Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminály měly ulevit centru Ostravy. Autobusy tam ale jezdí dál, prázdné

Jeden z hlavních důvodů, proč se Ostrava rozhodla stavět na svých okrajích dopravní terminály za stamiliony korun, stojí poněkud na vodě. Některé autobusy totiž dál jezdí do centra. Prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a97r77e94k 53K75o39s57t70e55l51e41c84k26ý 6983396778

ÚAN byl vymyšlen velmi dobře a pro lidi. Ale bohužel za komunistů, a proto je zapotřebí jej za každou cenu zcela odstavit.

Na výstavbu nesmyslných terminálů jsou dotace. A z těch se vždycky dá něco odklonit! Cestující nikoho nezajímají a ti, co o tom rozhodují, MHD zásadně nejezdí, protože celá MHD je nedomyšlená a jen zdržuje. Kodis potřebuje vykazovat činnost a jenom přečíslováváním tramvají se neuživí. Teď zdůvodnili terminály, po skončení udržitelnosti dotací zdůvodní jejich rušení.

Ale vysvětlit lidem, proč ty autobusy, ze kterých museli vystoupit a čekat (v dešti, zimě, v noci) 15 minut na tramvaj, JEDOU PRÁZDNÉ do garáží vedle ÚANu, to se hned tak nepovede!

+2/−1
18.5.2016 9:11

J44a74n 98S35o69u41k38u19p 1714734266805

Autobusy jedou do garáží vedle UANu, protože tam má firma garáže, proto, to je něco, co město bude řešit asi jen obtížně.

Terminály na hranicích města jsou dnes obvyklé, srovnávat to s obdobím komunistů je naprosto irelevantní. Jde o způsob, jakým jsou řešeny a jak kvalitní je návaznost na MHD. (např. Svinov je učebnicovým příkladem). A teprve tady začínají problémy. Proč je terminál na Dubině? Naprosto logické by bylo aktuálně terminál tlačit směrem k ctp parku v Hrabové, není to daleko a tramvaj by se tam dala lehce dotáhnout. Dubina je absolutně nevhodná, do centra je to tramvají (i zrychleným spojem) šíleně daleko, kamkoliv jinam poté naprostý zmar. Hranečník = mizerné řešení dělat terminál tam, kde NIKDO nejede a kde ani nikdo NENÍ (přibližně stejně logické jako příklad konce pražského metra v poli na Letňanech), to už jsem tu psal před x lety. Proč urbanisticky NK nepočítala se vznikem terminálu? Přitom by to bylo ideální místo (vesměs i pro ty, kteří jezdili na Gagarina), prostoru plno, lehký přístup.

0/0
18.5.2016 9:21

K22a60r84e66l 20N90a20p62i66e84r50a39l57a 2471100528916

Terminály na okrajích Ostravy: ANO. Nevím, proč by měly autobusy s lidmi z okolních města a obcí křižovat už tak dopravou zasviněným centrem. Z Dubiny by ale měla jezdit do centra rychlotramvaj, která by nezastavovala na 20 zastávkách po cestě. Z Hranečníku jezdí trolejbus, který je v centru za pár minut. A č. 107 navíc zlepšilo obslužnost sídliště Fifejdy II (za pivovarem), kde si lidé dlouhá léta stěžovali na to, že ač v skoro v centru, jsou odříznutí. Teď se v pohodě dostanou do centra i z Futura s nákupem.

+4/−3
17.5.2016 22:07

L80u73k47á36š 46B97a48j45g44a62r 3653484848802

Buďme rádi za 1 či 10, které potkají první semafor až u Frýdlantských mostů, takové spoje Poruba - centrum, či Poruba - Dubina, to je přehlídka semaforů co 500m...

0/0
17.5.2016 23:15

P11a23v76e57l 94J66a74n73í34k 9889762216

Proč místo terminálů nevznikla hlídaná záchytná parkoviště, aby centrum města neucpávaly osobní vozidla s lidmi z okolních měst? Bylo by mnohem lepší, kdyby centrum města křižovaly poje MHD a autobusy než prázdné osobní vozy, kterých je ve srovnání s autobuů mnohonásobně více. Ulevilo by se dopravě, ulevilo by se ovzduší a všichni by byli spokojeni.

+2/0
18.5.2016 13:43

T58o33m68a76s 32L40i85p27i89n10a 9786544758626

Jezdí koordinátor Stejskal autobusem? Ano+ Ne -

+2/−8
17.5.2016 15:44

P46e30t75r 37S54v23o80b14o49d26a 6804882156853

Možná když se stříhají pásky. ;-D

+3/0
17.5.2016 17:58

V27ě17r48a 58V59l35č48k24o76v66á 3401356623674

to mělo být mínus

0/0
17.5.2016 20:42

P89e11t43r 32N80o42v30á54k 6972956431623

Ostravská radnice chvílemi připomíná hrad loupeživých rytířů, jindy pro změnu útulek choromyslných.

+4/0
17.5.2016 13:13

M39i54c83h51a95l 42N35o98v98á82k 7610309947504

"Ve Svinově výsledek ukázal pokles cestujících na příměstských linkách o 10,6 procenta, ovšem současně také vykázal pokles 10,8 procenta na spojích Dopravního podniku Ostrava, kterých se žádné změny ve Svinově nedotkly. Tedy těžko soudit, zda změny na příměstských linkách byly způsobeny jejich zkrácením, či obecným poklesem počtu cestujících.

Těžko soudit? A v článku napíšou, že lidé přecházejí na soukromé dopravní prostředky. Terminály přece měly zvednout dopravní obslužnost minimálně o 50%.;-D

+4/0
17.5.2016 12:41

P23e31t52r 18S96v29o60b22o23d48a 6814572176713

Tyhle vychytralé terminály měly jen dva důvody. 1. Obří evropské dotace, ze kterých se ani nepozná, když sem tam něco ukápne. 2. Nahnání přespolních do ostravské MHD. Nic jiného. Rv

+13/0
17.5.2016 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.