Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD má ve sporu o most dostat 30 milionů, stavba roku je z jiné ocele

Další, byť jen částečné vítězství se stavebníky dálnice D47 si připsalo Ředitelství silnic a dálnic. Za nevhodně použitý materiál mu má konsorcium firem zaplatit třicet milionů korun a úrok z prodlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25o21m19a64n 90N22o97v35a13k 6949571702726

cela D47 se stavela stejne kvalitne...pod vozovku se navezl stavebni odpad (potazmo toxicky odpad, ze ktery dostali tzv. stavebnici tucne vsimne), vozovka zvlnena, vinik neni ;-O

+1/−3
9.1.2017 20:22

P17e43t17r 87K35o87m98í70n26e69k 3119307962909

Jste trošku popletený... celá (bývalá) D47 má 88 km, z toho ten špatný úsek o kterém je řeč má 15 km.

0/−1
10.1.2017 10:30

V20l91a62d79i47m14í42r 55F46i37b40i26g77e36r 5534551481804

Materiál který má nižší životnost je kvalitnější než ten co byl v projektu? Proč by někdo dával dražší materiál jen tak když nemusí?

+3/−1
9.1.2017 17:49

J31a49n 79C75r60h57á62n 4672833413

Nenatřený použitý materiál má nižší životnost než požadovaný materiál opatřený opatřený protikorozním nátěrem. Když se použitý materiál natře, potom to je lepší řešení. V článku není informace zda je most opatřený protikorozním nátěrem. Pravděpodobně ale není natřený, a těch 30 M je na dodatečný nátěr. Na patinující oceli se vlivem povětrnostních vlivů utvoří ochraná vrstva, která ji chrání proti korozi. Funguje to celkem spolehlivě, jenom jí vadí například trvalý výskyt zvýšené vlhkosti. Stožáry VVN napětí vyrobené z této oceli a nenatřené často ureznou u země.

0/0
10.1.2017 10:06

J97i51r18k44a 93H30o87n43c50ů 2254194661408

Já nechápu, jak je možné postavit stavbu z jiného materiálu, než je ve smluvě a chtít za to peníze. Podvádějící firmy bych vyloučil z dalších výběrových řízení pro nedůvěryhodnost.

+9/−2
9.1.2017 17:09

M57i18c19h71a27l 70T30e29s97a56ř 4218442400151

No, podvádějící... těžko postavíte most z jiné oceli "potají", bez vědomí zadavatele a jeho technického dozoru. Na druhou stranu, neumím si představit že taková změna by byla nezdokumentovaná. Třeba na ŘSD dodatečně zjistili že Atmofix není tak super jak si mysleli, a teď z toho hledají cestu ven?

+4/0
9.1.2017 17:30

K27a78r30e10l 57M94a29l94í32k 1563480195158

Presne tak,neni to jen o dodavateli,ale i o dozoru,resp. zastupci investora. Pokud existuje nejaky zapis,kde se zamena materialu odsouhlasila,je zvracene,aby potom stejna strana zalovala dodavatele

+2/0
9.1.2017 19:13
Foto

M40a46r39i13á10n 60K61y84r62a32l 1175644964574

Záleží, jak to proběhlo. Pokud dodavatel tvrdil, že nový materiál je kvalitnější a následně se ukázalo, že tomu tak není, tak tu žalobu chápu, Nicméně primárně by se asi mělo jednat o podvod, pokud dodavatel záměrně lhal. Ale taky je otázka, kdo to schválil. Jestli o tom prd věděl, nebo dostal nějaké všimné.

+1/0
10.1.2017 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.