Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič přetížil malý náklaďák o čtyři tuny, až se autu prohnul rám

Téměř o 4,2 tuny bylo přetížené auto, které kontrolovali policisté z dálničního oddělení Ostrava v Bravanticích na dálnici D1. Kvůli enormnímu přetížení se ohnul rám malého náklaďáku, takže hrozilo jeho prasknutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75e12r28o75n79i11k49a 53M52a67r91t86í32n94k77o19v53á 1713343430

U některých výrobců návěsů se jejich provozní vlastnost, že i zcela legální hmotnost nákladu prohne návěs jak luk. Nikdy to ale policisté nevyhnodnotili tak, žehrozí prasknutí rámu. Ta slečna policistka je zřejmě jasnovidec :-)

0/0
28.4.2017 17:54

M19i15r12e45k 23K94r30o15u96p30a 8736129827292

Moje babička říkala: víš proč se línej strhnul? Protože byl línej jít dvakrát.

0/0
28.4.2017 4:48

M74a44r97e19k 22H19r27u93b95y 6807342371918

Podobná inteligence jako zvednutá třetí náprava naloženého návěsu, aby dopravce šetřil gumy;-)

0/−2
28.4.2017 1:05

M20a79r58e92k 64S44c31h16w32a39r93z 2423690955476

Hmm, Vy jste příteli taky asi inteligent. Návěs má nosnost 24 tun. Má tři nápravy, to je cca 8 tun na nápravu (nevychází to přesně, ale tím Vás nebudu zatěžovat). No a ta zvedlá náprava funguje právě tak, že když je na návěsu naloženo do zhruba 15 tun, zůstává nahoře. Pak se automaticky spustí dolů, to řidič ovlivnit nemůže. Takže - pokud je náprava zvadnutá, není kamion plně naložen a pak to vámi hanobené šetření pneu opravdu dává smysl....

+2/0
28.4.2017 12:18

M17i38l71a71n 80N34ě74m14e16c 1695520586976

Takováhle disproporční obludka se zadní nápravou v polovině délky korby si ovšem o podobný omyl v zatížení a vyvážení zrovna říká.

0/0
27.4.2017 23:43

P21e94t89r 36B94á11č34a 8345716925815

Ridic ho urcite nepretizil, ridic je jen poslusna loutka co ve vetsine pripadu nema na vyber.

+11/−3
27.4.2017 21:49

J90i13ř70í 81K79ü62h87r 2150856870106

Tak na výběr je vždy.

+1/−1
27.4.2017 23:19

P62e21t38r 89B83á81č18a 8865216405695

Hlavně od klávesnice.

+2/0
28.4.2017 5:41

M27a98r62e85k 45S44c57h10w56a80r42z 2703470565616

To jsou ti křiklounci - já za nic nemůžu, to oni mě navedli.... :-D

0/0
28.4.2017 12:20

P80e32t24r 66K81o75u28t58e17c84k49ý 6174110707227

Uvezu to pane Lorenc? A teď?

+16/0
27.4.2017 21:37

M43a13r96t19i93n 82K70u49b91a69l15a 6334115631274

Klasika. Dailyna s celkovou nosností do 5,5tuny. Samotné auto váží něco přes 3000kg, takže reálně uveze 2500kg. Ovšem s tachografem. Pokud se rozhodnete koupit toto vozidlo bez tachografu, mate dodávku, která technicky uveze 2500kg ale papírově necelých 500kg, protože bez tachografu je to vozidlo do 3500kg. Samozřejmě, ze se to tak dělá proto, abyste dostali vozidlo, které bez vážnější újmy uveze 3000kg a zároveň nemusí dělat přestávky. Pokud vás nechyti, je to slušný byznys - neomezená pracovní doba, mýto jak pro osobní vozy. Když vás chytí, platíte pokutu za přetížení, která je ale podstatně nižší než ta za překročení doby řízení - a hlavně nejde zjistit zpětně. O něco podobného se zřejmě pokoušeli i tihle, akorát to zjevně prestrelili na všech frontách... :)

+32/0
27.4.2017 21:07

V63á38c42l12a48v 47P49o64u77s87t93k83a 3950141682

Přesně tak. R^

0/0
27.4.2017 21:21

O26n97d91ř71e41j 35Z68e75m43a28n 5770344148719

Do nosnosti zařízení se hmotnost toho zařízení nepočítá - nespletl jste si to s celkovou povolenou váhou toho vozidla.

+1/0
27.4.2017 22:36

J97a15n 78P65i46c78k25a 8157468537582

Jenomže ta 5,5tun má dvojmontáž a 3,5tuny ne. Podle fotky zadního kola tam vidím jenom jedno. Tedy je to asi 3,5tuny. Tedy hmotnost vozidla okolo 2,5tuny a papírově tyhle dodávky jsou něco málo přes tunu. Takže takhle obrovská skříň je tak na vožení slanejch brambůrků :-) Prostě pytlíky a vzduch...

+1/0
27.4.2017 23:10

V14e69r94o70n55i43k16a 70M13a74r31t37í96n94k11o64v45á 1703693220

Takto otočené disky jsou dvoumontážky, jednomontážní nápravy mají disky jiné a otočené jako přední. Je to rozhodně podvozek na celkovou 5,5-6tun.

0/0
28.4.2017 17:29

P77e72t30r 58N20ě69m78e33c 4150633470417

Vy jste blbej jak troky. Tahač s návěsem u nás max 42-45t dle rozvorů návěsu. Za druhé vozidlo takto bylo schváleno do provozu a jeho provedení je legální. Solo vozidlo může mít u nás na délku 12m vč. nákladu. Takže tohle jestli mělo 6-7m a metr z toho něco čouhalo, tak je to ok. Pokud by to čouhalo víc jak metr, tak nutno označit červeným praporkem a za snížené viditelnosti červeným neoslňujícím světlem.

0/0
27.4.2017 20:45

P54e91t25r 29V32o32b83o23ř17i38l 5439257638985

Vida, nad starším Ivecem zrovna uvažuju jako nad vhodným kandidátem pro stavbu obytňáku. Podle tohohle to vypadá, že co se podvozku týče, jsou to fakt dobrý auta. Navíc když plechovka i valník mají podvozek stejný.

0/0
27.4.2017 20:33

V17á62c71l57a87v 18P50o51u93s67t98k34a 3570771692

Tak na stavbu obytňáku rovnou zapomeňte.

0/0
27.4.2017 20:46

P84e22t92r 15V51o14b90o41ř62i32l 5909777548925

Důvod? Náročnnost technická, nebo úřední?

0/0
27.4.2017 21:04

V55á50c45l44a13v 40P45o17u51s63t40k78a 3820441372

Náročnost je technická, ale hlavně na to nikdy nezískáte homologaci, to šlo tak před třiceti lety, teď byste s tím nemohl nikam vyjet.

0/0
27.4.2017 21:20

J20i80ř79í 89Z55ý18k13a 9849473931230

vy jste něco takového v poslední době realizoval? Protože stále jde minimálně postavit obytnou boudu na valník. Na to žádnou homologaci nepotřebujete, protože jen převážíte náklad. Jen si musíte hlídat kila a upevnění.

A co se týče celkové přestavby nějaké dodávky, tak si také nemyslím, že by to měl být nějaký extra problém. Stále na to v ČR existují firmy, které to dělají. A když to zvládnou ony, tak proč ne jednotlivec?

Viděl jsem i pár staveb karavanů-přívěsů a jediná homologovaná věc byla náprava a "žehlička".

+2/0
27.4.2017 21:44

V94á69c65l15a83v 27P19o87u70s76t30k79a 3640321282

Tak něco jiného je "náklad" na něčem co je k tomu uzpůsobeno, něco jiného je vestavba do funkční dodávky, ale tady patrně půjde o komunikační šum, já si totiž obytňák představuju vcelku jednoznačně.

0/0
27.4.2017 21:56

J48i76ř89í 73Z16ý95k49a 9769323531170

jsou cirka 4 způsoby, jak zobytnit dodávku.

1. postavit boudu na valník - tam nevidím žádný legislativní problém, je to náklad.

2. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky. Mělo by to proběhnout tak, že proběhne žádost u výrobce automobilu na přestavbu. Pak na registr pro lejstra, samotná přestavba, vážení, přestavbová STK, zpátky registr. Doporučuji všechny to tlačit do kategorie M1 vozidlo zvláštního určení.

3. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky a nic neřešit. Prostě náklad upevněný do patřičných kotevních bodů. Před technickou samozřejmě všechno ven.

4. koupit podvozek a dodělat k tomu celou nástavbu - to bude asi pro jednotlivce legislativní harakiri.

0/0
27.4.2017 22:36

P42e26t81r 73V70o55b88o93ř36i60l 5689567508445

Nemyslím stavbu na holý podvozek, myslím jen vestavbu do boudy dodávky (bez zásahu do nosné konstrukce). Vypapírovat se to dá (kolečko importér - úřad, plus plány k tomu). No a i kdyby ne, tak povezu řádně upevněný náklad a jednou za dva roky ho, pokud to nepůjde jinak, na chvilku vyložím - jezdí tak spousta lidí.

+1/0
27.4.2017 22:11

P19a26v39e52l 92N71o90v28á77k 7861336299253

Doporučuju auto na STK odvézt do nějakého servisu a domluvit si STK tam ušetříte pravděpodobně nutnost vykládat vše z dodávky ven

0/0
27.4.2017 23:07

M74i73r27o79s90l98a86v 76V41y65k27o68u86p63i82l 3580576923875

A potom, že je u nás produktivita práce nižší než na "západu":-)

+1/0
27.4.2017 20:30

J94i47ř54í 37K91o36h86o44u90t 3134721873115

Škoda, že nevyfotili ty přední kola. Ty musela být lehce nad zemí :-D

+7/0
27.4.2017 20:00

P79e36t20r 17Š13e40b52e81s75t27a 7386350397

Bóže, to by vytrželo s klidem ješte 2 tuny... , ale víc narvat na předek.

+9/0
27.4.2017 19:43

F65r25a40n35t11i19š98e68k 46L66u27p80í39n84e53k 8531596846142

Mel si dat to tezsi na predek, takhle mu vsechna vaha sedi na zadku. Ale rvat takovou vahu na dodavku je opravdu o usta. Od toho jsou skutecny nakladni vozy.

+8/0
27.4.2017 19:32
Foto

P77ř81e77m83y89s93l 56Č76e65j76p 8878447248836

Co vidím z fotek, tak veze nějaké profily, nosníky. Ty už více dopředu narvat nemohl ... prostě je naložil a jel.

+1/0
27.4.2017 19:51

Z19d60e69n15ě64k 72I17v71á70n54e34k 4113175430936

Klasika, řidič - živnostník vidí lehce vydělané prachy za tuno km a naložil by i sochu svobody, pár takových už jsem taky zažil, do 3,5t dodávky chtěl dotyčný narvat 2t formu.

+5/−4
27.4.2017 19:20

P85e64t94r 86N53o80v85o16t40ň35á56k 4280408253780

Z článku nevyplývá že by byl provozovatel vozidla zároveň řidič a živnostník. Klidně to mohl být šofér nějaké fabriky.

0/0
27.4.2017 19:52

P51e20t49r 24N61o95v19o39t74ň74á53k 4170768223200

Statisticky jsou mnohem častějším prohřeškem přetížené kamiony.

0/0
27.4.2017 19:59

P81e32t85r 32P40e75t79r 6103302978543

Ano. Ale pretizit kamion o 200% je trosku jina liga jak auto z clanku

+1/0
27.4.2017 23:24

V64e81r61o82n86i11k41a 45M96a16r69t91í63n51k75o25v79á 1343563710

Statistika je totiž krásná věc - kamion, ketrý může mít celkovou 40tun má celkovou hmotnost 36tun- tedy o 4 tuny méně než celkově může mít, ale třeba má na nápravě o 100kg než může mít a už je ve statistice přetížených. tedy odchylky v řádu jednotek procent ale do statistik se to hodí :-)

0/0
28.4.2017 17:38

P55e40t65r 80B48á51č28a 8155956295335

Kecate nesmysly.

0/0
27.4.2017 21:49

T26o82m85á26š 18T18a76t30í87č35e25k 5380322800898

Vezl zlato? ;-D

0/0
27.4.2017 19:20

M50a34r34t15i87n 45K77ř31í38ž 9843562140217

Jen houšť a větší kapky.

0/0
27.4.2017 19:16

V41l69a74d63i57s63l51a85v 67G32r51y97c 9964484408632

,,Řidiči,, letadel před vzletem pilně počítají. ,,Pilot,, vozidla to má na háku.

+3/0
27.4.2017 19:11

V46í62t 45V91č23e36l88i81š 9252381822906

...že by polski riaditel?

+1/−1
27.4.2017 18:51

M57i80l37a72n 40M54a90r13k77l 1208276908

kierovec

0/0
27.4.2017 20:00

R21a24d85e76k 70K63u11z77e55l 9799406869189

Hrozilo prasknutí rámu? Paní tisková mluvka je zřejmě expert na mechanické vlastnosti materiálu.

+5/0
27.4.2017 18:50

Z72d56e93n16e39k 70V44r37b61a 8149525923677

To mě taky napadlo, jak velkou inteligencí jsou naši policisté obdařeni v celé řadě oblastí. Jenom chránit a bránit jim moc nejde - tedy pokud nebrání a nechrání sami sebe.

+1/−3
27.4.2017 19:03

R17a49d66e13k 90K16u17z53e87l 9449256719909

hlavně je to technický nesmysl

0/0
27.4.2017 20:38

V13á23c96l24a86v 27P35o93u83s74t60k26a 3690471692

Proč?

0/0
27.4.2017 20:48

P95e14t83r 24P42e42t11r 6963352628213

Proc? Staci par vymolu, byt na dalnici a rupnout by to mohlo. Obzvlast, pokud v tomhle stavu nefunguji tlumice

0/0
27.4.2017 23:22

J33a47n 50P69r65i86b97y85l 5820985217897

A taky roztrzeni pneumatik :)

0/0
27.4.2017 22:37

R22a48d78e70k 91H61o49r76a95k 4317427926715

Ridici dam 10k pokuty a seberu na rok ridicak, vic bych to neresil.

0/0
27.4.2017 18:44

V73á77c11l93a98v 38P81o81u53s25t38k68a 3310631362

No, většinou je to 7k za každou započatou tunu. ;-)

+1/0
27.4.2017 18:48

M78a28r77t13i19n 15J97u41r42e31č20k83a 2863824491401

Ještě je otázka, jestli šéf třeba neřekl, jeď nebo si jdi jinam. Otázkou je, pak co s tím. Samozřejmě, řidič nemá jet, když je ale pod tlakem... kolik už bylo smrťáků pro zanedbání a vědomé provozování aut ve špatném technickém stavu. Odnese to pak řidič. Pokud se jedná o systémový problém, tak bych vinu dal i majiteli, potažmo provozovateli aut.

+5/0
27.4.2017 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.