Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na veřejnost se poprvé dostaly záběry tragické srážky ze Studénky

Veřejnost se dnes mohla poprvé seznámit s videozáznamem, který dokumentuje červencovou tragédii na železničním přejezdu ve Studénce - srážku kamionu a vlaku, v němž zemřeli tři lidé. Videozáznam se pouštěl během hlavního líčení s polským řidičem kamionu Slawomirem Sondajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e63t98r 77V46i80n12t68r69l28í39k 3336274221

Ani bych nelitoval, kdyby ho to smetlo, takové individuum si ani není do důsledku vědomo, co způsobilo... neskutečné, za pár let si opět sedne za volant a..?

0/−1
3.2.2016 11:07

D74a78n37i40e84l 55S84c37h75n52i69t66z15e89r 5631524641646

crashtest,

inu tam má být mimoúrovnová dráha.

Je jasné, u nějaký horní dolní respektovat blikající světlá. Ale kde jezdí 120 km/hod to nechápu.

0/0
31.1.2016 2:48

L80u31k35á38š 34V20e12v45e79r95k31a 1287816930

tady se zrovna jezdí 160..

0/0
2.2.2016 13:55

D88a75n51i59e33l 31S81c93h52n23i77t70z12e92r 5201454631796

no pravě, o to víc to nechápu;-O!!

0/0
2.2.2016 22:29

P64a85u67l 62J41a53r52o98s 2163738530

Blbe je ze nemel zavoznika.Ten by mu poradil:-/

0/0
28.1.2016 18:52

O49s56k78a31r 50K83o21v10a86ř11í15k 8407593496417

Ten polský vidlák vyleze ven z kabiny a je mu úplně jedno co způsobil.

+4/−1
28.1.2016 18:22

P84a21u41l 40J42a85r85o84s 2643128380

Oskare.Nebylo mu to jedno mel blato na hristi;-D

0/0
28.1.2016 18:38

J13a18n 87D28l79o78u81h87ý 7784699380239

JE evidentni ze spousta ridicu ma roblem "prorazit zavoru". Asi se boji, ze by prisli o praci nebo, ze by to museli zaplatit. Ani jedno ale nedava smysl, pac sesrotovani vlakem = uz si nikdy nezaridi Rv

0/0
28.1.2016 17:53

P32a71u69l 61J52a78r76o84s 2623328810

Jan..Mel strach,ze odre vpredu lak od te zavory.;-D;-D

0/0
28.1.2016 18:40

J14a21k24u94b 42P22r16o69k92e45š 6853808812963

Imho nečekal ten vlak tak brzo, zvyklý z železničních přejezdů, že jak padnou šraňky vlak přijede v intervalu od 1 minuty do nikdy, prostě chtěl ty závory zase zvednout a v klidu projet. Kdyby bylo zabezpečení nastavené tak, aby vždy po spuštění varování přijel vlak nejpozději do minuty a to na všech přejezdech, tak se podobné nehody stávat nebudou.

0/−5
28.1.2016 19:03

T78o22m86á59š 79M66a53t15ě51j 9135268203242

ze by jakp vystoupil, zved zavoru a odjel? tak to opravdu nemohl myslet.

Spis spolehal, ze vlak zastavi... ale uplne tomu neveril, tak si pro jistotu popojel ...

0/0
28.1.2016 20:20

J25a33k22u33b 60P27r54o65k46e75š 6663678922453

No myslím že i ten největší blbec ví, že vlak brzdí řádově stovky metrů, zároveň také vidí, obzvlášť pokud hodně jezdí, že červené světlo neznamená nebezpečí zdaleka ve všech případech, občas to znamená jen, že na nejbližším nádraží posunovali, nebo že se za 15 minut přišourá lokálka. Docela si dovedu představit, že řidiči, kteří nahánějí tachograf budou řešit, že kvůli čekání na semaforech budou muset skončit 50km před cílem a přijedou tam až po přestávce.

Když uvážíme, že továrny dnes neprovozují sklady a veškeré díly jedou na linku v podstatě na čas, tak by si řidič nevydělal ani na slanou vodu. Dále nikdo z nás nechce platit za nové auto třeba o 50 tisíc Kč víc, aby se automobilce zaplatil sklad a skladování dílů.

+1/−5
29.1.2016 2:41

I56v31a53n 39H35o82l79a69s 5807977728757

To tak jednoduše prostě nastavit nejde, aby byla zaručená dostatečná bezpečnost (tedy to, že se přejezd vždy zavře včas), spouští se přejezd vždy, když libovolný vlak spustí kontakt v příslušné vzdálenosti před přejezdem, vzdálenost je přitom taková, aby se přejezd včas zavřel i před nejrychlejším vlakem. Zařízení, které by spolehlivě měnilo čas spuštění podle rychlosti vlaku (včetně možného zrychlení před přejezdem) prostě v současnosti nabídnout nelze.

+1/0
28.1.2016 21:20

J71a11k47u67b 18P52r38o94k95e55š 6763218732563

Podle mého názoru takové zařízení existuje, laserový nebo radiový měřič vzdálenosti je v každém policejním autě, dopočítat zrychlení nebo dobu dojezdu je maximálně středoškolská matematika.

Případně nastavit lokomotivě omezovač dálkově před přejezdem je také schopnost zařízení v ceně maximálně několika tisíc. Na to, že žijeme v době, kdy je možné určit svoji polohu v podstatě kdekoliv na planetě s přesností na metry, běžně v prodeji jsou automobily které samy parkují, na silnici už zle potkat vozidla, která se sama uřídí, tak na železnici to bohužel funguje stále jako před 50 roky. Každý člověk dnes nosí v kapse telefon, který by takovou funkcionalitu zvládl pokrýt.

0/−2
29.1.2016 2:28

T30o79m33á55š 49M83a22t97ě59j 9695938803722

Po tisíc prvé.

Fascinuje mě, že se tu kde kdo ohání tou "středoškolskou matematikou" a sám ji není schopen použít.

I když víš, vždy naprosto přesně, kde ten vlak je - tak prostě může nastat situace, kde se doba jízdy od aktuální pozice vlaku k přejezdu zkracuje (protože vlak zrychluje) - ale dobu zvonění a sklápění závor - zkrátit nemůžeš... Vysvětloval sem to tu už snad 10x:

Před příjezdem potřebuju minutu abych začal zvonit (po 40s zvonění jdou dolů šraňky a vlak má přijet po dalších 20s).

Vlak, který jede 60 je v tu chvíli 1 km daleko. Ten tvůj ultrasystém vyhodnotí, že právě TEĎ je ten čas spustit přejezd. Jenže vlak začne zrychlovat - a během 30s zrychlí rovnoměrně na 90. Místo aby během 30s ujel 500m ujede 625m a k přejezdu chybí už jen 375m místo 500. A navíc už těch posledních 375m nepojede 60kou (22,5s), ale pojede 90kou = tam bude za 16s. Celkem místo 60s k přejezdu - pojede vlak jen 46s... a přijede tedy jen 6s po šraňkách, kdyby zrychlil na něco málo přes kilo - tak přijede zároveň s nimi.

Samozřejmě můžeš namítnout, že bys to tedy vyhodnocoval dříve - než ten 1km před přejezdem... jenže ta situace platí pořáda dokola - až dojde na tu hraniční situaci, kdy spustíš přejezd. (Jednoduše vlak 1,5km před přejezdem pojede pořád 60 a zrychlovat nebude... takže ten tvůj systém vyhodnocuje, že se není třeba bát, a není třeba spouštět přejezd... a tak to bude pořád dokola v každém okamžiku, až do okamžiku, kdy spustí přejezd (což je situace naznačená výše)... v tu chvíli se čas pro přejezd totiž zafixuje... ale čas příjezdu vlaku zafixovaný není.

Takže musíš přidat různé bezpečnostní koeficienty (zohledňující teoretické maximální zrychlení vlaku + nějakou vatu okolo) - a zjistíš, že za obrovskou cenu a riziko nespolehlivosti (kterou musíš řešit v neprospěch aut a ve prospěch vlaku), se výsledek bude lišit (zvláště u koridorového přejezdu s rychlými vlaky) od stávajícího stavu o "malé" vteřiny ve prospěch aut (jen u pomalých vlaků).

+2/0
29.1.2016 10:22

D79a87v42i52d 51V52o62b54o78r93n45i38k 7982590493169

co takhle jen dat do pravidel strojvudcum, ze po prejeti "spinace" uz nesmi zrychlit .... to snad neni tak slozite

0/−3
29.1.2016 11:11

T60o34m96á61š 23M19a33t49ě11j 9745278353862

1) Uvědom si, že na některých místech by ten vlak v některých místech nemohl zrychlit prakticky vůbec. Máš vyřešený TENHLE přejezd... jenže o kousek dál je další a za ním další a za ním další... takže bys měl jen úseky, kde by vlak mohl zrychlovat. A ty zony "nezrychlovat" by se počítaly na kilometry. Takové pendolino zrcyhluje z 0 na 160 - 2,5 minuty... za tu dobu ujede pěkných pár kilometrů (takže by muselo zrychlovat, pak za kilometr ne, pak za 400m ano, pak zas 1,2 km nee... pak 100m ano... pak zas 1,4km nee... pak 5km anoo...

2) Zdržování vlaku má obrovské dopady na propustnost trati... nemůžeš si dovolit ten vlak zdržovat - má prostě vyšší prioritu než silniční doprava. Silniční doprava se holt musí přizpůsobit. Kapacitní trasy silniční dopravy mají nadjezdy / podjezdy... na ostatních místech se holt musí přizpůsobit. (A to jsem čistý řidič - se železnicí nemám nic společného).

+3/0
29.1.2016 12:26

M87i48c17h47a58l 57Z32v26ě66ř44i68n32a 2149672359531

Co to tady řešíte za bl.osti? Proč by měl mít strojvůdce nějaké další podmínky ať jednoduché či složité. Bliká červené světlo tak na přejezdu nemá nic co vjíždět! To je snad ze zákona jasné a jestli tam někdo vjede tak to je tomu trotlovi stejně jedno za jak dlouho přijede vlak. V tomhle případě měl dostatek času prorazit závory což nepochopitelně neudělal, akorát náraz vlaku by příšel o půl minuty později;-€

+5/0
29.1.2016 13:56

T60o14m55á23š 47M20a62t43ě56j 9745288743332

Omezovač (zákaz zrychlení) je na koridoru nepřijatelný - dopad na propustnost je příliš velký - a uvědom si, že nějaký přejezd je každých pár kilometrů... takže ten vlak by měl jen velmi málo možností kde vlastně zrychlit.

(A koridor už je teď vytížený dost hodně - zkus se projet někdy regiojetem na trase ostrava - praha... )

+3/0
29.1.2016 10:24
Foto

M29i11l51o86s37l53a17v 57D88i91v21i90š 1585386185401

Opravdu si nemyslím, že přidat tam spoustu dalších elektronických zařízení, která se z principu mohou pokazit, je dobrej nápad. Všechno musí být co nejjednoduší a 100% funkční.

+2/0
29.1.2016 19:00

M27i54c85h29a81l 75C30h65a30l40u74p11a 6958840259103

Tak závora se zvednout dá, ale kdo by popojel? :-)

+3/0
28.1.2016 23:53

J56i97ř91í 21P48r30e62s79l 5967103539567

Prostě idiot z každého pohledu. A když vidím ty záběry, tak si nezasloužil nic jiného, než pod tím vlakem skončit taky!

+3/0
28.1.2016 17:19

R66o30b35e29r13t 14D47o44s10t29á46l 1101299755666

"AZ" 10 let? Za tri mrtve? A pak ze pry se za blbost plati.

+2/0
28.1.2016 16:07

J70a32r75o82s87l94a36v 75K57a80d20l48e16c 5151659652111

Nebylo by levnější tam zaměstnat dva týpky, kteří by se při rozsvícených světlech postavili do cesty?;-D

0/0
28.1.2016 12:42

P77e30t21r 73Š73v53a74r76c 2818208625210

obávám se, že ani to by některé řidiče nezastavilo a byli by schopni do těch lidí najíždět s troubením a gestikulováním, že jestli neuhnout, tak je zabijou a pod...

+7/0
28.1.2016 15:00

V96i71k74t48o11r 85K23u36č76a77l73a 8789345983523

Z toho videa je mi úplně špatně. Takový deb.l. Ale hlavně, že myslel na sebe s tím popojetím ne?;-€ A co se stane těm ve vlaku to mu bylo u řitního otvoru že? V jiných státech by ho asi vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

+5/0
28.1.2016 11:45

I54v33a36n 95H93o23l79a43s 5277967458597

> vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

Neplácej nesmysly. Nebo bys snad chtěl, aby naše justice něco takového dovolovala??

+2/0
28.1.2016 12:36

L58a11d38i23s28l53a65v 94M69a23t75ě41j66k63a 1793876512

Nehodlám obhajovat řidiče. Jel na červenou a to neměl. Rv Ale aby šli na rychlotrati závory ani né jednu minutu před projezdem vlaku dolů, tak to mohl naprogramovat jen totální imbecil 8-o. V každé horní dolní člověk trčí na přejezdu mnohdy i čtvrt hodiny než se procrcá motorák se závorami dole po celý tento čas dole. Tzn. na tomto místě jsou závory absolutně k ničemu. Rv

+2/−11
28.1.2016 11:25

M52i42r10o94s29l74a33v 36K86o35n25e13c57n93y 2149821886768

ono to je možná tak, že někde X metrů před závorami je nějaký "spínač" a po jeho přejetí se spustí šraňky. No a lokálce to trvá déle, Pendolinu chvilku.

+3/0
28.1.2016 12:45

I75v28a75n 44H65o16l55a86s 5597637238307

Ono je to tak určitě.

+2/0
28.1.2016 13:18

M62i56r26o63s39l55a91v 26K57o16n18e47c93n27y 2779681536208

tak by bylo vhodnější vyrobit lepší systém (nevím jak)

+1/−3
28.1.2016 14:47

I27v46a61n 79H90o21l74a34s 5667647388237

> nevím jak

Oni to neví ani odborníci na zabezpečovací techniku - tak, aby to bylo stoprocentně účinné, použitelná v praxi a cenově únosné. Prostě mnohem bezpečnější je, že si auta počkají o něco déle, než laborovat s predikcí, kdy který vlak ke přijede.

0/0
28.1.2016 15:58

P29a45v75e32l 22K94a49l11a76n50d53r42a 3834587699688

Opravdu jsme v 21 století? To opravdu to cidlo nemuze poznat co je nad nim za vlak a jakou jede rychlosti? Jestli je to zabezpeceni v soucasny dobe delany stylem neco jede, sranky dolu, tak opravdu nevim, kde se topi ty miliardy pri opravach a "modernizaci" trati.

0/−2
28.1.2016 22:03

M36a27r21t37i18n 90K19o13z12á25k 4934450729287

Myslíte, že je fakt takový problém použít kupříkladu čidla dvě a z časového rozdílu určit rychlost vlaku? Myslím, že není, jenom se to tak prostě nedělá.

0/−2
28.1.2016 22:35

I80v67a59n 92H77o94l28a57s 5507547568587

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat, "experte"???

+7/0
28.1.2016 13:20

I69v26a68n 20H36o57l36a26s 5637967388217

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat??? Takže to "absolutně k ničemu" si schovej na koledu, "experte"!!

+1/0
28.1.2016 13:21

D11a90v36i84d 23V18o91b34o16r41n77i35k 7612250973769

protoze do zavor nikdo nevjede, kdezto na cervenou se jezdi bezne...

0/0
29.1.2016 11:04

A90n40t97o63n85í62n 43Š59v42i85h55n82o19s 8248907641142

Ono v dnešní době pustit rychlé Pendolino a jiné "rychlé" vlaky na bezúrovňové křižování je také risk. Tím se řidiče ovšem nezastávám.

0/0
29.1.2016 8:26

J62a64r65o93s37l30a64v 41K47a66d45l19e37c 5421109952201

Přitom by stačilo závory zrušit nebo alespoň zrušit závoru výjezdovou. Nemohlo by pak dojít k uzavření vozidla na trati. Jak někdo oponuje přejezdem na trati TGV - tam se Vám nemůže stát aby závory lítaly nahoru a dolu jako v ČR. Na naše extrémní inženýry a výjimky nejsou ze zahraničí zvyklí, tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

+1/−6
28.1.2016 9:31

I27v86a15n 97H22o46l15a72s 5517627748167

> tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

Lidé méně mdlého rozumu možná ano, ti ostatní ovšem vědí, že i tam jsou rozhodující SVĚTLA, nikoliv závora.

+3/0
28.1.2016 9:49

J77a32r32o62s43l95a21v 45K21a35d45l70e42c 5301319952921

Lidí mdlého rozumu je více a proto je tento systém špatný.

+1/−3
28.1.2016 12:29

I96v75a28n 50H18o27l79a46s 5267567668527

Ždáná společnost není tak bohatá, aby se proti lidem mdlého rozumu dokázala bránit podobným způsobem. Trouba za volantem způsobí tragédii nejen na přejezdu, ale kdekoliv jinde (třeba s kamionem na křižovatce při jízdě na červenou napálit do autobusu plného dětí) Je potřeba řešit, aby se takoví lidé vůbec nedostávali tam, kde mohou způsobit velkou škodu.

+4/0
28.1.2016 13:24

T56o32m56á23š 77M71a59t66ě85j 9145798663982

Zajímavé - špatný je systém a ne ti lidi mdlého rozumu... kam sme to dospěli.

Není čistě tak celospolečensky vhodnější, než chránit lidi mdlého rozumu, se prostě smířit s tím, že se někteří lidi mdlého rozumu odstraní sami z genofondu - a postarat se tak maximálně o to, aby to pokud možno s nimi neodnesl i někdo jiný ?

Test mdlosti - tam je proveden - jsou tam červená světla a závory.

Ochrana ostatních je dána prostým poměrem hmotnosti a kinetické energie vlaku (a odolnosti jeho konstrukce) v poměru k hmotnosti a odolnosti konstrukce většiny toho, co jezdí po silnici. (Kinetickou energii můžeme vcelku zanedbat, neboť vektor je kolmý na vektor kinetické energie vlaku).

Podle mě je systém plně vyhovující.

+4/0
28.1.2016 13:29

D98a81v74i79d 61V51o13b83o51r55n69i77k 7392590813249

bohuzel nyni zemreli nevini a vinik prezil ... dost casto se veci delaji blbuvzdorne .. jelikoz tady jde o lidske zivoty, tak by to melo byt take co nejlepe zabezpeceno ... v tomto pripade by stacila delsi probleva mezi sklapnutim zavor a prujezdem vlaku - 16s nic moc na reseni kriticke situace

0/0
29.1.2016 11:09

T44o63m59á93š 87M54a81t87ě48j 9855168533332

Není problém - stačí prodloužit tu dobu. Vysvětli to řidičům... vlaku je srdečně jedno jestli ty šraňky jsou dole minutu, dvě, celý den...

0/0
29.1.2016 12:29

J42i40ř88í 23K69u51c28h80t64a 6518765149117

výjezdové závory ? Jak vysvětlíte spoustě taky-řidičů že tím "výjezdovým" pruhem se nevjíždí ?

+1/0
1.2.2016 9:11

M52i47c15h67a17l 93M30a17l14á89t 6446122490140

Polák řidič kamionu.........total mentál.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTLqJzV1wE

0/−1
27.1.2016 23:03

P93a29u97l 72J12a27r76o96s 2313368470

Co tim Michale myslis,ze ridici jinych narodnosti nejsou... total mental?

+1/0
28.1.2016 5:05

V49a46c21l71a26v 81M93e51d20e49k 5791442105795

mezi řidiči všech národností jsou "mentálové" - ale je pravda, že každý, kdo se pohybuje v místech s vyšším výskytem Poláků potvrdí, že u nich je to procento značně vyšší, než u ostatních národů. A netýká se to jen kamionů, polští "dodávkáři" brázdící dálnice v polorozpadlých 20letých transporterech jsou také super zážitek.

+3/0
28.1.2016 8:12

J48a45r39o22s33l84a32v 34K48a77d75l70e31c 5781409972351

To je ale vizitka dopravní policie v konkrétních státech.

+1/0
28.1.2016 9:32



Najdete na iDNES.cz