Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčovny kol, elektromobily. Řešíme chytré vize, říkají „chytrá města“

Projekt chytrých měst, ke kterému se připojil Moravskoslezský kraj, Ostrava i Třinec, může usnadnit získávání evropských dotací a udělat z regionu oblast s čistším ovzduším. Zatím se ale jedná spíše o obecnou vizi, bez konkrétních kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i94c25h28a60l 74P45i49n97d43j20a32k 5403494187187

Kdyz jsem videl ze na elektroautobus je dotace az 90%, mozna by nebylo naskodu mit i dotace na elektromobil. Pokud bych mel rekneme 50% dotaci na novy el. vuz, okamzite bych to vyuzil a jedil do prace v nem :)

0/0
23.6.2016 15:13

P45a80v81e24l 98Š61e72d23l32b64a79u35e52r 7408551912945

Nemyslím si, že je zde auto vždy znakem prestiže. Půjčování kol může být fajn, třeba v Paříži to fungovalo pěkně. Podle mě by dost lidí jezdilo i na svých kolech, jen kdyby bylo možné kola v městských částech a hlavně v centru někde bezpečně zaparkovat beze strachu z krádeže. Do centra se dostanu po hezké stezce, ale co pak s kolem? Třeba v Přerově mají "parkovací dům" pro kola, něco takového tady chybí.

+3/0
22.6.2016 6:58
Foto

B67r45o42n96i80s94l68a90v 88G55a96b26r39y70š 2392729871

S první větou souhlasím. Bohužel jsou tací, kteří se budou jiným druhům dopravy vyhýbat, protože se to prostě neshoduje s jejich společenským postavením. A nemyslím tím žádné politiky nebo podnikatele, ale obyčejné lidi, kteří si myslí, že když mají auto, žijí si na úrovni.

0/0
22.6.2016 8:12

P84a74v13e22l 53Š52e31d12l95b95a94u19e96r 7668861272375

Možná to bude spíše i pohodlí některých lidí, důvodem může být i vzdálenost. A pokud jede rodina autem, tak okamžitý finanční výdaj je menší, než pro rodinu platit MHD tam a zpět. Jsem pohodlný taky, to musím přiznat, ale někdy bych na kole opravdu jel, kdyby šlo někde nechat.

0/0
22.6.2016 13:40
Foto

B72r14o75n20i63s85l22a32v 19G15a75b96r91y92š 2492619631

Samozřejmě záleží na druhu cesty. Každodenní cesty do práce určitě nechci absolvovat stáním v koloně. Pojedu sice delší čas v metru, ale nemám problém si tam něco přečíst.

Pokud nás pojede víc, budu uvažovat, zda využiju auto nebo MHD. Tím kritériem je, zda je v místě startu a cíle dobrá dopravní obslužnost. Pokud jedu s rodinou v sobotu z vesnice do města vzdáleného asi 100 km, pak určitě využiju auto. Pokud pojedu s rodinou např. mezi Plzní a Prahou, pojedu vlakem, protože vím, že obě města jsou s veřejnou dopravou na dobré úrovni.

Pravidelně jezdím mezi Prahou a Brnem. Vlakem jedu sice 2,5 hodiny, autem bych to dal asi za méně, ale raději budu 2,5 hodiny pracovat, než 2 hodiny držet volant.

Půjčovny kol a elektromobily vítám. Všechno se dělá pro to, aby individuální automobilismus ustoupil. Ještě nikdy jsem totiž neviděl, aby se IAD podporovalo. Takže všem alternativám dám šanci, pokud mají smysl. Je jednoduché sedět v autě sám a popojíždět s ostatními v koloně. A když někteří tvrdí, že šetří, tak lžou. Neušetří vůbec nic. Byl bych pro, aby se ze zahraničí vzal model pro vyhrazené jízdní pruhy "2+", které využijí jen ta vozidla, která jsou obsazena minimálně dvěma osobami.

0/0
22.6.2016 13:49

P55a80v87e82l 23Š92e20d94l83b98a73u80e91r 7878191972125

Ale jo, je pravda, že ve vlaku se dá něco dělat a neřídit. Jen pro rodinu je levnější jet autem, tim myslím okamžitou platbu, neberu do toho pořízení auta, atd, to je jasné. Pro jednoho vítězí vlak, pro dva je to podobné a pro rodinu vyhrává auto. Jinak to, co píšete, je fakt, myslím.

0/0
22.6.2016 15:19
Foto

B97r35o96n76i30s88l89a88v 44G46a55b15r13y12š 2542569421

Je to jen můj názor, který jsem si vypracoval pozorováním. Nikomu ho nenutím. :-)

0/0
22.6.2016 15:33

P21a16v38e54l 58Š21e64d25l78b85a48u51e27r 7268651972895

Však jo, je to úplně v pořádku. V podstatě si to myslíme podobně;-)

0/0
22.6.2016 15:39
Foto

B94r24o64n85i34s90l96a92v 78G55a64b89r80y96š 2282349591

To mě těší. :-)

Teď ještě aby se vzpamatovali ostatní, protože nevím, koho pořád můžou bavit ty věčné kolony aut v ulicích.

0/0
22.6.2016 15:41

M75a13r68t56i48n 24K41a61r50á12s51e47k 9268303888168

Nevim no, rekl bych ze v Ostrave jezdi MHD nesrovnatelne mene "lidi s trochu vyssimi prijmy" nez treba v Praze. Fakt mam pocit, ze kdo to nemusi moc financne resit, tak po Ostrave jezdi radeji autem (ono tech par km autem moc nestoji kdyz uz clovek to auto ma)...

Jinak kradez kola, rekl bych ze to zas nejak svetoborne resit nema smysl - parkovci dum je podle dost na nic - byl by na jednom miste a Ostrava i jen centrum je dost velka.. Zabezpeceni kola si musi resit kazdy sam - tj jezdit ne relativne lenem kole, ne horaku za 50 000, a mit zamek poradny retez, ne dratek, ktery jde prestrihnout pomalu kancelarskymi nuzkami. V Holandsku taky neresi zabezpeceni kol nejak ultra sofistikovane a to se tam krade extremne...

0/0
22.6.2016 8:40

P23a17v39e90l 55Š86e24d41l60b79a64u10e35r 7978881292275

I levné kolo musíte nahradit. Pojišťovna Vám nic nedá, to je skoro jistota. Jasně, nemusí to hned být drahý parkovací dům, byl to spíše příklad. Hlídané plácky by stačily. Kolo za 6 tisíc se pode mnou rozpadne, mám dva metry a nějakou váhu, takže tak lehce nahrazovat ukradené kolo nejde. Pořád si myslím, že většímu používání kol bráni ta nejistota, jestli pak kolo najdu celé, i když ho zamknu třeba ocelí s alarmem...

0/0
22.6.2016 13:47

M67a49r62t38i42n 55K10a32r34á82s87e55k 9558613358758

No ale reseni neni postavi za miliony postavit parkovaci domy nebo hlidane placky....

Treba pojisteni by mohlo jit resit - napr jako rpave v holandsku, kde plneni pojistovny je zavisle na tom, ze kdyz vam ukradou kolo, tak mate klicek od spesl zamku (s poradnym retezem).

A hlavni je prave ten poradny retez (holandani bezne zamykaji kola dvema opravdu poradnymi zamky.....

0/0
22.6.2016 13:52

P82a67v88e88l 42Š13e88d87l37b95a68u58e41r 7358521232315

Jenže "naše" pojišťovny asi nedonutíte ke změně. Ledaže by tech kol jezdilo hodně, aby celkově na pojištění vydělaly a ono jich takhle moc nebude. Městský plácek, který občas stejně leží ladem, nestojí milióny. Za parkování kola by se mohlo platit podobně, jako za auto, jen méně. Spíše by pomohlo udělat z jízdy na kole po městě módu, ta ale nevznikne, pokud to nebude výhodné. Na to asi musejí být odborníci v oboru, kteří mají cíl to dokázat. Já opravdu nevím, jak to jde udělat, jen vlastně píšu, proč na kole zatím nejedu.

0/0
22.6.2016 15:09

P30a58v79e36l 76Š79e60d39l68b30a13u36e84r 7158271392335

Myslím, že v Praze tomu hodně pomáhá metro, je to podstatně lepší a rychlejší, nez jet autem. Jenže v Ostravě se asi udělat nedá....;-)

0/0
22.6.2016 15:24

D51a39n98i40e83l 63K60i73t11a 2461866502897

Tato problematika vyžaduje zamyslet se komplexněji, ne pouze říct chci na klíč projekt bikesharingu. Bez smysluplné infrastruktury, a navazujících projektů to bude jen další omezeně použitelná prvoplánová věc v provedení "aby to nějak bylo".

+1/0
21.6.2016 22:15

P98e40t74r 33H35o12m55o48l16k86a 2385583724825

A kde jsou masivní dotace na elektrokola? To by byl výborný začátek...

+2/0
21.6.2016 21:20

M84a61r52t90i50n 29P17r83o22k23o90p 6456947280615

Nejsou a někteří prodejci jsoi i radi .

Kdyz budou dotace budou i kontroly a hodně elektro scooterůneni/ radoby kol schválené vozidlo pro provoz na veřejných komunikacích . Prvotní zodpovědnost ma majitel ten se pak muze soudit i s prodejcem...

0/0
22.6.2016 6:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.