Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odpor proti nové tramvajové trati v Ostravě roste. Ve hře je i referendum

O tramvajové trati snila část obyvatel 7. a 8. stavebního obvodu Ostravy-Poruby desítky let. Ale nedočkali se a teď už ji nechtějí. Když radní krajského města přišli s tím, že by za evropské peníze rádi prodloužili tramvajovou trať ke Globusu, vyvolali tím bouřlivé reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e46t35r 75M91i88c88h98a14l68č53á78k 2867170641342

Dodelejte prosim vas prodlouzenou rudnou, ta je pro obyvatele pustkovce a poruby nejvetsim ekologickym prinosem!

0/0
25.11.2016 10:32

W84r41a88t65i45s78l21a54v 81T81o90b23o67l45a 3348143759170

Mimochodem, co by tam jezdilo ;-)

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/11/22/tramvaje-do-ostravy-dod-stadler

To už tak špatně nevypadá co?

+1/0
22.11.2016 16:15

W31r93a39t34i78s26l13a55v 68T27o41b41o68l88a 3978273869520

Koukám, že Nováček opět nezklamal a zase nám tady chrlí samá moudra... :D

0/0
22.11.2016 16:13

P71a14v17e56l 34N79o92v19á97č75e40k 4680446488

Ale zdravím pane Tobola... No co na to říci, Švýcarská tramvaj, postavená podle standartů pro východní (ruský) trh, vyrobená v Bělorusku - šupa, co si přát více. 40ks za 1,4 miliardy.

0/0
22.11.2016 19:51

T13o78m84á70š 93F60l61a72i 6624891205931

Co je pravdy na tom že: před stavbou nákupního centra Globus bylo plánované že žádná prodloužená rudná nebude a hlavní tah povede tak jako doposud okolo nákupního centra a až za ním se napojí na novou silnici na Opavu. Pak ale někdo dostal rozum a uvědomil si že původní plány prodloužené Rudné dále na Opavu nejsou přežitkem komunismu,ale uleví ucpaným křižovatkám,kolonám u Domov sester,ulici 17,listopadu ... Ovšem mezitím se všechny pozemky rozprodaly viz poslední úsek kde stojí rodinný dům a třeba neúplné mimoúrovňové křížení ve směru z Ostravy na Klimkovice kde stojí skladovací haly ... Takže jediný kdo usiluje o tu tramvajovou trať je Globus který po otevření "prodloužené Rudné" bude úplně mimo jelikož tam není důvod zajíždět a samozřejmě město Ostrava,které změnilo plán hlavní trasy na Opavu.

+2/−2
22.11.2016 12:03

J22o49s23e11f 24Š50e58m80e42l71í98k 7739691580407

No když už jsme natáhli koleje k letišti, ze kterého nic nelítá, nebylo by lepší k tomu Globusu postavit metro? ;-)

+2/−1
22.11.2016 9:53

V68a28c37l24a98v 82B92u38r89e13š 3373328352899

Při určité procentuální povinné účasti voličů aby bylo referendum platné, je při současné voličské apatii každé referendum vyhození peněz. Viz z poslední doby referendum na Jihu, v Brně o stěhování nádraží atd.Soukromý odhad účast do 20 % platných voličů s +- vyrovnaným výsledkem.

0/−1
22.11.2016 7:01

P97a51v27e46l 40N67o52v95á95č61e89k 4190626168

Referendum by se konalo současně s komunálními volbami, čili s minimálními náklady. Předpokládám, že na sedmém a osmém obvodě by se velice zvedla volební účast, ať už by ji zvedli odpůrci či zastánci.

0/0
22.11.2016 7:34

Z41d78e20n10ě44k 29F92i53l35i75p 7204211291214

A nevadi jim,ze jezdi tramvaji,auty pred jinymi domy?

+2/−1
21.11.2016 22:00

P33a97v85e27l 32N89o43v29á81č37e38k 4900866728

Ta petice je proti výstavbě něčeho co ještě nestojí. Co tu mělo před padesáti lety být, ale nebylo. V právnické terminologii se tomu říká "pokojný stav", tak to (ne nepodstatnou dobu )bylo a nikomu to nevadilo...

0/0
21.11.2016 22:37

J32i74ř34í 88H29o85d96a20n 6914367863160

tak hlavně že paní vysloužilová jezdí do práce autem...

0/−1
21.11.2016 20:51

R96o53b25e50r35t 29H47o41m72o97l74k71a 4863718710212

Paní Vysloužilová má jen obavu, že klesne cena jejího bytu. Což je blbost.

+1/0
21.11.2016 23:43

K95a81r71e53l 41M29a31l59í50k 1303900425238

Tri tisice lidi? To je procento z celkoveho poctu obyvatel...pokud by melo byt referendum,tak vsech obyvatel,nejen Poruby a Pustkovce...to by si pani Vyslouzilova mela uvedomit...

+4/−2
21.11.2016 20:15

P22a15v58e40l 25N91o88v13á40č12e19k 4530556108

A proč jako referendum všech obyvatel? Pro koho je trať určena, komu má přinášet "užitek"? Není asi problém nasbírat hlasy sta tisíc lidí z Ostravy - pokud jste teda nemyslel republikové referendum. Lidí, kteří budou s tratí a jejími vlivy žít je pouze část, ale hlavně oni mají tramvaj využívat, jim má zkvalitnit život. Pochybuji, že někdo z Hrabůvky nepojede do Globusu jen proto, že tam nejede tramvaj. A i tak tam pojede tramvají jednou a pak už autem, protože nákup tramvají tahat nebude a tramvaj pojede hodinu.

0/−6
21.11.2016 21:23
Foto

B34r10o62n12i56s24l85a23v 20G64a43b74r76y32š 2652109141

Vy si vážně myslíte, že do Globusu jedou lidé jen a pouze pro velký nákup? Člověk tam může jet i pro jednu či dvě věci, které jinde nejsou k sehnání.

+3/0
21.11.2016 22:11

P37a14v27e59l 91N26o41v70á78č81e17k 4640796618

A tohle autobusem nedokáže?

0/−2
21.11.2016 22:31
Foto

B10r85o29n96i59s87l28a44v 28G37a98b94r92y96š 2502259661

Dokáže, ale tramvaj má větší přepravní kapacitu.

Ale Vy byste to zvládl autobusem, že? Vy byste určitě zrušil i trať do Budišovic, protože tramvaj ruší zvířátka a starousedlíky v Dolní a Horní Lhotě.

+3/0
21.11.2016 22:39

P47a40v96e81l 48N37o50v41á82č31e40k 4760426778

Znovu říkám, že nikdo nechce rušit nic co už by stálo. Pan primátor sám pro měsíčník Ostravská radnice řekl, že žádné nezvratné rozhodnutí nepadlo. K čemu pořád chcete kapacitu, když tu jezdí poloprázdné autobusy?! Navíc 40ka zajíždí občas až před vchod Globusu, od tramvaje to bude procházka .

0/−3
22.11.2016 5:04
Foto

B57r39o13n42i87s57l34a16v 21G85a92b85r89y59š 2962329441

A já Vám znovu říkám, že Vaše dedukce a úvahy jsou mylné.

Skrze zastávku Duha jezdí přes pracovní den cca 800 spojů. Proč jich tam tedy jezdí tolik? Zřejmě to nějaký význam má. Zabýval jste se někdy otázkou, proč jezdí autobusy poloprázdné? Mimo jiné to může být taky z toho důvodu, že některým cestujícím vznikne přestup navíc a už jim dopravní systém přijde neatraktivní. A může to být spousta jiných důvodů.

Jestli v sobě máte aspoň špetku logiky, pak byste si mohl logicky odvodit a spočítat, že další tramvajová větev do Poruby patří. Zkuste si přečíst nějakou odbornou publikaci. Vezměte si papír a tužku a spočítejte si to. Není to nic těžkého.

+4/0
22.11.2016 8:32

P29a63v24e68l 34N81o78v61á57č78e65k 4750666868

To, že tam jezdí 800 spojů, jak Vy říkáte, ještě neznamená, že jezdí vytížené. Já na rozdíl od Vás tyto spoje využívám k cestě do zaměstnání, na nákupy atd., čili vím jak jsou poloprázdné. Je to výhoda, aspoň si vždycky sednu ;-) Za současné situace bude tramvaj vozit vítr za evropské peníze.

Je třeba brát v úvahu počet přepravených osob, ne počet vypravených spojů. Hlavně je třeba nejdříve lidi zpět do MHD přitáhnout, například zrychlenými spoji, které fungovaly dříve k významným zaměstnavatelům, viděl bych to na býv Novou huť, průmyslovou zónu Hrabová atd. Pokud mám jet 50 minut autobusem nebo 20 minut autem, občas z lenosti zvolím auto.

Tramvaj v žádném případě nezvládne přepravu rychleji, v zatáčkovitých úsecích nemá šanci autobusu konkurovat ani rychlostí ani hlučností.

0/−3
22.11.2016 8:56
Foto

B66r85o58n50i64s88l63a61v 66G42a41b28r21y88š 2612469891

Víte co? Přečtěte si tohle:

http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/63958/GabrysB_OrganizaceDopravni_JK_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y

V koncových úsecích si v tramvaji taky sednete. Ale není důvod lidem upírat pohodlnější a přímou přepravu, pokud je to možné. Vím, že je nutné brát v úvahu počet přepravených osob. Jenže problém je, že tato data jsou nedostupná a nedají se pořádně ani změřit. Počet přepravených osob se mění den ode dne, týden od týdne, rok od roku. Existuje možnost a způsob, jak přivést lidi do MHD. A částečnou odpovědí a řešením je právě moje disertační práce, kde máte i expresní linky. Aplikaci na Ostravsko ale nesmíte brát příliš vážně, protože vznikala za velmi ztížených podmínek a s neúplnými daty.

Ano! Tramvaj zvládne přepravu rychleji, neboť na samostatném drážním tělese může mít povolenou větší rychlost. V posledním odstavci lžete a dobře to víte. Pokud máte pravdu, rád se přesvědčím o důkazu.

+2/0
22.11.2016 9:10

P43a60v85e21l 22N27o18v33á56č34e80k 4390776688

Děkuji, až budu mít chvíli, jistě si to přečtu. Podívejte, zrovna Duha slouží jako přestupní uzel, kde se možná opravdu mihne 800 spojů, nevím, kde tuto informaci ověřit. Nicméně tyto spoje se rozjíždějí do Martinova, Hlučína a dalších oblastí - všechno nejede ke Globusu.

V současné době, kdy má téměř každý časovou jízdenku, je velice těžké počet přepravených osob určit, aspoň to snad uznáte. Můžete jeden den nebo týden nechat jezdit študáky jezdit spoji ať si dělají čárky, potom to spočítat a výsledek dle potřeby upravit.

Já chápu, že někdo má rád sportovní auta, jiný vlaky a jiný by nejraději viděl všude tramvaje, ale když mám malou kuchyň - nekoupím si americkou ledničku i když se mi líbí a jsem přesvědčený o jejich výhodách.

Vím, že je třeba mediálně šířit pozitivní obraz o plánované stavbě, ale neobviňujte mne ze lži. Chcete mi tvrdit, že kdy pošlete 40 kilometrovou rychlostí do 90° zatáčky tramvaj a autobus dopadne to stejně? Nemyslím si, za tou tramvají už druhá neprojede. A co se týká hluku? Kov/kov vs guma/asfalt, to si asi každý udělá představu sám. Argument s autobusem hlučně poskakujícím po nerovné vozovce, který jsem taky někde četl neobstojí - kdyby měli všude tak rovné silnice jako v plánovaných úsecích.

Vážený, ono není nad osobní zkušenost a místní znalost.

Pokud se někdo spletl a do vzorečku zapomněl připočítat lidský faktor, to že si lidé najdou alternativní způsob cestování, protože jim nebude trasa vyhovovat, tramvaje budou dělat hluk a vozit pouze vítr.

Ale bohužel, koleje už si nikdo nesbalí a neodveze pryč a 140 vzrostlých stromů na ulici B.Nikodéma už taky nikdo nevrátí zpět.

0/−1
22.11.2016 10:09
Foto

B39r54o97n35i10s40l18a41v 42G79a66b95r81y37š 2152709891

Měl byste si ji přečíst ještě dřív, než něco napíšete.

Autobus ale není jen o styku gumy s asfaltem. Vy snad neslyšíte motor, když autobus stojí? Ten hluk, když se rozjíždí? To přece nemůžete myslet vážně.

Osobních zkušeností mám dost. Znám všechny tramvajové provozy v republice, chodil jsem okolo nich a poslouchal hluk a okolo jedné tramvajové trati chodím do práce. Taktéž znám postup výstavby nových tratí a její technologii. Pokud např. v Praze pojedete po rekonstruované trati, neuslyšíte kromě kovového kola odvalujícího se po kovové kolejnici vůbec nic. Ani zevnitř ani zvenčí.

Nechci nějak degradovat stromy, ale ty se dají vysadit kdekoliv a mnohem víc, pokud bude vůle. Proti stromům nic nemám, ale tramvajová trať je ve veřejném zájmu. Stromy mohou stát o kus dál. Ale jestli Vám budou chybět, pěstujte si platany doma nebo se odstěhujte na vesnici.

Řešení existuje.

0/0
22.11.2016 23:07

P10a21v87e31l 25L79e75š53t67i49n27s18k64ý 7818325882733

Osobně bych tramvajovou trať uvítal na ulici Opavská až ke globusu. Ovšem to by musela být hotová prodloužená rudná. Co se týče autobusů, rozhodně bych uvítal spoj z ulice 17. listopadu (hlavní třída, atd.) směs Duha. Protože přesun tramvají na vozovnu a pak busem je skoro 20 min. dlouhá okružní jízda!

+3/−2
21.11.2016 19:57

P11a73v22e62l 60L16e81š12t27i16n53s26k45ý 7808275852433

Zlepšila by se obslužnost VŠ kolejí (2500-3000 studentů). Otevřelo by to možnost pro nový i stávající technol. park. Protože ruku na srdce, dostupnost u myslivny z hlediska dojezdu do práce je naprosto na*ovno, pokud nejde o výletu s dětmi. Vím, že město argumentuje nemožností stavby u globusu přivaděčem z Kružberku, ale dle mého to za promyšlení prostě stojí.

+3/0
21.11.2016 20:11

R80o28b89e46r24t 73H32o81m41o90l89k33a 4763978440172

A zkusil jste linku 75? Případně 58 nebo 40, nevím z kterého konce chcete cestovat.

0/−1
21.11.2016 23:38

P17a35v41e58l 36L48e15š16t29i96n73s32k37ý 7328685102313

75? To je ten bus, co sice jede ráno, ale jen jednou? 58 neřeší problém spojení 17. listopad - duha úplně ideálně. 40 je okružní bus, ten plní jinou funkci.

+1/0
22.11.2016 9:22

R30u11d13o97l36f 86P98i88v80r28n24e90c 6771497188189

Tramvaj na Opavskou je myšlenka solidní, jen je třeba opravdu zodpovědně promyslet, kudy ji vlastně vést. Takže v tomto s novou tratí souhlasím. Ovšem podle návrhů za cenu toho, že na Svinovských mostech roztrhnou autobusovou linku 48, jejíž protažení z Hrabové do Poruby byla jedna z nejlepších věcí DPO za poslední roky, tak to tedy raději tramvaje na Opavskou ne!

+2/−1
21.11.2016 19:37

P18a37v54e84l 36L17e42š23t82i27n26s10k10ý 7548195312893

Se 48 souhlasím. Ale ta tramvaj na Opavské by měla max 2-3 zastávky. Navíc by se více využila točna u globusu, neboť by tam lidé z okolí (Arrows, atd.) mohli dojet a hned přestoupit na tram. spoj směs centrum. Ale jak jsem psal výše, musí být hotová prodloužená rudná a nesmí se stavět technologický park u myslivny.

0/0
21.11.2016 20:26

P11a56v95e41l 19N80o48v42á68č55e29k 4890256508

Myslím, že po dokončení prodloužené Rudné, někdy okolo roku 2125 :-) by se pro vedení trati dala použít i Opavská, která už by mohla být jen místně obslužná komunikace. Tramvaj by pohodlně, rovně dojela ke Globusu. Nicméně, spojení Duha - Slovan, jako většina obyvatel sedmáku, osmáku rešíme raději také pětiminutovou procházkou než dvacetiminutovou jízdou, pokud je pěkné počasí.

Se 48 a 35 souhlasím, zavedení těchto spojů opravdu přínos, teda pro nás, co nastupujeme v Porubě - v Hrabůvce už horší - tam by to opravdu stálo za zvážení vybudování trati na průmyslovou zónu.

+1/0
21.11.2016 21:34

P57a65v23e28l 93L23e25š93t23i68n88s24k18ý 7708975882353

Za hezkého počasí můžu jít i z hlavní třídy přes svinov až do výškovic a časově to nejde o moc delší ;) ale MHD by ve městě měla být prostě svižnější

0/0
21.11.2016 22:12

R18o92b11e75r92t 21H76o98m56o16l51k67a 4603228330672

No jestli dojdete z Hlavní třídy do Výškovic za 35 minut, jste u mě frajer

0/0
21.11.2016 23:47

P76a68v44e86l 35L24e17š73t16i42n37s51k93ý 7718765442783

to bylo z nadsázkou

0/0
22.11.2016 5:49

P29a20v96e24l 73N63o54v45á29č47e17k 4720366618

A tvrzení, že tramvaj je městotvorný prvek se fakt hodí jen do prezentace na porady.

Město tvoří jeho spokojení občané a ne tramvaje. Všude ve vyspělých zemích tvoří tramvajová trať páteř dopravy v nejvíc exponovaných částech města a na ně navazují autobusy a trolejbusy, které obsluhují části s menším počtem cestujících.

Každý si spočítá, že tramvajová trať je na údržbu drahá a v co největší míře by měla vést po rovinatých úsecích.

Mít na 3,3km tři 90° zatáčky v husté zástavbě, plus serpentíny v průběhu trati je spíše pomsta pro obyvatele než přínos.

Myslím, že páni radní by se měli občas taky svézt tramvají, aby se dostali do reality a věděli, jak tramvaj jezdí.

Co ale v poslední době slýcháme, to spíš vypadá, že pod radnicí narazili na ropný vrt:

- lanovka z Dolních Vítkovic do ZOO nebo až do Bohumína, dokonce jako součást MHD

- tramvaj z Ostravy přes Havířov do Karviné

- rekonstrukce jatek v centru, které měl podle smlouvy rekonstruovat Bauhaus...

Teď ještě vzducholodě...

+2/−11
21.11.2016 17:14
Foto

B55r65o56n41i12s63l12a10v 93G84a36b69r60y82š 2352159841

Ne.

+1/0
21.11.2016 18:20

R38o17b87e41r11t 36H53o12m14o89l50k16a 4763108110792

No jo, ale ta miliarda a když se z ní odkloní jen 5 procent, chápete to lidi? To je přece výzva to si nenecháme ujít.

+1/0
21.11.2016 23:43

W79r81a84t46i39s74l80a76v 29T26o21b87o14l13a 3718203239620

Dobrý matroš bereš

0/0
22.11.2016 16:15

P78a64v47e30l 54N39o12v38á96č72e60k 4920266848

Tramvajová trať zde je v současné době holý nesmysl. Nahradit poloprázdné tiché a ekologické autobusy středněkapacitními tramvajemi (jak říkají) je holý nesmysl.

Mluví o tichém, bezhlučném provozu tramvajemi a posunem do 21.století, proč tedy njejezdí tyto tiché tramvaje v žádné části Ostravy? Proč se na komplet opravené trati ke křižovatce Martinovská x Opavská tramvaj škrábe s pištěním do kopce.

Nacpat do 25m proluky mezi stavbami dvouproudovou silnici, kolejiště, parovod a chodník, to chce hodmě velkou představivost a ještě to nazývat zlepšením kultury bydlení. Navíc když sám projektant přiznává zatížení obyvatelstva hlukem, cituji:

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO(která byla donedávna k dipozici na stránkách městského obvodu Pustkovec:

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

Je to investice za miliardu, k tomu můžeme připočítat 1,4 miliardy za nákup tramvají - výběrové řízení, které vypsal DPO v červenci, to je to oč tady běží.

Průmyslová zóna v Ostravě - Hrabové se neustále rozrůstá, lidi se tam tlačí v přecpaných autobusech, tam je místo pro stavbu trati a velkokapacitní tramvaje, tam to má smysl. JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO REFERENDUM PRO OBYVATELE DOTČENÝCH OBVODŮ, POKUD BUDE PŘI VOLBÁCH, ZVÝŠÍ SE I VOLEBNÍ ÚČAST.

+3/−10
21.11.2016 16:59
Foto

M34a88r79t11i49n 67B54r62a36u21n 2214837241659

No, dát jako ilustrační snímek k článku o tramvajích v Ostravě fotku šaliny v Praze, to je opravdu dílo.;-D;-D;-D

0/−7
21.11.2016 16:27

K97a11t28e40ř91i23n30a 45V41ý59b36o54r43n11á 6770179259

A kde v Praze to podle Vás je? Notabene v Praze modré tramvaje nejezdí.

+2/−1
21.11.2016 16:47

P35a98v36e62l 24N33o69v69á55č18e25k 4380366188

Ale to je tramvaj DPO, alespoň soudě dle zastávky a loga "OSTRAVA!!!", číslování by taky odpovídalo :-/

+3/0
21.11.2016 17:41

M69a25r46e40k 95V54e30s11e13l63ý 2888561299734

Osmička si vyrazila z ostravského Hlaváku na špacír do hlavniho města nejspíše po vlakových kolejích.

0/0
21.11.2016 18:42

J94a33r53o84s29l94a85v 83N86ě12m82e76c 7573694460

Na fotografii je Nádražní ulice v Ostravě. Tak netrollte ;-)

0/0
22.11.2016 0:40

M15a15r16e15k 50C65h39v96o70s81t61e93k 3342952726733

Ale dalo to filmařům zabrat, postavit v Praze kulisy Ostravy. ;-D

0/0
22.11.2016 5:39

W67r13a95t74i31s63l39a19v 41T32o84b38o44l56a 3288963599630

Byla tam Praha. už to opravili :-)

0/0
22.11.2016 16:14

D96a57v81i51d 78D18o64b36e82š 3135672107

Mně to rozšíření přijde velice rozumné, i zvolená varianta D.

+4/−2
21.11.2016 16:22







Najdete na iDNES.cz