Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ožije tramvajová doprava na Karvinsku? Dříve tohle spojení fungovalo

Osmapadesát let jezdily mezi Karvinou a Ostravou tramvaje. Teď by se podle projektu „Modrá tramvaj“ mohly na Karvinsko vrátit. Již před více než padesáti lety tramvajím v regionu ztrpčovala život propadající se trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I73m81r57i12c32h 41S32u86c89h13a48r36s73k66ý 8116453355371

Klasický projekt na tunelování neboť výkup pozemků nejvíce ovlivní Bakalu a pár kamarádů Topolánka, kteří už pár těchto pozemků vykoupili.

Celý tunel pardon projekt je založen na tom, že soukromá firma postaví tramvajovou trať, kterou zaplatí fondy EU ( na100% se ošidí) následný neekonomický provoz bude dotovat kraj a strany jako je ODS dostanou velký sponzorský dar od firmy co vyhraje stavbu. Na 90% to bude Eurovie.............;-)

Tento kraj určitě potřebuje tramvajové spojení z Ostravy do Karviné, když všichni jezdí autem...........:-/???

0/0
25.10.2016 18:12

J80a16n 82C77r93h40á79n 4682673653

Tady nejde o spojení z Ostravy do Karviné. Modrá tramvaj je o vyhlídkové trase z Ostravy do Karviné přes Havířov. Kolik Karviňáků jezdí do práce do Ostravy přes Havířov? Původní trať vedla přibližně ve stopě nynější silnice I/59. Nyní se jedná o trať podél silnic II/474 a I/11. Pro Havířováky možná dobrý, z Havířova do Ostravy jezdí navíc vlaky.Chápu to tak, že podle ODS právě tato vyhlídková trasa tady chybí, aby se z oblasti stala metropolitní oblast, co to znamená, nevím. Nedává mi to smysl. To je taky důvod že na www.modratramvaj.cz mají trasu schovanou do videa a moc to tam nerozebírají. ;-D

0/0
25.10.2016 21:35
Foto

I81m14r11i84c33h 18S13u82c45h85a70r18s93k90ý 8466473565891

Další tunel ODS :-/ a dopadne to jako z dálnicí D1 ?

0/−2
24.10.2016 18:58

A93n53t92o14n57í15n 20S19e16b95e86r26a 7323628720669

Ja si nasel praci v Ostrave,manzelka taky. Tak jsme se prestehovali. Nevidim smysl travit hodiny denne dopravou. Do prace to mam 10 minut a pohoda...

0/−1
24.10.2016 18:49

J14a84n 12C63r12h64á62n 4272103483

Prní bod na www.modratravaj.cz je zvýšení prestiže kraje, - nevím jestli budování velkých staveb z veřejných peněz, je to co pozvedne prestiž kraje. Něco takového bych čekal hlavně od ČSSD.

Místo megalomanských projektů by stačilo postavit kvalitní cyklostesky mezi Havířovem, Karvinou a Ostravou po rovině podél silnic I/11 a I/59 pro dojíždění do práce na kole. Ještě nedávno tak jezdila spousta lidí. Ale jezdit tudy na kole je nyní sebevražda. Cyklostesky vedou nyní okolními kopci a mají místy nekvalitní povrch. Moravskoslezští politici řeší dopravu na kole jen v rámci víkendových vyjížděk do Beskyd podél Ostravice.

0/0
24.10.2016 14:42

V65l72a22d91i40m56í83r 88M73a24r71y77š56k95a 4736246120172

Pokud problematika tohoto projektu zajímá: www.modratramvaj.cz

Na webu jsou ekonomické propočty, doba jízd i vizualizace. ;-)

+1/−1
24.10.2016 11:30

M94i28r63o17s44l37a85v 60N45o92v86á38k 6893743140180

Vykup pozemků by byl jednoduchy bo by se stavelo na Bakalovo.

Horší jsou časy jízdy. Autem jedu z Karviné do OV a zpět za hodinu. Tramvaj by vzhledem ke snížené rychlosti v poddolovaných částech jela hodně dlouho, realné spíše jako MHD na pár zastávek. Na cestu z Ka do Ov zbytečné. Lépe je na tom vlak

+2/0
24.10.2016 4:49
Foto

J48a46n 96D23o64h40n42a42l 9888575936362

nesrovnával bych časy s autem, ale s autobusem - hlavním smyslem by mělo být nahradit autobusovou dopravu - a to by bylo odvislé od ceny přepravy, od času aj..., je to hodně ambiciózní projekt, ale rozhodně není nereálný,,,

+1/−1
24.10.2016 11:37

K38a15r88e87l 61M55a32l80í84k 1583370835158

Proc iDnes propaguje modropartu ODS? Jako ze Karvina je opravdu turistickym magnetem...urcite tam bude jezdit desetitisice turistu. Vyplod chore mysli

0/−7
23.10.2016 21:34
Foto

J79a20n 89D12o44h34n95a73l 9488575366262

proč by měli do Karviné a hlavně Havířova jezdit desetitisíce turistů? Proč by místo toho nemohli přesednout lidé z autobusů na tramvaj - myslím ti lidé, kteří zejména z Havířova, ale i z Karviné do Ostravy dojíždějí třeba za prací..., proč by nemohlo v Ostravské aglomeraci fungovat něco, co naprosto běžně funguje po celém světě.

+5/−1
24.10.2016 11:35

V87í51t63ě85z30s28l86a43v 58K32l40o13z97í76k 3441529324327

Svět se zbláznil, uměle se má něco dělati...nesmysl, jen dojička Evropy

+1/−3
23.10.2016 21:06

V88í18t 23O18ž84a30n51a 1408538335964

Kudy by trať chtěli vést, není kudy?!

0/0
23.10.2016 21:01

J62o88s57e62f 71T73l13a67m94s63a 7401500503557

Nápad hezký, ale ruku na srdce. Budovat jednokolejnou trať Ostrava - Karviná je nesmysl. Dvoukolejová ano, ale jaké by byly náklady? Kolik by stála údržba trati? Pozemky na Karvinsku patří Bakalovi, byl by ochoten je prodat, resp. kolik by za ně chtěl? A ještě dvě zásadní otázky. Kolik lidí by tramvají jezdilo a jaká by byla cena jízdného? Bylo by krásné projekt lokálky oživit, obávám se ale, že je to sci-fi.

+4/0
23.10.2016 20:20

M56a79r86t13i67n 89K53u50ř25í67t27k13a 6797666438435

Jestli stavíte trať jednokolejnou, nebo dvoukolejnou, finančně to vyjde skoro nastejno, resp. dvoukolejka je jen o málo dražší - druhá kolej vs. zabezpečení jednokolejky.

Ještě je otázkou, zda je jednokolejná obousměrná trať dle dnešních drážních předpisů vůbec postavitelná.

0/0
26.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz