Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná Tatra 603 slaví výročí. Před šedesáti lety vyjela do zahraničí

Obyčejným lidem nedostupná, v minulosti označovaná jako papalášská, ale stále krásná. Tatra 603 slaví v těchto dnech malé výročí. Před šedesáti lety vyjel prototyp této kopřivnické limuzíny poprvé za hranice: na přelomu ledna a února roku 1956 tyto vozy reprezentovaly Československý olympijský výbor na zimních olympijských hrát v italském středisku Cortina d’Ampezzo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J93o56s62e45f 82K66o41u41b67a 8151730703411

http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80 <http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80> R^!!

0/0
9.2.2016 1:11

J91a37k54u34b 16N23o85v89á83k 8290553490432

Bohužel pro většinu lidí nedostupné i dnes. 200.000 za nekompletní šrot je běžná cena.

0/0
8.2.2016 9:54

P72e88t63r 90M13i70c60h77a37l 2220544261962

Nádhera. A tohle taky poslal bolševik do kopru.

0/0
7.2.2016 20:55

J39a89k83u63b 40N51o21v45á92k 8530303370562

Ten taky

0/0
8.2.2016 9:51
Foto

M54i56r70o20s36l16a94v 48S93t52e77i75n12e13r 6208634633245

Kdo viděl ten motor, musel získat respekt- takové motory se stavěly pro letadla. Zvláštnost ovšem byla, že ten motor byl celý z hliníku a vzduchem chlazený. Byl proto i slyšet, ale ten zvuk byl velmi typický. Tenkrát to auto mohlo konkurovat Mercedesům S-Klasse nebo BMW 7. Dones jsme se na takové auto nezmohli- Škoda Superb konkuruje tak s VW Passátem, BMW 5 nebo Mercedes E- Klasse.

+1/0
6.2.2016 23:27

V98l17a19d82i94s15l30a88v 13B38u97r78y44š43e63k 3553256142164

no já ho viděl, dokonce s ním jezdil, byl to osmiválec vidlicový, snad 2,5 litru objem, hučelo to pěkně, ale moc to nejelo, litrová atmosféra kia tříválec by s tím uháněla dnes jistě líp, ale to jsou fakta, která není třeba zdůrazňovat, ty každý ví, co je podstatný že bylo jedno komu to konkuruje, protože si to tady nemohl nikdo koupit, jezdili v tom výhradně ředitelé největších podniků, vláda, przident ne, tomu to bylo málo, ten jezdil v autě ruským

0/0
7.2.2016 10:19

J27a85n 48K30o57n44v47a16l86i38n48k10a 5810381381305

Škoda Superb konkuruje Passatu, to ano, ale Pětce nebo Éčku nesahá ani po kotníky. Zkuste zkušební jízdu a pak mluvte.

0/0
8.2.2016 7:09

Z29d46e71n60e65k 88Š47i12t66i49n24a 2173438220555

A celý průmysl Československa skončil na smetišti dějin ve jménu demokracie havlismu v roce 1989 a nyní sluničkářů.

+4/−18
6.2.2016 22:48
Foto

M87i16r56o46s38l60a86v 60S47t56e97i43n60e64r 6378264493165

Východoněmecký Horch potkal stejný osud. Slibný začátek Wartburgů také vyšuměl, téměř celá dederónská produkce sestávala z Trabantů- aut, vyrobených výhradně z odpadků.

0/−1
6.2.2016 23:30

V22l44a19d53i52s50l37a47v 45B62u17r29y40š71e73k 3823596932344

auto vyrobený z odpadků jsem ještě neviděl, to by se ekologům mohlo líbit

+1/0
7.2.2016 10:21

T91o10m68á42š 84H33o14l66i55č 5868464391338

Celý priemysel Československa zakapal na 40 rokov Komunizmu. Nápady výborné,ale výroba a technologické postupy totálne zastaralé. Táto Tatra vzbnikla ešte na technologickom zázemí z prvej republiky a povojnového rozvoja,čo také super a na svoju dobu moderné postavila Tatra namiesto toho po roku 1975?

+10/0
6.2.2016 23:44
Foto

P74a11v31e77l 45K44a62l16u18s 6894256336532

A celý průmysl skončil na smetišti daleko před rokem 89.

+6/−1
7.2.2016 0:42

J27a26n 36B68a76r15t42á90č56e16k 6535115330299

Celý bych neřekl.Nikdo však nemůže popřít, že většina byla zlikvidována úmyslně a nedostala šanci. Měli jsme mnoho výrobků, které měli úspěch jako finální produkt, mnoho jich jako finální produkt konkurovat nemohlo, ale s fabrikou odešli i patenty, které se po inovaci dostali zadarmo cizím subjektům, které je často dodnes využívají ve svých produktech.

+2/−1
7.2.2016 9:28
Foto

J48a82n 81Č60e98r33m83á54k 4389508955467

mnoho výrobků bylo skvělých mělo by úspěch. Ale tak 20 let před jejich výrobou v socialistickém Československu (případně v jiném státě stejného režimu)... Přiznejme si, že jsme byli tzv. 100 let za opicema, patenty žádné, ochranné známky propadlé, inovace nulová, výrobní prostředky často ještě ty, zabavené v 50. letech tzv. vykořisťovatelům, obchodní a servisní sítě neexistující, přezaměstnanost a lenost a zlodějnost obrovská!...

+1/0
7.2.2016 12:47

J25a41n 28B83a19r53t18á41č16e86k 6405855190419

Ty produkty, které jsem měl na mysli jako úspěšné se vztahovali k době výroby, nikoli 20 let předtím. Vím o konkrétních patentech jednoho z Agrostrojů a textilky ve VČ, z kterých cizí firmy těží dodnes, poté co byli naše fabriky po privatizaci zlikvidovány. A takových bylo na jediném okrese více. Výrobní prostředky jak kde. V 80 .letech jmenovaný strojírenský podnik disponoval japonskými CNC stroji, měrový střediskem, výpočetním střediskem odpovídající své době. V textilce výrobní linka díky šikovnosti našich lidí byla efektivnjěší, než současné japonské automaty. Tato linka byla před 8 lety přestěhována do ciziny a funguje tam dodnes. Jde o stroje vyrobené v 70 a 80. letech u nás.

+1/0
7.2.2016 19:23

S95t41a27n94i76s75l22a25v 24K32r36e39j25c10a68r 6717866843724

Ale Zdenku Šitino - to není vinou demokracie. Nepřekrucujte fakta. Politika a profesní zručnost jedince jsou dvě nesourodé věci. To, že se dokázala Tatra Příbor prosadit je dokladem síly profesní zručnosti a "konkurenceschopnosti" nad Volhami21 - 24. Je smutné, že po roce 1990 se nepodařilo přeměnit Metalex Auto na podobnou malosériovou soukromou dílnu speciálů, jako konkurenci Škodovce a VW. Ano máte pravdu, doba trvání komunistického socialismu, odvedla zlaté ručičky do jiných oborů než těch řemeslných. Proto, asi "cestovatelé" ke svým spanilým jízdám používají Trabanty 601 než Fábie a Octávie, o Tatrách 603 nebo 613 ani nemluvě.

0/0
7.2.2016 14:55

J40i88ř11í 72E72r95b98e92n 1903224616527

Ona by ta Fabie či Octavie tu cestu taky vydržela, jenomže v případě poruchy nového auta potřebujete autorizovaný servis, kdežto jednoduchého trabanta či malucha bez jakékoliv elektroniky opravíte celkem rychle i v džungli.

0/0
9.2.2016 12:10

P50e67t36r 51H37o43m72o29l33k10a 2265943564785

Geniální výrobek geniálních konstruktérů. Jeden z několika absolutně špičkových výrobků, které by naší zemi, kdyby nebyla devastovaná a ruinovaná komunisty, zajistily prosperitu...

+12/0
6.2.2016 22:43

Z37d17e71n43e98k 55Š23i77t51i94n68a 2533978770815

Tenkrát byla taková doba, ale dnes jsou geniální lidé pod kuratelou EU a zpropadeného Západu. Tenkrát pod pod Moskvou a nyní pod Andělkou a spol..

+3/−4
6.2.2016 22:52

S30t12a61n79i40s88l57a73v 27K44r53e21j52c17a88r 6837776253274

A proč tedy se Jančurové a Novotní nevzepřeli a stejně jako v Dolních Libchavách nevzkřísili Příborskou Tatru nebo Chocenský Orličan. Pohodlnost a zaprděnost Čechů a Moravanů se po devadesátém roce opravdu prokázala. V podnikání nejde ani tolik o Merkelovou, Havla nebo Zemana ale o schopnost uskutečnit svoji vizi. Jen slaboši a pohodlní chudáci rezignují a splynou s režimem a davem.

0/0
8.2.2016 11:02

V70o85k29o78u61n 95V81l71a25d40i82m82i45r 8942478129978

No, tu Audinu, BMW ci mercedesa si mohl koupit kazdy, kdo na ne dokazal nasetrit, na tu sestsettrojku ne, tu si mohl koupit nejvejs ojetou.

+2/0
6.2.2016 22:37

L64u24k26a88s 79N43o54v97a55k 4449699703628

Neni uplne pravda, pokud sis nastradal tener 200tisic nebo kolik za ni chteli a nebyl si vylozene kadrove spatne mohl sis ji koupit....

+1/0
6.2.2016 23:56

T20o89m38á79š 16H95r11u32b10ý 6822585265417

....aby sis to tím kádrově podělal :-)

+1/−1
7.2.2016 1:02

J42a44r61o18s25l15a14v 90Z29a62j98i38c90e52k 6734791167617

Pro zapometlive: nastupni plat vysokoskolaka v roce 1964 1050 Kcs hrubeho, stredoskolaka 945 Kcs hrubeho; 250g masla stalo 10 Kcs, kg masa v prumeru 30 Kcs, 0,5 l pachnouciho stolniho oleje 16 Kcs, nejlevnejsi plynova 40 l lednicka 4000 Kcs, nejlevnejsi pracka Virena 1050 Kcs, pansky oblek 800-1200 Kcs. Zminenych 200 tisic byl hruby vydelek za ca. 10-12 let (pri zvysovani platu), z cehoz 60% padlo na potraviny. Mlade rodiny, ktere nebyly nebo ani nemohly byt financne podporovany rodici, prezivaly posledni dny pred vyplatou popr. zalohou z vytezku za vracene lahve od mleka a neuvazovaly ani o koupi Trabanta.

0/0
8.2.2016 14:40

I21v11a62n 29P91e54t64r87í50k 4114743634

To nieje pravda.Tatra 603 bol posledný osobný automobil ktorý si mohol kúpiť kdokoľvek.Cena bola 100 000 kčs.Keď prišla do výroby Tatra 613 tak tá už nebola určená na predaj širokej verejnosti.Moja Tatra 613 z roku 1976 mala cenu 219 620 kč.Keď sa mi dostala do ruky tak táto cena bola napísaná na veľkom TP.

+1/0
7.2.2016 6:16

V40l66a72d47i10s19l46a46v 28B64u65r70y90š37e38k 1519252537364

tak kdokolvek asi těžko, průměrnej plat byl tehdy méně než 1000 korun, tedy to stálo jako dnes BMW X6, tvrdit, že si ho může dnes koupit kdokolvek bych se neodvážil, navíc za socialismu kdyby někdo přišel se sto tisíci do mototechny, tak jede odtam rovnou do basy a vyleze tak za deset let chudej jako kostelní myš, tohle si soudruzi hlídali

+1/0
7.2.2016 10:50

J52i93ř31í 46E25r78b22e52n 1163524376637

No ono se totiž nechodilo s penězi do Mototechny, ale do České státní spořitelny a zakládal se tam vinkulovaný vklad ve prospěch Mototechny, a s potvrzením o tomto vkladu jsi pak šel do té Mototechny. A do té spořky jsi klidně mohl s tou vysokou hotovostí jít. Úspěšná JZD totiž svým členům podíl na zisku v řádu desítek tisíc korun vyplácela v hotovosti.

Mimochodem když dnes přijdeš se 100.000 Kč v hotovosti do autosalonu, tak na tebe taky zavolají kriminálku, bo tak vysoké hotovostní platby jsou už nějaký ten rok zakázané ;-)

+1/0
7.2.2016 13:09

V13l25a65d32i41s64l52a51v 63B42u68r43y55š44e90k 3383646252224

kravina, platil jsem 600 tisíc za auto hotově ve fordovi, nikoho na mě nezavolali, dobu, kdy se dělala šestsettrojka dobře pomatuju a žádnej jezedák a ani horník a ani nikdo jinej si ji nikdy nekoupil

0/0
7.2.2016 13:52

M71a96r73t31i69n 19L30i56p68s86k66ý 7393939890109

Zdravím, jen se podívejte na: http://sestsettrojka.euweb.cz/zajimavosti.htm Snad to není fejk :-)

0/0
8.2.2016 22:11

J62i54ř35í 14E96r85b72e11n 1713194346867

A kdy jste si toho forda kupoval? On totiž platí zákon 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti:

§ 4

(1) Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.

(2) Příjemce platby, jejíž výše překračuje limit, nesmí tuto platbu přijmout, jestliže nebyla provedena bezhotovostně.

.

Porušil jste zákon? ;-)

0/0
9.2.2016 12:05

J90i79ř86í 83E87r90b40e64n 1663384936947

Jinak jsem dohledal, že Tatra 603 byla v nabídce Mototechny od jara 1959, tehdy stála 98.000 Kčs (pro srovnání: Volha N21 55.000 Kčs, Škoda Octavia Super 32.850 Kčs).

0/0
9.2.2016 12:23

T22o21m18á82š 64Z96e12m74a52n 3545818454135

Kde dnes mohla být Tatra nebýt 40 let izolace od civilizovného světa..

+9/0
6.2.2016 22:35

J59i27ř36í 97E94r11b22e44n 1323384766807

Se tak trochu divím, jak to ten svobodný a demokratický management (střídavě český a americký) dokázal, že to v letech 1992-2014 dál domlátil. Největší výroba T613 totiž třeba byla 1991-92... Nemluvě o tom, jak třeba ten geniální porevoluční management prodal tisíce aut do Libye, aniž za ně dostal jediný dolar, a pak je sháněl rozkradené po Balkáně i v Africe, vozil je zpět a draze repasoval...

+1/0
7.2.2016 13:13

P13e78t48r 63S35v43o33b60o39d90a 6854772886453

Mohli bychom přidat třeba akci skleníky, americkou firmu SDC se slibotechnou Srkalem... Tatra měla docela smůlu na šéfy.

0/0
7.2.2016 13:38

D74a16v59i43d 45Z96a51h79r37a72d13n65í70č37e80k 3597897816401

Nádherné auto. Nádherné a jedinečné. Bohužel potenciál od roku 48 do 89 byl v velké části spláchnut do záchodu. Komouši, neděkuju.

+10/0
6.2.2016 21:31

I12g61o27r 63F21a27r21b58á83k 1728672411

Automobil dělnické třídy.

Vozila se v něm prostřednictvím "volených" zástupců. :-)

Krásné auto

+5/0
6.2.2016 19:20

L57i19b59o36r 15N84á87b92ě79l39e32k 3505743592682

Tu tatru měl děda. Dodnes si přesně pamatuju zvuk motoru a ten pocit obrovského prostoru uvnitř oploti malinké škodovce. A to je už snad 35 let...

0/0
6.2.2016 19:19

J72a95k78u78b 11N13o47v86á83k 8560523480252

Nic mi do toho není, ale cože dělal děda?

0/0
8.2.2016 9:51

J34i48ř66í 16E69r41b55e56n 1213114756747

Asi cokoliv, v 70. a 80. letech už byla spousta T603 v soukromých rukou - na úřadech si je nechávali tak 5-7 let, pak je odprodávali s více než 150 tisíci najetými kilometry. Náš soused se čtyřmi dětmi měl černou T603 taky, kupoval ji někdy v roce 1981 a v roce 1987 ji nahradil za červenou Volhu 24.

0/0
9.2.2016 12:08

L11a87d60i71s38l75a88v 60O58n48d62r14á93č66e37k 6206329758780

Tady je vidět hloupost vlády komunistů, co bylo dobré a o co by byl zájem se těžce prosazovalo, zvláště pak, pokud to nemělo požehnání z nejvyšších pater KSČ. Takových výrobků bylo, se kterými by byl ve světě velký úspěch. Když se to časem přece prosadilo, tak se ukázalo, že už nás někdo předběhl.

+4/0
6.2.2016 18:40

M61i45l71a68n 40Č72e25r80n42ý 5133219609932

Milý pane, o tom, co můžeme a nemůžeme vyrábět, nerozhodovala ani tak KSČ, jako spíš přímo moskevské politbyro prostřednictvím své podřízené organizace RVHP.

0/0
6.2.2016 23:00

J13a13n 98S25i86n24n54r80e63i86c66h 6853845610221

Veskere finance a inovace byly zamereny na vojenskou vyrobu. Proto Tatrovka musela vyrabet nakladaky. Pracujici clovek mel za ukol pouze bojovat za mir.

0/0
7.2.2016 0:01

I13v14a45n 34P45e31t23r38í39k 4294293984

Tatra je úžasné auto.V dnešnej dobe je to takmer duševná porucha.Viem to.Vlastním len dva kusy ;-(.

+9/0
6.2.2016 18:27

P23e94t55r 57F47e86i67g11l 5898663220322

To auto je naprosto nádherné. Po městě, kde bydlím jezdí jeden vymazlený kus a vždycky si můžu krk vykroutit...a ten zvuk ;-)

+5/0
6.2.2016 19:06

D17a30v97i97d 58Z15a82h55r20a13d77n38í67č85e25k 3727887746691

R^

+1/0
6.2.2016 21:32

Z94d67e25n41ě84k 17D39u28b97e27c59k32ý 3457914220278

Přeju vám ať dlouho dělají radost.

Jako malý kluk jsem se v tatrovkách párkrát svezl s je to nesmazatelný zážitek.

+3/0
6.2.2016 22:12

P24e33t25r 79S33v46o73b87o19d26a 6274882606703

Nádhera - podle mého názoru jeden z nejkrásnějších automobilů, co byly ve střední Evropě vyrobeny. Skoro amerika! A na rozdíl od Rusů, Rumunů atd. žádná kopírka západních značek. Zvláště mám rád ty elegantní se světlým pruhem na pneumatikách. R^

+14/0
6.2.2016 18:07

R94a22d25e96k 26J64a91h88n 8226897285865

Moc pěkné autíčko.R^

+9/0
6.2.2016 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.