Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzhled nových tramvají pro Ostravu budí emoce. Někomu se líbí, někoho děsí

Nové tramvaje, které městu dodá švýcarská firma Stadler, ještě ani neexistují. Prvního kusu se v Ostravě dočkají až za rok. Přesto už vyvolávají rozporuplné emoce. Zatímco vidina moderního nízkopodlažního vozu s klimatizací i USB konektory vyvolává nadšení, s jeho vzhledem je to jiné. Někomu se líbí, někoho děsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a28t71ě89j 11Š35u41m75s80k35ý 9607331736777

Jako prvnímu návrhu bych řekl- zajímavé, protože poutá pozornost a dlouho bude. Nejsem si jist. Když jsem se díval na další verze typu Tango, byly né tak extravagantní,ale ani žádná nuda. Jsem také zvědav na nátěr.... Uvítal bych něco kreativního co podtrhne linie vozu. Když už designová bomba, tak ať stojí za to!

Dával bych prostoru i dalším návrhům a jelikož město tvoří lidé v něm žijící, jak se říká- ať rozhodne lid v čem si zadky budou vozit :o)) Jo! USB konektory- dobrý nápad, ale budou věčně zničené.

+1/0
21.2.2017 21:06

V73l86a13d97i13m46í15r 72B89r63a58d41a 1263494653911

Proč píší u té fotky, že to je první návrh, když první návrh je tady http://g.denik.cz/57/07/stadler-vizualizace-tramvaje_galerie-980.jpg a vypadá 100x lépe než to, co je v článku

+3/−1
21.2.2017 12:05

P81a20v21e65l 93K51r92o33n28i57k68a 7852285621

Šéfovi pražské konstrukční kanceláře se to líbí, protože to vypadá jako tretra. Tak to tak bude a hotovo, šmytec.

+2/−1
21.2.2017 11:39

D57a95n53i12e75l 48V16a44h24a84l32a 3788374188

Chtělo by to ze tři navrhy, a nechat hlasovat ludi.

+2/−2
21.2.2017 8:52

D40a68n 18M91a20c88h52o50l21d17a 8827312924782

jaj co by chtěli, je to tramvaj, to to ma vypadat jako Shikanzen nebo co?

+2/0
21.2.2017 8:30

J79a55k77u29b 53S37e15k62e86r24a 6736260856465

Tak kdybyste měl miliardu a možnost si určit co za ní chcete, tak byste se spokojil s čímkoliv?

+2/−1
21.2.2017 14:20

P94a36v43e24l 23Š84e92d58l48b75a74u39e19r 7178841452285

Ten předek je podobný čumáku děsivého, obrněného vlaku z jednoho dílu Jamese Bonda. Pořád nevím, jestli se mi tramvaj líbí, nebo ne. Možná "naživo" bude vypadat dobře, asi to chce vidět tu maketu.

0/0
21.2.2017 7:13

K53a54r36e63l 68K16o12š34ť98á13l 8767811930285

Ta původní vizualizace nevypadala vůbec špatně. Je sice fajn, že se pro Ostravu vymýšlí individuální design, ale stejně to bude jen úprava čela, které se napasuje na původní skříň a zatím to vypadá, že to bude spíš ke škodě věci.

+2/−1
20.2.2017 21:30

T92a12n16a55s 83V73l68a18c18h84o31p16u11l53o24s 9283976771500

Mě osobně nejvíce vadí ta barevná kombinace. Ano chápu, že světle modrá je oficiální barva DPO a kdyby bylo podle DPO tak by i koleje byly světle modré, nicméně určitě existují i reprezentativnější barevné kombinace, než světle modrá a křiklavě žlutá.

Bronzové Vario LF2 plus působí v městském prostoru daleko příjemněji, než ostatní modely Vario LFx v modro-žluto-bílém provedení ala malá mořská víla.

http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/tramvaje.html

0/−1
20.2.2017 21:26

J29o71s58e81f 36Z30a40h88á23l81k25a 4753549578816

Tak jak je to s potřebou té úzké kabiny? Když se třeba podívám, co vypadává z Plzně:

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_30_T#/media/File:%C5%A0koda-30T.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28_T#/media/File:Tramvaj_28T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_26_T#/media/File:Tramvaj_26T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T#/media/File:Riga,_%C5%A0koda_15T.jpg

Že by Slováci, Turci, Maďaři nebo Lotyši ignorovali potřeby zatáčení? A to má Bratislava jen metrový rozchod.

0/0
20.2.2017 18:51

J36i13ř60í 10K71o58c45u46r50e41k 6615144575208

Povšiměte si vzdálenosti čela od podvozku. Čím víc je vystrčené dopředu, tím víc vybočuje z profilu. https://www.youtube.com/watch?v=9ZHfQetUvOo

NA zdaním článku je to dobře vidět.

0/0
20.2.2017 21:08

J80i14ř98í 40K97o97c31u53r33e28k 6635424795938

Ten čumák mi přijde jako úlitba nepozorným chodcům, aby se nedostali do slepého úhlu. Výhled jak z kombajnu.

0/0
20.2.2017 18:47

J35a68k55u61b 53S71e86k25e46r76a 6786450836345

Uz viiim, je to kopie Airbusu Beluga!

0/0
20.2.2017 18:32

J17a50k74u25b 81S77e42k76e26r45a 6556580596825

No jeste ze necitovali me :-D :-D.

Kdyz se na to divam znovu, tak vidim design z dilny kpt. Nema... Nekde jsem uz takovy vytvor videl, nevzpomenu si ale kde. V Batmanovi?

+1/0
20.2.2017 17:45

T79o42m46á38š 78J50o20u81s85k98ý 6600854

Ano, tramvaj navozuje dojem záporáků z akčních sci-fi nebo kreslených filmů

+1/0
20.2.2017 17:59

O32n65d67ř31e61j 62N23o95v45á82k 9537484609119

Tak požadavek na úzkou kabinu, je, zdá se, standard ...

A jeslti to má symbolizovat běžeckou tretru - asi by to chtělo -jestli to jde - nějak zdůraznit .... třeba si vzít inspiraci z původního BMW X1 ... co třeba nějaké boční prolisy ... nebo jiné naznačení tvaru botky ....

0/0
20.2.2017 16:37

J61i58ř52í 20K16o93c21u14r45e14k 6405504665428

Ale hlavně zachovat místo uvnitř. Je super, když bude bočnice prodizajnovaná a uvnitř bude tramvaj o půl metru užší. Já vím, dizajnér tím jezdit nebude...

0/0
20.2.2017 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.