Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze na nové vlaky nebudou, tvrdí kraj. Ministerstvo to odmítá

Železniční tratě mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí, Ostravou a Valašským Meziříčím nebo Krnovem a Jeseníkem. Nejen tady jezdí zastaralé vlakové motorové soupravy s průměrným stářím třiadvacet let. Obnova vozového parku ale podle krajského úřadu dál vázne a na vině je ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a38r45o36s21l21a68v 83Š79k42o34d11a 6204138909791

Nejdriv at opravi a modernizuji tratě. Pak at porizuji vlaky. Huntovat nove vlaky na desolatnich tratich je ekonomický protiproud.

0/0
24.8.2016 22:56

J30i76ř69í 59K42o38c82u77r60e10k 6175484415848

Aha už to chápu. Regionova je nové vozidlo. Vždyť přece má novou cedulku. (A původní podvozek).

0/0
24.8.2016 15:59

J54i64ř69í 94K23o43c56u61r33e21k 6645314175938

Ten průměrný věk 23 roků, kde na něj přišli.

0/0
24.8.2016 15:59

J59a38r50e35k 42K69a42l98i86v64o69d34a 7556673751206

V roce 2018 by se měly objevit nové vlaky na trati Ostrava - Frýdlant,která by se měla elektrifikovat.... to to má být v roce 2018 hotové?

0/0
24.8.2016 15:54

J14a29n 52J93e86m69e40l25k89a 1575330

Nemyslím si. 2019 možná někde kopnou do země. V úseku Ostrava Frýdek možná zdvoukolejnění. Nic moc není připraveno. O elektrifikaci Frýdlant Frýdek nevím, že má být. Bohužel.

0/0
24.8.2016 20:29

J68a52r58e93k 21K30a87l28i31v59o80d16a 7706523551776

Dávalo by to smysl, přeci by nejezdily do Frýdky elektrické jednotky a tam se nepřestupovalo do motoráků....

0/0
24.8.2016 23:53

P15e34t87r 87N88o84v22o17t45n78y 1231170891

Vlakopujcovna dobry. A kdo se o ty vlaky bude starat?

+1/0
24.8.2016 13:25

J96a34n 45Č83e46k72a55l 7389695584144

V ideálním světě by to zvládlo pár referentů s počítačem a telefonem do už stávajících dílen, nebo ještě lépe údržba nasmlouvaná přímo od výrobce. V případě státního aparátu to vidím na aspoň dva úřady, tři komise, a tak 500 nových úředníků...

+1/0
24.8.2016 14:41

F66r48a53n59t32i23š81e51k 41V90a34n89ě12k 1697444827397

Co, když dopravce daný typ vlaku chtít nebude? To se pak státní vlaky budou válet depu?

0/0
24.8.2016 13:11

R51a58d41e17k 80N38o33v34o45t32n34ý 5788102496455

Ne, bude to tak, že bude trať, budou vlaky a dopravci budou soutěžit o provozování konkrétních vlaků na konkrétní trati. Pokud jej dopravce chtít nebude, nebude se hlásit do soutěže.

+1/0
24.8.2016 14:37

J74a83n 30Č49e40k62a83l 7319965704744

Přesně tak, kraj je v tu chvíli objednatel, a může si namísto parametrů vozidel určit rovnou přesný typ, případně je sám koupit a dát jako podmínku jejich použití... Pokud vím, dělá to takhle třeba Porýní...

+1/0
24.8.2016 14:44

J97a72n 44J43e23m12e88l25k86a 1215270

Není to zcela pravda. Na rychlících Ostrava Opava Krnov, Olomouc, Krnov Jeseník jezdí to nejnovější, nejpohodlnější a nejlepší, co česká regionální železnice za dlouhou dobu měla. 842/843. A je to na tomto místě zcela dostatečné. (ano je to 20 roků staré, no a co)

Problém je s OS, kdy například na Opava Krnov jezdí 810ka. Do těchto os by měly jít evropské peníze.

Rychlíky Ostrava, Krnov, Jeseník, nic nepotřebují, jsou výborné. Přesto Ťok chystá tyto jednotky nahradit (z EU peněz) a dělat soutěž.

Navíc nyní bude Opava Krnov opravená na 120. Ostrava Opava je již taky opravená na 100. Zajimavá logika - opravíme za státní peníze, okamžitě zprivatizujeme.

Nejlepší řešení, kdyby se opakoval přístup OPD 1. České dráhy by si dle životního cyklu vlaku a stáři samy určily pod dohledem, kde je třeba nové vlaky. Vlastnily je.

Ťok to evidentně neumí.

Ostrava, Frýdek Místek, Frenštát. Tam je to otázka, co tam má jezdit. Stačilo by možná první omezit vaty - 3 minuty čekání Frýdlant nad Ostravicí (o 2 zastávky dál křižování 5 minut Kunčice), 5 minut Frýdek Místek. Dát automatické dveře, zastávky na znamení (Kunčičky)

Protože stát opět s modernizací neudělal elektrifikaci Ostrava Frenštát. A neudělá asi. Udělá možná dvoukolejku a elektrifikaci, ale pouze do Frýdku Místku - vyhýbacího bodu. Ne třeba jednu zastávku za.. Aby šlo plynule křižovat.

Jinak pan Novák: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/215452801240005/

0/0
24.8.2016 11:41

J95a84n 20Č29e35k85a90l 7569715414514

Ona se bude někomu fyzicky prodávat trať Opava-Krnov? ;-D;-D;-D

0/0
24.8.2016 14:45

J88a25n 28J49e93m52e76l66k36a 1445450

Ne, jen se zasmluvní na 15 let, což je zatraceně dlouhá doba.

0/0
24.8.2016 20:31

A15l39a60n 89Ř12e18p31k88a 4835616

Co je třeba na tomhle, což tam zčásti jezdí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php proboha zastaralého? Je to náhodou velice pohodlný vlak, a Regionova taky není k zahození.

0/0
24.8.2016 11:00

M33a57r86t44i39n 20K36a97r40á49s98e43k 9558823288258

No zrovna regionova je solidni strep (na male lokalky v pohode, ale tohle docela velka a vytizena trat)....

Vlak v odkazu je docela v pohode interierem, nicmene jezdi tam i spousta vagone lehce v rozkladu (ono pri nakupu novych vlaku/vagonu se zpravidla nevyhody vse co tam jezdi, ale jen ta nejhoris cast). Problem s vlakem z odkazu je jeho extremni pomalost...

+1/0
24.8.2016 11:10

A73l18a46n 47Ř29e84p81k59a 4795796

Jasně, jde o tyhle voze na trase - Ova - FM -Frýdlant - Frenštát http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bt.php . Souhlasím, že jsou nic moc a patří už spíš do šrotu... nebo aspon na kompletní modernizaci

0/0
24.8.2016 11:48

M68a44r83t81i35n 81K56a88r64á67s40e14k 9638413498688

Na druhou stranu, mne uprimne na teto trase nevadi ani tak stary kozenkovy vagon, jako to, ze ty vlaky jezdy extremne pomalu a kvuli jendokolejne trati se muzi krizovat (kvuli tomu kazdy, kdo si tomuze dovolit jezdi autem, coz zabere cca tretinu casu oproti vlaku (nekomu i mene, kdyz nema moc idealni spojeni)...

+2/0
24.8.2016 12:16

M94a94t46ě70j 83K76o70n86v44a23l51i45n42a 8489745363

Nové soupravy Regionova??? Komu se kdo snaží namluvit, že se jedná o nové soupravy.....

+3/0
24.8.2016 9:21

J64a58n 51Č91e23k58a23l 7269865654284

Ono to tak nějak vystihuje styl myšlení ČD. Dokud budou tvrdit, že je Regionova moderní, nebo dokonce nové vozidlo, tak se nikam nepohnou...

btw: ony koneckonců už i první kusy Elefantů začínají stárnout...

0/0
24.8.2016 9:32

M60a83r69t53i15n 97K60a88r85á23s18e95k 9908733968478

No elefanty sice starnou, ale zivotnost vlakove soupravy je az 60 let, to maji jeste dost casu :-D

+1/0
24.8.2016 11:00

J21a40n 21Č56e26k91a13l 7489155894574

Toho se právě obávám, že na nich bude nálepka "nového vozidla" dalších 50 let, jak na žabotlamech...;-D

0/0
24.8.2016 14:39

M54a46r80t30i83n 27K58a20r12á73s69e46k 9478803588878

Proc noveho -proste je to porad moderni vozidlo splnujici aktualni standardy, to jestli je ta souprava stara 2 roky nebo 20 je celkem jedno....

I regiojet nebo CD maji spoustu starych vagonu, ktere ale prosly rekonstrukci a navzdory svemu stari jde o slusne moderni vozy....

0/0
24.8.2016 14:45

J23a56n 62Č59e28k26a20l 7129855754194

Rekonstrukce ano, ale pokud k ní za těch nějakých 10 let dojde. A standardy se mění... Ano, mají klimu a jsou nízkopodlažní, ale spousta věcí je na nich už opotřebených, některé dokonce ještě nemají uzavřený systém WC, o nějakém grafickém informačním systému nebo wifině ani nemluvě...

Abych to shrnul - považuji je za dobrá vozidla, v současnosti plně postačující, ale nemělo by se z toho stát dogma, abychom za 20 let stále neslyšeli "tam jezdí Elefanty, tudíž to není třeba řešit"...

0/0
24.8.2016 14:49

M11a68r79t30i48n 25K49a15r51á15s92e33k 9788423628938

No tak resit nove soupravy potreba nebude, bude treba resit samozrejme rekonstrukce a orpavy interieru, ty informacni systemy apod. Ze nektere elefanty ani nemaji moderni wc to jsem netusil teda 8-o

0/0
24.8.2016 14:52

A72l51a92n 72Ř75e66p13k89a 4915526

Stárne už i Pendolino nakonec :D , ale tam se už plánuje facelift interiéru a bude zase jako nové ;)

0/0
24.8.2016 11:02

J39a39n 37Č36e78k43a18l 7189565514314

Jj, a je to jedině dobře. Upřímně, docela mne překvapilo, že to někoho u ČD napadlo, obával jsem se, že to bude jezdit až do rozpadnutí, jako obvykle...

0/0
24.8.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz