Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a17v81e78l 91N92o34v51á25č71e37k 4730566768

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO:

zdroj:

http://www.ostrava-pustkovec.cz/prezentace-zameru-rozsireni-tramvajove-dopravy-v-porube/d-3561

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

0/−2
29.10.2016 12:01

W27r96a68t11i20s74l73a38v 46T53o73b24o66l66a 3778393269660

Je vám jasné, že kromě mě a Radima ty vaše kecy už nikdo nečte žejo? :D Brečte si dál, stavět se stejně bude :)

0/0
29.10.2016 14:46

W20r85a46t24i24s12l27a70v 10T61o91b75o11l52a 3738553899840

Nudný víkend že?

0/0
29.10.2016 14:48
Foto

B26r24o20n71i33s22l70a37v 15G76a36b67r73y84š 2552709621

Autoři MHD Ostrava se dopravou zabývají více než kdokoliv jiný z DPO, které je ovládáno politiky. Kdyby se do dopravního inženýrství nemontoval někdo, kdo o tom nic neví, vypadalo bylo v Ostravě po dopravní stránce mnohem lépe.

0/0
29.10.2016 20:29

R69a40d13i82m 65T83o49b73i21á46š 2693522304496

no a proč tam nedají trolejbusy nebo elektrobusy...??? lokajka je moc hlučná si myslím...

+2/0
28.10.2016 14:08

P20a76v91e23l 11N56o48v62á33č53e85k 4960496438

Elektrobusy to by byla jen investice do elektrobusů, žádné kopání a stavění. Trolejbusy jsou to samé, nepotřebují koleje, to by se moc neprostavělo a EKOVA trolejbusy nevyrábí. ;-)

0/−4
28.10.2016 16:55

R42a86d16e29k 40R88a13i25d85a 5117592409

Néé, vůec by to nebylo kopání vystavět ty měnírny a novou vozovnu pro trolejbusy :D a ekova vůbec nedělá trolejbusy, které dodává do švýcarska...mimochodem tramvaje ekova nedodá, protože nesplňuje podmínky. Ale dál si šiřte ty vaše fámy..

+2/0
28.10.2016 21:53

P69a97v21e74l 10N84o83v36á25č90e81k 4710546238

:-/To není diskuze, ale výlevy demagogie. Vážení, včera jsem si celou trať prošel pěšky a v některých místech je mezi STAVBAMI tedy ne mezi stavbou a stromy cca 30m. Tam asi postaví nadjezd.

Je tam taková spousta místa, že nemohli vybudovat cyklostezku, ale nakreslili ji na cestu. 5m trávník, úzký chodník, cesta, chodník, zeď.

Pokud někde trať začíná a končí, je určena primárně pro obyvatele této čtvrti. Nepředpokládám, že se někdo z Přívozu vypraví na hodinový výlet do Globusu tramvají, nakoupí týdenní nákup a pojede spokojeně zpět, protože autobusem by to nemělo tu správnou romantiku.

P.Soukupovi se omlouvám za mínus, uklepl jsem se. Promiňte, malý display.

0/−5
28.10.2016 10:33
Foto

B24r17o16n58i96s68l43a16v 41G33a40b49r21y41š 2462939891

Ne, ne, ne a ne. Tramvaj není jen na cesty po celém městě, ale využívá se i v rámci obvodu. Nejde ani o romantiku, ale o to, že tramvaj pojme více cestujících. Nemyslíte si, že provozovat autobusovou linku se 400 spoji je trochu neekonomické? Říká Vám něco termín "ekonomika provozu"?

Jak se zpívá v jedné písni: "Nad tvými argumenty zůstává rozum stát..." Chcete slyšet refrén?

0/0
28.10.2016 11:59

P89a63v69e86l 49N50o57v52á10č22e22k 4270506158

Těch 400 spojů je měsíčně? Vůbec jsem si nevšiml, že by 39ka jezdila plná. Nicméně, velkokapacitní tramvaj bude jezdit asi co hodinu, ať se naplní a vyplatí.

+1/0
28.10.2016 13:35

W44r74a26t73i94s19l36a14v 89T95o63b65o87l44a 3598723519890

Vy se asi hodně nudíte, že tady musí vermocí prosazovat svůj názor že? Prostě se smiřte s tím, že většina lidí je pro stavbu. Žijeme v demokratické zemi a pokud to projde jak ve vedení tak mezi lidmi , tak jediné co můžete dělat je držet zobák nebo se odstěhovat :-)

0/−3
28.10.2016 16:25

P31a11v90e17l 83N36o74v66á57č16e96k 4550316878

Ne "vermomocí" ale "mermomocí ". Naštěstí to nezávisí na lidech podobných Vám.

Porubští i radní z města si jsou velmi dobře vědomi, že hlasy pod peticí, jsou hlasy aktivních voličů, kteří je mohou v příštích volbách připravit o křeslo. Voliči z ostatních obvodů k volbám v Porubě nepřijdou a hlas jim za koleje nedají.

Spousta lidí o tom jen neví nebo to berou jako nepravděpodobné.

0/−2
28.10.2016 17:03

W90r28a94t74i94s66l50a84v 62T85o72b73o32l83a 3628233929360

Stejně je to i z druhé strany ;-) Lidi pro trať nemusí příště volit tohle a těch je naprostá většina. Ještě něco?

0/0
28.10.2016 23:20
Foto

B69r32o95n49i24s36l89a88v 98G38a60b30r17y43š 2742749741

Tuhle otázku myslíte opravdu vážně? Už dříve jsem napsal, že je to 434 spojů v jednom pracovním dni. Nejezdí tam snad jedna linka, ne?

0/0
28.10.2016 17:59

P68a48v83e77l 83N48o45v47á14č44e20k 4130906138

A tohle všechno obslouží jedna tramvajová linka? V tom případě se jedná o malý zázrak. Tak to potom není co řešit.:-P

0/0
28.10.2016 19:19
Foto

B44r22o69n85i97s90l50a14v 68G84a15b67r22y33š 2412789391

Tedy..., musím přiznat, že Vaše myšlenkové pochody jsou dost matoucí.

Tady nejde o počet linek, ale o počet spojů. A tato linka bude nejspíše nasměrována do centra přes nějaký významný přestupní uzel. Nemůžete nebo to nechcete chápat?

+2/0
28.10.2016 19:35

P98a56v18e92l 73N18o58v84á83č59e11k 4190916798

Chápal bych, kdyby se konečně propojila Duha se Slovanem - tuto trasu chodí většina obyvatel sedmáku a osmáku pěšky, než to objíždět přes Slavíkovou. Vnitroobvodová linka by je mohla zavézt ke Slovanu, kde pohodlně přestoupí na tramvaj směřující do centra.

0/0
29.10.2016 12:11
Foto

B84r18o34n26i18s46l57a75v 83G34a64b79r98y71š 2262369211

A proč chodí pěšky a nevydupou si nějaké autobusové spojení?

+1/0
29.10.2016 20:26

J16o34s14e20f 55T81l20a69m14s21a 7101230403497

Londýnské metro. Neustále se rozvíjí a vznikají nové a nové trasy. Kdyby se vedení města neustále mazlilo s londýňany, zda pod jejich domy vrtat či nikoli, jestli se může ta která ulice uzavřít a stavět, došlo by záhy ke kolapsu. Londýn by se nerozvíjel. Ano, metro jezdí většinou v podzemí, ale v Londýně z velké části i nahoře. Takže někteří Porubští, vemte rozum do hrsti. Nejde jen o vás a vaše pohodlí. Ostrava potřebuje rozvoj. Vás je dejme tomu pět tisíc, ale pak je tu nějakých 290 tisícovek ostatních, kteří budou za tramvaj do vašich končin rádi.

+3/−2
28.10.2016 0:01

J93a75n 14S29o59u86k17u33p 1424804326725

Eh..kdo kromě lidí z Pustkovce do Pustkovce jezdí?

+1/−5
28.10.2016 1:15

S83v37a93t18a85v68a 57D48u94r83a86n68o39v35á 3239569134351

Ta trat nebude pro lidi z Pustkovce, pokud se to vezmu pohledem dneska, pokud by se to vzalo pohled minuleho stoleti, cely 7. a 8. obvod stoji na pozemcich okolnich vesnic, tedy i Pustkovce a to uz jsoutakova dve mensi okresni mesta.

+1/−1
28.10.2016 8:45

P57a61v52e83l 70N13o94v51á66č48e14k 4820916328

Takže jako za komančů.." Ve veřejném zájmu, zde bude tramvaj vozit pracující lid do práce pro budování naši rozvinuté kapitalistické společnosti."

Případní prodávající nemovitosti, by neměli zapomenout zmínit, že kromě balkónu, výtahu atd. se bude v blízkosti budovat tramvaj a říct si o 10% navíc za tuto vymoženost v dosahu.

0/0
28.10.2016 17:10

J87a82n 97S82o74u94k35u40p 1654914546195

Nevím, co tím chcete říct, ta trať sice zvyšuje kvalitu MHD pro Pustkovec, nicméně to nic nemění na tom, že do Pustkovce nikdo jiný než místní jezdit nebude, což byla reakce na výše psaný elaborát, jak pustkovečtí omezují rovzoj Ostravy, což je totální nesmysl.

0/0
29.10.2016 22:33

P87e44t89r 33K72o59m29í16n33e69k 3299987662899

Třeba lidi na stavebku a do VTP. Stačí těch pár tisíc lidí?

0/0
31.10.2016 14:40

R23a43d11i18m 43H21l91a63v80i55n37k40a 3807180104264

Bydlím v Porubě a jsem pro novou trať.

+8/−2
27.10.2016 23:27

M95i60c39h60a24l 59D61a43l74e53c62k84ý 8981288626974

Tak,je�t� tu lanovku a budeme sv�tov�!!!

0/−3
27.10.2016 19:58

P26a84v80e90l 38N56o58v42á27č33e63k 4440946418

Lanovka by nebyla od věci, mohla by být zavěšená nad tím parovodem. Nemusel by se překládat. Případně parovod zvednout nad koleje a trolej zavěsit na parovod.

0/−1
28.10.2016 16:52

P78a21v16e16l 72N68o68v15á74č63e81k 4670426888

Tak začínám zjišťovat, že probíhá kampaň fandů MHD, DPO a spřátelených stavebních firem na pozitivní ohlasy v diskuzích.

0/−2
27.10.2016 19:38

W58r16a64t61i92s38l24a95v 36T18o86b48o11l96a 3438893959270

anoo, Takže když máš někdo jiný názor tak je hned automaticky stavební firma, provozovatel nebo fanda MHD.... Vy jste asi moc rozumu v životě nepobral že? Jinak by z vás takové hlody nelítaly...

+3/−2
28.10.2016 16:29

O47s43k74a51r 78K91o54v92a39ř21í19k 8277193706247

Hlavně dokončit prodlouženou Rudnou....a konečně ji v celé délce zprůjezdnit. Pak vymýšlejte nesmysly.

+4/0
27.10.2016 19:12

R68a82d21e68k 11R50a65i27d82a 5837972289

Ještě, že dnes už v Ostravě nějaké tramvajové tratě jsou, protože s tímhle přístupem a s takovou demencí obyvatel by už nebylo možné cokoliv postavit.

+4/−4
27.10.2016 18:55

P34a67v70e70l 84N67o64v29á98č23e17k 4360716178

Fanda MHD z FM. Co je Vám do tramvaje v Porubě? Bude jezdit pod okny Vám? Přijedete si je tady vyfotit a dát na FB, ale kravál budeme poslouchat my.

Neřekl bych, že je dement ten, kdo si chce zachovat klidné, pěkné prostředí a nechce si nechat nacpat nesmyslnou a zbytečnou stavbu pod okna.

0/−9
27.10.2016 19:36

R98a98d13e86k 19R98a26i34d41a 5247322319

Trvalé bydliště mám v Ostravě Porubě kousek od Jižních svahů a byl bych moc rád, kdyby mi tam tramvaj jezdila. Takhle jezdí až na Opavské a o víkendu se od tama do centra nedostává nejrychleji.

+6/−1
27.10.2016 20:20

P93a75v80e25l 91N67o80v72á29č35e67k 4490346598

Domluvte se s panem Gabryšem, on Vám to zařídí, ale raději to neříkejte sousedům, asi by Vás ukamenovali. Tam taky jezdí často autobusy.

0/−2
28.10.2016 17:15
Foto

B54r50o24n55i75s83l96a92v 50G66a24b95r73y97š 2122109351

Ja tezko neco zaridim, nejsem na zadne vedouci pozici.

Az se budu chtit divit a nevericne zirat, napisu Vam. :-)

0/0
29.10.2016 11:35

R56o48b62e72r87t 48S83t31r48n55a97d86e73l 5418639619595

Nesmyslná a zbytečná stavba??? Pokud někomu vadí tramvaj má bydlet třeba v Brušperku a ne ve velkoměstě. To je podobný argument, jako by obyvatelé New Yorku žádali zrušení nadzemky a upřednostnili ještě větší zácpy a více smradu v ulicích než dosud....

+8/−1
27.10.2016 21:27

T53o74m19á85š 47J47o33u10s34k24ý 6110954

Porubáci snad žádaj zrušení dopravy, která tam už je?

+2/−1
28.10.2016 11:57

P92a81v70e29l 10N20o10v70á85č65e12k 4400336368

Vážený pane, nejde o nic jiného než stavět, prostavět a vyrobit tramvaje. Svého času si Interspar prodloužení tramvaje na Dubině zaplatil ze svého, Globus si to nechá postavit za peníze EU.

Bylo by fajn, kdyby DPO představil projekt občanům dotčených lokalit, kteří je mají využívat a nechal je ať zváží, zda chtějí CNG autobusy nebo čistou tramvaj.

Rozhodně nejde o pár stromů, ale o celou alej podél ulice B.Nikodéma, která padne kvůli přeložení horkovodu(nenapadá mně při největší fantazii, kde jej přesunout). podél ulice Prodloužené, strčíte tramvaj lidem přímo pod okna a alej padne taky. Jako zaměstnanec DPO (Váš FB profil) asi máte za úkol psát kladné články a podle Vaší fotografie máte dostatek životních zkušeností s projektováním tramvajových tratí.

0/−10
27.10.2016 18:29

R37a97d15e75k 35R59a43i24d54a 5377902489

Božínku, ono se pokácí několik stromečků, které by mimochodem stejně do 20 let musely být odstraněny kvůli stáří. Ona ta Ostrava je totiž uprostřed pouště, co na tom, že je to nejzelenější město v republice. A tramvaj že by měla někomu jezdit pod oknem? Hrůza, normálně se tramvaj přece staví uprostřed ničeho, aby nikomu nedejbože nevadila.

+8/−2
27.10.2016 18:36

W19r10a38t72i62s33l81a35v 55T73o37b67o73l31a 3628903739870

Že toho člověka ještě vůbec berete vážně... :D

+2/−1
27.10.2016 18:55

S72v77a62t20a20v34a 93D57u88r50a62n77o37v43á 3379609104981

Pane Novacku, proc lzete? Takto vypada ulice Bedricha Nikodema mezi Pustkovcem a 7. obvodem https://mapy.cz/zakladni?x=18.1764118&y=49.8413083&z=17&l=0&base=ophoto&source=stre&id=110583

Domy jsou vuci ni otocene bokem a jsou od cesty dostatecne daleko, pas mezi cestou a chodnikem je docela nestandardne daleko. A domy na ulici Karla Aksamita jsou v dostatecne vzdalenosti od cesty. Mimochodem minule jste psal o Heyrovskeho ulici, tak pokud tam bydlite to Vam nevadi, ze hned vedle je Zuzana (restauracni zarizeni), policie a rano tam najizdi dodavky k mistnimu obchodu?

Vezeky nad Zuzanou jsou od cesty jeste dal a pak za dalsi krizovaktou vicemene

obchody a par vezaku okolo parku (mimochodem byvaleho hrbitova). A ty stromy uz byly velke, kdyz jsem ja chodila na devitiletku a to je drahne skoro 40 let zpet.

Navic 7. a 8. jsou zelene nejvic uvnitr obvodu, kde je dostatek klidovych zon. Tramvaj je opravdu dobre reseni, ale remcalu bude vzdy hodne. Bohuzel. Normalni lide ji uvitaji, protoze to nebude primarne cesta ke Globusu, ale za praci do centra Ostravy etc.

+7/−1
27.10.2016 19:19

P41a23v12e77l 57N97o80v63á70č47e12k 4140966518

Vážená paní Duranová, on ten projektant zřejmě lokalitu taky hodnotil jen na monitoru. Pod tím širokým zeleným pásem je právě ten horkovod.

Na něm těžko položíte koleje...i když Vy možná ano, ale to se do toho Globusu nesvezete. Rv

0/−1
28.10.2016 10:18

W50r65a63t22i85s97l89a13v 77T15o44b41o72l76a 3468923399220

Když nevíte, mlčte. znova vás prosím

0/0
28.10.2016 16:32
Foto

B30r62o59n59i84s93l30a64v 39G56a63b56r55y84š 2532209371

Pane Nováčku, projektanti dopravních staveb jsou si velmi dobře vědomi toho, že nemůžou cokoliv postavit kdekoliv. Ještě před první fází projektové dokumentace se zaměřují inženýrské sítě, které je třeba respektovat. Pokud projektant usoudí, že tramvajová trať inženýrské sítě nijak neohrozí, pak je vše v pořádku. Pokud by došlo k jejich kolizi, sítě se přeloží. Proč z odborníků děláte amatéry?

+3/0
28.10.2016 18:07

R70a78d25e74k 12R19a37i44d96a 5427262349

Ten pán je magor, od lopaty odsuzuje ty, jež jsou chytřejší, což jsou proti němu skoro všichni. Je-li někdo inženýr, tím hůř.

+2/−1
28.10.2016 22:03
Foto

B13r27o76n17i88s82l43a91v 89G79a69b91r30y68š 2432499301

Nemůžu za to, že jsem byl ve svém vzdělávání úspěšnější než on. ;-D

0/0
28.10.2016 22:27

W58r59a87t61i48s74l24a24v 47T28o53b31o25l87a 3618133399360

Ekologická vozidla

Ekologie má určitě opodstatnění. Tramvajová doprava neprodukuje emise. Autobusy CNG mají spalovací motor stejně jako naftové autobusy Pokud nevěříte, zavřete se s CNG busem do garáže a nechte běžet motor. Elektrobusy jsou stále v začátcích. Ostrava již několik let disponuje malým počtem těchto vozidel. Jak je možné, že nejezdí po celý den? Otázka k zamyšlení...??? Ano, musí se dobíjet a nemají výdrž na dojezd celodenní směny. Novější elektrobusy zatím dopravní podnik nemá a rozhodně je nutné tento typ pohonu dříve důkladně vyzkoušet.

Kácení stromů a zábor veřejného prostoru

Ach ty stromy... Argument o kácení je opět překvapující. V loňském roce došlo k vykácení desítek vzrostlých stromů na území 8. obvodu. Zrodila se petice za jejich záchranu? Přivázal se někdo k označeným stromům? Po kácení proběhla náhradní výsadba. Při výstavbě trati dojde k případnému kácení v minimálním rozsahu. Stejně jako při každé jiné stavbě je zhotovitel povinen zajistit náhradní výsadbu a obnovu zeleně. Zabírá trať veřejný prostor? Při stavbě tramvajové dráhy obvykle dojde k zlepšení veřejného prostoru. Jedná se o liniovou stavbu, nikoliv o stavbu typu hypermarketu, městečka pro seniory, vědeckotechnologického parku, parkoviště apod., které zabírají veřejný prostor lidem přímo pod okny.

Hluk, vibrace a snížení hodnoty bytů

Tramvajová doprava prochází v posledních letech modernizací. K výstavbě nové trati na úrovni 21. století zatím v Ostravě nedošlo. Ten, kdo byl v zahraničí a viděl, jak může tento typ dopravy vypadat, byl jistě překvapen. Moderní těleso je položeno s antivibrační ochranou, moderní vozy, které jsou na trať přislíbeny, neprodukují hluk jako vozy s koncepcí z 50. let 20. století. Zavedení fixní městské dopravy zajišťující spojení s centem města a dalšími významnými uzly naopak cenu nemovitosti zvýší.

+6/−2
27.10.2016 17:13

W38r85a49t65i11s19l27a47v 89T19o33b53o43l75a 3868233479810

Co čekáte od lidí, kteří argumentují tímo:

- Zvýšená kriminalita, protože to zloději budou mít snadnější se sem dostat

- Žádná tramvaj není potřeba, autobusy jsou budoucnost

- Trolejové vedení zničí architekturu osmáku (problém je, že tam žádná není. Na Hlavní třídě bych to pochopil, mezi paneláky ne)

- Tramvaj mi bude cinkat pod oknem, tohle nerozdejchám (tak proč sakra bydlíte ve městě?!)

Prostě lidi si představují tramvaj jako něco, co musí vyloženě dělat hluk a zhnusí okolní krajinu. Bohužel pro ně, tohle už dávno není pravda. Doba pokročila a nové tramvajové úseky i vozidla dokáží být velice tiché, dokonce tišší než projíždějící/ rozjíždějící autobus.

Bohužel pár odpůrců dokáže vždy udělat větší peklo než většina příznivců. Ať si na ně každý udělá obrázek sám. Já jsem si tu jejich petici i webovky četl a bylo mi opravdu do breku, jaké kraviny dokážou někteří vytáhnout.

+12/−1
27.10.2016 16:49

P38a72v63e51l 62N91o50v64á89č70e74k 4910176878

Předpokládám, že zmíněnou lokalitu máte zmapovanou a tušíte, jak to zde vypadá, jaké jsou dimenze pro budování trati? Jaké překážky a infrastruktura v kolizi? Kolik potřebujete pro dvoukolejnou trať zábor 10 metrů?

Škoda zase nikdo "bydlím tady a chci tramvaj".. Zase "neznám, ale myslím že ať to tam postaví, tramvaj je budoucnost a čistý provoz".

0/−8
27.10.2016 16:59

W90r42a14t63i80s91l58a77v 43T11o83b15o90l92a 3848763439110

Bohužel pro Vás. V téhle části Ostravy jsem pomalu jako doma. Nehledě na to, že dopravě se věnuji již od svého mládí a vím o tom o dost víc, než běžný občan. V tom je možná ten problém. Protože vím, jak by to vypadalo a kolik pozitiv by to přineslo, narozdíl od lidí, kteří si pod pojmem tramvaj představují starou bednu na panelech v centru Ostravy, kde to prostě kravál dělá... Rv

A hlavně v době, kdy je celá Ostrava zasekaná a zpoždění 10 minut je ve špičku takový dobrý průměr by se tramvaj opravdu šikla. Autobus mezi auty, tramvaj profrčí kolem. A pohodlí taky úplně jiné.

+5/0
27.10.2016 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.