- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zastávky na znamení mi nevadí, důsledné dodržování jízdních řádů nelze z "objektivních příčin" zajistit a výmluva se vždy najde. Více by mne zajímalo, jakým způsobem dá řidiči cestující znamení, že chce vystoupit předními dveřmi. U některých trolejbusů u předních dveří mačkám před vystoupení tlačítko předvolby otevření dveří a to se nerozsvítí. Měl jsem již několik sporů s řidičem, který tvrdil, že jsem tlačítko nezmáčknul (Opět za to může ten proradný cestující!). Nikde jinde (tramvaj, autobus) jsem se s tím zatím nesetkal, jen v některých trolejbusech. Pánové z DPO, zkuste to sjednotit, aby se tato předvolba chovala všude stejně!!! PS: Dotaz na DPO nepíšu, neboť asi bych si již teď dovedl představit, co mi odpoví.........
Ano, dopravce možná ušetří energii, ale vykoumat na to jízdní řády...
Pokud se napíší na průjezd, pak při zastavování bude spoj chytat zpoždění (čímž by po pár takových zastaveních rozsypou přestupy). A když zůstanou JŘ jak jsou a zastavovat se nebude, poplíží se bus mezi zastávkami třicítkou (aby nejel napřed, tam je tolerováno max. pár sekund) a za ním kolona aut.
Nikoliv.
Můj kamarád na to napsal diplomovou práci. Jeho závěry na vybraných linkách byly takové, že ušetřil vozokilometry, počet vypravených vozidel a snížil provozní dobu vozidel na linkách.
Dále se zastávkami na znamení dojde k úspoře jízdní doby, což znamená zvýšení cestovní rychlosti. O finančních úsporách není třeba pochybovat.
Díky matematickým metodám GOP-1 a GOP-2 prof. Černého můžete jízdní dobu během linky vypočítat tak, že pomyslný vyrovnávací čas kvůli zpožděním můžete "spotřebovávat" během jízdy spoje.
Takže katastrofické scénáře, které popisujete, se za použití moderních technologií a vědeckých metod konat nebudou. Bohužel o tyto zlepšováky nikdo moc nestojí, protože někteří současní dopravci nemají mentální kapacitu na to tyhle matematické modely pochopit a budou si to raději dělat po svém. Stejně špatně jako dosud.