Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Frýdku dostane další kolej a dočká se i elektrizace

Na 4,6 miliardy korun by mělo vyjít zdvoukolejnění a elektrizace železniční tratě mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem a návazná rekonstrukce trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66o67s50t44i48s14l85a34v 88K18o65l30m47a20č73k13a 5159800892917

Opět klasický problém novinářů iDNESu, neznalých problematiky - nejedná se o elektrifikaci (ty tratě byly elektrifikovány už dávno, alespoň tedy nevím, že by se někde ještě svítilo petrolejkami), ale o ELEKTRIZACI, což rozhodně není jedno a totéž!

Jinak IVO ŽÁČEK předpokládám, že se bude elektrizovat sestavou připravenou už na přechod na střídavou soustavu, protože speciálně na severu Moravy je dost pravděpodobné, že se střídaviny ještě dožijeme...

0/0
8.11.2015 12:46

I74v63o 45Ž76á88č40e21k 9510722309257

Trakční vedení se určitě dá udělat tak, aby vyhovělo oběma soustavám. Horší je to s napaječkami.

+1/0
8.11.2015 13:22

D20a67r37e14k 23Š82t78a80l55m65a88c47h 4601627343451

Děkuji odborníku znalému problematiky za připomínku. Opravil jsem. :o)

+1/0
8.11.2015 13:37

F24i54l46i59p 20S34i49r80o13t31e72k 9552179922431

Ale no tak, pane rádoby odborníku, tak jednoznačné to rozhodně není, aspoň ne tak, abyste mohl někoho urážet.

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5875

0/0
8.11.2015 19:44

R60o68s91t54i62s20l16a59v 30K36o10l44m36a85č25k84a 5249630932967

Já nikoho neurážel, jen jsem konstatoval prostý fakt, že "běžní" novináři opravdu používají spíše pojem "elektrizace", který značí obecné zavádění elektřiny tam, kde dosud nebyla.

Odborní novináři (viz např. časopisy DRÁHA, Železniční magazín, Svět železnice, Reportér AŽD, Železničář, Dopravní noviny, ...) by naopak v souvislosti s elektrizací nikdy termín "elektrifikace" nepoužili.

Zrovna tak na projektech k různým rekonstrukcím tratí, v učebnicích a odborných příručkách cca od 60. let dále se hovoří vždy jen o elektrizaci.

Samozřejmě když laika upozorním na tento omyl (a to opět zdůrazňuji, že ne abych ho urážel či se mu nějak vysmíval - taky neznám ani z daleka všechny odborné termíny - ale prostě jen proto, abych ho poučil), obvykle se mi dostane odkaz na Wikipedii, kde je to prostě špatně, anebo na Vámi odkazovaný text, který ale napsané přímo nerozporuje ;-)

0/0
8.11.2015 21:44

M95i36c69h15a85l 27M55a10l90ý 5202324729623

Omyl to je - ovšem jen váš. Významová podobnost obou slov je taková, že jejich záměna v obecném periodiku je určitě možná.

Pokud ovšem hledáte nějakou zásadní kauzu, za kterou chcete bojovat, tak Vám v tom asi nikdo bránit nemůže...

0/0
9.11.2015 15:53

R31o37s77t67i17s71l35a17v 94K26o33l20m88a23č94k86a 5469580902237

Samozřejmě máte pravdu, že v obecném periodiku záměna je možná, ale proč to dělat? Proč užíváním nesprávných termínů dál "balamutit" lidi, že se tomuto dá říkat i takto, když autora nic nestojí použít přímo vyhrazený terminus technikus?

0/0
9.11.2015 20:30

I95v47o 34Ž97á86č67e44k 9630152679207

A jaká tam bude trakce? V té oblasti je stejnosměrná, ale existuje záměr přejít všude na střídavou. Bude se to předělávat jednou nebo dvakrát?

0/0
8.11.2015 12:24

P13e36t81r 14N57a47j26d16e91k 7677886113201

Trať F-M - Český Těšín chtěli před pár lety soudruzi z Prahy rušit a teď ji chtějí elektrifikovat? Směju se.

+1/−1
8.11.2015 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.