Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava s novým soustruhem ztiší hluk tramvají o několik decibelů

Dopravní podnik pořídil soustruh za 19 milionů korun, který bude brousit kola tramvají. Díky tomu budou jezdit tišeji. Bezhlučná má být také nová plánovaná trasa v Porubě a Pustkovci, proti které ale mnoho místních stále protestuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i48l71a39n 57M38a23j58e93r10č69í60k 1380100354296

VÝZNAM TÉTO TT PRO CELOU OSTRAVU (i každé jiné v okrajové částiměst) JE V PŘIVEDENÍ KAPACITNÍCH VOZIDEL MHD (1 souprava cca 20m poberejako 3 autobusy a minimálně 40 plně obsazených osobáků 5-ti lidmi nebo cca 200osobáků jen s řidičem, čímž v ulicích města ušetří prostor o délce desítek ažcca přes kilometr, 6m na jeden osobák i s minimálními odstupy x 200 kusů = 1200m, které by tam zabraly tyto silniční vozidla při přepravě stejného množstvíosob) PRÁVĚ MIMO ZÁSTAVBU MĚSTA (ZA JEJÍ TZV. OKRAJ), KDE JEDOSTATEK PROSTORU PRO UKONČENÍ MÉNĚ KAPACITNÍCH A NAVÍC MÉNĚ EKOLOLIGKÝCH DRUHŮDOPRAVY (ať již aut či autobusů na spalovací motory) !!

+1/−1
26.2.2017 14:10

W41r14a14t23i64s93l35a91v 74T70o86b68o14l98a 3498343189260

Neovládáte svou klávesnici, máte nějakou nemoc? Nebo jak jinak si mam vyložit ten CAPS-LOCK?

0/0
26.2.2017 15:11

P84a92v88e63l 60N41o69v21á53č36e87k 4330316128

V čem lze spatřovat význam nové trati pro celou Ostravu je také otázkou. Osmý obvod je na samém konci města, není lze žádná nemocnice, státní instituce typu magistrátu, radnice nebo soudu, kde by lidé potřebovali jezdit. Nesídlí zde také žádný významný zaměstnavatel, není zde žádná průmyslová zóna, do které by cestovaly tisíce lidí. Je zde pouze a jen Globus, kde se DPO chystá po vzoru Hranečníku a Dubiny vybudovat terminál, aby si vylepšil statistiky o cestující, které vysadí z autobusů od Opavska, které zde ukončí. A nemůže přece tyto cestující přesadit opět do autobusu, když ten "jejich" do města pustit nechce. K tomu potřebují tramvaj, kterou prohlásí za ekologičtější. Nicméně jako nastal odliv cestujících z Karvinska v důsledku terminálu Hranečník a z Frýdecko-Místecka v důsledku Dubiny, v případě Globusu by to bylo stejné, ať si pan Morys maluje co chce - lidé prostě nebudou cestovat o půl hodiny déle, to pochopí jen ten, co do práce MHD jezdí.

http://ostrava.idnes.cz/problemy-dopravcu-po-otevreni-terminalu-hranecnik-f88-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170130_2302478_ostrava-zpravy_jog

0/−4
26.2.2017 13:36

M95i12l38a18n 63M20a13j46e22r79č64í85k 1500540534946

viz můj chybně uložený příspěvek z 26.2.2017 14:10

0/−1
26.2.2017 14:12

P59e45t51r 21K25o42m40í76n53e72k 3529527502989

Mno je vidět, že tu oblast vůbec neznáte. V docházkové vzdálenosti je stavební fakulta VŠB, VTPO, Anselm, Koleje... To je cca. jen asi 2000 lidí. Jinak vůbec nikdo....

+2/0
27.2.2017 13:32
Foto

M14i50l49o84š 72R12e69c41h69t97o22r47o79v19i97č 7734900242673

Tramvajová trať na 17.listopadu studentům VŠB nestačí?

0/0
19.3.2017 20:18

P58a75v51e81l 19N85o62v71á61č64e90k 4660606958

Asi nejlepší a nejpřesvědčivější by bylo, kdyby ALESPOŇ na jednom úseku v Ostravě předvedli, že ta trať se dá opravdu jako tichá postavit. Je tu X kilometrů kolejí, různého stáří, neustále se nějaké úseky renovují(naposledy cca 2km vzdálený úsek Martinovská x Opavská), ale žádný tímto revolučním způsobem - velice zvláštní.

Proč tuto kompletní rekonstrukci, který trvala bezmála půl roku neprovedli tímto způsobem? Zároveň je to nespravedlivé k ostatním obyvatelům Ostravy, že si tuto vymoženost, tiché trati a bezhlučných tramvají budou moci užívat pouze obyvatelé sedmého a osmého obvodu.

0/−2
26.2.2017 11:37
Foto

M23i75l24o46š 65R81e51c34h28t74o53r97o76v61i30č 7774780802383

Drážní předpisy pro tramvajový provoz hovoří jasně. Tramvaj při odjezdu ze zastávky zvoní. A pokud do jízdní dráhy náhle vstoupí nevšímavý chodec, či tramvaji zkříží cestu na přejezdu vozidlo, které učiní svým zastavením překážku v provozu, tramvaj brzdí nouzově a pokud se tak děje, zvoní! Tady žádná gumová vystýlka nepomůže. Zvonění prostě slyšet musí!

0/−5
26.2.2017 4:48

W84r90a32t61i67s39l97a19v 39T18o75b78o40l61a 3518663439830

Zapomněl jsem, že auto i autobus při překážce jede dál a naprosto to ignoruje.

Bože tu se zas sešly případy... :D

+1/0
26.2.2017 12:48

M36i34l41a26n 34M57a75j38e21r19č10í51k 1820840194376

V Praze již několik let nemusí tramvaje při každém rozjezdu zvonit - uvážení je pouze na řidiči, jestli je to potřeba s ohledem na aktuální provozní situaci = výskyt/pohyb a jiné chování osob a dalších účastníků provozu v okolí !!

+1/−1
26.2.2017 14:29
Foto

M74i14l89o23š 55R17e66c72h21t26o51r95o22v45i35č 7944860932523

>>...mezi návěsti dávané výhradně řidičem patří návěst „pozor“, kterou řidič musí dát před rozjezdem vozidla nebo jí může upozornit na jedoucí drážní vozidlo – návěst tvoří dva krátké zvuky mechanickým zvoncem nebo jeden zvuk elektrickým zvoncem s dobou trvání do 2 sekund...<< Ale podnikové provozní předpisy DPO a.s., tedy D1 mají poněkud jiné, přesto v tomto duchu shodující znění. A při náhlém kritickém brzdění, záchrannou brzdou, zvonec bývá spuštěn zcela automaticky. Takže tak.

0/0
19.3.2017 21:26
Foto

M56i96c68h66a74l 85B39u28r88k18o87w34i90c69z 7127860465750

Jsem zasádně pro. A měl by konečně někdo zadat petici pro výstavbu tramvajové tratě.

+4/0
25.2.2017 22:01

L29u37k29á67š 68K14r17o15c79z25e74k 2822154635887

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
27.2.2017 11:28

V42í62t40ě15z47s25l37a25v 87K77l63o32z90í59k 3351199584887

Jaky jizdni profil se vlastně používá u tramvají, taky uic ore?

+1/0
25.2.2017 21:36

V29í66t65ě32z87s37l63a58v 69K15l24o53z15í13k 3331449584177

Soustruh soustruzi ne že brousi... Ti novináři

0/0
25.2.2017 21:35
Foto

D70a80v97i60d 91K22o40p88a14l 5813262544539

Dá se někde podepsat petice za stavbě tram tratě ANO?

+3/0
25.2.2017 21:06

W15r25a93t85i96s33l19a73v 13T51o87b55o31l11a 3448723609970

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
25.2.2017 22:03

W55r11a28t47i77s89l67a73v 53T91o98b33o81l42a 3248613189380

Místních v petici sice přibývá, ale ona ta tramvaj není jen pro ně a to si mnohé média a lidi na radnici neuvědomují. Je to projekt pro celou Ostravu. Já mám také pod okny tramvaj, kterou využívám naprosto minimálně, ale jezdí s ní půlka města.

Nehledě na to, že nám všude tvrdí, jak je proti stavbě většina lidí, ale i přes reklamy v médiiích, na internetu, vylepování nálepek po ulicích nasbírali pouze 4000-4500 podpisů. Vzhledem k tomu, že v celé Porubě, které se hlavně tato trať týká, žije cca 65 000 lidí je to opravdu směšné číslo.

Kdyby ty argumenty alespoň stály za to. Ale vytahovat to, že tráva není tráva. V tom případě polovina Ostravy nemá plnohodnou zeleň. http://jpeg.cz/images/2017/02/25/7FM6V.png

Bohužel negativní názory, byť jich je minimum, jdou vždy nejvíce slyšet. Bylo to tak a vždycky bude. A když někdo pak bude na radnici vyhrožovat, že pokud se bude stavět tak jim to na volbách hezky spočítají, tak se není čemu divit, že pustkovec stahl ocas jak pes....

+10/−1
25.2.2017 14:33

M21a27r36t21i48n 43K67u39ř20í15t70k20a 6957266538825

Je celkem normální, že jeden odpůrce je slyšet víc, než tisícovka lidí, kterým to nevadí, nebo je jim to jedno.

+2/0
26.2.2017 9:00

O69n53d35r66e46j 14C27i33z 8791272735790

Tak koupili soustruh nebo brusku?

+1/0
25.2.2017 14:11
Foto

I68m55r40i69c91h 16S61u42c71h44a61r84s79k48ý 8796623125421

já myslím, že perpetum-mobile ;-)

+2/0
25.2.2017 16:18

P94e81t78r 98H72r70a35c51h90o16v10e12c 2402311689877

Lidičky, hluku se nebojte. V Praze mi přimo před oknem prodloužili tramvaj na Podbabu. Ta potvora je tak tichá, že i kdyz stojíte na přechodu úplne u ní, tak není témeř slyšet. Několik lidí už na to doplatilo životem. A nejsem rozmazlený Pražak. Bydlím asi 5 minut od Půstkovce

+3/−1
25.2.2017 11:40

S69v63a73t11a28v88a 64D20u20r34a90n50o86v97á 3339639304471

Kdybyste bydlel 5 min od Pustkovce, tak je to v pohode. I ja si myslim, ze mu moderni tramvaj neublíží. Ale marně přemýšlím, kde je ten Půstkovec :D

+2/0
25.2.2017 12:55

W31r91a10t68i82s69l43a50v 24T54o42b69o14l40a 3268903779250

Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola srovnává 20 let starou tramvajovou trať pokrytou panely s moderní tramvajovou tratí a vozidly, které by byly v Porubě použity. V půlce Evropy tento systém používají a často si projíždějící tramvaje ani nevšimnete. Ale vysvětlujte to někomu, kdo argumentuje tím, čím argumentuje.

+7/−3
25.2.2017 14:36

M87i11l23a15n 27M68a88j47e78r84č63í92k 1820450814926

buďte zcela v klidu a trpělivý, Vámi uvedené se děje ohledně výstavby nových TT i v Praze a jistě i dalších městech - prostě prosadit jakoukoliv změnu nebylo, není a jistě ani dále nebude lehké !!

Podstatné spíše je, že mnohdy (Vámi zmíněné) odpůrci uváděné argumenty proti TT jsou neojediněle zástupné - nejpodstatnějším důvodem, proč někde existující zástavbou nevést TT je pro místní obyvatele, že PRO RYCHLOU PŘEPRAVU LIDÍ Z ŠIRŠÍHO OKOLÍ ONI SAMI BUDOU OMEZENI NA MOŽNOSTI PARKOVAT "SVÉ PLECHOVÉ MILÁČKY"/AUTA, PROTOŽE TT ZABERE VÝZNAMNOU ČÁST VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ !!

+1/−1
25.2.2017 15:17

P98e75t87r 10H80a14d66a76š74č20o76k 7497307595331

......Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola......

0/0
25.2.2017 20:07

P94a29v18e75l 28N33o25v74á41č79e44k 4890586858

Vy jste zřejmě všudezdejší - nebude ten Půstkovec někde okolo Hradčan?

Tak vidíte, hlučná tramvaj vadí, tichá zabíjí - není o co stát, to raději autobusy, jsou tiché a pokud se jeden pokazí, druhý ho objede.

0/0
26.2.2017 11:41

W70r96a87t21i41s49l13a77v 43T83o44b45o40l16a 3908483279290

Pokud je elektrobus hlučný vadí, pokud je tichý zabíjí. Úplně to samé co tramvaj. ;-);-);-) (akorát tramvaj neveze půl tuny baterií, které jsou "radostí" pro přírodu)

0/0
26.2.2017 12:47
Foto

I60m67r73i73c68h 62S68u82c11h55a30r46s23k18ý 8896523485781

Od kdy je otáčející se obráběcí nástroj soustruhem........:-/?

Technický popis dodal autorovi článku obchodní zástupce či manažer projektu..;-D;-D

A takoví lidé jsou na vedoucích funkcích........;-)

Dle mého názoru se jedná buď o brusku nebo frézu, soustruh vylučuji neboť by museli každou kolej odmontovat a upíchnout na zmiňovaný soustruh........!!!!!!

0/−1
25.2.2017 11:10

M61i19l28a83n 91M51a74j90e83r86č83í67k 1490400264706

Nemám čas se dívat na zdejší fotky a navíc to z nich nemusí být stejně dobře patrné, ale již kdysi na přelomu tisíciletí jsem viděl podúrovňové soustruhy při exkurzích/dnech otevřených dveří v nějakých depech ČD - KUSY KOLEJNIC (KAŽDÁ KOLEJ JE SLOŽENA ZE DVOU KOLEJNIC A NĚJAKÉHO PODKLADU, JÍMŽ JSOU SPOJENY - mohou to být pražce i betonová v místě litá deska či dovezený panel) POD KOLY JEDNÉ OSY SE ODKLOPÍ BOKEM (vozidlo stojí dostatečně stabilně na minimálně dalších třech osách kol, pokud je kloubové, tak ještě na více) A PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH POD JEJICH PŮVODNÍ/SOUBĚŽNOU POLOHOU SE ZVEDNE TĚSNĚ POD KOLA VISÍCÍ VOLNĚ V PROSTORU, ČÍMŽ SE ONY MOHOU OTÁČET KOLEM SVÉ OSY A BÝT JÍM OBRÁBĚNA - SOUSTRUŽENA!!

0/−1
25.2.2017 13:48
Foto

I96m28r57i96c38h 34S51u57c47h56a56r95s70k36ý 8546873665221

Tak zaprvé nevím proč na mě řvete - zapnutý CAPS LOCK, dle pravidel diskuze je nepřípustný.........!!

Za druhé nic nevím o tom, že by se změnila podstata obrábění kovů tzv. třískovým způsobem viz. definice soustruhu.

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D

0/−2
25.2.2017 16:16

M85i18l10a76n 75M31a98j77e77r80č98í43k 1160890294526

"....Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D"

Se smějete sobě ?

Uvědomil jste si konečně, když nikoliv po mém popisu funkce podúrovńového soustruhu a odkazu na její ukázku, tak alespoň po příspěvku J.Kocourka, že nepochopíte a zaměńujete?

PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH, KTERÝ JE STACIONÁRNÍ - UPEVNĚNÝ K PODLAZE MONTÁŽNÍ JÁMY V HALE, SLOUŽÍ K OBRÁBĚNÍ KOL TRAMVAJÍ (bez potřeby jejich, časově náročné a nákladné, demontáže z vozu = tzv. vyvázání celého podvozku od skříně tramvaje a jeho následného rozebrání - vyjmutí dvou celých os, každé se dvěma koly, které se jednotlivě upnou do "klasického" soustruhu) A NIKOLV KOLEJÍ, KTERÉ JSOU UPEVNĚNY V ULICÍCH MĚST A PŘÍPADNĚ I V PŘILEHLÉM EXTRAVILÁNU, k jejichž obrábění dochází broušením pomocí mobilních zařízení - např. ( https://www.obrazky.cz/?q=kolejov%C3%BD%20brus&fulltext&mm=2#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=kolejov%C3%BD%20brus&utm_content=obrazky&id=0b51a4d610a06a89 )

PS: Caps Lock znamená křik, pokud je jím napsán celý text, což nedělám - mé jeho použití slouží jako náhrada chybějící možnosti zvýraznění nejpostatnějších částí obsahu příspěvku !! Až tu prosadíte možnost psát tučně, tak přestanu Caps Lock k uvedenému používat.

+1/−1
26.2.2017 3:31
Foto

I20m71r93i51c50h 36S66u70c46h44a93r77s30k57ý 8426953105371

Jste k smíchu.........;-D;-D;-D

to bude chtít znova do školy

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

0/−2
26.2.2017 9:44

M53i18l69a30n 52M35a96j60e56r70č58í14k 1500660764276

viz. RE na Vás p. J.Kocourka z 25.2.16:29 - resp. PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH:

1.) OBRÁBÍ KOLA TRAMVAJE (nikoliv, jak jste opakovaně nesmyslně -v rozporu s 1. větou článku- uvedl, že koleje/kolejnice)

2.) JEHO SOUČÁSTÍ JE "PŘILEHLÝ" ÚSEK KOLEJÍ, NA NICHŽ STOJÍ TRAMVAJ, I ZAŘÍZENÍ, KTERÉ JI TAM FIXUJE/UCHYTÍ V NEHYBNÉ POLOZE (nejlépe ji tam i dotáhne/nastaví do správné polohy a po skončení ji zase odtáhne pryč), ČÍMŽ SE DOČASNĚ JEHO SOUČÁSTÍ STÁVÁ CELÁ TRAMVAJ = JEJÍ OSA KOL SE TÍM STÁVÁ DOČASNÝM VŘETENEM SOUSTRUHU

3.) JEHO OBRÁBĚCÍ NÁSTROJE 100% SPLŇUJÍ VÁMI UVEDENÉ POHYBY VŮČI OBROBKU - KOLU, PŘI JEHOŽ OPRACOVÁNÍ TVOŘÍ "ODPAD" 100% ODPOVÍDAJÍCÍ SOUSTRUHU, nelze je tedy považovat za Vámi uváděnou brusku (příp. poslední/3. základní stroj - vrtačku), protože se rozhodně sami netočí kolem své osy, jako nástroje tohoto (těchto) stroje/ů!!

= vše je názorně vidět na tomto mnou již odkazovaném videu:

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

VELMI MNE ZAJÍMÁ, CO, A HLAVNĚ PROČ JE, DLE VÁS, UVEDENÝ STROJ ZAČ, KDYŽ JSEM VÁM VYVRÁTIL VAŠE PŘESVĚDČENÍ, ŽE JEHO NÁSTROJE TVOŘÍ POHYBY JAKO NÁSTROJE BRUSKY A NIKOLIV JAKO NÁSTROJE SOUSTRUHU ?

Ovšem mojí další RE již neočekávajte - trola již fakt krmit nebudu, mám jinou důležitější činnost.

+1/−1
26.2.2017 13:57

M25i82l92a25n 70M59a50j39e39r40č37í30k 1560300484126

ukázka funkce podúrovňového soustrhu je např. zde :

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

0/−1
25.2.2017 13:56

J42i77ř45í 20K81o89c29u68r53e89k 6795954215418

Hmm nejprve nepochopíme účel stroje a pak zaměníme kolej za kolejnici. Ten stroj má opracovávat kola tramvaje.

No a že to nezapadá do definice tří základních strojů (vrtačka, fréza, soustruh)? To už tak bývá. Zakážeme hamondovy varhany, protože nefoukají vzduch do píšťal?

+1/0
25.2.2017 16:29

M93i37r11o12s42l59a12v 84Z66i93k67m39u89n21d 6978762137368

Plácáte nesmysly. Soustruh je uložen pevně pod vozidlem, otáčí se kola ... elektromotor je napájen z "cizího" zdroje ...

0/0
26.2.2017 14:05

M32i55l71a71n 30V65o45l34e62k 5349703806789

Nechápu, proč někdo protestuje proti tramvajím. Jejich hlavní výhoda je, že když už tam ty koleje někdo vybuduje, tak už je mu hloupé, aby na nich nic nejezdilo. Jinak vám v krizi veřejnou dopravu mohou zrušit ze dne na den. A ten hluk je ve srovnání s vytuněnými motorkami či auty směšný.

+15/−1
25.2.2017 10:59

J54i28ř97í 45H98o29d54a86n 6884107563210

bo nemaj nic lepšího na robotu

+7/0
25.2.2017 11:08

K51a52r52e10l 17L69a76n85g53r 2732657690328

Nemohl by nekdo tu technoligii brouseni kol za pomoci soustruhu nekdo popsat detailneji?

0/0
25.2.2017 10:39

J17i45ř66í 17K95o76c23u85r24e22k 6215914755978

Třeba tady: http://www.unitplus.cz/podurovnovy-soustruh-pus-1435-80cnc

Hlavní výhoda je v tom, že nemusíte demontovat podvozky z tramvaje, což znamená velkou úsporu času a práce.

Tohle je klasický postup soustružení, nově to budou dělat přímo na vozidle

https://www.youtube.com/watch?v=uRqeKL5VsjI

0/0
25.2.2017 13:28

H56e58ř48m42a55n 24H59e77r22y91n34k 3552631930933

A já bláhový myslel, že na broušení je bruska. A on je to soustruh.

0/0
25.2.2017 10:13

S35t80a61n37i22s91l83a86v 78R91o32s43e35c36k40ý 9415189411719

Tramvaje jsou hlučné, auta a autobusy smrdějí.... tak zůstaneme doma.

+4/0
25.2.2017 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.