Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminál srazil tržby dopravcům. Ostrava nechce v centru cizí autobusy

Po spuštění ostravského terminálu na Hranečníku klesly tržby dopravců z Karvinska. Mnozí lidé jezdí auty. Kraj vidí řešení v tom, že vybrané autobusy opět dojedou až do centra Ostravy. Radní města jsou ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a61n 53Š86i79ř41i45n71a 5235845

Hodně by mě zajímalo, jak lidem např. z Radvanic, Šenova, Bartovic či Petřvaldu vyhovuje terminál na Hranečníku, když před jeho zprovozněním se dalo z Petřvaldu přes Radvanice či z Bartovic přes Radvanice dostat přímým autobusem do centra Ostravy. Jízdní doba např. ze zastávky U Káňů na Most M.Sýkory dříve 8-9 minut, nyní i ve špičce minimálně 15 minut, tedy zdvojnásobení času jízdy, pro lidi bez měsičníků i výrazné zdražení. Pro ty, kdo jezdí do centra Ostravy příležitostně např. z Karviné - před otevřením terminálu až do centra Ostravy za 32-38 Kč bez přestupování nyní 48-54 Kč s přestupem. Časový rozdíl je navíc v průměru kolem 10 minut, mnohdy více (samozřejmě to nyní trvá déle). Takže kdo může, jezdí nyní do centra Ostravy autem. Postupně se bude snižovat počet spojů až se podaří všechny nahnat do aut...

+2/0
1.2.2017 13:04

M91i88c97h62a62l 38P30o91d51l18o47u73č18k17a 6550618564168

Mluvíte mi z duše. Z Havířova je ta situace jiná ještě v tom, že naše spoje jezdily hlavně na ÚAN a teď jich je daleko méně, ale zase se zavedla zrychlená linka na Hranečník, která některým naopak cestu zkrátila. Karviná a Orlová dostala snad jen pár spojů navíc na ÚAN.

0/0
2.2.2017 9:20

P88e32t86r 93Č51i77m97b74u37r42a 9205712712810

Ještě před 10 lety byla Ostrava auty plynule projízdná. Od té doby co DP vymyslel zony a nastěhoval cestující do aut, se logicky počet aut v ulicích zvýšil. to pochopí i můj kocour s IQ 5,5. Aby chodci mohli mohli přecházet mezi přibývajícími vozy nainstalovalo se navíc X semaforů. Opravdový zážitek je je úsek od Helbicha k Hlubiňáku. 4x semafory na rovném úseku cesty absolutně nenavazující, toť opravdu výmysl tupých hlav z našich úředníků.

0/0
31.1.2017 16:37

M27i41c69h48a73l 75P59o29d26l28o70u23č61k44a 6870448794348

Auta přibývají obecně, a má na to vliv daleko více faktorů než jen to, že DPO zavedlo zóny a podobně. I když to vliv mělo. Řidičům aut vadí semafory pro chodce, řidičům aut z vedlejších ulic vadí, že musí stát na červenou, v tomto asi nebude nikdo nikdy plně spokojený. Ty semafory jsou evidentně poptávkové a proto se přepínají různě. Naopak, když budou seřízené, bude chodec čekat třeba 3 minuty na zelenou na přechodu na zelenou, což půjde na červenou. Nejlepší by bylo zrušit ty dva vnitřní semafory a ty dva krajní mezi sebou spojit, aby měly červenou společně a dalo se pak pro pomalejší přecházet i uprostřed.

0/0
2.2.2017 9:17

P78a87v65e33l 61N14o93v55á83č64e63k 4920586408

Bohužel to funguje tak, že tyto věci vymýšlejí lidé, kteří zřejmě nikdy do práce MHD nejezdili ani jezdit nebudou. Nakonec o cestující přijdou ČSAD a podobné společnosti, v každém případě DPO nezíská(neukradne) tolik cestujících

+1/0
31.1.2017 15:57

R45a75d91i90m 74T85o23b82i39á39š 2123692754796

hlavně že ti tupci zrušili autobus č.28 co zajížděl až ke kauflandu,takže nakupující s plnýma taškama se musí plahočit špinavým podchodem s kapajícím stropem až na stanici tramvaje nebo na autobus 38 a trolejbusy co končí na nám. republiky...to musela být pane hlava co to vymyslela...!!!!!! a jen cikáni si jezdí s nákupem v taxíku co jim pak proplatí sociálka...!!!!!!kdyby na tom hranečníku aspoň otevřeli nějaký bufet...!!!!!!přitom architektonické zpracování toho termínálu na hranečníku mi připadá jak někdy ze 70 - 80tých let za bolševika...!!!!!!

+5/0
31.1.2017 12:15

P64a46v40e48l 96Z40a47j91í92č61e18k 8174430786290

mhd hodlam jezdit jen tehdy pokud nebudu cekat na spoj dele nez 5minut v kazdou denní dobu a pokud me mezi jednotlivými castmi ostravy odveze za kratsi cas nez auto. Jinak to nemá pro mne zadnou vyhodu... cekat na travaj 10 minut a pak ještě jet 35 minut z vyskovic do poruby. Když sednu do auta a mezi 10-15 minutami jsem v porube. Podobne smerem do centra... proc? cas je draha věc...

+1/0
31.1.2017 9:52

M74i64c62h34a21l 81P25o67d95l53o14u47č64k15a 6360938594448

Chápu kam míříte. Myslím si, že v určitou denní dobu byste i 10 minut počkal, a cestoval třeba o 10 minut déle, oproti autu, pokud by to vycházelo finančně výhodně v porovnání s časem. Ukážu například na cestě z Havířova-2.etapa do Ostravy, prvně na soud do Poruby, v druhém případě k zastávce Dům energetiky a to před a po zavedení autobusu ze Šumbarku.

Bez spoje ze Šumbarku na Hranečník: Cesta buď na vlakové nádraží (vlak, či linka 441 na Hranečník/Gagarinku), nebo zastávku radnice (linka 443 či 445).

Nyní tedy lze cestovat spojem linky 440 ze Šumbarku na Hranečník, v některou denní dobu.

Cíl Poruba, soud: Před spojem na Hranečník: cca 7 minut autobus na vlakové nádraží, čekání v řádu 5až10 minut, cesta vlakem při rekonstrukci a předjíždění regiojetem 29minut, pěšky na svinovské mosty 5minut, čekání na tramvaj 3-5minut, cesta tramvají cca 5 minut, pěšky na soud 5minut. To máme při nejlepším 59 minut a to člověk nebydlí na zastávce, takže reálně 1hodina,10minut a víc. Dva přestupy, tři čekání, dvě pěší chůze. Čistý čas v HD cca 35 minut, čekání 8 až 15 minut.

Se spojem na Hranečník: Cesta ze Šumbarku na Hranečník 27minut, čekání na tramvaj 1 až 9 minut (buď přijedu před odjezdem, a nebo po odjezdu), cesta na Třebovickou l.4 při nejlepším 24 minut, pěšky 5 minut. To máme 57 minut při nejlepším. Takže časově žádná velká změna díky zajíždění linky 440 přes Zářičí, snížení přestupu na 1, čekání také menší.

Cesta autem max.30 minut. Vítězí auto.

--

Cíl dům energetiky: Možností je více. V minulosti asi nejvýhodnější na vlakové nádraží a spěšný vlak na Ostravu-střed (nejistý přestup v Kunčicích mě omrzel). Dnes paradoxně i přes linku ze Šumbarku, nejvýhodnější jeden přestup navíc - více psát nebudu, KODIS je to schopný předělat tak, aby to pak nevycházelo, protože jsou to závistivé ku...

+1/0
31.1.2017 12:27

P28a75v29e27l 32N53o60v98á97č82e97k 4390666778

No a přesně kvůli tomu tak vehementně prosazují novou tramvajovou trať v Porubě. Chtějí vysadit cestující od Opavy u Globusu a nahnat je do tramvají. Jenže jim nějak nedochází, že jim tím cestování značně prodlouží a asi už nebude tak atraktivní.

Momentálně je dálkovým busem od Vozovny Poruba v centru za 18 minut. Tramvají za 27 minut. To je ale od Vozovny... od Globusu, než tramvaj prokličkuje přes osmák a sedmák a udělá svých 19 zastávek, tak to bude 35 minut, minimálně.

Opravdu nikdo nechápe, že lidé, kteří jezdí do práce přes celé město potřebují spoj, který nebude stát u každé vrby? Kochat se vyhlídkovou jízdou každý den není pro každého. Zrychlené spoje v atraktivní dobu k významným zaměstnavatelům, to je cesta jak dostat lidi do MHD. Je trochu nesmysl, když jede plný autobus 48 od Duhy a stojí na každé zastávce a většina lidí vystoupí až v Hrabové.

Smůla ovšem je, že tolik propagované tramvaje jde zrychlit jen obtížně, vždycky by nějakou před ní dojela- vzhledem k četnosti provozu.

+2/0
31.1.2017 9:17

P79a13v19e63l 47Z16a50j67í82č31e71k 8524530366980

presne tak na vyhlidkove jizdy po ostrave nemem cas a jejich dotace z nevim ceho jsou jejich problem a jejich chybne rozhodnuti... doufam ze ty dotace jednou prestanou existovat

+1/0
31.1.2017 9:57

M37i87c34h23a57l 98P60o53d55l47o40u80č59k81a 6260848964248

Souhlas. Ale to je prostě jediné, co inženýři z KODISu, který jízdní řády dělá, znají. Courákové spoje jako MHD. Vše jako MHD. A jak to dopadlo? Všichni včele s panem Stejskalem by měli dát výpověď a odejít z těchto postů.

0/0
31.1.2017 12:16

M47a69r84t11i26n 40P21o37l76á17k 8459945607110

Asi každému kromě politiků je jasné, že jedna a jedna jsou dvě. Tedy že když lidem zkomplikují hromadnou dopravu, tak je naženou do aut. Vždyť už teď se zdá, že kromě pár lidí, kteří opravdu auto nechtějí, nebo na něj nemají, jezdí hromadnou dopravou jen důchodci a studenti.

Ale když jsou ty Švýcarské dotace, tak se s nima přece něco vymyslet musí. Nějaká ta koruna od stavební firmy určitě do stranické pokladny ukápne a to přece tak nějak jde, že.

Tak teď už radním zbývá snad jediné - zakázat v komplet celé Ostravě parkování. A jestli ani tohle nepomůže, tak rovnou celé centrum rozhrnout buldozerem, protože už díky pěti přestupům na švýcarských terminálech nebude nikdo mít žaludek se tam trmácet.

+1/0
31.1.2017 8:43

M17i72c97h55a20l 14P52o30d80l52o64u17č10k75a 6690178104148

Pan Semerák, kterého v rámci uskupení Ostravák volili někteří obyvatelé Ostravy, stejně jako pana Macuru v ANO, chce zkomplikovat či zamezit a zpoplatnit parkování v Ostravě. I zkrácení parkovací doby v Karolině (2 hodiny zdarma) bych panu Semerákovi přisoudil. Pak je to stavba další terminálů (sám hovoří o terminálu někde u Dolu Jeremenko, to znamená možná Hrabůvka a tak, takže i ukončení spojů od Frýdku-Místku na ÚAN). Další terminál na Opavské a z okolí Opavy člověk nedojede už ani autobusem na Svinov. Klidně, ať tam postaví terminál a P+R parkoviště a v ceně dlouhodobé jízdenky umožní parkování, ale ne, že budou nutit vystupovat lidi z autobusu, a zakazovat vjezdy aut do měst. Ať se podívají kam to dotáhli, každé město přichází o obyvatele, celý kraj o 20 tisíc ročně (snad se s tou informací nemýlím). A co vymýšlejí za kravinu? Každému, kdo si tady postaví rodinný dům dají peníze z našich daní.

0/0
31.1.2017 10:15
Foto

L85a55d39i87s39l52a85v 18S82t45r70n83a46d 7194511784798

Vidím, že Einstein pravdu měl, když tvrdil, že nekonečné jsou jen dvě věci, vesmír a lidská blbost... ;-D

Prozkoumal někdo, komu osobně (ekonomicky myslím) prospěje podobné šílenství?

+1/0
31.1.2017 7:58

J52i19ř27í 38P85o20l94e49d13n58í60k 7328217603160

Cestování do Ostravy přes Hranečník akorát prodloužilo dobu cestování. Místo původních 15 minut to často vyjde až na 40 minut, protože se čeká 15 až 20 minut na Hranečníku. Taky byl snížen počet spojů, kdy z původního intervalu 10 minut mezi autobusy je najednou 20 a více minut. Kdyby to tak neočesali, tak přestup by zase tak nevadil, ale to čekání a zdržení mi vadí. Proto už spoje MHD využívám minimálně a raději jedu autem.

+3/0
31.1.2017 6:31

M98i45c89h73a54l 76P83o68d13l34o94u69č83k19a 6670288974578

Pane Poledníku, i když s terminálem Hranečník příliš nesouhlasím, zajímalo by mě, odkud čerpáte tyto informace. O víkendu se samozřejmě při 20 minutě na dvou linkách (l.4 a l.12) stane, že pokud ujede spoj, čeká se při rozložení spojů, 13 minut. U trolejbusů je to podobné, pokud člověk potřebuje konkrétní tramvaj či trolejbus, který jezdí, co 20 minut, pak ano, čeká i 20 minut.

Ovšem v pracovní dny, kdy jezdila linka 441 přibližně co 10 minut, jezdí i tramvaje, co 10 minut na každé lince (tedy i trolejbusy). Za další záleží odkud jezdíte, protože z Podlesí a Města jezdí na Hranečník nyní zrychlená linka 442, která jezdí od 6 do 8:20, každých 20 minut, stejně jako linka 441. K tomu jsou spoje linky 440 ze Šumbarku, které zatím jezdí spíše souběžně s linkou 441 ze Šenov, ČSAD. Ve špičku navíc jezdí stále spoje linky 443, i když v menším počtu než v minulosti, ale předpokládám, že jste myslel linku 441. Takže podle mě to, že courákový spoj linky 441 jezdí z Havířova jen, co 20 minut, místo každých 10 minut (což bylo jen ráno), je při existenci linky 442, pro většinu lepší, pokud jezdí z Havířova (Město,Podlesí). Samozřejmě ze zastávky Město, žel.st. či přímo ze starého Šumbarku, byla a je lepší linky 441, která nyní jezdí jen, co 20 minut. Z 2.etapy i Lidické lze využít přímý spoj na Hranečník.

+1/0
31.1.2017 8:09

J96a89k64u90b 86S57e68k29e92r88a 6486360576605

Tak plynove busy alespon nesmrdi a da se za nima jet v aute i na kole a clovek se neudusi. Busy na baterky je dalsi paleni penez, tentokrat v Detmarovicich. Pak se stejne prijde na to, ze elektrika je stejne zatezujici jen v jine forme a na jinem miste. A porad dokola.

Ty terminaly maji svuj vyznam, pokud od nich budou proudit dalsi spoje po meste, ale ne takove, abych stravil 25 min v buse a po presednuti dalsich 30min v tramvaji...

Drzim vsem palce, aby nalezli reseni a vsichni byli spokojeni.

+6/0
30.1.2017 22:53

M34i19c77h46a73l 60P14o34d75l34o58u35č61k24a 6340658934898

Tak spoje proudí, ale z Hranečníku ještě málo a pomalé, případně s dalšími přestupy. Takže souhlasím. Ale je to i o druhé straně, to znamená o dojezdu z těch jiných měst a do nich. Pokud mi jede jeden spoj za hodinu (Orlová, Karviná) musím si jo dávat pozor, abych dorazil na terminál s předstihem, minimálně jednoho spoje, protože DPO a tramvaj prostě jezdí se zpožděním a nedá se s tím nic dělat - mám asi takových 6 odpovědí DPO, kdy prostě zpoždění v řádu 7 minut mohou vznikat běžně, bez jakékoliv nehody, či omezení provozu, který se nedal předvídat (plánované výluky považuji za předvídatelné omezení provozu a mají mít výlukové jízdní řády). Pak mi takové přestupování přidává 10 minut kvůli prostoji v terminálu. Takto to fungovat dobře nikdy nebude pane Semeráku, který neumí ani pořádně odpovídat na email.

0/0
31.1.2017 7:55

P41e34t62r 63S25v44o54b13o26d85a 6564902786643

Hranečník vyštval cestující z autobusů do aut, to se dalo předpokládat. :-/ Pravda, to je ještě výmysl pánů Kajnara a spol. Hranečník slouží jen k nahnání lidí do MHD. :-( Ale nevím, proč se nyní pokračuje - proč by autobusy nemohly zajíždět na ÚAN? 8-o Copak to je nějaké centrum - Rudná, Místecká, ÚAN? Nechápu, proč Ostrava tak bojuje proti dojíždějícím...to jejímu centru fakt nepomůže. Rv

+10/0
30.1.2017 21:25

M96i47c19h58a98l 89P80o33d95l91o65u88č65k38a 6310168154678

Zajíždění na ÚAN by mohlo ohrozit čerpané peníze ze Švýcarských fondů - i když ty byly především na trolejbusovou trať, takže se nesmí s ní jezdit paralelně, ale hlavně ohrozit příjemce dotací z EU na stavbu terminálu, protože při rozšíření spojů na ÚAN ve velkém, by došlo ke snížení počtu cestujících, kteří si chytře stanovili úředníci. Terminál je výmysl i pana Boháče, který se teď směje z Radvanic a brečí jak se tam špatně dýchá. Hranečníkem tomu doopravdy pomohl, když předtím projelo přes Radvanice z Havířova 6 až 7 autobusů, nyní jich projede na Hranečník o trochu více (přesun spojů z ÚANu) a k tomu další stovka aut s jednotlivci, kteří přešli z autobusů. Velká gratulace.

0/0
31.1.2017 7:50

J33o53s46e25f 36P70a55v61e12r29a 6578876470

Samozřejmě,že došlo ke zvýšení počtu aut,logiku některých ekoteroristů nikdy nepochopím.Jsem z oblasti kterou osluhovala Ariva.Po převzetí ČSAD Havířov došlo k úplnému zrušení všech výhodných spojení autobusem do OVA na ÚAN na šichtu zpět ,do šklol apod.Občané můžou prý jezdit vlaky ,(no to bychom nějaké museli mít)anebo výhodně přestoupit v Havířově na Hranečník na konci světa.Výsledek-samé auta ,kterými jezdíme po Rudné do práce.A je to. Ať žije logika a idiotismus.A navíc se dozvídáme jak,že ty plynové autobusy jsou hnus a to si je Českotěšínsko a Třinecko po Jablunkov zvolilo jako výhodné a dalo výpověď ve výběrovém řízení Arivě.

+7/−1
30.1.2017 21:13

M28i42c78h70a64l 76P25o16d93l98o60u10č65k71a 6590558874748

Dopravce vysoutěžil kraj, jízdní řády navrhoval KODIS (takže vlastně Ostrava). Ve špičku by se ještě dalo přestoupit v Havířově na rychlík na ÚAN, kde se předtím jelo přímo. Z Těrlicka je vedeno pár spojů přímo do Ostravy, ale jinak je potřeba jet buď do Těšína nebo do Havířova na vlak. Z žádného až jednoho přestupu hned dva až tři. Není to ani rychlejší, ani levnější, ani pohodlnější. Pak se není čemu divit s přesednutím do aut.

0/0
31.1.2017 7:45

P94e79t51r 32Č55i20m59b32u81r87a 9535382782140

Na DP ostrava sedí banda tupých hlav. V Číně by je popravili na stadionu. Od té doby co jsem si já blbec zakoupil 1 roční jízdenku, aby pár dní nato vyhlásil DP cestování zdarma kvůli inverzi, takže každý asociál jezdil zdarma a já poctivý blbec platil jsem ten rok už dojezdil od té doby jedině autem. Terminály vymyslel idiot z IQ max. 20. Tisíce lidí od té doby jezdí auty, hlavně že řešíme inverze. Semafory v ulicích to samé. Na 28. října u hejtmanství to je zážitek. tam kde se plynule projíždělo, se teď túruje, stojí popojíždí a takových míst jsou desítky.

+9/−1
30.1.2017 20:31

M48i13c27h69a32l 58P60o50d38l52o27u59č46k64a 6350148824128

S pohledem na DPO a vyhnání lidí do aut bych souhlasil. Ale situace se semafory není tak jednoduchá. Zrovna na křižovatce, o které mluvíte se opravovala celá zastávka a dodělávaly přechody. Samozřejmě by se vždy dala křižovatka (křižovatky) zdynamičtit (upravovat interval dle počtu aut), ale i ti chodci chtějí bezpečně přejít a i jiní řidiči vyjet v době špičky. To, že se neumí někteří rozjíždět a musí tůrovat, s tím dle mého nesouvisí. Za další na této křižovatce mají dynamický průjezd tramvaje, které mnohdy musely v minulosti brzdit, kvůli řidičům, kteří jim stáli na kolejích. Nebo mi napište prosím, jak byste to řešil, možná se poučím. Děkuji

0/0
31.1.2017 7:42

P56a40v81e92l 67Z75a20j33í60č14e53k 8424280496700

nebyla tam třeba zadna rizena křižovatka dalo se tam pohdlne jezdit i bez svetel... ale dneska jsou svetla na kazdem rohu a zbytecne brzdi auta a naprosto odnaucili lidi projet nerizenou křižovatkou.

0/0
31.1.2017 9:48

M81i95c27h67a41l 84P64o25d44l38o23u79č37k59a 6230678564828

Opět s druhou částí souhlasím, že řidiči dnes neumí projíždět křižovatkami bez světel, či dokonce bez vyznačené přednosti v jízdě. Ovšem opět nemohu souhlasit, že zbytečně brzdí auta. Jedny samozřejmě brzdí, vy jste dle mého jezdil po hlavní, takže semafor je pro vás překážka, pro ty, kteří vyjížděli z vedlejší může být křižovatka pomoc. Hustota provozu tam je ovšem velká, kdyby nebyla, nedocházelo by tam ani k hromáždění aut. Pak je ovšem z té vedlejší potíž vyjet, nebo přejít přechod.

0/0
31.1.2017 10:10

M69a35r31t72i66n 20B59l93a22ž35e98k 5469831199971

Zrovna tady na této křižovatce jsou světla na přechodech otravná absolutně pro všechny. Intervaly jsou nastaveny úplně tupě. Řidiči tam musí stát jak trotli, protože 3 světla za sebou nejsou seřízena a chodec, pokud by chtěl dodržovat "pravidla", tak by si kolikrát musel nechat ujet tramvaj, jen proto, že "nesmí" přejít.

Podobná situace je u Nové Karoliny, kde je to navíc okořeněné tím, že tam často buzerují měšťáci za to, že si někdo dovolí přejít na červenou, když v dohledu široko daleko nic nejede...

0/0
1.2.2017 10:00

M19i74c82h39a86l 25P70o70d74l65o58u39č61k39a 6940108894858

Podobně je to i u Domu energetiky, či u zastávky Ocelářská. Ale seřízení je věc trochu jiná, než to, že pokud ne každý může jen tak vběhnout do silnice a rychle jí přejít. Ty intervaly by se měly upravit, je potřeba na to upozornit a to opakovaně, dokud to neupraví. Ale to se nikomu nechce.

0/0
2.2.2017 9:14

J85a45n 78K44r59e32j59č57í 7800903526893

Asi pražskej bacil.Místo jednoho autobusu 20 aut.

+8/0
30.1.2017 19:40
Foto

L44a90d39i69s38l49a48v 84S26t94r54n64a59d 7964111614308

Bingo ;-D

0/0
31.1.2017 7:56

M41a81r40t97i55n 96F33i62l39i40p32c16z37y66k 3881791325753

Švýcaři dali peníze, politik se namastil na stavebních firmách, lidem se jízdné podražilo a prodloužilo cestování. Však co jim po nich, že? To budování podobných nesmyslů z dotací je neskutečná křivárna, ze které normální člověk nemá žádný užitek. Lidi přesedlali do aut, však co, zakážeme přespolním vjeud do Ostravy, když to jde autobusům, tak co by to nešlo i autům.

+10/0
30.1.2017 19:30

J23i47ř32í 68M65o60r51c11i68n49e34k 2782982359584

Místo toho, aby autobusy z okolí, jezdily přes celou Ostravu a rozvezli venkovany po městě, tak pouze POLITIK dokáže ekologií zdůvodnit ZISK "Dopravního podniku", přičemž znásobení počtu osobních automobilů zhorší ekologii v Ostravě. No prostě klasická česká politika (Zisk do vlastní kapsy jako první a selský rozum tam není).

+11/−1
30.1.2017 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.