- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Klasický projekt na tunelování neboť výkup pozemků nejvíce ovlivní Bakalu a pár kamarádů Topolánka, kteří už pár těchto pozemků vykoupili.
Celý tunel pardon projekt je založen na tom, že soukromá firma postaví tramvajovou trať, kterou zaplatí fondy EU ( na100% se ošidí) následný neekonomický provoz bude dotovat kraj a strany jako je ODS dostanou velký sponzorský dar od firmy co vyhraje stavbu. Na 90% to bude Eurovie.............
Tento kraj určitě potřebuje tramvajové spojení z Ostravy do Karviné, když všichni jezdí autem...........
Tady nejde o spojení z Ostravy do Karviné. Modrá tramvaj je o vyhlídkové trase z Ostravy do Karviné přes Havířov. Kolik Karviňáků jezdí do práce do Ostravy přes Havířov? Původní trať vedla přibližně ve stopě nynější silnice I/59. Nyní se jedná o trať podél silnic II/474 a I/11. Pro Havířováky možná dobrý, z Havířova do Ostravy jezdí navíc vlaky.Chápu to tak, že podle ODS právě tato vyhlídková trasa tady chybí, aby se z oblasti stala metropolitní oblast, co to znamená, nevím. Nedává mi to smysl. To je taky důvod že na http://www.modratramvaj.cz mají trasu schovanou do videa a moc to tam nerozebírají.
Další tunel ODS a dopadne to jako z dálnicí D1
Ja si nasel praci v Ostrave,manzelka taky. Tak jsme se prestehovali. Nevidim smysl travit hodiny denne dopravou. Do prace to mam 10 minut a pohoda...
Prní bod na http://www.modratravaj.cz je zvýšení prestiže kraje, - nevím jestli budování velkých staveb z veřejných peněz, je to co pozvedne prestiž kraje. Něco takového bych čekal hlavně od ČSSD.
Místo megalomanských projektů by stačilo postavit kvalitní cyklostesky mezi Havířovem, Karvinou a Ostravou po rovině podél silnic I/11 a I/59 pro dojíždění do práce na kole. Ještě nedávno tak jezdila spousta lidí. Ale jezdit tudy na kole je nyní sebevražda. Cyklostesky vedou nyní okolními kopci a mají místy nekvalitní povrch. Moravskoslezští politici řeší dopravu na kole jen v rámci víkendových vyjížděk do Beskyd podél Ostravice.
Pokud problematika tohoto projektu zajímá: http://www.modratramvaj.cz
Na webu jsou ekonomické propočty, doba jízd i vizualizace.
Vykup pozemků by byl jednoduchy bo by se stavelo na Bakalovo.
Horší jsou časy jízdy. Autem jedu z Karviné do OV a zpět za hodinu. Tramvaj by vzhledem ke snížené rychlosti v poddolovaných částech jela hodně dlouho, realné spíše jako MHD na pár zastávek. Na cestu z Ka do Ov zbytečné. Lépe je na tom vlak
nesrovnával bych časy s autem, ale s autobusem - hlavním smyslem by mělo být nahradit autobusovou dopravu - a to by bylo odvislé od ceny přepravy, od času aj..., je to hodně ambiciózní projekt, ale rozhodně není nereálný,,,
Proc iDnes propaguje modropartu ODS? Jako ze Karvina je opravdu turistickym magnetem...urcite tam bude jezdit desetitisice turistu. Vyplod chore mysli
proč by měli do Karviné a hlavně Havířova jezdit desetitisíce turistů? Proč by místo toho nemohli přesednout lidé z autobusů na tramvaj - myslím ti lidé, kteří zejména z Havířova, ale i z Karviné do Ostravy dojíždějí třeba za prací..., proč by nemohlo v Ostravské aglomeraci fungovat něco, co naprosto běžně funguje po celém světě.
Svět se zbláznil, uměle se má něco dělati...nesmysl, jen dojička Evropy
Nápad hezký, ale ruku na srdce. Budovat jednokolejnou trať Ostrava - Karviná je nesmysl. Dvoukolejová ano, ale jaké by byly náklady? Kolik by stála údržba trati? Pozemky na Karvinsku patří Bakalovi, byl by ochoten je prodat, resp. kolik by za ně chtěl? A ještě dvě zásadní otázky. Kolik lidí by tramvají jezdilo a jaká by byla cena jízdného? Bylo by krásné projekt lokálky oživit, obávám se ale, že je to sci-fi.
Jestli stavíte trať jednokolejnou, nebo dvoukolejnou, finančně to vyjde skoro nastejno, resp. dvoukolejka je jen o málo dražší - druhá kolej vs. zabezpečení jednokolejky.
Ještě je otázkou, zda je jednokolejná obousměrná trať dle dnešních drážních předpisů vůbec postavitelná.