Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třinec má největší flotilu elektrobusů v republice

Deset nových elektrobusů, které ve čtvrtek slavnostně uvedli do provozu v Třinci, postavilo ocelářské město na špici elektromobility nejen v celorepublikovém žebříčku. Od projektu za 135 milionů korun si místní slibují hlavně vliv na zlepšení životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H53o94n32z88a 31T57a33r 3539172324742

Nepotřebují měnit (motorové oleje , filtry , turba ,žhavení, vstřikovače, spojky ..... )

Jaké budou v dlouhodobém horizontu Náklady na údržbu ?

0/0
8.4.2017 10:17

M96a13r14e36k 51B95e64n83d38a 4150360139

To video je moc pekne. Nad otazkou, zda-li je tento elektrobus opravdu tak usporny, jak tvrdi, necham diskutovat ty, kteri tomu rozumi...

0/0
11.3.2017 22:04

P93e46t41r 36Š68e21b77e22s18t69a 6120887396941

Takže si to zhrňme: rozdíl v ceně 5 a 13 mil je 8 mil, rozdíl v ceně na km je cca 8Kč. Kakže musí najezdit min. 1 mil. km aby se vyplatil oproti diesel. K tomu životnost baterií bude max 300 tisíc, takže pořízení nových bude také pěkné navýšení.

Pokud ujede denně 120km tak máme tuto návratnost po cca 23 letech. Snad to mám správně ale ekologie dotává opět díky dotacím pořádně naprdel.;-€Rv

+1/−2
11.3.2017 9:32

H15o87n95z21a 90T33a82r 3579742154862

Životnost akumulátoru. Velmi Záleží na tom jak je systém navržen a provozován .

Pokud je použit akumulátor o nedostatečné kapacitě. Je poddimenzovaný, aby se ušetřilo na nákladech . Má to velký vliv na jeho zkrácenou životnost. Oproti té předpokládané. Nejde jen o celkovou kapacitu akumulátoru , ale i o jeho konstrukci. Jaké proudy je schopný daný typ akumulátoru snášet při (vybíjení /nabíjení) . Když se elektromotor z nuly roztáčí Odebírá mnohem výší proud než je ten který odebírá, když dosáhne jmenovitých otáček na které byl zkonstruován . To samé platí při Rekuperaci / Brzdění motor muže vygenerovat větší proud, než na který je použitý akumulátor stavěný. Dochází k nevratnému poškozování akumulátoru.

Klasický startovací olověný akumulátor. Z praxe znám majitelé automobilů kterým vydržel i víc jak 9let než přestal plnit svou funkci .

Elektrokolo/elektro scooter u levného elektrovozítka se nejvíce šetří na akumulátoru a pak se nelze divit, že odejdou těsně po záruce.

Ani kvalitní akumulátor neobstojí, když s něj odebíráte, nebo do něj pouštíte větší proud, než na který je konstruován.

Kapacita akumulátoru je alfou a omegou

http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
8.4.2017 11:14

J76a97n 24V46a90l21o93u27c91h 6372527898310

Dobře to má Škodivka ošéfované - typ Škoda Elektric...

Je to SOLARIS, ať se to Kajmanům líbí či ne. Zajímavé, že pokud se do stejné kastle montují jiná elektrostřeva (Cegelec, Ganz, Kiepe...), Solarisem to zůstává...

+1/−1
10.3.2017 14:50

R63a41d38e19k 66R36a10i24d95a 5557892769

Souhlas a tohle dělá snad jen škoda.

0/0
11.3.2017 15:29

P86e26t23r 12B29á46č70a 8355486905225

to se maji cim chlubit a kolik to stalo a jeste stat bude?

0/−2
10.3.2017 14:35

M63a74r27t58i17n 70K47a66r61á96s73e56k 9588933728908

Pisou to v tom clanku ktery je nad touto diskuzi....

+2/0
10.3.2017 14:52

J47i14ř72í 79V51a33n69k 8140933809242

Doporučuji přečíst velice zajímavý článek,tato firma by za pomoci státu a dotací (dotace odsuzuji pro nerovnoprávné podmínky a zvýhodnování jiných)ale tady by nám velice pomohly k tomu aby jsme konečně dostali přidanou českou hodnoutu na celosvětový trh[>-] http://www.svetprumyslu.cz/ekova-electric-s-prvni-vlastni-vyrobek-prinesl-firme-mezinarodni-ohlas/

0/0
10.3.2017 14:04

J71i90ř80í 64Š82t72ě28r74b44a 9483772927525

Fajn,nekde se zacit musi,na druhou stranu jedine auto na naftu bez filtru,kterych je pry podstatna cast,ma udajne emise jako stovka autobusu..

0/−2
10.3.2017 13:38

J58a88r37o78s22l69a63v 17K55o55m33o30ň 1740214694391

to já dneska potkal jeden BUS linky z Krnova na Zlaté Hory a ten tak podřadil, že jsem musel vypnout ventilaci a téměř rožnout mlhovky abych viděl a byl viděn v té černé mlze za ním

+1/0
10.3.2017 17:40

P14e23t63r 36M55u74n75z80a42r 1905831409296

Na to jedno nabití, ale přeci nezvládnou jezdit celý den, ne? To pak ten autobus odstaví, nabijí ho a mezitím jezdí jiný autobus?

+1/0
10.3.2017 12:58

M38a51r69t21i29n 30K62a94r90á90s34e26k 9168263458578

Tak pisou dojezd cca 150 km - to podle me na spoustu linek staci (samo ne na vsechny)

0/0
10.3.2017 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.