Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava plánuje novou tramvajovou trať, obyvatelé protestují

Potlesk při projevech odpůrců stavby tramvajové trati. Pískot a výkřiky „lžete“ či „hanba“, když mluvili její zastánci. Tak bouřlivá atmosféra provázela debatu vedení Ostravy a dopravního podniku s obyvateli Poruby a Pustkovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a67v68e52l 82N69o85v94á10č97e12k 4910676468

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0/−1
16.4.2017 8:48

W89r49a77t86i12s61l22a35v 44T11o85b38o77l88a 3798263529810

Prosím přestaňte opět srovnávat INTERNETOVOU PETICI založenou nějakým rádoby fandou MHD na webových stránkách, která byla sdílena mezi lidi možná tak 2x a neví o ní takřka nikdo a Vaší petici, která byla mnohokrát medializovaná, je o ní neustále slyšet, neustále ji vytahujete a je na světě minimálně od října... Těch 4500 hlasů je naprosto směšné číslo se kterým by se s váma v jiných městech ani nebavili. Buďte vůbec rádi, že má někdo potřebu to s Vámi řešit....

Co se týče vypravenosti jednotlivých spojů... Prosím neřešte věci kterým nerozumíte.

A jestli tramvaj bude stát nebo ne? To se uvidí. Můj názor je, že už je dávno rozhodnuto a bude se stavět, jen se kolem toho teď dělá taková kaše, aby se pak náhodou nemohlo říct, že to nikdo s nikým neřeklo. Ale je to čistě můj názor. Jestli je pravdivý, to ví jen pár lidí.

+2/0
16.4.2017 11:21

W50r87a65t34i88s98l72a22v 38T62o26b86o47l80a 3918813739630

A ještě doplním, že pokud nevidíte přiznivce, tak jste vyloženě slepej. Stačí sjet o pár řádků níže a pozitivními reakcemi se to tam jen hemží. Jediný, kdo tady vždycky proti tramvají jste vy a možná ještě jeden. ;-D

Naopak já jsem za Vaše chování na jednáních a diskuzích velice rád. Čím dál více lidí otáčíte proti sobě a půlka Ostravy Vás má za víte co :) Stačí si opět číst diskuze nejen tu.

A že nikdo z podporovatelů nepřišel na diskuzi? A proč by tam chodili? Oni to mají na háku. Oni nemají potřebu kvůli tomu mrhat časem. Vždycky nejvíce kope ten, kterému se něco nelíbí. Druhá strana nebo lidem, kterým to je jedno mají prostě na háku. Já tam taky nebyl, neměl sem potřebu se tam s Váma opět hádat :D Takže se opravdu nikomu nedivím, že tam nešel.

+1/0
16.4.2017 11:25

P39a44v87e88l 67N82o33v66á66č53e91k 4960256828

Jasně, opět Vy, p. Raida, p.Gabryš a nesmí chybět paní Duranová. Nedávno jste mne napadal, že zaspamuju každou diskuzi - tentokrát jste se vyšvihnul... :-/

0/−1
16.4.2017 12:33

W55r29a51t79i79s64l59a77v 24T89o32b59o19l56a 3628153469940

Mám tady 1 status, 2 komentáře k Vašemu statusu... Žádný spam, žádné řeči u každého diskutujicího, což je většinou Vaše parketa. Totožný status neberte jako spam, spíš jako lágnutí a znovu napsání, což se může stát naprosto každému ;-) Ještě něco? :)

+1/0
16.4.2017 21:40

W24r25a86t18i93s61l29a82v 11T32o42b28o29l41a 3478433419280

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

+1/0
15.4.2017 18:06

W38r22a11t18i13s60l30a97v 65T17o72b75o13l60a 3178963819980

No nevím... Neustále hledám tu většinu proti o které tak zarytě mluví odpůrci. Zatím jsem viděl 4500 petičních hlasů z 70 tisíc obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6% odpůrců v Porubě, při přepočítání na celkový počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... V téhle diskuzi taky nějak tu většinu nemůžu najít.

Osobně si troufám tvrdit, že pokud bude referendum, tak buď nebude platné, protože 40% lidí tam určitě nedojde, nebo tam zas naběhnou všichni odpůrci a ostatní lidi to budou mít na háku :D ....

0/0
15.4.2017 18:02

J94i46ř35í 88H59o96d63a37n 6454947703890

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

+2/0
15.4.2017 12:36

R22a74d25e44k 75R33a92i15d22a 5367872959

Jsem pro stavbu tratě a argumenty odpůrců jsou hloupé až trapné. Ale souhlasím, že by se mělo rozhodnout v referendu a to by mělo být provedeno jen pro části, kterých se stavba týká. Je to nejdemokratičtější a nejrelevantnější způsob. Jen si lidé musí uvědomit, že pokud ne teď, tak už nikdy.

0/0
14.4.2017 22:21

L94a22d19i35s28l81a21v 32K58o47z47á93k 1918499614143

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

+2/−3
14.4.2017 9:26

P54a74v24e34l 36N74o93v97á60č68e83k 4820136768

Souhlasím, jediné co z toho vyznívá, je tu miliarda a my ji chceme prostavět. Pracují s čísly nějaké pofiderní studie místo toho aby provedli průzkum stavu v současnosti. Pokud není k dispozici nic smysluplnějšího než trať v Porubě, ať dají přednost Brnu, Liberci. Nevěřím tomu, že tahle trať je jediné, co ostravská doprava potřebuje, že není nic, co by se dalo postavit.

0/−1
16.4.2017 12:39

V86ě67r58a 39V93l47č86k38o19v63á 3831476413744

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0/−1
14.4.2017 9:20

J37a31k51u36b 71S87e59k46e22r62a 6686300276215

Ano, pokud by se mesto prihlasilo do vyzvy napr. na zateplovani skol, taky by nemohli penize proinvesrovat na opravu namesti :/

+5/0
14.4.2017 13:38

V74a58c96l37a28v 81B60u79r44e62š 3543248272269

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

+1/−2
14.4.2017 7:56

J65o60s50e87f 43T29l70a38m27s56a 7211240263507

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

+15/−3
13.4.2017 20:45

M55i95c70h72a29l 75P62o60d65l55o29u58č23k57a 6850888804568

Takovým přístupem vám ti lidi uvěří. Věřím, že lepší dostupnost MHD zvýší cenu panelákových bytů, protože umožní obyvatelům si nepořizovat automobil, či více automobilů. Ovšem dostupnost MHD v Porubě je. Dle mého jiná situace je u rodinných domů. A protože neexistuje relevantní srovnání, protože se posledních 25 let nikde nestavělo tak, aby se toto dalo říci, je to vždy o názoru.

0/0
14.4.2017 1:01

S70v43a80t60a21v79a 85D97u50r45a41n49o25v13á 3659209334471

Jen tak na okraj, Pustkovec je z vetsi casti zastaveny rodinnymi domy. Novy Pustkovec a horni a dolni cast naproti 8.obv defacto neni soucasti obce.

A pozemky jsou tam jedny z nejdrazsich v Ostrave.

A ted k tomu MHD, v trase do zacatku 90.let minuleho stoleti nebyla planovana zadna vystavba, takze v nejakem dlouhodobem planu tam muselo jit o nejakou stavbu jako MHD nebo rozsireni cesty. Logiku by to i melo, kdyz se podivate na Martinovskou a 17. listopadu. V inkriminovane dobe tehdejsi radni Pustkovce vyuzili osamostatneni a udelali zmenu v uzemnim planu. No a pak uz jen staci zjistit, kdo z toho mel v obci nejvic. Ted dotceni majitele domku jsou nejvetsimi odpurci. Docela je chapu, ale postavit si domy kousek od vozovky je taky nerozumne. Je to jejich volba. Pro 7. a 8. obvod by MHD byla vyznamnou pomoci, v dnesni dobe si tipuji, ze prumerny vek obyvatel techto obvodu bude okolo 60-70. let, protoze se tam povetsinou stehovali na zacatku 70.-80.let. Nepredpokladam, ze tam doslo ke kompletni vymene obyvatelstva. A tito lide uz dnes neridi nebo ridit v dohledne dobe nebudou a budou potrebovat MHD. A Pustkovec,, ta obec starne take a jeji obyvatele musi dochazet na MHD z nekterych casti hodne daleko.

+1/0
14.4.2017 8:02

M81a94r50t62i15n 93N93e68v83r15l23a 2517371754647

Autobusy tam nestačí? Linka 49 a další?

+2/−2
14.4.2017 13:59

R53a81d69e93k 84R89a86i30d34a 5277282269

tramvaj postavili v Praze na sídliště Barrandov v roce 2004 a cena nemovitostí skutečně stoupla. Není to výmysl.

0/0
14.4.2017 22:11

R39o25m92a13n 33P48o96l98á60č29e79k 5746669265

Ovšem Barrandov byl trochu jiný případ. Doba předtramvajová a předokruhová se rovnalo skákat v kolonách v buse... Tam tramvaj přinesla obrovské zlepšení dopravy.;-)

0/0
15.4.2017 9:35

M20a12r91t37i92n 13N73e60v59r82l50a 2387621104937

Jezdí tam autobusy a to dost. A pokud bude dál pokračovat automobilizace a lidi budou MHD říkat SOCKA tak i ty autobusy budou za chvíli jezdit prázdné...

+1/0
14.4.2017 13:58

P73a26v45e85l 77N64o53v90á12č88e13k 4400756138

Samozřejmě, pokud budu kupovat dům nebo pozemek v okrajové části města nebo na venkově, bude mne zajímat dostupnost veřejné dopravy. Čili jestli tady vůbec něco jezdí nebo budeme potřebovat dvě auta. Pokud někde jezdí počet spojů zmíněný níže - není třeba řešit zda mi tady jezdí tramvaj nebo autobus. Mám dostupnou dopravu, dostanu se všude, téměř vždy si sednu, dostanu se všude po městě.

0/0
16.4.2017 12:31

P33a12v93e37l 67Š79e83d38l96b34a25u52e78r 7648201622945

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

+5/−3
13.4.2017 20:23

M85i95c14h85a13l 44P88o88d61l66o21u89č48k88a 6720968564368

Prosím, co znamená zvolený odborník? Politik? A nebo úředník? Určitě na mnoho z toho odpoví DURka, ovšem lidi by snad měli právo říci, zda to chtějí. Nemyslím si, že je to stejné jako operace srdce, či vedení fabriky. Toť můj názor.

Takové, že my tady postavíme tramvaj, a vy mlčte, tomu nerozumíte, jen ještě více bude prohlubovat nedůvěru k fungování státu. U tramvajové tratě v Porubě mi schází ten významný celkový prospěch a budoucnost. Těch argumentů proč ano, i proč ne, je poměrně dost, a některé jsou opodstatněné a jiné liché. A nemají ani stejnou váhu. Tohle ani pořádně nemohou rozhodnout odborníci, ale budou to rozhodovat politici, což je skoro podobné, jako když se uspořádá referendum, dle mého, ale mnohokrát lepší.

0/−1
14.4.2017 1:07

J80a55n 11P94e30t20r45u28s 2702345857871

Otázka referenda má dvě roviny. Teoreticky referenda lidé velmi chtějí, mají pocit, že si tak prosadí svou.

Prakticky pak k referendu nedojdou, čímž ho zneplatní. Hranice je 35%. Krásným příkladem budiž nedávné referendum o (ne)sloučení dvou ZŠ na Ostravě Jihu.

To jen tak pod čarou k té anketě, kde zas jasně vede referendum. Ono se pak zvednout a jít skutečně o něčem hlasovat činí většině lidí paradoxně nepřekonatelný problém.

+7/0
13.4.2017 19:44

M79i48c93h27a43l 70P27o30d66l14o48u15č22k72a 6470588444528

Dobrý den, obecně souhlasím. Ovšem ono vždy záleží jak budou položené otázky. To refendum se dá vypsat tak, že jeho malá účast potvrdí, že odpor je minoritní, a nebo naopak, že malá účast nerozhodne ani pro ano, ani pro ne. A takto se refenda většinou píšou (možná je to dokonce dáno). Pak pokud nepřijde dostatek lidí, řekne se, že rozhodnou politici.

+1/0
14.4.2017 1:10

P54a31v38e39l 16L92e89š74t93i50n83s33k28ý 7638755782403

Tak na jednu stranu chapu odpurce,ze si poridili predrazene domy na mrnavem pozemku uprostred mesta,kde jim navic zle mesto chce ted jeste stavet tramvaj...ale pokud odbornici (ne politici) uznaji,ze je to nejlepsi varianta,tak neni duvod nestavet.Osobne bych se priklanel k prodlouzeni tramvaji po ulici opavska a 17.listopadu,a oblast pustkovce a cast martinova nechal na busech,ale nejsem odbornik na dopravu a neznam ostatni okolnosti (prelozka privadece z kruzberku atd.)

+6/0
13.4.2017 18:49

M50i53c71h38a35l 39P16o23d50l62o88u18č46k96a 6690758284798

Dobrý den, říkám si, jak mohou rozhodnout odborníci. Oni posoudí vliv na životní prostředí (té samotné tramvaje a její stavby, nikoliv například zvýšených exhalací zastavujícími a rozjíždějícími se auty, či zhoršení dopravní obslužnosti vlivem změny autobusových linek), zda se tam vejde, zda je realizovatelná z pohledu norem. DURka, která se nyní chystá, vůbec nevyhodnocuje potřebnost. Potřebnost vyhodnotila studie Mott MacDonald, a ta je v případě zaměření na ekologii jasná, zrušíme autobusokilometry a nahradíme tramvajokilometry. Ekologicky došlo k náhradě emisních vozidel, bezemisními. Opět se vůbec neřeší, že to vede ke zhoršení dopravní obslužnosti části cestujících, že ostrůvky způsobí větší zdržení automobilů a tím větší exhalace v daném území.

+1/−2
14.4.2017 1:14

P63a59v50e41l 10L36e68š76t75i45n42s85k83ý 7388435422963

Nejde mi ani tak o ekologii,navic kdyz ted pulka busu jezdi na cng.Ale pokud se do budoucna v Porube vytvori velka zachytna parkoviste a nebude k tomu vybudovana perfektni sit MHD,je budouci rozvoj mesta znacne nejisty.Protoze dnes je v Porube stale 50% duchodcu,kteri ac maji auto,jezdi s nim max. jednou tydne na chatu.Pokud bude tato generace za 20let nahrazena nove prichozimi+k tomu pripoctu trend automobilek vyrabat auta jako spotrebni zbozi,bude v Porube nepojizdno.Nebo se rodiny,kde vsichni potrebuji auta prestehuji jinam (uz par takovych znam). Jedine,co mi vadi je vyber trasy dle ceny,myslim kdyz uz se budou sosat dotace (a nejde tak vsechno z nasi kapsy),mohly by se zvazit i ty drazsi varianty

0/0
14.4.2017 6:51

M14i71c24h28a90l 32P25o64d40l11o66u56č53k23a 6570988834228

Dobrý den, pochopil jsem. Děkuji za rozšíření pohledu. Jinak cena realizace dle mého není nejnižší ze všech variant.

0/0
14.4.2017 11:22

J28a88k19u53b 44S68e58k63e69r79a 6646770596735

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

+5/−1
13.4.2017 18:45

M14i10c65h13a14l 60P71o37d34l76o68u35č11k29a 6320318844858

Likvidace osobní automobilové dopravy? Jak je to prosím myšleno? Do některých částí Poruby jim jezdí autobus, na který mohou přestoupit na Svinově.

+1/−2
14.4.2017 1:22

S10v26a24t52a87v59a 37D54u69r37a61n45o10v62á 3509919524521

No lide z Pustkovce uz dnes nemaji jinou volbu nez dojit ke Slovanu nebo Duze, popr. na Martinovskou. Obsluznost MHD (busy) je minimalni. Od hasicarny k Slovanu nebo k Duze cca 1 km, uvnitr vesnice zadny autobus nejezdi a nebude. Mozna je to nejvetsi obytvna zona v okoli. A uz dnes lide pres 70. let a i ti nemocni mladsi maji jen 2 moznosti dojit pesky na nejblizsi zastavku a pak presednout nebo jet autem a pak velmi tezce hledat parkovani napr. u fakultky. Tramvaj, ktera by je dovezla pred urad, nemocnici obchod i s prestupem by byla mnohem lepsi nez busy, ktere opravdu takovy komfort nenabizeji.

+1/0
14.4.2017 8:09

J57i54ř94í 33H49o90d64a41n 6844197673390

1km dojit je problém?

0/−1
15.4.2017 12:34

J40a47k94u77b 77S42e59k61e22r15a 6756590896445

Podle soucasneho trendu pomale legislativni likvidace spalovacich motoru, ekologivkych narizeni mest ve vetsi mire na zapade nas to casem dozene vsechny... A Vyssi danove zatezovani bude za 20 let vypadat tak, ze budeme jezdit na konich

0/0
14.4.2017 10:27

J74a88k75u16b 83S19e75k78e73r40a 6906760766325

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

0/0
13.4.2017 18:27
Foto

B87r55o74n27i86s40l95a23v 49G32a83b18r42y90š 2402529771

Souhlasím s panem Hrčiříkem.

Zajímá mě však jedna věc. Pokud si odpůrci myslí, že budoucí tramvaj bude vozit vzduch, koho teď vozí autobusy? Přes zastávku Duha jezdí o pracovních dnech celkem 894 spojů. Kdyby ty autobusy nikoho nevozily, už dávno by byl počet spojů omezen. Nebo se mýlím?

Hloupé argumenty tamních obyvatel neberu. Není racionální důvod ty tramvaje do tohoto místa nezavádět.

+17/−3
13.4.2017 18:16

M45i42c14h26a74l 65P78o35d57l62o61u73č64k85a 6110658364738

Promiň Broňo, ale ano mýlíš se. Spousty autobusů jezdí v Ostravě spíše pod kapacitou naplněnosti, a jezdí. Neříkám, že je to špatně, protože pokud nejde zrušit celý oběh vozidla, nemá smysl rušit jednotlivé spoje. Ve studii od Mott MacDonald, kterou lze stáhnout na stránkách Porubské výzvy, je i sčítání. Duha,17.listopadu 11123 cestujících oba směry, Duha,B.Nikodéma 1066 cestujících. Pokud budu brát tvůj počet spojů, je to na spoj 13,6 cestujícího v pracovní den.

Další zajímavá věc ze studie je, že do roku 2013 klesal počet automobilů na osobu, v roce 2013 stoupnul. Další data nejsou. Že by jejich slavná optimalizace?

+1/−2
14.4.2017 1:39

S66v39a58t71a59v47a 60D49u53r31a75n75o84v47á 3309619544431

No ja bych rekla, ze mate docela spatna cisla. Jezdivam docela casto do Pustkovce za rodinou. A bud jedu autem, od vodarny vlastne popojizdim az k ni domu. V podstate souvisla kolana aut a to jakoukoliv z vas vyjmenovanych ulic v rannich ci odpolednich hodinach. Pokud jedu MHD (tramvaj), tak ke Slovanu je stale plna, rozhodne se mi nestalo, ze bych je max se 14. spolucestujicimi (pres den urcite ne). Vyuziti napr 39, nebo jineho busu, situace stejna. Statistika a scitani se daji delat ruzne. Navic uplne staci, aby zavreli svinovske mosty a jedina moznost jak dojet bez uhony do Poruby je jet hromadkou a tim myslim, kteroukoliv jeji cast, pricemz smer Pustkovec, 7,8 obvod musite pouzit i svoje nohy, coz starsi lidi vicemene uzavre doma.

0/0
14.4.2017 8:17

M72i16c22h88a95l 90P38o77d44l48o84u45č82k51a 6150268734238

Dobrý den, ano statistika se dá dělat a vykládat různě. Ono to bude asi tím, že sčítání cestujících neprobíhalo během celého dne, což jsem si neuvědomil. Omlouvám se. Samozřejmě ten výsledek bude poněkud jiný.

0/0
14.4.2017 11:09
Foto

B29r72o81n65i64s35l22a56v 59G81a76b23r53y13š 2412669921

Podíval jsem se na tu tabulku. V ní jsou uveřejněny jen nástupy a výstupy. Data jsou to určitě cenná, pokud má provoz trvat cca 18 hodin, vystoupilo na zastávce Duha cca 677 lidí za hodinu.

Ale mnohem lepší vypovídající hodnotu by mělo úsekové měření. Čili by mě zajímalo, kolik lidí bylo v autobusech mezi jednotlivými zastávkami těch autobusových linek. Kdyby ty zastávky v té tabulce byly přiřazeny nějaké lince, dokázal bych si spočítat, kolik lidí dohromady tu trasu využilo. Ale v tomto případě to z té tabulky nevyčtu.

Navíc mi moc nedává smysl, že tramvajová zastávka Rektorát VŠB má mnohem menší obrat cestujících než právě zmiňovaná Duha.

Za mě to jsou prostě poloviční data.

0/0
14.4.2017 12:59
Foto

B29r60o76n42i66s43l81a13v 22G63a17b47r33y69š 2682729171

Podívám se na to.

Pokud je to ale tak, jak píšeš, pak tedy DPO něco dělá špatně. A moje čísla to nejsou, nedokážu si je vymyslet. Jen interpretuju čísla z CISu.

0/0
14.4.2017 12:17

A41d81a60m 16H51r86n76č48i41ř56í10k 1307941811148

Městská hromadná doprava se musí řešit koncepčně a s výhledem do budoucna. Musí ji řešit odborníci, musí vycházet z urbanistické koncepce města, musí být svázaná s městem být přesně tam, kde je potřeba.

Snažit se stavbu všemožné zastavit se zdá být krátkozraké. Tímto přístupem se nedá nikam posunout.

+21/−2
13.4.2017 17:56

V26ě58r85a 65V96l79č62k39o10v62á 3521706143194

Urbanistická koncepce města? Myslíte například výstavbu Karoliny?

0/0
14.4.2017 9:25

R36a21d18e50k 45R70a58i15d85a 5777732989

A co je špatně na Karolině urbanisticky?

0/0
14.4.2017 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.