Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena, rychlost i kapacita hrály pro švýcarské tramvaje, říká šéf DPO

Ostrava je prvním městem v zemi, které se chystá koupit až 40 tramvají od zahraniční firmy. Dlouho připravovanou soutěž na dodávku středněkapacitních tramvají pro Ostravu vyhrála švýcarská firma Stadler Bussnang AG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o19s26e44f 69Š91e39m33e52l21í96k 7379731170527

Ne že bych tomu dvakrát rozuměl, ale k čemu je šalině, že může jet 80km/hod, když všude ve městě je limit maximálně 50?

+4/0
1.12.2016 8:57

J68a60n 15J26e70m13e93l80k81a 1395960

V Ostravě jsou úseky mimo 50. A je jich docela dost.

+3/−1
1.12.2016 10:43

P11a71v75e85l 57P93i98l83á58t 8871459435434

Tu 50 musí tramvaje dodržovat pouze tam, kde je trať součástí pozemní komunikace (ulice, silnice). Na samostatném traťovém tělese mohou jet rychleji.

+4/0
1.12.2016 11:21

J28o65s81e34f 80Š39e67m94e91l36í17k 7939471630517

Díky za vysvětlení, to snad začnu jezdit, když to bude takovej fofr.

0/0
1.12.2016 14:46

M32a33r38t44i14n 72K89u67ř56í65t62k12a 6387886578645

Gratuluji Stadleru k vítězství.

Český trh s tramavjemi tuto facku potřeboval jako sůl.

+3/0
1.12.2016 7:49

J32a27n 70J97e15m30e68l10k52a 1715110

Škoda, že se nevyužijí EU peníze na stavbu nějaké nové tratě moderního formátu s méně častýma zastávkama. LRT, jako všude v Asii. Tramvaj je zastaralý koncept.

Na to se podle mě nabízí využít například modernizaci železničního uzlu Ostrava. A udělat např. Poruba, hl. n. centrum. Nebo Okruh. Bohužel zase nikdo nic nepřipravil, takže EU peníze radši propadnou nebo se utratí na blbosti.

Prodloužení stávající tramvaje, která pak bude jezdit do centra tak 45 minut :-(Pomalost a cena. Proto počet cestujících stále klesá. Navíc lidi s autem odrazují jízdným u jednotlivých jízdenek. A notorický pro Ostravu typickým netopením v tramvajích - aby vyhnali bezdomovce (včetně cestujících). Snad jediné MHD v ČR.

+2/0
1.12.2016 7:21

P19a44v68e91l 19L40e56š61t35i59n11s38k70ý 7378975352673

Tak ten okruh je blbost. Ostrava nerostla jako jiné města zastavování okolo centra, takže nyní máme 3 samostatné satelity po 100 tis. obyvatelích oddělené buď řekou nebo fabrikou. Jinak Vaše trasa Svinov-Hlavní-centrum by vyžadovala zastávku hned pod postem, protože jinak to časově není zajímavé, i když vlaky už takto jezdí.

Co se týče četnosti zastávek. Od Zahrádek na Hulvácký kopec jsou to 4 km a jsou tam jen 4 zastávky. To Vám připadá hodně ;-D

To netopení je spíše výjimkou. Když nastoupíte do tramvaje co jede z vozovny, dobrá, může být trochu promrzlá, ale rozhodně to není pravidlem.

+4/0
1.12.2016 9:16

J27a36n 39J15e43m71e83l75k76a 1645460

Proč, kdyby to byl Tram2Rail. Tak Poruba, pak na trať přímo do centra 80-100 a třeba do dolních Vítkovic a dál. Okruh je dobrý, že ty koleje tam vlastně stojí.

Jediná smůla je, že EU neustále přitvrzuje normy pro vlaky.

I kdyby při modernizaci položit vedle 3. kolej. Nebo využít vlečky.

Zastávky jsou blízko. Co 300, 400m. Praha to tak nemá. A ještě naopak další pro obchodní centra přidávají. Něco lze získat 80kou, něco prioritizací na semaforech, ale nic slavného to asi nebude. Koncept je prostě starý, zastávky u sebe.

Netopení zejména druhých vozů bylo pravidlem. Podle mě dřív tak 70%. Trochu se to zlepšuje. Asi jezdíme jinou mhd.

0/0
1.12.2016 10:14

R11o63b37e91r41t 70H80o32m87o73l52k71a 4803378320142

No ale zase budeme mít lanovku z Vítkovic na hrad. To jsou správně promrha(da)ne peníze, pokud se to realizuje.

+4/0
1.12.2016 9:29

O31n88d10ř70e17j 94H11o81r25á42k 8959754721

Zbytečnost, Ostrava není tak rozlehlá a lidnatá, aby potřebovala rychlou velkokapacitní dopravu na větší vzdálenosti nezávislou na stavu silniční dopravy. Nejspíš jediným městem u nás, kde má takový typ dopravy jasné opodstatnění, je Praha, tam to zajišťuje metro. Jinak nevím, jak jsi přišel na tu blbost, že tramvaj je zastaralý koncept. Zrovna Ostrava je myslím dobrou ukázkou, že tramvajová doprava má smysl.

+2/0
1.12.2016 21:24

J83a25n 42J74e20m60e70l31k18a 1955980

Tak je to vidět. Počet cestujících klesá.. Pro lidi je dneska čas důležitý.

0/0
6.12.2016 11:49

M55i74l47a93n 74M63a57j77e21r66č62í86k 1760920394166

Nechápu prohlášení "Zmíním tři hlavní parametry: vyšší rychlost, kapacita a počet dveří.Zatímco tramvaj EVO od krnovské firmy může jet maximálně rychlostí 70 kilometrůza hodinu, švýcarská až 80 kilometrů.", protože jsem přesvědčen, že v ČR mohou tzv. ze zákona TRAMvaje jezdit pouze do 60-ti km/h - MÁS NAD OSTRAVA "PÁKY" NA ZMĚNU ZÁKONŮ, ABY UVEDENOU VÝHODU MOHLA LEGÁLNĚ VYUŽÍT ?

+3/−2
30.11.2016 21:38

O62n54d75ř98e74j 15H58o13r57á20k 8969704751

Našel jsem zmínku ve Wikipedii (https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku), že maximální rychlost tramvají u nás není zákonem nijak konkrétně stanovena a je na jednotlivých provozovatelích. A zrovna v Ostravě, kde mají tramvajové tratě dlouhé úseky, které se nekříží s jinými komunikacemi, by podle mě ta vyšší rychlost měla smysl.

+3/0
30.11.2016 23:45

M60i81r23o91s10l24a41v 56G16r17o61s84s28m63a16n31n 8382659804

Není žádný takový český předpis. V Brně je úsek s rychlostí 70 km/h. V Ostravě chtějí jezdit 80 km/h.

+2/0
1.12.2016 7:52

P80a54v18e76l 41L96e34š50t25i43n45s63k65ý 7868115592833

Tož uvidíme, co z toho nakonec bude ;-) Snad se najde někdo, kdo dokumentuje současnou i minulou situaci v MHD a po 10 letech vyjde ven s filmem "SmartCity" a my uvidíme ty skoky. Snad nějaké budou. Zatím, když se člověk po x-měsících či letech vracel od OVy, tak žádné změny neviděl :-P

0/0
30.11.2016 20:56

P48a93v75e78l 96L58e55š47t24i23n56s50k52ý 7818295542253

pozitivní změny jsem měl na mysli

+1/0
30.11.2016 20:59







Najdete na iDNES.cz