Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Utéct nebyl čas, zatáhl jsem za rychlobrzdu, říká strojvedoucí vlaku

Strojvedoucího Jiřího Bařinu čekala v pátek poslední jízda noční směny. Jenže když vyjel těsně před osmou hodinou ráno ze stanice ve Frýdku-Místku, ujel sotva dvě stě metrů. Na železničním přejezdu se totiž srazil s polským kamionem, jehož řidič vjel na koleje, přestože červeně blikalo výstražné světlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e94t79r 13Z90i92n57d57e21l 7917977296232

Souhlaím. Pocházím z Frýdku-Místku a musím potvrdit, že ten přejezd je prostě nebezpečný...nepřehledný, úzký, hrbolatý .... navíc pro řidiče, co tam jedou poprvé. O těch závorách se tam mluví už dvacet let. Asi čekají na mrtvé. Osobně by mě ani ve snu nenapadlo, kdybych tam jel poprvé, že může tak frekventovaný a nepřehledný přejezd uprostřed města být bez závor. Ze strany přijíždějícího kamionu je to naví ještě ztíženo, že při silném slunci jsou ty "blikače" prakticky neviditelné.

0/0
14.12.2015 22:12

J17o49z13e30f 72Z10e71d20n93í69č45e18k 6461313552

Z toho videa to nevyzerá-nevypadá, že by v tom čase bolo slnečno, takže

signalizácia asi bola vidieť. Na margo poľských kamionistov : v prúseroch

si môžu podať ruky s tureckými kolegami.

0/0
17.12.2015 7:21

P79e18t27r 40B48o78c68e90k 1207616532950

říká strojvedoucí o skřetu s kamionem ;-D;-D;-D

+4/0
14.12.2015 13:10

T15o37m80á36š 81F26r23a65j22e54r 3111917950300

Po shlédnutí videozáznamu mám pocit, že řidič kamionu přehlédl červené světlo na přejezdu. On je ten přejezd naprd vyřešený, co si budeme povídat. Chybí na něm závory a najíždí se na něj do zatáčky takovým způsobem, že pokud si světel nevšiml při příjezdu do křižovatky, tak následně je mohl velmi snadno přehlédnout, protože navíc musí dávat přednost protijedoucím, což v danou chvíli odpoutá pozornost od přejezdu.

Je však divné, že si nevšiml samotného přijíždějícího vlaku.

Jedno je však jisté - schválně a dobrovolně takto pod vlak nikdo nevjede, takže se zcela jistě jedná o nepozornost řidiče kamionu.

0/−6
14.12.2015 13:01

J14a22n 86J42e80m45e22l48k40a 1795530

Ten přejezd je tam podle mě cca 40 let.. Jediné co se možná změnilo, že tam postavili tu žlutou budku, přes kterou asi osobáky moc nevidí (street view), a na street street view je klasicky vidět nevysekaná tráva a spol, to ale asi není problém kamionu.. Chyba bude někde jinde.. Mezi sedadlem a volantem..

+6/0
14.12.2015 13:13

J29a59n 32Z95e86m59a34n 1666715904836

Před vjezdem na koleje se má vždycky řidič podívat, jestli něco nejede. I kdyby výstraha nesvítila...

+6/0
14.12.2015 13:29

P22e52t31r 52F33i76a53l86a 9223956353363

Pane Frajere, ́po přečtení vašeho příspěvku mám pocit ́, že mluvíte do věcí, kterým nerozumíte, ́co si budeme povídat ́.:-)

Přejezd je zabezpečený dostatečně, závory tam být nemusejí, na křižovatkách také nejsou.

Řidič kamionu přehlédl světlo, on není svéprávný.... že by přehlédl i přejezd?

+2/−2
14.12.2015 13:32

T90o36m19á74š 48F14r65a34j83e60r 3761597300350

Pane Fialo, vy jste nejspíš dokonalý člověk, který nikdy nechybuje. Bohužel ne všichni lidé jsou dokonalí jako vy. Kdyby nebylo lidských chyb a omylů, takovéto nehody by se nestávaly.

Neobhajuji řidiče, je to samozřejmě jeho chyba. Chci jen poukázat na to, že ten přejezd nepatří zrovna mezi standardně řešené přejezdy a někoho to může zmást.

Taková místa mají být lépe zabezpečena, třeba těmi závorami.

+1/−4
14.12.2015 13:46

P15e87t86r 38F11i22a17l61a 9893446183143

Nikdo není dokonalý, ale nejsem blb, který porušuje předpisy... a když bych neviděl světlo, tak zpomalím nebo zastavím, závory jsou pomocné zařízení, rozhodující je červená!

Po každé nehodě se objeví spousta samozvaných odborníků, kteří píší nesmysly a domnívají se, že oni to vědí nejlíp - někteří horují pro nadjezdy na každé silnice v každém zapadákově, jiní chtějí závory a ještě různé zábrany, jiní rozčileně brojí proti závorám, protože prý zavřou chudáka řidiče na přejezdu a vůbec netuší, že v nejhorším případě je mohou přerazit.

V naší republice chybí peníze na mnoho důležitých věcí, např. na léčbu chronicky nemocných a handicapovaných dětí a vy zde budete kázat, na co se mají využít.

+4/−1
14.12.2015 14:00

B90ř35e36t43i54s26l37a33v 22Š30í47m55a 9674421872

R^

0/0
14.12.2015 14:08

D39a17v62i32d 95P46e45c88a 1245844981876

Pan strojvedoucí měl kliku že byl kamion prázdný.

+3/0
14.12.2015 12:48

P73e46t56r 27V14e83s23e76l31ý 8785675322526

Nebyl prázdný.

0/0
14.12.2015 15:18

J46a10n 86J59e29m54e50l71k15a 1545380

Považoval jsem brejlovce za zastaralý užraný stroj. Ale dneska si říkám, že na tu banánovou infrastrukturu s banánovými zákony a banánovými policajty je vlastně výborný. Ještě že na tuto trať tak kašlou, že ji nestihli předělat na push pull jako na Kladno. Kdo ví jak by to dopadlo. Brejlovec by měl dostat vyznamenání. Třeba zase hvězdu na čumák ;-D

0/0
14.12.2015 12:10

P92e96t72r 24F75i49a36l55a 9803786803153

Ne, v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

Přímo v Polsku měli podobnou nehodu, kdy řidič vjel do cesty Pendolínu, následky byly menší, nevezl plechy.

+1/0
14.12.2015 15:09

J18o45s34e77f 46K62o30t16a63s 6253312195864

I řidič, který má přednost, musí PŘEDVÍDAT, týká se to i počasí a stavu vozovky !!!  Tato věta, byla po Sametové vypuštěná z Dopravních Předpisů !!! Proto je nyní tolik havárek. Já osobně, kdybych nectil tuto zásadu, tak už tu asi nejsem. Tolik blbců, co je na cestách, to je neskutečné !!! Člověk není stroj a někdy prostě udělá chybu. Když dávají pozor všichni, i ti co mají přednost (a byli by postižitelní), tak by byla situace na silnicích mnohem lepší.

0/−1
14.12.2015 11:17

T26o44m73á23š 93B43l44á53h59a 9531892181731

Pane Kotasi, souhlasil bych s Vámi do puntíku, kdybyste nenapsal tu pitomost s tím, že ty havárky jsou tu proto, že "tato věta byla po Sametové vypuštěna z Dopravních Předpisů".... nevím, jestli byla nebo nebyla, ale každopádně se to řidičům opakuje pořád, a je úplně jedno, zda to v těch předpisech je natvrdo napsáno. Takto vypadáte jako nostalgický komunista, nezlobte se na mě...

+6/0
14.12.2015 11:28

M49i75c97h87a51l 47M38o63u62c80h81a 9908299643504

V roce 1998 bylo v ČSR registrováno 2,2 milionu osobních vozidel. Ve stejném roce došlo k 79.961 dopravním nehodám. V roce 2014 bylo v ČR registrováno 4,9 milionu osobních vozidel a došlo k 85.859 dopravním nehodám. Vzhledem k počtu aut je nyní méně než polovina "havárek" než bylo před "Sametem"... 

.

To, že řidič musí předvídat je jistě pravda a je to důležitá poučka. Jak ale to předvídání chceš definovat v zákoně? A jak předvídavost vyžadovat a jak naopak nepředvídavost postihovat? ;-)

+4/0
14.12.2015 11:32

P39e16t82r 19J56a78r11o35š 2424221455347

To jsou nehody setrene policii. A jiste jste si vsiml toho skoku v roce 2009, od kdy neni nutnost ke vsem nehodam volat policii.

http://www.autosap.cz/dalsi-informace/nehodovost-na-ceskych-silnicich/#neh1

Avsak pocty zranenych a usmrcenych vsak opravdu klesaji v pomeru k poctu aut.

0/0
14.12.2015 11:52

J30a60n 27N37o59v37á70k 9635418644265

To je zajímavé - p. Moucha říká že v roce 1998 bylo 79961 dopravních nehod. A v grafu na odkaze je pro rok 1998 210138 dopravních nehod. 8-o

0/0
14.12.2015 12:43

M86i67c56h15a43l 53P53r58š52a13l37a 1693494967201

A hlavně mě baví že podle pana Mouchy je rok 1998 před Sametem :-D

0/0
14.12.2015 14:03

P16e48t17r 62J62a62r30o85š 2204351125527

imho preklep 1998 misto 1989

0/0
14.12.2015 14:25

P20a36v86e10l 34S52t48a36v14j22a35n56í76k 6888185177641

Jak budete potom řešit právní spor, že jste nedostal přednost a nepředvídal jste? Půjdete si taky sednout do chládku společně s viníkem?

+1/0
14.12.2015 11:32

A80l63e17š 31L21i30p17o11w78s43k39ý 6752421532623

Hlavně že se nikomu nic nestalo. Každý udělá jednou totální hovadinu, kdyby řidiče za Studénky v kole lámali, těm postiženým to zdraví a život nevrátí....:-(

+3/−2
14.12.2015 11:07

J32a26n 65Č57e28k60a88l 7439455844844

Nevrátí, ale exemplární "lámání v kole", dostatečně mediálně propírané, může teoreticky zabránit někomu v budoucnu v zopakování...

+4/−1
14.12.2015 11:11

T58o70m28á54š 54B97l48á32h13a 9131902321131

Nejen teoreticky, ale i prakticky... protože pravděpodobnost, že někdo lámání v kole přežil v době středověku po dobu více než pár měsíců, byla téměř mizivá....

0/0
14.12.2015 11:29

L35u18c65i93e 75B15l81a51n89i19c90k28á 2695573289301

...tak mně něco říká, že polští řidiči kamiónů by se neměli vůbec pouštět do republiky; nějak jim blikající červený semafor nic neříká !!Rv

+1/−1
14.12.2015 11:06

J45a78n 32N72o49v11á62k 4559799936170

Vážená dámo, běda jak někdy něco připálíte, hned tady napíšu, aby české kuchařky nepouštěli k vařečce!   :-)

0/−7
14.12.2015 11:18

R72o39m62a39n 29S89t57o90n33e83k 1839613929931

Češi jsou úplně stejní

+1/−3
14.12.2015 11:31

P75e67t52r 57F96i36a77l13a 9533796393513

Není to pravda, stačí trochu statistiky - v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

+2/0
14.12.2015 11:49

J30á50n 79K38o71t85ú13č 2756294218706

ale 5 prípadov je hodne málo...

0/0
14.12.2015 16:48

P28e43t36r 46F72i44a68l51a 9833566153963

Doufám, že jste tím myslel, že pět případů je málo na závaznou statistiku, to samozřejmě, ale tu tady neděláme, to si někde zjistěte sám....

Pro informaci je to dostatečný počet, stejně každý polské řidiče zná.:-/

A - jak se lidově říká - nerouhejte se, za poměrně krátkou dobu je pět takových případů velmi mnoho!

0/0
14.12.2015 19:17

A53d64a29m 12Ž90í63d91e98k 8205182785203

kdyz se podivam na tu titulni fotku tak marne hledam avizovanou skodu 250.000 na lokomotive, moc by me zajimalo kdo vysi skody posuzuje, a kdo urci kolik pujde majiteli lokomotivy z pojistky

nedavno me naboural skutrista a na par let stare mondeo mi pojistovna nechtela koupit (promackly a zlomeny) ani NOVY znackovy zadni naraznik, .... tak by me zajimalo jaka je amortizace na 40 let stare masine ;-D

+3/0
14.12.2015 11:03

M28a29r46t79i17n 41V81á33v56r34a 2250213339

Asi mají ČD lepší právníky. S normálním chudákem pojišťovna vyběhne a bere v úvahu jen jakési interní tabulky, vůbec stav konkrétního vozidla.

0/0
14.12.2015 11:09

A90l18e60š 68L33i34p54o76w84s59k35ý 6792321212753

Tak oni do toho zahrnou zpoždění, zpoždění následných spojů, vylovení odbahnění, vysoušení, ztráty způsobené odstavením tratě atd. atd. Pokud čekáte na zpožděný spoj na promrzlém nádraží?? Bez náhrad!! ;-D

+2/0
14.12.2015 11:12
Foto

T18o12m91á18š 24D16v98o92ř36á36k 7695596987801

"...Ale máte tu nějaké srážky, odbahnění, vysušení, vyčištění...Jo, to bude asi za toho fiata..."

0/0
14.12.2015 14:02

J80a41n 41Č37e92k39a93l 7689745654414

Tak minimálně nárazníky, které mají deformační zóny, se musí asi vyměnit. Lak, narovnání plechů, ono se to nasčítá...

+2/0
14.12.2015 11:12

P92a59v92e49l 24S68t41a33v78j41a48n19í18k 6228405647811

Minimálně tam je rýha přes 2/3 boku, to asi nebudou kytovat, bude potřeba vyměnit čelo, protože je načnuté a pak ta mašina bude stát, nebude mít žádné výkony po dobu opravy.

+1/0
14.12.2015 11:30

T89o19n33d52a 72H45e53j32l42í49k 1378523119517

Nechapu, ze na takove krizovatce neni semafor s automatickou cervenou do smeru prejezdu, kdyz na tom padne "stopka"...pak by kamion nemohl ani vjet do krizovatky.

Strojvudci preji pevne nervy a do duchodu uz zadnou nehodu :-)

+10/0
14.12.2015 10:55

P70e97t57r 31J66a83r33o94š 2124901285607

Souhlasim. I me toto napadlo jako reseni vhodnejsi zavor a zvedacich prahu. R^

0/0
14.12.2015 11:03

J70á72n 28K10o72t21ú48č 2846444318926

Bolo by to krásne, ale také niečo som v ČR ani SR ešte nevidel. Jedine vo Švajci som videl zabezpečenie priecestia integrované do riadenia križovatky. V Bratislave máme jednu križovatku, ktorá je v tesnej blízkosti žel. trate (http://www.openstreetmap.org/#map=19/48.16880/17.12751). Trať je dnes už len minimálne využívaná, ale keď zrovna ide vlak, tak síce začne blikať priecestie, ale všetky semafory vypnú a začne na nich blikať oranžová. Výsledkom je totálny chaos, pretože je to veľmi frekventovaný uzol. Spolupráca semaforov a PZZ: nula bodov.

0/0
14.12.2015 16:55

S95v49a37t60o98p86l26u39k 80N18o43v89á87k 4508370169698

na koridorech (což není tento případ) by se měly přejezdy omezit na minimum nebo vybudovat mimoúrovňová křížení, aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h. Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme. Nicméně ten strojvedoucí měl štěstí, že to byla ta stará plečka, nový regionální vlak už by asi dopadl hůř..

+1/−2
14.12.2015 10:47

J78a98n 90J71e81m98e26l52k59a 1305110

Podle mě je levnější řešení, které odstraní 95% problémů.

Inteligentní dohled na přejezdy, aut. pokutování jízdy na červenou, měření rychlosti, signalizace na návěstidlo o stavu přejezdu pro strojvedoucího.

Pomocí kamer a třeba radarového snímače, indukčních smyček nebo jiných senzorů. Camea má algoritmy a hardware již vymyšlený a odzkoušený. Jen je ohnout na tuhle aplikaci. Jen by někdo musel chtít.. U stavby nadjezdů uděláme z koridoru  zase staveniště, a zase může něco upadnout do kolejiště. A někde se to prostorově nevejde. Jednou někdo zvolil tuto blbou levnou variantu s přejezdy tak co už.. A tvrdé pokuty pro kamiony a těžká vozidla. Samozřejmě polní a lesní přejezdy na koridoru pro vozidla jsou asi docela rarita.

0/0
14.12.2015 12:23

P52e17t79r 58F74i57a30l70a 9673966173643

Pane Jemelko, souhlasil bych s vámi, nebýt věty o ́blbé levné variantě s přejezdy ́.Rv

Koridory jsou běžné hlavní tratě, na kterých postavili přejezdy již naši předci a v současné době byly tyto přejezdy zabezpečeny dle evropských standardů.

Jako blbce vidím nezodpovědné řidiče, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:25

J31a81n 83J70e81m31e89l92k13a 1415480

Proč, mohly se dělat nadjezdy podjezdy a varianty koridoru na 180, 200.. Ale nedělaly, protože to mělo být "levnější."

Ano, ale mají tam být zařízení, které mají následky těchto blbců eliminovat. A) Zavčas vybodovat, vypokutovat tyto "profesionály" B) zastavit, případně snížit následky střetu u velkých předmětů.

0/0
14.12.2015 14:43

P93e71t48r 92F78i96a77l39a 9973436183593

Přejezdy jsou v milionech, nadjezdy v miliardách, je zbytečné psát slovo "levnější" v uvozovkách. Co byste dělal do doby, než se nadjezdy postaví - než se to projedná s obcemi, se soukromými majiteli pozemků atd.?

Kvůli tomu, aby vlak z Prahy do Ostravy dojel asi tak o 20 min. dříve, nebudeme přece vyhazovat peníze, když v budoucnu se nejspíš postaví vysokorychlostní koridor. Máme mít ještě méně peněz na nemocné děti? ! Kde berete tu ́odvahu ́ domnívat se, že váš názor je správný a jinak je to blbě?:-)

A) Snad jste si povšiml, že u všech nehod se zveřejnily kamerové záznamy, dál je to na policii.

B) Jste vynálezce, který už ví, jak by to udělal u velkých předmětů, povšiml jste si vůbec, že všichni řidiči vjeli na přejezd těsně před vlakem, kdy už strojvedoucí neměl možnost zastavit .... anebo chcete, aby se u přejezdů čekalo déle? O to víc by ti spěchající primitivové nerespektovali červenou a mnozí diskutéři by měli argument, že přece spěchali.

0/0
14.12.2015 15:16

P31e42t84r 68F27i82a40l97a 9143576263163

"Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme" tím, že nemáme vysokorychlostní tratě, ale vzhledem k tomu, že naše republika je malá a chybějí nám peníze na důležitější věci, např. pro chronicky nemocné a handicapované děti, tak se ještě nějakou dobu bez takových tratí můžeme obejít. Z jakých peněz chcete rozdávat, pane Nováku, "aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h"?Rv

V západní Evropě jsou podobné tratě zabezpečené jako u nás, na přejezdech mají dokonce jen jedno červené světlo.

Skutečně zaostáváme jen v jednom - dáváme příliš nízké pokuty všem blbům, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:19

J11a98n 77N35o58v56á88k 4619579456400

Nějakou velikou chybu uděláme za život každý. Mám teď na mysli zcela neúmyslnou. A to může člověk sedět doma na zadku (např. si vzít za ženu nějakou Nánu). Natož pak coby řidič kamionu, který brázdí Evropou a najezdí tisíce kilometrů. Za chybu trest náleží, i za tu neúmyslnou. Ale nikdy nikoho člověče neodsuzuj, můžeš udělat taky takovou chybu, ba mnohem horší. Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem po vyčerpávajícím úsilí nastartovat zamrznutý náklaďák kdesi v polích vjel roztržitě na přejezd (jen s výstražnými kříži, bez dalšího zařízení). Vlak přijížděl, houkal - neviděl jsem, neslyšel, závozník na mne křičel, co blbneš?? Ano, opravdu jsem v té chvíli blbnul, ačkoliv jsem byl jindy vždycky pan opatrný, rozvážný, zodpovědný..

+4/0
14.12.2015 10:40

L64a94d60i52s40l69a62v 98M15i98k49a 1971119644484

Souhlasím, jen nesouhlasím, že vzít si nějakou nánu je neúmyslné, to je úmyslný trestný čin!)

+1/0
14.12.2015 10:53

P59a94v97e82l 32K86r70o49u25p53a 4483318490462

Proboha, to je Polsko tak zaostalé, že tam neznají vlakové přejezdy? Vždyť téměř u každé nehody je občan Polska.

+14/−7
14.12.2015 10:14

J84a72n 29N65o46v34á26k 4859229766980

Nežvaň!

+2/−8
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.