Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a13n 78J19e39m75e49l10k70a 1635910

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

+1/0
31.1.2017 8:17

R92o81s45t39i48s90l42a12v 27K70o55l94m24a13č98k45a 5929460522607

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0/0
30.1.2017 20:44

R20o39b12e94r45t 66T93u63r53e68k 9843111429467

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

+5/0
30.1.2017 14:41

J71a68n 47S51o52u91k25u96p 1924404356185

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0/0
30.1.2017 17:46

J64a15n 40J40e56m62e28l13k81a 1625790

Jenže ten vlak často čeká ve Frenštátě - třeba 20 minut, nejspíš protože je tam hranice kraje, jiný objednavatel. A ve Valmezu je asi jiný požadovaný příjezd do uzlu.

0/0
31.1.2017 10:04

J50a93n 80Č96e78k58a57l 7859545614774

Asi je to přijatelný kompromis vzhledem k tomu, že ve Frenštátě velká část vlaku vystoupí a nastoupí...

0/0
31.1.2017 10:38
Foto

O41n39d96r50e93j 59V45a22l46o70u68s36e12k 4870331237221

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0/0
30.1.2017 12:12

J31a82n 39T63u18r88o95ň 3571700940455

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0/−1
30.1.2017 12:02

P48e44t54r 80N56e85c73h10a42n15i68c68k66ý 7683256188800

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

+1/0
31.1.2017 7:13

M66a77r18t54i44n 44N63e70v31r23l32a 2507111924337

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

+1/−2
30.1.2017 11:38

R63o98m73a12n 26S86t79o25n24e33k 1809173629241

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

+3/0
30.1.2017 11:49

M71a93r92t79i24n 90K91y85p90r 2132105894194

Dost spojů ubylo?

Jízdní řád 1981/82:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_598-605.pdf

Jízdní řád 2002/03:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_323.pdf

Současnost:

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k323.pdf

Mě to přijde (díky vyčerpané kapacitě tratě) tak nějak 30 let stejné.

0/0
30.1.2017 11:56

M34a72r50e59k 41B21r45z14o67b94o23h91a93t85ý 8622935314

Protože byla tato trať dlouhodobě zanedbaná, cestujících ubylo ve prospěch autobusů. Úsek FM-OV je vytížen (rozuměj přetížen) dopravou z pily v Paskově a automobilky v Nošovicích. Čekání na protijedoucí soupravu nejvíc prodlužuje jízdní dobu, v samotné rychlosti to až tak není......

+2/0
30.1.2017 11:57

J63a37n 11Č56e58k28a39l 7709855124404

Taky si mnohem víc lidí může dovolit auta...

+2/0
30.1.2017 12:29

P77e17t70r 12N35e76c55h52a72n72i49c94k27ý 7193146988790

Ve špičkách to tam je plný furt. Navíc aby osobák měl 4 velké vagóny není u nás až tak běžné. Tam ano, tamní frekvence na té trati opravdu závisí. Do práce i do škol po celém regionu jezdí dost lidí.

+1/0
30.1.2017 20:28

V86o30j14t39ě91c69h 48T71u88r62e74k 7538217886546

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

+1/−2
30.1.2017 11:05

J19a14r36e59k 34K21a66l26i39v19o31d57a 7246413831476

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

+3/−2
30.1.2017 11:33

V54a28c58l82a64v 96N10a84v47r31a39t46i24l 7791979601838

a kde se tady jezdi 160km/h???? Nejezdim vlakem nastesti moc často ale vlak jilove u Prahy - Praha neprekracuje rychlost 40km/h a i ta vypada nebezpecne

+1/−3
30.1.2017 11:35

J93a84r22e82k 53K74a67l30i14v73o30d70a 7216343401156

Přiznám se že nevím, na kolikati kilometrech je dneska zapíchlý rychlostník 160 ale už je jich dost a dost. Pán byl zřejmě posledních 20 let v hibernaci....

+1/−1
30.1.2017 11:50

M24a30r34i61a15n 88K22e14c50h21l12i80b29a11r 3590203699

1. Dost podstatná část koridoru Praha-Libeň až Choceň.

2. Brno-Břeclav.

3. Přerov-Břeclav.

4. Různé úseky mezi Zábřehem a Ostravou.

5. Pár úseků mezi Nelahozevsí a Ústím nad Labem.

0/0
3.2.2017 19:40

J72a30n 55Č70e63k10a53l 7899625604324

Přepočítávat to má smysl ve chvíli, kdy se neplánuje dělat na 160 okolní úseky...

0/−3
30.1.2017 13:24

J79a24n 35Č95e98k41a98l 7599725984784

Copak se komu na tom faktu nelíbí?

0/0
31.1.2017 10:39

J14a72n 17T42u41r71o86ň 3101120240195

Zásadní zrychlením se dosáhne vybudování druhé koleje. Když v současnosti na sebe protijedoucí vlaky čekají ve stanicích dlouhé minuty.

+8/0
30.1.2017 11:58

M10a48r14i83a43n 60K29e80c70h51l38i88b34a35r 3850163819

Mám za to, že rekonstrukce trati v rovině na 120 km/h a 160 km/h vyjde na stejné peníze.

0/0
3.2.2017 19:38

A87l12a98n 46Ř69e93p25k81a 4625316

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

+1/−1
30.1.2017 10:14

R67o80m13a61n 58S18t69o23n86e91k 1249963489401

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

+12/0
30.1.2017 10:21

A91l37a36n 75Ř83e82p16k55a 4655146

A trať do Opavy snad vytížená dostatečně není? Navíc s druhou kolejí by nemuseli vlaky v určitých stanicích čekat na ten protijedoucí a zkrátila by se jízdní doba.

0/0
30.1.2017 12:09

R21o10m25a71n 40S53t87o11n79e39k 1619103679891

vytížena je možná dost ale trat Ostrava - Frýdek díky přítomnosti několika velkých podniku na Frýdecku je přetížena a naléhavě potřebuje modernizaci kterou mimochodem vláda slíbila při příchodu Hyundai do Nošovic

0/0
30.1.2017 12:34

J78i79ř63í 21E97n23g67l90i62š 1685549425661

Ano. Vím o tom své. Situace je to hrozná, ale nějaké racionální řešení je bez obrovské investice v nedohlednu. Pár návrhů na zdvojkolejnění se sice objevilo, ale zmizely beze stopy. Už samotný koncept poslední rekonstrukce před 10 léty byla z nouze ctnost a nejvíce se to podepsalo nejen na nízké traťové rychlosti, ale také na ošizeném zabezpečovacím zařízení v samotné Opavě-východ.

0/0
30.1.2017 12:45

J49a96n 79J24e21m24e98l49k58a 1925970

A tak ono to celkem fungovalo. Teď s rychlostní silnicí a nepodpoře přestupu vlak/mhd to bude horší. Spíš se tam mohlo jezdit 120 a s nějakým pořádným řidicím a zabezpečovacím zařízením.

0/0
31.1.2017 10:13

A82n43t13o22n27í18n 77S90e69b46e95r14a 7283948570519

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

+4/−1
30.1.2017 10:00

J46a30r46e55k 26K96a86l48i13v98o25d49a 7856673491306

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0/−2
30.1.2017 10:42

J86a64r37e64k 20K54a72l53i89v63o72d30a 7526923601286

Pane Vorlíček, zřejmě to víte lépe, ale jednou mi to trvalo hodiny dvě a to je fakt.

0/0
30.1.2017 11:53

P63e71t62r 28N22e46c81h85a55n63i19c27k92ý 7383156118950

Když má ujet přípoj v Kunčicích tak jedu přes hlavní nebo v kombinaci s MHD z města

+1/0
30.1.2017 20:30

J75a26r63e67k 92K41a90l56i91v65o61d34a 7656953201486

Při kvalitě hlášení v kunčicích člověk zjistí že je spoj pryč až když je pryč i vlak, se kterým jsem přijel.

0/0
30.1.2017 23:13

P95e85t23r 14N30e18c50h82a51n18i55c45k55ý 7593606588700

Jo tak na to mám appku můj vlak a aktivní dotazování průvodciho abych věděl jestli přestupovat

0/0
31.1.2017 7:10
Foto

M33a75r75i96á60n 69K40y70r70a29l 1795294614894

No jak se to vezme. Když jedu z Prahy, tak v Ostravě jsem za 3 hodiny. To je přes 300 km. A pak přestoupím na vlak do FM, kde mi těch necelých 25 km trvá dalších cca 35 minut.

+3/0
30.1.2017 13:34

P67e98t77r 96N52e90c96h75a67n75i79c26k83ý 7843556118410

To máte přípoj v Kunčicích, křížováni v Páskově, křížováni vě Frýdku, tam všude je potenciál na zrychlení. Nový je jen Frýdlant

0/0
30.1.2017 20:32

J14a12n 62Č42e29k43a50l 7449255814434

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

+9/−2
30.1.2017 8:52

J58a87r69e63k 88K27a87l46i77v62o18d67a 7736563181106

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

+2/−1
30.1.2017 9:02

J27a44n 84Č55e24k69a86l 7759265974574

V tom si troufám odporovat...

Na první pohled je samozřejmě 160 lepší než 120, to bez diskuse. Ale na údržbu vozidla na 160 jsou oproti vozidlu na 140 nebo 120 vyšší náklady na údržbu (minimálně jsou nutné častější revize, což jsou řádově statisíce za každý vagón, lokomotiva ještě více). A taková vozidla musíte mít na všech spojích na celé trati, takže se bavíme o třeba deseti soupravách, takže jsme už v řádu milionů. A časová úspora na tom 8km úseku je 35 sekund, jestli počítám dobře, a to ještě většina vlaků mezitím zastavuje v Pržně a Bašce...

+4/0
30.1.2017 9:22

J48a64r37e61k 36K18a62l26i78v16o26d36a 7656953191326

Pochybuju, že 160 pojede z Místku do Frýdlantu všechno. I v článku je naznačeno, že těch časů budou dosahovat je spěšné vlaky, a ty určitě v Bašce nebo Pržnu zastavovat nebudou. A pochybuju, že tu budou jezdit kombinace lokomotiva + vagóny, určitě to budou jednotky, na beton Pantery.

0/−1
30.1.2017 9:49

J78a95n 44Č88e84k20a43l 7339105394364

To ano. A má tedy smysl stavět trať na 160 pro řekněme šest až deset párů vlaků denně?

0/−1
30.1.2017 10:21

J28a87n 10Č93e46k89a69l 7499805504104

PS: z pohledu nákladů na údržbu je už jedno, jestli je to jednotka nebo loko+vagóny, naopak jednotka možná bude náročnější...

0/0
30.1.2017 10:31

J80a58r20e40k 38K92a11l18i28v58o15d47a 7186793801196

Pokud je trať rovná a vymění se svršek, proč tam nezapíchnout rychlostník 160, i kdybyy to využívalo jen pár vlaků. A Panter 160 umí.

0/−1
30.1.2017 10:38

J71a37n 31Č13e61k96a81l 7449385784224

To já samozřejmě vím, že umí. Ale zvednout rychlost není jen o "zapíchnout rychlostník". Mluvíme o zábrzdných vzdálenostech návěstidel, o délce prodlevy u přejezdů, atd atd atd...

0/0
30.1.2017 10:55

J78a45r95e56k 38K81a77l24i85v77o54d81a 7496323901206

Ale trať se bude rekonstruovat a zábrzdné vzdálenosti se dají upravit, ne? U 160-tky se přece tolik věcí předělávat nemusí jako u rychlostí nad 160. Jestli se jinde bude zvedat rychlost na 120 ze stávající 60-90, taky se to bude muset upravit. Já jenom doufám, že při té rekonstrukci se bude myslet na přechod na 25 kV a už to budou dělat v tomhle duchu.

+1/−1
30.1.2017 11:03

J76a23n 50Č90e24k65a80l 7979225594464

To ano, předělávat se stejně budou. Ale jde mi o to, že pak musí být delší vzdálenosti mezi návěstidly autobloku, atd, a tudíž nižší propustnost trati...

0/0
30.1.2017 11:12

J48a83r75e75k 12K59a80l31i71v32o11d75a 7646403641936

Budou 2 koleje a na té trati je převážně osobní doprava a při dnešních intervalech to bude bohatě dostačovat.

0/−1
30.1.2017 11:26

M40a27r54e80k 80B69r86z15o31b86o86h97a23t64ý 8962445784

Převážně osobní doprava minimálně na úseku FM-OV určitě není. Je to vytíženo pilou v Paskově a Nošovickou automobilkou. Dvě koleje měly být na tomto úseku už dávno....

0/0
30.1.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.