Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na veřejnost se poprvé dostaly záběry tragické srážky ze Studénky

Veřejnost se dnes mohla poprvé seznámit s videozáznamem, který dokumentuje červencovou tragédii na železničním přejezdu ve Studénce - srážku kamionu a vlaku, v němž zemřeli tři lidé. Videozáznam se pouštěl během hlavního líčení s polským řidičem kamionu Slawomirem Sondajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e80t60r 56V43i88n97t76r78l81í26k 3646144871

Ani bych nelitoval, kdyby ho to smetlo, takové individuum si ani není do důsledku vědomo, co způsobilo... neskutečné, za pár let si opět sedne za volant a..?

0/−1
3.2.2016 11:07

D31a48n71i76e79l 16S50c33h48n50i79t66z71e36r 5271934491966

crashtest,

inu tam má být mimoúrovnová dráha.

Je jasné, u nějaký horní dolní respektovat blikající světlá. Ale kde jezdí 120 km/hod to nechápu.

0/0
31.1.2016 2:48

L76u77k59á61š 87V82e41v35e78r31k43a 1267896870

tady se zrovna jezdí 160..

0/0
2.2.2016 13:55

D16a58n80i77e12l 37S36c60h13n43i41t19z75e76r 5261704581846

no pravě, o to víc to nechápu;-O!!

0/0
2.2.2016 22:29

P41a28u87l 36J37a69r60o88s 2443548360

Blbe je ze nemel zavoznika.Ten by mu poradil:-/

0/0
28.1.2016 18:52

O28s88k31a60r 90K59o23v55a49ř91í22k 8707253746257

Ten polský vidlák vyleze ven z kabiny a je mu úplně jedno co způsobil.

+4/−1
28.1.2016 18:22

P29a77u16l 64J18a18r71o58s 2843708100

Oskare.Nebylo mu to jedno mel blato na hristi;-D

0/0
28.1.2016 18:38

J79a30n 20D26l23o91u80h34ý 7834539200589

JE evidentni ze spousta ridicu ma roblem "prorazit zavoru". Asi se boji, ze by prisli o praci nebo, ze by to museli zaplatit. Ani jedno ale nedava smysl, pac sesrotovani vlakem = uz si nikdy nezaridi Rv

0/0
28.1.2016 17:53

P84a27u13l 25J18a92r29o57s 2713608210

Jan..Mel strach,ze odre vpredu lak od te zavory.;-D;-D

0/0
28.1.2016 18:40

J50a81k81u79b 46P28r56o40k46e89š 6893788912443

Imho nečekal ten vlak tak brzo, zvyklý z železničních přejezdů, že jak padnou šraňky vlak přijede v intervalu od 1 minuty do nikdy, prostě chtěl ty závory zase zvednout a v klidu projet. Kdyby bylo zabezpečení nastavené tak, aby vždy po spuštění varování přijel vlak nejpozději do minuty a to na všech přejezdech, tak se podobné nehody stávat nebudou.

0/−5
28.1.2016 19:03

T33o77m30á88š 90M90a71t19ě29j 9305468143912

ze by jakp vystoupil, zved zavoru a odjel? tak to opravdu nemohl myslet.

Spis spolehal, ze vlak zastavi... ale uplne tomu neveril, tak si pro jistotu popojel ...

0/0
28.1.2016 20:20

J62a64k65u22b 38P28r18o69k44e40š 6213448162363

No myslím že i ten největší blbec ví, že vlak brzdí řádově stovky metrů, zároveň také vidí, obzvlášť pokud hodně jezdí, že červené světlo neznamená nebezpečí zdaleka ve všech případech, občas to znamená jen, že na nejbližším nádraží posunovali, nebo že se za 15 minut přišourá lokálka. Docela si dovedu představit, že řidiči, kteří nahánějí tachograf budou řešit, že kvůli čekání na semaforech budou muset skončit 50km před cílem a přijedou tam až po přestávce.

Když uvážíme, že továrny dnes neprovozují sklady a veškeré díly jedou na linku v podstatě na čas, tak by si řidič nevydělal ani na slanou vodu. Dále nikdo z nás nechce platit za nové auto třeba o 50 tisíc Kč víc, aby se automobilce zaplatil sklad a skladování dílů.

+1/−5
29.1.2016 2:41

I22v72a68n 94H47o20l80a84s 5247977678807

To tak jednoduše prostě nastavit nejde, aby byla zaručená dostatečná bezpečnost (tedy to, že se přejezd vždy zavře včas), spouští se přejezd vždy, když libovolný vlak spustí kontakt v příslušné vzdálenosti před přejezdem, vzdálenost je přitom taková, aby se přejezd včas zavřel i před nejrychlejším vlakem. Zařízení, které by spolehlivě měnilo čas spuštění podle rychlosti vlaku (včetně možného zrychlení před přejezdem) prostě v současnosti nabídnout nelze.

+1/0
28.1.2016 21:20

J69a49k41u62b 61P42r41o35k93e75š 6803768612593

Podle mého názoru takové zařízení existuje, laserový nebo radiový měřič vzdálenosti je v každém policejním autě, dopočítat zrychlení nebo dobu dojezdu je maximálně středoškolská matematika.

Případně nastavit lokomotivě omezovač dálkově před přejezdem je také schopnost zařízení v ceně maximálně několika tisíc. Na to, že žijeme v době, kdy je možné určit svoji polohu v podstatě kdekoliv na planetě s přesností na metry, běžně v prodeji jsou automobily které samy parkují, na silnici už zle potkat vozidla, která se sama uřídí, tak na železnici to bohužel funguje stále jako před 50 roky. Každý člověk dnes nosí v kapse telefon, který by takovou funkcionalitu zvládl pokrýt.

0/−2
29.1.2016 2:28

T83o73m87á47š 18M54a83t63ě58j 9455608353982

Po tisíc prvé.

Fascinuje mě, že se tu kde kdo ohání tou "středoškolskou matematikou" a sám ji není schopen použít.

I když víš, vždy naprosto přesně, kde ten vlak je - tak prostě může nastat situace, kde se doba jízdy od aktuální pozice vlaku k přejezdu zkracuje (protože vlak zrychluje) - ale dobu zvonění a sklápění závor - zkrátit nemůžeš... Vysvětloval sem to tu už snad 10x:

Před příjezdem potřebuju minutu abych začal zvonit (po 40s zvonění jdou dolů šraňky a vlak má přijet po dalších 20s).

Vlak, který jede 60 je v tu chvíli 1 km daleko. Ten tvůj ultrasystém vyhodnotí, že právě TEĎ je ten čas spustit přejezd. Jenže vlak začne zrychlovat - a během 30s zrychlí rovnoměrně na 90. Místo aby během 30s ujel 500m ujede 625m a k přejezdu chybí už jen 375m místo 500. A navíc už těch posledních 375m nepojede 60kou (22,5s), ale pojede 90kou = tam bude za 16s. Celkem místo 60s k přejezdu - pojede vlak jen 46s... a přijede tedy jen 6s po šraňkách, kdyby zrychlil na něco málo přes kilo - tak přijede zároveň s nimi.

Samozřejmě můžeš namítnout, že bys to tedy vyhodnocoval dříve - než ten 1km před přejezdem... jenže ta situace platí pořáda dokola - až dojde na tu hraniční situaci, kdy spustíš přejezd. (Jednoduše vlak 1,5km před přejezdem pojede pořád 60 a zrychlovat nebude... takže ten tvůj systém vyhodnocuje, že se není třeba bát, a není třeba spouštět přejezd... a tak to bude pořád dokola v každém okamžiku, až do okamžiku, kdy spustí přejezd (což je situace naznačená výše)... v tu chvíli se čas pro přejezd totiž zafixuje... ale čas příjezdu vlaku zafixovaný není.

Takže musíš přidat různé bezpečnostní koeficienty (zohledňující teoretické maximální zrychlení vlaku + nějakou vatu okolo) - a zjistíš, že za obrovskou cenu a riziko nespolehlivosti (kterou musíš řešit v neprospěch aut a ve prospěch vlaku), se výsledek bude lišit (zvláště u koridorového přejezdu s rychlými vlaky) od stávajícího stavu o "malé" vteřiny ve prospěch aut (jen u pomalých vlaků).

+2/0
29.1.2016 10:22

D93a21v76i50d 66V54o56b57o68r38n80i78k 7772130803429

co takhle jen dat do pravidel strojvudcum, ze po prejeti "spinace" uz nesmi zrychlit .... to snad neni tak slozite

0/−3
29.1.2016 11:11

T46o91m90á43š 86M36a16t96ě75j 9885238953162

1) Uvědom si, že na některých místech by ten vlak v některých místech nemohl zrychlit prakticky vůbec. Máš vyřešený TENHLE přejezd... jenže o kousek dál je další a za ním další a za ním další... takže bys měl jen úseky, kde by vlak mohl zrychlovat. A ty zony "nezrychlovat" by se počítaly na kilometry. Takové pendolino zrcyhluje z 0 na 160 - 2,5 minuty... za tu dobu ujede pěkných pár kilometrů (takže by muselo zrychlovat, pak za kilometr ne, pak za 400m ano, pak zas 1,2 km nee... pak 100m ano... pak zas 1,4km nee... pak 5km anoo...

2) Zdržování vlaku má obrovské dopady na propustnost trati... nemůžeš si dovolit ten vlak zdržovat - má prostě vyšší prioritu než silniční doprava. Silniční doprava se holt musí přizpůsobit. Kapacitní trasy silniční dopravy mají nadjezdy / podjezdy... na ostatních místech se holt musí přizpůsobit. (A to jsem čistý řidič - se železnicí nemám nic společného).

+3/0
29.1.2016 12:26

M90i94c12h36a43l 46Z24v26ě34ř24i32n14a 2129242449171

Co to tady řešíte za bl.osti? Proč by měl mít strojvůdce nějaké další podmínky ať jednoduché či složité. Bliká červené světlo tak na přejezdu nemá nic co vjíždět! To je snad ze zákona jasné a jestli tam někdo vjede tak to je tomu trotlovi stejně jedno za jak dlouho přijede vlak. V tomhle případě měl dostatek času prorazit závory což nepochopitelně neudělal, akorát náraz vlaku by příšel o půl minuty později;-€

+5/0
29.1.2016 13:56

T68o40m50á13š 30M21a53t68ě90j 9215668143792

Omezovač (zákaz zrychlení) je na koridoru nepřijatelný - dopad na propustnost je příliš velký - a uvědom si, že nějaký přejezd je každých pár kilometrů... takže ten vlak by měl jen velmi málo možností kde vlastně zrychlit.

(A koridor už je teď vytížený dost hodně - zkus se projet někdy regiojetem na trase ostrava - praha... )

+3/0
29.1.2016 10:24
Foto

M73i76l41o60s51l77a43v 77D51i43v65i65š 1255226765681

Opravdu si nemyslím, že přidat tam spoustu dalších elektronických zařízení, která se z principu mohou pokazit, je dobrej nápad. Všechno musí být co nejjednoduší a 100% funkční.

+2/0
29.1.2016 19:00

M39i84c21h70a88l 17C58h71a92l84u78p51a 6438440329793

Tak závora se zvednout dá, ale kdo by popojel? :-)

+3/0
28.1.2016 23:53

J19i46ř59í 46P89r52e59s46l 8113384264952

Prostě idiot z každého pohledu. A když vidím ty záběry, tak si nezasloužil nic jiného, než pod tím vlakem skončit taky!

+3/0
28.1.2016 17:19

R84o46b14e98r75t 10D61o35s54t42á89l 1661289685676

"AZ" 10 let? Za tri mrtve? A pak ze pry se za blbost plati.

+2/0
28.1.2016 16:07

J65a97r90o44s17l21a85v 56K78a61d40l77e85c 5341749692601

Nebylo by levnější tam zaměstnat dva týpky, kteří by se při rozsvícených světlech postavili do cesty?;-D

0/0
28.1.2016 12:42

P89e61t85r 55Š79v79a74r43c 2818958345760

obávám se, že ani to by některé řidiče nezastavilo a byli by schopni do těch lidí najíždět s troubením a gestikulováním, že jestli neuhnout, tak je zabijou a pod...

+7/0
28.1.2016 15:00

V55i92k27t31o84r 93K48u19č92a18l84a 8989895353463

Z toho videa je mi úplně špatně. Takový deb.l. Ale hlavně, že myslel na sebe s tím popojetím ne?;-€ A co se stane těm ve vlaku to mu bylo u řitního otvoru že? V jiných státech by ho asi vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

+5/0
28.1.2016 11:45

I45v31a75n 10H79o72l39a76s 5667817218847

> vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

Neplácej nesmysly. Nebo bys snad chtěl, aby naše justice něco takového dovolovala??

+2/0
28.1.2016 12:36

L26a11d35i24s61l79a32v 68M22a56t10ě40j36k59a 1663806752

Nehodlám obhajovat řidiče. Jel na červenou a to neměl. Rv Ale aby šli na rychlotrati závory ani né jednu minutu před projezdem vlaku dolů, tak to mohl naprogramovat jen totální imbecil 8-o. V každé horní dolní člověk trčí na přejezdu mnohdy i čtvrt hodiny než se procrcá motorák se závorami dole po celý tento čas dole. Tzn. na tomto místě jsou závory absolutně k ničemu. Rv

+2/−11
28.1.2016 11:25

M86i64r54o42s39l21a15v 94K53o13n26e26c60n48y 2729181306928

ono to je možná tak, že někde X metrů před závorami je nějaký "spínač" a po jeho přejetí se spustí šraňky. No a lokálce to trvá déle, Pendolinu chvilku.

+3/0
28.1.2016 12:45

I91v82a69n 47H20o13l77a32s 5747757698537

Ono je to tak určitě.

+2/0
28.1.2016 13:18

M23i71r94o90s94l55a40v 83K85o89n29e29c17n75y 2159521616188

tak by bylo vhodnější vyrobit lepší systém (nevím jak)

+1/−3
28.1.2016 14:47

I36v31a15n 65H74o96l15a49s 5547517648167

> nevím jak

Oni to neví ani odborníci na zabezpečovací techniku - tak, aby to bylo stoprocentně účinné, použitelná v praxi a cenově únosné. Prostě mnohem bezpečnější je, že si auta počkají o něco déle, než laborovat s predikcí, kdy který vlak ke přijede.

0/0
28.1.2016 15:58

P46a39v35e98l 88K54a30l69a53n27d77r45a 3174127639508

Opravdu jsme v 21 století? To opravdu to cidlo nemuze poznat co je nad nim za vlak a jakou jede rychlosti? Jestli je to zabezpeceni v soucasny dobe delany stylem neco jede, sranky dolu, tak opravdu nevim, kde se topi ty miliardy pri opravach a "modernizaci" trati.

0/−2
28.1.2016 22:03

M39a43r96t35i70n 66K48o47z48á57k 4964960849547

Myslíte, že je fakt takový problém použít kupříkladu čidla dvě a z časového rozdílu určit rychlost vlaku? Myslím, že není, jenom se to tak prostě nedělá.

0/−2
28.1.2016 22:35

I11v87a29n 79H52o89l93a17s 5857607318917

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat, "experte"???

+7/0
28.1.2016 13:20

I64v19a53n 68H58o72l43a63s 5207207538387

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat??? Takže to "absolutně k ničemu" si schovej na koledu, "experte"!!

+1/0
28.1.2016 13:21

D44a78v89i86d 60V41o56b32o83r97n25i88k 7262370583729

protoze do zavor nikdo nevjede, kdezto na cervenou se jezdi bezne...

0/0
29.1.2016 11:04

A56n31t57o45n14í78n 12Š39v93i78h97n33o62s 8308447891432

Ono v dnešní době pustit rychlé Pendolino a jiné "rychlé" vlaky na bezúrovňové křižování je také risk. Tím se řidiče ovšem nezastávám.

0/0
29.1.2016 8:26

J89a44r73o98s16l56a53v 13K97a17d65l92e63c 5511319242691

Přitom by stačilo závory zrušit nebo alespoň zrušit závoru výjezdovou. Nemohlo by pak dojít k uzavření vozidla na trati. Jak někdo oponuje přejezdem na trati TGV - tam se Vám nemůže stát aby závory lítaly nahoru a dolu jako v ČR. Na naše extrémní inženýry a výjimky nejsou ze zahraničí zvyklí, tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

+1/−6
28.1.2016 9:31

I17v87a62n 18H34o65l76a60s 5927807428337

> tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

Lidé méně mdlého rozumu možná ano, ti ostatní ovšem vědí, že i tam jsou rozhodující SVĚTLA, nikoliv závora.

+3/0
28.1.2016 9:49

J68a62r63o34s54l36a91v 83K73a50d74l13e41c 5151719452451

Lidí mdlého rozumu je více a proto je tento systém špatný.

+1/−3
28.1.2016 12:29

I40v37a76n 19H92o23l55a37s 5357647778957

Ždáná společnost není tak bohatá, aby se proti lidem mdlého rozumu dokázala bránit podobným způsobem. Trouba za volantem způsobí tragédii nejen na přejezdu, ale kdekoliv jinde (třeba s kamionem na křižovatce při jízdě na červenou napálit do autobusu plného dětí) Je potřeba řešit, aby se takoví lidé vůbec nedostávali tam, kde mohou způsobit velkou škodu.

+4/0
28.1.2016 13:24

T48o23m74á21š 79M38a53t12ě68j 9185258383392

Zajímavé - špatný je systém a ne ti lidi mdlého rozumu... kam sme to dospěli.

Není čistě tak celospolečensky vhodnější, než chránit lidi mdlého rozumu, se prostě smířit s tím, že se někteří lidi mdlého rozumu odstraní sami z genofondu - a postarat se tak maximálně o to, aby to pokud možno s nimi neodnesl i někdo jiný ?

Test mdlosti - tam je proveden - jsou tam červená světla a závory.

Ochrana ostatních je dána prostým poměrem hmotnosti a kinetické energie vlaku (a odolnosti jeho konstrukce) v poměru k hmotnosti a odolnosti konstrukce většiny toho, co jezdí po silnici. (Kinetickou energii můžeme vcelku zanedbat, neboť vektor je kolmý na vektor kinetické energie vlaku).

Podle mě je systém plně vyhovující.

+4/0
28.1.2016 13:29

D95a66v23i59d 75V29o93b40o25r61n53i64k 7232750493179

bohuzel nyni zemreli nevini a vinik prezil ... dost casto se veci delaji blbuvzdorne .. jelikoz tady jde o lidske zivoty, tak by to melo byt take co nejlepe zabezpeceno ... v tomto pripade by stacila delsi probleva mezi sklapnutim zavor a prujezdem vlaku - 16s nic moc na reseni kriticke situace

0/0
29.1.2016 11:09

T96o29m70á23š 87M35a37t98ě91j 9615758273432

Není problém - stačí prodloužit tu dobu. Vysvětli to řidičům... vlaku je srdečně jedno jestli ty šraňky jsou dole minutu, dvě, celý den...

0/0
29.1.2016 12:29

J76i31ř21í 48K79u95c56h42t76a 6588455839657

výjezdové závory ? Jak vysvětlíte spoustě taky-řidičů že tím "výjezdovým" pruhem se nevjíždí ?

+1/0
1.2.2016 9:11

M33i60c31h55a66l 61M14a93l70á87t 6536242510700

Polák řidič kamionu.........total mentál.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTLqJzV1wE

0/−1
27.1.2016 23:03

P39a23u67l 24J52a76r96o47s 2403418260

Co tim Michale myslis,ze ridici jinych narodnosti nejsou... total mental?

+1/0
28.1.2016 5:05

V43a78c92l74a30v 69M35e39d31e12k 5751772455945

mezi řidiči všech národností jsou "mentálové" - ale je pravda, že každý, kdo se pohybuje v místech s vyšším výskytem Poláků potvrdí, že u nich je to procento značně vyšší, než u ostatních národů. A netýká se to jen kamionů, polští "dodávkáři" brázdící dálnice v polorozpadlých 20letých transporterech jsou také super zážitek.

+3/0
28.1.2016 8:12

J24a22r49o15s42l67a34v 37K35a27d28l18e44c 5911179682841

To je ale vizitka dopravní policie v konkrétních státech.

+1/0
28.1.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz