Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava chce mít desítky autobusů i aut na elektřinu

Elektromobilů či elektrobusů jezdí v moravskoslezském regionu málo. Jejich pořízení je totiž nákladné a dojezd omezený nutností dobíjet baterie. Ale šetří životní prostředí. A to je hlavní důvod, proč po nich touží mnohé radnice. Nejvíc jich plánuje pořídit Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89í66t 92O49ž17a51n57a 1288798785704

Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu

+2/0
6.8.2016 13:01

M83i80r44o74s90l92a14v 63B42u23č18e32k 6553863221504

Směr je to nepochybně správný, nasazení pak v lidnatých lokalitách. Stále ovšem neprobádáno ... Každopádně však to je pouze 50% pohledu - Hurá EKO :-)... Co s tou druhou polovinou, tj., výroba elektřiny - Aku - likvidace ... !?

0/0
6.8.2016 5:46

V19í97t 88O19ž19a19n43a 1618708535634

Recyklace, ne likvidace.

0/0
6.8.2016 12:52

R63a93d70i26m 30P15o72l66á50š26e96k 9556523299899

Náklady elektromobilu 900 Kč za rok? ;-D;-D

A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?:-)

+1/0
5.8.2016 18:22

V17í21t 80O44ž46a62n93a 1108478305894

S operativním leasingem žádné odpisy neřeší.

+1/0
6.8.2016 13:03
Foto

B68r61o74n46i81s13l46a38v 49G69a71b96r86y26š 2822309711

Elektrobusy nebrat.

Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.

Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.

Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.

+1/0
5.8.2016 16:04

R34a22d52i45m 88P28o11l32á79š35e17k 9116683939329

Podle mně je perspektivní kombinace, trolejbus s bateriemi, která umožní překonat nějaký kilometr i mimo troleje. Třeba přejíždět z linky na linku nebo přejíždět úseky, kde z nějakého důvodu je instalace vedení problematická.

+1/0
5.8.2016 18:25
Foto

B94r40o45n21i91s13l43a93v 18G24a79b30r45y24š 2922279621

I to je nápad.

Ale spíš bych prosazoval, aby se to využívalo jen při manipulačních jízdách nebo na úsecích linky, které nejsou pojížděny často (např. úsek královéhradecké linky č. 1 z Nového Hradce do Kluků). Ono to natrolejování taky trvá nějakou dobu a jízdu to zdržuje. V Opavě jsou sice duobusy, tedy trolejbusy s naftovým motorem, a jeho provoz je prý dost drahý.

0/0
5.8.2016 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.