Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: K opakování tragédie na přejezdu ve Studénce scházely tři sekundy

Policie uvolnila záběry z kamery u železničního přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, na který před deseti dny vjel zahraniční kamion, ačkoli již blikala červená výstražná světla. Pak řidič šlápl na plyn a prorazil závory. Za tři sekundy přijel rychle jedoucí vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29í49t70ě20z22s26l35a82v 69K49l11o61z34í37k 3851659564237

Pořád to opakuji, kdyby tam nebylo to břevno pro opuštění přejezdu, tak by prostě odjel a nehrozilo by tohle že tam magor uvázne...prostě jen břevna ve směru jízdy před přejezdem vpravo...tak ať jde v případě uváznutí odjet...

0/−1
5.11.2015 13:45

M43i25r27o24s29l30a81v 84V70i59d35l41i97č91k88a 3664494725873

Nechápu, jak někdo s náklaďákem vjede na blikající přejezd, kde jezdí vlaky 160 km/h. To je něco, jako přebíhat dálnici! Ve Studénce už jeden nadjezd je, tak spíše vyřešit dopravu ve městě.

+1/0
4.11.2015 14:25

J75i35r77k96a 83D69v31o12ř52á17k 4135580323298

Vypadá to, že čeští kamioňáci si na koridorové přejezdy už dávají víc pozor.

0/0
4.11.2015 17:15

R31a92s42t70i14s30l50a37v 37P55a75l57u38š 4507188717674

Vobec nechapem, o com tu vlastne vsetci diskutuju. Na takomto mieste je JEDINE skutocne riesenie mimourovnove krizovanie. A pokial na takuto upravu "nie su peniaze", tak je to najlepsi dokaz toho, ze sa verejne zdroje pouzivaju neefektivne, respektive sa niekde "zahadne" stracaju.

0/−3
3.11.2015 23:25

B87ř22e76t80i86s64l27a43v 54Š97í27m39a 9764661112

Rastislav Paluš

Já zase nechápu vás, kde berete drzost odsuzovat diskuzi a kázat, ze na takovém míste musí být mimoúrovnové krízení!

Písete jen tak vseobecne anebo tam také jezdíte na cervenou?Pokud byste to tam znal, vedel byste, ze neco pres km dál je nadjezd. Nase republika nemá peníze na to, stavet nadjezdy vsude, kde nejaký nezodpovedný lemp není schopen dodrzovat dopravní predpisy.

Jste-li na Slovensku tak bohatí a schopni vyuzívat verejné zdroje efektivne,  stavte si je tam. :-)

+1/0
4.11.2015 11:20

J12a22n 76J98e55m94e44l52k47a 1475960

Tak na Slovensku je staví..

0/0
4.11.2015 15:47

B31ř30e36t41i79s92l79a49v 25Š45í54m47a 9434371252

Na Slovensku staví vysokokorychlostní trat a tam samozrejme musí být nadjezdy. Jen tak nadjezdy na hlavním tahu nestaví, jen úplne stejne jako u nás pri prekládce trati, jako nyní napr. pred Plzní.

0/0
4.11.2015 16:10

J37i59r31k32a 96D60v88o74ř54á25k 4725190263718

8-o8-o8-o A kde na Slovensku staví vysokorychlostní trať? Nespletl jste si to s Rakouskem, Polskem, Tureckem nebo Marokem?

0/0
4.11.2015 17:18

B52ř69e39t43i89s43l95a16v 23Š27í34m59a 9364501642

Pred casem to zde psal slovenský diskutér, zeptal jsem se na to kamarádu ze Slovenska a potvrdili mi, ze u Bratislavy a jde to prý velmi pomalu. Jeste si vzpomínám, ze práve pri té prílezitosti chválili Pendolíno a vadilo jim, ze Jancura mívá velké zpozdení.

+1/0
5.11.2015 8:31

J56a74n 42J71e40m67e84l30k25a 1495460

Jenže z koridoru bude pomalé staveniště. U nadjezdů hrozí opakování Studenky 1. Někde se asi prostorově nevejdou. Podjezd je asi  dražší.

+1/0
4.11.2015 11:22

P42a54v80e25l 16J83a62n77í72k 9749252146

Tento přejezd je zabezpečen dostatečně, to že někdo nedodržuje zákony není chybou přejezdu, ale drzosti lidí. Vyřešení tohoto přejezdu je mnohem jednodušší a levnější a to zakázat tranzit kamiónů přes Studénku. Stejně jako zakázat tranzit kamionu přes veškerá města a vesnice. Máme dostatečně hustou síť rychlostních komunikací, takže průjezd přes vesnice je zbytečný. Minulá tragédie na tomto přejezdu byla způsobena snahou vyhnout se mýtu a v tom je celý problém, ne v tom zda jsou na přejezdu závory nebo mimoúrovňové křížení. :-(

+1/0
5.11.2015 7:33

J53i93ř28í 30K46u13c96h47t33a 6478195969507

Asi jste ten článek nečetl. Oba řidiči totiž ve Studénce nakládali zboží. Takové bohužel na rychlostky nevytlačíte.

0/−1
9.11.2015 14:34

P40a46v85e13l 67J48a24n92í52k 9109512346

Máte pravdu, tento článek jsem nečetl a o první kamion jsem se přestal zajímat, když byly informace, že se vyhýbal mýtnému. Ale ani to, že zde nakládali zboží, jim nedává právo porušovat dopravní předpisy. Výsledkem je, že se chytří této země rozhodli, zrušit tento přejezd. Jsem zvědav kolik dalších přejezdů zruší kvůli pár hlupákům, nedodržující pravidla :-(

0/0
9.11.2015 15:03

A96n20n50a 95T57v76a89r41ů70ž88k77o21v47á 4471276275128

A co společného nakládka zboží s tím, že vjížděli na přejezd přejezd, když svítilo červené světlo?

0/0
10.11.2015 18:54

A22n93n44a 83T74v75a46r76ů74ž15k35o11v20á 4101926765948

Nejlepší řešení jsou vysoké pokuty a odebrání řidičáku minimálně na 10 let.

0/0
10.11.2015 18:50

J91i56ř50í 74Z70a29j65í79č51e68k 6733644293313

Vážení, všichni se tady pohoršujete nad tím jaký je ten řidič dement a máte samozřejmě stoprocentní pravdu. Ale problém vidím trochu jinde. De Billové byli a budou, často i mne život dostane do situace, kdy si jako de Bill připadám. Ale nechápu, a dokonce mě to docela hejbe žlučí, že i několik měsíců po tragédii ve Studénce se na tom přejezdu NIC NEZLEPŠILO! A přitom stačí tak málo:

1. Deset sekund po začátku blikání červených výstražných světel se spustí PRVNÍ závory ve směru jízdy (vjezd na přejezd).

2. Patnáct sekund po spuštění prvních závor se spustí DRUHÉ závory ve směru jízdy (výjezd z přejezdu).

Je to jednoduchá úprava a v dnešní době počítačů trivialita. Kdyby takhle přejezd fungoval, nedošlo by ani k prvnímu neštěstí a nemuselo dojít ani k této kritické situaci. Proto mě přímo děsí, že to snad ještě nikoho z těch dementů, kteří jsou za chod tohoto přejezdu zodpovědni, ještě nenapadlo. Nebo možná napadlo, ale že to ještě nikdo nezrealizoval. Oni jsou asi z obliga, přejezd přece funguje! Jo, ale blbě. To nestačilo těch 8 mrtvých, to se čeká na nějaké další? Já být tím strojvedoucím a zjistit, že dosud nikdo nic neudělal, tak o nějakého toho zodpovědného přelámu protézu.

Tfuj, to jsem se nas..l.

0/−4
3.11.2015 19:01

R95a89d40e16k 16J50a32n44a13t28a 9825716644392

To by nepomohlo. U vašeho návrhu zbývá 15 sekund na provedení "myšky" v protisměru, což by řada řidičů dělala a i tak by se u toho mohli na přejezdu "zaseknout", prostě by ta první závora je ještě pustila a ve druhá na výjezdu už ne.

Ovšem pomohla by nulová tolerance podobných závažných přestupků. Propadnutí věci (tj. kamion včetně nákladu), doživotní zabavení řidičského průkazu a obvinění z obecného ohrožení s příslušnou trestní sazbou.

Pokud letíte letadlem, číhá možnost fatální chyby na každém kroku. Proč je i přesto letecká dorpava bezpečnější než silniční? Protože tam panuje pořádek. Pilot, který by podobným zvláště závažným způsobem porušil nějaký předpis (například úmyslně vjel na dráhu a odstratoval přes zákaz dispečera), prostě přestane být pilotem.

+2/0
3.11.2015 20:56

P59a87t84r44i52k 97Š34e70b61e46s33t25a 4273932346775

přesně ! to co p. Zajíček navrhuje, bylo dříve dlouholeté řešení... právě pro myšky a nehody na železnicích se od tohoto upustilo a blikají světla déle, aby tam nikdo již nevjížděl a závory se stahují současně, aby se zabránilo myšce...

+1/0
4.11.2015 21:32

L13i19b84o13r 14V30e69s86e70l53ý 2269576522312

To není tak jednoduché, jak si myslíte. Musíte uvažovat i případy, že závora před přejezdem současně musí dovolit opustit nebezpečné pásmo přejezdu chodci, který jde opačným směrem. Na přejezdech bývají i celé nedělené závory atd., takže bych mírnil slova. V případě nehody na přejezdu s vaší úpravou byste dal do rukou silnou zbraň uživateli pozemní komunikace.

0/0
4.11.2015 5:49

B91ř97e63t36i30s63l83a39v 22Š30í95m35a 9384921812

Jiří Zajíček

To jste se nastvával, namáhal psaním a sproste urázel naprosto zbytecne!

Takové resení uz zde bylo a neosvedcilo se, protoze nezodpovední ridici objízdeli polovicní závory a klickovali pres prejezd, coz je jeste nebezpecnejsí.

Videl jsem to víckrát, jednou to byl dokonce ridic s cisternou, stáli jsme u závor, videli z dálky prijízdející vlak, kdyz jeste ta cisterna objela polovicní závory, byl to hrozný pohled, nikomu z nás z toho nebylo dobre, uz by nebylo kam utéct.

Máte zajímavý zpusob myslení, sproste nadáváte lidem, které neznáte, kterí stále zkousejí nové zpusoby zabezpecení, nejen u nás, ale v celé Evrope, aby ti skutecní dementi - tj. nezodpovední ridici, neohrozovali ostatní!

Stacilo by vám sledovat zprávy, vedel byste, ze prejezd ve Studénce je zabezpecen na nejvyssí úrovni, lepsí by byl pouze nadjezd, ale to by jiz bylo vyhazování penez, protoze o km a neco dál nadjezd je.

+1/0
4.11.2015 11:37

A89n33n37a 19T35v25a73r85ů60ž34k39o27v97á 4721986805768

Nechtěl byste náhodou, aby před každým přejezdem zastavil každý vlak?  Dát tam kameru a každému, kdo vjede na přejezd, zabavit navždy řidičák a dát mastnou pokutu. Brzy ba se to rozkřiklo a byl by od těch šmejdů pokoj.

Též by se osvědčil ruský vzor. Současně s červeným světlem vyjederampa. Až by si tam pár blbů rozmlátilo auto, naučili by se i ti ostatní, že na červenou se na koleje nevjíždí.

0/0
4.11.2015 14:02

T27o39m54á34š 61T89r73o70j93a73n 9957636175786

štěstí že šlápnul na plyn

0/0
3.11.2015 16:00

J90a76n 14V79a29l87o47u27c16h 6272217128110

Bohužel železniční přejezdy nebudou nikdy "blbuvzdorné". Nicméně je to vděčné mediální téma a drážní problémy daleko závažnější to překrývá - totiž ona srážka vlaků na ústecku 30.10. - na červenou neragující strojvedoucí schopný (po 45 letech praxe zřejmě i v polospánku) mačkat tlačítko bdělosti, následně nefungující generální stop (jímž se mimochodem ohání zastánci laserové ochrany přejezdů) a k tomu i špatné telefonní číslo na strojvedoucího. Tohle několikanásobné selhání systému je průšvih, ne nějaké přejezdy relativně snadno řešitelné tvrdými postihy.

0/0
3.11.2015 14:29

B45ř85e65t23i48s28l18a97v 48Š57í38m42a 9634481402

Jan Valouch

Souhlasím, ze zeleznicní prejezdy nemohou být "blbuvzdorné".

Ale jak víte okolnosti srázky na Ustecku, ze strojvedoucí mackal tlacítko bdelosti a ze dispecer mel na nej spatné telefonní císlo?

Co kdyz to bylo jednodussí. 

1) Strojvedoucího postihla náhlá zdravotní príhoda - mrtvice, infarkt, proto nebral telefon?Pokud vím, tak výsledky soudní pitvy jeste nebyly zverejneny....

2) Z duvodu zdravotního problému strojvedoucího se ukázalo, ze lokomotiva nebyla v porádku, proto nefungovalo tlacítko bdelosti a generální stop?Kontroluje nekdo u soukromého dopravce lokomotivu pred odjezdem na trat, na verejnou trat, kde jezdí i cestující?

+1/0
3.11.2015 14:50

J50i77r31k53a 55D47v50o92ř92á78k 4925390983338

Tlačítko bdělosti vám těžko může nefungovat protože lokomotiva není v pořádku. To pak ta mašina spíš nejede vůbec, než že by mohla jezdit bez omezení, ne?

0/0
4.11.2015 17:23

B37ř23e58t88i82s34l18a18v 82Š24í87m70a 9924381562

Ne, kdyby masima vubec nejela, tak by nenarazila na jiný vlak.

V porádku - musí znamenat, ze funguje vse, co k lokomotive patrí. Za existence CSD se pred vyjetím z depa vzdy na lokomotive kontrolovalo tlacítko bdelosti.

0/0
5.11.2015 8:35

A51n85n34a 97T86v64a49r88ů57ž54k52o94v91á 4711436555878

Taková nehoda se stala jednou za celou dobu. Byl to šlendrián a navíc řetězený. Vjíždění řidičů na koleje na červenou se však stává běžným.

0/0
10.11.2015 19:01

K74a20r43e78l 53N79o23v32á42č93e17k 5651845549226

Na dálnicích se smí nejvíc 130 a nesmí tam být křižovatky. Když je potřeba třeba něco opravit apod., tak je snížená rychlost. I na silnicích 1. třídy jsou snížené rychlosti před křižovatkami a přitom křižovatky silnic jsou obvykle řešeny tak, aby byl dobrý výhled. Za to vlaky jezdí do "křižovatek" 160 km/h a na menších přejezdech je obvykle špatně vidět, jestli vlak jede.

Vidím logické řešení - snížit rychlost vlaků na přejezdech na bezpečnou hranici (když už tam přejezd musí být).

+1/−6
3.11.2015 13:30

J46o50s91e68f 41H22á67j86e33k 6108430409392

ale ta rychlost už snížena je na 160 km/hod:-P

+5/0
3.11.2015 13:48

D26a45v48i68d 98T61o27m27a22n 9725427532837

Vlaky jsou vlaky, tam se žádná změna očekávat nedá. Prostě je to přece fyzika ;-) je zajímavé, že je to podobná fyzika jako u aut, kamionů nebo autobusů ale zkuste někoho přejet...

0/0
4.11.2015 16:02

P63e32t54r 81T91ů69m97a 5815545314505

No slysel sem ze tam se to na "zelenou" projet ani neda, zavory sou furt dole, tak asi by to chtelo podjezd...

0/−2
3.11.2015 13:19

J86i56r95k17a 32D20v77o19ř49á83k 4165960553478

Nesmíte věřit hned všemu co jste "slyšel".

0/0
4.11.2015 17:14

P65e33t36r 94H34o77v59o24r56k57a 5459426507

Jak dementní musí být řidič, aby vjel na přejezd na červenou? Podle mě zcela, a mělo by mu být okamžitě odebráno oprávnění i OP. Zrušit přejezd? To je tedy řešení. Zrušíme dopravu obecně, ať nedochází k nehodám? Zaprvé se dá zapracovat na značení, zadruhé se na to policie může zaměřit a rozdávat nejvyšší možné pokuty a exemplární tresty.

+3/0
3.11.2015 12:25

R18a73d41e57k 70J23a96n80a51t64a 9205936114932

Zvlášť když je tam kamera. Pokud by opravdu každý, kdo podobně závažný přestupek spáchá, byl potrestán více, než směšnou pokutou, tak by to řidiči dělat přestali.

+1/0
3.11.2015 21:06

J32i14r10k57a 34D98v43o35ř45á71k 4865300523908

Vůbec nejsou zapotřebí drakonické nebo exeplární tresty. Bohatě by stačilo aspoň čas od času uplatnit ty tresty, které jsou v zákoně už dnes.

0/0
4.11.2015 17:20

T72o10m48á70š 89N69a69v44r17á36t44i82l 6577669242684

Ve skráceném řízení řidiči napařit pokutu, vyhostit a zákaz vstupu na území ČR. Proč ho zde ještě věznit. Proč platit dalšího b.l.b.a !

+4/0
3.11.2015 10:30

T25o10m32á83š 36K20u55c10h20a42ř 3167811388691

Domnívám se, že takovýto způsob křížení tratě a silnice vylučuje, aby v tom místě jakýkoli vlak jel víc jak 50..60 km/h. Je zřejmé, že pokud např. dojde na kolejích k poruše, tak v okamžiku, kdy se objeví houkající vlak letící rychlostí 140 km/h nemají prakticky pasažéři ani šanci opustit vozidlo.

Z nějakého důvodu se tu klade klade nade vše právo vlaku na rychlou jízdu.

A proč tedy nemohou i spěchající řidiči aut prostřelit křižovatku ve městě rychlostí 140 km/h? No protože by to nebylo bezpečné. I když je to zdržuje, musí se kodrcat padesátkou, nebo dokonce třicítkou. Přitom kinetická energie auta je proti vlaku směšná, brzdná dráha je nesrovnatelně kratší a dokonce auto může měnit směr a vyhýbat se překážce. A pro ty, co píšou, že prostě byla červená a basta. Taky tak jezdíte? Opravdu to ve městě napálíte bezohledně do křižovatky, ať se tam děje cokoli? Asi ne, že. Stále je vaší povinností jet tak, abyste pokud možno odvrátili nehodu i případě chyby jiného účastníka provozu, či jiného problému. 

 

Jistě, není reálné, aby vlak jel tak pomalu, aby dokázal na přejezdu zastavit. Ale musí jet alespoň takovou rychlostí, aby osoby na trati měly šanci zareagovat. Kombinace zabezpečovacího zařízení jak z doby Františka Josefa a rychlovlaku jedoucího 140 km/h rozhodně není dobrým řešením.

+2/−8
3.11.2015 10:01

J69o49s69e16f 18H51á26j48e13k 6418330879952

...pokud dojde k poruše na tomto zařízení, tak se tam žádnej vlak 140 km/hod řítit nebude. Než začnete fabulovat, tak si o tom něco zjistěte. K vašim dalším emotivním blábolům se nebudu ani vyjadřovat...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:04

T73o22m50á51š 76K21u76c55h85a96ř 3687631618541

Myslím pochopitelně k poruše auta.

+2/0
3.11.2015 10:06

J47o59s56e62f 86H16á47j65e93k 6228510579722

jakou poruchu auta máte na mysli?

+1/−2
3.11.2015 10:13

M51i76r95o89s59l48a24v 80B86u69d90a 9382702607242

Takovou, kvůli které zůstane stát na přejezdu. Například upadlá kardanka, náhlá ztráta tlaku vzduchu v brzdách, porucha řazení atd.

+2/−1
3.11.2015 10:15

P82e52t11r 51N55o96v77o87t56n78y 1461800581

Na přejezdu se neřadí. A technicky nezpůsobilé vozidlo nemá na silnici co dělat.

+3/−3
3.11.2015 10:20

M18i27r37o98s29l48a34v 77B89u17d18a 9252472727602

No jistě, takže se to nemůže nikdy stát a žádná závada se nemůže projevit později protože vozidlo prošlo TK...;-D Svatá prostoto.

+1/−2
3.11.2015 10:23

P89e65t33r 26N55o32v82o51t21n98y 1111740731

Prosímvás a kolikrát už se to stalo?

+2/−1
3.11.2015 10:26

M87i49r21o23s66l64a72v 69B41u90d19a 9322362457922

Nevím, nevedu si statistiku. Ovšem nebudu hloupě tvrdit, že se to stát nemůže protože se to nesmí...

+1/0
3.11.2015 10:28

J44o91s36e18f 33H27á96j90e54k 6308350359352

...při dodržení všech pravidel je pravděpodobnost, že se to stane naprosto minimální. Ostatně, pokud se zamyslíte, proto vlastně ta pravidla jsou...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:40

M74i26r10o27s72l60a89v 49B94u94d57a 9812982907582

Aha, takže nakonec přeci jen uznáváte, že je to možné. Já se mám zamyslet? To vy jste se konečně zamyslel.

0/−2
3.11.2015 10:43

J73o24s92e28f 85H88á16j28e72k 6928500569892

Jde o míru pravděpodobnosti. Víte, že je docela možné, že vás zasáhne padající meteorit? Teď se zase zamyslete pro změnu vy...:-)

+4/−1
3.11.2015 10:45

M58i66r92o41s38l47a93v 24B90u91d58a 9752552537492

Právě, ta míra pravděpodobnosti u meteoritu je rozhodně mnohonásobně nižší než u možnosti, že na dráze nebo u auta něco selže. Tak jak je to s tím myšlením?:-)

0/−1
3.11.2015 10:48

J96o77s35e33f 36H48á26j39e36k 6168490459672

A to jste vykoukal z křišťálové koule, nebo máte nějaké podklady?

+1/0
3.11.2015 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.