Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé ve Frýdku-Místku odhlasovali založení dopravního podniku

Založení dopravního podniku si na úterní schůzi odhlasovali frýdecko-místečtí zastupitelé. Zda ovšem bude pro město skutečně autobusovou dopravu provozovat, ještě není jasné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33á28c63l46a75v 19K98o23n35í18č91e10k 1329623711815

já osobně tuto aktivitu vítám. samozřejmě mnozí v tom vidí pouze snahu politiků někde něco ulít pro sebe, ale v současnosti, kdy máte pouze jednoho poskytovatele a tím je 3csad.cz tak prostě i když chcete soutěžit cenu tak nic nevysoutěžíte. Jste vendor locked. A pokud mají analýzy, že 3csad čachruje v účetnictví a mohlo by jezdit levněji ale nechce a získané dotace z města přelívají do nákladní přepravy tak potom ve vybudování vlastního terminálu vidím způsob, jak dalším potenciálním poskytovatelům poskytnout zázemí a soutěžit jenom provozování MHD. A když jim někdo spočítal, že by se mohlo jezdit o 3 Kč/km levněji tak je to způsob, jak dotlačit 3csad, aby jezdilo levněji.

0/0
21.11.2016 15:29

M39a91r39t87i73n98a 34U14h30r83o26v47á 7632712627487

Sice nejsem z FM, ale jezdím tam a občas využiji jejich ,,MHD" a musím říct, že jet z FM na Visaláje (cca 25 km) za 10 Kč je luxus :-)

0/0
10.11.2016 8:29

M23i20r86o78s52l12a81v 98B28u28č36e52k 6813103521224

Zřídit DP, je jako založit fabriku. Vše s vědomím, že nikdy nebude zisk, (z jízdenek max 50%). K tomu budovat dílenské zázemí na zelené louce, nový terminál - mega náklady stále bez 1 autobusu + 1 řidiče + 1 dílenského pracovníka + 1 THP ! Musely by se vybudovat koncové útvary, personální, bezpečnostní, školící, revizoři, nákupčí, zásobovači, dispečeři, ředitel + dozorčí rada + služební auta ... Nekonečná potřeba vkládání prostředků ! Pokud to udělá jednotlivec vlastním kapitálem - vlastník , může být. Neudělá to, protože si toho je vědom. Tedy cesta, nic takového nezřizovat - jít cestou smluvních služeb. Všechno to popsané je zatěžující - starosti musí řešit někdo jiný - Nikoliv město ! Pravda je, že by pár míst v kanclech takto vzniklo ... Ideální cesta ke zničení městské kasy - způsob legální ... I to pak dobře zní -

MHD - Z a d a r m o ! :-) ...

0/0
9.11.2016 17:39
Foto

M43a96r56i97á50n 28K17y79r10a73l 1225704984104

No nevím. Mně přijde, že aktuálně to funguje dobře. A po devíti letech zase stavět nové stanoviště - není to trochu moc brzo? Je pravda, že to současné je trochu zastrčené, ale na to se mělo myslet už před lety a ne až teď.

+1/0
9.11.2016 13:24
Foto

M25i31l23o56š 29R80e72c63h21t64o86r15o73v56i22č 7704320362273

Mít ve městě vlastní dopravní podnik, tak nejlepší investicí je právě dlouhodobá investice, která nebude vyžadovat neustálé dotace. Na elektrobusy je možná ještě čas, ale i ty by stály za úvahu. Především ty, které se průběžně dobíjí na každé zastávce. Na takové rozhodnutí by přispěla jistě i samotná EU.

0/0
9.11.2016 12:56

P96e44t64r 82N48i35v10n49i86c77k37ý 3802674515987

Nejsem přesvědčen, že politici budou umět vést dopravní firmu lépe než soukromník. Ale chápu, že výběrová řízení na nové autobusy mohou být hezkým kapkovodem, jak si politici mohou soukromě přilepšit.

+4/0
9.11.2016 10:05







Najdete na iDNES.cz