Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ožije tramvajová doprava na Karvinsku? Dříve tohle spojení fungovalo

Osmapadesát let jezdily mezi Karvinou a Ostravou tramvaje. Teď by se podle projektu „Modrá tramvaj“ mohly na Karvinsko vrátit. Již před více než padesáti lety tramvajím v regionu ztrpčovala život propadající se trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I48m71r16i56c48h 34S50u32c92h74a41r62s66k40ý 8706273165941

Klasický projekt na tunelování neboť výkup pozemků nejvíce ovlivní Bakalu a pár kamarádů Topolánka, kteří už pár těchto pozemků vykoupili.

Celý tunel pardon projekt je založen na tom, že soukromá firma postaví tramvajovou trať, kterou zaplatí fondy EU ( na100% se ošidí) následný neekonomický provoz bude dotovat kraj a strany jako je ODS dostanou velký sponzorský dar od firmy co vyhraje stavbu. Na 90% to bude Eurovie.............;-)

Tento kraj určitě potřebuje tramvajové spojení z Ostravy do Karviné, když všichni jezdí autem...........:-/???

0/0
25.10.2016 18:12

J26a50n 47C58r31h97á13n 4522523743

Tady nejde o spojení z Ostravy do Karviné. Modrá tramvaj je o vyhlídkové trase z Ostravy do Karviné přes Havířov. Kolik Karviňáků jezdí do práce do Ostravy přes Havířov? Původní trať vedla přibližně ve stopě nynější silnice I/59. Nyní se jedná o trať podél silnic II/474 a I/11. Pro Havířováky možná dobrý, z Havířova do Ostravy jezdí navíc vlaky.Chápu to tak, že podle ODS právě tato vyhlídková trasa tady chybí, aby se z oblasti stala metropolitní oblast, co to znamená, nevím. Nedává mi to smysl. To je taky důvod že na www.modratramvaj.cz mají trasu schovanou do videa a moc to tam nerozebírají. ;-D

0/0
25.10.2016 21:35
Foto

I16m85r64i68c28h 36S59u29c12h31a27r86s19k95ý 8596443155921

Další tunel ODS :-/ a dopadne to jako z dálnicí D1 ?

0/−2
24.10.2016 18:58

A54n96t28o14n16í55n 32S46e82b10e23r83a 7573448800969

Ja si nasel praci v Ostrave,manzelka taky. Tak jsme se prestehovali. Nevidim smysl travit hodiny denne dopravou. Do prace to mam 10 minut a pohoda...

0/−1
24.10.2016 18:49

J56a85n 88C75r93h48á13n 4212963143

Prní bod na www.modratravaj.cz je zvýšení prestiže kraje, - nevím jestli budování velkých staveb z veřejných peněz, je to co pozvedne prestiž kraje. Něco takového bych čekal hlavně od ČSSD.

Místo megalomanských projektů by stačilo postavit kvalitní cyklostesky mezi Havířovem, Karvinou a Ostravou po rovině podél silnic I/11 a I/59 pro dojíždění do práce na kole. Ještě nedávno tak jezdila spousta lidí. Ale jezdit tudy na kole je nyní sebevražda. Cyklostesky vedou nyní okolními kopci a mají místy nekvalitní povrch. Moravskoslezští politici řeší dopravu na kole jen v rámci víkendových vyjížděk do Beskyd podél Ostravice.

0/0
24.10.2016 14:42

V72l97a63d38i61m71í63r 97M59a96r76y87š80k57a 4226946880762

Pokud problematika tohoto projektu zajímá: www.modratramvaj.cz

Na webu jsou ekonomické propočty, doba jízd i vizualizace. ;-)

+1/−1
24.10.2016 11:30

M29i87r47o68s51l37a97v 12N57o25v26á60k 6583253920190

Vykup pozemků by byl jednoduchy bo by se stavelo na Bakalovo.

Horší jsou časy jízdy. Autem jedu z Karviné do OV a zpět za hodinu. Tramvaj by vzhledem ke snížené rychlosti v poddolovaných částech jela hodně dlouho, realné spíše jako MHD na pár zastávek. Na cestu z Ka do Ov zbytečné. Lépe je na tom vlak

+2/0
24.10.2016 4:49
Foto

J50a58n 48D29o71h61n21a93l 9468315106792

nesrovnával bych časy s autem, ale s autobusem - hlavním smyslem by mělo být nahradit autobusovou dopravu - a to by bylo odvislé od ceny přepravy, od času aj..., je to hodně ambiciózní projekt, ale rozhodně není nereálný,,,

+1/−1
24.10.2016 11:37

K97a18r27e80l 52M24a44l77í25k 1353380215108

Proc iDnes propaguje modropartu ODS? Jako ze Karvina je opravdu turistickym magnetem...urcite tam bude jezdit desetitisice turistu. Vyplod chore mysli

0/−7
23.10.2016 21:34
Foto

J63a68n 15D81o43h45n28a71l 9878485706452

proč by měli do Karviné a hlavně Havířova jezdit desetitisíce turistů? Proč by místo toho nemohli přesednout lidé z autobusů na tramvaj - myslím ti lidé, kteří zejména z Havířova, ale i z Karviné do Ostravy dojíždějí třeba za prací..., proč by nemohlo v Ostravské aglomeraci fungovat něco, co naprosto běžně funguje po celém světě.

+5/−1
24.10.2016 11:35

V50í56t56ě36z35s74l15a16v 96K32l59o17z97í79k 3151109584407

Svět se zbláznil, uměle se má něco dělati...nesmysl, jen dojička Evropy

+1/−3
23.10.2016 21:06

V35í33t 19O17ž70a96n52a 1888638865634

Kudy by trať chtěli vést, není kudy?!

0/0
23.10.2016 21:01

J61o35s30e78f 19T17l72a86m30s88a 7981630163937

Nápad hezký, ale ruku na srdce. Budovat jednokolejnou trať Ostrava - Karviná je nesmysl. Dvoukolejová ano, ale jaké by byly náklady? Kolik by stála údržba trati? Pozemky na Karvinsku patří Bakalovi, byl by ochoten je prodat, resp. kolik by za ně chtěl? A ještě dvě zásadní otázky. Kolik lidí by tramvají jezdilo a jaká by byla cena jízdného? Bylo by krásné projekt lokálky oživit, obávám se ale, že je to sci-fi.

+4/0
23.10.2016 20:20

M65a45r55t74i45n 65K22u71ř39í17t45k22a 6407496858385

Jestli stavíte trať jednokolejnou, nebo dvoukolejnou, finančně to vyjde skoro nastejno, resp. dvoukolejka je jen o málo dražší - druhá kolej vs. zabezpečení jednokolejky.

Ještě je otázkou, zda je jednokolejná obousměrná trať dle dnešních drážních předpisů vůbec postavitelná.

0/0
26.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.