Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava chce mít desítky autobusů i aut na elektřinu

Elektromobilů či elektrobusů jezdí v moravskoslezském regionu málo. Jejich pořízení je totiž nákladné a dojezd omezený nutností dobíjet baterie. Ale šetří životní prostředí. A to je hlavní důvod, proč po nich touží mnohé radnice. Nejvíc jich plánuje pořídit Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51í17t 66O63ž60a29n64a 1308618555554

Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu

+2/0
6.8.2016 13:01

M58i71r84o10s27l59a26v 17B50u84č41e41k 6903313291404

Směr je to nepochybně správný, nasazení pak v lidnatých lokalitách. Stále ovšem neprobádáno ... Každopádně však to je pouze 50% pohledu - Hurá EKO :-)... Co s tou druhou polovinou, tj., výroba elektřiny - Aku - likvidace ... !?

0/0
6.8.2016 5:46

V95í25t 93O11ž46a91n48a 1178868475274

Recyklace, ne likvidace.

0/0
6.8.2016 12:52

R24a44d75i10m 24P45o41l94á57š31e49k 9786253659449

Náklady elektromobilu 900 Kč za rok? ;-D;-D

A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?:-)

+1/0
5.8.2016 18:22

V98í16t 19O74ž75a42n40a 1878678155674

S operativním leasingem žádné odpisy neřeší.

+1/0
6.8.2016 13:03
Foto

B53r19o66n33i76s22l79a42v 11G71a74b84r27y94š 2582359701

Elektrobusy nebrat.

Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.

Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.

Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.

+1/0
5.8.2016 16:04

R18a55d45i77m 44P12o91l41á96š21e71k 9836823559179

Podle mně je perspektivní kombinace, trolejbus s bateriemi, která umožní překonat nějaký kilometr i mimo troleje. Třeba přejíždět z linky na linku nebo přejíždět úseky, kde z nějakého důvodu je instalace vedení problematická.

+1/0
5.8.2016 18:25
Foto

B94r55o91n32i38s34l54a36v 98G81a64b71r34y31š 2912799271

I to je nápad.

Ale spíš bych prosazoval, aby se to využívalo jen při manipulačních jízdách nebo na úsecích linky, které nejsou pojížděny často (např. úsek královéhradecké linky č. 1 z Nového Hradce do Kluků). Ono to natrolejování taky trvá nějakou dobu a jízdu to zdržuje. V Opavě jsou sice duobusy, tedy trolejbusy s naftovým motorem, a jeho provoz je prý dost drahý.

0/0
5.8.2016 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.