Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Do Evropy míří čínská ocel, hutě se bojí krachu a chtějí pomoc od vlády

Hutní podniky v Moravskoslezském kraji se obávají, aby je nepotkal osud OKD a neocitly se na pokraji krachu. Na trh totiž mohou zamířit levné ocelářské výrobky z Číny, která se má na konci letoška stát plnoprávným členem Světové obchodní organizace (WTO) a s tím pro ni padnou některé celní bariéry.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Volali jsme po tržní ekonomice. Tak se chovejme tržně. Můžeme nakoupit ocel levněji, to znamená, že naše výrobní a zpracovatelské podniky ušetří. Naše životní prostředí na tom ještě vydělá. - I tak se dá ta zpráva vnímat.

Já jsem ze staré školy. Coby bývalý škodovák jsem obdivoval rozsah škodovky za první republiky. Měla své doly na koksovatelné uhlí i železnou rudu, měla své hutě, kovárny, zpracovatelské závody, výrobu strojů a zařízení investičního charakteru a inženýrské kanceláře schopné dodávek investičních celků na klíč. Zisk se tvořil na konci řetězce, protfitovali na tom všichni. Za posledních 25 let jsme dokázali všechny ty vazby zpřetrhat. Každý článek řezězce si hledí svého, proto jsme dopadli jako montovny. Synergetický efekt se vytratil.

0 0
možnosti

P16e50t72r 28Š33i86m94e19k

4. 2. 2016 20:01

Všichni, co se ohánějí volným trhem - donuťte napřed Čínu, aby dodržovala evropské standardy v ekologii, bezpečnosti při práci a společenské odpovědnosti, stejně tak jižní Ameriku ve výrobě cukru a pak dejme tomu.

2 0
možnosti
AT

A neměli by k tomu především donutti české kapitalisty?

0 0
možnosti
IS

A proč by měl stát pomáhat (dotovat) hutím, :-/ přece před 10 - 20 lety se tyto podniky prodávaly jen proto, aby je stát přestal dotovat (pomáhat). Havel to tehdy tvrdil kudy chodil a nejvíce tehdy kritizoval JZD Slušovice. ;-)

1 0
možnosti

8-o8-o takže Čína ignoruje ekologii, bezpečnost práce atd. a bude mít volný přístup na trh EU, kde se vše výše uvedené musí dodržovat a taky se to kontroluje.

Jinak politici zdrávi ?;-O

0 0
možnosti

Náš šrot se vozí do Číny, tam se zpracuje a prodá jako ocel zpět. Fajna ekonomika po zlojedsku.

1 0
možnosti
KU

Jediná možnost, jak s tím bojovat je odběratele neustále upozorňovat na rozdíly v kvalitě. I normové ukazatele jdou plnit jen tak tak, nebo s rezervou. ;-)

1 0
možnosti
PB

P14e72t36r 95B65o56c80e52k

4. 2. 2016 12:57

Chudák ind, začoudil nám republiku a teď sem číňan vozí to samé, levnějc a ani nám tu nenadělá ;-D;-D;-D

2 5
možnosti
OL

Ty Argumenty ocelářů jsou oprávněné. Čína si sama svojí ekonomiku chrání jak může a není jediný důvod, proč by si jí nemohla chránit Evropa.

6 0
možnosti
JL

J66o50s43e39f 85L89a79n11z

4. 2. 2016 11:46

Vládo já chci taky pomoc- soused prodává brambory pod cenou (nedodrzuje pravidla- zorá kolchozním traktorem , hnojí ze senkrůny...) a já nemůžu konkurovat bo ten Euro6 traktor stál fůru prachů , senkrůnu jsem zrušil abych dostal dotace za to že nesmrdí....hilfe , hilfe....

1 3
možnosti

když rovná práva, tak stejné povinnosti.

Ale pro někoho je to trošku moc složité, co ;-D

0 0
možnosti
PP

Nechat si zničit zbytky ocelářského průmyslu v Evropě ze strany Čínských, případně Indických dovozů oceli vyráběné v podnicích které nesplňují ekologické kritéria Evropské unie je naprostá hloupost Evropských politiků. Myslím, že jistá výše produkce oceli v Evropě je aspoň z bezpečnostních hledisek klíčové.

7 0
možnosti
LP

Nakonec ti paraziti OSVČ budou dotovat polovinu poctivých exportérů.:-(

0 0
možnosti
JL

J87o47s67e35f 38L37a11n34z

4. 2. 2016 11:47

No samozřejmě- když to Parazitobijec poručí , my "paraziti" plán nejen splníme ale i překročíme...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Pětiletá dívenka vdechla párek v rohlíku, za pár dní v nemocnici zemřela

6. května 2024  17:30

Velká tragédie se odehrála na konci dubna v Kravařích na Opavsku. Pětiletá dívka si šla o přestávce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák

1. května 2024  15:24

Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...

Slavia - Baník 5:0, exhibici řídili Chytil se Schranzem, hosté dohrávali v deseti

4. května 2024  17:16,  aktualizováno  19:59

Slávističtí fotbalisté se na úvod nadstavbové části první ligy rivalovi ze Sparty důrazně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

Skvost na Horním náměstí. Před 220 lety začala stavba Slezského divadla

8. května 2024  17:17

Vzniklo na místě hřbitova, v jeho lóžích seděli i rakouský císař František I., ruský car Alexandr...

Třinecké železárny promění energetiku, končí s uhlím. Za dvě miliardy

8. května 2024  7:17

Snížení emisí CO2 o celou třetinu si slibují manažeři Třineckých železáren od modernizace...

Audiokniha Dědictví: první díl Slezské trilogie z Hlučínska se 40% slevou

8. května 2024

Novodobou historií Hlučínska provází ve své Slezské trilogii spisovatelka Eva Tvrdá. Románovou...

Konec Dolu Lazy. Obří věž za dva měsíce odstřelí, menší díky památkářům zůstane

7. května 2024  15:33

Další loučení čeká horníky pracující pod zemí na Karvinsku. Státní podnik Diamo už ví, jaké budou...