Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvažujeme jít do Polska. Je tam větší ochota pracovat, říká ředitel firmy

Martin Svozil je ředitelem společnosti KES, která vyrábí kabely pro světlomety. Firmě se daří a může nabírat nové pracovníky. Ovšem v regionu, kde je 70 000 lidí bez práce, nemůže sehnat zaměstnance. Zvažuje proto, že nové výrobní haly nebude stavět v tuzemsku, ale v Polsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15u73š31a98n 22V69e33s58e39l31ý 8752465985448

Všetko je o peniazoch a trhu.

0/0
23.3.2016 9:37

J56i71n48d74ř62i76c29h 94H94o89ř24e80j25š36í 2847285770650

Ten ředitel asi nebude nejchytřejší... Brečí, že mu tam nechtějí chodit lidi, ale copak se bude někdo cpát do firmy, jejíž představitel se v tisku svěřuje, že chce firmu přesunout do Polska???....Leda blázen....Rv

+1/0
4.3.2016 20:44

R78o83b17e58r17t 64H19o86m87o53l69k82a 4883148880122

a dokud by bylo byť i jediné volné místo (v kterékoliv firmě), zrušil bych podpory......

0/0
13.2.2016 18:19
Foto

R96o14m66a30n 95K31o80z19e77l 4417836403534

čím to, že jsou lidé, co podpory neberou, nemají na ně nárok a když mají zájem pracovat ve firmě, kde lidi chybí, tak je nevezmou.

0/−1
13.2.2016 19:41

L21i52b20o67r 25V36e96n64g82l64á75ř 4884755352224

tak šup do Polska, chybět nám tady nebudete

0/0
10.2.2016 23:09

V20a91c23l39a79v 60B57u68r56e12š 3963798742799

Jelikož tam pár holek co znám pracuje, tak žádné terno to není, platově bych to hodnotil slabší průměr zóny Hrabová.

0/0
10.2.2016 20:09

I78m43r90i79c58h 39S78u45c72h74a98r49s82k64ý 8306423155831

ten ředitel je směšný ;-)

za prvé hodně úspěchů pří jednání s úřadem budowlanym (stavební) ;-D

za druhé už vidím jak vám projde EIA a zrovna v Polsku :-/

a za třetí tam poznáte jak dokáží Poláci držet při sobě když jde do tuhého ;-)

a na závěr vám popřeji hodně štěstí budete ho potřebovat ;-D;-D;-D :-P

+3/−1
9.2.2016 17:48
Foto

R65o40m73a48n 40K66o92z59e94l 4507216223384

Nářkům o nemožnosti sehnat lidi jsem přestal věřit poté, co pár známých se bylo ve firmách, které toto prohlašují, ucházet o práci (Splňovali všechny podmínky) a přesto je nevzali.

+1/−1
9.2.2016 17:31

O27t88t13o 85N42o96v94a76k 8810308736289

Ctu tady prispevky a majitel firmy je bud lhar, nebo jej ucetni okradaji.

0/0
9.2.2016 17:28

J47a39k40u77b 91K48n24e96c23h23t44o16v40s12k34ý 3850976441382

Lidi, k tomu průměrnému platu 18000 dodám, že nástupní plat přes agentury tam je 10000 hrubého a prémie jako úkolová mzda. Ještě v Červenci byl inzerát, že výdělek se pohybuje od 10000 do 14000 hrubého,.

+8/0
9.2.2016 16:26

O60d45s81t59r79a77n87ě44n19ý 16U83ž19i98v29a91t36e62l

Uživatel požádal o vymazání
+4/−2
9.2.2016 13:39

A81n12n11a 95Č25e25r13m54á95k55o39v71á 1195785476914

tak jak tu dával někdo ten inzerát -nabízí 72 na hodinu za třísměnný provoz - je to cca 11.500 hrubého - na odměny se spoléhat nejde, že. Další problém je ten třísměnný provoz, protože pokud máte děti školkou či školou povinné, tak je taková práce pro Vás pasé. Další věcí je, že k této mzdě se musí odečíst náklady na dopravu. A pak už jsme doma:-P

+7/0
9.2.2016 13:28

D67a12g57m79a96r 24P60á78t87k17o39v34á 5168202209971

Jen trochu poopravím. Plat, uváděný v inzerátu je AŽ 72 Kč/hod!!Takže i méně. To je za třísměnný provoz fakt balík 8-o.

+1/0
9.2.2016 20:28

M26o41n36i37k44a 30J78a15r82o32š58k71o10v37á 6465271596604

Dobrý den, vydělat se tam dá, ale musíte splnit normu... Tedy, čím víc, tím líp...A to ne každý zvládne a některé operace nemají dobře nastavené normy. Většinou tam mají ženské 12-14 čistého. Ale dost jich má min. mzdu, protože to prostě nedávají.

+1/0
10.2.2016 8:55

A88l78a81n 83Ř87e50p27k36a 4185726

Problém bude v příliš štědrém českém sociálním systému.. aneb peníze bez práce. To evidentně v Polsku nemají, proto dělají i za menší peníze ;-)

+2/−7
9.2.2016 13:15

J29a88k44u28b 73K84n61e15c65h21t32o80v78s73k23ý 3900126161872

žádný štědrý sociální systém tady není. Na už ak směšné dávky má nárok minimum obyvatel. Přečtěte si zákon o hmotné nouzi z roku 2006 a pak možná ze sebe nebudete dělat hlupáka.

+9/−2
9.2.2016 16:27
Foto

R56o59m31a29n 50K41o52z85e20l 4177226153854

Není, mnoho nezaměstnaných nebere ani korunu dávek.

+1/0
9.2.2016 17:29

J93a86n 39T97a24k74a40č 7600475375177

Ty platy jsou nesmysl. Kolega tam pracoval, na seřizovačské pozici - plat cca 13 000 Kč.

+10/0
9.2.2016 12:52

D69a96n 48M20a48c38h79o21l42d84a 8967532434292

to jsem si myslel

+2/0
9.2.2016 13:03

P62e78t11r 25H68l72a86d29í14k 2716175721130

Nenažranost některých podnikavců nezná mezíRv

+3/−1
9.2.2016 12:14

J61i55ř18í 31K23u29b42í70č55e46k 3981680827345

Takže pánovi se zdá za manuální práci 15 tisíc moc? Holt velcí podnikatelé, minimální náklady na pracovní kapitál, ale maximální zisky. A to s tím polskem mi příjde vtipné, že by to vyhlašovali rádiem a ještě vtipnější je tvrzení, že to vyhlašuje i farář.

+5/0
9.2.2016 12:02

L73a60d12i42s54l80a54v 77D81i46b22l48í36k 5308508923760

Mám pocit, že je to o neochotě zaplatit zaměstnance. Za 11500 už nedělají ani v Číně, další problém je, že je to práce přes agenturu, takže opět šmé na odvody. Takové firmy tady opravdu nechceme!! On jim polský zaměstnanecký svaz ukáže, zač je toho loket a až budou díky stávkám neustále stát....jak se rádi vrátí domů a možná s jiným pohledem na zaměstnance.

+3/0
9.2.2016 11:50

J34a28n 65C33e62p83e34k 1104586160

Uzpůsobte jim práci, aby nedělali jak bezmyšlenkovití roboti a hlavně je pořádně zaplaťte, pak uvidíte, že se k vám lidé jen pohrnou.

+3/0
9.2.2016 11:41

J42i12r56i 84Z48u23z68a11ň38á62k 4918570833736

Pane řediteli jste hlupák jelikož pláčete na špatné hrobě,tak se sbalte a běžte do Polska a po čase přijdete s pláčem a v té pomotané hlavě si musíte udělat pořádek.;-D

+2/0
9.2.2016 11:18

J19a73r92d21a 30H62o69f94m91a58n16n 4180365484

ještě že tady máme tebe, aspoň někdo nám to vysvětlil jak to je

+1/0
9.2.2016 11:21

M30i79l95a70n 48P44r65o62u86z17a 6812904478497

Musím poděkovat panu Nejdkovi za jeho odkaz.

http://www.dobraprace.cz/1067055-kompletace-svazku-baleni-vratimov-nastup-unor-2016.html

+3/0
9.2.2016 11:13

R82a75d43i90m 61P53o19l40á88š37e53k 9716163639369

Výroba kabelových svazků byla vždycky dost opičárna. Je to jemná monotónní práce pro trpělivé, citlivé a malé prsty a přitom málo oceněná, protože na kabelových svazcích nikdo nic zvláštního nevidí. Velká část přidané hodnoty takového kabelového svazku je daná tím, jak se v té fabrice daří udržet pořádek, aby všech 50 - 100 tisíc svazků celé série bylo zapojeno správně a bylo vyrobeno ze správných kabelů a jednotlivé kabely i celý svazek aby byl správně označen. Aby v automatických skladech automobilek se každý svazek správně načetl do systému a dostal tak do správného auta.

Dovedu si docela představit, že spousta lidí , ženských s nízkou kvalifikací takovou práci nezvládne. Už proto, že ve dnešní době ruka, která má bez problémů 8 hodin denně 5 dní v týdnu na takovém svazku pracovat, musí být zvyklá na manuální práci, sice jemnější, ale jinak občas docela namáhavou. Dlouhodobě tam vydrží bez problémů pouze člověk, který začal s podobnou manuální prací už v dětském věku 8 - 12 - 15 let. Třeba práce na zahradě, setí, pletí záhonů, sklízení zeleniny a ovoce. Nebo doma třeba práce kolem šití.

Bohužel dneska většina lidí, ani těch nízkopříjmových, takové práce nedělá. Nemá vypracované ruce a po nějaké hodině práce na těch kabelových svazcích to prostě dlouhodobě nezvládne.

+4/0
9.2.2016 10:58

M42a15r41t62i78n 42V22á61v23r34a 2360523219

Stejně je pan nabubřený velkopodnikatel odsouzený ke krachu. Společnost Tesla postavila úplně novou fabriku na auta, kde z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta.

Elon Musk totiž zjistil, že je to efektivnější. Tradiční automobilka řeší změnu konektoru na kabelu tři roky, než se to vypapíruje se všemi externími dodavateli. V Tesle inženýr navrhne inovaci a za měsíc to mají všechna nová auta.

Žádné facelifty, žádné sbírání inovací do šuplíku pro nový model. Dnes koupená Tesla je jiná, než ta, která se vyráběla před měsícem.

TOHLE JE BUDOUCNOST. Kterou si budou muset uvědomit i tradiční automobilky, pokud se chtějí udržet. Českou ekonomiku to potopí, ale to se ještě nesmí říkat ;-O

+1/−1
9.2.2016 9:48

J15a14r48d71a 32H54o19f81m71a26n73n 4930495884

;-D jasně - do každé rodiny auto značky TESLA ! už vyrábí a prodávají statisíce aut nebo to je jen někoho sen ?

+1/−1
9.2.2016 9:50

P90e68t26r 76N37a12j35d54e12k 7497376673171

Už jich pár jezdí i v ČR. Perfektní auto.

+1/0
9.2.2016 9:56

J70a24r30d66a 35H10o96f34m83a88n81n 4490605544

pár ;-D, kolik je to procent z celkového počtu aut u nás a kdy to ostatní auta nahradí ??

+1/−1
9.2.2016 9:57

P54e70t87r 67N67a39j52d30e91k 7957566973501

České socky na něj ještě dlouho mít nebudou. Ale v Norsku třetina aut, která se prodala v roce 2015 byly elektromobily.

+1/0
9.2.2016 10:05

J85a60r12d97a 43H63o46f47m67a50n58n 4480925524

kde jsi tento údaj zjistil ? jezdím do skandinávie často ale toto jsem nezaznamenal, kolik jich bylo TESLA ?

+1/−1
9.2.2016 10:07

O63n16d78ř44e37j 76L57o80š82o23t81h 1695385645491

No jo, ale to jedině z důvodu, že auta se spalovacím motorem jsou vysoce zdaněná a auta na elektřinu jsou vysoce dotovaná. Otázka je, jak dlouho si to Norsko při ceně ropy bude moci dovolit.

+6/0
9.2.2016 10:10

J31a34r19d36a 59H21o73f81m89a47n84n 4230165864

taky cestovat s elektromobilem na několik set či více než tisíc km dost dobře nejde :-/

+1/−1
9.2.2016 10:11

M29i39l28a73n 85P87r23o22u60z29a 6312924148767

Zatím, zatím. Vysoká cena ropy byla prý také proto, aby byly peníze na vývoj baterií. Také nyní již neničí automobilky elektromobily, jak tomu bylo dříve. Já jsem zvědav co udělá ještě břidlicový plyn.

0/0
9.2.2016 11:36

M88i26l73a34n 81P96r45o26u48z21a 6432404898347

Jinak je to mimo téma. Snad mi bude odpuštěno.

0/0
9.2.2016 11:39
Foto

M88a95r51e63k 50B93a63š83i62s94t52a 7753352183720

Tesla je na superchargeru sobota za 40 minut.

0/0
9.2.2016 11:41

M89a15r65t16i95n 91V73á73v60r40a 2180503129

Fordovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu. Baťovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu.

Proto je potřeba sledovat trendy! Až se Tesly budou prodávat statisíce, bude trošku pozdě...

+3/0
9.2.2016 9:58

J89a17r40d55a 97H88o33f63m76a67n52n 4200225154

;-D;-D až - tak to jo ;-)

+1/−1
9.2.2016 9:59

O62n77d81ř16e70j 36L53o58š16o76t34h 1935415245321

Měnit díly ze dne na den není efektivnější výroba, naopak je to ve velké produkci dost neefektivní a neekonomické. Ale to se Tesly opravdu netýká.

+2/0
9.2.2016 10:00

J90a32n 41L52u61k92á55š 7637953773462

A taky je problem se servisem a nahradnimi dily, ale u automobilek, ktere jedou spise kusove, je to jedno.

0/0
9.2.2016 10:14

O84n18d23ř47e23j 95L82o86š21o95t78h 1345475245571

Ono je něco jiného automobilka a něco jiného je Tesla, která vyrábí pár aut za rok a při životě jí drží jen důvěra investorů v budoucí zisky, pak je otázka, jak dlouho to investoři vydrží.

Pokud máte měnit komponentu, které nakupujete v milionech, a každý subdodavatel má X zásob a ten řetězec může být dlouhý, tak to neuděláte ze dne na den, to nejde.

+3/0
9.2.2016 9:55

F41r10a62n30t13i56s18e41k 85K44o20f66r60o21n 8160239842371

Pak to ale bude klast mnohem vetsi naroky na servis. Z hlediska sortimentu nahradnich dilu, pracovnich postupu servisu/opravy atd. Neprijde mi to moc prakticke z hlediska celkovych nakladu zivotniho cyklu auta.

0/0
9.2.2016 10:01

R50a44d44i67m 62P37o21l53á13š35e21k 9966933389139

"z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta."

Pěkný nesmysl. Ovšem pokud člověk automobilku viděl na 5 kilometrů daleko z rychlíku, tak si to myslet může.

+3/0
9.2.2016 10:44

J61i54ř10í 75E73r89b75e75n 1373124136387

Taky jsem si představil fabričku, kde na jedné straně z vagonů sypou železnou rudu pro nápravy, bauxit pro karosérii, sklářský písek pro skla, uhlí pro plastové výlisky atd., aby z toho na druhé straně areálu vznikaly tisíce aut denně ;-D

0/0
9.2.2016 11:51

O31n75d14ř81e93j 95L22o72š23o95t42h 1105925915121

Docela by mě zajímal ten pracovní režim při tak náročné práci. To ty ženy pracují 7,5h nepřetržitě, nemají žádné přestávky na odddych (krom povinných 30min.), nedělají kolečko? Nestřídá je někdo?

+1/0
9.2.2016 9:45

L53u27k10á80š 64R89y65c22h10l82ý 5817866703697

Zde se dostáváme do oblasti BOZP a jejího fungování ve firmě (což vám přirozeně nikdo z vedení neprozradí a zaměstnanci z provozu ji vždycky poplivou, že je všechno špatně)

Monotonní práce, práce zrakově náročné s tím spojené bezpečnostní přestávky, ergonomie pracoviště, osvětlení, větrání, lékařské prohlídky...

+1/0
9.2.2016 9:48

J62a64r86d10a 73H26o52f68m84a42n78n 4970545874

vzhledem k nutnosti mít ISO toto jistě bude dodržováno :-)

0/0
9.2.2016 9:51

L75u49k93á13š 34R15y61c55h46l44ý 5737666923477

Já si taky myslím. Minimálně dokumentace v pořádku bude na 100%. Konkrétní firemní praxe už je pak na zodpovědnosti dotyčného bezpečáka.

0/0
9.2.2016 9:55



Najdete na iDNES.cz