Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena, rychlost i kapacita hrály pro švýcarské tramvaje, říká šéf DPO

Ostrava je prvním městem v zemi, které se chystá koupit až 40 tramvají od zahraniční firmy. Dlouho připravovanou soutěž na dodávku středněkapacitních tramvají pro Ostravu vyhrála švýcarská firma Stadler Bussnang AG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96o93s39e74f 35Š17e60m72e47l61í92k 7929461730247

Ne že bych tomu dvakrát rozuměl, ale k čemu je šalině, že může jet 80km/hod, když všude ve městě je limit maximálně 50?

+4/0
1.12.2016 8:57

J79a53n 85J60e54m17e70l46k94a 1985200

V Ostravě jsou úseky mimo 50. A je jich docela dost.

+3/−1
1.12.2016 10:43

P67a89v68e60l 40P41i66l14á54t 8411839215294

Tu 50 musí tramvaje dodržovat pouze tam, kde je trať součástí pozemní komunikace (ulice, silnice). Na samostatném traťovém tělese mohou jet rychleji.

+4/0
1.12.2016 11:21

J20o62s13e25f 24Š39e53m14e31l98í65k 7679331410477

Díky za vysvětlení, to snad začnu jezdit, když to bude takovej fofr.

0/0
1.12.2016 14:46

M96a60r97t39i63n 66K27u90ř21í17t30k36a 6877916418405

Gratuluji Stadleru k vítězství.

Český trh s tramavjemi tuto facku potřeboval jako sůl.

+3/0
1.12.2016 7:49

J67a34n 74J97e51m90e55l17k51a 1945880

Škoda, že se nevyužijí EU peníze na stavbu nějaké nové tratě moderního formátu s méně častýma zastávkama. LRT, jako všude v Asii. Tramvaj je zastaralý koncept.

Na to se podle mě nabízí využít například modernizaci železničního uzlu Ostrava. A udělat např. Poruba, hl. n. centrum. Nebo Okruh. Bohužel zase nikdo nic nepřipravil, takže EU peníze radši propadnou nebo se utratí na blbosti.

Prodloužení stávající tramvaje, která pak bude jezdit do centra tak 45 minut :-(Pomalost a cena. Proto počet cestujících stále klesá. Navíc lidi s autem odrazují jízdným u jednotlivých jízdenek. A notorický pro Ostravu typickým netopením v tramvajích - aby vyhnali bezdomovce (včetně cestujících). Snad jediné MHD v ČR.

+2/0
1.12.2016 7:21

P68a33v10e37l 97L92e68š53t55i11n29s53k11ý 7298515952943

Tak ten okruh je blbost. Ostrava nerostla jako jiné města zastavování okolo centra, takže nyní máme 3 samostatné satelity po 100 tis. obyvatelích oddělené buď řekou nebo fabrikou. Jinak Vaše trasa Svinov-Hlavní-centrum by vyžadovala zastávku hned pod postem, protože jinak to časově není zajímavé, i když vlaky už takto jezdí.

Co se týče četnosti zastávek. Od Zahrádek na Hulvácký kopec jsou to 4 km a jsou tam jen 4 zastávky. To Vám připadá hodně ;-D

To netopení je spíše výjimkou. Když nastoupíte do tramvaje co jede z vozovny, dobrá, může být trochu promrzlá, ale rozhodně to není pravidlem.

+4/0
1.12.2016 9:16

J87a51n 61J71e90m40e40l92k35a 1895560

Proč, kdyby to byl Tram2Rail. Tak Poruba, pak na trať přímo do centra 80-100 a třeba do dolních Vítkovic a dál. Okruh je dobrý, že ty koleje tam vlastně stojí.

Jediná smůla je, že EU neustále přitvrzuje normy pro vlaky.

I kdyby při modernizaci položit vedle 3. kolej. Nebo využít vlečky.

Zastávky jsou blízko. Co 300, 400m. Praha to tak nemá. A ještě naopak další pro obchodní centra přidávají. Něco lze získat 80kou, něco prioritizací na semaforech, ale nic slavného to asi nebude. Koncept je prostě starý, zastávky u sebe.

Netopení zejména druhých vozů bylo pravidlem. Podle mě dřív tak 70%. Trochu se to zlepšuje. Asi jezdíme jinou mhd.

0/0
1.12.2016 10:14

R51o52b56e43r73t 97H92o89m83o18l36k66a 4433468390202

No ale zase budeme mít lanovku z Vítkovic na hrad. To jsou správně promrha(da)ne peníze, pokud se to realizuje.

+4/0
1.12.2016 9:29

O24n32d55ř55e54j 94H67o64r89á33k 8979374921

Zbytečnost, Ostrava není tak rozlehlá a lidnatá, aby potřebovala rychlou velkokapacitní dopravu na větší vzdálenosti nezávislou na stavu silniční dopravy. Nejspíš jediným městem u nás, kde má takový typ dopravy jasné opodstatnění, je Praha, tam to zajišťuje metro. Jinak nevím, jak jsi přišel na tu blbost, že tramvaj je zastaralý koncept. Zrovna Ostrava je myslím dobrou ukázkou, že tramvajová doprava má smysl.

+2/0
1.12.2016 21:24

J17a11n 17J46e27m10e97l67k54a 1555180

Tak je to vidět. Počet cestujících klesá.. Pro lidi je dneska čas důležitý.

0/0
6.12.2016 11:49

M38i66l86a68n 31M17a24j41e80r26č17í47k 1780440604836

Nechápu prohlášení "Zmíním tři hlavní parametry: vyšší rychlost, kapacita a počet dveří.Zatímco tramvaj EVO od krnovské firmy může jet maximálně rychlostí 70 kilometrůza hodinu, švýcarská až 80 kilometrů.", protože jsem přesvědčen, že v ČR mohou tzv. ze zákona TRAMvaje jezdit pouze do 60-ti km/h - MÁS NAD OSTRAVA "PÁKY" NA ZMĚNU ZÁKONŮ, ABY UVEDENOU VÝHODU MOHLA LEGÁLNĚ VYUŽÍT ?

+3/−2
30.11.2016 21:38

O87n66d20ř75e69j 10H81o81r10á89k 8489424471

Našel jsem zmínku ve Wikipedii (https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku), že maximální rychlost tramvají u nás není zákonem nijak konkrétně stanovena a je na jednotlivých provozovatelích. A zrovna v Ostravě, kde mají tramvajové tratě dlouhé úseky, které se nekříží s jinými komunikacemi, by podle mě ta vyšší rychlost měla smysl.

+3/0
30.11.2016 23:45

M71i64r68o24s26l88a67v 36G45r56o74s90s26m21a84n69n 8322719844

Není žádný takový český předpis. V Brně je úsek s rychlostí 70 km/h. V Ostravě chtějí jezdit 80 km/h.

+2/0
1.12.2016 7:52

P43a22v41e57l 77L84e18š56t83i85n78s81k74ý 7768695252573

Tož uvidíme, co z toho nakonec bude ;-) Snad se najde někdo, kdo dokumentuje současnou i minulou situaci v MHD a po 10 letech vyjde ven s filmem "SmartCity" a my uvidíme ty skoky. Snad nějaké budou. Zatím, když se člověk po x-měsících či letech vracel od OVy, tak žádné změny neviděl :-P

0/0
30.11.2016 20:56

P92a30v89e76l 34L47e40š90t28i59n58s25k22ý 7598385142153

pozitivní změny jsem měl na mysli

+1/0
30.11.2016 20:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.