Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Porubě protestují proti nové tramvajové trati. Vedla by ke Globusu

Přestože Ostrava ještě definitivně nerozhodla, oprášila starý projekt a uvažuje o stavbě 3,3 kilometru dlouhé tramvajové trati ke Globusu v osmém stavebním obvodě Poruby. Trasu stavby za necelou miliardu město teprve upřesňuje, vedla by ale i přes Pustkovec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92a89d13i73m 38T96o44b11i68á37š 2893112454236

já bych byl za trolejbus neb tramvaj je hlučnější a zavěšení trolejí je určitě levnější než koleje...

0/0
21.10.2016 10:49

R32a91d13e68k 71R28a34i88d12a 5827372689

Ale výstavba nových měníren a depa levnější není. Plus stavět trolejbusovou trať oddělenou od zbytku sítě jen pro nevelké sídliště je nesmysl.

0/0
21.10.2016 11:20

M46i84c64h19a94l 18I17l21l40e70k 7337601831679

Souhlas s David Bartoš!!! Obyvatelé Poruby jsou zvláštní sorta lidí..ne všichni, ale většina jo;-D;-D;-D

+1/−1
21.10.2016 8:51

J64a51r48e54k 47B49o63h15d43a68l 5525784824

Mi tam ta trať nevadila, bydlím v jiné časti Ostravy :-) takže jsem pro!

0/0
21.10.2016 6:06
Foto

M50i43l13o87š 30R46e68c59h58t45o59r41o81v93i33č 7824610682523

Bojíme se elektromobility? Bojíme se, že výroba tramvají nebude už tolik zajímavá a podnik který je vyrábí se musí právem třást, že nebude prosperovat. Jestliže budou Elektrobusy dopr.prostředkem N°1 už proto, že bude jejich cena bezkonkurenční pro výhodnou cenu baterií, je polemika o výhodnosti tramvajového provozu prostě bezpředmětná. Viz. informace z médií: > Přinášíme technologii, která dokáže při přenosu energie zaručit bezpečnost, to je pro energetiku naprosto zásadní, říká vynálezce Jan Procházka. První testovací výrobu nyní připravujeme v pražských Letňanech," řekl majoritní vlastník firmy HE3DA Radomír Prus. - "V závodě o zdokonalení baterií dávají šanci nanotechnologie" píše list The Washington Post. "V globálním závodě o vytvoření výkonnější baterie s delší výdrží někteří sázejí na nanotechnologie, tedy využití miniaturních částic, jako na největší šanci k průlomu," píše se v úvodu textu převzatého z agentury AP. PROČ TO U NÁS NECHCEME VIDĚT?!

0/0
20.10.2016 21:09

R84o13b62e82r50t 56H45o87m15o40l51k95a 4653258340662

No podnik, který vyrábí tramvaje může vyrábět elektrobusy třeba jako Ekova v Martinově, že. např.|:http://www.ekova.cz/vyrobni-program/elektrobusy

0/0
21.10.2016 9:23

P76a36v81e13l 24N24o17v16á15č87e22k 4640556398

Můj osobní názor je ten, že tahle akce za téměř miliardu se značným zásahem do rázu krajiny a životního prostředí by měla být posvěcena místním referendem za účasti MÍSTNÍCH občanů, kterých se toto bezprostředně týká.

Ať se vyjádří, zda chtějí tramvaje a ekologii nebo ekologické autobusy. Těm co tu nebydlí a v životě nebudou zdejší dopravu využívat je po tom...

+1/−7
20.10.2016 19:09

S32v81a10t98a93v78a 87D60u61r40a83n57o63v28á 3179489934261

Klidne, ale skonci to pro odpurce fiaskem.

0/0
20.10.2016 19:19
Foto

B57r36o56n55i78s64l38a69v 95G55a77b61r44y80š 2422759181

Ne. Jde o rozumné plánování a organizaci dopravní obslužnosti. A neměl by do toho kecat někdo, kdo o tom nic neví. Poruba je obrovské sídliště, které si zaslouží lepší dopravu, než páteřní tramvaj a stovky smradlavých autobusů.

+3/0
20.10.2016 20:50

R68o95m65a31n 54S78t26o73n51e28k 1659603879981

zásah do rázu krajiny 8-o já myslel že ta trat povede městem ne CHKO Poodří

+5/0
20.10.2016 21:31

R65a93d94e17k 28R82a76i12d44a 5707332829

Taky jsem se divil :D Tady někdo používá naučené slovní obraty bez mozku.

0/0
21.10.2016 5:12
Foto

B41r82o10n94i13s25l87a20v 47G52a37b93r12y57š 2392809371

Zrovna Ostravsko bylo tématem mé disertační práce. Týkala se nejen výstavby nových tratí, ale i linkového vedení. V současnosti je na Ostravsku asi 60 km tramvajových tratí, vytýčil jsem dalších 60 km. U trolejbusů by se velikost sítě zvedla ze současných 29 km asi na 160 km.

V současném stavu totiž na to mají. Některé linky jsou tak vytížené, že je jinak než trolejbusy nebo tramvajemi není ekonomické provozovat, ale málokdo si to dokáže uvědomit.

V mém návrhu by v Porubě jezdily nejen tramvaje, ale i trolejbusy. Jestliže mi po ulici Bedřicha Nikodéma jezdí více než 300 spojů v pracovní den v obou směrech, pak je to už na tramvaj. Jen pro srovnání - krátkou trať po ulici Svornosti obsluhuje 205 spojů linky 11.

Po ulici Průběžné dnes jezdí 434 spojů, což je mnohem více.

+3/0
20.10.2016 16:49

P45a72v19e17l 56N21o67v48á72č23e92k 4400666608

A není ulice Svornosti náhodou na rovině a bez jediné zatáčky? Oproti ulicím Heyrovského a Průběžné, které jsou do kopce a samá zatáčka? Ono to od stolu vypadá všechno jednoduše. Stejně jako ty stroje, které nám konstruktéři po škole dodávají do továrny, měsíc na nich potom vyšíváme než začnou fungovat.

0/−1
20.10.2016 19:04
Foto

B94r96o71n47i43s73l55a25v 49G72a77b61r23y65š 2112159691

A záleží na tom? Prostě tam tu trať postavili a je tam. O důvodech, proč na rovině postavili takový krátký cancour, se můžeme dohadovat.

Od stolu to vůbec nevypadá jednoduše, ani bych se neopovážil. Navíc pracuju jako projektant a bez osobní prohlídky se to neobejde. Tu lokalitu jsem si byl prohlédnout. Tramvaj by mi někdo možná vyvrátil, ale trolejbus bych si prosadil, protože ten se hodí do kopcovitých terénů. Byl i v Děčíně, plánoval se v Třebíči, šplhá se třeba i do brněnských kopců.

0/0
20.10.2016 20:48

P52a94v74e98l 96N24o75v83á70č41e55k 4390126938

Vážená paní Duranová, vy jste o čtvrť vedle!

Tramvaj má odbočit z ulice Martinovské na Heyrovského, potom na 17.listopadu a po Průběžné ke Globusu.

Zkuste si zjistit o čem vlastně píšete, díky.

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1582546&y=49.8466215&z=16&rc=9plGQxWbm53RogkfWVhQ-dfnfXb&rs=pubt&rs=pubt&rs=coor&rs=stre&ri=15208534&ri=15208398&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

0/−1
20.10.2016 16:08

S78v80a90t42a95v39a 20D94u17r81a30n33o45v38á 3949979124471

V tom pripade je to ta lepsi varianta, pane Novacku!, protoze Martinovska je dostatecne siroka, a pak ulici okolo Zuzany je to taky v pohode, u Duhy je to opet dost siroke a zadem po Prubezne je to vhodnejsi nez po Nikodema na Opavskou. Mimochodem pochazim z Pustkovce a cinkani tramvaji v noci tam bylo slyset, prvni ranni tramvaj cink na smycce, pak cink u Slovanu a nakonec na vozovne. Kdyz mate otevrene okno a zrovna v ten den lehci spani, tak to slysite, ale normalni clovek to nevnima. Stejne jako nevnimate v noci kazdodenne sousedova stekakjiciho psa na samote.

0/0
20.10.2016 19:14

J67a53n 49R45i90e61g96e82l 1954626725412

Svatavo, budu tykat zname se :) dnes je nastesti doba, ze si zvykat nemusim. Kapacitne neni treba, jde o utratu penez a namateni kapes, ale schovava se to, za nutno dopravy. Pokud by za Globusem vzniklo nove sidliste, nemam nic proti, takhle to nema momentalne ale cenu... vetsinou jsou pro lide, kteri tam nebydli, ale pod svymi okny by si to taky neprali nebo , kteri maji salinu pod okny a takovou lokatĺitu jenom zavidi :) a proto rypou... kdyz mam nahovnou bydleni ja, at maji ostatni :) czech shit

0/0
22.10.2016 22:34

R98a84d47e77k 97R79a31i32d14a 5747582579

Paní Vysloužilovou bych tuze rád na nějaké schůzi potkal. Představuju si, jak místo logických argumentů obhajuje svůj HLOUPÝ názor křikem. Je zvláštní, že kdekoliv se má postavit nová trať (Brno, Liberec, Ostrava), objeví se nějaká paní "Vysloužilová", která řve, jak ta nová trať bude hlučná, že to tam nikdy nebylo tak proč by to tam mělo být a co kdyby ta tramvaj někoho přejela. Vrchol byl argument nějaké podobné dámy, která plácla, že co kdyby si tam hrály děti a spadly na ně troleje.

+2/−1
20.10.2016 15:21

P87a92v77e73l 77N46o88v72á39č18e71k 4580546438

Můžu se zeptat kde bydlíte a jak moc znáte Porubu? Jestli jste vůbec viděl "vítězný " návrh? Tramvajová trať se dá zavést téměř všude, jen se to území nesmí nejdříve zastavět.

Proč pro tento problém na lokální úrovni mají potřebu se vyjádřit lidi, kteří neznají ani dotyčnou paní ani neviděli tři ulice dotčené výstavbou. Proč někdo chce tramvaj někde, kde nebydlí. Zatím jsem potkal pouze jednu paní, kterou tramvaj v dosahu potěšila, do té doby než zjistila že místo stromu by se dívala na sloupy s dráty.

0/−2
20.10.2016 15:47
Foto

B88r39o45n23i43s57l32a74v 81G44a84b67r40y24š 2762789421

To je něco za něco. Lidé, kteří se odstěhují na venkov, zase trpí v kolonách, protože jsou nuceni dojíždět do většího města. A pohled na stožáry místo do stromů je fakt to nejmenší. Pokud chce stromy, ať si vyjede do přírody. Tím ovšem nejsem proti stromům ve městě, naopak. Ale dopravní obslužnost, samozřejmě se šetrným návrhem, by snad měla mít přednost.

+1/0
20.10.2016 16:52

R92a93d90e56k 97R82a32i14d58a 5727982129

Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:04
Foto

B90r23o88n32i63s90l91a86v 90G40a11b34r23y20š 2432889201

R^

+1/0
20.10.2016 17:38

P16a74v94e59l 74N77o63v62á86č89e55k 4230186848

Je fakt, že v centru nebydlím již 5 let a trolejbusem jsem jel naposledy tehdy. Do centra se snažím nejezdit už jen proto jak je ekologické, přetramvajované a přetrolejbusované.

Vzhledem k přehledu soudím, že si píšu s někým zainteresovaným, od zdroje. Omlouvám se za nepřesnost způsobenou tím, že jsem se rád a dávno vzdálil této čisté dopravě.

Tak jak jezdí 4-ka k bývalému Intersparu v serpentíně do kopce téměř krokem a s vrzáním, tak přesně bude jezdit po Heyrovského a Průběžné s elegantní zatáčkou u Duhy. Jedině, že by byla na magnetickém polštáři, s tím jsou zkušenosti již od osmdesátých let, to by byla bomba a jak tiché a přínos pro občany.

0/−2
20.10.2016 19:17

S83v32a71t89a31v95a 44D75u32r83a91n51o61v91á 3669429874491

Akorat zapominate, ze budou stavet novou moderni trat, ktera bude mit jine parametry nez na krizovatce u Intersparu.

0/0
20.10.2016 19:20

J43a93n 52R97i14e51g26e44l 1344686765102

tak to se probud :) za tu miliardu postavi shit a zbytek se rozkrade na uplatkach... jako vzdy...

0/0
22.10.2016 22:35
Foto

B45r72o81n55i26s11l50a29v 22G91a74b39r51y21š 2672339261

Takže kdyby po centru nejezdily tramvaje a trolejbusy, troufl byste si tam jet, ano? ;-D

0/0
20.10.2016 20:53

R71a95d53e12k 15R78a24i41d84a 5287302739

Melete nesmysly a cíleně vybíráte jako příklad trať, na kterou se do letoška od výstavby nesáhlo. Navíc trať to martinova byla původně stavěna jako manipulační do dílen, nebyla stavěna s tím, že bude obsluhovat lidi. Navíc nová trať i tramvaje by měly mít mazaní okolků, u nových tramvají je to dokonce zadáno ve výběrovém řízení. Ale člověk jako vy bude prostě dál argumentovat nesmysly, aniž by o tom něco věděl nebo se nad tím zamyslel.

0/0
21.10.2016 5:18

J85a71n 75K98o31n47e28č68n15ý 4743641910675

Tak zrovna ty zatáčky k "Intersparu" jsou asi týden zrekonstruované.

0/0
21.10.2016 10:41

R37a50d28e22k 56R91a83i92d28a 5627722329

Však píšu "do letoška". Já tam od opravy ještě nebyl, rychlost se tam měla papírově zvednout o 5km/h, takže žádný zázrak, ale hlučnost měla být značně snížena.

0/0
21.10.2016 12:54

S97v39a93t67a23v41a 82D30u55r35a30n98o40v29á 3729489634201

Chce se mi napsat konecne, o tehle trase totiz uvazovali uz komuniste, mela konci na Otakara Jeremiase, takze planovana trasa vypada asi takto predpokladam. Po toho Jeramiase to melo byt pred rokem 1989 a nikdy se nezaclo. A ted k tomu kaceni a ostatnimu, zajimalo by me, kde a co chteji kacet. 17.listopadu je dostatecne siroka uz davno, protoze uz to bylo v planu, a Nikodema je ulice oddelujici 2 mestske obvody a misto tam je. Ze to zvysi obsluznost tehle casti mesta ekologickou dopravou je jaksi mimo chapani iniciatorky petice. Nu coz, uz davno v tehle casti Ostravy nebydlim...

+1/0
20.10.2016 14:35

S95v40a61t44a77v37a 94D29u38r35a46n80o67v18á 3139759334171

Mapka> https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1618226&y=49.8394330&z=16&rc=9piFYxW1RrgXxhvDflShKRdzWgjy&rs=pubt&rs=stre&rs=coor&rs=stre&ri=15208547&ri=112157&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

+1/0
20.10.2016 14:35

P34a11v90e43l 81N70o21v11á30č29e81k 4360296448

Přesně tak, nebydlíte, zajeďte se podívat o čem píšete.

Kolejiště navíc výškově oddělené od vozovky, 3,2m široké nástupiště(plánují) , sloupy pro vedení - to je vše potřeba vměstnat a to je cca 12m šířky. Tramvaj nejsou jen koleje.!

0/−5
20.10.2016 14:40

S38v17a66t41a70v63a 61D65u71r93a12n56o83v73á 3679219954631

Ja vim presne o cem pisu. Jezdim tam dost casto. To, ze nebydlim, neznamena, ze nevim, nenavstevuju etc.

+1/0
20.10.2016 14:47

J95a64n 24R62i28e61g58e89l 1324766165742

a prave proto by ses do toho nemela michat :) primarne jde o lidi co tu bydli a o ty co by asi dojizdeli do Globusu... kapacitne to nema smysl... jedine ze se rozsiri Globus 5x, to pak budou socky dojizdet salinou, 90% lidi jezdi do Globusu autem...

0/0
22.10.2016 22:37

P46a11v16e11l 52N59o51v70á15č69e55k 4670386958

Vážení, patřím k těm zpátečníkům, kteří by raději jezdili novými autobusy, které DP Ostrava pořídil před rokem a půl ke stejnému účelu, čili k ekologizaci dopravy.

Viděl někdo z Vás, kde chtějí dostat tu trať?

Někdo oprášil 50 let starý projekt, ale zapomněl si dát stavební uzávěru na pozemky kde by se mohly položit koleje.

Takže se musí kácet stromy, překládat parovod, měnit územní plán. A to se do poslední parcely doteď prodávaly pozemky okolo cesty - kupující lituji.!

Já se do Poruby z centra odstěhoval právě od "čistých " trolejbusů a tramvají.

Celé je to jen lobby jak prostavět 800 milionů, nechat po sobě pomník a dát práci (výrobu tramvají) dceřinému podniku DPO Ekově. A v neposlední řadě dostat tramvaj ke Globusu.RvEU

Nevím proč, na velké nákupy se jezdí autem a na malý nákup je mi jedno jestli jedu tramvají nebo busem.

+1/−5
20.10.2016 14:32

R40a34d86e46k 42R19a33i27d40a 5647302749

Booože, tak pokácí pár stromů. Opravdu nerozumím tomu kultu kolem stromů. Už jak se má jeden skácet a málem aby se kvůli tomu lidi protestně upalovali. A prosím vás, můžete mi vysvětlit v čem vám vadí trolejbusy? Tramvaj chápu, ta v centru vskutku nejezdí po tiché trati, teda nejezdila, ale trolejbus? To nemyslíte vážně.

0/−1
20.10.2016 15:14

P87a14v81e79l 40N83o58v95á57č11e50k 4810316188

Asi nechápete, že někdo se přestěhuje z jedné čtvrti do jiné, právě kvůli tomu aby jeho děti vyrůstaly v čistějším prostředí. Alej není pár stromů a lidé vyhledávají Porubu právě proto, že je zelená, čistá, tichá.

Asi jste nikdy neslyšel trolejbusy Škoda z osmdesátých a devadesátých let, kterých je bohužel většina, nové Solarisy to je jiná písnička - těch bohužel tolik nejezdí.

Já bydlel na Sokolské třídě a první ranní trolejbus ve 3h ráno mně spolehlivě probudil.

My co tady bydlíme, nás je menšina a rádi si tu necháme tu naši neekologickou dopravu.

Pan Macura nechá postavit v Porubě tramvaje, které nikdo z místních nechce a pak si odjede domů na Čeladnou...

Politici a hlavně ti místní by si měli uvědomit, že 2200 podpisů (a zatím) je 2200 hlasů aktivních voličů !!

+1/−1
20.10.2016 16:17

R68a34d58e36k 18R55a34i31d30a 5347132849

Přeposílám odpověď i zde: Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:13

S43v96a51t29a69v50a 80D76u70r46a88n34o38v70á 3199419484391

Pan Novacek evidentne nechape, ze tramvaj je cisty dopravni prostredek na rozdil od auta ci autobusu. Trolejbusy se nerozsiruji a nejspis jsou k tomu padne argumenty. Protoze, kdyby byly tak skvele, tak jezdi vsude a stejne elektrobusy, ty potrebuji nabijeci stanici a ta neco stoji, je treba ji radne zabezpecit etc.

+1/0
20.10.2016 19:17

R83a14d25e34k 49R98a67i14d55a 5737502659

Trolejbus je dobrý dopravní prostředek, ale k jeho vybudování by bylo třeba nových měníren, protože mají jiný napájecí systém, nového depa a bylo by třeba je propojit se sítí v centru, protože provozovat dvě oddělené sítě je nesmysl.

0/0
21.10.2016 10:31

S83v57a75t54a50v60a 54D38u40r98a11n54o47v31á 3449349964461

Omyl vetsina obyvatelu 7. a 8. obvodu, Pustkovce na tu trat ceka vice nez 40.let. Onu trat jim slibovali uz v dobe, kdy se do tech novych panelaku stehovali, muj otec o tom mluvil nescetnekrat.

0/0
20.10.2016 19:22

R46a91d82e90k 50R98a69i19d57a 5517602659

přesně tak, pamatuju si ještě na základce jak nám učitelka říkala, že tam povede tramvaj a jak jsme se na to všichni těšili. To jsme ale netušili, že to nebude ani za 20 let. Tenkrát to údajně měla zarazit nějaká chytrá paní starostka Pustkovce, která měla říct tu památnou větu, že "Oni jsou slušné město a žádnou tramvaj tam nechtějí."

0/0
21.10.2016 5:22

J93a17n 36R14i62e41g57e83l 1304576865202

jo ale kazdy nemel auto :] dneska je to jinak a neni treba dalsi spoju, ledaye neplanuji rozsirovani sidliste smerem na Opavu.

0/0
22.10.2016 22:39
Foto

R97a83d12e69k 86P27ř63e43p17i19o36r57a 2820913173761

Věc má jako obvykle svůj "materiální rozměr" :) Mrkněte prosím na to, kdo má na celé věci "materiální" záměr a bude zakázkově těžit z rozšíření tramvajové dopravy, které firmy to postaví, přes čí pozemky se to bude realizovat, kdo to zafinancuje, komu se tím prospěje a kdo to schválí. :) Někteří žurnalisté o tom pak třeba přinesou občanům zprávu. --- A k tomu rozhodování většiny ... Jsou věci o kterých většina nemá co hlasovat. Většina nemůže rozhodovat o tom, že si přivlastní Vaši ženu, že Vám sebere vlastnictví apod. On už TGM správně říkával: "Demokracie znamená, že každý občan může říct po vzoru francouzského monarchy: "Stát jsem já." Nebo skromněji: "I já jsem stát."" - :-)!!V[>-]

0/−2
20.10.2016 12:19

T83o41m13á12š 77J74o14u93s27k42ý 6680134

Máte konkrétní podezření na nekalost nebo se jen snažíte trolit?

0/0
20.10.2016 13:11

P75a22v26e88l 15Ř72a91p65e95k 7982316399875

Železniční doprava vč. tramvají je dnes jediný perspektivní typ dopravy pro účely spojování městských čtvrtí v rozsáhlých aglomeracích. Tihle lidé budou už z principu protestovat proti všemu a všem. Přitom jim pod okny smrdí a burácejí spalovací motory a nedá se ani přejít ulice. To jim zjevně nevadí. Doufám, že radnice jejich protest shodí ze stolu.

+7/0
20.10.2016 11:56

J26a57n 84R79i78e30g69e34l 1794986885532

jde videt, ze jste tu nikdy nebyl... ze stoli shodit asi jenom tebe, at se proberes :]

0/−1
22.10.2016 22:40

Z83d42e32n78ě18k 52D53u58b60e67c93k91ý 3477514200108

Nic proti tramvajím nemám, ale proč nezkusit elektrobusy. A kapacita se dá zvýšit častější frekvencí spojů.

+1/−6
20.10.2016 11:15

J50i79ř83í 19K72o24c60u27r28e24k 6485214975788

Až zjistíte, že elektrobus trčí v zácpě, jak trolejbusy v Otrokovicích, tak pro něj začnete budovat vyhrazený pruh. Ten je potřeba 2,5 m široký, což je stejně jako pro tramvaj. A můžete si vybrat, jestli bude uprostřed nebo po krajích. Když bude po krajích, tak trčící špatně zaparkové auto znamená, že bus stojí. Když bude buspruh uprostřed, potřebujete nástupní ostrůvky. Ať už vídeňského typu nebo klasiku.

+8/0
20.10.2016 11:35

D94a23v37i44d 31B39a69r85t87o56š 2779803365584

Elektrobusy zatím nemají dostatečné baterie na to, aby zvládly celodenní provoz na delších tratích. Také nemají takovou kapacitu jako tramvaj. A konečně nevyřeší problém s vysokým provozem na silnicích. Tramvaj projede ucpanou křižovatkou mnohem rychleji než bus.

+4/0
20.10.2016 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.