Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamera na železničním přejezdu u Ostravy odhalí průjezd na červenou

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery. A na dětských hřištích by se mělo objevit více cvičných přejezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e11t18r 66B75á68č69a 8985806265535

A jak trapna kamera zvysi bezpecnost?

Tim, ze nekoho zkasiruje az po cinu? Uzasny.

0/−1
7.9.2016 16:03

I23v54a 27V50a60l37č11í94k91o89v89á 3440459529

8-o8-o8-o

0/0
25.9.2016 11:56

P29e23t93r 50B32r16e95j59c13h82a 6412279120

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/kamera-prejezd-prujezd-na-cervenou-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160905_2271098_ostrava-zpravy_jog

Bezpečnějšími je rozhodně neudělají. Jen pomůžou zpětně dokázat kdy tam kdo vjel. Jestli dokážou někoho odradit aby tam vjel si nejsem jistý. Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne.

+5/0
6.9.2016 0:22

P30e12t65r 33B37á10č25a 8745586725245

"Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne."

Presne tak, dalsi z trapnych zvastu a vymlouvani se na bezpecnost, ale zaroven moc hezky privydelek a to se nam hodi.

0/0
7.9.2016 16:04

J55i73ř25í 50K20o88c78u65r72e23k 6555554745578

Kamera není prevence, jen represe. Idiot idiotem zůstane. Odebrání řidičského oprávnění nad 3,5 tuny v případě nehody na 10 let, bez nehody na rok by mělo následovat po zcela jasném projetí červené. Vím, že když blikne 5 metrů před autem, tak se nedá zastavit včas. Proč nad 3,5 tuny? Po srážce s osobákem nebo dodávkou je nižší pravděpodonost škody.

A jediné pořádné řešení je nadjezd nebo podjezd. Když stavěli v 50 letech novou železnici Brno-Havlíčkův Brod, tak ji postavili tak, že je na ní jediný přejezd. Je stavěná na 80-120 km/h a přesto raději takto. Ponechávat přejezdy je nesmysl. Obzvlášť na koridoru, kde jezdí přes 100 vlaků denně. Chápu, jsou místa kde by to bylo zatraceně drahé, ale zrovna tady je cca 60 metrů nato, aby silnice klesla pod štreku do podjezdu. Promarněná příležitost při koridorizaci.

+3/−1
6.9.2016 0:09

M58a20r56e62k 50Š43i19m42o34n 2804917358668

Kdy bude to automatické zasílání pokut? Kvůli 5km/h v tunelu to jde, ale kvůli červené na přejezdu, která ohrožuje životy to nejde?

+2/0
5.9.2016 23:09

M61a44r29e76k 69K49o79s93t58e89l55e48c23k14ý 6743546878

To je stejné jako s vážením aut. Mocná lobby si to zřejmě nepřeje!

Je jednodušší a výnosnější buzerovat tisíce jednotlivých ovčanů za 5 km/h než pár přepravních firem za auta přeložená o několi tun. Když se bude vědět, kde jsou kamery, tak si každý dá pozor a na přejezd nevjede, takže kamera nebude vynášet a investice se nevrátí.

Kamery na přejezdu ve Studénce jsou. A slyšeli jste někdy, kolik hříšníků zachytily a jak byli potrestáni? Pokud se nic nestalo, tak to nikdo neřeší.

0/0
6.9.2016 10:58

K73a56r90e74l 77W88a68t21z17k39o 9156227487446

Investice se vrátí v bezpečnosti přejezdu, stačí aby zabránily jedné větší nehodě a jsou kamery zaplacené. Nehledě na zraněné nebo mrtvé.

0/0
6.9.2016 20:23

P58a84v31e26l 31Ř52a46p84e15k 7942636109305

Na železničních přejezdech, kde je traťová rychlost od stanovené hodnoty nahoru, by měl být zcela vyloučen vjezd nákladních automobilů od určité hmotnosti. Při porušení automaticky obvinění z obecného ohrožení a nepodmíněný trest odnětí svobody.

Odůvodnění: Přejezdy historicky vznikaly v době těžkých parních lokomotiv, kdy se po cestách pohybovaly akorát lehké koňské povozy. Dnes je situace opačná. Po kolejích jezdí vysokou rychlostí lehké soupravy a kříží jim cestu kamiony o hmotnosti desítek tun.

0/−1
5.9.2016 23:04

J11i24ř36í 38K43o87c46u16r44e44k 6905834555608

Jojo, 385 tun pendolína, to je lehoučká souprava. Takový Malý bejček s 52 tunami to je proti tomu těžká váha. Asi jste myslel Bugatku/Škotra se 175 tunami (s tendrem), ale to už dávno jezdila těžká nákladní auta.

Ty opravdu těžké mašiny byste musel hledat na jiném kontinentě. NYC Niagara (410 tun vč. tendru) už se začíná tomu Pendolínu rovnat.

A neřekl jste, v jaké rychlosti. Ech a co dělat, když jediný způsob, jak dostat náklad na místo určení vede přes přejezd. Stavíme most pro pěší ...

+1/0
5.9.2016 23:50

P64a62v19e73l 80Ř19a54p95e63k 7902876539115

Tohle si snad ani nezaslouží komentář.

0/0
6.9.2016 6:43

M51i87r50o95s21l77a67v 66K96a79š11p71a34r 3112377231501

"Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery." Tím že na přejezd umístíme kameru nezpůsobíme že bude přejezd bezpečnější,rozhodně ale vybereme víc peněz:-)

+3/−2
5.9.2016 22:49

K40a41r74e91l 80M32a95l30í81k 1893750145598

Ja bych ten prejezd v Polance zrusil uplne,udelal bych podjezd,vyskove by to slo. I vikendu jsem byl svedkem,jak zavory sly nahoru,vjel tam cyklista a hned sly zavory dolu.Pekne blbe to maji vyresene,vlaky tam jezdi furt a synchronizace zadna...

+1/−1
5.9.2016 22:36

M44a49r88t86i94n 28P93o47s79p16í86š92i67l 8815181126567

a určitě, když tam vjížděl, neblikala červená?

+1/0
5.9.2016 22:46

M18a26r82e23k 60Š55i77m18o69n 2654547748398

Závory nejsou směroplatné, říkala Máňa. Rozhoduje světlo. Ale rozhodně souhlasím s tím, že pokud je už světelná výstraha a pokračuje kvůli jinému vlaku, tak by závory nahoru jít neměly. Taková úprava software by snad neměl být problém.

+1/0
5.9.2016 23:11

T86o91m61á47š 44M60á81l46e16k 9191293120592

Tady uprava software nepomuze. Stava se to ve chvili, kdy prejezd vi, ze vlak uz ho prejel a zadny dalsi neni v priblizovacim useku. V tu chvili se zacnou zvedat zavory. Pokud dojde k vjezdu vlaku v protismeru do priblizovaciho useku a svetla se jeste nevypla, pujdou zavory dolu hned. Pokud uz se vypla, tak bude standardni predzvaneni a potom pujdou zavory. Popsana situace nijak jinak resit nejde.

0/0
6.9.2016 0:25

P35e86t97r 22M49a87t28ě34j 8816581310454

Na tomto přejezdu jsem měl osobní zkušenost s tím, že jsem dojel na přejezd a zcela protismyslně zastavil, nevím proič, ale zastavil. červené světlo neblikalo, závotry nahoře a přede mnou projelo pendolíno. Mám na to svědky. Jen to nikoho na dráze ani CTV nezajímalo... kamera může potvrdit , že se to stalo....

0/0
8.9.2016 11:29

J83o92s20e77f 34T61l48a71m50s29a 7941410303477

Kvůli tupcům, co neumí dodržovat základní pravidla, musí stát či obce utrácet nemalé finance. Je snad problém zastavit na červenou?

+4/−1
5.9.2016 21:58

M57a29r20t12i17n 63P21o11s30p90í20š56i26l 8665561146157

stát či obce? Já, Vy, Ty, každý z nás.

0/0
5.9.2016 22:50

J42a40n 11J60e66m71e67l80k56a 1795390

Je to dobře, to je nebezpečný přejezd. Pokud se dobře nastaví čas, od kterého se bude pokutovat.

0/0
5.9.2016 21:50

M19a16r91e66k 91K12o39s97t24e79l50e66c34k81ý 6723296678

V čem je přejezd nebezpečný? Nebezpečně si počínají lidé, kteří ho užívají.

Kamery nic nevyřeší, pokud se dostraečně rychle všichni nedozvíme o výsledku jejich instalace - kolik hříšníků bylo přistiženo a jak s nimi bylo naloženo.

0/0
6.9.2016 11:04

J76a45k81u25b 46S24e61k10e28r85a 6896570516305

Zeleznicni prejezd v Polance nad Odrou je ucebnicovy priklad, jak prejezd nestavet. Jezdim tam denne. Je v obou smerech za zatackou, ukoncuje se na nem cyklostezka, ktera meri neuveritelnych 300m a cykliste v jednom smeru museji pred prejezdem krizit silnici aby se na ni dostali (PCR rada vybira pokuty 100m za nim u tech, kteri se krizeni chteji vyhnout a pokracuji onech 300m! po silnici. Dalsi specialitkou tohoto zel. prejezdu je to, za za nim po smeru jizdy se nachazeji autobusove zastavky, takze auta museji v kolone cekat (casto i na prejezdu) nez odjede autobus. Super ne? A na zaver bizarnosti tohoto prejezdu je je fakt, ze se hned za nim nachazi mala zeleznicni stanice, kde zastavuji regionalni vlaky a to znamena, ze zavory zustavaji dole, dokud neodjede vlak.

Proto se mi uda logicke cpat miliony do kamer, misto toho, aby nekdo inteligentni situaci konstruktivne resil!! Ale co, az se tam neco fakt vazneho stane, alespon budeme mit zabery ve full HD...

+8/0
5.9.2016 21:04

J59i82n80d91ř24i97c53h 63Š24k36o57p88e34k 4905721750775

ať je přejezd normální či není, každopádně jet v koloně a zastavit na přejezdu dokáže jen hodně omezený trouba

+3/0
5.9.2016 21:25

R93o51m10a13n 20Č96e24s71l91á39r 6651724251490

Dnes a denně na cestách člověk potká podivná individua.

Spousta lidí má spoustu let řidičák, málokdo si pamatuje aspoň něco málo z vyhlášky. Taková banalita, že se do křižovatky nemá vjíždět pokud ji nemůžete bezpečně projet, bohužel patří mezi snadno zapomenutelné...

+2/0
5.9.2016 23:45

J50i72ř58í 89K83o53c89u57r30e24k 6235314555668

Jsou přejezdy, kde čumák osobáku strčíte až pod (neexistující) závoru, abyste viděl. Budka velikosti dvou TOI TOI (tatí, tam sedí ten pán co stahuje závory, žejo?) a před tím čtyřmetrové bujné křoví. Modlete se, jestli to stihnete s traktorem i s vlečkou.

0/0
5.9.2016 23:54

J56i88ř69í 36S52m17a95z15a50l 2277492844652

Proč jsem v poslední době viděl už dvě videa s vlaky, jedno pendolino a druhej byl rychlik, kdy v obou případech vjel na přejezd polák s červenou Scanií???

0/−1
5.9.2016 20:59

T29o32m68á86š 90Z97e86m17a25n 3755108884315

Ano opět jde jen o pokuty:

"Kromě snímání umí tento systém automaticky generovat záznamy použitelné pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů"

Až to bude umět zastavit přijíždějící vlak,tak to bude řešením.

+2/−6
5.9.2016 20:42

J87i45n30d85ř89i88c51h 57Š25k12o68p39e30k 4175521440325

nesouhlas a kravina

Pokud by systém měl zastavovat vlaky, tak budou slušní opět doplácet na lumpy. Tzn. systém musí umět snímat ignoranty zákona, aby mohlo dojít k jejich potrestání

+2/−1
5.9.2016 21:26

T41o50m98á86š 70Z35e61m36a31n 3325688594405

Existují i jiné případy, než že na přejezd vjede opilý polák..

Čidlo varující vlak by reagovalo i na nechody a poruchy.

0/−1
5.9.2016 22:55

J23i68ř47í 30K29o60c83u63r36e59k 6435184135298

Porucha přejezdu se závorami: Závory jdou dolů. A to i v případě ztráty napájení. Zhasnutá světla = přejezd má jen kříže.

+1/0
5.9.2016 23:56

L98i57b69o90r 44V71e92s43e59l89ý 2439276202682

Porucha přejezdu automaticky neznamená, že závory půjdou dolů.

0/0
7.9.2016 19:08

J58i67ř65í 82P96r83ů88š98a 7905982875909

Jakým způsobem kamera zvýší bezpečnost na přejezdu? Jen umožní vychovávat řidiče,ale na přímo bezpečnost to bude mít zanedbatelný vliv.

+5/−1
5.9.2016 20:41

K59a67r14e89l 64W78a66t15z62k78o 9616417347866

Ono pár mastnejch pokut časem naučí blby dodržovat předpisy. V tomto případě s kamerami plně souhlasím. R^

+2/−1
5.9.2016 20:54

S46t78a19n57i86s11l50a25v 14K68r93e60j20c28a40r 6987656703134

Ale ono není ve vyhlášce, povinnost respektování výstražných bezpečnostních zařízení na železničních přejezdech, výjezdech IZS ? Zkuste si zopakovat pararafy vyhlášky!! A otázka zastavení rozjeté mnohatunové železniční soupravy nemá cenu komentovat, svědčí to o nízké úrovni .. pisatele!!

0/0
5.9.2016 21:25

J52a21n 34B39a68b34j64a60k 5145155799162

Ono přeci vychovaní řidiči jsou základ bezpečnosti v dopravě, ne? A stanovit pokuty např. ve výši ceny vozidla, se kterým se přestupku dopustí, tak by ti nevychovatelní přišli o možnost chovat se nebezpečně. Připomíná mi to situaci v obecné škole - "třída, která přivede učitelku do blázince" vs. "řidiči, kteří způsobí vykolejení vlaku a smrt cestujících" prostě vyžadují speciální přístup...

0/−1
5.9.2016 21:29







Najdete na iDNES.cz