Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčovny kol, elektromobily. Řešíme chytré vize, říkají „chytrá města“

Projekt chytrých měst, ke kterému se připojil Moravskoslezský kraj, Ostrava i Třinec, může usnadnit získávání evropských dotací a udělat z regionu oblast s čistším ovzduším. Zatím se ale jedná spíše o obecnou vizi, bez konkrétních kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i63c71h53a75l 24P70i30n71d80j59a52k 5223714967377

Kdyz jsem videl ze na elektroautobus je dotace az 90%, mozna by nebylo naskodu mit i dotace na elektromobil. Pokud bych mel rekneme 50% dotaci na novy el. vuz, okamzite bych to vyuzil a jedil do prace v nem :)

0/0
23.6.2016 15:13

P88a66v76e28l 55Š31e26d12l36b30a78u23e33r 7968751732605

Nemyslím si, že je zde auto vždy znakem prestiže. Půjčování kol může být fajn, třeba v Paříži to fungovalo pěkně. Podle mě by dost lidí jezdilo i na svých kolech, jen kdyby bylo možné kola v městských částech a hlavně v centru někde bezpečně zaparkovat beze strachu z krádeže. Do centra se dostanu po hezké stezce, ale co pak s kolem? Třeba v Přerově mají "parkovací dům" pro kola, něco takového tady chybí.

+3/0
22.6.2016 6:58
Foto

B85r40o47n90i48s77l49a83v 54G10a50b27r78y16š 2202459591

S první větou souhlasím. Bohužel jsou tací, kteří se budou jiným druhům dopravy vyhýbat, protože se to prostě neshoduje s jejich společenským postavením. A nemyslím tím žádné politiky nebo podnikatele, ale obyčejné lidi, kteří si myslí, že když mají auto, žijí si na úrovni.

0/0
22.6.2016 8:12

P65a11v60e27l 30Š26e46d69l26b54a44u56e95r 7738141852905

Možná to bude spíše i pohodlí některých lidí, důvodem může být i vzdálenost. A pokud jede rodina autem, tak okamžitý finanční výdaj je menší, než pro rodinu platit MHD tam a zpět. Jsem pohodlný taky, to musím přiznat, ale někdy bych na kole opravdu jel, kdyby šlo někde nechat.

0/0
22.6.2016 13:40
Foto

B35r40o58n46i49s87l36a44v 10G30a75b84r57y23š 2682779721

Samozřejmě záleží na druhu cesty. Každodenní cesty do práce určitě nechci absolvovat stáním v koloně. Pojedu sice delší čas v metru, ale nemám problém si tam něco přečíst.

Pokud nás pojede víc, budu uvažovat, zda využiju auto nebo MHD. Tím kritériem je, zda je v místě startu a cíle dobrá dopravní obslužnost. Pokud jedu s rodinou v sobotu z vesnice do města vzdáleného asi 100 km, pak určitě využiju auto. Pokud pojedu s rodinou např. mezi Plzní a Prahou, pojedu vlakem, protože vím, že obě města jsou s veřejnou dopravou na dobré úrovni.

Pravidelně jezdím mezi Prahou a Brnem. Vlakem jedu sice 2,5 hodiny, autem bych to dal asi za méně, ale raději budu 2,5 hodiny pracovat, než 2 hodiny držet volant.

Půjčovny kol a elektromobily vítám. Všechno se dělá pro to, aby individuální automobilismus ustoupil. Ještě nikdy jsem totiž neviděl, aby se IAD podporovalo. Takže všem alternativám dám šanci, pokud mají smysl. Je jednoduché sedět v autě sám a popojíždět s ostatními v koloně. A když někteří tvrdí, že šetří, tak lžou. Neušetří vůbec nic. Byl bych pro, aby se ze zahraničí vzal model pro vyhrazené jízdní pruhy "2+", které využijí jen ta vozidla, která jsou obsazena minimálně dvěma osobami.

0/0
22.6.2016 13:49

P41a74v23e43l 65Š24e11d31l31b33a14u37e57r 7368451402865

Ale jo, je pravda, že ve vlaku se dá něco dělat a neřídit. Jen pro rodinu je levnější jet autem, tim myslím okamžitou platbu, neberu do toho pořízení auta, atd, to je jasné. Pro jednoho vítězí vlak, pro dva je to podobné a pro rodinu vyhrává auto. Jinak to, co píšete, je fakt, myslím.

0/0
22.6.2016 15:19
Foto

B80r78o85n23i25s22l33a82v 29G94a69b84r68y40š 2742789321

Je to jen můj názor, který jsem si vypracoval pozorováním. Nikomu ho nenutím. :-)

0/0
22.6.2016 15:33

P41a39v72e57l 69Š26e57d24l28b64a32u16e51r 7938401532695

Však jo, je to úplně v pořádku. V podstatě si to myslíme podobně;-)

0/0
22.6.2016 15:39
Foto

B42r89o91n59i26s61l88a59v 46G28a40b45r62y91š 2382589351

To mě těší. :-)

Teď ještě aby se vzpamatovali ostatní, protože nevím, koho pořád můžou bavit ty věčné kolony aut v ulicích.

0/0
22.6.2016 15:41

M93a15r67t38i21n 61K37a97r96á57s11e76k 9768113398408

Nevim no, rekl bych ze v Ostrave jezdi MHD nesrovnatelne mene "lidi s trochu vyssimi prijmy" nez treba v Praze. Fakt mam pocit, ze kdo to nemusi moc financne resit, tak po Ostrave jezdi radeji autem (ono tech par km autem moc nestoji kdyz uz clovek to auto ma)...

Jinak kradez kola, rekl bych ze to zas nejak svetoborne resit nema smysl - parkovci dum je podle dost na nic - byl by na jednom miste a Ostrava i jen centrum je dost velka.. Zabezpeceni kola si musi resit kazdy sam - tj jezdit ne relativne lenem kole, ne horaku za 50 000, a mit zamek poradny retez, ne dratek, ktery jde prestrihnout pomalu kancelarskymi nuzkami. V Holandsku taky neresi zabezpeceni kol nejak ultra sofistikovane a to se tam krade extremne...

0/0
22.6.2016 8:40

P97a97v84e86l 72Š25e77d82l97b32a97u27e77r 7648711922575

I levné kolo musíte nahradit. Pojišťovna Vám nic nedá, to je skoro jistota. Jasně, nemusí to hned být drahý parkovací dům, byl to spíše příklad. Hlídané plácky by stačily. Kolo za 6 tisíc se pode mnou rozpadne, mám dva metry a nějakou váhu, takže tak lehce nahrazovat ukradené kolo nejde. Pořád si myslím, že většímu používání kol bráni ta nejistota, jestli pak kolo najdu celé, i když ho zamknu třeba ocelí s alarmem...

0/0
22.6.2016 13:47

M26a98r34t84i41n 31K38a63r60á29s13e87k 9828693268108

No ale reseni neni postavi za miliony postavit parkovaci domy nebo hlidane placky....

Treba pojisteni by mohlo jit resit - napr jako rpave v holandsku, kde plneni pojistovny je zavisle na tom, ze kdyz vam ukradou kolo, tak mate klicek od spesl zamku (s poradnym retezem).

A hlavni je prave ten poradny retez (holandani bezne zamykaji kola dvema opravdu poradnymi zamky.....

0/0
22.6.2016 13:52

P15a64v93e53l 70Š61e78d37l83b40a87u62e20r 7298411842175

Jenže "naše" pojišťovny asi nedonutíte ke změně. Ledaže by tech kol jezdilo hodně, aby celkově na pojištění vydělaly a ono jich takhle moc nebude. Městský plácek, který občas stejně leží ladem, nestojí milióny. Za parkování kola by se mohlo platit podobně, jako za auto, jen méně. Spíše by pomohlo udělat z jízdy na kole po městě módu, ta ale nevznikne, pokud to nebude výhodné. Na to asi musejí být odborníci v oboru, kteří mají cíl to dokázat. Já opravdu nevím, jak to jde udělat, jen vlastně píšu, proč na kole zatím nejedu.

0/0
22.6.2016 15:09

P28a59v11e15l 54Š65e75d55l32b22a94u73e94r 7258621812265

Myslím, že v Praze tomu hodně pomáhá metro, je to podstatně lepší a rychlejší, nez jet autem. Jenže v Ostravě se asi udělat nedá....;-)

0/0
22.6.2016 15:24

D72a98n77i49e85l 63K30i96t10a 2111436752527

Tato problematika vyžaduje zamyslet se komplexněji, ne pouze říct chci na klíč projekt bikesharingu. Bez smysluplné infrastruktury, a navazujících projektů to bude jen další omezeně použitelná prvoplánová věc v provedení "aby to nějak bylo".

+1/0
21.6.2016 22:15

P40e86t28r 79H64o19m25o94l59k98a 2275963484495

A kde jsou masivní dotace na elektrokola? To by byl výborný začátek...

+2/0
21.6.2016 21:20

M82a62r88t24i34n 80P93r56o42k16o66p 6416947790185

Nejsou a někteří prodejci jsoi i radi .

Kdyz budou dotace budou i kontroly a hodně elektro scooterůneni/ radoby kol schválené vozidlo pro provoz na veřejných komunikacích . Prvotní zodpovědnost ma majitel ten se pak muze soudit i s prodejcem...

0/0
22.6.2016 6:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.