- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já jsem pro těžbu neboť 50 let jezdily místní do Ostravy fárat a nevadilo jim, že máme všude bordel. V budoucnu budeme my jezdit do Beskyd fárat a oni budou mít bordel.
Zasypat. Stát má z uhlí 1%. Karviná by měla být po Praze nejbohatší město, opak je pravdou. Okolí je údajně měsíční krajinou.
Nezasypat! Může to být časem atrakce pro turisty jak Dolní oblast Vítkovic!
Těžba v dnešní době nepřipadá v úvahu ani ekonomicky, uhlí se nevyplatí těžit ani v Paskově, kde je to snazší, ve světě raketově přibývá lokalit s ropou a plynem, Frenštátsku v dohledné době nic nehrozí.
Dnes je doprava tak levná, že je výhodnější dovážet kvalitní, povrchově těžené černé uhlí z Austrálie, JAR nebo z USA než ho těžit z hloubky přímo tady.
Elektrárny na černé uhlí se vůbec nevyplatí stavět, i Dětmarovice jedou jen díky tomu, že ČEPS a jeho předchůdci nebyli schopni 40 let dostavět do kraje dostatek přenosových kapacit.
Já tady nechci působit jako zastánce té či oné strany, ale co se DF týče, tak hlavně je třeba si uvědomit, co se bude těžit (pár mocných slojí) a hlavně v jaké hloubce(větší jak 1000 metrů). Nelze toto srovnávat např. s oblastí dolů Doubrava, Lazy, Barbora atd. , kde se těžily desítky slojí v podstatě od povrchu po dobu 150 a více let.
Nemyslím si osobně, že provoz DF by byla nějaká katastrofa pro Beskydy. Doprava by taky musela být vlaková, v takovém objemu těžby nelze počítat s automobilovou dopravou.
Taky je třeba si uvědomit, že uhlí se dá dobývat pouze tam, kde se nachází a pokaždé se najde někdo, komu se to líbit nebude, ať z neinformovanosti a neznalosti problému (např. místní starostové a občané), nebo ze zaujatosti nebo ze zištného zájmu - Greenpeace apod.
Jaká bude skutečná výše těžby lze jen odhadovat, velkou roli bude hrát taky geomechanika a geologie. Ani jeden z těchto faktorů nebude v této oblasti jednoduchý.
Viděl jsem plány a nedivím se lidem ve Frenštátu a okolí, že tam důl nechtějí. Pro ně by to znamenalo, že za cenu devastace krajiny, zbourání obce Tichá (kvůli přehradě, důl žere dost vody) a likvidace spousty pracovních míst v turistice, by dostali pár pracovních míst v dolech.
To vše v situaci, kdy v oblasti je dostatek pracovních míst ve službách i průmyslu (úspěšné průmyslové zóny ve Frenštátu a Kopřivnici).
Jo, a zajímalo by mě, jestli je pravdivá cedule u vjzdu do areálu dolu ve Frenštátě: "Největší černá stavba v ČR."