Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: K opakování tragédie na přejezdu ve Studénce scházely tři sekundy

Policie uvolnila záběry z kamery u železničního přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, na který před deseti dny vjel zahraniční kamion, ačkoli již blikala červená výstražná světla. Pak řidič šlápl na plyn a prorazil závory. Za tři sekundy přijel rychle jedoucí vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23í68t53ě12z62s20l45a12v 43K20l29o52z80í13k 3161359784337

Pořád to opakuji, kdyby tam nebylo to břevno pro opuštění přejezdu, tak by prostě odjel a nehrozilo by tohle že tam magor uvázne...prostě jen břevna ve směru jízdy před přejezdem vpravo...tak ať jde v případě uváznutí odjet...

0/−1
5.11.2015 13:45

M21i17r86o17s62l58a38v 54V33i58d68l72i93č35k53a 3974964305663

Nechápu, jak někdo s náklaďákem vjede na blikající přejezd, kde jezdí vlaky 160 km/h. To je něco, jako přebíhat dálnici! Ve Studénce už jeden nadjezd je, tak spíše vyřešit dopravu ve městě.

+1/0
4.11.2015 14:25

J42i74r43k82a 75D26v76o66ř23á61k 4865720113208

Vypadá to, že čeští kamioňáci si na koridorové přejezdy už dávají víc pozor.

0/0
4.11.2015 17:15

R28a13s18t98i16s15l94a73v 18P86a86l43u70š 4257938977824

Vobec nechapem, o com tu vlastne vsetci diskutuju. Na takomto mieste je JEDINE skutocne riesenie mimourovnove krizovanie. A pokial na takuto upravu "nie su peniaze", tak je to najlepsi dokaz toho, ze sa verejne zdroje pouzivaju neefektivne, respektive sa niekde "zahadne" stracaju.

0/−3
3.11.2015 23:25

B15ř85e68t46i57s77l34a21v 89Š85í90m24a 9914451842

Rastislav Paluš

Já zase nechápu vás, kde berete drzost odsuzovat diskuzi a kázat, ze na takovém míste musí být mimoúrovnové krízení!

Písete jen tak vseobecne anebo tam také jezdíte na cervenou?Pokud byste to tam znal, vedel byste, ze neco pres km dál je nadjezd. Nase republika nemá peníze na to, stavet nadjezdy vsude, kde nejaký nezodpovedný lemp není schopen dodrzovat dopravní predpisy.

Jste-li na Slovensku tak bohatí a schopni vyuzívat verejné zdroje efektivne,  stavte si je tam. :-)

+1/0
4.11.2015 11:20

J67a62n 74J31e44m97e90l24k70a 1675650

Tak na Slovensku je staví..

0/0
4.11.2015 15:47

B56ř94e41t55i60s72l25a78v 81Š86í41m72a 9694351832

Na Slovensku staví vysokokorychlostní trat a tam samozrejme musí být nadjezdy. Jen tak nadjezdy na hlavním tahu nestaví, jen úplne stejne jako u nás pri prekládce trati, jako nyní napr. pred Plzní.

0/0
4.11.2015 16:10

J87i26r29k13a 59D25v50o11ř75á17k 4505710623838

8-o8-o8-o A kde na Slovensku staví vysokorychlostní trať? Nespletl jste si to s Rakouskem, Polskem, Tureckem nebo Marokem?

0/0
4.11.2015 17:18

B24ř71e96t77i91s30l38a78v 44Š35í28m97a 9234631972

Pred casem to zde psal slovenský diskutér, zeptal jsem se na to kamarádu ze Slovenska a potvrdili mi, ze u Bratislavy a jde to prý velmi pomalu. Jeste si vzpomínám, ze práve pri té prílezitosti chválili Pendolíno a vadilo jim, ze Jancura mívá velké zpozdení.

+1/0
5.11.2015 8:31

J35a88n 14J95e60m20e74l94k66a 1185500

Jenže z koridoru bude pomalé staveniště. U nadjezdů hrozí opakování Studenky 1. Někde se asi prostorově nevejdou. Podjezd je asi  dražší.

+1/0
4.11.2015 11:22

P15a92v65e47l 20J10a61n93í66k 9249442936

Tento přejezd je zabezpečen dostatečně, to že někdo nedodržuje zákony není chybou přejezdu, ale drzosti lidí. Vyřešení tohoto přejezdu je mnohem jednodušší a levnější a to zakázat tranzit kamiónů přes Studénku. Stejně jako zakázat tranzit kamionu přes veškerá města a vesnice. Máme dostatečně hustou síť rychlostních komunikací, takže průjezd přes vesnice je zbytečný. Minulá tragédie na tomto přejezdu byla způsobena snahou vyhnout se mýtu a v tom je celý problém, ne v tom zda jsou na přejezdu závory nebo mimoúrovňové křížení. :-(

+1/0
5.11.2015 7:33

J77i14ř54í 19K80u93c84h60t12a 6868135499277

Asi jste ten článek nečetl. Oba řidiči totiž ve Studénce nakládali zboží. Takové bohužel na rychlostky nevytlačíte.

0/−1
9.11.2015 14:34

P45a75v12e73l 49J76a39n69í50k 9259452236

Máte pravdu, tento článek jsem nečetl a o první kamion jsem se přestal zajímat, když byly informace, že se vyhýbal mýtnému. Ale ani to, že zde nakládali zboží, jim nedává právo porušovat dopravní předpisy. Výsledkem je, že se chytří této země rozhodli, zrušit tento přejezd. Jsem zvědav kolik dalších přejezdů zruší kvůli pár hlupákům, nedodržující pravidla :-(

0/0
9.11.2015 15:03

A95n24n27a 46T28v95a82r89ů94ž35k91o15v10á 4921116815578

A co společného nakládka zboží s tím, že vjížděli na přejezd přejezd, když svítilo červené světlo?

0/0
10.11.2015 18:54

A47n28n89a 25T30v74a34r59ů30ž27k47o14v34á 4361876195958

Nejlepší řešení jsou vysoké pokuty a odebrání řidičáku minimálně na 10 let.

0/0
10.11.2015 18:50

J84i78ř67í 24Z82a89j29í59č32e19k 6833954723563

Vážení, všichni se tady pohoršujete nad tím jaký je ten řidič dement a máte samozřejmě stoprocentní pravdu. Ale problém vidím trochu jinde. De Billové byli a budou, často i mne život dostane do situace, kdy si jako de Bill připadám. Ale nechápu, a dokonce mě to docela hejbe žlučí, že i několik měsíců po tragédii ve Studénce se na tom přejezdu NIC NEZLEPŠILO! A přitom stačí tak málo:

1. Deset sekund po začátku blikání červených výstražných světel se spustí PRVNÍ závory ve směru jízdy (vjezd na přejezd).

2. Patnáct sekund po spuštění prvních závor se spustí DRUHÉ závory ve směru jízdy (výjezd z přejezdu).

Je to jednoduchá úprava a v dnešní době počítačů trivialita. Kdyby takhle přejezd fungoval, nedošlo by ani k prvnímu neštěstí a nemuselo dojít ani k této kritické situaci. Proto mě přímo děsí, že to snad ještě nikoho z těch dementů, kteří jsou za chod tohoto přejezdu zodpovědni, ještě nenapadlo. Nebo možná napadlo, ale že to ještě nikdo nezrealizoval. Oni jsou asi z obliga, přejezd přece funguje! Jo, ale blbě. To nestačilo těch 8 mrtvých, to se čeká na nějaké další? Já být tím strojvedoucím a zjistit, že dosud nikdo nic neudělal, tak o nějakého toho zodpovědného přelámu protézu.

Tfuj, to jsem se nas..l.

0/−4
3.11.2015 19:01

R74a57d21e13k 95J54a96n74a49t91a 9855966784452

To by nepomohlo. U vašeho návrhu zbývá 15 sekund na provedení "myšky" v protisměru, což by řada řidičů dělala a i tak by se u toho mohli na přejezdu "zaseknout", prostě by ta první závora je ještě pustila a ve druhá na výjezdu už ne.

Ovšem pomohla by nulová tolerance podobných závažných přestupků. Propadnutí věci (tj. kamion včetně nákladu), doživotní zabavení řidičského průkazu a obvinění z obecného ohrožení s příslušnou trestní sazbou.

Pokud letíte letadlem, číhá možnost fatální chyby na každém kroku. Proč je i přesto letecká dorpava bezpečnější než silniční? Protože tam panuje pořádek. Pilot, který by podobným zvláště závažným způsobem porušil nějaký předpis (například úmyslně vjel na dráhu a odstratoval přes zákaz dispečera), prostě přestane být pilotem.

+2/0
3.11.2015 20:56

P85a69t97r13i95k 14Š17e31b23e43s63t38a 4703652976645

přesně ! to co p. Zajíček navrhuje, bylo dříve dlouholeté řešení... právě pro myšky a nehody na železnicích se od tohoto upustilo a blikají světla déle, aby tam nikdo již nevjížděl a závory se stahují současně, aby se zabránilo myšce...

+1/0
4.11.2015 21:32

L50i63b57o69r 71V56e23s33e91l63ý 2979196392752

To není tak jednoduché, jak si myslíte. Musíte uvažovat i případy, že závora před přejezdem současně musí dovolit opustit nebezpečné pásmo přejezdu chodci, který jde opačným směrem. Na přejezdech bývají i celé nedělené závory atd., takže bych mírnil slova. V případě nehody na přejezdu s vaší úpravou byste dal do rukou silnou zbraň uživateli pozemní komunikace.

0/0
4.11.2015 5:49

B20ř83e72t61i20s79l10a67v 48Š53í43m76a 9484671832

Jiří Zajíček

To jste se nastvával, namáhal psaním a sproste urázel naprosto zbytecne!

Takové resení uz zde bylo a neosvedcilo se, protoze nezodpovední ridici objízdeli polovicní závory a klickovali pres prejezd, coz je jeste nebezpecnejsí.

Videl jsem to víckrát, jednou to byl dokonce ridic s cisternou, stáli jsme u závor, videli z dálky prijízdející vlak, kdyz jeste ta cisterna objela polovicní závory, byl to hrozný pohled, nikomu z nás z toho nebylo dobre, uz by nebylo kam utéct.

Máte zajímavý zpusob myslení, sproste nadáváte lidem, které neznáte, kterí stále zkousejí nové zpusoby zabezpecení, nejen u nás, ale v celé Evrope, aby ti skutecní dementi - tj. nezodpovední ridici, neohrozovali ostatní!

Stacilo by vám sledovat zprávy, vedel byste, ze prejezd ve Studénce je zabezpecen na nejvyssí úrovni, lepsí by byl pouze nadjezd, ale to by jiz bylo vyhazování penez, protoze o km a neco dál nadjezd je.

+1/0
4.11.2015 11:37

A41n76n83a 50T32v49a18r72ů38ž56k74o21v41á 4161966915478

Nechtěl byste náhodou, aby před každým přejezdem zastavil každý vlak?  Dát tam kameru a každému, kdo vjede na přejezd, zabavit navždy řidičák a dát mastnou pokutu. Brzy ba se to rozkřiklo a byl by od těch šmejdů pokoj.

Též by se osvědčil ruský vzor. Současně s červeným světlem vyjederampa. Až by si tam pár blbů rozmlátilo auto, naučili by se i ti ostatní, že na červenou se na koleje nevjíždí.

0/0
4.11.2015 14:02

T15o77m27á85š 91T45r54o69j63a88n 9317286225456

štěstí že šlápnul na plyn

0/0
3.11.2015 16:00

J83a33n 79V66a42l54o34u15c45h 6112207448150

Bohužel železniční přejezdy nebudou nikdy "blbuvzdorné". Nicméně je to vděčné mediální téma a drážní problémy daleko závažnější to překrývá - totiž ona srážka vlaků na ústecku 30.10. - na červenou neragující strojvedoucí schopný (po 45 letech praxe zřejmě i v polospánku) mačkat tlačítko bdělosti, následně nefungující generální stop (jímž se mimochodem ohání zastánci laserové ochrany přejezdů) a k tomu i špatné telefonní číslo na strojvedoucího. Tohle několikanásobné selhání systému je průšvih, ne nějaké přejezdy relativně snadno řešitelné tvrdými postihy.

0/0
3.11.2015 14:29

B45ř68e67t61i51s60l95a71v 70Š49í96m48a 9414391792

Jan Valouch

Souhlasím, ze zeleznicní prejezdy nemohou být "blbuvzdorné".

Ale jak víte okolnosti srázky na Ustecku, ze strojvedoucí mackal tlacítko bdelosti a ze dispecer mel na nej spatné telefonní císlo?

Co kdyz to bylo jednodussí. 

1) Strojvedoucího postihla náhlá zdravotní príhoda - mrtvice, infarkt, proto nebral telefon?Pokud vím, tak výsledky soudní pitvy jeste nebyly zverejneny....

2) Z duvodu zdravotního problému strojvedoucího se ukázalo, ze lokomotiva nebyla v porádku, proto nefungovalo tlacítko bdelosti a generální stop?Kontroluje nekdo u soukromého dopravce lokomotivu pred odjezdem na trat, na verejnou trat, kde jezdí i cestující?

+1/0
3.11.2015 14:50

J67i59r86k53a 26D20v89o86ř61á48k 4645460223108

Tlačítko bdělosti vám těžko může nefungovat protože lokomotiva není v pořádku. To pak ta mašina spíš nejede vůbec, než že by mohla jezdit bez omezení, ne?

0/0
4.11.2015 17:23

B42ř26e74t57i39s18l11a94v 37Š78í66m26a 9734231822

Ne, kdyby masima vubec nejela, tak by nenarazila na jiný vlak.

V porádku - musí znamenat, ze funguje vse, co k lokomotive patrí. Za existence CSD se pred vyjetím z depa vzdy na lokomotive kontrolovalo tlacítko bdelosti.

0/0
5.11.2015 8:35

A81n27n10a 25T54v46a84r23ů66ž27k93o54v81á 4161226855248

Taková nehoda se stala jednou za celou dobu. Byl to šlendrián a navíc řetězený. Vjíždění řidičů na koleje na červenou se však stává běžným.

0/0
10.11.2015 19:01

K82a70r38e33l 31N90o11v30á78č72e32k 5181855109466

Na dálnicích se smí nejvíc 130 a nesmí tam být křižovatky. Když je potřeba třeba něco opravit apod., tak je snížená rychlost. I na silnicích 1. třídy jsou snížené rychlosti před křižovatkami a přitom křižovatky silnic jsou obvykle řešeny tak, aby byl dobrý výhled. Za to vlaky jezdí do "křižovatek" 160 km/h a na menších přejezdech je obvykle špatně vidět, jestli vlak jede.

Vidím logické řešení - snížit rychlost vlaků na přejezdech na bezpečnou hranici (když už tam přejezd musí být).

+1/−6
3.11.2015 13:30

J76o14s78e31f 63H30á67j62e56k 6128180399442

ale ta rychlost už snížena je na 160 km/hod:-P

+5/0
3.11.2015 13:48

D63a29v88i25d 92T52o42m12a84n 9595597362987

Vlaky jsou vlaky, tam se žádná změna očekávat nedá. Prostě je to přece fyzika ;-) je zajímavé, že je to podobná fyzika jako u aut, kamionů nebo autobusů ale zkuste někoho přejet...

0/0
4.11.2015 16:02

P93e74t73r 62T15ů80m27a 5575765764365

No slysel sem ze tam se to na "zelenou" projet ani neda, zavory sou furt dole, tak asi by to chtelo podjezd...

0/−2
3.11.2015 13:19

J89i32r92k25a 17D80v30o23ř60á66k 4655590823168

Nesmíte věřit hned všemu co jste "slyšel".

0/0
4.11.2015 17:14

P24e43t66r 44H90o53v28o94r64k35a 5919886927

Jak dementní musí být řidič, aby vjel na přejezd na červenou? Podle mě zcela, a mělo by mu být okamžitě odebráno oprávnění i OP. Zrušit přejezd? To je tedy řešení. Zrušíme dopravu obecně, ať nedochází k nehodám? Zaprvé se dá zapracovat na značení, zadruhé se na to policie může zaměřit a rozdávat nejvyšší možné pokuty a exemplární tresty.

+3/0
3.11.2015 12:25

R96a37d21e86k 85J51a62n34a69t58a 9275936134382

Zvlášť když je tam kamera. Pokud by opravdu každý, kdo podobně závažný přestupek spáchá, byl potrestán více, než směšnou pokutou, tak by to řidiči dělat přestali.

+1/0
3.11.2015 21:06

J46i74r41k38a 25D89v55o89ř47á60k 4235840333178

Vůbec nejsou zapotřebí drakonické nebo exeplární tresty. Bohatě by stačilo aspoň čas od času uplatnit ty tresty, které jsou v zákoně už dnes.

0/0
4.11.2015 17:20

T94o66m66á32š 28N87a32v85r48á78t79i18l 6307809532834

Ve skráceném řízení řidiči napařit pokutu, vyhostit a zákaz vstupu na území ČR. Proč ho zde ještě věznit. Proč platit dalšího b.l.b.a !

+4/0
3.11.2015 10:30

T49o49m87á24š 81K29u32c96h76a97ř 3467171888601

Domnívám se, že takovýto způsob křížení tratě a silnice vylučuje, aby v tom místě jakýkoli vlak jel víc jak 50..60 km/h. Je zřejmé, že pokud např. dojde na kolejích k poruše, tak v okamžiku, kdy se objeví houkající vlak letící rychlostí 140 km/h nemají prakticky pasažéři ani šanci opustit vozidlo.

Z nějakého důvodu se tu klade klade nade vše právo vlaku na rychlou jízdu.

A proč tedy nemohou i spěchající řidiči aut prostřelit křižovatku ve městě rychlostí 140 km/h? No protože by to nebylo bezpečné. I když je to zdržuje, musí se kodrcat padesátkou, nebo dokonce třicítkou. Přitom kinetická energie auta je proti vlaku směšná, brzdná dráha je nesrovnatelně kratší a dokonce auto může měnit směr a vyhýbat se překážce. A pro ty, co píšou, že prostě byla červená a basta. Taky tak jezdíte? Opravdu to ve městě napálíte bezohledně do křižovatky, ať se tam děje cokoli? Asi ne, že. Stále je vaší povinností jet tak, abyste pokud možno odvrátili nehodu i případě chyby jiného účastníka provozu, či jiného problému. 

 

Jistě, není reálné, aby vlak jel tak pomalu, aby dokázal na přejezdu zastavit. Ale musí jet alespoň takovou rychlostí, aby osoby na trati měly šanci zareagovat. Kombinace zabezpečovacího zařízení jak z doby Františka Josefa a rychlovlaku jedoucího 140 km/h rozhodně není dobrým řešením.

+2/−8
3.11.2015 10:01

J73o10s27e54f 39H13á90j93e75k 6258160609352

...pokud dojde k poruše na tomto zařízení, tak se tam žádnej vlak 140 km/hod řítit nebude. Než začnete fabulovat, tak si o tom něco zjistěte. K vašim dalším emotivním blábolům se nebudu ani vyjadřovat...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:04

T62o57m17á68š 73K45u62c20h72a96ř 3187351758441

Myslím pochopitelně k poruše auta.

+2/0
3.11.2015 10:06

J69o55s29e50f 25H95á86j15e78k 6898750519502

jakou poruchu auta máte na mysli?

+1/−2
3.11.2015 10:13

M91i55r73o72s18l30a92v 69B48u69d38a 9712702367502

Takovou, kvůli které zůstane stát na přejezdu. Například upadlá kardanka, náhlá ztráta tlaku vzduchu v brzdách, porucha řazení atd.

+2/−1
3.11.2015 10:15

P10e13t19r 29N63o68v31o47t55n74y 1891640481

Na přejezdu se neřadí. A technicky nezpůsobilé vozidlo nemá na silnici co dělat.

+3/−3
3.11.2015 10:20

M56i78r26o92s32l93a69v 64B98u34d98a 9142812737302

No jistě, takže se to nemůže nikdy stát a žádná závada se nemůže projevit později protože vozidlo prošlo TK...;-D Svatá prostoto.

+1/−2
3.11.2015 10:23

P85e89t77r 54N68o46v14o75t79n55y 1871810701

Prosímvás a kolikrát už se to stalo?

+2/−1
3.11.2015 10:26

M17i28r96o28s65l54a22v 69B52u45d49a 9752652857112

Nevím, nevedu si statistiku. Ovšem nebudu hloupě tvrdit, že se to stát nemůže protože se to nesmí...

+1/0
3.11.2015 10:28

J77o19s24e80f 93H11á61j64e95k 6458940129512

...při dodržení všech pravidel je pravděpodobnost, že se to stane naprosto minimální. Ostatně, pokud se zamyslíte, proto vlastně ta pravidla jsou...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:40

M13i45r47o43s22l98a56v 80B36u80d47a 9362602597422

Aha, takže nakonec přeci jen uznáváte, že je to možné. Já se mám zamyslet? To vy jste se konečně zamyslel.

0/−2
3.11.2015 10:43

J54o37s77e12f 59H13á96j69e40k 6178870699542

Jde o míru pravděpodobnosti. Víte, že je docela možné, že vás zasáhne padající meteorit? Teď se zase zamyslete pro změnu vy...:-)

+4/−1
3.11.2015 10:45

M62i10r82o70s52l70a66v 16B96u16d63a 9662382307512

Právě, ta míra pravděpodobnosti u meteoritu je rozhodně mnohonásobně nižší než u možnosti, že na dráze nebo u auta něco selže. Tak jak je to s tím myšlením?:-)

0/−1
3.11.2015 10:48

J38o76s53e42f 50H29á20j68e66k 6918510489152

A to jste vykoukal z křišťálové koule, nebo máte nějaké podklady?

+1/0
3.11.2015 10:49







Najdete na iDNES.cz