříně.

Sice to "našemu" Pendolinu je příbuzné, ale je to asi jako srovnávat Superba na adaptivním podvozku s Oktávkou se zadní vlečnou nápravou. Rozdílné třídy za rozdílné peníze, byť to vypadá podobně a je to od stejného výrobce.

+1/0
30.7.2015 14:48

R29a93d62o13m59í33r 81K68r57u56p79i71č51k20a 9614112890685

Pendolino je jen obchodni nazev. Neni to zadny termin, ktery by vyzadoval naklapeni. I sam Alstom na svem webu uvadi, ze polakum dodal Pendolina. 

http://www.alstom.com/press-centre/2015/3/alstom-pendolino-high-speed-train-achieves-1-million-kilometres-in-poland/

0/0
30.7.2015 15:02

D38a61n16i89e90l 34K41r56i20š87k56a 5988757470418

Divim se, ze nam do firmy jeste nedorazila poptavka na klimatizacni system, ktery jsme do nej delali. To budou vsichni stastni, vyhrabat stary vykresy, navodky, prestavet linky a svarovnu kvuli jedny klimatizaci. No alespon bude zmena.

+2/0
30.7.2015 14:55

J30i11ř70í 70Z51ý94k98a 9879793471250

třeba použijí staré díly z toho havarovaného, případně mají nějaké skladem jako náhradní díl

0/0
30.7.2015 15:47

D71a65n55i72e87l 37K31r89i61š60k82a 5388137380718

Bohuzel, pokud vim tak se tenhle typ Pendolina uz nevyrabi a my klimatizace vyrabime vzdy na presny pocet souprav, protoze se nevyplati mit jen tak skladem klimu za stovky tisic euro a cekat, ze se mozna neco nekde pokazi.

0/0
31.7.2015 7:45

P12e23t92r 22K58o79m41í40n30e18k 3899397482739

Noha se ještě jakž takž dá v dnešní době účinně nahradit. Hlavně aby měl pán v pořádku páteř. Já s rodinou jsme poslali příspěvek. Né moc velký, ale poslali, protože toto jsou hrdinové všedních dnů.

+27/0
30.7.2015 12:54

P39e72t36r 51N74e61c74h10a47n10i28c76k85ý 7853806478710

Víte proč by Evropské jednotky, motoráky a rychlovlaky nemohly jezdit v USA? Protože tam jsou bezpečnostní normy na srážku s nákladním vlakem.

+2/−12
30.7.2015 12:44

M67a42r78t91i85n 94V66a88j45s39a35r 5359633966976

Neměl byste odkaz na ty normy? Docela rád bych si přečetl, o jaké rychlosti a hmotnosti se jedná.

+1/0
30.7.2015 13:31

P81e25t32r 86N56e85c37h75a96n12i74c92k92ý 7803926558590

Našel jsem o tom zmínku od Leoše http://www.novinky.cz/ekonomika/369751-do-usa-se-s-vlaky-nechystame-poprel-leo-express-zpravu-cnn.html 

Ale říkali to i v nějakém dokumentu o Amtracích

0/0
30.7.2015 13:40

J82i45ř32í 96N69o80v52á77k 3683629398316

Když to psal Leoš, tak to bude pravda. Možná to potvrdí i Radim. ;-D

+2/0
30.7.2015 15:21

P48a74v83e12l 30C93h69l62a92p90e84c 5398656810897

JJ říkal jsme to už v jiné diskuzi , tato koncepce kdy na podvozku sedí papundeklová nadstavba je prostě šílená, pokud by kamion vezl převodovku a ta prolétla vnitřkem vlaku, tak zlikvidovala komplet první vagon a půlku druhého, nikdo ze starých konstruktérů by něco tak hloupě nebezpečného nepostavil.

Jsem zvědav, který dobrodruh se posadí do prvního vagonu Pendolína po té co zjistil, že ho lze tak snadno rozpárat.

+2/−2
30.7.2015 13:32

P21e11t72r 17N51e83c75h51a27n74i11c22k44ý 7783196868330

No viděl jsem pendolino v Olomouci včera. 80% obsazenost a vpředu seděl jeden člověk

+1/0
30.7.2015 13:40

R96a54d57e37k 90J90a72n85a33t91a 9655916594912

Jojo, ta psychologie. Přitom v autě sedí "vpředu" vlastně každý a praděpodobnost srážky je mnohem vyšší ...

0/0
30.7.2015 14:20

P40e87t90r 41N75e94c54h87a47n72i32c65k36ý 7293816358830

Možnost volby s naprosto stejným užitkem. V autě si vybrat nemůžete a pokud si vyberete autem nejet, tak se užitek změní. Pokud si vyberete šestý nebo první vůz, užitek se nemění no :-)

0/0
30.7.2015 14:25

J82a13r61o42s21l33a62v 29P19r10u31s27a 9902190592664

nj jenze proste u rychlovaku je problem kazdej kilogram a musi byt co nejrychlejsi ze u nas rychlovak nepotrebujeme to uz je jina pohadka ale staci se podivat jak sou rozparany vagony TGV

0/−1
30.7.2015 13:48

J82a69r34o52s46l42a91v 77P18r16u83s14a 9342640522144

nejlehci ne nejrychlejsi :-)

0/0
30.7.2015 13:49

R96a18d81e88k 97J59a28n63a38t21a 9655946334692

Potřebujeme, podívejte se do Francie/Německa, co lidí jezdí TGV na vzdálenost 100-200 km (Paris-Reims, Paris-Tours, Nurnberg-Munchen, atd).

Rychla doprava propojuje ekonomiku statu.

+1/0
30.7.2015 14:23

P56e62t72r 97N53e58c56h81a46n50i21c82k33ý 7153496578930

Bez napojení na mezinárodní síť to bude akorát "regional killer" jako ve Francii. A to regionální doprava na koridorech u nás už taky není žádná sláva, často takt i rychlost lokálky

0/0
30.7.2015 14:26

R54a56d26e30k 82J36a70n68a32t50a 9705246354752

Ono propojení mezi státy hapruje i na tom Západě - stačí se podívat třeba na přeshraniční úsek Karlsruhe-Strasbourg. Pokud je zbytek dostatečně rychlý, dožene se to.

V našem případě VRT Litoměřice-Praha-Brno (a na Břeclav 200, to jde skoro už teď) učiní tranzit opět zajímavý, i kdyby to chvíli mělo jet klikatě podél Labe.

0/0
31.7.2015 0:10

J95i54ř48í 59C30i41m36r20m93a57n 6245700415769

Lokomotiva Škoda 380 by pravděpodobně dopadla lépe: http://technet.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109e-rady-380-ddb-/tec_technika.aspx?c=A130522_213246_tec_technika_rja

+7/0
30.7.2015 12:32

J24a36n 23P23r79o26v21a47z17n49í72k 6368124380301

A nebo ne.

+2/−4
30.7.2015 12:34

P18a84v67e21l 73C24h38l83a54p28e26c 5678436620687

Samozřejmě že ano ,tuhost všech těchto lokomotiv je naprosto něco jiného než ten papundekl v pendolinu.

+1/−1
30.7.2015 13:37

L15u21k94á92š 53T95ó37t56h 6448183647572

Eso vs. Laminatka

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000689-Smutne-vyrocie/

Gorila vs. sypac

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2550

+1/0
30.7.2015 14:50

J46i97ř85í 93Z38ý96k89a 9849713561590

to je otázka ... 15t cisterna je trošku něco jiného než 15t plechů na paletách. Plechy se příliš nedeformují, fungují spíše jako projektil. Cisterna je deformovatelná, má větší plochu, která se lépe rozprostře po čelu lokomotivy ...

+14/0
30.7.2015 12:40

J66i62ř84í 51Z67ý94k63a 9589763841480

to je reakce na informaci, že Škoda 380 ustojí i náraz v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun

0/0
30.7.2015 12:42

O43l61d40ř19i84c34h 79J38a33n12e19č65e91k 8849686333861

právě. to pendolino jelo přes 140, tzn. kinetická energie byla o 70% větší! a přesně jak říkáte - při srážce s cisternou ty síly působí úplně jinak, než proti hromadě plechů

+5/0
30.7.2015 12:46

Z70d53e76n95ě58k 60W37e39r67n53h68a61r80t 6597875722978

Myslím, že většina lokomotiv by dopadla lépe, než lehká konstrukce soupravy nad podvozkem. To je holt jasné, že lokomotiva musí být těžká a pevná, aby utáhla vlak.

0/−6
30.7.2015 12:51

I64g33o62r 29P22l65a15n43d33e56r 9577954926650

ano ale vsetko to tazke a masivne je ram a od neho nizsie.. /trafo, trakcne motory, nad ramom su uz len lahsie veci...regulacia,pomocne pohony, atd

0/0
30.7.2015 13:15

Z98d70e75n87ě32k 18W51e84r10n13h78a26r79t 6217755512528

jenže se podívejte třeba u 363,kde ten fíra sedí, kde je ten rám - a kde je u Pendolina. Celé je to podstatně výš. Při tomhle nárazu, jako ve Studence, to u Pendolina v podstatě uřízlo kabinu od rámu. U jiné, vyšší lokomotivy by to šlo akorát na nárazníky a rám...

+2/−1
30.7.2015 13:30

J30i92ř92í 30Z44ý70k67a 9579873711620

což by zapříčinilo vykolejení vlaku a mnohem větší újmy na životech ... ale fíra by to nejspíše přežil, to je fakt

+3/0
30.7.2015 14:15

Z35d13e78n43ě73k 87W69e90r14n71h64a64r56t 6797335592508

ano, může být... skříň fungovala do značné míry jako deformační zóna a pohltila část energie. Kdyby to bylo pevnější, chovalo by se to jinak a energie by se musela přenést jinam

0/0
30.7.2015 14:43

J94i85ř92í 66N80o14v36á13k 3103459638986

Ta výška rámů je podobná. Tam kde má klasická lokomotiva nárazníky má pendolino rámovou konstrukci s automatickým spřáhlem. Výška spojovacích prvků je daná normou. To pendolíno odtáhl vlak s normální výškou nárazníků.

+2/0
30.7.2015 15:20

I18g39o44r 45P87l58a95n33d45e51r 9907514846470

nie u nasich lokomotiv doslo k podobraniu vozidla a vzdy to schytalo slabo chranene stanoviste...bolo v minulosti niekolko takychto nehod

0/0
30.7.2015 15:27

P79e65t37r 46U49l21l21m27a62n11n 2777958537982

To ano, stejně jako kterákoliv jiná moderní lokomotiva, či jednotka, navržena dle norem TSI. Pendolino bohužel moderní není, stejně jako většina našich lokomotiv, u kterých už nelze říct, že by dopadly lépe.

+3/−1
30.7.2015 12:59

J51a39r73o52s15l90a95v 42P29r28u67s30a 9362350142534

taky je otazka jestli by se tam lip neschoval

0/0
30.7.2015 13:44

P93a51v81e43l 33Ř70a75p63e94k 7522876899765

Oprava je dobrá zpráva R^

+2/0
30.7.2015 12:27
Foto

K42a66r91e15l 96H81r16u77š48k45a 2921501478457

Tak to je docela s podivem, že se nezkřivil celý podvozek. Doufám, že to pořádně prověří, než takovouhle rekonstrukci pošlou na trať...

+2/−7
30.7.2015 12:15

J18o77s29e83f 84T22r18ö17g36l 8239202746806

Toho se nebojte, tohle není silnice, kde je možné podplatit komisaře u STK...

+24/0
30.7.2015 12:26

D63a20v56i62d 12Č15e64r85n61o75h25o39r53s97k75ý 1546154876916

podvozek u vlaku neni celej spodek jako u auta :-) a je to pomalu to nejpevnejsi a taky nejdrazsi ma loko i voze :-)

+5/0
30.7.2015 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.