Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu

Klimatizovaná tramvaj? Ve světě známá věc, v Česku sci-fi. Donedávna. První vůz jezdí v Praze. Zatím v testovacím provozu, brzy ale bude vozit cestující. Ostrava zatím nechce ani klimatizované autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a80n 47Č59e62k50a13l 7499785894544

Je zajímavé, že se odvolávají na Drážďany, že také nemají klimu, ale třeba alpský Innsbruck ji má, přestože je tam tropických dní určitě mnohem méně...

0/0
13.10.2015 9:15

J29a91n 53Č63e56k52a28l 7309215714554

btw není to jen o tropických dnech, ale i o vhlkosti a vydýchanosti v zimě... ulepenost a nepohodlí jsou jeden z hlavních důvodů, proč lidé volí pohodlí vlasntího auta, takže je třeba do úvah o vyprodukovaných emisích započítat i tento faktor... A co se týče ceny - já osobně si klidně připlatím, když bude MHD klimatizovaná...

0/0
13.10.2015 9:18

J11a85r10o39s15l17a45v 15M61o28u51r66e57č94e83k 1920226897538

Vzkaz: Takže v létě ani do tramvaje, trolejbusu nebo autobusu v Ostravě ani nevstoupit.

0/0
31.8.2015 13:32

V71l58a35d51i94m25í79r 14K42e66l17l42e14r 4658837593360

Byl jsem letos týden v Gdaňsku a autobusy, kterými jsme jezdili do centra, klimatizaci měly. Ač je Gdaňsk více na sever, asi jsou tam teplejší léta. Je to ale nepoměrně větší město, plné cizinců, tak asi na to mají. Autobusy byly zn. Mercedes.

+1/0
31.8.2015 6:45

P86e16t49r 27V48e48s84e47l83ý 8855915452146

Asi mě budete kamenovat, ale klimatizace v MHD jsou vyhozené prachy. Když bude využita více jak dvacet procent roku, bude to zázrak. A hlavně, v taktu minutových až třímunutových zastávek (což je v Ostravě běžné), nestačí se salonem pro cestující nic udělat. Jak chcete zabránit cestující v otevření oken? Nemůžete mít soupravu bez otvíracích oken, to prostě nejde. Na každé zastávce se vám otevřou minimálně dvoje ze tří dveří. Výsledkem bude hrúza, kterou jsem zažil na Taiwanu či v Turecku nebo v Řecku. Klimatizace hučí na plný kotel, v 35°C venku, z ní valí 17°C studený vzduch, o nějaké pohodě se nedá vůbec mluvit. Chvílema je vám zima, chvílema z vás valí proudem pot, výsledek je jasný, nikde jsem neviděl v létě tolik nachlazených lidí, jako na Taiwanu.

+5/−1
30.8.2015 9:22

O84s69k35a36r 78K42o21v42a38ř80í78k 8657503886807

Není co dodat R^

+1/−1
30.8.2015 10:13

P23e18t10r 50F61r79a37n38c 9397261838518

Ja nesouhlasim. Konkretne v Ostrave jezdi jeden typ tramvaje (hledat konkretni model se mi z casovych duvodu nechce), s kterym je cestovani v tropickych dnech katastrofa.Klima tam neni. Budiz. Ale okna jsou otevrene dokoran a v tom voze neni ani naznak pruvanu. Zadna vymena vzduchu. Tramvaj je samozrejme rozehrata a nic. Jede rovne, do zatacky, brzdi, zrychluje a stale nic. Vzduch se ani nehne. Ve strope nejsou vetraci otvory, jak byly ve starych zakulacenych tramvajich (tusim T3). Za mne uplna tragedie. Designove vypada celkem pekne, ale v lete tragedie. A ze teplych dnu moc neni? Letos zacaly vedra koncem cervna a tosku ustoupily koncem srpna. A bude hur.

+1/0
30.8.2015 10:57

P85e34t55r 76V94e66s58e79l25ý 8965105802236

Astra/Trio, to jsou nepodarky s malýma výklopnýma okýnkama a pevnými podvozky. Holt oběť své doby, kdy nemohly být šoupací okna v lokálkce, aby si kaštani neurazili hlavu o protijedoucí kus. Ale průvan taky udělají. Zkuste si vzpomenout, to by mě vážně zajímalo. Jinak Varia mají stropní ventilaci jako T3 a většinou už zase velká šoupací okna.

Ale pane, já říkám, že tak 20% dnů v roce by byla klima v provozu, vy to jen potvrzujete :-)

0/0
30.8.2015 14:42

M34a10r18t73i38n 83N20o67v16á80č42e96k 7207310944843

Proč to tedy v ostatní městěch dokonce i v relativně malém Zlíně jde a u nás ne???Trošku divné ne??Když to vezmu jen podle letošního roku (a má se to rok co rok zhoršovat)tak jsou vedra min od června do záři.To jsou 4 měsíce.tzn 1/3 roku,to už zase tak zanedbatelné není.Pořád se snažímě v ledascem přiblížit pražákům,tak proč ne v tomto??

+1/0
30.8.2015 19:27

R29o72b56e50r14t 80H25o53m38o92l40k93a 4223858560582

Bo Zlín je na jihu, tak je tam teplo a Ostrava na severu, tož je tu kosa, to da rozum, ni?

+1/0
31.8.2015 14:27

M29i35c64h78a55l 24P15i26n75d77j57a49k 5453194877847

na druhou stranu historicke kousky tramvaji kterraze v Ostrave nevidam. Ale muze to byt subjektivni dojem.e vydavam v P

0/0
29.8.2015 20:28

M26i82c14h74a14l 94P93i61n52d66j69a56k 5683654387237

touch pad mismas :P

0/0
29.8.2015 20:29

J50a48k83u33b 74R46o64u93s 3173760944882

A tenhle nesmyslně štvavý článek je tu proč? Lesková, styď se...

0/0
29.8.2015 18:38

J75i97ř77í 60H44o90d58a13n 6964707423460

potřebují se domluvit jak nejvíc vytřískat pro sebe

0/0
29.8.2015 18:24

I30v89a74n 60M30a53n72t19a17s 8109794790791

Ten Albrecht je fakt bezmozek .."„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie."......

hlavně neskutečná a zbytečná je neho práce na DPO, to by se ušetřilo. A pokud jde o cenu MHD, tak si myslím, že oproti právě Praze je Ostrava předražená a mizerně fungující..

+1/−1
29.8.2015 18:17

A74l44a76n 97Ř80e98p67k40a 4985536

Klima by se sice hodila, ale kvůli pár týdnům v roce je celkem zbytečná v MHD, která navíc každých pár minut má zastávku a vzduch tam naproudí i tak. A WiFi je totálně zbytečný luxus, kdo potřebuje net k práci, tak má dávno svůj a závisláky podporovat netřeba :-P

+2/0
29.8.2015 15:31

M75i71c79h80a70l 86P76i77n58d88j80a35k 5133134277727

tak Ostrava je slusne pokryta Lteckem.  Takze wifi neni treba.

0/0
29.8.2015 20:27
Foto

M26a12r43e67k 32B34a68š52i44s20t77a 7323312363640

V Albertu ještě nemají wifi - asi se bojí co by zákazníci posílali na jejich FCB profil :-P

0/0
30.8.2015 10:34

A47l49a90n 17Ř29e30p98k96a 4465376

To můžou poslat z domova, nebo vlastního netu ;-)

0/0
30.8.2015 22:16
Foto

L29u19k91á12š 96H84u87d27e54č94e63k 2224360363730

V Ostravě je v dopravě vždy vše pozdě :-( Až teď jsou konečně po deseti letech slibů na některých zastávkách elektronické informační tabule. Pokud to tak půjde, tak klimatizovaných vozů se dočkáme za 15 let :-( To co předvedl dopravní podnik během MS v hokeji byla fraška! Žádní informátoři pro cizince na zastávkách (u ČEZ arény a ani v centru) a informace o výlukách u jízdních řádů apod. pouze v češtině. Tohle byla ostuda!!! Po prvním utkání Baníku na městském stadionu nejela ani jedna posilová tramvaj do centra a ani jiným směrem. Něco podobného i po druhém zápase. Na cestu do centra jsem čekal přes dvacet minut! Ostravský dopravní podnik by se měl učit od kolegů v Olomouci. To nehovořím o těch rozpadajících se autobusech, kterými se jezdí mezi Karolínou a hl. nádražím. To už jsou muzejní kousky z minulého století.

+6/0
29.8.2015 15:03

A37l21a58n 45Ř28e34p43k47a 4205586

Bez těch elektronických zastávek bych se klidně obešel, nejsem tak líný abych se podíval kolik je hodin a pak na klasický jízdní řád R^

+4/−1
29.8.2015 15:30
Foto

L13u76k47á79š 33H35u93d24e47č32e37k 2314250253110

Tam jde o to, že by to mělo ukazovat zpoždění a ukazovat jeho důvod. Důležité je to hlavně o víkendu, kdy není taková frekvence jízd. Hodně jsem to v Olomouci využíval.

+2/0
29.8.2015 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.