Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plán elektrických tratí v kraji čeká na schválení ministerstvem

Stát chce investovat přes deset miliard korun do elektrifikace železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Ekologové ale poukazují na možné komplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82a45d27e68k 70R12a91i75d72a 5727822279

„Výběrové řízení na dodavatele teprve budeme vypisovat. Už teď ale víme, že se bude jednat o dvoupatrové nízkopodlažní vlaky s bezbariérovým přístupem,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Hmmm....kdo to asi vyhraje? Že by škoda vagonka? není možné... :D

0/−1
30.7.2016 9:00

J73u17r48a 77D44z16u14r10i70k 7391851360

Kdyby to vyhrála Škoda vagonka,tak je to o 100% lépe, než kdyby to vyhrála vagonka např. z PL nebo RO. Nevím o co vám jde.

+1/0
1.8.2016 12:06

R51a14d70e23k 11R83a69i54d72a 5927112339

O to pokrytectví, kdy z popisu je zcela zřejmé o jaké vlaky se bude jednat, ale pan mluvčí čd nás chce tahat za nos, že to bude férová soutěž. A zrovna škoda vagonka má ve zvyku na náš trh dodávat výrobky předražené narozdíl od zahraničních trhů. Viz praha a vozy 15t.

+1/0
1.8.2016 13:24

R65a67d79e63k 80R74a83i53d73a 5257152339

Jo a prosím, jen ze zvědavosti, jací polští nebo rumunští výrobci vyrábí nízkopodlažní dvoupatrové jednotky a jak se jmenují?

0/0
1.8.2016 13:26

R47a24d18e24k 77K31o23h77u44t 5557393835753

Hovoří se o jednotkách push pull. Tedy takové elefanty vedené lokomotivou s dvěma vloženými vozy a vozem řídícím. Mohly by se současnými dieslovými lokomotivami jezdit už nyní, alespoň kvůli zlepšení kultury cestování. Po elektrizaci by se vyměnily za elektrické ať už střídavé či stejnosměrné.

0/0
4.8.2016 16:43

J49o70s11e59f 80T42l14a62m75s84a 7421820483417

Projekt ještě není na papíře a ekoteroristé už hlásí, co nebude povoleno.

+2/−1
29.7.2016 23:32

L90u74d14ě60k 67Š60i96š96á95k 3597318409644

Ekologičtí aktivisté všech zemí vyližte si .....!!!

+1/−1
29.7.2016 19:21

V77a32c12l51a88v 45B17u50r89e17š 3133128232549

Ještě, že většinu železnice a cest postavili naší předci.V dnešní přepičatělé době jak na normy, tak ekologicko higienické požadavky je všechno problém.I když i ve století páry se třeba sedláci báli, že jim železný oř uhrane dobytek, tisíce povozníků přijde o práci apod.Takže vlastně se pořád něco řeší :-)

+1/0
29.7.2016 18:04

J51i14ř19í 55E47n91g87l40i39š 1125649645791

"Ekologové navíc upozorňují, že u trati se nachází takzvaná Evropsky významná lokalita kolem řeky Ostravice.

„Železnici by tady bylo možné rozšířit jen v případě, že by nezasahovala do vegetace podél břehů, kde se nacházejí chráněné porosty,“ přiblížil František Pojer z Agentury ochrany přírody a krajiny.

Plánovaná trať by ale do zmíněné vegetace zasahovala hned na několika místech. „Každý průchod dopravní stavby územím Natura je problematický."

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/plan-elektrickych-trati-v-kraji-ceka-na-schvaleni-ministerstvem-p8e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160729_130726_ostrava-zpravy_sme

Jeden by řekl kdovíjaký skvost to ohrozí, ale ten kdo tam pravidelně jezdí vidí jen zpustlé břehy Ostravice totálně zaplevelené křídlatkou japonskou :-P

+3/0
29.7.2016 15:15

J25i81ř20í 14K62o84c82u81r31e20k 6165194795958

Křídlatkou českou. Je to mezidruhový kříženec křídlatky japonské a sachalinské.

inu ekologové. V boji proti invazním druhům vyhubí mývaly chované v ZOO ...

+1/0
29.7.2016 16:40

V51l54a66d62i69s59l56a93v 82Ž50i17d26e30k 3198390400

ONo nejde o v případě Natury 2000 o oblast kolem Frýdlantu, ne Ostravy či Frýdku.

0/0
2.8.2016 16:53

V23l20a59d42i52s85l20a91v 31Ž90i19d91e66k 3318360330

Tak ještě přesněji od jižního okraje Vratimova. Omlouvám se, měl jsem zastaralé informace.

0/0
2.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.