Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Frýdku dostane další kolej a dočká se i elektrizace

Na 4,6 miliardy korun by mělo vyjít zdvoukolejnění a elektrizace železniční tratě mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem a návazná rekonstrukce trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36o46s76t11i53s23l40a53v 11K44o27l54m82a12č69k90a 5129320632237

Opět klasický problém novinářů iDNESu, neznalých problematiky - nejedná se o elektrifikaci (ty tratě byly elektrifikovány už dávno, alespoň tedy nevím, že by se někde ještě svítilo petrolejkami), ale o ELEKTRIZACI, což rozhodně není jedno a totéž!

Jinak IVO ŽÁČEK předpokládám, že se bude elektrizovat sestavou připravenou už na přechod na střídavou soustavu, protože speciálně na severu Moravy je dost pravděpodobné, že se střídaviny ještě dožijeme...

0/0
8.11.2015 12:46

I98v37o 76Ž57á40č35e55k 9850632749257

Trakční vedení se určitě dá udělat tak, aby vyhovělo oběma soustavám. Horší je to s napaječkami.

+1/0
8.11.2015 13:22

D52a86r34e71k 80Š25t52a29l56m96a28c82h 4871267173561

Děkuji odborníku znalému problematiky za připomínku. Opravil jsem. :o)

+1/0
8.11.2015 13:37

F16i89l32i36p 86S14i14r47o97t69e29k 9692289672531

Ale no tak, pane rádoby odborníku, tak jednoznačné to rozhodně není, aspoň ne tak, abyste mohl někoho urážet.

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5875

0/0
8.11.2015 19:44

R89o36s28t73i66s57l39a88v 75K59o12l16m25a80č54k88a 5409320772487

Já nikoho neurážel, jen jsem konstatoval prostý fakt, že "běžní" novináři opravdu používají spíše pojem "elektrizace", který značí obecné zavádění elektřiny tam, kde dosud nebyla.

Odborní novináři (viz např. časopisy DRÁHA, Železniční magazín, Svět železnice, Reportér AŽD, Železničář, Dopravní noviny, ...) by naopak v souvislosti s elektrizací nikdy termín "elektrifikace" nepoužili.

Zrovna tak na projektech k různým rekonstrukcím tratí, v učebnicích a odborných příručkách cca od 60. let dále se hovoří vždy jen o elektrizaci.

Samozřejmě když laika upozorním na tento omyl (a to opět zdůrazňuji, že ne abych ho urážel či se mu nějak vysmíval - taky neznám ani z daleka všechny odborné termíny - ale prostě jen proto, abych ho poučil), obvykle se mi dostane odkaz na Wikipedii, kde je to prostě špatně, anebo na Vámi odkazovaný text, který ale napsané přímo nerozporuje ;-)

0/0
8.11.2015 21:44

M95i41c47h38a48l 82M86a73l21ý 5942814119883

Omyl to je - ovšem jen váš. Významová podobnost obou slov je taková, že jejich záměna v obecném periodiku je určitě možná.

Pokud ovšem hledáte nějakou zásadní kauzu, za kterou chcete bojovat, tak Vám v tom asi nikdo bránit nemůže...

0/0
9.11.2015 15:53

R53o37s55t69i51s50l98a76v 10K56o76l84m96a88č66k52a 5809880472497

Samozřejmě máte pravdu, že v obecném periodiku záměna je možná, ale proč to dělat? Proč užíváním nesprávných termínů dál "balamutit" lidi, že se tomuto dá říkat i takto, když autora nic nestojí použít přímo vyhrazený terminus technikus?

0/0
9.11.2015 20:30

I28v57o 58Ž87á89č35e83k 9700652779797

A jaká tam bude trakce? V té oblasti je stejnosměrná, ale existuje záměr přejít všude na střídavou. Bude se to předělávat jednou nebo dvakrát?

0/0
8.11.2015 12:24

P76e10t27r 70N52a97j28d87e81k 7787716943841

Trať F-M - Český Těšín chtěli před pár lety soudruzi z Prahy rušit a teď ji chtějí elektrifikovat? Směju se.

+1/−1
8.11.2015 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.