Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na veřejnost se poprvé dostaly záběry tragické srážky ze Studénky

Veřejnost se dnes mohla poprvé seznámit s videozáznamem, který dokumentuje červencovou tragédii na železničním přejezdu ve Studénce - srážku kamionu a vlaku, v němž zemřeli tři lidé. Videozáznam se pouštěl během hlavního líčení s polským řidičem kamionu Slawomirem Sondajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e87t39r 55V65i20n28t35r74l49í33k 3986984401

Ani bych nelitoval, kdyby ho to smetlo, takové individuum si ani není do důsledku vědomo, co způsobilo... neskutečné, za pár let si opět sedne za volant a..?

0/−1
3.2.2016 11:07

D58a56n66i55e31l 36S82c32h28n79i13t56z18e20r 5361704431666

crashtest,

inu tam má být mimoúrovnová dráha.

Je jasné, u nějaký horní dolní respektovat blikající světlá. Ale kde jezdí 120 km/hod to nechápu.

0/0
31.1.2016 2:48

L68u58k14á43š 60V53e32v39e40r70k91a 1677776120

tady se zrovna jezdí 160..

0/0
2.2.2016 13:55

D50a92n10i13e54l 95S70c23h88n17i36t97z57e98r 5901644401816

no pravě, o to víc to nechápu;-O!!

0/0
2.2.2016 22:29

P64a49u93l 95J96a13r43o25s 2893658890

Blbe je ze nemel zavoznika.Ten by mu poradil:-/

0/0
28.1.2016 18:52

O63s49k77a38r 16K24o20v32a26ř46í94k 8547693966177

Ten polský vidlák vyleze ven z kabiny a je mu úplně jedno co způsobil.

+4/−1
28.1.2016 18:22

P61a94u32l 47J75a39r19o13s 2373178770

Oskare.Nebylo mu to jedno mel blato na hristi;-D

0/0
28.1.2016 18:38

J52a89n 65D86l63o40u79h59ý 7494399960919

JE evidentni ze spousta ridicu ma roblem "prorazit zavoru". Asi se boji, ze by prisli o praci nebo, ze by to museli zaplatit. Ani jedno ale nedava smysl, pac sesrotovani vlakem = uz si nikdy nezaridi Rv

0/0
28.1.2016 17:53

P43a87u68l 47J92a86r20o79s 2963888440

Jan..Mel strach,ze odre vpredu lak od te zavory.;-D;-D

0/0
28.1.2016 18:40

J17a20k77u24b 36P80r60o21k69e60š 6623338542443

Imho nečekal ten vlak tak brzo, zvyklý z železničních přejezdů, že jak padnou šraňky vlak přijede v intervalu od 1 minuty do nikdy, prostě chtěl ty závory zase zvednout a v klidu projet. Kdyby bylo zabezpečení nastavené tak, aby vždy po spuštění varování přijel vlak nejpozději do minuty a to na všech přejezdech, tak se podobné nehody stávat nebudou.

0/−5
28.1.2016 19:03

T62o16m24á94š 29M67a19t69ě61j 9445788373452

ze by jakp vystoupil, zved zavoru a odjel? tak to opravdu nemohl myslet.

Spis spolehal, ze vlak zastavi... ale uplne tomu neveril, tak si pro jistotu popojel ...

0/0
28.1.2016 20:20

J32a92k57u20b 87P17r81o54k19e48š 6133988982373

No myslím že i ten největší blbec ví, že vlak brzdí řádově stovky metrů, zároveň také vidí, obzvlášť pokud hodně jezdí, že červené světlo neznamená nebezpečí zdaleka ve všech případech, občas to znamená jen, že na nejbližším nádraží posunovali, nebo že se za 15 minut přišourá lokálka. Docela si dovedu představit, že řidiči, kteří nahánějí tachograf budou řešit, že kvůli čekání na semaforech budou muset skončit 50km před cílem a přijedou tam až po přestávce.

Když uvážíme, že továrny dnes neprovozují sklady a veškeré díly jedou na linku v podstatě na čas, tak by si řidič nevydělal ani na slanou vodu. Dále nikdo z nás nechce platit za nové auto třeba o 50 tisíc Kč víc, aby se automobilce zaplatil sklad a skladování dílů.

+1/−5
29.1.2016 2:41

I68v46a39n 20H43o33l84a86s 5717247598387

To tak jednoduše prostě nastavit nejde, aby byla zaručená dostatečná bezpečnost (tedy to, že se přejezd vždy zavře včas), spouští se přejezd vždy, když libovolný vlak spustí kontakt v příslušné vzdálenosti před přejezdem, vzdálenost je přitom taková, aby se přejezd včas zavřel i před nejrychlejším vlakem. Zařízení, které by spolehlivě měnilo čas spuštění podle rychlosti vlaku (včetně možného zrychlení před přejezdem) prostě v současnosti nabídnout nelze.

+1/0
28.1.2016 21:20

J79a74k55u75b 97P85r90o57k66e63š 6583718542503

Podle mého názoru takové zařízení existuje, laserový nebo radiový měřič vzdálenosti je v každém policejním autě, dopočítat zrychlení nebo dobu dojezdu je maximálně středoškolská matematika.

Případně nastavit lokomotivě omezovač dálkově před přejezdem je také schopnost zařízení v ceně maximálně několika tisíc. Na to, že žijeme v době, kdy je možné určit svoji polohu v podstatě kdekoliv na planetě s přesností na metry, běžně v prodeji jsou automobily které samy parkují, na silnici už zle potkat vozidla, která se sama uřídí, tak na železnici to bohužel funguje stále jako před 50 roky. Každý člověk dnes nosí v kapse telefon, který by takovou funkcionalitu zvládl pokrýt.

0/−2
29.1.2016 2:28

T98o34m23á13š 24M95a91t97ě71j 9405508103542

Po tisíc prvé.

Fascinuje mě, že se tu kde kdo ohání tou "středoškolskou matematikou" a sám ji není schopen použít.

I když víš, vždy naprosto přesně, kde ten vlak je - tak prostě může nastat situace, kde se doba jízdy od aktuální pozice vlaku k přejezdu zkracuje (protože vlak zrychluje) - ale dobu zvonění a sklápění závor - zkrátit nemůžeš... Vysvětloval sem to tu už snad 10x:

Před příjezdem potřebuju minutu abych začal zvonit (po 40s zvonění jdou dolů šraňky a vlak má přijet po dalších 20s).

Vlak, který jede 60 je v tu chvíli 1 km daleko. Ten tvůj ultrasystém vyhodnotí, že právě TEĎ je ten čas spustit přejezd. Jenže vlak začne zrychlovat - a během 30s zrychlí rovnoměrně na 90. Místo aby během 30s ujel 500m ujede 625m a k přejezdu chybí už jen 375m místo 500. A navíc už těch posledních 375m nepojede 60kou (22,5s), ale pojede 90kou = tam bude za 16s. Celkem místo 60s k přejezdu - pojede vlak jen 46s... a přijede tedy jen 6s po šraňkách, kdyby zrychlil na něco málo přes kilo - tak přijede zároveň s nimi.

Samozřejmě můžeš namítnout, že bys to tedy vyhodnocoval dříve - než ten 1km před přejezdem... jenže ta situace platí pořáda dokola - až dojde na tu hraniční situaci, kdy spustíš přejezd. (Jednoduše vlak 1,5km před přejezdem pojede pořád 60 a zrychlovat nebude... takže ten tvůj systém vyhodnocuje, že se není třeba bát, a není třeba spouštět přejezd... a tak to bude pořád dokola v každém okamžiku, až do okamžiku, kdy spustí přejezd (což je situace naznačená výše)... v tu chvíli se čas pro přejezd totiž zafixuje... ale čas příjezdu vlaku zafixovaný není.

Takže musíš přidat různé bezpečnostní koeficienty (zohledňující teoretické maximální zrychlení vlaku + nějakou vatu okolo) - a zjistíš, že za obrovskou cenu a riziko nespolehlivosti (kterou musíš řešit v neprospěch aut a ve prospěch vlaku), se výsledek bude lišit (zvláště u koridorového přejezdu s rychlými vlaky) od stávajícího stavu o "malé" vteřiny ve prospěch aut (jen u pomalých vlaků).

+2/0
29.1.2016 10:22

D52a57v60i77d 96V80o18b42o36r77n21i62k 7222510413739

co takhle jen dat do pravidel strojvudcum, ze po prejeti "spinace" uz nesmi zrychlit .... to snad neni tak slozite

0/−3
29.1.2016 11:11

T20o74m83á68š 44M97a70t83ě56j 9285678403172

1) Uvědom si, že na některých místech by ten vlak v některých místech nemohl zrychlit prakticky vůbec. Máš vyřešený TENHLE přejezd... jenže o kousek dál je další a za ním další a za ním další... takže bys měl jen úseky, kde by vlak mohl zrychlovat. A ty zony "nezrychlovat" by se počítaly na kilometry. Takové pendolino zrcyhluje z 0 na 160 - 2,5 minuty... za tu dobu ujede pěkných pár kilometrů (takže by muselo zrychlovat, pak za kilometr ne, pak za 400m ano, pak zas 1,2 km nee... pak 100m ano... pak zas 1,4km nee... pak 5km anoo...

2) Zdržování vlaku má obrovské dopady na propustnost trati... nemůžeš si dovolit ten vlak zdržovat - má prostě vyšší prioritu než silniční doprava. Silniční doprava se holt musí přizpůsobit. Kapacitní trasy silniční dopravy mají nadjezdy / podjezdy... na ostatních místech se holt musí přizpůsobit. (A to jsem čistý řidič - se železnicí nemám nic společného).

+3/0
29.1.2016 12:26

M44i14c75h53a43l 42Z96v88ě65ř76i62n22a 2249312239601

Co to tady řešíte za bl.osti? Proč by měl mít strojvůdce nějaké další podmínky ať jednoduché či složité. Bliká červené světlo tak na přejezdu nemá nic co vjíždět! To je snad ze zákona jasné a jestli tam někdo vjede tak to je tomu trotlovi stejně jedno za jak dlouho přijede vlak. V tomhle případě měl dostatek času prorazit závory což nepochopitelně neudělal, akorát náraz vlaku by příšel o půl minuty později;-€

+5/0
29.1.2016 13:56

T89o72m63á28š 87M96a55t81ě65j 9555808733132

Omezovač (zákaz zrychlení) je na koridoru nepřijatelný - dopad na propustnost je příliš velký - a uvědom si, že nějaký přejezd je každých pár kilometrů... takže ten vlak by měl jen velmi málo možností kde vlastně zrychlit.

(A koridor už je teď vytížený dost hodně - zkus se projet někdy regiojetem na trase ostrava - praha... )

+3/0
29.1.2016 10:24
Foto

M58i39l50o11s96l31a11v 66D28i79v54i52š 1175426215711

Opravdu si nemyslím, že přidat tam spoustu dalších elektronických zařízení, která se z principu mohou pokazit, je dobrej nápad. Všechno musí být co nejjednoduší a 100% funkční.

+2/0
29.1.2016 19:00

M54i22c84h20a92l 83C63h48a52l19u87p32a 6208960619673

Tak závora se zvednout dá, ale kdo by popojel? :-)

+3/0
28.1.2016 23:53

J92i39ř36í 36P60r24e91s29l 8553414204282

Prostě idiot z každého pohledu. A když vidím ty záběry, tak si nezasloužil nic jiného, než pod tím vlakem skončit taky!

+3/0
28.1.2016 17:19

R21o21b55e84r83t 37D52o70s70t80á29l 1941899975906

"AZ" 10 let? Za tri mrtve? A pak ze pry se za blbost plati.

+2/0
28.1.2016 16:07

J18a98r90o69s66l21a60v 22K80a15d59l56e61c 5921389772811

Nebylo by levnější tam zaměstnat dva týpky, kteří by se při rozsvícených světlech postavili do cesty?;-D

0/0
28.1.2016 12:42

P64e51t37r 96Š34v14a93r67c 2368898855730

obávám se, že ani to by některé řidiče nezastavilo a byli by schopni do těch lidí najíždět s troubením a gestikulováním, že jestli neuhnout, tak je zabijou a pod...

+7/0
28.1.2016 15:00

V44i45k38t69o15r 92K38u85č74a97l66a 8989405493343

Z toho videa je mi úplně špatně. Takový deb.l. Ale hlavně, že myslel na sebe s tím popojetím ne?;-€ A co se stane těm ve vlaku to mu bylo u řitního otvoru že? V jiných státech by ho asi vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

+5/0
28.1.2016 11:45

I36v74a58n 41H92o97l63a52s 5627117668147

> vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

Neplácej nesmysly. Nebo bys snad chtěl, aby naše justice něco takového dovolovala??

+2/0
28.1.2016 12:36

L14a32d42i75s34l86a77v 45M76a89t50ě68j64k51a 1133826972

Nehodlám obhajovat řidiče. Jel na červenou a to neměl. Rv Ale aby šli na rychlotrati závory ani né jednu minutu před projezdem vlaku dolů, tak to mohl naprogramovat jen totální imbecil 8-o. V každé horní dolní člověk trčí na přejezdu mnohdy i čtvrt hodiny než se procrcá motorák se závorami dole po celý tento čas dole. Tzn. na tomto místě jsou závory absolutně k ničemu. Rv

+2/−11
28.1.2016 11:25

M52i96r56o98s76l29a19v 93K96o87n19e91c81n37y 2129111876158

ono to je možná tak, že někde X metrů před závorami je nějaký "spínač" a po jeho přejetí se spustí šraňky. No a lokálce to trvá déle, Pendolinu chvilku.

+3/0
28.1.2016 12:45

I52v97a73n 79H30o94l71a43s 5847157938887

Ono je to tak určitě.

+2/0
28.1.2016 13:18

M88i24r65o98s65l53a66v 36K84o23n48e78c46n76y 2859621496878

tak by bylo vhodnější vyrobit lepší systém (nevím jak)

+1/−3
28.1.2016 14:47

I49v80a58n 98H14o19l27a32s 5127847648907

> nevím jak

Oni to neví ani odborníci na zabezpečovací techniku - tak, aby to bylo stoprocentně účinné, použitelná v praxi a cenově únosné. Prostě mnohem bezpečnější je, že si auta počkají o něco déle, než laborovat s predikcí, kdy který vlak ke přijede.

0/0
28.1.2016 15:58

P23a25v14e17l 72K53a91l26a82n44d74r13a 3914147299368

Opravdu jsme v 21 století? To opravdu to cidlo nemuze poznat co je nad nim za vlak a jakou jede rychlosti? Jestli je to zabezpeceni v soucasny dobe delany stylem neco jede, sranky dolu, tak opravdu nevim, kde se topi ty miliardy pri opravach a "modernizaci" trati.

0/−2
28.1.2016 22:03

M13a44r41t32i55n 45K34o44z89á84k 4154480769637

Myslíte, že je fakt takový problém použít kupříkladu čidla dvě a z časového rozdílu určit rychlost vlaku? Myslím, že není, jenom se to tak prostě nedělá.

0/−2
28.1.2016 22:35

I68v12a44n 70H97o43l70a72s 5327927468657

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat, "experte"???

+7/0
28.1.2016 13:20

I52v74a77n 66H93o84l81a23s 5867697618187

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat??? Takže to "absolutně k ničemu" si schovej na koledu, "experte"!!

+1/0
28.1.2016 13:21

D55a87v79i24d 32V67o15b25o61r24n42i39k 7412920703579

protoze do zavor nikdo nevjede, kdezto na cervenou se jezdi bezne...

0/0
29.1.2016 11:04

A62n80t50o94n65í13n 70Š56v76i94h98n32o34s 8888927161922

Ono v dnešní době pustit rychlé Pendolino a jiné "rychlé" vlaky na bezúrovňové křižování je také risk. Tím se řidiče ovšem nezastávám.

0/0
29.1.2016 8:26

J88a82r27o29s48l15a26v 77K83a51d20l44e45c 5721339362281

Přitom by stačilo závory zrušit nebo alespoň zrušit závoru výjezdovou. Nemohlo by pak dojít k uzavření vozidla na trati. Jak někdo oponuje přejezdem na trati TGV - tam se Vám nemůže stát aby závory lítaly nahoru a dolu jako v ČR. Na naše extrémní inženýry a výjimky nejsou ze zahraničí zvyklí, tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

+1/−6
28.1.2016 9:31

I41v46a74n 95H15o83l40a12s 5287327458797

> tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

Lidé méně mdlého rozumu možná ano, ti ostatní ovšem vědí, že i tam jsou rozhodující SVĚTLA, nikoliv závora.

+3/0
28.1.2016 9:49

J35a68r17o49s49l58a75v 51K19a57d63l71e20c 5231929362211

Lidí mdlého rozumu je více a proto je tento systém špatný.

+1/−3
28.1.2016 12:29

I14v71a72n 13H92o51l28a19s 5867157518247

Ždáná společnost není tak bohatá, aby se proti lidem mdlého rozumu dokázala bránit podobným způsobem. Trouba za volantem způsobí tragédii nejen na přejezdu, ale kdekoliv jinde (třeba s kamionem na křižovatce při jízdě na červenou napálit do autobusu plného dětí) Je potřeba řešit, aby se takoví lidé vůbec nedostávali tam, kde mohou způsobit velkou škodu.

+4/0
28.1.2016 13:24

T10o25m68á46š 51M24a43t69ě93j 9865968813272

Zajímavé - špatný je systém a ne ti lidi mdlého rozumu... kam sme to dospěli.

Není čistě tak celospolečensky vhodnější, než chránit lidi mdlého rozumu, se prostě smířit s tím, že se někteří lidi mdlého rozumu odstraní sami z genofondu - a postarat se tak maximálně o to, aby to pokud možno s nimi neodnesl i někdo jiný ?

Test mdlosti - tam je proveden - jsou tam červená světla a závory.

Ochrana ostatních je dána prostým poměrem hmotnosti a kinetické energie vlaku (a odolnosti jeho konstrukce) v poměru k hmotnosti a odolnosti konstrukce většiny toho, co jezdí po silnici. (Kinetickou energii můžeme vcelku zanedbat, neboť vektor je kolmý na vektor kinetické energie vlaku).

Podle mě je systém plně vyhovující.

+4/0
28.1.2016 13:29

D70a77v74i63d 82V22o57b29o97r56n59i42k 7862830503969

bohuzel nyni zemreli nevini a vinik prezil ... dost casto se veci delaji blbuvzdorne .. jelikoz tady jde o lidske zivoty, tak by to melo byt take co nejlepe zabezpeceno ... v tomto pripade by stacila delsi probleva mezi sklapnutim zavor a prujezdem vlaku - 16s nic moc na reseni kriticke situace

0/0
29.1.2016 11:09

T61o44m16á60š 50M92a87t26ě29j 9945788323412

Není problém - stačí prodloužit tu dobu. Vysvětli to řidičům... vlaku je srdečně jedno jestli ty šraňky jsou dole minutu, dvě, celý den...

0/0
29.1.2016 12:29

J33i16ř88í 54K41u25c76h63t36a 6738565319257

výjezdové závory ? Jak vysvětlíte spoustě taky-řidičů že tím "výjezdovým" pruhem se nevjíždí ?

+1/0
1.2.2016 9:11

M53i65c36h59a67l 73M46a18l58á79t 6456412340810

Polák řidič kamionu.........total mentál.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTLqJzV1wE

0/−1
27.1.2016 23:03

P60a54u67l 13J89a26r95o90s 2663148100

Co tim Michale myslis,ze ridici jinych narodnosti nejsou... total mental?

+1/0
28.1.2016 5:05

V71a16c85l70a86v 87M84e45d95e36k 5611662615315

mezi řidiči všech národností jsou "mentálové" - ale je pravda, že každý, kdo se pohybuje v místech s vyšším výskytem Poláků potvrdí, že u nich je to procento značně vyšší, než u ostatních národů. A netýká se to jen kamionů, polští "dodávkáři" brázdící dálnice v polorozpadlých 20letých transporterech jsou také super zážitek.

+3/0
28.1.2016 8:12

J42a23r81o52s70l57a30v 59K63a32d94l33e83c 5401359332851

To je ale vizitka dopravní policie v konkrétních státech.

+1/0
28.1.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.