- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To opravdu vypovida o otresnych podminkach v nasi justici. Musite se zacit soudit mladi, abyste se vubec dozili rozsudku.
Navic nechapu, jak je mozne, ze existuji rozdilne posudky. Tohle neni psychologie, kde se cte z cajovych listu a muze to delat kazdy. Tohle je fyzika, exaktni veda.
Poškození a pozůstalí měli pravdu už před léty, když říkali, že celá kauza jde do ztracena a celé to vyšumí. Tady umírali lidé a nikdo za to nemůže?
Může - jenže jakmile se na někoho ukáže, tak jeho právníci spustí řev, odvolání, dovolání, napadení znaleckého posudku, do toho běží fůra odvolacích a posuzovacích lhůt...
Naprosto nechápu, že soudy nemají stavební, strojní a podobné odbory, kde by seděl jeden odborník s pravomocí toto rozhodovat. Ať mi nikdo netvrdí, že docent stavař právník třeba ze stavební fakulty neví, zda někdo udělal nebo neudělal chybu. Moc dobře to ví a měl by mít pravomoc rozhodnout!
Soudy v 99 % případů řeší občanskoprávní a trestněprávní věci. Odborné záležitosti musí posoudit znalec - a soudní senát až na základě onoho znalcova posudku rozhodne o míře viny.
A jak vidíme, tak docenti stavaři právníci dokážou vydávst naprosto rozdílné posudky, takže svěřovat pravomoc jedinému je pitomost...
Včera když jsem v Ostravě - Svinov čekal na vlak do Prahy tak přijel vlak S1 Studénka a já si na to vzpomněl. Doopravdy mi v ten okamžik zatrnulo.
krásný důkaz neschoposti soudců
Opravdu je problém zjistit, proč to spadlo ? Porovnat zda PD odpovídá normám, to je práce na roky
Soudci jsou parta komiků, kteří nás akorát stojí balík
pak je to poměrně jednoduché:
a) PD v pořádku - odpovídá firma
b) PD není v pořádku, odpovídá projektant a firma
Neschopnost našich námi dobře placených a neodvolatelných soudců a jejich neochota a zbabělost rozhodnout vedou k dlouhým soudním jednáním bez výsledku. Všichni čekají na jakési posudky podivných znalců, kteří zcela beztrestně dodávají protichůdné posudky, jen aby nemuseli sami rozhodnout, ale mohli se na někoho dalšího vymlouvat. K čemu ty opakované a další a další posudky jsou?
A všichni zúčastnění, mimo postižených, z toho mají po léta dobrý kšeft.
přesně tak. Soudci totiž nejsou motivováni rozhodnout co nejdříve. Když řízení protahují, tak je to nic nestojí. A to je právě ta chyba
Tak už raději ani dál nehledejte ty vaše viníky, když nejste schopni za 8 let to vyřešit.
Dovedu si živě představit jak se různí odborníci a právníci na tomto případu přiživují.
Stejně jako mediálně oblíbená paní Hana Marvanová na případu H-Systém...
Nevěřím, že by "zátěžové zkoušky podpěr mostní konstrukce" něco objasnily. Návrh těch podpěr správně není tak složitý, jako jejich správné osazení na stavbě. Pokud nebyly podpěry podle projektu, patrně v tom bude prováděcí firma. Pokud nebyly podle projektu bez svolení TDI a AD, tak v tom bude prováděcí firma určitě. Podud podle projektu byly a přesto to spadlo, dá se chyba projektu odhalit i bez zátěžové zkoušky.
Naprosto nechápu, proč to soud dávno nerozdělil na dvě samostatné věci - zodpovědnost za povolení průjezdu vlaku v době manipulace s mostovkou a zodpovědnost za její pád.
Otázka jestli někdo takové povolení vůbec vydal. Totiž ho nikdo vydat nemusel. Naopak stavební firma sama si měla požádat při manipulaci s mostem o omezení provozu(a též si ho zaplatit).
Ještě pár let a už to bude "zapomenuto".