- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdím i chodím, na přechod nevstoupím pokud nemám oční kontakt a přesvědčení, že zastaví. Zvláště, ženy nezlobte se, když za volantem sedí žena s vytřeštěným pohledem a pevně svírající volant. Je vás mnoha, ale jsou i výjimky.
pokud chodec nechce zemřít, vždy se musí dívat a sledovat okolí. Pokud zemřít chce, tam má stejný názor jako většina zde diskutujících. Omlouvám jen neřidiče, ty maj právo to ještě nechápat.
Pokud nechce řidič zemřít po nárazu kamionu, který mu z vedlejší nedá přednost, tak taky musí jet pomaleji a sledovat okolí.
Těch pár plechů není samospasitelných. Na motorku by raději ti, co nechtějí zemřít, neměli lézt.....
Je to naprosto stejném jako s chodci na přechodu.
Ten s vyšší kinetickou energii udělá chybu a ten druhý to může zaplatit životem.
Je pak zcela jedno, jestli šel pěšky, jel na kole/motorce nebo autem.
....a co když ti chodci už dávno na přechodu byli , a přecházeli zleva do prava (ze strany řidiče)......
Zákon zakotvující přednost na přechodech pro chodce byl stavěn proto, aby chodci nemuseli zbytečně dlouho čekat, respektive, aby v některých místech s hustým provozem vůbec přešli. Bohužel, zvrhlo se to ve stav, kdy chodci vstupujou do vozovky naprosto bez rozmyslu, vědomi si své přednosti. Média je v tom ještě utvrzují. bylo by na čase, aby všemožný organizace žijící ze státních peněz, třeba BESIP, začali lidem vysvětlovat, že se jim vůbec nic nestane, když u obrubníku zastaví a podívají se doleva. Ztratí vteřinu, ale neztratí život. Nikdy totiž neví, kdo je za volantem, nebo, jestli ten náklaďák neveze těžkej náklad, a t.p. Přednost je hezká věc, ale fyzika je neúprosná.
Média co měsíc minimálně jednou přináší zprávu o podobné události.
Tím pravděpodobně příliš nepodporují fámu a absolutní přednosti chodců.
A kdy konečně odsoudí politiky za všechny tyto nesmyslné vraždy kvůli přednosti chodců na přechodech? Korunu tomu dali ještě tím, že proti tramvajím ale pro změnu přednost nemají.
Pravidla silničního provozu mají jen formalizovat to, co řiká zdravý rozum.
A co teda říká zdravý rozum?
Proč by měl být politik zodpovědný za porušování jim schválených předpisů?
Vždy čekám jako chodec cca 2m od přechodu, než se ty hordy aut ztenší, nebo zmizí. Zdá se mně to logičtější. Nevím jestli jste vy ostatní supermani, ale když řídím občas se mně stane za přechodem že si uvědomím: toho jsem mohl a měl pustit!
Jestli čekáte cca 2 metry od přechodu, tak pak ale nelze očekávat, že Vás někdo pustí...
Souhlasím s tím,ze je potřeba si udržet oční kontakt s řidičem,ale v zimním období v 6 večer to jaksi nejde...
Je velka skoda tech dvou zivotu.A diskuze-hadky jsou tady zbytecne.
absolutní klasika v diskuzi. dva mrtví chodci, všichni ví o tom prd, ale je naprosto nutné tady pod článkem vychovávat chodce, protože se v 99% chovají jako paka a můžou si za to sami. takže třeba doplníme informace k článku: mitsubishi jelo v obci 81 km/h, řidič psal textovku a věk chodců byl 74 a 76 let. co teď?
Nic, ti co jsou pány tvorstva v plechovce budou nadávat na chodce. A ti co chodí pěšky a používají MHD budou nadávat na řidiče.
Zrejme zase nejaci chytraci, co si mysli, ze auto zastavi na centimetru. Ted, kdyzbyl snih, jich bobrika odvahy odvahy plnilo vic nez za sucha. Asi vetsi adrenalin.