Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava s novým soustruhem ztiší hluk tramvají o několik decibelů

Dopravní podnik pořídil soustruh za 19 milionů korun, který bude brousit kola tramvají. Díky tomu budou jezdit tišeji. Bezhlučná má být také nová plánovaná trasa v Porubě a Pustkovci, proti které ale mnoho místních stále protestuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i60l69a81n 57M79a80j98e57r82č36í74k 1100830924316

VÝZNAM TÉTO TT PRO CELOU OSTRAVU (i každé jiné v okrajové částiměst) JE V PŘIVEDENÍ KAPACITNÍCH VOZIDEL MHD (1 souprava cca 20m poberejako 3 autobusy a minimálně 40 plně obsazených osobáků 5-ti lidmi nebo cca 200osobáků jen s řidičem, čímž v ulicích města ušetří prostor o délce desítek ažcca přes kilometr, 6m na jeden osobák i s minimálními odstupy x 200 kusů = 1200m, které by tam zabraly tyto silniční vozidla při přepravě stejného množstvíosob) PRÁVĚ MIMO ZÁSTAVBU MĚSTA (ZA JEJÍ TZV. OKRAJ), KDE JEDOSTATEK PROSTORU PRO UKONČENÍ MÉNĚ KAPACITNÍCH A NAVÍC MÉNĚ EKOLOLIGKÝCH DRUHŮDOPRAVY (ať již aut či autobusů na spalovací motory) !!

+1/−1
26.2.2017 14:10

W89r69a81t45i92s36l13a64v 48T90o73b12o89l57a 3468313589900

Neovládáte svou klávesnici, máte nějakou nemoc? Nebo jak jinak si mam vyložit ten CAPS-LOCK?

0/0
26.2.2017 15:11

P83a60v86e20l 23N76o54v63á85č52e48k 4690316728

V čem lze spatřovat význam nové trati pro celou Ostravu je také otázkou. Osmý obvod je na samém konci města, není lze žádná nemocnice, státní instituce typu magistrátu, radnice nebo soudu, kde by lidé potřebovali jezdit. Nesídlí zde také žádný významný zaměstnavatel, není zde žádná průmyslová zóna, do které by cestovaly tisíce lidí. Je zde pouze a jen Globus, kde se DPO chystá po vzoru Hranečníku a Dubiny vybudovat terminál, aby si vylepšil statistiky o cestující, které vysadí z autobusů od Opavska, které zde ukončí. A nemůže přece tyto cestující přesadit opět do autobusu, když ten "jejich" do města pustit nechce. K tomu potřebují tramvaj, kterou prohlásí za ekologičtější. Nicméně jako nastal odliv cestujících z Karvinska v důsledku terminálu Hranečník a z Frýdecko-Místecka v důsledku Dubiny, v případě Globusu by to bylo stejné, ať si pan Morys maluje co chce - lidé prostě nebudou cestovat o půl hodiny déle, to pochopí jen ten, co do práce MHD jezdí.

http://ostrava.idnes.cz/problemy-dopravcu-po-otevreni-terminalu-hranecnik-f88-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170130_2302478_ostrava-zpravy_jog

0/−4
26.2.2017 13:36

M58i95l86a94n 70M14a53j16e56r14č43í66k 1150780184986

viz můj chybně uložený příspěvek z 26.2.2017 14:10

0/−1
26.2.2017 14:12

P45e14t26r 18K98o42m44í79n55e15k 3899387492609

Mno je vidět, že tu oblast vůbec neznáte. V docházkové vzdálenosti je stavební fakulta VŠB, VTPO, Anselm, Koleje... To je cca. jen asi 2000 lidí. Jinak vůbec nikdo....

+2/0
27.2.2017 13:32
Foto

M68i11l53o93š 70R51e59c53h47t76o13r81o76v56i70č 7754540852163

Tramvajová trať na 17.listopadu studentům VŠB nestačí?

0/0
19.3.2017 20:18

P43a52v23e72l 25N60o17v49á65č23e24k 4650956878

Asi nejlepší a nejpřesvědčivější by bylo, kdyby ALESPOŇ na jednom úseku v Ostravě předvedli, že ta trať se dá opravdu jako tichá postavit. Je tu X kilometrů kolejí, různého stáří, neustále se nějaké úseky renovují(naposledy cca 2km vzdálený úsek Martinovská x Opavská), ale žádný tímto revolučním způsobem - velice zvláštní.

Proč tuto kompletní rekonstrukci, který trvala bezmála půl roku neprovedli tímto způsobem? Zároveň je to nespravedlivé k ostatním obyvatelům Ostravy, že si tuto vymoženost, tiché trati a bezhlučných tramvají budou moci užívat pouze obyvatelé sedmého a osmého obvodu.

0/−2
26.2.2017 11:37
Foto

M96i14l34o24š 38R93e54c71h70t32o38r62o13v98i44č 7244830622543

Drážní předpisy pro tramvajový provoz hovoří jasně. Tramvaj při odjezdu ze zastávky zvoní. A pokud do jízdní dráhy náhle vstoupí nevšímavý chodec, či tramvaji zkříží cestu na přejezdu vozidlo, které učiní svým zastavením překážku v provozu, tramvaj brzdí nouzově a pokud se tak děje, zvoní! Tady žádná gumová vystýlka nepomůže. Zvonění prostě slyšet musí!

0/−5
26.2.2017 4:48

W81r35a55t38i37s43l62a11v 93T40o32b21o17l92a 3228583669500

Zapomněl jsem, že auto i autobus při překážce jede dál a naprosto to ignoruje.

Bože tu se zas sešly případy... :D

+1/0
26.2.2017 12:48

M40i56l21a88n 79M52a50j85e96r14č49í31k 1980400124516

V Praze již několik let nemusí tramvaje při každém rozjezdu zvonit - uvážení je pouze na řidiči, jestli je to potřeba s ohledem na aktuální provozní situaci = výskyt/pohyb a jiné chování osob a dalších účastníků provozu v okolí !!

+1/−1
26.2.2017 14:29
Foto

M15i37l51o74š 96R79e74c91h60t41o47r21o31v68i89č 7494760722523

>>...mezi návěsti dávané výhradně řidičem patří návěst „pozor“, kterou řidič musí dát před rozjezdem vozidla nebo jí může upozornit na jedoucí drážní vozidlo – návěst tvoří dva krátké zvuky mechanickým zvoncem nebo jeden zvuk elektrickým zvoncem s dobou trvání do 2 sekund...<< Ale podnikové provozní předpisy DPO a.s., tedy D1 mají poněkud jiné, přesto v tomto duchu shodující znění. A při náhlém kritickém brzdění, záchrannou brzdou, zvonec bývá spuštěn zcela automaticky. Takže tak.

0/0
19.3.2017 21:26
Foto

M15i42c92h54a12l 87B50u45r58k61o71w41i91c18z 7657860845170

Jsem zasádně pro. A měl by konečně někdo zadat petici pro výstavbu tramvajové tratě.

+4/0
25.2.2017 22:01

L90u53k60á81š 29K37r48o14c39z64e38k 2232104535357

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
27.2.2017 11:28

V87í95t18ě22z81s48l86a55v 44K25l40o87z10í55k 3121649814147

Jaky jizdni profil se vlastně používá u tramvají, taky uic ore?

+1/0
25.2.2017 21:36

V42í85t28ě91z33s22l64a16v 97K58l85o17z44í60k 3281159134217

Soustruh soustruzi ne že brousi... Ti novináři

0/0
25.2.2017 21:35
Foto

D56a74v13i67d 13K97o25p65a87l 5493472584369

Dá se někde podepsat petice za stavbě tram tratě ANO?

+3/0
25.2.2017 21:06

W10r56a19t66i67s16l94a72v 94T56o75b50o38l69a 3368803789690

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
25.2.2017 22:03

W94r51a90t17i16s11l74a81v 30T75o67b34o25l67a 3488313849600

Místních v petici sice přibývá, ale ona ta tramvaj není jen pro ně a to si mnohé média a lidi na radnici neuvědomují. Je to projekt pro celou Ostravu. Já mám také pod okny tramvaj, kterou využívám naprosto minimálně, ale jezdí s ní půlka města.

Nehledě na to, že nám všude tvrdí, jak je proti stavbě většina lidí, ale i přes reklamy v médiiích, na internetu, vylepování nálepek po ulicích nasbírali pouze 4000-4500 podpisů. Vzhledem k tomu, že v celé Porubě, které se hlavně tato trať týká, žije cca 65 000 lidí je to opravdu směšné číslo.

Kdyby ty argumenty alespoň stály za to. Ale vytahovat to, že tráva není tráva. V tom případě polovina Ostravy nemá plnohodnou zeleň. http://jpeg.cz/images/2017/02/25/7FM6V.png

Bohužel negativní názory, byť jich je minimum, jdou vždy nejvíce slyšet. Bylo to tak a vždycky bude. A když někdo pak bude na radnici vyhrožovat, že pokud se bude stavět tak jim to na volbách hezky spočítají, tak se není čemu divit, že pustkovec stahl ocas jak pes....

+10/−1
25.2.2017 14:33

M35a93r59t97i18n 48K60u27ř37í27t74k38a 6887846188795

Je celkem normální, že jeden odpůrce je slyšet víc, než tisícovka lidí, kterým to nevadí, nebo je jim to jedno.

+2/0
26.2.2017 9:00

O17n44d91r49e17j 91C84i85z 8291142705410

Tak koupili soustruh nebo brusku?

+1/0
25.2.2017 14:11
Foto

I17m11r16i83c75h 54S84u19c95h43a52r55s87k73ý 8576163915861

já myslím, že perpetum-mobile ;-)

+2/0
25.2.2017 16:18

P82e25t44r 24H41r86a92c20h27o12v74e22c 2872431899857

Lidičky, hluku se nebojte. V Praze mi přimo před oknem prodloužili tramvaj na Podbabu. Ta potvora je tak tichá, že i kdyz stojíte na přechodu úplne u ní, tak není témeř slyšet. Několik lidí už na to doplatilo životem. A nejsem rozmazlený Pražak. Bydlím asi 5 minut od Půstkovce

+3/−1
25.2.2017 11:40

S29v25a68t53a22v39a 33D70u55r73a91n46o61v43á 3449789924411

Kdybyste bydlel 5 min od Pustkovce, tak je to v pohode. I ja si myslim, ze mu moderni tramvaj neublíží. Ale marně přemýšlím, kde je ten Půstkovec :D

+2/0
25.2.2017 12:55

W31r54a95t91i69s29l89a64v 36T81o44b83o54l18a 3648123549410

Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola srovnává 20 let starou tramvajovou trať pokrytou panely s moderní tramvajovou tratí a vozidly, které by byly v Porubě použity. V půlce Evropy tento systém používají a často si projíždějící tramvaje ani nevšimnete. Ale vysvětlujte to někomu, kdo argumentuje tím, čím argumentuje.

+7/−3
25.2.2017 14:36

M47i47l73a52n 90M73a68j67e93r55č58í83k 1670950284566

buďte zcela v klidu a trpělivý, Vámi uvedené se děje ohledně výstavby nových TT i v Praze a jistě i dalších městech - prostě prosadit jakoukoliv změnu nebylo, není a jistě ani dále nebude lehké !!

Podstatné spíše je, že mnohdy (Vámi zmíněné) odpůrci uváděné argumenty proti TT jsou neojediněle zástupné - nejpodstatnějším důvodem, proč někde existující zástavbou nevést TT je pro místní obyvatele, že PRO RYCHLOU PŘEPRAVU LIDÍ Z ŠIRŠÍHO OKOLÍ ONI SAMI BUDOU OMEZENI NA MOŽNOSTI PARKOVAT "SVÉ PLECHOVÉ MILÁČKY"/AUTA, PROTOŽE TT ZABERE VÝZNAMNOU ČÁST VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ !!

+1/−1
25.2.2017 15:17

P22e44t88r 36H54a48d62a56š13č50o35k 7707287835801

......Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola......

0/0
25.2.2017 20:07

P59a88v12e40l 54N66o77v63á32č33e12k 4340436168

Vy jste zřejmě všudezdejší - nebude ten Půstkovec někde okolo Hradčan?

Tak vidíte, hlučná tramvaj vadí, tichá zabíjí - není o co stát, to raději autobusy, jsou tiché a pokud se jeden pokazí, druhý ho objede.

0/0
26.2.2017 11:41

W52r24a48t65i96s94l30a22v 27T85o97b83o27l49a 3498473969480

Pokud je elektrobus hlučný vadí, pokud je tichý zabíjí. Úplně to samé co tramvaj. ;-);-);-) (akorát tramvaj neveze půl tuny baterií, které jsou "radostí" pro přírodu)

0/0
26.2.2017 12:47
Foto

I19m74r98i94c64h 64S73u88c44h80a65r13s52k23ý 8286503605361

Od kdy je otáčející se obráběcí nástroj soustruhem........:-/?

Technický popis dodal autorovi článku obchodní zástupce či manažer projektu..;-D;-D

A takoví lidé jsou na vedoucích funkcích........;-)

Dle mého názoru se jedná buď o brusku nebo frézu, soustruh vylučuji neboť by museli každou kolej odmontovat a upíchnout na zmiňovaný soustruh........!!!!!!

0/−1
25.2.2017 11:10

M86i15l30a88n 59M46a71j25e41r69č49í37k 1230830364626

Nemám čas se dívat na zdejší fotky a navíc to z nich nemusí být stejně dobře patrné, ale již kdysi na přelomu tisíciletí jsem viděl podúrovňové soustruhy při exkurzích/dnech otevřených dveří v nějakých depech ČD - KUSY KOLEJNIC (KAŽDÁ KOLEJ JE SLOŽENA ZE DVOU KOLEJNIC A NĚJAKÉHO PODKLADU, JÍMŽ JSOU SPOJENY - mohou to být pražce i betonová v místě litá deska či dovezený panel) POD KOLY JEDNÉ OSY SE ODKLOPÍ BOKEM (vozidlo stojí dostatečně stabilně na minimálně dalších třech osách kol, pokud je kloubové, tak ještě na více) A PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH POD JEJICH PŮVODNÍ/SOUBĚŽNOU POLOHOU SE ZVEDNE TĚSNĚ POD KOLA VISÍCÍ VOLNĚ V PROSTORU, ČÍMŽ SE ONY MOHOU OTÁČET KOLEM SVÉ OSY A BÝT JÍM OBRÁBĚNA - SOUSTRUŽENA!!

0/−1
25.2.2017 13:48
Foto

I25m68r16i56c59h 82S90u18c59h48a55r23s43k83ý 8646753885231

Tak zaprvé nevím proč na mě řvete - zapnutý CAPS LOCK, dle pravidel diskuze je nepřípustný.........!!

Za druhé nic nevím o tom, že by se změnila podstata obrábění kovů tzv. třískovým způsobem viz. definice soustruhu.

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D

0/−2
25.2.2017 16:16

M59i90l27a29n 24M62a33j48e32r13č49í16k 1670810764896

"....Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D"

Se smějete sobě ?

Uvědomil jste si konečně, když nikoliv po mém popisu funkce podúrovńového soustruhu a odkazu na její ukázku, tak alespoň po příspěvku J.Kocourka, že nepochopíte a zaměńujete?

PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH, KTERÝ JE STACIONÁRNÍ - UPEVNĚNÝ K PODLAZE MONTÁŽNÍ JÁMY V HALE, SLOUŽÍ K OBRÁBĚNÍ KOL TRAMVAJÍ (bez potřeby jejich, časově náročné a nákladné, demontáže z vozu = tzv. vyvázání celého podvozku od skříně tramvaje a jeho následného rozebrání - vyjmutí dvou celých os, každé se dvěma koly, které se jednotlivě upnou do "klasického" soustruhu) A NIKOLV KOLEJÍ, KTERÉ JSOU UPEVNĚNY V ULICÍCH MĚST A PŘÍPADNĚ I V PŘILEHLÉM EXTRAVILÁNU, k jejichž obrábění dochází broušením pomocí mobilních zařízení - např. ( https://www.obrazky.cz/?q=kolejov%C3%BD%20brus&fulltext&mm=2#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=kolejov%C3%BD%20brus&utm_content=obrazky&id=0b51a4d610a06a89 )

PS: Caps Lock znamená křik, pokud je jím napsán celý text, což nedělám - mé jeho použití slouží jako náhrada chybějící možnosti zvýraznění nejpostatnějších částí obsahu příspěvku !! Až tu prosadíte možnost psát tučně, tak přestanu Caps Lock k uvedenému používat.

+1/−1
26.2.2017 3:31
Foto

I97m59r43i13c75h 14S23u22c39h21a89r57s81k56ý 8146723485981

Jste k smíchu.........;-D;-D;-D

to bude chtít znova do školy

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

0/−2
26.2.2017 9:44

M33i44l44a94n 53M53a33j20e59r87č68í52k 1800730464536

viz. RE na Vás p. J.Kocourka z 25.2.16:29 - resp. PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH:

1.) OBRÁBÍ KOLA TRAMVAJE (nikoliv, jak jste opakovaně nesmyslně -v rozporu s 1. větou článku- uvedl, že koleje/kolejnice)

2.) JEHO SOUČÁSTÍ JE "PŘILEHLÝ" ÚSEK KOLEJÍ, NA NICHŽ STOJÍ TRAMVAJ, I ZAŘÍZENÍ, KTERÉ JI TAM FIXUJE/UCHYTÍ V NEHYBNÉ POLOZE (nejlépe ji tam i dotáhne/nastaví do správné polohy a po skončení ji zase odtáhne pryč), ČÍMŽ SE DOČASNĚ JEHO SOUČÁSTÍ STÁVÁ CELÁ TRAMVAJ = JEJÍ OSA KOL SE TÍM STÁVÁ DOČASNÝM VŘETENEM SOUSTRUHU

3.) JEHO OBRÁBĚCÍ NÁSTROJE 100% SPLŇUJÍ VÁMI UVEDENÉ POHYBY VŮČI OBROBKU - KOLU, PŘI JEHOŽ OPRACOVÁNÍ TVOŘÍ "ODPAD" 100% ODPOVÍDAJÍCÍ SOUSTRUHU, nelze je tedy považovat za Vámi uváděnou brusku (příp. poslední/3. základní stroj - vrtačku), protože se rozhodně sami netočí kolem své osy, jako nástroje tohoto (těchto) stroje/ů!!

= vše je názorně vidět na tomto mnou již odkazovaném videu:

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

VELMI MNE ZAJÍMÁ, CO, A HLAVNĚ PROČ JE, DLE VÁS, UVEDENÝ STROJ ZAČ, KDYŽ JSEM VÁM VYVRÁTIL VAŠE PŘESVĚDČENÍ, ŽE JEHO NÁSTROJE TVOŘÍ POHYBY JAKO NÁSTROJE BRUSKY A NIKOLIV JAKO NÁSTROJE SOUSTRUHU ?

Ovšem mojí další RE již neočekávajte - trola již fakt krmit nebudu, mám jinou důležitější činnost.

+1/−1
26.2.2017 13:57

M85i15l41a84n 46M55a76j15e89r13č72í74k 1660740974756

ukázka funkce podúrovňového soustrhu je např. zde :

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

0/−1
25.2.2017 13:56

J67i67ř57í 41K54o13c16u89r79e65k 6535354535858

Hmm nejprve nepochopíme účel stroje a pak zaměníme kolej za kolejnici. Ten stroj má opracovávat kola tramvaje.

No a že to nezapadá do definice tří základních strojů (vrtačka, fréza, soustruh)? To už tak bývá. Zakážeme hamondovy varhany, protože nefoukají vzduch do píšťal?

+1/0
25.2.2017 16:29

M39i25r21o38s70l98a41v 62Z62i76k67m39u14n49d 6808572537838

Plácáte nesmysly. Soustruh je uložen pevně pod vozidlem, otáčí se kola ... elektromotor je napájen z "cizího" zdroje ...

0/0
26.2.2017 14:05

M89i91l84a23n 26V14o97l82e98k 5519153806129

Nechápu, proč někdo protestuje proti tramvajím. Jejich hlavní výhoda je, že když už tam ty koleje někdo vybuduje, tak už je mu hloupé, aby na nich nic nejezdilo. Jinak vám v krizi veřejnou dopravu mohou zrušit ze dne na den. A ten hluk je ve srovnání s vytuněnými motorkami či auty směšný.

+15/−1
25.2.2017 10:59

J51i60ř14í 73H56o63d38a14n 6974447143150

bo nemaj nic lepšího na robotu

+7/0
25.2.2017 11:08

K79a73r24e97l 65L19a31n22g68r 2452607110258

Nemohl by nekdo tu technoligii brouseni kol za pomoci soustruhu nekdo popsat detailneji?

0/0
25.2.2017 10:39

J98i16ř39í 87K10o88c57u80r74e25k 6785104755338

Třeba tady: http://www.unitplus.cz/podurovnovy-soustruh-pus-1435-80cnc

Hlavní výhoda je v tom, že nemusíte demontovat podvozky z tramvaje, což znamená velkou úsporu času a práce.

Tohle je klasický postup soustružení, nově to budou dělat přímo na vozidle

https://www.youtube.com/watch?v=uRqeKL5VsjI

0/0
25.2.2017 13:28

H92e24ř79m90a57n 79H18e45r39y83n83k 3432421820673

A já bláhový myslel, že na broušení je bruska. A on je to soustruh.

0/0
25.2.2017 10:13

S42t16a98n13i58s57l57a97v 25R97o54s56e33c15k58ý 9445969881849

Tramvaje jsou hlučné, auta a autobusy smrdějí.... tak zůstaneme doma.

+4/0
25.2.2017 10:08







Najdete na iDNES.cz