Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamera na železničním přejezdu u Ostravy odhalí průjezd na červenou

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery. A na dětských hřištích by se mělo objevit více cvičných přejezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e97t38r 43B49á33č17a 8865446625935

A jak trapna kamera zvysi bezpecnost?

Tim, ze nekoho zkasiruje az po cinu? Uzasny.

0/−1
7.9.2016 16:03

I54v66a 86V40a53l31č30í31k25o37v29á 3770439219

8-o8-o8-o

0/0
25.9.2016 11:56

P71e25t24r 10B51r55e94j65c24h33a 6412519640

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/kamera-prejezd-prujezd-na-cervenou-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160905_2271098_ostrava-zpravy_jog

Bezpečnějšími je rozhodně neudělají. Jen pomůžou zpětně dokázat kdy tam kdo vjel. Jestli dokážou někoho odradit aby tam vjel si nejsem jistý. Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne.

+5/0
6.9.2016 0:22

P74e13t45r 56B92á87č93a 8575806365285

"Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne."

Presne tak, dalsi z trapnych zvastu a vymlouvani se na bezpecnost, ale zaroven moc hezky privydelek a to se nam hodi.

0/0
7.9.2016 16:04

J79i14ř63í 92K72o32c46u69r19e65k 6165214455718

Kamera není prevence, jen represe. Idiot idiotem zůstane. Odebrání řidičského oprávnění nad 3,5 tuny v případě nehody na 10 let, bez nehody na rok by mělo následovat po zcela jasném projetí červené. Vím, že když blikne 5 metrů před autem, tak se nedá zastavit včas. Proč nad 3,5 tuny? Po srážce s osobákem nebo dodávkou je nižší pravděpodonost škody.

A jediné pořádné řešení je nadjezd nebo podjezd. Když stavěli v 50 letech novou železnici Brno-Havlíčkův Brod, tak ji postavili tak, že je na ní jediný přejezd. Je stavěná na 80-120 km/h a přesto raději takto. Ponechávat přejezdy je nesmysl. Obzvlášť na koridoru, kde jezdí přes 100 vlaků denně. Chápu, jsou místa kde by to bylo zatraceně drahé, ale zrovna tady je cca 60 metrů nato, aby silnice klesla pod štreku do podjezdu. Promarněná příležitost při koridorizaci.

+3/−1
6.9.2016 0:09

M30a62r52e97k 71Š31i26m30o89n 2774657498348

Kdy bude to automatické zasílání pokut? Kvůli 5km/h v tunelu to jde, ale kvůli červené na přejezdu, která ohrožuje životy to nejde?

+2/0
5.9.2016 23:09

M83a30r49e33k 76K67o42s73t32e74l89e11c30k59ý 6183156948

To je stejné jako s vážením aut. Mocná lobby si to zřejmě nepřeje!

Je jednodušší a výnosnější buzerovat tisíce jednotlivých ovčanů za 5 km/h než pár přepravních firem za auta přeložená o několi tun. Když se bude vědět, kde jsou kamery, tak si každý dá pozor a na přejezd nevjede, takže kamera nebude vynášet a investice se nevrátí.

Kamery na přejezdu ve Studénce jsou. A slyšeli jste někdy, kolik hříšníků zachytily a jak byli potrestáni? Pokud se nic nestalo, tak to nikdo neřeší.

0/0
6.9.2016 10:58

K65a47r39e45l 57W25a73t94z38k37o 9566587867436

Investice se vrátí v bezpečnosti přejezdu, stačí aby zabránily jedné větší nehodě a jsou kamery zaplacené. Nehledě na zraněné nebo mrtvé.

0/0
6.9.2016 20:23

P13a93v66e95l 45Ř34a44p65e86k 7672146869885

Na železničních přejezdech, kde je traťová rychlost od stanovené hodnoty nahoru, by měl být zcela vyloučen vjezd nákladních automobilů od určité hmotnosti. Při porušení automaticky obvinění z obecného ohrožení a nepodmíněný trest odnětí svobody.

Odůvodnění: Přejezdy historicky vznikaly v době těžkých parních lokomotiv, kdy se po cestách pohybovaly akorát lehké koňské povozy. Dnes je situace opačná. Po kolejích jezdí vysokou rychlostí lehké soupravy a kříží jim cestu kamiony o hmotnosti desítek tun.

0/−1
5.9.2016 23:04

J30i33ř80í 29K95o69c80u72r69e82k 6855534835908

Jojo, 385 tun pendolína, to je lehoučká souprava. Takový Malý bejček s 52 tunami to je proti tomu těžká váha. Asi jste myslel Bugatku/Škotra se 175 tunami (s tendrem), ale to už dávno jezdila těžká nákladní auta.

Ty opravdu těžké mašiny byste musel hledat na jiném kontinentě. NYC Niagara (410 tun vč. tendru) už se začíná tomu Pendolínu rovnat.

A neřekl jste, v jaké rychlosti. Ech a co dělat, když jediný způsob, jak dostat náklad na místo určení vede přes přejezd. Stavíme most pro pěší ...

+1/0
5.9.2016 23:50

P17a13v72e14l 45Ř75a26p13e67k 7272656519185

Tohle si snad ani nezaslouží komentář.

0/0
6.9.2016 6:43

M59i40r12o73s57l89a21v 86K15a18š14p75a38r 3902727311301

"Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery." Tím že na přejezd umístíme kameru nezpůsobíme že bude přejezd bezpečnější,rozhodně ale vybereme víc peněz:-)

+3/−2
5.9.2016 22:49

K95a22r58e79l 59M73a79l63í41k 1813520545168

Ja bych ten prejezd v Polance zrusil uplne,udelal bych podjezd,vyskove by to slo. I vikendu jsem byl svedkem,jak zavory sly nahoru,vjel tam cyklista a hned sly zavory dolu.Pekne blbe to maji vyresene,vlaky tam jezdi furt a synchronizace zadna...

+1/−1
5.9.2016 22:36

M77a60r78t14i39n 64P20o51s82p79í36š11i94l 8265661956417

a určitě, když tam vjížděl, neblikala červená?

+1/0
5.9.2016 22:46

M98a86r21e94k 94Š44i54m94o10n 2594527988778

Závory nejsou směroplatné, říkala Máňa. Rozhoduje světlo. Ale rozhodně souhlasím s tím, že pokud je už světelná výstraha a pokračuje kvůli jinému vlaku, tak by závory nahoru jít neměly. Taková úprava software by snad neměl být problém.

+1/0
5.9.2016 23:11

T35o79m14á62š 63M96á96l76e22k 9671903650842

Tady uprava software nepomuze. Stava se to ve chvili, kdy prejezd vi, ze vlak uz ho prejel a zadny dalsi neni v priblizovacim useku. V tu chvili se zacnou zvedat zavory. Pokud dojde k vjezdu vlaku v protismeru do priblizovaciho useku a svetla se jeste nevypla, pujdou zavory dolu hned. Pokud uz se vypla, tak bude standardni predzvaneni a potom pujdou zavory. Popsana situace nijak jinak resit nejde.

0/0
6.9.2016 0:25

P69e75t10r 33M72a83t47ě73j 8846211540294

Na tomto přejezdu jsem měl osobní zkušenost s tím, že jsem dojel na přejezd a zcela protismyslně zastavil, nevím proič, ale zastavil. červené světlo neblikalo, závotry nahoře a přede mnou projelo pendolíno. Mám na to svědky. Jen to nikoho na dráze ani CTV nezajímalo... kamera může potvrdit , že se to stalo....

0/0
8.9.2016 11:29

J65o65s82e69f 84T68l20a90m40s79a 7571740253217

Kvůli tupcům, co neumí dodržovat základní pravidla, musí stát či obce utrácet nemalé finance. Je snad problém zastavit na červenou?

+4/−1
5.9.2016 21:58

M13a42r44t12i19n 97P36o14s77p68í34š33i59l 8285361936877

stát či obce? Já, Vy, Ty, každý z nás.

0/0
5.9.2016 22:50

J15a29n 51J18e77m41e21l39k97a 1155960

Je to dobře, to je nebezpečný přejezd. Pokud se dobře nastaví čas, od kterého se bude pokutovat.

0/0
5.9.2016 21:50

M74a77r44e29k 75K96o67s36t70e52l76e51c19k66ý 6393776908

V čem je přejezd nebezpečný? Nebezpečně si počínají lidé, kteří ho užívají.

Kamery nic nevyřeší, pokud se dostraečně rychle všichni nedozvíme o výsledku jejich instalace - kolik hříšníků bylo přistiženo a jak s nimi bylo naloženo.

0/0
6.9.2016 11:04

J25a43k85u41b 22S53e62k86e19r91a 6616330656705

Zeleznicni prejezd v Polance nad Odrou je ucebnicovy priklad, jak prejezd nestavet. Jezdim tam denne. Je v obou smerech za zatackou, ukoncuje se na nem cyklostezka, ktera meri neuveritelnych 300m a cykliste v jednom smeru museji pred prejezdem krizit silnici aby se na ni dostali (PCR rada vybira pokuty 100m za nim u tech, kteri se krizeni chteji vyhnout a pokracuji onech 300m! po silnici. Dalsi specialitkou tohoto zel. prejezdu je to, za za nim po smeru jizdy se nachazeji autobusove zastavky, takze auta museji v kolone cekat (casto i na prejezdu) nez odjede autobus. Super ne? A na zaver bizarnosti tohoto prejezdu je je fakt, ze se hned za nim nachazi mala zeleznicni stanice, kde zastavuji regionalni vlaky a to znamena, ze zavory zustavaji dole, dokud neodjede vlak.

Proto se mi uda logicke cpat miliony do kamer, misto toho, aby nekdo inteligentni situaci konstruktivne resil!! Ale co, az se tam neco fakt vazneho stane, alespon budeme mit zabery ve full HD...

+8/0
5.9.2016 21:04

J97i68n37d97ř80i92c56h 88Š40k51o38p36e61k 4445761740655

ať je přejezd normální či není, každopádně jet v koloně a zastavit na přejezdu dokáže jen hodně omezený trouba

+3/0
5.9.2016 21:25

R67o73m80a60n 16Č89e62s88l46á32r 6751224201570

Dnes a denně na cestách člověk potká podivná individua.

Spousta lidí má spoustu let řidičák, málokdo si pamatuje aspoň něco málo z vyhlášky. Taková banalita, že se do křižovatky nemá vjíždět pokud ji nemůžete bezpečně projet, bohužel patří mezi snadno zapomenutelné...

+2/0
5.9.2016 23:45

J43i18ř28í 20K80o20c97u11r79e20k 6315864965118

Jsou přejezdy, kde čumák osobáku strčíte až pod (neexistující) závoru, abyste viděl. Budka velikosti dvou TOI TOI (tatí, tam sedí ten pán co stahuje závory, žejo?) a před tím čtyřmetrové bujné křoví. Modlete se, jestli to stihnete s traktorem i s vlečkou.

0/0
5.9.2016 23:54

J69i24ř36í 35S74m25a86z66a97l 2957272184312

Proč jsem v poslední době viděl už dvě videa s vlaky, jedno pendolino a druhej byl rychlik, kdy v obou případech vjel na přejezd polák s červenou Scanií???

0/−1
5.9.2016 20:59

T18o27m14á19š 65Z63e38m28a77n 3275358574635

Ano opět jde jen o pokuty:

"Kromě snímání umí tento systém automaticky generovat záznamy použitelné pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů"

Až to bude umět zastavit přijíždějící vlak,tak to bude řešením.

+2/−6
5.9.2016 20:42

J84i56n74d78ř79i95c67h 75Š91k45o62p61e85k 4845821280315

nesouhlas a kravina

Pokud by systém měl zastavovat vlaky, tak budou slušní opět doplácet na lumpy. Tzn. systém musí umět snímat ignoranty zákona, aby mohlo dojít k jejich potrestání

+2/−1
5.9.2016 21:26

T60o22m83á92š 88Z79e71m91a27n 3765418464405

Existují i jiné případy, než že na přejezd vjede opilý polák..

Čidlo varující vlak by reagovalo i na nechody a poruchy.

0/−1
5.9.2016 22:55

J94i58ř17í 48K66o32c81u50r30e47k 6375344505518

Porucha přejezdu se závorami: Závory jdou dolů. A to i v případě ztráty napájení. Zhasnutá světla = přejezd má jen kříže.

+1/0
5.9.2016 23:56

L22i72b12o12r 52V43e94s97e14l95ý 2519106632852

Porucha přejezdu automaticky neznamená, že závory půjdou dolů.

0/0
7.9.2016 19:08

J98i18ř13í 50P97r60ů98š31a 7655372765439

Jakým způsobem kamera zvýší bezpečnost na přejezdu? Jen umožní vychovávat řidiče,ale na přímo bezpečnost to bude mít zanedbatelný vliv.

+5/−1
5.9.2016 20:41

K60a97r78e70l 62W55a61t54z31k50o 9146147387436

Ono pár mastnejch pokut časem naučí blby dodržovat předpisy. V tomto případě s kamerami plně souhlasím. R^

+2/−1
5.9.2016 20:54

S87t61a62n18i44s69l79a81v 86K44r47e28j30c10a52r 6617736803464

Ale ono není ve vyhlášce, povinnost respektování výstražných bezpečnostních zařízení na železničních přejezdech, výjezdech IZS ? Zkuste si zopakovat pararafy vyhlášky!! A otázka zastavení rozjeté mnohatunové železniční soupravy nemá cenu komentovat, svědčí to o nízké úrovni .. pisatele!!

0/0
5.9.2016 21:25

J24a66n 61B47a16b27j80a46k 5175335539862

Ono přeci vychovaní řidiči jsou základ bezpečnosti v dopravě, ne? A stanovit pokuty např. ve výši ceny vozidla, se kterým se přestupku dopustí, tak by ti nevychovatelní přišli o možnost chovat se nebezpečně. Připomíná mi to situaci v obecné škole - "třída, která přivede učitelku do blázince" vs. "řidiči, kteří způsobí vykolejení vlaku a smrt cestujících" prostě vyžadují speciální přístup...

0/−1
5.9.2016 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.