- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Však aby bylo proč učit, musí být koho učit. Hon na žáky a studenty rozhodně nekončí.
A navíc učit a učit, jen aby se naplnily hodiny v rozvrhu, je teda velký rozdíl.
To jsem zvědavý na efektivitu rozdělování... Přece jenom na kraji mají aspoň představu kde ta horní dolní o 5 žácích je... Ministerský úředník v centru Prahy si to v lepším případě najde na Google a podívá se na StreetView... Nevím no...
Účnáky... To je bohužel úděl dnešní společnosti kdy maturitu mají všichni a VŠ titul každý kdo se na školu příhlasí... Nestálo by za úvahu upravit vzdělávací systém, aby se učnovské obory natáhly na 4 roky s tím, že bude ukončeny maturitou?
Co rodičům mnohdy nedochází, že šikovný automechanik má víc než kdejaká kancelářská krysa s maturitou... A montérky si taky mění až je pro propotí a ne proto, že jsou špinavý
No ne?! Ovšem obávám se, že to samo nezabrání tomu, aby měl maturitu skoro každý a titul dva ze tří.
No, tak třeba ze základní školy se už problémové dítě nemá jak dostat pryč. Nemusí se učit, může mít samé pětky, může vyrušovat, porusovat školní řád, dělat si, co chce... Nemůže propadnout (jen jednou a pak i s pětkami pořád pokračuje do dalších ročníků), nikdo ho nemůže poslat do jiné ZŠ (praktické už v podstatě neexistují). A pokud by to byl náhodou příslušník nějaké menšiny, tak raději ani ty pětky na vysvědčení nedostane... Ach jo :-/