Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pustkovec má jasno, je proti výstavbě tramvajové trati

Pro vedení Ostravy je to nepříjemné překvapení. Městský obvod Pustkovec už totiž řekl jasné NE plánované výstavbě tramvajové trati. Zastupitelé se v pondělí večer původně sešli kvůli jinému tématu, ale veřejnost je přiměla k rozšíření programu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A55l24a70n 45Ř51e76p31k43a

4. 2. 2017 12:38

A co takhle znovu oživit i dříve plánovanou tramvaj z Ostravy do Hlučína, nebo vlakotramvaj do Orlové? ;-)

0 0
možnosti
LN

Tramvaj nechtějí pouze lidé v zastupitelstvu. Je to hnus, já jsem pro, dostat se do centra je běh na dlouhou trať a obvod je zbytečně odstřihnut od města. Vždy, když se mě někdo zeptá, kde bydlím, řeknu, že na konci světa. Spojení hlavně ve večerních hodinách a v noci je katastrofa. Je to pěkná sobeckost... pokud chce někdo žít na vesnici, ať se tam přestěhuje, ale tohle je normální město- panelákov, a to že má paní kousek od plánované trati je čistě její osobní problém a nevím, proč do toho tahá celý Pustkovec.

5 0
možnosti
MP

Paní Najbrtová. Pokud je osobní problém paní, že to má kousek od plánové trati, je váš osobní problém, že to máte daleko. Můžete se přestěhovat. Není to tak? Zajímavé, jak se oháníte sobeckostí, ale jste její jasnou ukázkou.

Určitě by o stavbě trati měla proběhnout informační kampaň a referendum. Trať má svoje přínosy i zápory. Škoda, že nejen pro lidi z Pustkovce a Poruby, ale i pro lidi ve směru od Opavy.

1 3
možnosti
RP

Původně jsem byl spíše pro trať, ale když jsem si přečetl, že kvůli tomu chtějí ukončit linku 48 na Svinovských mostech, tak jsem rozhodně proti. Zmrzačit jednu z nejužitečnějších linek je prostě prasárna.

2 2
možnosti
MP

Nejen linku 48. Ale postavil další terminál na Opavské.

0 1
možnosti
JT

Ne, nestavějme tu trať. Nechtějí to, nebudou ji mít. Lidé, kterým je teď kolem čtyřicítky a nemají problém s chůzí, budou za dvacet a více let litovat, že mohli mít šalinu pod barákem a komfortně se dopravit na poštu, úřad a nákup. Zároveň navrhuji zatrhnout i ekobusy pro Pustkovec a přilehlá zákoutí. Nic, sifon, dva. Ať si tam místní chytrolíni vegetují po svém. To jsou lidé, kteří nemají v hlavách kapacity pochopit, že město se mění a obyvatelstvo stárne. Slovo pokrok či změna je zcela mimo oblast jejich šedé kůry mozkové.

6 3
možnosti
PN

No jasně autobusy, které mají plničku CNG v sousedním Martinově pošlete jezdit na druhý konec Ostravy, to má logiku. Klobouk dolů před chytrolínem.

2 3
možnosti
MV

Já nevím, mi to přijde strašně nefér vůči všem ostatním obyvatelům města. Snad i obyvatelé Pustkovce, když chtějí jet např. do centra jedou tramvají, která také musela být někde postavena. Myslet si, že autobusy nahradí tramvaj, to je zcela mimo mísu. Taková tramvaj totiž dokáže nahradit ne jeden autobus, ale hned několik linek.

12 2
možnosti
PN

Nevím, jestli nefér, ale nikdo tady nepořádal žádné demontrace, že nechce autobusy a chce tramvaje.

Já když jedu do centra, tak autobusem a vůbec mi to nevadí a vzhledem k tomu, že centrum je jaké je, nemám tam stejně proč jezdit.

V čem dokáže tramvaj, která jede po jedné koleji nahradit několik linek, fakt nechápu.

Opravdu si myslíte, že je zde poptávka pro velkokapacitní tramvaje a lidi nejezdí autobusy, protože se do nich nevejdou? Lidi MHD nezačnou využívat jen proto, že DPO koupí tramvaje od Stadlera. DPO musí nabídnout cestování pro pracující a ne jen turistické jízdy. Proto přibývá aut, já každou jízdou autem ušetřím hodinu života denně a připlatím za to 1200,- měsíčně. Pokud mi pojede zrychlený spoj, který bude na místě za 30 minut a ne za 50 minut(60 s cestou na zastávku a z ní), tak budu jezdit MHD. Autem jsem za 20 minut, ale to je mi jasné, že nemůžu čekat.

4 2
možnosti
PN

Včera jsem cestou od Vodárny (pro znalce Ostravy přes internet křižovatka Mariánskohorská x 28.října) směrem na Porubu sledoval stávající provoz na trati. Cca co 400m tramvaj jedním směrem, což mi přijde jako využitá trať. Pokud na ni chtějí nacpat ještě přepravní kapacitu z toho popisovaného kvanta autobusů, to si DPO koleduje o pěkný průšvih. Na jednu páteřní trať svést dopravu z jednoho konce města.

Viz událost před 14 dny, vykolejená tramvaj v centru, všechno stojí, lidé mrznou na Hranečníku, kde je vysadili z autobusů a tramvaje nikde. Špalír do centra, špalír do Poruby. Tyto události nejsou až tak zřídkavé, čili bychom se měli na co těšit. Okolo Svinovských mostů je každou chvíli auto v kolejišti.

Co se týká terminálu, Hranečník se osvědčil, jak se osvědčil - lidé přesedli do aut, protože courat se o půl hodiny déle se jim nechce a terminál musí zůstat, protože na to byl příspěvek ze Švýcarských fondů. Čili o cestující přišli jak meziměstské autobusy, tak DPO. Statistiky samozřejmě nikdo nezveřejní, jak píše pan níže.

Nyní si DPO chce připsat cestující, které vysadí z autobusů od Opavy u Globusu. ALE,

momentálně je dálkovým busem od Vozovny Poruba v centru za 18 minut. Tramvají za 27 minut. To je ale od Vozovny... od Globusu, než tramvaj prokličkuje přes osmák a sedmák a udělá svých 19 zastávek, tak to bude 35 minut, minimálně.

Pro terminál by byla vhodnější varianta A, ovšem někdo si představuje, že více zastávek, více cestujících nastoupí.

Opravdu nikdo nechápe, že lidé, kteří jezdí do práce přes celé město potřebují spoj, který nebude stát u každé vrby? Kochat se vyhlídkovou jízdou každý den není pro každého. Zrychlené spoje v atraktivní dobu k významným zaměstnavatelům, to je cesta jak dostat lidi do MHD. Je trochu nesmysl, když jede plný autobus 48 od Duhy a stojí na každé zastávce a většina lidí vystoupí až v Hrabové.

Smůla ovšem je, že tolik propagované tramvaje jde zrychlit jen obtížně, vždycky by nějakou před ní dojela- vzhledem k četnosti provozu.

4 5
možnosti
WT

Zas docházejí argumenty, že vytahujete vykolejení v rozsahu, které se stane se štěstím 1x za rok? :-)

Jinak díky za pobavení "ta tramvaj se tam prostě nevleze", pochopíte. Nejednoho člověka jste rozesmál.

2 3
možnosti
VB

Nevím, kde paní přišla na 3 metry od baráku. Pokud se trať postaví mimo osu ulice v původně plánovaném prostoru mezi cestou a chodníkem, tak to je k nejbližšímu domu 23 metrů

2 1
možnosti
PN

Na Průběžné u DSP je mezi opěrnou zdí, když ji pomyslně prodloužím do úrovně domu a rohem domu nějakých 27m, plánovaná šířka komunikace je mezi 18 a 21 metry, opravdu si myslíte, že je to dost prostoru pro trať a silnici. Nemyslím.

1 1
možnosti
BG

Nevím, nad čím tady kdo přemýšlí. Názor na záležitost, o které mám minimum informací, si může udělat jen primitiv. Přitom bych čekal, že se lidé budou víc zajímat o to, co se v jejich okolí děje. Ale tamní obyvatelé zřejmě nedokážou myslet na budoucnost a ekonomiku a nevidí výhody, které z toho plynou. Nad tramvají do horní části Poruby nemá smysl debatovat.

Obvykle se to dá srovnat podle jízdních řádů autobusů a tramvají, ale v Ostravě je přelinkováno, takže je nutné si to dopočítat ručně.

Třeba skrz zastávku "Oty Synka" jezdí v pracovních dnech 227 spojů oběma směry, což je o trochu vyšší počet spojů než má linka 4. Když si to vydělíte dvěma, vyjde Vám 114 spojů v jednom směru. Provoz denních linek trvá asi 20 hodin. To pak odpovídá 5,7 spoje za hodinu. Ale provoz je nerovnoměrný, takže se na 6 spojů za hodinu ve špičce určitě dostaneme. Už jen z této jednoduché úvahy je logické, že nová tramvajová trať to těchto míst určitě smysl má.

Takhle si můžete odvodit i další zastávky: Jana Šoupala = 304 spojů, Ludvíka Podéště = 457 spojů, Opavská = 457 spojů.

Pokud nemám pravdu a nesouhlasíte, chci vědět proč.

6 2
možnosti
WT

Spíš pokud v budoucnu projde to, že Globus bude terminál podobný Hranečníku, kde bude končit většina příměstských spojů okolo Ovy a Opavy, tak se odpůrcům určitě nebude líbit zvýšení dopravního vytížení, které by tramvaj jednoduše a ekologicky vyřešila :)

Postoj Pustkovce mi opravdu připadá jako rozhodnutí, jen aby náhodou jejich místa v dalších volbách nebyly nahrazeny někým jiným. Protože většinou ten, kdo nesouhlasí, nejvíc kope a jde ho nejvíc slyšet :D Jak teď, tak u výsledků voleb...

2 2
možnosti
WT

Uvidíme, kolikrát se to ještě změní. Ačkoli jsem pro stavbu, tak s informovaností jednotlivých obvodů a občanů také moc spokojený nejsem a je co dohánět.

Celý svět se k tramvajím vrací, takže v tom budoucnost vidím. S novými vozy a správným odhlučněním trati nemusí být hluk o nic vyšší, než pár let staré CNGčko, které mimochodem má do ekologie daleko - nevím, kde to odpůrci tratě furt berou, že CNG je ekologické :D

3 0
možnosti
MP

Že by jim o ekologičnosti CNG říkali ti samí, kteří teď tvrdí, že je potřeba tramvaj, když obnovovali vozový park?

0 0
možnosti
PN

Příprava začala v roce 2014, je velice zvláštní, že stále není dost informací ke zveřejnění.

Radním Pustkovce tleskám, doufám že porubští radní nezapomenou na SVŮJ program Zelená Poruba.

Jde jen o to prostavět miliardu a nahnat DPO do spojů cestující z Opavska na terminálu Globus... to je celá ekologizace.

A ti cestující stejně utečou, nebudou se courákem šinout přes celé město, jak si Semerák myslí.

Vymýšlejí to lidé, kteří MHD nejezdí, tak netuší, co cestující potřebují aby spoje využívali.

4 5
možnosti
MP

Je velice dobře, že jde konečně vidět, že záměrem vůbec není ekologizace, ale jen promrhání peněz a další vyhánění lidí z hromadné dopravy. Ani kraj ani Ostrava není schopna doložit kolik cestujících jezdilo do Ostravy z Karviné, Orlové a Havířova před otevřením terminálu Hranečník a po něm a k tomu srovnání počtu automobilů vjíždějících do Ostravy před a po. Tyto čísla nikdo neukáže, protože by to v normální společnosti znamenalo odejít ze svých pozic na magistrátě.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem

17. dubna 2024  17:40,  aktualizováno  22:44

Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...

Pardubice - Třinec 1:2. Obhájci se vezou na vítězné vlně, znovu zářil Kacetl

16. dubna 2024  17:30,  aktualizováno  21:35

Třinečtí hokejisté navázali na povedené výsledky z posledních zápasů a úspěšně vstoupili i do...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Třinec - Pardubice 4:3. Obhájci získali druhý bod, zářili slovenští střelci

20. dubna 2024  16:30,  aktualizováno  19:53

Obhájci extraligového titulu si berou zpět vedení ve finálové sérii. Hokejisté Třince zvládli...

Zadina nařkl Antoše z ovlivňování finále: Špiní Pardubice, tlačí na rozhodčí

21. dubna 2024  21:31

I přes výhru měl ke spokojenosti daleko. Pardubický kouč Marek Zadina se po skončení čtvrtého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Den před žhářským útokem viděl, jak si Natálka hraje. Pak dívku fotil popálenou

17. dubna 2024

Seriál Z fotografie z Popáleninového centra Fakultní nemocnice v Ostravě bolela duše a snad se nenašel...

Za otravu manžela upálení, za klení šatlava. Výstava připomíná dávné právo

23. dubna 2024  16:25

Do světa šibenic, popravčích špalků a mučíren zve nová výstava Muzea Bílovec na Novojičínsku....

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Hnědá voda, pěna na hladině. V Jičínce plavaly stovky leklých ryb

23. dubna 2024  8:46

Katastrofálnější začátek pstruhové sezony rybáři v povodí řeky Jičínky na Novojičínsku nemohli mít....

Ostrava vede nad Opavou, rozhodl vyloučený hráč. Nymburk slavil i potřetí

22. dubna 2024  22:28

Ostravští basketbalisté podruhé za sebou ve čtvrtfinále ligového play off zaskočili obhájce titulu...