Diskuze

Ostrava plánuje novou tramvajovou trať, obyvatelé protestují

Potlesk při projevech odpůrců stavby tramvajové trati. Pískot a výkřiky „lžete“ či „hanba“, když mluvili její zastánci. Tak bouřlivá atmosféra provázela debatu vedení Ostravy a dopravního podniku s obyvateli Poruby a Pustkovce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0 1
možnosti

Prosím přestaňte opět srovnávat INTERNETOVOU PETICI založenou nějakým rádoby fandou MHD na webových stránkách, která byla sdílena mezi lidi možná tak 2x a neví o ní takřka nikdo a Vaší petici, která byla mnohokrát medializovaná, je o ní neustále slyšet, neustále ji vytahujete a je na světě minimálně od října... Těch 4500 hlasů je naprosto směšné číslo se kterým by se s váma v jiných městech ani nebavili. Buďte vůbec rádi, že má někdo potřebu to s Vámi řešit....

Co se týče vypravenosti jednotlivých spojů... Prosím neřešte věci kterým nerozumíte.

A jestli tramvaj bude stát nebo ne? To se uvidí. Můj názor je, že už je dávno rozhodnuto a bude se stavět, jen se kolem toho teď dělá taková kaše, aby se pak náhodou nemohlo říct, že to nikdo s nikým neřeklo. Ale je to čistě můj názor. Jestli je pravdivý, to ví jen pár lidí.

2 0
možnosti

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

1 0
možnosti

No nevím... Neustále hledám tu většinu proti o které tak zarytě mluví odpůrci. Zatím jsem viděl 4500 petičních hlasů z 70 tisíc obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6% odpůrců v Porubě, při přepočítání na celkový počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... V téhle diskuzi taky nějak tu většinu nemůžu najít.

Osobně si troufám tvrdit, že pokud bude referendum, tak buď nebude platné, protože 40% lidí tam určitě nedojde, nebo tam zas naběhnou všichni odpůrci a ostatní lidi to budou mít na háku :D ....

0 0
možnosti

J13i75ř72í 86H95o98d38a93n

15. 4. 2017 12:36

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

2 0
možnosti

R72a87d83e29k 51R14a19i49d58a

14. 4. 2017 22:21

Jsem pro stavbu tratě a argumenty odpůrců jsou hloupé až trapné. Ale souhlasím, že by se mělo rozhodnout v referendu a to by mělo být provedeno jen pro části, kterých se stavba týká. Je to nejdemokratičtější a nejrelevantnější způsob. Jen si lidé musí uvědomit, že pokud ne teď, tak už nikdy.

0 0
možnosti

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

2 3
možnosti

Souhlasím, jediné co z toho vyznívá, je tu miliarda a my ji chceme prostavět. Pracují s čísly nějaké pofiderní studie místo toho aby provedli průzkum stavu v současnosti. Pokud není k dispozici nic smysluplnějšího než trať v Porubě, ať dají přednost Brnu, Liberci. Nevěřím tomu, že tahle trať je jediné, co ostravská doprava potřebuje, že není nic, co by se dalo postavit.

0 1
možnosti

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0 1
možnosti

Ano, pokud by se mesto prihlasilo do vyzvy napr. na zateplovani skol, taky by nemohli penize proinvesrovat na opravu namesti :/

5 0
možnosti

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

1 2
možnosti

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

15 3
možnosti

Takovým přístupem vám ti lidi uvěří. Věřím, že lepší dostupnost MHD zvýší cenu panelákových bytů, protože umožní obyvatelům si nepořizovat automobil, či více automobilů. Ovšem dostupnost MHD v Porubě je. Dle mého jiná situace je u rodinných domů. A protože neexistuje relevantní srovnání, protože se posledních 25 let nikde nestavělo tak, aby se toto dalo říci, je to vždy o názoru.

0 0
možnosti

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

5 3
možnosti

Prosím, co znamená zvolený odborník? Politik? A nebo úředník? Určitě na mnoho z toho odpoví DURka, ovšem lidi by snad měli právo říci, zda to chtějí. Nemyslím si, že je to stejné jako operace srdce, či vedení fabriky. Toť můj názor.

Takové, že my tady postavíme tramvaj, a vy mlčte, tomu nerozumíte, jen ještě více bude prohlubovat nedůvěru k fungování státu. U tramvajové tratě v Porubě mi schází ten významný celkový prospěch a budoucnost. Těch argumentů proč ano, i proč ne, je poměrně dost, a některé jsou opodstatněné a jiné liché. A nemají ani stejnou váhu. Tohle ani pořádně nemohou rozhodnout odborníci, ale budou to rozhodovat politici, což je skoro podobné, jako když se uspořádá referendum, dle mého, ale mnohokrát lepší.

0 1
možnosti