Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava plánuje novou tramvajovou trať, obyvatelé protestují

Potlesk při projevech odpůrců stavby tramvajové trati. Pískot a výkřiky „lžete“ či „hanba“, když mluvili její zastánci. Tak bouřlivá atmosféra provázela debatu vedení Ostravy a dopravního podniku s obyvateli Poruby a Pustkovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a97v77e68l 60N14o18v40á84č92e41k 4660526628

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0/−1
16.4.2017 8:48

W54r40a44t87i24s13l74a52v 15T97o67b46o82l32a 3908533989450

Prosím přestaňte opět srovnávat INTERNETOVOU PETICI založenou nějakým rádoby fandou MHD na webových stránkách, která byla sdílena mezi lidi možná tak 2x a neví o ní takřka nikdo a Vaší petici, která byla mnohokrát medializovaná, je o ní neustále slyšet, neustále ji vytahujete a je na světě minimálně od října... Těch 4500 hlasů je naprosto směšné číslo se kterým by se s váma v jiných městech ani nebavili. Buďte vůbec rádi, že má někdo potřebu to s Vámi řešit....

Co se týče vypravenosti jednotlivých spojů... Prosím neřešte věci kterým nerozumíte.

A jestli tramvaj bude stát nebo ne? To se uvidí. Můj názor je, že už je dávno rozhodnuto a bude se stavět, jen se kolem toho teď dělá taková kaše, aby se pak náhodou nemohlo říct, že to nikdo s nikým neřeklo. Ale je to čistě můj názor. Jestli je pravdivý, to ví jen pár lidí.

+2/0
16.4.2017 11:21

W64r53a88t14i84s79l39a39v 16T89o20b60o10l60a 3328443319320

A ještě doplním, že pokud nevidíte přiznivce, tak jste vyloženě slepej. Stačí sjet o pár řádků níže a pozitivními reakcemi se to tam jen hemží. Jediný, kdo tady vždycky proti tramvají jste vy a možná ještě jeden. ;-D

Naopak já jsem za Vaše chování na jednáních a diskuzích velice rád. Čím dál více lidí otáčíte proti sobě a půlka Ostravy Vás má za víte co :) Stačí si opět číst diskuze nejen tu.

A že nikdo z podporovatelů nepřišel na diskuzi? A proč by tam chodili? Oni to mají na háku. Oni nemají potřebu kvůli tomu mrhat časem. Vždycky nejvíce kope ten, kterému se něco nelíbí. Druhá strana nebo lidem, kterým to je jedno mají prostě na háku. Já tam taky nebyl, neměl sem potřebu se tam s Váma opět hádat :D Takže se opravdu nikomu nedivím, že tam nešel.

+1/0
16.4.2017 11:25

P26a35v35e39l 28N87o92v78á10č24e31k 4840486418

Jasně, opět Vy, p. Raida, p.Gabryš a nesmí chybět paní Duranová. Nedávno jste mne napadal, že zaspamuju každou diskuzi - tentokrát jste se vyšvihnul... :-/

0/−1
16.4.2017 12:33

W93r95a11t98i72s49l54a64v 57T83o95b84o42l53a 3978163249470

Mám tady 1 status, 2 komentáře k Vašemu statusu... Žádný spam, žádné řeči u každého diskutujicího, což je většinou Vaše parketa. Totožný status neberte jako spam, spíš jako lágnutí a znovu napsání, což se může stát naprosto každému ;-) Ještě něco? :)

+1/0
16.4.2017 21:40

W11r68a36t72i20s35l35a11v 21T15o78b25o18l30a 3508783669140

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

+1/0
15.4.2017 18:06

W59r33a71t80i76s61l76a50v 42T43o55b49o80l92a 3988823839790

No nevím... Neustále hledám tu většinu proti o které tak zarytě mluví odpůrci. Zatím jsem viděl 4500 petičních hlasů z 70 tisíc obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6% odpůrců v Porubě, při přepočítání na celkový počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... V téhle diskuzi taky nějak tu většinu nemůžu najít.

Osobně si troufám tvrdit, že pokud bude referendum, tak buď nebude platné, protože 40% lidí tam určitě nedojde, nebo tam zas naběhnou všichni odpůrci a ostatní lidi to budou mít na háku :D ....

0/0
15.4.2017 18:02

J14i31ř84í 75H72o70d37a48n 6854427753750

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

+2/0
15.4.2017 12:36

R43a62d86e93k 56R90a74i29d90a 5747942689

Jsem pro stavbu tratě a argumenty odpůrců jsou hloupé až trapné. Ale souhlasím, že by se mělo rozhodnout v referendu a to by mělo být provedeno jen pro části, kterých se stavba týká. Je to nejdemokratičtější a nejrelevantnější způsob. Jen si lidé musí uvědomit, že pokud ne teď, tak už nikdy.

0/0
14.4.2017 22:21

L91a91d55i71s34l84a25v 34K45o70z74á44k 1288829594103

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

+2/−3
14.4.2017 9:26

P52a37v75e44l 74N65o98v91á62č85e46k 4180186638

Souhlasím, jediné co z toho vyznívá, je tu miliarda a my ji chceme prostavět. Pracují s čísly nějaké pofiderní studie místo toho aby provedli průzkum stavu v současnosti. Pokud není k dispozici nic smysluplnějšího než trať v Porubě, ať dají přednost Brnu, Liberci. Nevěřím tomu, že tahle trať je jediné, co ostravská doprava potřebuje, že není nic, co by se dalo postavit.

0/−1
16.4.2017 12:39

V87ě39r35a 26V83l80č25k65o24v11á 3261506393724

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0/−1
14.4.2017 9:20

J87a51k75u73b 41S73e75k62e97r60a 6936350916635

Ano, pokud by se mesto prihlasilo do vyzvy napr. na zateplovani skol, taky by nemohli penize proinvesrovat na opravu namesti :/

+5/0
14.4.2017 13:38

V19a48c48l17a26v 81B81u44r18e12š 3983778842869

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

+1/−2
14.4.2017 7:56

J23o74s27e33f 36T35l13a20m20s71a 7751430863347

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

+15/−3
13.4.2017 20:45

M40i74c31h57a87l 61P55o74d61l19o34u57č89k52a 6430728744628

Takovým přístupem vám ti lidi uvěří. Věřím, že lepší dostupnost MHD zvýší cenu panelákových bytů, protože umožní obyvatelům si nepořizovat automobil, či více automobilů. Ovšem dostupnost MHD v Porubě je. Dle mého jiná situace je u rodinných domů. A protože neexistuje relevantní srovnání, protože se posledních 25 let nikde nestavělo tak, aby se toto dalo říci, je to vždy o názoru.

0/0
14.4.2017 1:01

S88v88a48t33a43v69a 98D66u59r98a37n75o40v81á 3939579144421

Jen tak na okraj, Pustkovec je z vetsi casti zastaveny rodinnymi domy. Novy Pustkovec a horni a dolni cast naproti 8.obv defacto neni soucasti obce.

A pozemky jsou tam jedny z nejdrazsich v Ostrave.

A ted k tomu MHD, v trase do zacatku 90.let minuleho stoleti nebyla planovana zadna vystavba, takze v nejakem dlouhodobem planu tam muselo jit o nejakou stavbu jako MHD nebo rozsireni cesty. Logiku by to i melo, kdyz se podivate na Martinovskou a 17. listopadu. V inkriminovane dobe tehdejsi radni Pustkovce vyuzili osamostatneni a udelali zmenu v uzemnim planu. No a pak uz jen staci zjistit, kdo z toho mel v obci nejvic. Ted dotceni majitele domku jsou nejvetsimi odpurci. Docela je chapu, ale postavit si domy kousek od vozovky je taky nerozumne. Je to jejich volba. Pro 7. a 8. obvod by MHD byla vyznamnou pomoci, v dnesni dobe si tipuji, ze prumerny vek obyvatel techto obvodu bude okolo 60-70. let, protoze se tam povetsinou stehovali na zacatku 70.-80.let. Nepredpokladam, ze tam doslo ke kompletni vymene obyvatelstva. A tito lide uz dnes neridi nebo ridit v dohledne dobe nebudou a budou potrebovat MHD. A Pustkovec,, ta obec starne take a jeji obyvatele musi dochazet na MHD z nekterych casti hodne daleko.

+1/0
14.4.2017 8:02

M79a50r88t33i40n 48N22e18v98r77l45a 2597761464967

Autobusy tam nestačí? Linka 49 a další?

+2/−2
14.4.2017 13:59

R23a54d97e84k 17R41a61i58d31a 5117562469

tramvaj postavili v Praze na sídliště Barrandov v roce 2004 a cena nemovitostí skutečně stoupla. Není to výmysl.

0/0
14.4.2017 22:11

R85o77m51a63n 42P48o10l92á33č72e64k 5576109205

Ovšem Barrandov byl trochu jiný případ. Doba předtramvajová a předokruhová se rovnalo skákat v kolonách v buse... Tam tramvaj přinesla obrovské zlepšení dopravy.;-)

0/0
15.4.2017 9:35

M34a69r30t30i10n 31N90e78v27r37l94a 2717961114277

Jezdí tam autobusy a to dost. A pokud bude dál pokračovat automobilizace a lidi budou MHD říkat SOCKA tak i ty autobusy budou za chvíli jezdit prázdné...

+1/0
14.4.2017 13:58

P91a66v31e82l 11N36o39v57á23č13e21k 4750536738

Samozřejmě, pokud budu kupovat dům nebo pozemek v okrajové části města nebo na venkově, bude mne zajímat dostupnost veřejné dopravy. Čili jestli tady vůbec něco jezdí nebo budeme potřebovat dvě auta. Pokud někde jezdí počet spojů zmíněný níže - není třeba řešit zda mi tady jezdí tramvaj nebo autobus. Mám dostupnou dopravu, dostanu se všude, téměř vždy si sednu, dostanu se všude po městě.

0/0
16.4.2017 12:31

P49a88v49e83l 95Š16e91d37l10b11a35u55e17r 7598241682695

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

+5/−3
13.4.2017 20:23

M51i97c74h40a16l 43P73o98d83l93o22u16č27k87a 6540478144778

Prosím, co znamená zvolený odborník? Politik? A nebo úředník? Určitě na mnoho z toho odpoví DURka, ovšem lidi by snad měli právo říci, zda to chtějí. Nemyslím si, že je to stejné jako operace srdce, či vedení fabriky. Toť můj názor.

Takové, že my tady postavíme tramvaj, a vy mlčte, tomu nerozumíte, jen ještě více bude prohlubovat nedůvěru k fungování státu. U tramvajové tratě v Porubě mi schází ten významný celkový prospěch a budoucnost. Těch argumentů proč ano, i proč ne, je poměrně dost, a některé jsou opodstatněné a jiné liché. A nemají ani stejnou váhu. Tohle ani pořádně nemohou rozhodnout odborníci, ale budou to rozhodovat politici, což je skoro podobné, jako když se uspořádá referendum, dle mého, ale mnohokrát lepší.

0/−1
14.4.2017 1:07

J47a54n 87P10e93t35r64u66s 2302575547281

Otázka referenda má dvě roviny. Teoreticky referenda lidé velmi chtějí, mají pocit, že si tak prosadí svou.

Prakticky pak k referendu nedojdou, čímž ho zneplatní. Hranice je 35%. Krásným příkladem budiž nedávné referendum o (ne)sloučení dvou ZŠ na Ostravě Jihu.

To jen tak pod čarou k té anketě, kde zas jasně vede referendum. Ono se pak zvednout a jít skutečně o něčem hlasovat činí většině lidí paradoxně nepřekonatelný problém.

+7/0
13.4.2017 19:44

M79i43c54h43a69l 76P77o43d43l55o75u83č22k21a 6780308824228

Dobrý den, obecně souhlasím. Ovšem ono vždy záleží jak budou položené otázky. To refendum se dá vypsat tak, že jeho malá účast potvrdí, že odpor je minoritní, a nebo naopak, že malá účast nerozhodne ani pro ano, ani pro ne. A takto se refenda většinou píšou (možná je to dokonce dáno). Pak pokud nepřijde dostatek lidí, řekne se, že rozhodnou politici.

+1/0
14.4.2017 1:10

P79a18v12e80l 75L23e80š50t14i48n74s48k22ý 7268545642243

Tak na jednu stranu chapu odpurce,ze si poridili predrazene domy na mrnavem pozemku uprostred mesta,kde jim navic zle mesto chce ted jeste stavet tramvaj...ale pokud odbornici (ne politici) uznaji,ze je to nejlepsi varianta,tak neni duvod nestavet.Osobne bych se priklanel k prodlouzeni tramvaji po ulici opavska a 17.listopadu,a oblast pustkovce a cast martinova nechal na busech,ale nejsem odbornik na dopravu a neznam ostatni okolnosti (prelozka privadece z kruzberku atd.)

+6/0
13.4.2017 18:49

M78i61c83h28a76l 68P70o44d91l78o13u87č81k56a 6440828174778

Dobrý den, říkám si, jak mohou rozhodnout odborníci. Oni posoudí vliv na životní prostředí (té samotné tramvaje a její stavby, nikoliv například zvýšených exhalací zastavujícími a rozjíždějícími se auty, či zhoršení dopravní obslužnosti vlivem změny autobusových linek), zda se tam vejde, zda je realizovatelná z pohledu norem. DURka, která se nyní chystá, vůbec nevyhodnocuje potřebnost. Potřebnost vyhodnotila studie Mott MacDonald, a ta je v případě zaměření na ekologii jasná, zrušíme autobusokilometry a nahradíme tramvajokilometry. Ekologicky došlo k náhradě emisních vozidel, bezemisními. Opět se vůbec neřeší, že to vede ke zhoršení dopravní obslužnosti části cestujících, že ostrůvky způsobí větší zdržení automobilů a tím větší exhalace v daném území.

+1/−2
14.4.2017 1:14

P46a25v97e66l 40L61e28š72t39i67n93s42k58ý 7398565962103

Nejde mi ani tak o ekologii,navic kdyz ted pulka busu jezdi na cng.Ale pokud se do budoucna v Porube vytvori velka zachytna parkoviste a nebude k tomu vybudovana perfektni sit MHD,je budouci rozvoj mesta znacne nejisty.Protoze dnes je v Porube stale 50% duchodcu,kteri ac maji auto,jezdi s nim max. jednou tydne na chatu.Pokud bude tato generace za 20let nahrazena nove prichozimi+k tomu pripoctu trend automobilek vyrabat auta jako spotrebni zbozi,bude v Porube nepojizdno.Nebo se rodiny,kde vsichni potrebuji auta prestehuji jinam (uz par takovych znam). Jedine,co mi vadi je vyber trasy dle ceny,myslim kdyz uz se budou sosat dotace (a nejde tak vsechno z nasi kapsy),mohly by se zvazit i ty drazsi varianty

0/0
14.4.2017 6:51

M68i97c92h12a48l 41P45o83d44l77o62u31č91k40a 6650158474188

Dobrý den, pochopil jsem. Děkuji za rozšíření pohledu. Jinak cena realizace dle mého není nejnižší ze všech variant.

0/0
14.4.2017 11:22

J48a25k21u30b 32S98e14k39e12r50a 6586290726405

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

+5/−1
13.4.2017 18:45

M84i55c75h83a23l 75P96o83d61l82o95u83č65k51a 6460378374378

Likvidace osobní automobilové dopravy? Jak je to prosím myšleno? Do některých částí Poruby jim jezdí autobus, na který mohou přestoupit na Svinově.

+1/−2
14.4.2017 1:22

S21v31a17t80a88v47a 75D92u97r19a39n94o34v24á 3149319454451

No lide z Pustkovce uz dnes nemaji jinou volbu nez dojit ke Slovanu nebo Duze, popr. na Martinovskou. Obsluznost MHD (busy) je minimalni. Od hasicarny k Slovanu nebo k Duze cca 1 km, uvnitr vesnice zadny autobus nejezdi a nebude. Mozna je to nejvetsi obytvna zona v okoli. A uz dnes lide pres 70. let a i ti nemocni mladsi maji jen 2 moznosti dojit pesky na nejblizsi zastavku a pak presednout nebo jet autem a pak velmi tezce hledat parkovani napr. u fakultky. Tramvaj, ktera by je dovezla pred urad, nemocnici obchod i s prestupem by byla mnohem lepsi nez busy, ktere opravdu takovy komfort nenabizeji.

+1/0
14.4.2017 8:09

J64i80ř90í 71H21o64d62a37n 6334477433610

1km dojit je problém?

0/−1
15.4.2017 12:34

J91a73k22u30b 18S51e32k13e66r37a 6186290766865

Podle soucasneho trendu pomale legislativni likvidace spalovacich motoru, ekologivkych narizeni mest ve vetsi mire na zapade nas to casem dozene vsechny... A Vyssi danove zatezovani bude za 20 let vypadat tak, ze budeme jezdit na konich

0/0
14.4.2017 10:27

J53a66k58u80b 78S44e15k11e72r56a 6456480206525

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

0/0
13.4.2017 18:27
Foto

B28r60o23n37i59s45l27a64v 81G13a16b61r97y41š 2772369721

Souhlasím s panem Hrčiříkem.

Zajímá mě však jedna věc. Pokud si odpůrci myslí, že budoucí tramvaj bude vozit vzduch, koho teď vozí autobusy? Přes zastávku Duha jezdí o pracovních dnech celkem 894 spojů. Kdyby ty autobusy nikoho nevozily, už dávno by byl počet spojů omezen. Nebo se mýlím?

Hloupé argumenty tamních obyvatel neberu. Není racionální důvod ty tramvaje do tohoto místa nezavádět.

+17/−3
13.4.2017 18:16

M70i93c33h20a94l 78P51o68d98l55o89u11č65k84a 6680418794848

Promiň Broňo, ale ano mýlíš se. Spousty autobusů jezdí v Ostravě spíše pod kapacitou naplněnosti, a jezdí. Neříkám, že je to špatně, protože pokud nejde zrušit celý oběh vozidla, nemá smysl rušit jednotlivé spoje. Ve studii od Mott MacDonald, kterou lze stáhnout na stránkách Porubské výzvy, je i sčítání. Duha,17.listopadu 11123 cestujících oba směry, Duha,B.Nikodéma 1066 cestujících. Pokud budu brát tvůj počet spojů, je to na spoj 13,6 cestujícího v pracovní den.

Další zajímavá věc ze studie je, že do roku 2013 klesal počet automobilů na osobu, v roce 2013 stoupnul. Další data nejsou. Že by jejich slavná optimalizace?

+1/−2
14.4.2017 1:39

S15v23a79t69a41v68a 88D84u54r74a26n45o72v32á 3459839744531

No ja bych rekla, ze mate docela spatna cisla. Jezdivam docela casto do Pustkovce za rodinou. A bud jedu autem, od vodarny vlastne popojizdim az k ni domu. V podstate souvisla kolana aut a to jakoukoliv z vas vyjmenovanych ulic v rannich ci odpolednich hodinach. Pokud jedu MHD (tramvaj), tak ke Slovanu je stale plna, rozhodne se mi nestalo, ze bych je max se 14. spolucestujicimi (pres den urcite ne). Vyuziti napr 39, nebo jineho busu, situace stejna. Statistika a scitani se daji delat ruzne. Navic uplne staci, aby zavreli svinovske mosty a jedina moznost jak dojet bez uhony do Poruby je jet hromadkou a tim myslim, kteroukoliv jeji cast, pricemz smer Pustkovec, 7,8 obvod musite pouzit i svoje nohy, coz starsi lidi vicemene uzavre doma.

0/0
14.4.2017 8:17

M85i41c32h81a70l 68P60o89d36l62o25u28č46k30a 6270568714228

Dobrý den, ano statistika se dá dělat a vykládat různě. Ono to bude asi tím, že sčítání cestujících neprobíhalo během celého dne, což jsem si neuvědomil. Omlouvám se. Samozřejmě ten výsledek bude poněkud jiný.

0/0
14.4.2017 11:09
Foto

B91r11o62n63i31s20l33a76v 51G62a81b67r64y81š 2192259541

Podíval jsem se na tu tabulku. V ní jsou uveřejněny jen nástupy a výstupy. Data jsou to určitě cenná, pokud má provoz trvat cca 18 hodin, vystoupilo na zastávce Duha cca 677 lidí za hodinu.

Ale mnohem lepší vypovídající hodnotu by mělo úsekové měření. Čili by mě zajímalo, kolik lidí bylo v autobusech mezi jednotlivými zastávkami těch autobusových linek. Kdyby ty zastávky v té tabulce byly přiřazeny nějaké lince, dokázal bych si spočítat, kolik lidí dohromady tu trasu využilo. Ale v tomto případě to z té tabulky nevyčtu.

Navíc mi moc nedává smysl, že tramvajová zastávka Rektorát VŠB má mnohem menší obrat cestujících než právě zmiňovaná Duha.

Za mě to jsou prostě poloviční data.

0/0
14.4.2017 12:59
Foto

B48r61o33n51i21s19l50a42v 35G68a36b37r95y27š 2262599331

Podívám se na to.

Pokud je to ale tak, jak píšeš, pak tedy DPO něco dělá špatně. A moje čísla to nejsou, nedokážu si je vymyslet. Jen interpretuju čísla z CISu.

0/0
14.4.2017 12:17

A90d72a89m 31H19r22n58č93i27ř96í17k 1677971431188

Městská hromadná doprava se musí řešit koncepčně a s výhledem do budoucna. Musí ji řešit odborníci, musí vycházet z urbanistické koncepce města, musí být svázaná s městem být přesně tam, kde je potřeba.

Snažit se stavbu všemožné zastavit se zdá být krátkozraké. Tímto přístupem se nedá nikam posunout.

+21/−2
13.4.2017 17:56

V31ě75r78a 93V48l69č80k91o21v31á 3941506953484

Urbanistická koncepce města? Myslíte například výstavbu Karoliny?

0/0
14.4.2017 9:25

R55a44d65e18k 41R89a46i34d32a 5387492749

A co je špatně na Karolině urbanisticky?

0/0
14.4.2017 22:13







Najdete na iDNES.cz