Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvažujeme jít do Polska. Je tam větší ochota pracovat, říká ředitel firmy

Martin Svozil je ředitelem společnosti KES, která vyrábí kabely pro světlomety. Firmě se daří a může nabírat nové pracovníky. Ovšem v regionu, kde je 70 000 lidí bez práce, nemůže sehnat zaměstnance. Zvažuje proto, že nové výrobní haly nebude stavět v tuzemsku, ale v Polsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D92u57š72a37n 34V89e74s75e30l89ý 8912115465278

Všetko je o peniazoch a trhu.

0/0
23.3.2016 9:37

J87i62n37d31ř81i63c51h 32H75o92ř51e34j79š79í 2927605570620

Ten ředitel asi nebude nejchytřejší... Brečí, že mu tam nechtějí chodit lidi, ale copak se bude někdo cpát do firmy, jejíž představitel se v tisku svěřuje, že chce firmu přesunout do Polska???....Leda blázen....Rv

+1/0
4.3.2016 20:44

R71o11b96e55r93t 53H64o41m55o49l87k86a 4873198940902

a dokud by bylo byť i jediné volné místo (v kterékoliv firmě), zrušil bych podpory......

0/0
13.2.2016 18:19
Foto

R64o26m28a39n 11K92o30z70e80l 4787856983194

čím to, že jsou lidé, co podpory neberou, nemají na ně nárok a když mají zájem pracovat ve firmě, kde lidi chybí, tak je nevezmou.

0/−1
13.2.2016 19:41

L93i82b68o41r 38V38e45n30g42l68á82ř 4654505182114

tak šup do Polska, chybět nám tady nebudete

0/0
10.2.2016 23:09

V43a88c14l41a38v 88B25u75r42e27š 3613788792359

Jelikož tam pár holek co znám pracuje, tak žádné terno to není, platově bych to hodnotil slabší průměr zóny Hrabová.

0/0
10.2.2016 20:09
Foto

I73m25r66i64c31h 60S66u29c54h59a79r59s70k32ý 8576443725591

ten ředitel je směšný ;-)

za prvé hodně úspěchů pří jednání s úřadem budowlanym (stavební) ;-D

za druhé už vidím jak vám projde EIA a zrovna v Polsku :-/

a za třetí tam poznáte jak dokáží Poláci držet při sobě když jde do tuhého ;-)

a na závěr vám popřeji hodně štěstí budete ho potřebovat ;-D;-D;-D :-P

+3/−1
9.2.2016 17:48
Foto

R83o29m37a91n 73K53o70z30e78l 4167356243764

Nářkům o nemožnosti sehnat lidi jsem přestal věřit poté, co pár známých se bylo ve firmách, které toto prohlašují, ucházet o práci (Splňovali všechny podmínky) a přesto je nevzali.

+1/−1
9.2.2016 17:31

O59t65t93o 67N53o26v10a28k 8560448246449

Ctu tady prispevky a majitel firmy je bud lhar, nebo jej ucetni okradaji.

0/0
9.2.2016 17:28

J54a61k77u28b 91K28n97e53c11h94t59o97v81s50k22ý 3930116811592

Lidi, k tomu průměrnému platu 18000 dodám, že nástupní plat přes agentury tam je 10000 hrubého a prémie jako úkolová mzda. Ještě v Červenci byl inzerát, že výdělek se pohybuje od 10000 do 14000 hrubého,.

+8/0
9.2.2016 16:26
Foto

I92v39a81n 30D93ř75í63n13e28k 5723412368847

juuuu to je PR akcička jak vyšitá

+4/−2
9.2.2016 13:39

A23n56n28a 91Č91e12r85m87á36k69o75v63á 1155955856124

tak jak tu dával někdo ten inzerát -nabízí 72 na hodinu za třísměnný provoz - je to cca 11.500 hrubého - na odměny se spoléhat nejde, že. Další problém je ten třísměnný provoz, protože pokud máte děti školkou či školou povinné, tak je taková práce pro Vás pasé. Další věcí je, že k této mzdě se musí odečíst náklady na dopravu. A pak už jsme doma:-P

+7/0
9.2.2016 13:28

D13a16g27m74a83r 30P14á72t41k83o51v37á 5248792809691

Jen trochu poopravím. Plat, uváděný v inzerátu je AŽ 72 Kč/hod!!Takže i méně. To je za třísměnný provoz fakt balík 8-o.

+1/0
9.2.2016 20:28

M67o74n84i34k32a 30J11a97r94o71š65k69o16v65á 6885791776114

Dobrý den, vydělat se tam dá, ale musíte splnit normu... Tedy, čím víc, tím líp...A to ne každý zvládne a některé operace nemají dobře nastavené normy. Většinou tam mají ženské 12-14 čistého. Ale dost jich má min. mzdu, protože to prostě nedávají.

+1/0
10.2.2016 8:55

A25l65a23n 61Ř10e91p52k54a 4605186

Problém bude v příliš štědrém českém sociálním systému.. aneb peníze bez práce. To evidentně v Polsku nemají, proto dělají i za menší peníze ;-)

+2/−7
9.2.2016 13:15

J59a57k72u56b 87K16n95e39c21h61t78o81v15s28k78ý 3220646431662

žádný štědrý sociální systém tady není. Na už ak směšné dávky má nárok minimum obyvatel. Přečtěte si zákon o hmotné nouzi z roku 2006 a pak možná ze sebe nebudete dělat hlupáka.

+9/−2
9.2.2016 16:27
Foto

R74o94m71a59n 23K64o25z55e16l 4747916803764

Není, mnoho nezaměstnaných nebere ani korunu dávek.

+1/0
9.2.2016 17:29

J69a92n 47T46a98k19a80č 7980685585687

Ty platy jsou nesmysl. Kolega tam pracoval, na seřizovačské pozici - plat cca 13 000 Kč.

+10/0
9.2.2016 12:52

D26a31n 42M60a94c81h87o36l18d87a 8847232874972

to jsem si myslel

+2/0
9.2.2016 13:03

P59e90t72r 60H89l64a28d79í11k 2226225791420

Nenažranost některých podnikavců nezná mezíRv

+3/−1
9.2.2016 12:14

J22i55ř62í 66K15u45b13í43č90e31k 3631590337855

Takže pánovi se zdá za manuální práci 15 tisíc moc? Holt velcí podnikatelé, minimální náklady na pracovní kapitál, ale maximální zisky. A to s tím polskem mi příjde vtipné, že by to vyhlašovali rádiem a ještě vtipnější je tvrzení, že to vyhlašuje i farář.

+5/0
9.2.2016 12:02

L65a71d88i83s78l59a48v 49D27i17b48l78í93k 5498458293300

Mám pocit, že je to o neochotě zaplatit zaměstnance. Za 11500 už nedělají ani v Číně, další problém je, že je to práce přes agenturu, takže opět šmé na odvody. Takové firmy tady opravdu nechceme!! On jim polský zaměstnanecký svaz ukáže, zač je toho loket a až budou díky stávkám neustále stát....jak se rádi vrátí domů a možná s jiným pohledem na zaměstnance.

+3/0
9.2.2016 11:50

J48a24n 49C74e80p55e31k 1794776840

Uzpůsobte jim práci, aby nedělali jak bezmyšlenkovití roboti a hlavně je pořádně zaplaťte, pak uvidíte, že se k vám lidé jen pohrnou.

+3/0
9.2.2016 11:41

J63i67r69i 18Z10u65z77a61ň17á22k 4378420303926

Pane řediteli jste hlupák jelikož pláčete na špatné hrobě,tak se sbalte a běžte do Polska a po čase přijdete s pláčem a v té pomotané hlavě si musíte udělat pořádek.;-D

+2/0
9.2.2016 11:18

J72a38r55d27a 36H50o62f96m70a11n25n 4450835204

ještě že tady máme tebe, aspoň někdo nám to vysvětlil jak to je

+1/0
9.2.2016 11:21

M84i26l67a14n 11P74r83o80u57z97a 6482224268867

Musím poděkovat panu Nejdkovi za jeho odkaz.

http://www.dobraprace.cz/1067055-kompletace-svazku-baleni-vratimov-nastup-unor-2016.html

+3/0
9.2.2016 11:13

R37a17d91i15m 92P55o11l52á10š13e52k 9376313669959

Výroba kabelových svazků byla vždycky dost opičárna. Je to jemná monotónní práce pro trpělivé, citlivé a malé prsty a přitom málo oceněná, protože na kabelových svazcích nikdo nic zvláštního nevidí. Velká část přidané hodnoty takového kabelového svazku je daná tím, jak se v té fabrice daří udržet pořádek, aby všech 50 - 100 tisíc svazků celé série bylo zapojeno správně a bylo vyrobeno ze správných kabelů a jednotlivé kabely i celý svazek aby byl správně označen. Aby v automatických skladech automobilek se každý svazek správně načetl do systému a dostal tak do správného auta.

Dovedu si docela představit, že spousta lidí , ženských s nízkou kvalifikací takovou práci nezvládne. Už proto, že ve dnešní době ruka, která má bez problémů 8 hodin denně 5 dní v týdnu na takovém svazku pracovat, musí být zvyklá na manuální práci, sice jemnější, ale jinak občas docela namáhavou. Dlouhodobě tam vydrží bez problémů pouze člověk, který začal s podobnou manuální prací už v dětském věku 8 - 12 - 15 let. Třeba práce na zahradě, setí, pletí záhonů, sklízení zeleniny a ovoce. Nebo doma třeba práce kolem šití.

Bohužel dneska většina lidí, ani těch nízkopříjmových, takové práce nedělá. Nemá vypracované ruce a po nějaké hodině práce na těch kabelových svazcích to prostě dlouhodobě nezvládne.

+4/0
9.2.2016 10:58

M67a92r63t81i66n 76V90á54v33r41a 2550183919

Stejně je pan nabubřený velkopodnikatel odsouzený ke krachu. Společnost Tesla postavila úplně novou fabriku na auta, kde z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta.

Elon Musk totiž zjistil, že je to efektivnější. Tradiční automobilka řeší změnu konektoru na kabelu tři roky, než se to vypapíruje se všemi externími dodavateli. V Tesle inženýr navrhne inovaci a za měsíc to mají všechna nová auta.

Žádné facelifty, žádné sbírání inovací do šuplíku pro nový model. Dnes koupená Tesla je jiná, než ta, která se vyráběla před měsícem.

TOHLE JE BUDOUCNOST. Kterou si budou muset uvědomit i tradiční automobilky, pokud se chtějí udržet. Českou ekonomiku to potopí, ale to se ještě nesmí říkat ;-O

+1/−1
9.2.2016 9:48

J80a56r78d23a 34H74o69f63m19a19n52n 4370195414

;-D jasně - do každé rodiny auto značky TESLA ! už vyrábí a prodávají statisíce aut nebo to je jen někoho sen ?

+1/−1
9.2.2016 9:50

P26e63t60r 73N52a27j83d88e15k 7847396583191

Už jich pár jezdí i v ČR. Perfektní auto.

+1/0
9.2.2016 9:56

J46a61r67d73a 46H46o19f71m52a34n38n 4120555954

pár ;-D, kolik je to procent z celkového počtu aut u nás a kdy to ostatní auta nahradí ??

+1/−1
9.2.2016 9:57

P42e57t82r 21N53a57j44d73e89k 7717666133901

České socky na něj ještě dlouho mít nebudou. Ale v Norsku třetina aut, která se prodala v roce 2015 byly elektromobily.

+1/0
9.2.2016 10:05

J17a90r50d92a 83H75o64f32m12a50n45n 4150895984

kde jsi tento údaj zjistil ? jezdím do skandinávie často ale toto jsem nezaznamenal, kolik jich bylo TESLA ?

+1/−1
9.2.2016 10:07

O69n73d39ř31e70j 95L30o51š41o32t73h 1845105745711

No jo, ale to jedině z důvodu, že auta se spalovacím motorem jsou vysoce zdaněná a auta na elektřinu jsou vysoce dotovaná. Otázka je, jak dlouho si to Norsko při ceně ropy bude moci dovolit.

+6/0
9.2.2016 10:10

J70a95r16d43a 55H11o79f11m40a54n36n 4900735404

taky cestovat s elektromobilem na několik set či více než tisíc km dost dobře nejde :-/

+1/−1
9.2.2016 10:11

M17i46l15a63n 57P74r10o60u49z95a 6162694648587

Zatím, zatím. Vysoká cena ropy byla prý také proto, aby byly peníze na vývoj baterií. Také nyní již neničí automobilky elektromobily, jak tomu bylo dříve. Já jsem zvědav co udělá ještě břidlicový plyn.

0/0
9.2.2016 11:36

M28i29l97a74n 89P59r40o54u38z70a 6442964888717

Jinak je to mimo téma. Snad mi bude odpuštěno.

0/0
9.2.2016 11:39
Foto

M97a76r43e15k 56B21a34š84i67s31t51a 7983712203550

Tesla je na superchargeru sobota za 40 minut.

0/0
9.2.2016 11:41

M20a37r84t46i31n 82V20á56v61r10a 2230983619

Fordovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu. Baťovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu.

Proto je potřeba sledovat trendy! Až se Tesly budou prodávat statisíce, bude trošku pozdě...

+3/0
9.2.2016 9:58

J17a43r28d60a 84H38o61f72m61a11n23n 4530345424

;-D;-D až - tak to jo ;-)

+1/−1
9.2.2016 9:59

O61n75d32ř89e87j 30L98o28š43o58t60h 1675875865291

Měnit díly ze dne na den není efektivnější výroba, naopak je to ve velké produkci dost neefektivní a neekonomické. Ale to se Tesly opravdu netýká.

+2/0
9.2.2016 10:00

J81a14n 42L22u71k76á33š 7127903243432

A taky je problem se servisem a nahradnimi dily, ale u automobilek, ktere jedou spise kusove, je to jedno.

0/0
9.2.2016 10:14

O57n81d57ř36e71j 92L95o49š58o79t38h 1195355785621

Ono je něco jiného automobilka a něco jiného je Tesla, která vyrábí pár aut za rok a při životě jí drží jen důvěra investorů v budoucí zisky, pak je otázka, jak dlouho to investoři vydrží.

Pokud máte měnit komponentu, které nakupujete v milionech, a každý subdodavatel má X zásob a ten řetězec může být dlouhý, tak to neuděláte ze dne na den, to nejde.

+3/0
9.2.2016 9:55

F87r10a69n98t26i49s74e52k 79K95o79f40r62o64n 8370739412751

Pak to ale bude klast mnohem vetsi naroky na servis. Z hlediska sortimentu nahradnich dilu, pracovnich postupu servisu/opravy atd. Neprijde mi to moc prakticke z hlediska celkovych nakladu zivotniho cyklu auta.

0/0
9.2.2016 10:01

R54a72d26i70m 17P85o67l71á48š37e49k 9536943179439

"z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta."

Pěkný nesmysl. Ovšem pokud člověk automobilku viděl na 5 kilometrů daleko z rychlíku, tak si to myslet může.

+3/0
9.2.2016 10:44

J18i88ř33í 42E91r97b92e82n 1393774406907

Taky jsem si představil fabričku, kde na jedné straně z vagonů sypou železnou rudu pro nápravy, bauxit pro karosérii, sklářský písek pro skla, uhlí pro plastové výlisky atd., aby z toho na druhé straně areálu vznikaly tisíce aut denně ;-D

0/0
9.2.2016 11:51

O61n42d83ř31e16j 95L43o80š16o46t27h 1915825405541

Docela by mě zajímal ten pracovní režim při tak náročné práci. To ty ženy pracují 7,5h nepřetržitě, nemají žádné přestávky na odddych (krom povinných 30min.), nedělají kolečko? Nestřídá je někdo?

+1/0
9.2.2016 9:45

L10u46k13á35š 10R72y96c53h75l13ý 5407496763607

Zde se dostáváme do oblasti BOZP a jejího fungování ve firmě (což vám přirozeně nikdo z vedení neprozradí a zaměstnanci z provozu ji vždycky poplivou, že je všechno špatně)

Monotonní práce, práce zrakově náročné s tím spojené bezpečnostní přestávky, ergonomie pracoviště, osvětlení, větrání, lékařské prohlídky...

+1/0
9.2.2016 9:48

J88a85r92d76a 93H16o38f63m16a42n56n 4600365364

vzhledem k nutnosti mít ISO toto jistě bude dodržováno :-)

0/0
9.2.2016 9:51

L71u70k40á58š 60R53y91c46h36l51ý 5397286633887

Já si taky myslím. Minimálně dokumentace v pořádku bude na 100%. Konkrétní firemní praxe už je pak na zodpovědnosti dotyčného bezpečáka.

0/0
9.2.2016 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.