Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná Tatra 603 slaví výročí. Před šedesáti lety vyjela do zahraničí

Obyčejným lidem nedostupná, v minulosti označovaná jako papalášská, ale stále krásná. Tatra 603 slaví v těchto dnech malé výročí. Před šedesáti lety vyjel prototyp této kopřivnické limuzíny poprvé za hranice: na přelomu ledna a února roku 1956 tyto vozy reprezentovaly Československý olympijský výbor na zimních olympijských hrát v italském středisku Cortina d’Ampezzo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J18o26s19e78f 80K32o33u46b36a 8841580713581

http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80 <http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80> R^!!

0/0
9.2.2016 1:11

J25a88k12u79b 19N54o52v58á17k 8950273710612

Bohužel pro většinu lidí nedostupné i dnes. 200.000 za nekompletní šrot je běžná cena.

0/0
8.2.2016 9:54

P68e92t24r 35M92i28c24h20a34l 2930754801892

Nádhera. A tohle taky poslal bolševik do kopru.

0/0
7.2.2016 20:55

J96a31k27u63b 45N51o18v37á85k 8730743940512

Ten taky

0/0
8.2.2016 9:51
Foto

M69i97r59o18s23l61a19v 69S63t52e21i58n64e53r 4430312900936

Kdo viděl ten motor, musel získat respekt- takové motory se stavěly pro letadla. Zvláštnost ovšem byla, že ten motor byl celý z hliníku a vzduchem chlazený. Byl proto i slyšet, ale ten zvuk byl velmi typický. Tenkrát to auto mohlo konkurovat Mercedesům S-Klasse nebo BMW 7. Dones jsme se na takové auto nezmohli- Škoda Superb konkuruje tak s VW Passátem, BMW 5 nebo Mercedes E- Klasse.

+1/0
6.2.2016 23:27

V35l97a28d56i31s40l53a59v 74B63u33r82y29š48e40k 3513586252604

no já ho viděl, dokonce s ním jezdil, byl to osmiválec vidlicový, snad 2,5 litru objem, hučelo to pěkně, ale moc to nejelo, litrová atmosféra kia tříválec by s tím uháněla dnes jistě líp, ale to jsou fakta, která není třeba zdůrazňovat, ty každý ví, co je podstatný že bylo jedno komu to konkuruje, protože si to tady nemohl nikdo koupit, jezdili v tom výhradně ředitelé největších podniků, vláda, przident ne, tomu to bylo málo, ten jezdil v autě ruským

0/0
7.2.2016 10:19

J25a80n 23K71o29n42v77a16l14i80n96k73a 5160931781485

Škoda Superb konkuruje Passatu, to ano, ale Pětce nebo Éčku nesahá ani po kotníky. Zkuste zkušební jízdu a pak mluvte.

0/0
8.2.2016 7:09

Z96d32e22n76e28k 64Š62i85t54i46n80a 2323718280225

A celý průmysl Československa skončil na smetišti dějin ve jménu demokracie havlismu v roce 1989 a nyní sluničkářů.

+4/−18
6.2.2016 22:48
Foto

M94i28r70o74s23l22a35v 97S23t52e34i48n78e76r 4880272880506

Východoněmecký Horch potkal stejný osud. Slibný začátek Wartburgů také vyšuměl, téměř celá dederónská produkce sestávala z Trabantů- aut, vyrobených výhradně z odpadků.

0/−1
6.2.2016 23:30

V10l43a29d45i47s41l60a27v 37B27u82r61y54š43e85k 3673126552454

auto vyrobený z odpadků jsem ještě neviděl, to by se ekologům mohlo líbit

+1/0
7.2.2016 10:21

T29o64m36á71š 33H98o34l93i25č 5828184651288

Celý priemysel Československa zakapal na 40 rokov Komunizmu. Nápady výborné,ale výroba a technologické postupy totálne zastaralé. Táto Tatra vzbnikla ešte na technologickom zázemí z prvej republiky a povojnového rozvoja,čo také super a na svoju dobu moderné postavila Tatra namiesto toho po roku 1975?

+10/0
6.2.2016 23:44
Foto

P91a81v71e84l 91K58a79l39u23s 6944846176252

A celý průmysl skončil na smetišti daleko před rokem 89.

+6/−1
7.2.2016 0:42

J60a96n 89B62a21r74t43á81č68e84k 6725715950469

Celý bych neřekl.Nikdo však nemůže popřít, že většina byla zlikvidována úmyslně a nedostala šanci. Měli jsme mnoho výrobků, které měli úspěch jako finální produkt, mnoho jich jako finální produkt konkurovat nemohlo, ale s fabrikou odešli i patenty, které se po inovaci dostali zadarmo cizím subjektům, které je často dodnes využívají ve svých produktech.

+2/−1
7.2.2016 9:28
Foto

J23a46n 45Č44e28r60m63á69k 4729708105747

mnoho výrobků bylo skvělých mělo by úspěch. Ale tak 20 let před jejich výrobou v socialistickém Československu (případně v jiném státě stejného režimu)... Přiznejme si, že jsme byli tzv. 100 let za opicema, patenty žádné, ochranné známky propadlé, inovace nulová, výrobní prostředky často ještě ty, zabavené v 50. letech tzv. vykořisťovatelům, obchodní a servisní sítě neexistující, přezaměstnanost a lenost a zlodějnost obrovská!...

+1/0
7.2.2016 12:47

J53a74n 16B15a69r51t63á17č47e36k 6145615710439

Ty produkty, které jsem měl na mysli jako úspěšné se vztahovali k době výroby, nikoli 20 let předtím. Vím o konkrétních patentech jednoho z Agrostrojů a textilky ve VČ, z kterých cizí firmy těží dodnes, poté co byli naše fabriky po privatizaci zlikvidovány. A takových bylo na jediném okrese více. Výrobní prostředky jak kde. V 80 .letech jmenovaný strojírenský podnik disponoval japonskými CNC stroji, měrový střediskem, výpočetním střediskem odpovídající své době. V textilce výrobní linka díky šikovnosti našich lidí byla efektivnjěší, než současné japonské automaty. Tato linka byla před 8 lety přestěhována do ciziny a funguje tam dodnes. Jde o stroje vyrobené v 70 a 80. letech u nás.

+1/0
7.2.2016 19:23

S31t46a32n95i97s23l95a22v 65K91r77e60j65c56a60r 6907346293624

Ale Zdenku Šitino - to není vinou demokracie. Nepřekrucujte fakta. Politika a profesní zručnost jedince jsou dvě nesourodé věci. To, že se dokázala Tatra Příbor prosadit je dokladem síly profesní zručnosti a "konkurenceschopnosti" nad Volhami21 - 24. Je smutné, že po roce 1990 se nepodařilo přeměnit Metalex Auto na podobnou malosériovou soukromou dílnu speciálů, jako konkurenci Škodovce a VW. Ano máte pravdu, doba trvání komunistického socialismu, odvedla zlaté ručičky do jiných oborů než těch řemeslných. Proto, asi "cestovatelé" ke svým spanilým jízdám používají Trabanty 601 než Fábie a Octávie, o Tatrách 603 nebo 613 ani nemluvě.

0/0
7.2.2016 14:55

J45i31ř67í 75E62r25b31e18n 1873984856427

Ona by ta Fabie či Octavie tu cestu taky vydržela, jenomže v případě poruchy nového auta potřebujete autorizovaný servis, kdežto jednoduchého trabanta či malucha bez jakékoliv elektroniky opravíte celkem rychle i v džungli.

0/0
9.2.2016 12:10

P82e71t83r 39H27o47m75o71l86k78a 2405183234375

Geniální výrobek geniálních konstruktérů. Jeden z několika absolutně špičkových výrobků, které by naší zemi, kdyby nebyla devastovaná a ruinovaná komunisty, zajistily prosperitu...

+12/0
6.2.2016 22:43

Z19d84e16n56e55k 12Š83i98t35i22n63a 2703688800765

Tenkrát byla taková doba, ale dnes jsou geniální lidé pod kuratelou EU a zpropadeného Západu. Tenkrát pod pod Moskvou a nyní pod Andělkou a spol..

+3/−4
6.2.2016 22:52

S15t17a23n79i59s93l87a81v 27K43r53e57j56c74a66r 6897596613354

A proč tedy se Jančurové a Novotní nevzepřeli a stejně jako v Dolních Libchavách nevzkřísili Příborskou Tatru nebo Chocenský Orličan. Pohodlnost a zaprděnost Čechů a Moravanů se po devadesátém roce opravdu prokázala. V podnikání nejde ani tolik o Merkelovou, Havla nebo Zemana ale o schopnost uskutečnit svoji vizi. Jen slaboši a pohodlní chudáci rezignují a splynou s režimem a davem.

0/0
8.2.2016 11:02

V16o45k11o41u52n 83V57l82a45d70i75m55i77r 8942938819708

No, tu Audinu, BMW ci mercedesa si mohl koupit kazdy, kdo na ne dokazal nasetrit, na tu sestsettrojku ne, tu si mohl koupit nejvejs ojetou.

+2/0
6.2.2016 22:37

L27u38k62a42s 30N13o88v23a12k 4549379343688

Neni uplne pravda, pokud sis nastradal tener 200tisic nebo kolik za ni chteli a nebyl si vylozene kadrove spatne mohl sis ji koupit....

+1/0
6.2.2016 23:56

T32o14m18á43š 74H41r13u75b70ý 6952125215527

....aby sis to tím kádrově podělal :-)

+1/−1
7.2.2016 1:02

J20a50r86o74s61l61a91v 95Z72a30j97i92c85e42k 6214271497387

Pro zapometlive: nastupni plat vysokoskolaka v roce 1964 1050 Kcs hrubeho, stredoskolaka 945 Kcs hrubeho; 250g masla stalo 10 Kcs, kg masa v prumeru 30 Kcs, 0,5 l pachnouciho stolniho oleje 16 Kcs, nejlevnejsi plynova 40 l lednicka 4000 Kcs, nejlevnejsi pracka Virena 1050 Kcs, pansky oblek 800-1200 Kcs. Zminenych 200 tisic byl hruby vydelek za ca. 10-12 let (pri zvysovani platu), z cehoz 60% padlo na potraviny. Mlade rodiny, ktere nebyly nebo ani nemohly byt financne podporovany rodici, prezivaly posledni dny pred vyplatou popr. zalohou z vytezku za vracene lahve od mleka a neuvazovaly ani o koupi Trabanta.

0/0
8.2.2016 14:40

I29v58a76n 48P71e46t44r30í62k 4774933554

To nieje pravda.Tatra 603 bol posledný osobný automobil ktorý si mohol kúpiť kdokoľvek.Cena bola 100 000 kčs.Keď prišla do výroby Tatra 613 tak tá už nebola určená na predaj širokej verejnosti.Moja Tatra 613 z roku 1976 mala cenu 219 620 kč.Keď sa mi dostala do ruky tak táto cena bola napísaná na veľkom TP.

+1/0
7.2.2016 6:16

V42l60a31d76i91s47l35a36v 91B75u41r71y58š82e19k 1499882977914

tak kdokolvek asi těžko, průměrnej plat byl tehdy méně než 1000 korun, tedy to stálo jako dnes BMW X6, tvrdit, že si ho může dnes koupit kdokolvek bych se neodvážil, navíc za socialismu kdyby někdo přišel se sto tisíci do mototechny, tak jede odtam rovnou do basy a vyleze tak za deset let chudej jako kostelní myš, tohle si soudruzi hlídali

+1/0
7.2.2016 10:50

J58i30ř66í 81E61r74b70e78n 1503404416977

No ono se totiž nechodilo s penězi do Mototechny, ale do České státní spořitelny a zakládal se tam vinkulovaný vklad ve prospěch Mototechny, a s potvrzením o tomto vkladu jsi pak šel do té Mototechny. A do té spořky jsi klidně mohl s tou vysokou hotovostí jít. Úspěšná JZD totiž svým členům podíl na zisku v řádu desítek tisíc korun vyplácela v hotovosti.

Mimochodem když dnes přijdeš se 100.000 Kč v hotovosti do autosalonu, tak na tebe taky zavolají kriminálku, bo tak vysoké hotovostní platby jsou už nějaký ten rok zakázané ;-)

+1/0
7.2.2016 13:09

V24l12a26d87i47s71l18a50v 72B91u23r45y53š26e14k 3883876362934

kravina, platil jsem 600 tisíc za auto hotově ve fordovi, nikoho na mě nezavolali, dobu, kdy se dělala šestsettrojka dobře pomatuju a žádnej jezedák a ani horník a ani nikdo jinej si ji nikdy nekoupil

0/0
7.2.2016 13:52

M40a64r84t45i35n 74L78i68p12s30k68ý 7833949590769

Zdravím, jen se podívejte na: http://sestsettrojka.euweb.cz/zajimavosti.htm Snad to není fejk :-)

0/0
8.2.2016 22:11

J27i69ř42í 94E71r77b80e57n 1293654176307

A kdy jste si toho forda kupoval? On totiž platí zákon 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti:

§ 4

(1) Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.

(2) Příjemce platby, jejíž výše překračuje limit, nesmí tuto platbu přijmout, jestliže nebyla provedena bezhotovostně.

.

Porušil jste zákon? ;-)

0/0
9.2.2016 12:05

J38i44ř69í 81E90r23b46e10n 1423384666897

Jinak jsem dohledal, že Tatra 603 byla v nabídce Mototechny od jara 1959, tehdy stála 98.000 Kčs (pro srovnání: Volha N21 55.000 Kčs, Škoda Octavia Super 32.850 Kčs).

0/0
9.2.2016 12:23

T22o67m12á15š 29Z14e17m27a84n 3755988444565

Kde dnes mohla být Tatra nebýt 40 let izolace od civilizovného světa..

+9/0
6.2.2016 22:35

J92i63ř25í 59E17r65b78e28n 1533504336417

Se tak trochu divím, jak to ten svobodný a demokratický management (střídavě český a americký) dokázal, že to v letech 1992-2014 dál domlátil. Největší výroba T613 totiž třeba byla 1991-92... Nemluvě o tom, jak třeba ten geniální porevoluční management prodal tisíce aut do Libye, aniž za ně dostal jediný dolar, a pak je sháněl rozkradené po Balkáně i v Africe, vozil je zpět a draze repasoval...

+1/0
7.2.2016 13:13

P48e76t70r 58S58v43o88b12o51d81a 6134742746373

Mohli bychom přidat třeba akci skleníky, americkou firmu SDC se slibotechnou Srkalem... Tatra měla docela smůlu na šéfy.

0/0
7.2.2016 13:38

D25a57v88i44d 61Z45a34h34r97a58d30n50í35č71e86k 3717677276781

Nádherné auto. Nádherné a jedinečné. Bohužel potenciál od roku 48 do 89 byl v velké části spláchnut do záchodu. Komouši, neděkuju.

+10/0
6.2.2016 21:31

I73g80o36r 46F68a35r41b19á42k 1148202591

Automobil dělnické třídy.

Vozila se v něm prostřednictvím "volených" zástupců. :-)

Krásné auto

+5/0
6.2.2016 19:20

L49i84b79o50r 31N39á18b87ě87l16e23k 3785213372182

Tu tatru měl děda. Dodnes si přesně pamatuju zvuk motoru a ten pocit obrovského prostoru uvnitř oploti malinké škodovce. A to je už snad 35 let...

0/0
6.2.2016 19:19

J18a27k24u79b 24N85o95v10á55k 8880203300192

Nic mi do toho není, ale cože dělal děda?

0/0
8.2.2016 9:51

J29i35ř91í 30E87r97b79e64n 1553314656427

Asi cokoliv, v 70. a 80. letech už byla spousta T603 v soukromých rukou - na úřadech si je nechávali tak 5-7 let, pak je odprodávali s více než 150 tisíci najetými kilometry. Náš soused se čtyřmi dětmi měl černou T603 taky, kupoval ji někdy v roce 1981 a v roce 1987 ji nahradil za červenou Volhu 24.

0/0
9.2.2016 12:08

L58a39d89i66s67l56a35v 40O27n33d91r27á34č94e73k 6536839338600

Tady je vidět hloupost vlády komunistů, co bylo dobré a o co by byl zájem se těžce prosazovalo, zvláště pak, pokud to nemělo požehnání z nejvyšších pater KSČ. Takových výrobků bylo, se kterými by byl ve světě velký úspěch. Když se to časem přece prosadilo, tak se ukázalo, že už nás někdo předběhl.

+4/0
6.2.2016 18:40

M20i18l98a67n 61Č23e92r90n22ý 5573529629942

Milý pane, o tom, co můžeme a nemůžeme vyrábět, nerozhodovala ani tak KSČ, jako spíš přímo moskevské politbyro prostřednictvím své podřízené organizace RVHP.

0/0
6.2.2016 23:00

J58a47n 64S55i15n42n87r41e84i88c90h 6953435740941

Veskere finance a inovace byly zamereny na vojenskou vyrobu. Proto Tatrovka musela vyrabet nakladaky. Pracujici clovek mel za ukol pouze bojovat za mir.

0/0
7.2.2016 0:01

I91v34a36n 80P31e69t55r33í58k 4704383524

Tatra je úžasné auto.V dnešnej dobe je to takmer duševná porucha.Viem to.Vlastním len dva kusy ;-(.

+9/0
6.2.2016 18:27

P74e65t23r 82F73e69i96g67l 5868393270472

To auto je naprosto nádherné. Po městě, kde bydlím jezdí jeden vymazlený kus a vždycky si můžu krk vykroutit...a ten zvuk ;-)

+5/0
6.2.2016 19:06

D50a45v29i34d 28Z17a71h28r48a96d97n87í30č71e40k 3347127236151

R^

+1/0
6.2.2016 21:32

Z84d76e88n23ě74k 71D16u27b35e45c16k18ý 3617164880398

Přeju vám ať dlouho dělají radost.

Jako malý kluk jsem se v tatrovkách párkrát svezl s je to nesmazatelný zážitek.

+3/0
6.2.2016 22:12

P84e50t31r 14S50v98o20b14o76d66a 6344622116393

Nádhera - podle mého názoru jeden z nejkrásnějších automobilů, co byly ve střední Evropě vyrobeny. Skoro amerika! A na rozdíl od Rusů, Rumunů atd. žádná kopírka západních značek. Zvláště mám rád ty elegantní se světlým pruhem na pneumatikách. R^

+14/0
6.2.2016 18:07

R71a65d72e33k 42J70a61h32n 8536617225895

Moc pěkné autíčko.R^

+9/0
6.2.2016 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.