Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odpor proti nové tramvajové trati v Ostravě roste. Ve hře je i referendum

O tramvajové trati snila část obyvatel 7. a 8. stavebního obvodu Ostravy-Poruby desítky let. Ale nedočkali se a teď už ji nechtějí. Když radní krajského města přišli s tím, že by za evropské peníze rádi prodloužili tramvajovou trať ke Globusu, vyvolali tím bouřlivé reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e92t28r 14M53i80c44h31a76l30č22á87k 2617490511132

Dodelejte prosim vas prodlouzenou rudnou, ta je pro obyvatele pustkovce a poruby nejvetsim ekologickym prinosem!

0/0
25.11.2016 10:32

W11r66a49t50i17s91l77a28v 38T88o94b56o80l22a 3328103319730

Mimochodem, co by tam jezdilo ;-)

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/11/22/tramvaje-do-ostravy-dod-stadler

To už tak špatně nevypadá co?

+1/0
22.11.2016 16:15

W46r56a44t68i15s60l56a39v 57T81o83b87o61l11a 3578553709300

Koukám, že Nováček opět nezklamal a zase nám tady chrlí samá moudra... :D

0/0
22.11.2016 16:13

P54a47v37e37l 25N98o75v64á85č87e49k 4640966218

Ale zdravím pane Tobola... No co na to říci, Švýcarská tramvaj, postavená podle standartů pro východní (ruský) trh, vyrobená v Bělorusku - šupa, co si přát více. 40ks za 1,4 miliardy.

0/0
22.11.2016 19:51

T65o86m12á94š 68F41l61a88i 6924761435941

Co je pravdy na tom že: před stavbou nákupního centra Globus bylo plánované že žádná prodloužená rudná nebude a hlavní tah povede tak jako doposud okolo nákupního centra a až za ním se napojí na novou silnici na Opavu. Pak ale někdo dostal rozum a uvědomil si že původní plány prodloužené Rudné dále na Opavu nejsou přežitkem komunismu,ale uleví ucpaným křižovatkám,kolonám u Domov sester,ulici 17,listopadu ... Ovšem mezitím se všechny pozemky rozprodaly viz poslední úsek kde stojí rodinný dům a třeba neúplné mimoúrovňové křížení ve směru z Ostravy na Klimkovice kde stojí skladovací haly ... Takže jediný kdo usiluje o tu tramvajovou trať je Globus který po otevření "prodloužené Rudné" bude úplně mimo jelikož tam není důvod zajíždět a samozřejmě město Ostrava,které změnilo plán hlavní trasy na Opavu.

+2/−2
22.11.2016 12:03

J44o50s36e92f 97Š35e50m12e54l83í46k 7199411440927

No když už jsme natáhli koleje k letišti, ze kterého nic nelítá, nebylo by lepší k tomu Globusu postavit metro? ;-)

+2/−1
22.11.2016 9:53

V50a74c68l89a91v 84B71u32r73e98š 3623868382689

Při určité procentuální povinné účasti voličů aby bylo referendum platné, je při současné voličské apatii každé referendum vyhození peněz. Viz z poslední doby referendum na Jihu, v Brně o stěhování nádraží atd.Soukromý odhad účast do 20 % platných voličů s +- vyrovnaným výsledkem.

0/−1
22.11.2016 7:01

P65a53v59e92l 29N64o34v37á91č88e24k 4230946668

Referendum by se konalo současně s komunálními volbami, čili s minimálními náklady. Předpokládám, že na sedmém a osmém obvodě by se velice zvedla volební účast, ať už by ji zvedli odpůrci či zastánci.

0/0
22.11.2016 7:34

Z81d49e91n63ě33k 48F21i23l34i86p 7514201711274

A nevadi jim,ze jezdi tramvaji,auty pred jinymi domy?

+2/−1
21.11.2016 22:00

P62a93v44e47l 22N43o88v39á86č26e21k 4790676228

Ta petice je proti výstavbě něčeho co ještě nestojí. Co tu mělo před padesáti lety být, ale nebylo. V právnické terminologii se tomu říká "pokojný stav", tak to (ne nepodstatnou dobu )bylo a nikomu to nevadilo...

0/0
21.11.2016 22:37

J81i78ř75í 78H88o15d50a34n 6164987633890

tak hlavně že paní vysloužilová jezdí do práce autem...

0/−1
21.11.2016 20:51

R56o51b29e72r51t 19H92o17m74o96l53k75a 4113618770512

Paní Vysloužilová má jen obavu, že klesne cena jejího bytu. Což je blbost.

+1/0
21.11.2016 23:43

K62a75r51e53l 79M97a41l54í21k 1713300665768

Tri tisice lidi? To je procento z celkoveho poctu obyvatel...pokud by melo byt referendum,tak vsech obyvatel,nejen Poruby a Pustkovce...to by si pani Vyslouzilova mela uvedomit...

+4/−2
21.11.2016 20:15

P38a87v45e83l 31N85o46v19á24č74e12k 4850606478

A proč jako referendum všech obyvatel? Pro koho je trať určena, komu má přinášet "užitek"? Není asi problém nasbírat hlasy sta tisíc lidí z Ostravy - pokud jste teda nemyslel republikové referendum. Lidí, kteří budou s tratí a jejími vlivy žít je pouze část, ale hlavně oni mají tramvaj využívat, jim má zkvalitnit život. Pochybuji, že někdo z Hrabůvky nepojede do Globusu jen proto, že tam nejede tramvaj. A i tak tam pojede tramvají jednou a pak už autem, protože nákup tramvají tahat nebude a tramvaj pojede hodinu.

0/−6
21.11.2016 21:23
Foto

B84r34o98n76i37s36l97a70v 39G56a20b19r58y20š 2742619781

Vy si vážně myslíte, že do Globusu jedou lidé jen a pouze pro velký nákup? Člověk tam může jet i pro jednu či dvě věci, které jinde nejsou k sehnání.

+3/0
21.11.2016 22:11

P35a39v46e18l 18N91o79v75á40č42e48k 4100496668

A tohle autobusem nedokáže?

0/−2
21.11.2016 22:31
Foto

B29r60o56n29i21s94l92a39v 78G66a57b87r72y21š 2372369441

Dokáže, ale tramvaj má větší přepravní kapacitu.

Ale Vy byste to zvládl autobusem, že? Vy byste určitě zrušil i trať do Budišovic, protože tramvaj ruší zvířátka a starousedlíky v Dolní a Horní Lhotě.

+3/0
21.11.2016 22:39

P62a95v23e60l 30N10o75v26á16č96e60k 4950656328

Znovu říkám, že nikdo nechce rušit nic co už by stálo. Pan primátor sám pro měsíčník Ostravská radnice řekl, že žádné nezvratné rozhodnutí nepadlo. K čemu pořád chcete kapacitu, když tu jezdí poloprázdné autobusy?! Navíc 40ka zajíždí občas až před vchod Globusu, od tramvaje to bude procházka .

0/−3
22.11.2016 5:04
Foto

B39r17o53n89i96s62l54a49v 83G94a94b60r78y59š 2292289671

A já Vám znovu říkám, že Vaše dedukce a úvahy jsou mylné.

Skrze zastávku Duha jezdí přes pracovní den cca 800 spojů. Proč jich tam tedy jezdí tolik? Zřejmě to nějaký význam má. Zabýval jste se někdy otázkou, proč jezdí autobusy poloprázdné? Mimo jiné to může být taky z toho důvodu, že některým cestujícím vznikne přestup navíc a už jim dopravní systém přijde neatraktivní. A může to být spousta jiných důvodů.

Jestli v sobě máte aspoň špetku logiky, pak byste si mohl logicky odvodit a spočítat, že další tramvajová větev do Poruby patří. Zkuste si přečíst nějakou odbornou publikaci. Vezměte si papír a tužku a spočítejte si to. Není to nic těžkého.

+4/0
22.11.2016 8:32

P47a14v96e85l 14N35o15v97á59č80e13k 4150966418

To, že tam jezdí 800 spojů, jak Vy říkáte, ještě neznamená, že jezdí vytížené. Já na rozdíl od Vás tyto spoje využívám k cestě do zaměstnání, na nákupy atd., čili vím jak jsou poloprázdné. Je to výhoda, aspoň si vždycky sednu ;-) Za současné situace bude tramvaj vozit vítr za evropské peníze.

Je třeba brát v úvahu počet přepravených osob, ne počet vypravených spojů. Hlavně je třeba nejdříve lidi zpět do MHD přitáhnout, například zrychlenými spoji, které fungovaly dříve k významným zaměstnavatelům, viděl bych to na býv Novou huť, průmyslovou zónu Hrabová atd. Pokud mám jet 50 minut autobusem nebo 20 minut autem, občas z lenosti zvolím auto.

Tramvaj v žádném případě nezvládne přepravu rychleji, v zatáčkovitých úsecích nemá šanci autobusu konkurovat ani rychlostí ani hlučností.

0/−3
22.11.2016 8:56
Foto

B43r23o44n28i80s29l31a39v 72G89a22b22r28y64š 2692319251

Víte co? Přečtěte si tohle:

http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/63958/GabrysB_OrganizaceDopravni_JK_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y

V koncových úsecích si v tramvaji taky sednete. Ale není důvod lidem upírat pohodlnější a přímou přepravu, pokud je to možné. Vím, že je nutné brát v úvahu počet přepravených osob. Jenže problém je, že tato data jsou nedostupná a nedají se pořádně ani změřit. Počet přepravených osob se mění den ode dne, týden od týdne, rok od roku. Existuje možnost a způsob, jak přivést lidi do MHD. A částečnou odpovědí a řešením je právě moje disertační práce, kde máte i expresní linky. Aplikaci na Ostravsko ale nesmíte brát příliš vážně, protože vznikala za velmi ztížených podmínek a s neúplnými daty.

Ano! Tramvaj zvládne přepravu rychleji, neboť na samostatném drážním tělese může mít povolenou větší rychlost. V posledním odstavci lžete a dobře to víte. Pokud máte pravdu, rád se přesvědčím o důkazu.

+2/0
22.11.2016 9:10

P95a86v39e22l 90N67o45v34á80č47e90k 4460816518

Děkuji, až budu mít chvíli, jistě si to přečtu. Podívejte, zrovna Duha slouží jako přestupní uzel, kde se možná opravdu mihne 800 spojů, nevím, kde tuto informaci ověřit. Nicméně tyto spoje se rozjíždějí do Martinova, Hlučína a dalších oblastí - všechno nejede ke Globusu.

V současné době, kdy má téměř každý časovou jízdenku, je velice těžké počet přepravených osob určit, aspoň to snad uznáte. Můžete jeden den nebo týden nechat jezdit študáky jezdit spoji ať si dělají čárky, potom to spočítat a výsledek dle potřeby upravit.

Já chápu, že někdo má rád sportovní auta, jiný vlaky a jiný by nejraději viděl všude tramvaje, ale když mám malou kuchyň - nekoupím si americkou ledničku i když se mi líbí a jsem přesvědčený o jejich výhodách.

Vím, že je třeba mediálně šířit pozitivní obraz o plánované stavbě, ale neobviňujte mne ze lži. Chcete mi tvrdit, že kdy pošlete 40 kilometrovou rychlostí do 90° zatáčky tramvaj a autobus dopadne to stejně? Nemyslím si, za tou tramvají už druhá neprojede. A co se týká hluku? Kov/kov vs guma/asfalt, to si asi každý udělá představu sám. Argument s autobusem hlučně poskakujícím po nerovné vozovce, který jsem taky někde četl neobstojí - kdyby měli všude tak rovné silnice jako v plánovaných úsecích.

Vážený, ono není nad osobní zkušenost a místní znalost.

Pokud se někdo spletl a do vzorečku zapomněl připočítat lidský faktor, to že si lidé najdou alternativní způsob cestování, protože jim nebude trasa vyhovovat, tramvaje budou dělat hluk a vozit pouze vítr.

Ale bohužel, koleje už si nikdo nesbalí a neodveze pryč a 140 vzrostlých stromů na ulici B.Nikodéma už taky nikdo nevrátí zpět.

0/−1
22.11.2016 10:09
Foto

B44r85o62n61i47s44l41a48v 97G46a18b41r17y72š 2912179491

Měl byste si ji přečíst ještě dřív, než něco napíšete.

Autobus ale není jen o styku gumy s asfaltem. Vy snad neslyšíte motor, když autobus stojí? Ten hluk, když se rozjíždí? To přece nemůžete myslet vážně.

Osobních zkušeností mám dost. Znám všechny tramvajové provozy v republice, chodil jsem okolo nich a poslouchal hluk a okolo jedné tramvajové trati chodím do práce. Taktéž znám postup výstavby nových tratí a její technologii. Pokud např. v Praze pojedete po rekonstruované trati, neuslyšíte kromě kovového kola odvalujícího se po kovové kolejnici vůbec nic. Ani zevnitř ani zvenčí.

Nechci nějak degradovat stromy, ale ty se dají vysadit kdekoliv a mnohem víc, pokud bude vůle. Proti stromům nic nemám, ale tramvajová trať je ve veřejném zájmu. Stromy mohou stát o kus dál. Ale jestli Vám budou chybět, pěstujte si platany doma nebo se odstěhujte na vesnici.

Řešení existuje.

0/0
22.11.2016 23:07

P38a38v64e16l 27L67e28š51t54i98n93s98k81ý 7398925892473

Osobně bych tramvajovou trať uvítal na ulici Opavská až ke globusu. Ovšem to by musela být hotová prodloužená rudná. Co se týče autobusů, rozhodně bych uvítal spoj z ulice 17. listopadu (hlavní třída, atd.) směs Duha. Protože přesun tramvají na vozovnu a pak busem je skoro 20 min. dlouhá okružní jízda!

+3/−2
21.11.2016 19:57

P77a35v65e13l 31L85e83š57t88i92n14s59k60ý 7718415732963

Zlepšila by se obslužnost VŠ kolejí (2500-3000 studentů). Otevřelo by to možnost pro nový i stávající technol. park. Protože ruku na srdce, dostupnost u myslivny z hlediska dojezdu do práce je naprosto na*ovno, pokud nejde o výletu s dětmi. Vím, že město argumentuje nemožností stavby u globusu přivaděčem z Kružberku, ale dle mého to za promyšlení prostě stojí.

+3/0
21.11.2016 20:11

R62o18b27e45r27t 28H43o19m91o45l46k49a 4263168240502

A zkusil jste linku 75? Případně 58 nebo 40, nevím z kterého konce chcete cestovat.

0/−1
21.11.2016 23:38

P68a94v65e51l 45L16e51š80t58i38n73s24k91ý 7938365612353

75? To je ten bus, co sice jede ráno, ale jen jednou? 58 neřeší problém spojení 17. listopad - duha úplně ideálně. 40 je okružní bus, ten plní jinou funkci.

+1/0
22.11.2016 9:22

R83u76d83o72l12f 60P17i31v93r38n50e46c 6171717858889

Tramvaj na Opavskou je myšlenka solidní, jen je třeba opravdu zodpovědně promyslet, kudy ji vlastně vést. Takže v tomto s novou tratí souhlasím. Ovšem podle návrhů za cenu toho, že na Svinovských mostech roztrhnou autobusovou linku 48, jejíž protažení z Hrabové do Poruby byla jedna z nejlepších věcí DPO za poslední roky, tak to tedy raději tramvaje na Opavskou ne!

+2/−1
21.11.2016 19:37

P18a90v76e75l 31L60e55š65t45i85n88s53k29ý 7278975182843

Se 48 souhlasím. Ale ta tramvaj na Opavské by měla max 2-3 zastávky. Navíc by se více využila točna u globusu, neboť by tam lidé z okolí (Arrows, atd.) mohli dojet a hned přestoupit na tram. spoj směs centrum. Ale jak jsem psal výše, musí být hotová prodloužená rudná a nesmí se stavět technologický park u myslivny.

0/0
21.11.2016 20:26

P24a42v39e40l 77N66o43v58á29č51e77k 4100436508

Myslím, že po dokončení prodloužené Rudné, někdy okolo roku 2125 :-) by se pro vedení trati dala použít i Opavská, která už by mohla být jen místně obslužná komunikace. Tramvaj by pohodlně, rovně dojela ke Globusu. Nicméně, spojení Duha - Slovan, jako většina obyvatel sedmáku, osmáku rešíme raději také pětiminutovou procházkou než dvacetiminutovou jízdou, pokud je pěkné počasí.

Se 48 a 35 souhlasím, zavedení těchto spojů opravdu přínos, teda pro nás, co nastupujeme v Porubě - v Hrabůvce už horší - tam by to opravdu stálo za zvážení vybudování trati na průmyslovou zónu.

+1/0
21.11.2016 21:34

P65a87v34e82l 13L58e85š13t32i31n28s36k25ý 7718625122763

Za hezkého počasí můžu jít i z hlavní třídy přes svinov až do výškovic a časově to nejde o moc delší ;) ale MHD by ve městě měla být prostě svižnější

0/0
21.11.2016 22:12

R40o42b61e92r39t 56H58o40m33o43l26k12a 4193778640112

No jestli dojdete z Hlavní třídy do Výškovic za 35 minut, jste u mě frajer

0/0
21.11.2016 23:47

P45a32v65e93l 43L93e59š97t20i19n17s21k50ý 7508705942263

to bylo z nadsázkou

0/0
22.11.2016 5:49

P74a46v67e81l 56N36o40v74á52č78e25k 4680116238

A tvrzení, že tramvaj je městotvorný prvek se fakt hodí jen do prezentace na porady.

Město tvoří jeho spokojení občané a ne tramvaje. Všude ve vyspělých zemích tvoří tramvajová trať páteř dopravy v nejvíc exponovaných částech města a na ně navazují autobusy a trolejbusy, které obsluhují části s menším počtem cestujících.

Každý si spočítá, že tramvajová trať je na údržbu drahá a v co největší míře by měla vést po rovinatých úsecích.

Mít na 3,3km tři 90° zatáčky v husté zástavbě, plus serpentíny v průběhu trati je spíše pomsta pro obyvatele než přínos.

Myslím, že páni radní by se měli občas taky svézt tramvají, aby se dostali do reality a věděli, jak tramvaj jezdí.

Co ale v poslední době slýcháme, to spíš vypadá, že pod radnicí narazili na ropný vrt:

- lanovka z Dolních Vítkovic do ZOO nebo až do Bohumína, dokonce jako součást MHD

- tramvaj z Ostravy přes Havířov do Karviné

- rekonstrukce jatek v centru, které měl podle smlouvy rekonstruovat Bauhaus...

Teď ještě vzducholodě...

+2/−11
21.11.2016 17:14
Foto

B53r62o35n78i49s96l17a42v 45G81a62b82r29y48š 2472889811

Ne.

+1/0
21.11.2016 18:20

R71o30b84e43r40t 96H29o87m94o34l29k90a 4253448390182

No jo, ale ta miliarda a když se z ní odkloní jen 5 procent, chápete to lidi? To je přece výzva to si nenecháme ujít.

+1/0
21.11.2016 23:43

W95r63a58t25i70s31l97a18v 41T10o84b28o73l16a 3908373639950

Dobrý matroš bereš

0/0
22.11.2016 16:15

P52a47v26e78l 22N65o15v90á53č71e87k 4510306478

Tramvajová trať zde je v současné době holý nesmysl. Nahradit poloprázdné tiché a ekologické autobusy středněkapacitními tramvajemi (jak říkají) je holý nesmysl.

Mluví o tichém, bezhlučném provozu tramvajemi a posunem do 21.století, proč tedy njejezdí tyto tiché tramvaje v žádné části Ostravy? Proč se na komplet opravené trati ke křižovatce Martinovská x Opavská tramvaj škrábe s pištěním do kopce.

Nacpat do 25m proluky mezi stavbami dvouproudovou silnici, kolejiště, parovod a chodník, to chce hodmě velkou představivost a ještě to nazývat zlepšením kultury bydlení. Navíc když sám projektant přiznává zatížení obyvatelstva hlukem, cituji:

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO(která byla donedávna k dipozici na stránkách městského obvodu Pustkovec:

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

Je to investice za miliardu, k tomu můžeme připočítat 1,4 miliardy za nákup tramvají - výběrové řízení, které vypsal DPO v červenci, to je to oč tady běží.

Průmyslová zóna v Ostravě - Hrabové se neustále rozrůstá, lidi se tam tlačí v přecpaných autobusech, tam je místo pro stavbu trati a velkokapacitní tramvaje, tam to má smysl. JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO REFERENDUM PRO OBYVATELE DOTČENÝCH OBVODŮ, POKUD BUDE PŘI VOLBÁCH, ZVÝŠÍ SE I VOLEBNÍ ÚČAST.

+3/−10
21.11.2016 16:59
Foto

M33a73r33t84i87n 72B20r49a32u75n 2124407211109

No, dát jako ilustrační snímek k článku o tramvajích v Ostravě fotku šaliny v Praze, to je opravdu dílo.;-D;-D;-D

0/−7
21.11.2016 16:27

K24a88t42e91ř37i28n90a 90V91ý26b51o92r19n79á 6770359309

A kde v Praze to podle Vás je? Notabene v Praze modré tramvaje nejezdí.

+2/−1
21.11.2016 16:47

P89a78v47e94l 10N82o16v48á89č85e12k 4240496768

Ale to je tramvaj DPO, alespoň soudě dle zastávky a loga "OSTRAVA!!!", číslování by taky odpovídalo :-/

+3/0
21.11.2016 17:41

M81a53r15e75k 64V38e95s24e12l56ý 2418801179434

Osmička si vyrazila z ostravského Hlaváku na špacír do hlavniho města nejspíše po vlakových kolejích.

0/0
21.11.2016 18:42

J94a62r40o71s96l55a22v 60N73ě14m24e16c 7363524460

Na fotografii je Nádražní ulice v Ostravě. Tak netrollte ;-)

0/0
22.11.2016 0:40

M41a87r75e52k 49C69h48v14o14s23t95e33k 3742752896633

Ale dalo to filmařům zabrat, postavit v Praze kulisy Ostravy. ;-D

0/0
22.11.2016 5:39

W28r74a72t52i37s55l40a27v 92T63o30b79o11l61a 3588123529760

Byla tam Praha. už to opravili :-)

0/0
22.11.2016 16:14

D69a68v64i37d 66D72o56b58e35š 3585102317

Mně to rozšíření přijde velice rozumné, i zvolená varianta D.

+4/−2
21.11.2016 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.