Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33a79v54e94l 24N42o65v62á86č18e82k 4270536638

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO:

zdroj:

http://www.ostrava-pustkovec.cz/prezentace-zameru-rozsireni-tramvajove-dopravy-v-porube/d-3561

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

0/−2
29.10.2016 12:01

W74r90a60t16i59s79l15a46v 12T13o14b17o28l12a 3788233849510

Je vám jasné, že kromě mě a Radima ty vaše kecy už nikdo nečte žejo? :D Brečte si dál, stavět se stejně bude :)

0/0
29.10.2016 14:46

W96r80a52t83i28s39l32a79v 75T44o30b41o38l84a 3728353419560

Nudný víkend že?

0/0
29.10.2016 14:48
Foto

B83r25o42n95i14s85l76a51v 89G16a23b63r83y73š 2322419301

Autoři MHD Ostrava se dopravou zabývají více než kdokoliv jiný z DPO, které je ovládáno politiky. Kdyby se do dopravního inženýrství nemontoval někdo, kdo o tom nic neví, vypadalo bylo v Ostravě po dopravní stránce mnohem lépe.

0/0
29.10.2016 20:29

R72a20d90i72m 30T83o79b14i70á25š 2693732294446

no a proč tam nedají trolejbusy nebo elektrobusy...??? lokajka je moc hlučná si myslím...

+2/0
28.10.2016 14:08

P70a31v39e68l 18N11o75v65á16č75e49k 4250656228

Elektrobusy to by byla jen investice do elektrobusů, žádné kopání a stavění. Trolejbusy jsou to samé, nepotřebují koleje, to by se moc neprostavělo a EKOVA trolejbusy nevyrábí. ;-)

0/−4
28.10.2016 16:55

R60a56d19e96k 63R98a25i49d83a 5627412619

Néé, vůec by to nebylo kopání vystavět ty měnírny a novou vozovnu pro trolejbusy :D a ekova vůbec nedělá trolejbusy, které dodává do švýcarska...mimochodem tramvaje ekova nedodá, protože nesplňuje podmínky. Ale dál si šiřte ty vaše fámy..

+2/0
28.10.2016 21:53

P70a17v77e69l 71N30o92v61á43č62e33k 4280956548

:-/To není diskuze, ale výlevy demagogie. Vážení, včera jsem si celou trať prošel pěšky a v některých místech je mezi STAVBAMI tedy ne mezi stavbou a stromy cca 30m. Tam asi postaví nadjezd.

Je tam taková spousta místa, že nemohli vybudovat cyklostezku, ale nakreslili ji na cestu. 5m trávník, úzký chodník, cesta, chodník, zeď.

Pokud někde trať začíná a končí, je určena primárně pro obyvatele této čtvrti. Nepředpokládám, že se někdo z Přívozu vypraví na hodinový výlet do Globusu tramvají, nakoupí týdenní nákup a pojede spokojeně zpět, protože autobusem by to nemělo tu správnou romantiku.

P.Soukupovi se omlouvám za mínus, uklepl jsem se. Promiňte, malý display.

0/−5
28.10.2016 10:33
Foto

B84r95o80n67i24s90l19a68v 60G76a64b44r76y30š 2472759371

Ne, ne, ne a ne. Tramvaj není jen na cesty po celém městě, ale využívá se i v rámci obvodu. Nejde ani o romantiku, ale o to, že tramvaj pojme více cestujících. Nemyslíte si, že provozovat autobusovou linku se 400 spoji je trochu neekonomické? Říká Vám něco termín "ekonomika provozu"?

Jak se zpívá v jedné písni: "Nad tvými argumenty zůstává rozum stát..." Chcete slyšet refrén?

0/0
28.10.2016 11:59

P55a19v41e94l 97N97o78v53á44č29e98k 4220556728

Těch 400 spojů je měsíčně? Vůbec jsem si nevšiml, že by 39ka jezdila plná. Nicméně, velkokapacitní tramvaj bude jezdit asi co hodinu, ať se naplní a vyplatí.

+1/0
28.10.2016 13:35

W45r13a70t63i87s81l72a47v 10T34o12b56o11l15a 3368523719240

Vy se asi hodně nudíte, že tady musí vermocí prosazovat svůj názor že? Prostě se smiřte s tím, že většina lidí je pro stavbu. Žijeme v demokratické zemi a pokud to projde jak ve vedení tak mezi lidmi , tak jediné co můžete dělat je držet zobák nebo se odstěhovat :-)

0/−3
28.10.2016 16:25

P67a35v76e19l 63N58o86v96á12č24e78k 4710196558

Ne "vermomocí" ale "mermomocí ". Naštěstí to nezávisí na lidech podobných Vám.

Porubští i radní z města si jsou velmi dobře vědomi, že hlasy pod peticí, jsou hlasy aktivních voličů, kteří je mohou v příštích volbách připravit o křeslo. Voliči z ostatních obvodů k volbám v Porubě nepřijdou a hlas jim za koleje nedají.

Spousta lidí o tom jen neví nebo to berou jako nepravděpodobné.

0/−2
28.10.2016 17:03

W14r13a29t41i16s66l58a92v 64T17o19b17o91l51a 3968733279900

Stejně je to i z druhé strany ;-) Lidi pro trať nemusí příště volit tohle a těch je naprostá většina. Ještě něco?

0/0
28.10.2016 23:20
Foto

B56r84o53n29i95s35l48a21v 76G89a78b57r68y37š 2242559511

Tuhle otázku myslíte opravdu vážně? Už dříve jsem napsal, že je to 434 spojů v jednom pracovním dni. Nejezdí tam snad jedna linka, ne?

0/0
28.10.2016 17:59

P96a84v93e46l 15N64o74v69á68č10e55k 4650446108

A tohle všechno obslouží jedna tramvajová linka? V tom případě se jedná o malý zázrak. Tak to potom není co řešit.:-P

0/0
28.10.2016 19:19
Foto

B38r96o87n25i34s11l84a16v 93G92a94b88r67y23š 2162489811

Tedy..., musím přiznat, že Vaše myšlenkové pochody jsou dost matoucí.

Tady nejde o počet linek, ale o počet spojů. A tato linka bude nejspíše nasměrována do centra přes nějaký významný přestupní uzel. Nemůžete nebo to nechcete chápat?

+2/0
28.10.2016 19:35

P92a46v98e98l 87N32o54v51á29č78e58k 4360356918

Chápal bych, kdyby se konečně propojila Duha se Slovanem - tuto trasu chodí většina obyvatel sedmáku a osmáku pěšky, než to objíždět přes Slavíkovou. Vnitroobvodová linka by je mohla zavézt ke Slovanu, kde pohodlně přestoupí na tramvaj směřující do centra.

0/0
29.10.2016 12:11
Foto

B54r41o89n50i59s80l21a88v 54G66a90b90r10y50š 2252959601

A proč chodí pěšky a nevydupou si nějaké autobusové spojení?

+1/0
29.10.2016 20:26

J63o30s28e62f 29T45l11a49m73s42a 7731140323357

Londýnské metro. Neustále se rozvíjí a vznikají nové a nové trasy. Kdyby se vedení města neustále mazlilo s londýňany, zda pod jejich domy vrtat či nikoli, jestli se může ta která ulice uzavřít a stavět, došlo by záhy ke kolapsu. Londýn by se nerozvíjel. Ano, metro jezdí většinou v podzemí, ale v Londýně z velké části i nahoře. Takže někteří Porubští, vemte rozum do hrsti. Nejde jen o vás a vaše pohodlí. Ostrava potřebuje rozvoj. Vás je dejme tomu pět tisíc, ale pak je tu nějakých 290 tisícovek ostatních, kteří budou za tramvaj do vašich končin rádi.

+3/−2
28.10.2016 0:01

J78a67n 11S49o56u77k72u55p 1674694146905

Eh..kdo kromě lidí z Pustkovce do Pustkovce jezdí?

+1/−5
28.10.2016 1:15

S42v17a95t31a13v35a 32D27u94r16a17n39o35v95á 3879109844471

Ta trat nebude pro lidi z Pustkovce, pokud se to vezmu pohledem dneska, pokud by se to vzalo pohled minuleho stoleti, cely 7. a 8. obvod stoji na pozemcich okolnich vesnic, tedy i Pustkovce a to uz jsoutakova dve mensi okresni mesta.

+1/−1
28.10.2016 8:45

P47a83v31e40l 21N32o98v10á68č28e87k 4170616588

Takže jako za komančů.." Ve veřejném zájmu, zde bude tramvaj vozit pracující lid do práce pro budování naši rozvinuté kapitalistické společnosti."

Případní prodávající nemovitosti, by neměli zapomenout zmínit, že kromě balkónu, výtahu atd. se bude v blízkosti budovat tramvaj a říct si o 10% navíc za tuto vymoženost v dosahu.

0/0
28.10.2016 17:10

J58a37n 12S92o53u52k38u47p 1814144396715

Nevím, co tím chcete říct, ta trať sice zvyšuje kvalitu MHD pro Pustkovec, nicméně to nic nemění na tom, že do Pustkovce nikdo jiný než místní jezdit nebude, což byla reakce na výše psaný elaborát, jak pustkovečtí omezují rovzoj Ostravy, což je totální nesmysl.

0/0
29.10.2016 22:33

P60e70t24r 59K88o71m69í29n31e29k 3699117952739

Třeba lidi na stavebku a do VTP. Stačí těch pár tisíc lidí?

0/0
31.10.2016 14:40

R31a12d66i14m 39H87l54a58v79i96n93k94a 3567420184104

Bydlím v Porubě a jsem pro novou trať.

+8/−2
27.10.2016 23:27

M12i26c11h48a71l 38D85a18l38e26c46k41ý 8361388676104

Tak,je�t� tu lanovku a budeme sv�tov�!!!

0/−3
27.10.2016 19:58

P95a78v30e35l 80N76o74v51á27č12e90k 4270656938

Lanovka by nebyla od věci, mohla by být zavěšená nad tím parovodem. Nemusel by se překládat. Případně parovod zvednout nad koleje a trolej zavěsit na parovod.

0/−1
28.10.2016 16:52

P24a37v20e30l 26N52o10v57á12č92e26k 4580756228

Tak začínám zjišťovat, že probíhá kampaň fandů MHD, DPO a spřátelených stavebních firem na pozitivní ohlasy v diskuzích.

0/−2
27.10.2016 19:38

W51r22a31t50i39s92l97a76v 21T81o28b35o51l59a 3308683479670

anoo, Takže když máš někdo jiný názor tak je hned automaticky stavební firma, provozovatel nebo fanda MHD.... Vy jste asi moc rozumu v životě nepobral že? Jinak by z vás takové hlody nelítaly...

+3/−2
28.10.2016 16:29

O51s44k11a18r 31K15o22v24a10ř48í76k 8377193326117

Hlavně dokončit prodlouženou Rudnou....a konečně ji v celé délce zprůjezdnit. Pak vymýšlejte nesmysly.

+4/0
27.10.2016 19:12

R10a15d80e49k 87R72a94i47d25a 5377122909

Ještě, že dnes už v Ostravě nějaké tramvajové tratě jsou, protože s tímhle přístupem a s takovou demencí obyvatel by už nebylo možné cokoliv postavit.

+4/−4
27.10.2016 18:55

P11a50v36e42l 55N57o16v40á21č42e90k 4250386248

Fanda MHD z FM. Co je Vám do tramvaje v Porubě? Bude jezdit pod okny Vám? Přijedete si je tady vyfotit a dát na FB, ale kravál budeme poslouchat my.

Neřekl bych, že je dement ten, kdo si chce zachovat klidné, pěkné prostředí a nechce si nechat nacpat nesmyslnou a zbytečnou stavbu pod okna.

0/−9
27.10.2016 19:36

R91a59d98e83k 72R95a33i88d59a 5257872969

Trvalé bydliště mám v Ostravě Porubě kousek od Jižních svahů a byl bych moc rád, kdyby mi tam tramvaj jezdila. Takhle jezdí až na Opavské a o víkendu se od tama do centra nedostává nejrychleji.

+6/−1
27.10.2016 20:20

P79a77v48e63l 92N92o13v30á23č59e22k 4440806608

Domluvte se s panem Gabryšem, on Vám to zařídí, ale raději to neříkejte sousedům, asi by Vás ukamenovali. Tam taky jezdí často autobusy.

0/−2
28.10.2016 17:15
Foto

B25r69o50n66i24s65l20a72v 80G45a47b40r64y15š 2662229901

Ja tezko neco zaridim, nejsem na zadne vedouci pozici.

Az se budu chtit divit a nevericne zirat, napisu Vam. :-)

0/0
29.10.2016 11:35

R21o54b57e77r37t 90S57t48r96n21a17d11e41l 5468649139225

Nesmyslná a zbytečná stavba??? Pokud někomu vadí tramvaj má bydlet třeba v Brušperku a ne ve velkoměstě. To je podobný argument, jako by obyvatelé New Yorku žádali zrušení nadzemky a upřednostnili ještě větší zácpy a více smradu v ulicích než dosud....

+8/−1
27.10.2016 21:27

T79o63m47á91š 11J31o86u16s96k13ý 6250614

Porubáci snad žádaj zrušení dopravy, která tam už je?

+2/−1
28.10.2016 11:57

P38a97v63e10l 68N11o88v32á82č87e77k 4920276268

Vážený pane, nejde o nic jiného než stavět, prostavět a vyrobit tramvaje. Svého času si Interspar prodloužení tramvaje na Dubině zaplatil ze svého, Globus si to nechá postavit za peníze EU.

Bylo by fajn, kdyby DPO představil projekt občanům dotčených lokalit, kteří je mají využívat a nechal je ať zváží, zda chtějí CNG autobusy nebo čistou tramvaj.

Rozhodně nejde o pár stromů, ale o celou alej podél ulice B.Nikodéma, která padne kvůli přeložení horkovodu(nenapadá mně při největší fantazii, kde jej přesunout). podél ulice Prodloužené, strčíte tramvaj lidem přímo pod okna a alej padne taky. Jako zaměstnanec DPO (Váš FB profil) asi máte za úkol psát kladné články a podle Vaší fotografie máte dostatek životních zkušeností s projektováním tramvajových tratí.

0/−10
27.10.2016 18:29

R53a12d71e48k 97R82a37i51d35a 5137732989

Božínku, ono se pokácí několik stromečků, které by mimochodem stejně do 20 let musely být odstraněny kvůli stáří. Ona ta Ostrava je totiž uprostřed pouště, co na tom, že je to nejzelenější město v republice. A tramvaj že by měla někomu jezdit pod oknem? Hrůza, normálně se tramvaj přece staví uprostřed ničeho, aby nikomu nedejbože nevadila.

+8/−2
27.10.2016 18:36

W19r32a70t70i39s87l41a86v 68T23o53b10o72l45a 3748793399910

Že toho člověka ještě vůbec berete vážně... :D

+2/−1
27.10.2016 18:55

S84v54a73t84a77v83a 43D58u15r42a33n85o72v60á 3369699904661

Pane Novacku, proc lzete? Takto vypada ulice Bedricha Nikodema mezi Pustkovcem a 7. obvodem https://mapy.cz/zakladni?x=18.1764118&y=49.8413083&z=17&l=0&base=ophoto&source=stre&id=110583

Domy jsou vuci ni otocene bokem a jsou od cesty dostatecne daleko, pas mezi cestou a chodnikem je docela nestandardne daleko. A domy na ulici Karla Aksamita jsou v dostatecne vzdalenosti od cesty. Mimochodem minule jste psal o Heyrovskeho ulici, tak pokud tam bydlite to Vam nevadi, ze hned vedle je Zuzana (restauracni zarizeni), policie a rano tam najizdi dodavky k mistnimu obchodu?

Vezeky nad Zuzanou jsou od cesty jeste dal a pak za dalsi krizovaktou vicemene

obchody a par vezaku okolo parku (mimochodem byvaleho hrbitova). A ty stromy uz byly velke, kdyz jsem ja chodila na devitiletku a to je drahne skoro 40 let zpet.

Navic 7. a 8. jsou zelene nejvic uvnitr obvodu, kde je dostatek klidovych zon. Tramvaj je opravdu dobre reseni, ale remcalu bude vzdy hodne. Bohuzel. Normalni lide ji uvitaji, protoze to nebude primarne cesta ke Globusu, ale za praci do centra Ostravy etc.

+7/−1
27.10.2016 19:19

P61a21v57e89l 61N40o56v40á58č71e74k 4610176578

Vážená paní Duranová, on ten projektant zřejmě lokalitu taky hodnotil jen na monitoru. Pod tím širokým zeleným pásem je právě ten horkovod.

Na něm těžko položíte koleje...i když Vy možná ano, ale to se do toho Globusu nesvezete. Rv

0/−1
28.10.2016 10:18

W22r42a27t29i34s34l54a86v 37T80o82b97o62l82a 3508913729130

Když nevíte, mlčte. znova vás prosím

0/0
28.10.2016 16:32
Foto

B54r18o28n27i44s94l92a42v 37G46a34b71r83y52š 2342759721

Pane Nováčku, projektanti dopravních staveb jsou si velmi dobře vědomi toho, že nemůžou cokoliv postavit kdekoliv. Ještě před první fází projektové dokumentace se zaměřují inženýrské sítě, které je třeba respektovat. Pokud projektant usoudí, že tramvajová trať inženýrské sítě nijak neohrozí, pak je vše v pořádku. Pokud by došlo k jejich kolizi, sítě se přeloží. Proč z odborníků děláte amatéry?

+3/0
28.10.2016 18:07

R39a42d16e44k 65R21a74i83d76a 5177622779

Ten pán je magor, od lopaty odsuzuje ty, jež jsou chytřejší, což jsou proti němu skoro všichni. Je-li někdo inženýr, tím hůř.

+2/−1
28.10.2016 22:03
Foto

B72r88o66n97i71s17l98a38v 93G97a32b36r91y95š 2172619651

Nemůžu za to, že jsem byl ve svém vzdělávání úspěšnější než on. ;-D

0/0
28.10.2016 22:27

W95r39a73t85i19s20l58a66v 67T87o95b52o43l67a 3878393649630

Ekologická vozidla

Ekologie má určitě opodstatnění. Tramvajová doprava neprodukuje emise. Autobusy CNG mají spalovací motor stejně jako naftové autobusy Pokud nevěříte, zavřete se s CNG busem do garáže a nechte běžet motor. Elektrobusy jsou stále v začátcích. Ostrava již několik let disponuje malým počtem těchto vozidel. Jak je možné, že nejezdí po celý den? Otázka k zamyšlení...??? Ano, musí se dobíjet a nemají výdrž na dojezd celodenní směny. Novější elektrobusy zatím dopravní podnik nemá a rozhodně je nutné tento typ pohonu dříve důkladně vyzkoušet.

Kácení stromů a zábor veřejného prostoru

Ach ty stromy... Argument o kácení je opět překvapující. V loňském roce došlo k vykácení desítek vzrostlých stromů na území 8. obvodu. Zrodila se petice za jejich záchranu? Přivázal se někdo k označeným stromům? Po kácení proběhla náhradní výsadba. Při výstavbě trati dojde k případnému kácení v minimálním rozsahu. Stejně jako při každé jiné stavbě je zhotovitel povinen zajistit náhradní výsadbu a obnovu zeleně. Zabírá trať veřejný prostor? Při stavbě tramvajové dráhy obvykle dojde k zlepšení veřejného prostoru. Jedná se o liniovou stavbu, nikoliv o stavbu typu hypermarketu, městečka pro seniory, vědeckotechnologického parku, parkoviště apod., které zabírají veřejný prostor lidem přímo pod okny.

Hluk, vibrace a snížení hodnoty bytů

Tramvajová doprava prochází v posledních letech modernizací. K výstavbě nové trati na úrovni 21. století zatím v Ostravě nedošlo. Ten, kdo byl v zahraničí a viděl, jak může tento typ dopravy vypadat, byl jistě překvapen. Moderní těleso je položeno s antivibrační ochranou, moderní vozy, které jsou na trať přislíbeny, neprodukují hluk jako vozy s koncepcí z 50. let 20. století. Zavedení fixní městské dopravy zajišťující spojení s centem města a dalšími významnými uzly naopak cenu nemovitosti zvýší.

+6/−2
27.10.2016 17:13

W57r67a72t21i45s35l46a77v 41T20o79b52o69l14a 3228283799760

Co čekáte od lidí, kteří argumentují tímo:

- Zvýšená kriminalita, protože to zloději budou mít snadnější se sem dostat

- Žádná tramvaj není potřeba, autobusy jsou budoucnost

- Trolejové vedení zničí architekturu osmáku (problém je, že tam žádná není. Na Hlavní třídě bych to pochopil, mezi paneláky ne)

- Tramvaj mi bude cinkat pod oknem, tohle nerozdejchám (tak proč sakra bydlíte ve městě?!)

Prostě lidi si představují tramvaj jako něco, co musí vyloženě dělat hluk a zhnusí okolní krajinu. Bohužel pro ně, tohle už dávno není pravda. Doba pokročila a nové tramvajové úseky i vozidla dokáží být velice tiché, dokonce tišší než projíždějící/ rozjíždějící autobus.

Bohužel pár odpůrců dokáže vždy udělat větší peklo než většina příznivců. Ať si na ně každý udělá obrázek sám. Já jsem si tu jejich petici i webovky četl a bylo mi opravdu do breku, jaké kraviny dokážou někteří vytáhnout.

+12/−1
27.10.2016 16:49

P88a90v63e77l 17N41o13v28á12č85e60k 4390436958

Předpokládám, že zmíněnou lokalitu máte zmapovanou a tušíte, jak to zde vypadá, jaké jsou dimenze pro budování trati? Jaké překážky a infrastruktura v kolizi? Kolik potřebujete pro dvoukolejnou trať zábor 10 metrů?

Škoda zase nikdo "bydlím tady a chci tramvaj".. Zase "neznám, ale myslím že ať to tam postaví, tramvaj je budoucnost a čistý provoz".

0/−8
27.10.2016 16:59

W37r41a59t93i91s84l93a47v 48T40o78b48o86l25a 3288913399250

Bohužel pro Vás. V téhle části Ostravy jsem pomalu jako doma. Nehledě na to, že dopravě se věnuji již od svého mládí a vím o tom o dost víc, než běžný občan. V tom je možná ten problém. Protože vím, jak by to vypadalo a kolik pozitiv by to přineslo, narozdíl od lidí, kteří si pod pojmem tramvaj představují starou bednu na panelech v centru Ostravy, kde to prostě kravál dělá... Rv

A hlavně v době, kdy je celá Ostrava zasekaná a zpoždění 10 minut je ve špičku takový dobrý průměr by se tramvaj opravdu šikla. Autobus mezi auty, tramvaj profrčí kolem. A pohodlí taky úplně jiné.

+5/0
27.10.2016 17:04







Najdete na iDNES.cz