- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hybridní vlak Celosvětový unikát Zázrak na kolejích Rezaví před Kopřivnickým muzeem
Letos uplyne 80let od uvedení do provozu 1936
http://www.speaker.cz/localbahn/view.php?cisloclanku=2006071401
https://www.youtube.com/watch?v=nklzB493plo
https://www.youtube.com/watch?v=NYAv_DMuQZU
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_290.0
https://cs.wikipedia.org/wiki/Slovensk%C3%A1_strela
Jozef Sousedík
jj a i takovýto klenot dokázali soudruzi přivézt "zu grunt"...
Zatracení soudruzi, nedokázali ty tatřičky vyslat do žádné pořádné války a zbaběle je nutili vozit hlínu, štěrk, beton, jeřáby, vrtné soupravy, paliva, hnojiva, vodu a další civilní fujtajbl komodity!
Někde jsem četl, že tatrovácké naftové motory se měly montovat i do tanků PzIV, do modernizace, se kterou se počítalo od dubna 1945. Je to pravda?
Uvažovalo se o tom, ale nedávaly by výkonem - do tanků potřeboval Wehrmacht výkon min. 250 koní, takže Němci zkonstruovali motor do tvaru W, se třemi řadami po šesti válcích (typové označení V955, objem 22,2 l, výkon 300 koní), ale jen asi jeden nebo dva kusy. Nafta byla totiž pro Němce nevhodná, protože se vyrábí z (tehdy značně nedostatkové) ropy, zatímco benzín lze vyrobit z (tehdy hojného) uhlí. Takže pro tanky se pak definitivně orientovali na zážehové motory.
Auta nebojují, bojují lidé co je řídí, auta jsou v tom zcela nevinně