Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvažujeme jít do Polska. Je tam větší ochota pracovat, říká ředitel firmy

Martin Svozil je ředitelem společnosti KES, která vyrábí kabely pro světlomety. Firmě se daří a může nabírat nové pracovníky. Ovšem v regionu, kde je 70 000 lidí bez práce, nemůže sehnat zaměstnance. Zvažuje proto, že nové výrobní haly nebude stavět v tuzemsku, ale v Polsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D61u34š68a16n 93V34e30s62e81l10ý 8172505805708

Všetko je o peniazoch a trhu.

0/0
23.3.2016 9:37

J87i23n12d39ř12i97c77h 11H29o13ř75e12j64š92í 2237215530100

Ten ředitel asi nebude nejchytřejší... Brečí, že mu tam nechtějí chodit lidi, ale copak se bude někdo cpát do firmy, jejíž představitel se v tisku svěřuje, že chce firmu přesunout do Polska???....Leda blázen....Rv

+1/0
4.3.2016 20:44

R10o29b43e52r29t 95H59o42m15o66l47k18a 4653738540552

a dokud by bylo byť i jediné volné místo (v kterékoliv firmě), zrušil bych podpory......

0/0
13.2.2016 18:19
Foto

R93o42m45a22n 32K19o98z60e14l 4657396913694

čím to, že jsou lidé, co podpory neberou, nemají na ně nárok a když mají zájem pracovat ve firmě, kde lidi chybí, tak je nevezmou.

0/−1
13.2.2016 19:41

L36i48b69o56r 17V49e61n37g45l92á15ř 4794685912204

tak šup do Polska, chybět nám tady nebudete

0/0
10.2.2016 23:09

V62a21c46l11a57v 18B97u80r75e40š 3763908292819

Jelikož tam pár holek co znám pracuje, tak žádné terno to není, platově bych to hodnotil slabší průměr zóny Hrabová.

0/0
10.2.2016 20:09
Foto

I47m63r65i66c72h 77S28u76c61h58a33r92s27k58ý 8486393425631

ten ředitel je směšný ;-)

za prvé hodně úspěchů pří jednání s úřadem budowlanym (stavební) ;-D

za druhé už vidím jak vám projde EIA a zrovna v Polsku :-/

a za třetí tam poznáte jak dokáží Poláci držet při sobě když jde do tuhého ;-)

a na závěr vám popřeji hodně štěstí budete ho potřebovat ;-D;-D;-D :-P

+3/−1
9.2.2016 17:48
Foto

R26o87m96a92n 28K37o43z60e37l 4667926253394

Nářkům o nemožnosti sehnat lidi jsem přestal věřit poté, co pár známých se bylo ve firmách, které toto prohlašují, ucházet o práci (Splňovali všechny podmínky) a přesto je nevzali.

+1/−1
9.2.2016 17:31

O58t41t55o 96N39o48v22a94k 8240918856589

Ctu tady prispevky a majitel firmy je bud lhar, nebo jej ucetni okradaji.

0/0
9.2.2016 17:28

J86a77k64u90b 49K42n46e97c23h74t40o83v54s45k38ý 3330216491602

Lidi, k tomu průměrnému platu 18000 dodám, že nástupní plat přes agentury tam je 10000 hrubého a prémie jako úkolová mzda. Ještě v Červenci byl inzerát, že výdělek se pohybuje od 10000 do 14000 hrubého,.

+8/0
9.2.2016 16:26
Foto

I82v46a29n 74D60ř71í61n19e89k 5293672118957

juuuu to je PR akcička jak vyšitá

+4/−2
9.2.2016 13:39

A21n43n40a 59Č78e69r87m34á56k26o26v83á 1105705516924

tak jak tu dával někdo ten inzerát -nabízí 72 na hodinu za třísměnný provoz - je to cca 11.500 hrubého - na odměny se spoléhat nejde, že. Další problém je ten třísměnný provoz, protože pokud máte děti školkou či školou povinné, tak je taková práce pro Vás pasé. Další věcí je, že k této mzdě se musí odečíst náklady na dopravu. A pak už jsme doma:-P

+7/0
9.2.2016 13:28

D20a88g83m74a40r 12P22á67t12k13o28v87á 5338552789541

Jen trochu poopravím. Plat, uváděný v inzerátu je AŽ 72 Kč/hod!!Takže i méně. To je za třísměnný provoz fakt balík 8-o.

+1/0
9.2.2016 20:28

M72o43n72i20k14a 77J53a50r61o36š35k29o12v89á 6605101196254

Dobrý den, vydělat se tam dá, ale musíte splnit normu... Tedy, čím víc, tím líp...A to ne každý zvládne a některé operace nemají dobře nastavené normy. Většinou tam mají ženské 12-14 čistého. Ale dost jich má min. mzdu, protože to prostě nedávají.

+1/0
10.2.2016 8:55

A78l40a83n 36Ř65e18p30k71a 4565746

Problém bude v příliš štědrém českém sociálním systému.. aneb peníze bez práce. To evidentně v Polsku nemají, proto dělají i za menší peníze ;-)

+2/−7
9.2.2016 13:15

J51a10k11u11b 47K70n20e65c96h41t88o42v44s42k22ý 3140756921652

žádný štědrý sociální systém tady není. Na už ak směšné dávky má nárok minimum obyvatel. Přečtěte si zákon o hmotné nouzi z roku 2006 a pak možná ze sebe nebudete dělat hlupáka.

+9/−2
9.2.2016 16:27
Foto

R21o52m27a77n 17K75o47z70e46l 4777636893414

Není, mnoho nezaměstnaných nebere ani korunu dávek.

+1/0
9.2.2016 17:29

J30a77n 98T61a34k34a80č 7410795935127

Ty platy jsou nesmysl. Kolega tam pracoval, na seřizovačské pozici - plat cca 13 000 Kč.

+10/0
9.2.2016 12:52

D77a35n 46M94a51c23h60o42l37d16a 8457322334312

to jsem si myslel

+2/0
9.2.2016 13:03

P92e34t98r 10H73l86a43d50í56k 2226665421600

Nenažranost některých podnikavců nezná mezíRv

+3/−1
9.2.2016 12:14

J78i50ř21í 34K41u57b24í10č81e39k 3521290327265

Takže pánovi se zdá za manuální práci 15 tisíc moc? Holt velcí podnikatelé, minimální náklady na pracovní kapitál, ale maximální zisky. A to s tím polskem mi příjde vtipné, že by to vyhlašovali rádiem a ještě vtipnější je tvrzení, že to vyhlašuje i farář.

+5/0
9.2.2016 12:02

L31a61d35i84s55l75a40v 41D10i81b41l15í16k 5688368783330

Mám pocit, že je to o neochotě zaplatit zaměstnance. Za 11500 už nedělají ani v Číně, další problém je, že je to práce přes agenturu, takže opět šmé na odvody. Takové firmy tady opravdu nechceme!! On jim polský zaměstnanecký svaz ukáže, zač je toho loket a až budou díky stávkám neustále stát....jak se rádi vrátí domů a možná s jiným pohledem na zaměstnance.

+3/0
9.2.2016 11:50

J37a18n 61C81e90p25e81k 1134736180

Uzpůsobte jim práci, aby nedělali jak bezmyšlenkovití roboti a hlavně je pořádně zaplaťte, pak uvidíte, že se k vám lidé jen pohrnou.

+3/0
9.2.2016 11:41

J30i21r93i 55Z79u50z69a22ň88á31k 4378210653306

Pane řediteli jste hlupák jelikož pláčete na špatné hrobě,tak se sbalte a běžte do Polska a po čase přijdete s pláčem a v té pomotané hlavě si musíte udělat pořádek.;-D

+2/0
9.2.2016 11:18

J47a49r39d91a 35H51o55f73m12a15n24n 4200695444

ještě že tady máme tebe, aspoň někdo nám to vysvětlil jak to je

+1/0
9.2.2016 11:21

M45i53l80a80n 67P19r29o16u35z60a 6642454568477

Musím poděkovat panu Nejdkovi za jeho odkaz.

http://www.dobraprace.cz/1067055-kompletace-svazku-baleni-vratimov-nastup-unor-2016.html

+3/0
9.2.2016 11:13

R56a95d26i52m 41P44o50l85á88š77e32k 9626563189879

Výroba kabelových svazků byla vždycky dost opičárna. Je to jemná monotónní práce pro trpělivé, citlivé a malé prsty a přitom málo oceněná, protože na kabelových svazcích nikdo nic zvláštního nevidí. Velká část přidané hodnoty takového kabelového svazku je daná tím, jak se v té fabrice daří udržet pořádek, aby všech 50 - 100 tisíc svazků celé série bylo zapojeno správně a bylo vyrobeno ze správných kabelů a jednotlivé kabely i celý svazek aby byl správně označen. Aby v automatických skladech automobilek se každý svazek správně načetl do systému a dostal tak do správného auta.

Dovedu si docela představit, že spousta lidí , ženských s nízkou kvalifikací takovou práci nezvládne. Už proto, že ve dnešní době ruka, která má bez problémů 8 hodin denně 5 dní v týdnu na takovém svazku pracovat, musí být zvyklá na manuální práci, sice jemnější, ale jinak občas docela namáhavou. Dlouhodobě tam vydrží bez problémů pouze člověk, který začal s podobnou manuální prací už v dětském věku 8 - 12 - 15 let. Třeba práce na zahradě, setí, pletí záhonů, sklízení zeleniny a ovoce. Nebo doma třeba práce kolem šití.

Bohužel dneska většina lidí, ani těch nízkopříjmových, takové práce nedělá. Nemá vypracované ruce a po nějaké hodině práce na těch kabelových svazcích to prostě dlouhodobě nezvládne.

+4/0
9.2.2016 10:58

M40a69r80t35i81n 52V77á55v39r97a 2210273439

Stejně je pan nabubřený velkopodnikatel odsouzený ke krachu. Společnost Tesla postavila úplně novou fabriku na auta, kde z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta.

Elon Musk totiž zjistil, že je to efektivnější. Tradiční automobilka řeší změnu konektoru na kabelu tři roky, než se to vypapíruje se všemi externími dodavateli. V Tesle inženýr navrhne inovaci a za měsíc to mají všechna nová auta.

Žádné facelifty, žádné sbírání inovací do šuplíku pro nový model. Dnes koupená Tesla je jiná, než ta, která se vyráběla před měsícem.

TOHLE JE BUDOUCNOST. Kterou si budou muset uvědomit i tradiční automobilky, pokud se chtějí udržet. Českou ekonomiku to potopí, ale to se ještě nesmí říkat ;-O

+1/−1
9.2.2016 9:48

J13a41r70d15a 97H36o55f19m97a67n38n 4100875594

;-D jasně - do každé rodiny auto značky TESLA ! už vyrábí a prodávají statisíce aut nebo to je jen někoho sen ?

+1/−1
9.2.2016 9:50

P63e13t58r 15N62a21j27d93e90k 7837206733931

Už jich pár jezdí i v ČR. Perfektní auto.

+1/0
9.2.2016 9:56

J78a49r85d53a 29H27o17f81m57a16n26n 4630305624

pár ;-D, kolik je to procent z celkového počtu aut u nás a kdy to ostatní auta nahradí ??

+1/−1
9.2.2016 9:57

P78e42t11r 51N35a92j92d23e52k 7807926583151

České socky na něj ještě dlouho mít nebudou. Ale v Norsku třetina aut, která se prodala v roce 2015 byly elektromobily.

+1/0
9.2.2016 10:05

J26a19r50d86a 94H33o41f75m68a21n23n 4190815804

kde jsi tento údaj zjistil ? jezdím do skandinávie často ale toto jsem nezaznamenal, kolik jich bylo TESLA ?

+1/−1
9.2.2016 10:07

O76n16d95ř41e50j 41L57o48š60o88t41h 1845795115651

No jo, ale to jedině z důvodu, že auta se spalovacím motorem jsou vysoce zdaněná a auta na elektřinu jsou vysoce dotovaná. Otázka je, jak dlouho si to Norsko při ceně ropy bude moci dovolit.

+6/0
9.2.2016 10:10

J95a15r60d70a 21H89o71f16m29a31n39n 4870865194

taky cestovat s elektromobilem na několik set či více než tisíc km dost dobře nejde :-/

+1/−1
9.2.2016 10:11

M31i87l42a52n 22P25r16o56u48z51a 6262574778587

Zatím, zatím. Vysoká cena ropy byla prý také proto, aby byly peníze na vývoj baterií. Také nyní již neničí automobilky elektromobily, jak tomu bylo dříve. Já jsem zvědav co udělá ještě břidlicový plyn.

0/0
9.2.2016 11:36

M60i54l20a52n 40P19r71o16u61z47a 6702894148987

Jinak je to mimo téma. Snad mi bude odpuštěno.

0/0
9.2.2016 11:39
Foto

M76a20r20e53k 70B38a39š11i98s42t67a 7843582493650

Tesla je na superchargeru sobota za 40 minut.

0/0
9.2.2016 11:41

M18a54r63t22i23n 55V73á21v85r57a 2760463259

Fordovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu. Baťovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu.

Proto je potřeba sledovat trendy! Až se Tesly budou prodávat statisíce, bude trošku pozdě...

+3/0
9.2.2016 9:58

J35a93r80d31a 20H17o78f38m40a72n86n 4480285594

;-D;-D až - tak to jo ;-)

+1/−1
9.2.2016 9:59

O54n76d84ř54e60j 32L49o52š92o17t77h 1895535125981

Měnit díly ze dne na den není efektivnější výroba, naopak je to ve velké produkci dost neefektivní a neekonomické. Ale to se Tesly opravdu netýká.

+2/0
9.2.2016 10:00

J34a94n 92L90u24k74á15š 7607463733512

A taky je problem se servisem a nahradnimi dily, ale u automobilek, ktere jedou spise kusove, je to jedno.

0/0
9.2.2016 10:14

O69n37d77ř80e76j 72L94o95š28o43t11h 1125255245741

Ono je něco jiného automobilka a něco jiného je Tesla, která vyrábí pár aut za rok a při životě jí drží jen důvěra investorů v budoucí zisky, pak je otázka, jak dlouho to investoři vydrží.

Pokud máte měnit komponentu, které nakupujete v milionech, a každý subdodavatel má X zásob a ten řetězec může být dlouhý, tak to neuděláte ze dne na den, to nejde.

+3/0
9.2.2016 9:55

F81r10a72n53t29i62s75e38k 16K76o92f57r14o83n 8490269482791

Pak to ale bude klast mnohem vetsi naroky na servis. Z hlediska sortimentu nahradnich dilu, pracovnich postupu servisu/opravy atd. Neprijde mi to moc prakticke z hlediska celkovych nakladu zivotniho cyklu auta.

0/0
9.2.2016 10:01

R19a61d22i74m 21P40o14l94á57š83e65k 9326923779759

"z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta."

Pěkný nesmysl. Ovšem pokud člověk automobilku viděl na 5 kilometrů daleko z rychlíku, tak si to myslet může.

+3/0
9.2.2016 10:44

J48i92ř14í 86E91r53b87e93n 1973704146827

Taky jsem si představil fabričku, kde na jedné straně z vagonů sypou železnou rudu pro nápravy, bauxit pro karosérii, sklářský písek pro skla, uhlí pro plastové výlisky atd., aby z toho na druhé straně areálu vznikaly tisíce aut denně ;-D

0/0
9.2.2016 11:51

O25n89d21ř77e27j 62L31o16š62o62t16h 1885425495341

Docela by mě zajímal ten pracovní režim při tak náročné práci. To ty ženy pracují 7,5h nepřetržitě, nemají žádné přestávky na odddych (krom povinných 30min.), nedělají kolečko? Nestřídá je někdo?

+1/0
9.2.2016 9:45

L15u91k72á83š 83R25y80c65h89l45ý 5387556353307

Zde se dostáváme do oblasti BOZP a jejího fungování ve firmě (což vám přirozeně nikdo z vedení neprozradí a zaměstnanci z provozu ji vždycky poplivou, že je všechno špatně)

Monotonní práce, práce zrakově náročné s tím spojené bezpečnostní přestávky, ergonomie pracoviště, osvětlení, větrání, lékařské prohlídky...

+1/0
9.2.2016 9:48

J67a23r14d17a 56H87o15f45m15a47n68n 4700705234

vzhledem k nutnosti mít ISO toto jistě bude dodržováno :-)

0/0
9.2.2016 9:51

L84u85k25á54š 52R29y82c11h35l86ý 5307676433347

Já si taky myslím. Minimálně dokumentace v pořádku bude na 100%. Konkrétní firemní praxe už je pak na zodpovědnosti dotyčného bezpečáka.

0/0
9.2.2016 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.