Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a90n 29J37e85m35e54l52k32a 1665530

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

+1/0
31.1.2017 8:17

R94o66s33t19i43s51l79a12v 45K78o87l78m72a27č88k25a 5599470182727

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0/0
30.1.2017 20:44

R85o55b22e86r90t 44T93u57r49e35k 9293941709237

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

+5/0
30.1.2017 14:41

J29a46n 63S22o85u75k33u37p 1984704516735

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0/0
30.1.2017 17:46

J39a22n 36J86e46m78e46l20k41a 1185750

Jenže ten vlak často čeká ve Frenštátě - třeba 20 minut, nejspíš protože je tam hranice kraje, jiný objednavatel. A ve Valmezu je asi jiný požadovaný příjezd do uzlu.

0/0
31.1.2017 10:04

J88a25n 84Č12e53k82a50l 7189735594364

Asi je to přijatelný kompromis vzhledem k tomu, že ve Frenštátě velká část vlaku vystoupí a nastoupí...

0/0
31.1.2017 10:38
Foto

O62n76d38r82e23j 79V73a24l13o47u56s77e18k 4160201697881

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0/0
30.1.2017 12:12

J18a63n 62T47u39r30o77ň 3191420920825

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0/−1
30.1.2017 12:02

P29e35t20r 25N21e62c82h52a72n66i15c31k17ý 7923606968790

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

+1/0
31.1.2017 7:13

M18a73r42t64i73n 86N55e35v29r15l84a 2667951884407

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

+1/−2
30.1.2017 11:38

R59o48m14a87n 36S92t93o64n43e53k 1639663119691

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

+3/0
30.1.2017 11:49

M11a50r59t22i13n 76K76y28p95r 2732985894194

Dost spojů ubylo?

Jízdní řád 1981/82:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_598-605.pdf

Jízdní řád 2002/03:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_323.pdf

Současnost:

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k323.pdf

Mě to přijde (díky vyčerpané kapacitě tratě) tak nějak 30 let stejné.

0/0
30.1.2017 11:56

M36a94r86e62k 42B16r66z27o28b66o66h12a25t74ý 8292775974

Protože byla tato trať dlouhodobě zanedbaná, cestujících ubylo ve prospěch autobusů. Úsek FM-OV je vytížen (rozuměj přetížen) dopravou z pily v Paskově a automobilky v Nošovicích. Čekání na protijedoucí soupravu nejvíc prodlužuje jízdní dobu, v samotné rychlosti to až tak není......

+2/0
30.1.2017 11:57

J72a26n 53Č84e69k92a80l 7899285704434

Taky si mnohem víc lidí může dovolit auta...

+2/0
30.1.2017 12:29

P85e48t23r 77N10e97c16h12a10n47i96c49k81ý 7133436488440

Ve špičkách to tam je plný furt. Navíc aby osobák měl 4 velké vagóny není u nás až tak běžné. Tam ano, tamní frekvence na té trati opravdu závisí. Do práce i do škol po celém regionu jezdí dost lidí.

+1/0
30.1.2017 20:28

V46o83j97t78ě54c79h 29T24u30r26e55k 7158687916976

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

+1/−2
30.1.2017 11:05

J29a27r13e49k 65K68a94l23i73v81o79d57a 7896223191456

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

+3/−2
30.1.2017 11:33

V35a55c96l90a49v 25N63a65v34r92a61t54i91l 7471199121278

a kde se tady jezdi 160km/h???? Nejezdim vlakem nastesti moc často ale vlak jilove u Prahy - Praha neprekracuje rychlost 40km/h a i ta vypada nebezpecne

+1/−3
30.1.2017 11:35

J78a45r41e46k 74K52a31l72i11v27o30d63a 7666193771936

Přiznám se že nevím, na kolikati kilometrech je dneska zapíchlý rychlostník 160 ale už je jich dost a dost. Pán byl zřejmě posledních 20 let v hibernaci....

+1/−1
30.1.2017 11:50

M69a58r23i29a76n 43K62e92c19h87l21i75b56a13r 3710633119

1. Dost podstatná část koridoru Praha-Libeň až Choceň.

2. Brno-Břeclav.

3. Přerov-Břeclav.

4. Různé úseky mezi Zábřehem a Ostravou.

5. Pár úseků mezi Nelahozevsí a Ústím nad Labem.

0/0
3.2.2017 19:40

J21a58n 75Č44e92k14a82l 7949735284604

Přepočítávat to má smysl ve chvíli, kdy se neplánuje dělat na 160 okolní úseky...

0/−3
30.1.2017 13:24

J96a56n 56Č98e90k95a78l 7289425674644

Copak se komu na tom faktu nelíbí?

0/0
31.1.2017 10:39

J85a35n 53T34u97r94o27ň 3111470260185

Zásadní zrychlením se dosáhne vybudování druhé koleje. Když v současnosti na sebe protijedoucí vlaky čekají ve stanicích dlouhé minuty.

+8/0
30.1.2017 11:58

M15a89r74i83a88n 86K62e49c10h26l46i16b45a20r 3960253959

Mám za to, že rekonstrukce trati v rovině na 120 km/h a 160 km/h vyjde na stejné peníze.

0/0
3.2.2017 19:38

A38l70a13n 98Ř24e84p14k50a 4455966

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

+1/−1
30.1.2017 10:14

R86o81m57a56n 19S54t16o80n71e19k 1139423399271

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

+12/0
30.1.2017 10:21

A26l31a57n 49Ř25e55p19k11a 4665566

A trať do Opavy snad vytížená dostatečně není? Navíc s druhou kolejí by nemuseli vlaky v určitých stanicích čekat na ten protijedoucí a zkrátila by se jízdní doba.

0/0
30.1.2017 12:09

R96o47m11a32n 10S49t38o86n12e15k 1159913909701

vytížena je možná dost ale trat Ostrava - Frýdek díky přítomnosti několika velkých podniku na Frýdecku je přetížena a naléhavě potřebuje modernizaci kterou mimochodem vláda slíbila při příchodu Hyundai do Nošovic

0/0
30.1.2017 12:34

J39i34ř73í 11E92n81g66l20i54š 1805509745691

Ano. Vím o tom své. Situace je to hrozná, ale nějaké racionální řešení je bez obrovské investice v nedohlednu. Pár návrhů na zdvojkolejnění se sice objevilo, ale zmizely beze stopy. Už samotný koncept poslední rekonstrukce před 10 léty byla z nouze ctnost a nejvíce se to podepsalo nejen na nízké traťové rychlosti, ale také na ošizeném zabezpečovacím zařízení v samotné Opavě-východ.

0/0
30.1.2017 12:45

J58a40n 43J40e39m83e19l55k85a 1535660

A tak ono to celkem fungovalo. Teď s rychlostní silnicí a nepodpoře přestupu vlak/mhd to bude horší. Spíš se tam mohlo jezdit 120 a s nějakým pořádným řidicím a zabezpečovacím zařízením.

0/0
31.1.2017 10:13

A52n84t16o97n37í47n 36S54e91b32e75r23a 7613368440559

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

+4/−1
30.1.2017 10:00

J12a25r95e36k 62K51a18l93i55v72o30d94a 7466143271716

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0/−2
30.1.2017 10:42

J81a87r93e94k 54K28a83l98i88v27o97d55a 7956143981836

Pane Vorlíček, zřejmě to víte lépe, ale jednou mi to trvalo hodiny dvě a to je fakt.

0/0
30.1.2017 11:53

P37e67t22r 28N33e12c58h57a38n43i76c41k11ý 7323376298500

Když má ujet přípoj v Kunčicích tak jedu přes hlavní nebo v kombinaci s MHD z města

+1/0
30.1.2017 20:30

J87a28r66e80k 25K71a12l36i77v38o16d55a 7146943701446

Při kvalitě hlášení v kunčicích člověk zjistí že je spoj pryč až když je pryč i vlak, se kterým jsem přijel.

0/0
30.1.2017 23:13

P61e82t27r 79N25e23c34h58a60n28i23c27k60ý 7713686768200

Jo tak na to mám appku můj vlak a aktivní dotazování průvodciho abych věděl jestli přestupovat

0/0
31.1.2017 7:10
Foto

M37a39r32i82á22n 35K41y44r89a27l 1555534614674

No jak se to vezme. Když jedu z Prahy, tak v Ostravě jsem za 3 hodiny. To je přes 300 km. A pak přestoupím na vlak do FM, kde mi těch necelých 25 km trvá dalších cca 35 minut.

+3/0
30.1.2017 13:34

P98e24t58r 83N51e22c16h26a38n67i48c67k97ý 7203406678110

To máte přípoj v Kunčicích, křížováni v Páskově, křížováni vě Frýdku, tam všude je potenciál na zrychlení. Nový je jen Frýdlant

0/0
30.1.2017 20:32

J27a77n 25Č80e22k58a19l 7309485364614

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

+9/−2
30.1.2017 8:52

J68a68r71e90k 61K13a64l43i18v58o62d59a 7806683901646

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

+2/−1
30.1.2017 9:02

J83a11n 93Č72e42k71a48l 7409725484184

V tom si troufám odporovat...

Na první pohled je samozřejmě 160 lepší než 120, to bez diskuse. Ale na údržbu vozidla na 160 jsou oproti vozidlu na 140 nebo 120 vyšší náklady na údržbu (minimálně jsou nutné častější revize, což jsou řádově statisíce za každý vagón, lokomotiva ještě více). A taková vozidla musíte mít na všech spojích na celé trati, takže se bavíme o třeba deseti soupravách, takže jsme už v řádu milionů. A časová úspora na tom 8km úseku je 35 sekund, jestli počítám dobře, a to ještě většina vlaků mezitím zastavuje v Pržně a Bašce...

+4/0
30.1.2017 9:22

J89a92r20e56k 89K53a46l53i47v15o44d12a 7646123801156

Pochybuju, že 160 pojede z Místku do Frýdlantu všechno. I v článku je naznačeno, že těch časů budou dosahovat je spěšné vlaky, a ty určitě v Bašce nebo Pržnu zastavovat nebudou. A pochybuju, že tu budou jezdit kombinace lokomotiva + vagóny, určitě to budou jednotky, na beton Pantery.

0/−1
30.1.2017 9:49

J50a46n 18Č34e26k38a57l 7249575154634

To ano. A má tedy smysl stavět trať na 160 pro řekněme šest až deset párů vlaků denně?

0/−1
30.1.2017 10:21

J22a37n 95Č33e82k71a19l 7549855284154

PS: z pohledu nákladů na údržbu je už jedno, jestli je to jednotka nebo loko+vagóny, naopak jednotka možná bude náročnější...

0/0
30.1.2017 10:31

J25a16r42e63k 55K61a28l98i22v67o91d35a 7406153551196

Pokud je trať rovná a vymění se svršek, proč tam nezapíchnout rychlostník 160, i kdybyy to využívalo jen pár vlaků. A Panter 160 umí.

0/−1
30.1.2017 10:38

J60a74n 45Č14e92k76a25l 7509295644434

To já samozřejmě vím, že umí. Ale zvednout rychlost není jen o "zapíchnout rychlostník". Mluvíme o zábrzdných vzdálenostech návěstidel, o délce prodlevy u přejezdů, atd atd atd...

0/0
30.1.2017 10:55

J35a57r78e82k 75K88a44l13i54v78o64d19a 7586113881236

Ale trať se bude rekonstruovat a zábrzdné vzdálenosti se dají upravit, ne? U 160-tky se přece tolik věcí předělávat nemusí jako u rychlostí nad 160. Jestli se jinde bude zvedat rychlost na 120 ze stávající 60-90, taky se to bude muset upravit. Já jenom doufám, že při té rekonstrukci se bude myslet na přechod na 25 kV a už to budou dělat v tomhle duchu.

+1/−1
30.1.2017 11:03

J38a81n 32Č49e23k32a95l 7729495924514

To ano, předělávat se stejně budou. Ale jde mi o to, že pak musí být delší vzdálenosti mezi návěstidly autobloku, atd, a tudíž nižší propustnost trati...

0/0
30.1.2017 11:12

J88a74r85e77k 29K29a13l49i25v46o78d57a 7316843361906

Budou 2 koleje a na té trati je převážně osobní doprava a při dnešních intervalech to bude bohatě dostačovat.

0/−1
30.1.2017 11:26

M10a11r73e56k 90B63r93z92o10b16o42h47a61t17ý 8852415864

Převážně osobní doprava minimálně na úseku FM-OV určitě není. Je to vytíženo pilou v Paskově a Nošovickou automobilkou. Dvě koleje měly být na tomto úseku už dávno....

0/0
30.1.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz