Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Porubě protestují proti nové tramvajové trati. Vedla by ke Globusu

Přestože Ostrava ještě definitivně nerozhodla, oprášila starý projekt a uvažuje o stavbě 3,3 kilometru dlouhé tramvajové trati ke Globusu v osmém stavebním obvodě Poruby. Trasu stavby za necelou miliardu město teprve upřesňuje, vedla by ale i přes Pustkovec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24a12d95i63m 63T81o69b30i57á21š 2933862104906

já bych byl za trolejbus neb tramvaj je hlučnější a zavěšení trolejí je určitě levnější než koleje...

0/0
21.10.2016 10:49

R43a16d37e90k 30R43a77i40d39a 5557512229

Ale výstavba nových měníren a depa levnější není. Plus stavět trolejbusovou trať oddělenou od zbytku sítě jen pro nevelké sídliště je nesmysl.

0/0
21.10.2016 11:20

M20i93c70h10a66l 85I43l86l10e40k 7747721661759

Souhlas s David Bartoš!!! Obyvatelé Poruby jsou zvláštní sorta lidí..ne všichni, ale většina jo;-D;-D;-D

+1/−1
21.10.2016 8:51

J15a68r59e92k 51B83o12h80d70a79l 5165954394

Mi tam ta trať nevadila, bydlím v jiné časti Ostravy :-) takže jsem pro!

0/0
21.10.2016 6:06
Foto

M86i41l83o71š 49R22e50c71h75t59o57r53o18v53i22č 7904130412643

Bojíme se elektromobility? Bojíme se, že výroba tramvají nebude už tolik zajímavá a podnik který je vyrábí se musí právem třást, že nebude prosperovat. Jestliže budou Elektrobusy dopr.prostředkem N°1 už proto, že bude jejich cena bezkonkurenční pro výhodnou cenu baterií, je polemika o výhodnosti tramvajového provozu prostě bezpředmětná. Viz. informace z médií: > Přinášíme technologii, která dokáže při přenosu energie zaručit bezpečnost, to je pro energetiku naprosto zásadní, říká vynálezce Jan Procházka. První testovací výrobu nyní připravujeme v pražských Letňanech," řekl majoritní vlastník firmy HE3DA Radomír Prus. - "V závodě o zdokonalení baterií dávají šanci nanotechnologie" píše list The Washington Post. "V globálním závodě o vytvoření výkonnější baterie s delší výdrží někteří sázejí na nanotechnologie, tedy využití miniaturních částic, jako na největší šanci k průlomu," píše se v úvodu textu převzatého z agentury AP. PROČ TO U NÁS NECHCEME VIDĚT?!

0/0
20.10.2016 21:09

R33o54b37e18r80t 45H14o67m20o38l32k90a 4933698550562

No podnik, který vyrábí tramvaje může vyrábět elektrobusy třeba jako Ekova v Martinově, že. např.|:http://www.ekova.cz/vyrobni-program/elektrobusy

0/0
21.10.2016 9:23

P55a25v67e34l 60N25o13v39á19č12e49k 4430406888

Můj osobní názor je ten, že tahle akce za téměř miliardu se značným zásahem do rázu krajiny a životního prostředí by měla být posvěcena místním referendem za účasti MÍSTNÍCH občanů, kterých se toto bezprostředně týká.

Ať se vyjádří, zda chtějí tramvaje a ekologii nebo ekologické autobusy. Těm co tu nebydlí a v životě nebudou zdejší dopravu využívat je po tom...

+1/−7
20.10.2016 19:09

S89v67a48t51a72v84a 58D32u12r36a45n53o40v42á 3529679624831

Klidne, ale skonci to pro odpurce fiaskem.

0/0
20.10.2016 19:19
Foto

B61r95o66n74i44s17l14a17v 50G97a98b78r95y69š 2362309471

Ne. Jde o rozumné plánování a organizaci dopravní obslužnosti. A neměl by do toho kecat někdo, kdo o tom nic neví. Poruba je obrovské sídliště, které si zaslouží lepší dopravu, než páteřní tramvaj a stovky smradlavých autobusů.

+3/0
20.10.2016 20:50

R64o52m52a96n 70S96t32o23n41e87k 1169843699851

zásah do rázu krajiny 8-o já myslel že ta trat povede městem ne CHKO Poodří

+5/0
20.10.2016 21:31

R50a48d64e81k 43R32a25i33d40a 5467642449

Taky jsem se divil :D Tady někdo používá naučené slovní obraty bez mozku.

0/0
21.10.2016 5:12
Foto

B60r32o33n39i74s26l20a94v 87G25a20b85r90y98š 2432609121

Zrovna Ostravsko bylo tématem mé disertační práce. Týkala se nejen výstavby nových tratí, ale i linkového vedení. V současnosti je na Ostravsku asi 60 km tramvajových tratí, vytýčil jsem dalších 60 km. U trolejbusů by se velikost sítě zvedla ze současných 29 km asi na 160 km.

V současném stavu totiž na to mají. Některé linky jsou tak vytížené, že je jinak než trolejbusy nebo tramvajemi není ekonomické provozovat, ale málokdo si to dokáže uvědomit.

V mém návrhu by v Porubě jezdily nejen tramvaje, ale i trolejbusy. Jestliže mi po ulici Bedřicha Nikodéma jezdí více než 300 spojů v pracovní den v obou směrech, pak je to už na tramvaj. Jen pro srovnání - krátkou trať po ulici Svornosti obsluhuje 205 spojů linky 11.

Po ulici Průběžné dnes jezdí 434 spojů, což je mnohem více.

+3/0
20.10.2016 16:49

P28a96v32e79l 21N57o39v40á87č92e97k 4320416218

A není ulice Svornosti náhodou na rovině a bez jediné zatáčky? Oproti ulicím Heyrovského a Průběžné, které jsou do kopce a samá zatáčka? Ono to od stolu vypadá všechno jednoduše. Stejně jako ty stroje, které nám konstruktéři po škole dodávají do továrny, měsíc na nich potom vyšíváme než začnou fungovat.

0/−1
20.10.2016 19:04
Foto

B15r42o35n45i98s89l12a22v 88G73a74b97r35y37š 2782909441

A záleží na tom? Prostě tam tu trať postavili a je tam. O důvodech, proč na rovině postavili takový krátký cancour, se můžeme dohadovat.

Od stolu to vůbec nevypadá jednoduše, ani bych se neopovážil. Navíc pracuju jako projektant a bez osobní prohlídky se to neobejde. Tu lokalitu jsem si byl prohlédnout. Tramvaj by mi někdo možná vyvrátil, ale trolejbus bych si prosadil, protože ten se hodí do kopcovitých terénů. Byl i v Děčíně, plánoval se v Třebíči, šplhá se třeba i do brněnských kopců.

0/0
20.10.2016 20:48

P87a63v30e22l 48N41o63v49á74č92e97k 4860336218

Vážená paní Duranová, vy jste o čtvrť vedle!

Tramvaj má odbočit z ulice Martinovské na Heyrovského, potom na 17.listopadu a po Průběžné ke Globusu.

Zkuste si zjistit o čem vlastně píšete, díky.

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1582546&y=49.8466215&z=16&rc=9plGQxWbm53RogkfWVhQ-dfnfXb&rs=pubt&rs=pubt&rs=coor&rs=stre&ri=15208534&ri=15208398&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

0/−1
20.10.2016 16:08

S71v55a13t15a53v64a 62D44u70r98a15n18o57v14á 3229329124611

V tom pripade je to ta lepsi varianta, pane Novacku!, protoze Martinovska je dostatecne siroka, a pak ulici okolo Zuzany je to taky v pohode, u Duhy je to opet dost siroke a zadem po Prubezne je to vhodnejsi nez po Nikodema na Opavskou. Mimochodem pochazim z Pustkovce a cinkani tramvaji v noci tam bylo slyset, prvni ranni tramvaj cink na smycce, pak cink u Slovanu a nakonec na vozovne. Kdyz mate otevrene okno a zrovna v ten den lehci spani, tak to slysite, ale normalni clovek to nevnima. Stejne jako nevnimate v noci kazdodenne sousedova stekakjiciho psa na samote.

0/0
20.10.2016 19:14

J96a57n 19R67i20e98g65e10l 1704956345952

Svatavo, budu tykat zname se :) dnes je nastesti doba, ze si zvykat nemusim. Kapacitne neni treba, jde o utratu penez a namateni kapes, ale schovava se to, za nutno dopravy. Pokud by za Globusem vzniklo nove sidliste, nemam nic proti, takhle to nema momentalne ale cenu... vetsinou jsou pro lide, kteri tam nebydli, ale pod svymi okny by si to taky neprali nebo , kteri maji salinu pod okny a takovou lokatĺitu jenom zavidi :) a proto rypou... kdyz mam nahovnou bydleni ja, at maji ostatni :) czech shit

0/0
22.10.2016 22:34

R13a35d65e62k 12R52a31i32d34a 5357802539

Paní Vysloužilovou bych tuze rád na nějaké schůzi potkal. Představuju si, jak místo logických argumentů obhajuje svůj HLOUPÝ názor křikem. Je zvláštní, že kdekoliv se má postavit nová trať (Brno, Liberec, Ostrava), objeví se nějaká paní "Vysloužilová", která řve, jak ta nová trať bude hlučná, že to tam nikdy nebylo tak proč by to tam mělo být a co kdyby ta tramvaj někoho přejela. Vrchol byl argument nějaké podobné dámy, která plácla, že co kdyby si tam hrály děti a spadly na ně troleje.

+2/−1
20.10.2016 15:21

P92a30v16e40l 82N59o37v52á90č45e88k 4740116148

Můžu se zeptat kde bydlíte a jak moc znáte Porubu? Jestli jste vůbec viděl "vítězný " návrh? Tramvajová trať se dá zavést téměř všude, jen se to území nesmí nejdříve zastavět.

Proč pro tento problém na lokální úrovni mají potřebu se vyjádřit lidi, kteří neznají ani dotyčnou paní ani neviděli tři ulice dotčené výstavbou. Proč někdo chce tramvaj někde, kde nebydlí. Zatím jsem potkal pouze jednu paní, kterou tramvaj v dosahu potěšila, do té doby než zjistila že místo stromu by se dívala na sloupy s dráty.

0/−2
20.10.2016 15:47
Foto

B45r14o49n52i92s66l19a73v 94G79a52b94r12y68š 2102799361

To je něco za něco. Lidé, kteří se odstěhují na venkov, zase trpí v kolonách, protože jsou nuceni dojíždět do většího města. A pohled na stožáry místo do stromů je fakt to nejmenší. Pokud chce stromy, ať si vyjede do přírody. Tím ovšem nejsem proti stromům ve městě, naopak. Ale dopravní obslužnost, samozřejmě se šetrným návrhem, by snad měla mít přednost.

+1/0
20.10.2016 16:52

R70a75d65e74k 88R91a34i26d21a 5677812159

Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:04
Foto

B67r46o89n60i97s16l27a81v 80G42a24b43r28y34š 2362879861

R^

+1/0
20.10.2016 17:38

P56a67v52e20l 19N27o98v45á39č55e21k 4240366808

Je fakt, že v centru nebydlím již 5 let a trolejbusem jsem jel naposledy tehdy. Do centra se snažím nejezdit už jen proto jak je ekologické, přetramvajované a přetrolejbusované.

Vzhledem k přehledu soudím, že si píšu s někým zainteresovaným, od zdroje. Omlouvám se za nepřesnost způsobenou tím, že jsem se rád a dávno vzdálil této čisté dopravě.

Tak jak jezdí 4-ka k bývalému Intersparu v serpentíně do kopce téměř krokem a s vrzáním, tak přesně bude jezdit po Heyrovského a Průběžné s elegantní zatáčkou u Duhy. Jedině, že by byla na magnetickém polštáři, s tím jsou zkušenosti již od osmdesátých let, to by byla bomba a jak tiché a přínos pro občany.

0/−2
20.10.2016 19:17

S97v37a68t37a42v61a 44D14u62r81a96n55o37v60á 3329559634651

Akorat zapominate, ze budou stavet novou moderni trat, ktera bude mit jine parametry nez na krizovatce u Intersparu.

0/0
20.10.2016 19:20

J45a38n 63R10i39e93g57e28l 1894256675602

tak to se probud :) za tu miliardu postavi shit a zbytek se rozkrade na uplatkach... jako vzdy...

0/0
22.10.2016 22:35
Foto

B15r67o54n61i26s16l59a95v 92G35a52b52r15y69š 2232639881

Takže kdyby po centru nejezdily tramvaje a trolejbusy, troufl byste si tam jet, ano? ;-D

0/0
20.10.2016 20:53

R47a22d82e90k 55R77a96i26d97a 5977732799

Melete nesmysly a cíleně vybíráte jako příklad trať, na kterou se do letoška od výstavby nesáhlo. Navíc trať to martinova byla původně stavěna jako manipulační do dílen, nebyla stavěna s tím, že bude obsluhovat lidi. Navíc nová trať i tramvaje by měly mít mazaní okolků, u nových tramvají je to dokonce zadáno ve výběrovém řízení. Ale člověk jako vy bude prostě dál argumentovat nesmysly, aniž by o tom něco věděl nebo se nad tím zamyslel.

0/0
21.10.2016 5:18

J24a71n 29K45o11n76e39č10n75ý 4443261950675

Tak zrovna ty zatáčky k "Intersparu" jsou asi týden zrekonstruované.

0/0
21.10.2016 10:41

R71a20d85e20k 93R68a80i93d38a 5527122839

Však píšu "do letoška". Já tam od opravy ještě nebyl, rychlost se tam měla papírově zvednout o 5km/h, takže žádný zázrak, ale hlučnost měla být značně snížena.

0/0
21.10.2016 12:54

S68v58a88t57a44v28a 17D85u26r78a63n32o17v13á 3919839624231

Chce se mi napsat konecne, o tehle trase totiz uvazovali uz komuniste, mela konci na Otakara Jeremiase, takze planovana trasa vypada asi takto predpokladam. Po toho Jeramiase to melo byt pred rokem 1989 a nikdy se nezaclo. A ted k tomu kaceni a ostatnimu, zajimalo by me, kde a co chteji kacet. 17.listopadu je dostatecne siroka uz davno, protoze uz to bylo v planu, a Nikodema je ulice oddelujici 2 mestske obvody a misto tam je. Ze to zvysi obsluznost tehle casti mesta ekologickou dopravou je jaksi mimo chapani iniciatorky petice. Nu coz, uz davno v tehle casti Ostravy nebydlim...

+1/0
20.10.2016 14:35

S12v95a86t33a83v67a 20D15u13r38a92n84o84v28á 3279609414281

Mapka> https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1618226&y=49.8394330&z=16&rc=9piFYxW1RrgXxhvDflShKRdzWgjy&rs=pubt&rs=stre&rs=coor&rs=stre&ri=15208547&ri=112157&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

+1/0
20.10.2016 14:35

P49a51v40e26l 18N20o50v91á55č62e13k 4890766958

Přesně tak, nebydlíte, zajeďte se podívat o čem píšete.

Kolejiště navíc výškově oddělené od vozovky, 3,2m široké nástupiště(plánují) , sloupy pro vedení - to je vše potřeba vměstnat a to je cca 12m šířky. Tramvaj nejsou jen koleje.!

0/−5
20.10.2016 14:40

S41v25a49t15a96v45a 73D31u46r39a24n78o92v41á 3939449154551

Ja vim presne o cem pisu. Jezdim tam dost casto. To, ze nebydlim, neznamena, ze nevim, nenavstevuju etc.

+1/0
20.10.2016 14:47

J71a73n 44R20i81e84g87e76l 1814906215572

a prave proto by ses do toho nemela michat :) primarne jde o lidi co tu bydli a o ty co by asi dojizdeli do Globusu... kapacitne to nema smysl... jedine ze se rozsiri Globus 5x, to pak budou socky dojizdet salinou, 90% lidi jezdi do Globusu autem...

0/0
22.10.2016 22:37

P11a22v61e95l 52N69o77v22á63č95e53k 4280156118

Vážení, patřím k těm zpátečníkům, kteří by raději jezdili novými autobusy, které DP Ostrava pořídil před rokem a půl ke stejnému účelu, čili k ekologizaci dopravy.

Viděl někdo z Vás, kde chtějí dostat tu trať?

Někdo oprášil 50 let starý projekt, ale zapomněl si dát stavební uzávěru na pozemky kde by se mohly položit koleje.

Takže se musí kácet stromy, překládat parovod, měnit územní plán. A to se do poslední parcely doteď prodávaly pozemky okolo cesty - kupující lituji.!

Já se do Poruby z centra odstěhoval právě od "čistých " trolejbusů a tramvají.

Celé je to jen lobby jak prostavět 800 milionů, nechat po sobě pomník a dát práci (výrobu tramvají) dceřinému podniku DPO Ekově. A v neposlední řadě dostat tramvaj ke Globusu.RvEU

Nevím proč, na velké nákupy se jezdí autem a na malý nákup je mi jedno jestli jedu tramvají nebo busem.

+1/−5
20.10.2016 14:32

R12a39d26e18k 97R20a57i57d28a 5127612309

Booože, tak pokácí pár stromů. Opravdu nerozumím tomu kultu kolem stromů. Už jak se má jeden skácet a málem aby se kvůli tomu lidi protestně upalovali. A prosím vás, můžete mi vysvětlit v čem vám vadí trolejbusy? Tramvaj chápu, ta v centru vskutku nejezdí po tiché trati, teda nejezdila, ale trolejbus? To nemyslíte vážně.

0/−1
20.10.2016 15:14

P42a63v26e29l 62N82o19v88á37č11e26k 4950876348

Asi nechápete, že někdo se přestěhuje z jedné čtvrti do jiné, právě kvůli tomu aby jeho děti vyrůstaly v čistějším prostředí. Alej není pár stromů a lidé vyhledávají Porubu právě proto, že je zelená, čistá, tichá.

Asi jste nikdy neslyšel trolejbusy Škoda z osmdesátých a devadesátých let, kterých je bohužel většina, nové Solarisy to je jiná písnička - těch bohužel tolik nejezdí.

Já bydlel na Sokolské třídě a první ranní trolejbus ve 3h ráno mně spolehlivě probudil.

My co tady bydlíme, nás je menšina a rádi si tu necháme tu naši neekologickou dopravu.

Pan Macura nechá postavit v Porubě tramvaje, které nikdo z místních nechce a pak si odjede domů na Čeladnou...

Politici a hlavně ti místní by si měli uvědomit, že 2200 podpisů (a zatím) je 2200 hlasů aktivních voličů !!

+1/−1
20.10.2016 16:17

R66a91d90e75k 30R26a15i80d82a 5587592739

Přeposílám odpověď i zde: Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:13

S92v10a98t53a93v58a 44D32u36r23a94n44o42v70á 3189259724101

Pan Novacek evidentne nechape, ze tramvaj je cisty dopravni prostredek na rozdil od auta ci autobusu. Trolejbusy se nerozsiruji a nejspis jsou k tomu padne argumenty. Protoze, kdyby byly tak skvele, tak jezdi vsude a stejne elektrobusy, ty potrebuji nabijeci stanici a ta neco stoji, je treba ji radne zabezpecit etc.

+1/0
20.10.2016 19:17

R22a30d29e73k 53R64a65i52d81a 5457252619

Trolejbus je dobrý dopravní prostředek, ale k jeho vybudování by bylo třeba nových měníren, protože mají jiný napájecí systém, nového depa a bylo by třeba je propojit se sítí v centru, protože provozovat dvě oddělené sítě je nesmysl.

0/0
21.10.2016 10:31

S80v66a68t88a88v19a 88D83u17r66a61n65o96v52á 3969569424591

Omyl vetsina obyvatelu 7. a 8. obvodu, Pustkovce na tu trat ceka vice nez 40.let. Onu trat jim slibovali uz v dobe, kdy se do tech novych panelaku stehovali, muj otec o tom mluvil nescetnekrat.

0/0
20.10.2016 19:22

R17a89d17e81k 45R39a53i28d55a 5447862519

přesně tak, pamatuju si ještě na základce jak nám učitelka říkala, že tam povede tramvaj a jak jsme se na to všichni těšili. To jsme ale netušili, že to nebude ani za 20 let. Tenkrát to údajně měla zarazit nějaká chytrá paní starostka Pustkovce, která měla říct tu památnou větu, že "Oni jsou slušné město a žádnou tramvaj tam nechtějí."

0/0
21.10.2016 5:22

J76a98n 17R73i42e37g74e53l 1804986355882

jo ale kazdy nemel auto :] dneska je to jinak a neni treba dalsi spoju, ledaye neplanuji rozsirovani sidliste smerem na Opavu.

0/0
22.10.2016 22:39
Foto

R92a55d68e63k 75P11ř67e19p19i32o37r35a 2540973313391

Věc má jako obvykle svůj "materiální rozměr" :) Mrkněte prosím na to, kdo má na celé věci "materiální" záměr a bude zakázkově těžit z rozšíření tramvajové dopravy, které firmy to postaví, přes čí pozemky se to bude realizovat, kdo to zafinancuje, komu se tím prospěje a kdo to schválí. :) Někteří žurnalisté o tom pak třeba přinesou občanům zprávu. --- A k tomu rozhodování většiny ... Jsou věci o kterých většina nemá co hlasovat. Většina nemůže rozhodovat o tom, že si přivlastní Vaši ženu, že Vám sebere vlastnictví apod. On už TGM správně říkával: "Demokracie znamená, že každý občan může říct po vzoru francouzského monarchy: "Stát jsem já." Nebo skromněji: "I já jsem stát."" - :-)!!V[>-]

0/−2
20.10.2016 12:19

T44o70m62á54š 95J64o89u61s58k33ý 6200684

Máte konkrétní podezření na nekalost nebo se jen snažíte trolit?

0/0
20.10.2016 13:11

P80a88v77e17l 63Ř28a87p89e69k 7892516549765

Železniční doprava vč. tramvají je dnes jediný perspektivní typ dopravy pro účely spojování městských čtvrtí v rozsáhlých aglomeracích. Tihle lidé budou už z principu protestovat proti všemu a všem. Přitom jim pod okny smrdí a burácejí spalovací motory a nedá se ani přejít ulice. To jim zjevně nevadí. Doufám, že radnice jejich protest shodí ze stolu.

+7/0
20.10.2016 11:56

J76a41n 53R70i80e29g43e16l 1444186195462

jde videt, ze jste tu nikdy nebyl... ze stoli shodit asi jenom tebe, at se proberes :]

0/−1
22.10.2016 22:40

Z80d91e37n64ě16k 14D52u89b98e38c29k53ý 3297704360198

Nic proti tramvajím nemám, ale proč nezkusit elektrobusy. A kapacita se dá zvýšit častější frekvencí spojů.

+1/−6
20.10.2016 11:15

J40i68ř54í 28K17o76c29u33r45e90k 6765134755618

Až zjistíte, že elektrobus trčí v zácpě, jak trolejbusy v Otrokovicích, tak pro něj začnete budovat vyhrazený pruh. Ten je potřeba 2,5 m široký, což je stejně jako pro tramvaj. A můžete si vybrat, jestli bude uprostřed nebo po krajích. Když bude po krajích, tak trčící špatně zaparkové auto znamená, že bus stojí. Když bude buspruh uprostřed, potřebujete nástupní ostrůvky. Ať už vídeňského typu nebo klasiku.

+8/0
20.10.2016 11:35

D46a80v68i70d 81B35a59r34t63o85š 2989633775484

Elektrobusy zatím nemají dostatečné baterie na to, aby zvládly celodenní provoz na delších tratích. Také nemají takovou kapacitu jako tramvaj. A konečně nevyřeší problém s vysokým provozem na silnicích. Tramvaj projede ucpanou křižovatkou mnohem rychleji než bus.

+4/0
20.10.2016 11:37







Najdete na iDNES.cz