Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční tratě na Ostravsku čeká elektrifikace, vzniknou i nové zastávky

Nejpozději příští rok začnou vlaky stavět v blízkosti havířovské nemocnice, kde má vzniknout nová zastávka. Další se pak chystá v Ostravě. V chodu jsou také přípravy na elektrifikaci a zkapacitnění čtyř železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Úřady už chystají studie proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u27k86á27š 97M95u50r81i 3597391572359

Tak mě by fakt zajímalo, kaj tu zastávku Ostrava - Výškovice postaví ! :-/Polanecká spojka od Nádraží Vítkovice do Svinova je postavena v hluboké nížině- Museli by vymlátit park u Výškovická/Rudná - doufám že ne ! a Plzeňská/Rudná tam není kde! A myslím, že tato zastávka Ostrava - Výškovice nedává smysl, bo stejně všichni jezdí na Svinov,kde jezdí vlaky na Prahu,Polsko,Opavu. A jak tak občas sleduji vlaku na Český Těšín a zpět na nádraží Ostrava - Vítkovice, tak jezdí poloprázdné.

+1/0
19.6.2016 8:59

J45a65n 60Č89e79k24a53l 7839195294294

Autor by neměl zaměňovat push-pull soupravy s hybridními lokomotivami/jednotkami...

+3/−1
16.6.2016 12:36

M56i70c85h12a95l 67P25o37d50l22o88u23č77k23a 6770508334668

A zaměnil? Jen se ptám, protože mi to není jasné. Dle mého tady budou push-pull soupravy.

+2/0
16.6.2016 15:36

Z59d52e52n70ě46k 70D56u42b85e31c76k27ý 3757104270968

Ostrava - Opava je elektrifikovaná ?

0/0
16.6.2016 11:03

P39a55v21e92l 54J23a44r12o17š 5225557526813

Ano.

+1/0
16.6.2016 11:30

J75i11ř72í 30E27n58g75l75i85š 1345259555621

Už 10 let ;-)

+4/0
16.6.2016 12:17

Z81d93e59n32ě46k 88D94u79b83e31c39k39ý 3217464180498

Děkuji. Nevěděl jsem. Kdysi dávno jsem jezdil z Krnova těmi malými motoráčky.

0/0
16.6.2016 14:25

R63u33d25o13l60f 19P29i14v96r57n50e51c 6301537318959

Tak naštěstí by nová zastávka Ostrava-Zábřeh měla opravdu být u křižovatky Rudná x Výškovická. U křižovatky Rudná x Plzeňská by to byla magořina. U Výškovické je vhodné tramvajové spojení na všechny směry a obchodní centrum je v docházkové vzdálenosti.

+3/0
16.6.2016 7:46

M47i90c40h50a51l 83P75o65d57l11o91u78č43k90a 6150228674368

Kde jste to prosím četl, nebo viděl nakreslené? Ostrava-Výškovice tam bude, ale Ostrava-Zábřeh je plánována právě na RudnáxPlzeňská a je tam taky tramvaj (Most Mládeže) s napojením na různé strany. Od 12. 6. 2016 tam staví i linka 445 z Havířova do Poruby.

0/0
16.6.2016 15:38

R32u10d10o51l12f 71P73i55v35r87n48e52c 6591407988429

Jako že budou nové zastávky dvě, Zábřeh a Výškovice? O tom jsem tedy nikde nic nečetl a byl by to absolutní úlet. Podle mých posledních informací se bude jednat o zastávku Zábřeh u křižovatky Rudná x Výškovická. V návrhu SŽDC je uvedena přesná kilometrická poloha a ta odpovídá právě místu u této křižovatky. Jinak zastávka u Mostu Mládeže, prakticky na dohled od žst. Ostrava-Vítkovice, by neměla pro cestující žádnou přidanou hodnotu.

0/0
17.6.2016 7:42

M90i30c15h66a96l 78P57o58d55l58o27u49č69k15a 6520378834938

Pane Pivrnče, prosím uveďte odkaz na SŽDC, kde to tak je. Nepovažuji dvě zastávky za úlet, můžete mi vysvětlit, proč si to myslíte? Děkuji

0/0
17.6.2016 23:23

R30u31d95o94l88f 68P76i95v58r86n26e14c 6511617798109

Odkaz sem nedám, materiál jsem viděl na vlastní oči. Dvě zastávky mezi odbočkou Odra a Ostravou-Vítkovicemi považuji za úlet proto, že vlak prostě není tramvaj, která zastavuje pro cestující po několika desítkách metrů. A to ani v příměstské dopravě. Navíc při výluce jedné koleje se zbytečně prodlouží čekání na možnost jízdy vlaku opačného směru. A mimochodem, Vy máte odkaz na stránky SŽDC, kde by bylo psáno, že nová zastávka by se měla budovat u křižovatky Rudná x Plzeňská? Tedy kromě výše zmíněné ročníkové práce jakéhosi doktoranda?

0/0
18.6.2016 20:11

M98i84c16h10a38l 53P52o50d95l52o54u33č84k29a 6450208674648

Dobrý den, děkuji. Omlouvám se, prošel jsem si blíže jednotlivé plány a o přesném umístění se rozhoduje. Stále je ve variantě jak Plzeňská tak Výškovická. Dvě zastávky za úlet nepovažuji, vzhledem ke vzdálenosti a počtu obyvatel a cílů. Proč v Praze stavějí další zastávky.

0/0
20.6.2016 14:06

M19i77c45h95a40l 46K88a11m29i69n42s50k17ý 7641698

Já zase četl, že stanice/zastávka bude Ostrava - Zábřeh. Předpokládám že by vznikla na koridoru někde poblíž Rudné x Výškovické. Docela by se tam sešla.

+1/0
15.6.2016 20:14

R69a16d67e31k 82K64o76s78í55k 5978469234521

Jelikož by byla v Zábřehu, tak by měla být Ostrava-Zábřeh.

zde odkaz na práci z roku 2010: www.fsv.cvut.cz/svoc/2010/registrd.php?Akce=SHOW&SVID=73

0/0
15.6.2016 20:45

L20u39k51á16š 46M85u52r12i 3637131542699

Dle těch návrhů v dokumentu je blbost, aby byla zastávka Ostrava - Zábřeh cca 1,5km od nádraží Ostrava - Vítkovice. To je blbost, tam nikdo nebude nastupovat.

0/0
19.6.2016 9:05

M20i37c33h81a18l 55P44o88d63l25o23u77č88k83a 6980418974898

Nejedná se o křižovatka Rudná x Výškovická, ale Rudná x Plzeňská, viz odkaz pana Kosíka. Pan Muras je na úřadě 20 let (dle jeho slov a i když kraj existuje cca 13), tak možná už mluví z cesty a nebo to redaktor popletl. Ale zastávka Ostrava-Výškovice pod mostem na ulici Výškovická, by měla taky svůj smysl.

+1/0
15.6.2016 21:47

M96i92c32h46a89l 88K27a36m13i30n22s67k15ý 7121228

Takže v podstatě se počítalo a možná i počítá, že vznikne na "družstvu" - většina lidí si myslí, že to je už Hrabůvka, ale to je omyl...

0/0
16.6.2016 22:20

M61i72c37h53a95l 47K52o11l33o88v94r26a73t 5267613865202

Škoda, že se nebudují nové tratě :-/

+4/−1
15.6.2016 18:18

P13e73t16r 60N46i73v46n44i63c81k51ý 3242764945207

Kde?

0/0
16.6.2016 7:57

J20i64ř36í 21E71n87g12l52i53š 1905979565941

Je nutno budovat hlavně příměstské tratě, které jsou naprosto běžným standardem u všech větších měst v Evropě. Jezdit centrem našich velkých měst je fakt dílo ;-€ Tyhle "rychlodráhy" ulehčí jak pražskému metru, tak všem linkám MHD i v jiných aglomeracích.

Teprve povodně 2002 odhalily skutečný potenciál železnice v Praze.

+2/0
16.6.2016 12:26

J72a53n 19Č51e43k11a63l 7419945614244

Odhalily širší veřejnosti, ale i tak se nic moc neděje... Ano, zlepšuje se to, ale takovým klasickým českým tempem...

Ale k Ostravě - jak moc jsou kapacitně využívané ty nákladní tratě typu Bohumín-Orlová-Darkov, nebo Ostrava střed-Orlová? To si o S-bahn úplně říká...

+1/0
16.6.2016 12:41

J97i90ř19í 41E64n11g86l56i92š 1845159185881

To nemám potuchy. Nejsem Z Ostravy, ale mám pocit, že je tam také rozvinutá síť vleček, které jsou na katastrech ostravských firem.

Na Ostravsku to vůbec probíhá nějak zvláštně. Od doby co byla otevřena zastávka Ostrava- Stodolní se nic neděje :-/

0/0
16.6.2016 12:51

J50a25n 32Č11e30k62a69l 7479275504704

Nezapomínejte na Mošnov... I když zrovna ten mi přijde docela sporný, a bylo tam spíš přání otcem myšlenky. Ale už to stojí, tak nemá smysl nad tím lamentovat.

Já také nejsem z Ostravy, ale právě tyhle vlečky jsou kolikrát i bývalé klasické tratě, které si zabral průmysl. Ale (tím spíše s aktuálním útlumem průmyslu) tohle téma by podle mne bylo dobré otevřít, a takový Rychvald, Orlová, Michálkovice, to jsou oblasti, kde by vlakové spojení do Ostravy svoje místo určitě našlo a ulevilo silnicím, a ta hlavní překážka jakékoliv novostavby, tedy výkupy pozemků a vůbec trasování skrz zástavbu, zde úplně odpadá...

+1/0
16.6.2016 13:01

D20a71v10i79d 74V40o78j25t13a22s23í79k 7782693862528

ČR má nejhustější žel.síť v Evropě, tak kde vám to ještě schází??

0/−4
16.6.2016 8:56

P13e51t62r 20N66i45v29n10i28c78k62ý 3202424915757

Jeden tip bych přesto měl: Vizovice - Valašská Polanka - 17 km (Zlín by se tak dostal na hlavní trať).

+3/0
16.6.2016 9:01

J80a49n 47Č31e91k11a17l 7809625154894

To jako že by tamtudy začaly jezdit vlaky na Slovensko? Ale no tak...

+1/−2
16.6.2016 12:36

R15a76d36e44k 53K41o43h20u65t 5957633405143

Já bych v případě ze uskuteční dobudování spojky ani nic jiného nečekal. Právě kvůli městu Zlín, ale nejen jemu. A věřte, že o tom něco vím...

+2/0
16.6.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.