Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční tratě na Ostravsku čeká elektrifikace, vzniknou i nové zastávky

Nejpozději příští rok začnou vlaky stavět v blízkosti havířovské nemocnice, kde má vzniknout nová zastávka. Další se pak chystá v Ostravě. V chodu jsou také přípravy na elektrifikaci a zkapacitnění čtyř železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Úřady už chystají studie proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u78k19á35š 67M36u36r54i 3427871352779

Tak mě by fakt zajímalo, kaj tu zastávku Ostrava - Výškovice postaví ! :-/Polanecká spojka od Nádraží Vítkovice do Svinova je postavena v hluboké nížině- Museli by vymlátit park u Výškovická/Rudná - doufám že ne ! a Plzeňská/Rudná tam není kde! A myslím, že tato zastávka Ostrava - Výškovice nedává smysl, bo stejně všichni jezdí na Svinov,kde jezdí vlaky na Prahu,Polsko,Opavu. A jak tak občas sleduji vlaku na Český Těšín a zpět na nádraží Ostrava - Vítkovice, tak jezdí poloprázdné.

+1/0
19.6.2016 8:59

J60a17n 36Č46e73k17a18l 7679675644444

Autor by neměl zaměňovat push-pull soupravy s hybridními lokomotivami/jednotkami...

+3/−1
16.6.2016 12:36

M73i90c40h18a47l 75P32o83d85l55o74u79č80k70a 6420378254298

A zaměnil? Jen se ptám, protože mi to není jasné. Dle mého tady budou push-pull soupravy.

+2/0
16.6.2016 15:36

Z92d87e84n12ě95k 68D49u66b87e53c67k19ý 3537824830218

Ostrava - Opava je elektrifikovaná ?

0/0
16.6.2016 11:03

P54a90v93e44l 94J45a93r21o13š 5935737616613

Ano.

+1/0
16.6.2016 11:30

J66i92ř46í 75E40n51g44l50i85š 1165379225781

Už 10 let ;-)

+4/0
16.6.2016 12:17

Z36d64e94n42ě86k 64D35u96b86e30c81k34ý 3357574910488

Děkuji. Nevěděl jsem. Kdysi dávno jsem jezdil z Krnova těmi malými motoráčky.

0/0
16.6.2016 14:25

R18u83d65o55l92f 36P90i11v25r17n17e52c 6691197498189

Tak naštěstí by nová zastávka Ostrava-Zábřeh měla opravdu být u křižovatky Rudná x Výškovická. U křižovatky Rudná x Plzeňská by to byla magořina. U Výškovické je vhodné tramvajové spojení na všechny směry a obchodní centrum je v docházkové vzdálenosti.

+3/0
16.6.2016 7:46

M38i67c33h25a84l 47P97o40d73l95o40u94č59k54a 6570268184928

Kde jste to prosím četl, nebo viděl nakreslené? Ostrava-Výškovice tam bude, ale Ostrava-Zábřeh je plánována právě na RudnáxPlzeňská a je tam taky tramvaj (Most Mládeže) s napojením na různé strany. Od 12. 6. 2016 tam staví i linka 445 z Havířova do Poruby.

0/0
16.6.2016 15:38

R92u67d29o37l23f 80P71i67v51r85n48e28c 6891437608719

Jako že budou nové zastávky dvě, Zábřeh a Výškovice? O tom jsem tedy nikde nic nečetl a byl by to absolutní úlet. Podle mých posledních informací se bude jednat o zastávku Zábřeh u křižovatky Rudná x Výškovická. V návrhu SŽDC je uvedena přesná kilometrická poloha a ta odpovídá právě místu u této křižovatky. Jinak zastávka u Mostu Mládeže, prakticky na dohled od žst. Ostrava-Vítkovice, by neměla pro cestující žádnou přidanou hodnotu.

0/0
17.6.2016 7:42

M84i27c29h34a24l 91P98o27d56l61o62u94č69k29a 6560618944528

Pane Pivrnče, prosím uveďte odkaz na SŽDC, kde to tak je. Nepovažuji dvě zastávky za úlet, můžete mi vysvětlit, proč si to myslíte? Děkuji

0/0
17.6.2016 23:23

R11u56d24o69l47f 95P11i13v75r40n88e87c 6561217158269

Odkaz sem nedám, materiál jsem viděl na vlastní oči. Dvě zastávky mezi odbočkou Odra a Ostravou-Vítkovicemi považuji za úlet proto, že vlak prostě není tramvaj, která zastavuje pro cestující po několika desítkách metrů. A to ani v příměstské dopravě. Navíc při výluce jedné koleje se zbytečně prodlouží čekání na možnost jízdy vlaku opačného směru. A mimochodem, Vy máte odkaz na stránky SŽDC, kde by bylo psáno, že nová zastávka by se měla budovat u křižovatky Rudná x Plzeňská? Tedy kromě výše zmíněné ročníkové práce jakéhosi doktoranda?

0/0
18.6.2016 20:11

M93i84c41h90a72l 68P53o36d37l95o34u19č15k55a 6250298704378

Dobrý den, děkuji. Omlouvám se, prošel jsem si blíže jednotlivé plány a o přesném umístění se rozhoduje. Stále je ve variantě jak Plzeňská tak Výškovická. Dvě zastávky za úlet nepovažuji, vzhledem ke vzdálenosti a počtu obyvatel a cílů. Proč v Praze stavějí další zastávky.

0/0
20.6.2016 14:06

M47i17c70h38a13l 58K85a27m89i95n50s26k71ý 7741478

Já zase četl, že stanice/zastávka bude Ostrava - Zábřeh. Předpokládám že by vznikla na koridoru někde poblíž Rudné x Výškovické. Docela by se tam sešla.

+1/0
15.6.2016 20:14

R57a24d40e67k 20K21o19s82í54k 5268219674151

Jelikož by byla v Zábřehu, tak by měla být Ostrava-Zábřeh.

zde odkaz na práci z roku 2010: www.fsv.cvut.cz/svoc/2010/registrd.php?Akce=SHOW&SVID=73

0/0
15.6.2016 20:45

L78u66k35á42š 71M37u50r77i 3777851232129

Dle těch návrhů v dokumentu je blbost, aby byla zastávka Ostrava - Zábřeh cca 1,5km od nádraží Ostrava - Vítkovice. To je blbost, tam nikdo nebude nastupovat.

0/0
19.6.2016 9:05

M86i24c82h35a45l 41P54o18d46l40o18u66č14k40a 6680378954618

Nejedná se o křižovatka Rudná x Výškovická, ale Rudná x Plzeňská, viz odkaz pana Kosíka. Pan Muras je na úřadě 20 let (dle jeho slov a i když kraj existuje cca 13), tak možná už mluví z cesty a nebo to redaktor popletl. Ale zastávka Ostrava-Výškovice pod mostem na ulici Výškovická, by měla taky svůj smysl.

+1/0
15.6.2016 21:47

M55i57c42h73a59l 84K26a82m90i39n12s19k17ý 7451628

Takže v podstatě se počítalo a možná i počítá, že vznikne na "družstvu" - většina lidí si myslí, že to je už Hrabůvka, ale to je omyl...

0/0
16.6.2016 22:20

M81i95c19h31a67l 71K89o74l35o60v70r29a94t 5347153325202

Škoda, že se nebudují nové tratě :-/

+4/−1
15.6.2016 18:18

P18e49t88r 61N56i39v80n18i75c60k25ý 3702264175377

Kde?

0/0
16.6.2016 7:57

J97i58ř68í 76E86n40g86l39i86š 1855529985331

Je nutno budovat hlavně příměstské tratě, které jsou naprosto běžným standardem u všech větších měst v Evropě. Jezdit centrem našich velkých měst je fakt dílo ;-€ Tyhle "rychlodráhy" ulehčí jak pražskému metru, tak všem linkám MHD i v jiných aglomeracích.

Teprve povodně 2002 odhalily skutečný potenciál železnice v Praze.

+2/0
16.6.2016 12:26

J33a54n 63Č95e14k96a86l 7969375224914

Odhalily širší veřejnosti, ale i tak se nic moc neděje... Ano, zlepšuje se to, ale takovým klasickým českým tempem...

Ale k Ostravě - jak moc jsou kapacitně využívané ty nákladní tratě typu Bohumín-Orlová-Darkov, nebo Ostrava střed-Orlová? To si o S-bahn úplně říká...

+1/0
16.6.2016 12:41

J44i61ř91í 86E62n24g24l20i88š 1535229665351

To nemám potuchy. Nejsem Z Ostravy, ale mám pocit, že je tam také rozvinutá síť vleček, které jsou na katastrech ostravských firem.

Na Ostravsku to vůbec probíhá nějak zvláštně. Od doby co byla otevřena zastávka Ostrava- Stodolní se nic neděje :-/

0/0
16.6.2016 12:51

J55a63n 42Č30e18k12a32l 7699525384194

Nezapomínejte na Mošnov... I když zrovna ten mi přijde docela sporný, a bylo tam spíš přání otcem myšlenky. Ale už to stojí, tak nemá smysl nad tím lamentovat.

Já také nejsem z Ostravy, ale právě tyhle vlečky jsou kolikrát i bývalé klasické tratě, které si zabral průmysl. Ale (tím spíše s aktuálním útlumem průmyslu) tohle téma by podle mne bylo dobré otevřít, a takový Rychvald, Orlová, Michálkovice, to jsou oblasti, kde by vlakové spojení do Ostravy svoje místo určitě našlo a ulevilo silnicím, a ta hlavní překážka jakékoliv novostavby, tedy výkupy pozemků a vůbec trasování skrz zástavbu, zde úplně odpadá...

+1/0
16.6.2016 13:01

D51a36v69i17d 30V12o40j21t60a41s63í94k 7952343462988

ČR má nejhustější žel.síť v Evropě, tak kde vám to ještě schází??

0/−4
16.6.2016 8:56

P32e37t83r 23N44i11v50n38i78c50k32ý 3642164145887

Jeden tip bych přesto měl: Vizovice - Valašská Polanka - 17 km (Zlín by se tak dostal na hlavní trať).

+3/0
16.6.2016 9:01

J22a91n 49Č57e53k71a86l 7509805324194

To jako že by tamtudy začaly jezdit vlaky na Slovensko? Ale no tak...

+1/−2
16.6.2016 12:36

R36a23d93e32k 77K35o22h77u84t 5697293105343

Já bych v případě ze uskuteční dobudování spojky ani nic jiného nečekal. Právě kvůli městu Zlín, ale nejen jemu. A věřte, že o tom něco vím...

+2/0
16.6.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.