Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze na nové vlaky nebudou, tvrdí kraj. Ministerstvo to odmítá

Železniční tratě mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí, Ostravou a Valašským Meziříčím nebo Krnovem a Jeseníkem. Nejen tady jezdí zastaralé vlakové motorové soupravy s průměrným stářím třiadvacet let. Obnova vozového parku ale podle krajského úřadu dál vázne a na vině je ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a32r56o86s37l42a39v 24Š89k60o44d59a 6974468149531

Nejdriv at opravi a modernizuji tratě. Pak at porizuji vlaky. Huntovat nove vlaky na desolatnich tratich je ekonomický protiproud.

0/0
24.8.2016 22:56

J17i27ř82í 54K88o39c14u60r90e45k 6395194865468

Aha už to chápu. Regionova je nové vozidlo. Vždyť přece má novou cedulku. (A původní podvozek).

0/0
24.8.2016 15:59

J90i85ř48í 96K82o67c52u40r86e34k 6875324195778

Ten průměrný věk 23 roků, kde na něj přišli.

0/0
24.8.2016 15:59

J19a54r58e93k 91K23a95l84i65v27o49d80a 7276943951906

V roce 2018 by se měly objevit nové vlaky na trati Ostrava - Frýdlant,která by se měla elektrifikovat.... to to má být v roce 2018 hotové?

0/0
24.8.2016 15:54

J12a29n 37J52e69m58e20l10k63a 1465100

Nemyslím si. 2019 možná někde kopnou do země. V úseku Ostrava Frýdek možná zdvoukolejnění. Nic moc není připraveno. O elektrifikaci Frýdlant Frýdek nevím, že má být. Bohužel.

0/0
24.8.2016 20:29

J75a39r57e66k 65K30a35l51i45v86o44d27a 7736493161306

Dávalo by to smysl, přeci by nejezdily do Frýdky elektrické jednotky a tam se nepřestupovalo do motoráků....

0/0
24.8.2016 23:53

P30e57t11r 49N56o44v94o31t67n94y 1651180601

Vlakopujcovna dobry. A kdo se o ty vlaky bude starat?

+1/0
24.8.2016 13:25

J44a57n 40Č55e22k29a54l 7179605824604

V ideálním světě by to zvládlo pár referentů s počítačem a telefonem do už stávajících dílen, nebo ještě lépe údržba nasmlouvaná přímo od výrobce. V případě státního aparátu to vidím na aspoň dva úřady, tři komise, a tak 500 nových úředníků...

+1/0
24.8.2016 14:41

F91r53a59n14t67i12š63e13k 62V37a88n51ě61k 1957534417437

Co, když dopravce daný typ vlaku chtít nebude? To se pak státní vlaky budou válet depu?

0/0
24.8.2016 13:11

R35a98d70e63k 27N89o11v38o14t70n60ý 5308602226695

Ne, bude to tak, že bude trať, budou vlaky a dopravci budou soutěžit o provozování konkrétních vlaků na konkrétní trati. Pokud jej dopravce chtít nebude, nebude se hlásit do soutěže.

+1/0
24.8.2016 14:37

J74a49n 57Č12e83k90a63l 7649415624544

Přesně tak, kraj je v tu chvíli objednatel, a může si namísto parametrů vozidel určit rovnou přesný typ, případně je sám koupit a dát jako podmínku jejich použití... Pokud vím, dělá to takhle třeba Porýní...

+1/0
24.8.2016 14:44

J32a54n 16J77e58m68e87l20k81a 1605220

Není to zcela pravda. Na rychlících Ostrava Opava Krnov, Olomouc, Krnov Jeseník jezdí to nejnovější, nejpohodlnější a nejlepší, co česká regionální železnice za dlouhou dobu měla. 842/843. A je to na tomto místě zcela dostatečné. (ano je to 20 roků staré, no a co)

Problém je s OS, kdy například na Opava Krnov jezdí 810ka. Do těchto os by měly jít evropské peníze.

Rychlíky Ostrava, Krnov, Jeseník, nic nepotřebují, jsou výborné. Přesto Ťok chystá tyto jednotky nahradit (z EU peněz) a dělat soutěž.

Navíc nyní bude Opava Krnov opravená na 120. Ostrava Opava je již taky opravená na 100. Zajimavá logika - opravíme za státní peníze, okamžitě zprivatizujeme.

Nejlepší řešení, kdyby se opakoval přístup OPD 1. České dráhy by si dle životního cyklu vlaku a stáři samy určily pod dohledem, kde je třeba nové vlaky. Vlastnily je.

Ťok to evidentně neumí.

Ostrava, Frýdek Místek, Frenštát. Tam je to otázka, co tam má jezdit. Stačilo by možná první omezit vaty - 3 minuty čekání Frýdlant nad Ostravicí (o 2 zastávky dál křižování 5 minut Kunčice), 5 minut Frýdek Místek. Dát automatické dveře, zastávky na znamení (Kunčičky)

Protože stát opět s modernizací neudělal elektrifikaci Ostrava Frenštát. A neudělá asi. Udělá možná dvoukolejku a elektrifikaci, ale pouze do Frýdku Místku - vyhýbacího bodu. Ne třeba jednu zastávku za.. Aby šlo plynule křižovat.

Jinak pan Novák: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/215452801240005/

0/0
24.8.2016 11:41

J96a73n 63Č58e75k63a41l 7129815114254

Ona se bude někomu fyzicky prodávat trať Opava-Krnov? ;-D;-D;-D

0/0
24.8.2016 14:45

J29a76n 22J48e50m56e52l70k43a 1385110

Ne, jen se zasmluvní na 15 let, což je zatraceně dlouhá doba.

0/0
24.8.2016 20:31

A71l66a55n 32Ř35e22p90k41a 4495406

Co je třeba na tomhle, což tam zčásti jezdí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php proboha zastaralého? Je to náhodou velice pohodlný vlak, a Regionova taky není k zahození.

0/0
24.8.2016 11:00

M18a61r52t82i48n 34K24a10r33á38s79e53k 9178353388658

No zrovna regionova je solidni strep (na male lokalky v pohode, ale tohle docela velka a vytizena trat)....

Vlak v odkazu je docela v pohode interierem, nicmene jezdi tam i spousta vagone lehce v rozkladu (ono pri nakupu novych vlaku/vagonu se zpravidla nevyhody vse co tam jezdi, ale jen ta nejhoris cast). Problem s vlakem z odkazu je jeho extremni pomalost...

+1/0
24.8.2016 11:10

A20l28a40n 67Ř20e27p82k94a 4125956

Jasně, jde o tyhle voze na trase - Ova - FM -Frýdlant - Frenštát http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bt.php . Souhlasím, že jsou nic moc a patří už spíš do šrotu... nebo aspon na kompletní modernizaci

0/0
24.8.2016 11:48

M13a52r37t29i21n 50K60a84r20á25s68e64k 9118323378698

Na druhou stranu, mne uprimne na teto trase nevadi ani tak stary kozenkovy vagon, jako to, ze ty vlaky jezdy extremne pomalu a kvuli jendokolejne trati se muzi krizovat (kvuli tomu kazdy, kdo si tomuze dovolit jezdi autem, coz zabere cca tretinu casu oproti vlaku (nekomu i mene, kdyz nema moc idealni spojeni)...

+2/0
24.8.2016 12:16

M20a10t30ě28j 59K30o92n68v11a72l11i81n29a 8909785563

Nové soupravy Regionova??? Komu se kdo snaží namluvit, že se jedná o nové soupravy.....

+3/0
24.8.2016 9:21

J80a52n 31Č70e71k14a26l 7399915314244

Ono to tak nějak vystihuje styl myšlení ČD. Dokud budou tvrdit, že je Regionova moderní, nebo dokonce nové vozidlo, tak se nikam nepohnou...

btw: ony koneckonců už i první kusy Elefantů začínají stárnout...

0/0
24.8.2016 9:32

M23a96r55t26i17n 39K49a17r81á74s83e45k 9818593688278

No elefanty sice starnou, ale zivotnost vlakove soupravy je az 60 let, to maji jeste dost casu :-D

+1/0
24.8.2016 11:00

J48a48n 78Č64e29k45a22l 7839585114654

Toho se právě obávám, že na nich bude nálepka "nového vozidla" dalších 50 let, jak na žabotlamech...;-D

0/0
24.8.2016 14:39

M96a15r82t89i36n 38K16a79r71á54s55e92k 9518793838958

Proc noveho -proste je to porad moderni vozidlo splnujici aktualni standardy, to jestli je ta souprava stara 2 roky nebo 20 je celkem jedno....

I regiojet nebo CD maji spoustu starych vagonu, ktere ale prosly rekonstrukci a navzdory svemu stari jde o slusne moderni vozy....

0/0
24.8.2016 14:45

J81a95n 16Č48e21k13a85l 7779895224664

Rekonstrukce ano, ale pokud k ní za těch nějakých 10 let dojde. A standardy se mění... Ano, mají klimu a jsou nízkopodlažní, ale spousta věcí je na nich už opotřebených, některé dokonce ještě nemají uzavřený systém WC, o nějakém grafickém informačním systému nebo wifině ani nemluvě...

Abych to shrnul - považuji je za dobrá vozidla, v současnosti plně postačující, ale nemělo by se z toho stát dogma, abychom za 20 let stále neslyšeli "tam jezdí Elefanty, tudíž to není třeba řešit"...

0/0
24.8.2016 14:49

M93a76r83t71i66n 16K72a51r11á97s83e57k 9178753788968

No tak resit nove soupravy potreba nebude, bude treba resit samozrejme rekonstrukce a orpavy interieru, ty informacni systemy apod. Ze nektere elefanty ani nemaji moderni wc to jsem netusil teda 8-o

0/0
24.8.2016 14:52

A71l91a55n 36Ř84e45p49k40a 4865526

Stárne už i Pendolino nakonec :D , ale tam se už plánuje facelift interiéru a bude zase jako nové ;)

0/0
24.8.2016 11:02

J62a53n 93Č28e15k10a23l 7709215134864

Jj, a je to jedině dobře. Upřímně, docela mne překvapilo, že to někoho u ČD napadlo, obával jsem se, že to bude jezdit až do rozpadnutí, jako obvykle...

0/0
24.8.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.