Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič přetížil malý náklaďák o čtyři tuny, až se autu prohnul rám

Téměř o 4,2 tuny bylo přetížené auto, které kontrolovali policisté z dálničního oddělení Ostrava v Bravanticích na dálnici D1. Kvůli enormnímu přetížení se ohnul rám malého náklaďáku, takže hrozilo jeho prasknutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60e66r77o62n67i90k66a 68M38a68r49t97í53n51k62o42v58á 1403943300

U některých výrobců návěsů se jejich provozní vlastnost, že i zcela legální hmotnost nákladu prohne návěs jak luk. Nikdy to ale policisté nevyhnodnotili tak, žehrozí prasknutí rámu. Ta slečna policistka je zřejmě jasnovidec :-)

0/0
28.4.2017 17:54

M54i35r70e36k 59K97r23o26u54p24a 8696939357762

Moje babička říkala: víš proč se línej strhnul? Protože byl línej jít dvakrát.

0/0
28.4.2017 4:48

M56a90r20e77k 98H32r64u24b12y 6917282481568

Podobná inteligence jako zvednutá třetí náprava naloženého návěsu, aby dopravce šetřil gumy;-)

0/−2
28.4.2017 1:05

M95a11r78e78k 70S10c75h80w15a41r17z 2353170915526

Hmm, Vy jste příteli taky asi inteligent. Návěs má nosnost 24 tun. Má tři nápravy, to je cca 8 tun na nápravu (nevychází to přesně, ale tím Vás nebudu zatěžovat). No a ta zvedlá náprava funguje právě tak, že když je na návěsu naloženo do zhruba 15 tun, zůstává nahoře. Pak se automaticky spustí dolů, to řidič ovlivnit nemůže. Takže - pokud je náprava zvadnutá, není kamion plně naložen a pak to vámi hanobené šetření pneu opravdu dává smysl....

+2/0
28.4.2017 12:18

M51i83l54a79n 13N27ě73m16e51c 1485620946976

Takováhle disproporční obludka se zadní nápravou v polovině délky korby si ovšem o podobný omyl v zatížení a vyvážení zrovna říká.

0/0
27.4.2017 23:43

P89e20t68r 44B41á59č65a 8295536445905

Ridic ho urcite nepretizil, ridic je jen poslusna loutka co ve vetsine pripadu nema na vyber.

+11/−3
27.4.2017 21:49

J33i34ř11í 75K85ü78h70r 2720246720716

Tak na výběr je vždy.

+1/−1
27.4.2017 23:19

P59e18t72r 68B53á78č37a 8725376325475

Hlavně od klávesnice.

+2/0
28.4.2017 5:41

M80a82r25e30k 47S90c75h41w85a31r39z 2193870795916

To jsou ti křiklounci - já za nic nemůžu, to oni mě navedli.... :-D

0/0
28.4.2017 12:20

P72e39t64r 68K91o31u82t27e48c18k35ý 6674900227507

Uvezu to pane Lorenc? A teď?

+16/0
27.4.2017 21:37

M26a71r62t10i86n 29K92u70b58a32l80a 6484405851374

Klasika. Dailyna s celkovou nosností do 5,5tuny. Samotné auto váží něco přes 3000kg, takže reálně uveze 2500kg. Ovšem s tachografem. Pokud se rozhodnete koupit toto vozidlo bez tachografu, mate dodávku, která technicky uveze 2500kg ale papírově necelých 500kg, protože bez tachografu je to vozidlo do 3500kg. Samozřejmě, ze se to tak dělá proto, abyste dostali vozidlo, které bez vážnější újmy uveze 3000kg a zároveň nemusí dělat přestávky. Pokud vás nechyti, je to slušný byznys - neomezená pracovní doba, mýto jak pro osobní vozy. Když vás chytí, platíte pokutu za přetížení, která je ale podstatně nižší než ta za překročení doby řízení - a hlavně nejde zjistit zpětně. O něco podobného se zřejmě pokoušeli i tihle, akorát to zjevně prestrelili na všech frontách... :)

+32/0
27.4.2017 21:07

V77á63c79l72a85v 63P42o71u62s55t58k98a 3970801392

Přesně tak. R^

0/0
27.4.2017 21:21

O65n17d50ř72e80j 23Z47e35m78a15n 5520464938209

Do nosnosti zařízení se hmotnost toho zařízení nepočítá - nespletl jste si to s celkovou povolenou váhou toho vozidla.

+1/0
27.4.2017 22:36

J68a50n 44P85i62c79k57a 8147218497642

Jenomže ta 5,5tun má dvojmontáž a 3,5tuny ne. Podle fotky zadního kola tam vidím jenom jedno. Tedy je to asi 3,5tuny. Tedy hmotnost vozidla okolo 2,5tuny a papírově tyhle dodávky jsou něco málo přes tunu. Takže takhle obrovská skříň je tak na vožení slanejch brambůrků :-) Prostě pytlíky a vzduch...

+1/0
27.4.2017 23:10

V61e38r90o47n41i70k93a 72M76a92r25t41í89n22k56o64v25á 1543923800

Takto otočené disky jsou dvoumontážky, jednomontážní nápravy mají disky jiné a otočené jako přední. Je to rozhodně podvozek na celkovou 5,5-6tun.

0/0
28.4.2017 17:29

P21e95t76r 52N85ě18m64e21c 4280583170127

Vy jste blbej jak troky. Tahač s návěsem u nás max 42-45t dle rozvorů návěsu. Za druhé vozidlo takto bylo schváleno do provozu a jeho provedení je legální. Solo vozidlo může mít u nás na délku 12m vč. nákladu. Takže tohle jestli mělo 6-7m a metr z toho něco čouhalo, tak je to ok. Pokud by to čouhalo víc jak metr, tak nutno označit červeným praporkem a za snížené viditelnosti červeným neoslňujícím světlem.

0/0
27.4.2017 20:45

P39e33t25r 61V19o43b41o72ř80i51l 5319427758345

Vida, nad starším Ivecem zrovna uvažuju jako nad vhodným kandidátem pro stavbu obytňáku. Podle tohohle to vypadá, že co se podvozku týče, jsou to fakt dobrý auta. Navíc když plechovka i valník mají podvozek stejný.

0/0
27.4.2017 20:33

V95á49c33l92a87v 66P55o82u49s41t24k93a 3550621382

Tak na stavbu obytňáku rovnou zapomeňte.

0/0
27.4.2017 20:46

P60e58t43r 17V38o60b88o40ř13i16l 5209607178405

Důvod? Náročnnost technická, nebo úřední?

0/0
27.4.2017 21:04

V53á54c19l19a82v 61P25o77u35s24t23k71a 3760411212

Náročnost je technická, ale hlavně na to nikdy nezískáte homologaci, to šlo tak před třiceti lety, teď byste s tím nemohl nikam vyjet.

0/0
27.4.2017 21:20

J76i28ř46í 27Z27ý23k70a 9839423261730

vy jste něco takového v poslední době realizoval? Protože stále jde minimálně postavit obytnou boudu na valník. Na to žádnou homologaci nepotřebujete, protože jen převážíte náklad. Jen si musíte hlídat kila a upevnění.

A co se týče celkové přestavby nějaké dodávky, tak si také nemyslím, že by to měl být nějaký extra problém. Stále na to v ČR existují firmy, které to dělají. A když to zvládnou ony, tak proč ne jednotlivec?

Viděl jsem i pár staveb karavanů-přívěsů a jediná homologovaná věc byla náprava a "žehlička".

+2/0
27.4.2017 21:44

V45á60c91l88a81v 55P94o75u18s86t68k84a 3450791762

Tak něco jiného je "náklad" na něčem co je k tomu uzpůsobeno, něco jiného je vestavba do funkční dodávky, ale tady patrně půjde o komunikační šum, já si totiž obytňák představuju vcelku jednoznačně.

0/0
27.4.2017 21:56

J45i80ř18í 92Z24ý87k22a 9989903391910

jsou cirka 4 způsoby, jak zobytnit dodávku.

1. postavit boudu na valník - tam nevidím žádný legislativní problém, je to náklad.

2. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky. Mělo by to proběhnout tak, že proběhne žádost u výrobce automobilu na přestavbu. Pak na registr pro lejstra, samotná přestavba, vážení, přestavbová STK, zpátky registr. Doporučuji všechny to tlačit do kategorie M1 vozidlo zvláštního určení.

3. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky a nic neřešit. Prostě náklad upevněný do patřičných kotevních bodů. Před technickou samozřejmě všechno ven.

4. koupit podvozek a dodělat k tomu celou nástavbu - to bude asi pro jednotlivce legislativní harakiri.

0/0
27.4.2017 22:36

P23e89t22r 40V83o34b76o66ř86i79l 5269437348415

Nemyslím stavbu na holý podvozek, myslím jen vestavbu do boudy dodávky (bez zásahu do nosné konstrukce). Vypapírovat se to dá (kolečko importér - úřad, plus plány k tomu). No a i kdyby ne, tak povezu řádně upevněný náklad a jednou za dva roky ho, pokud to nepůjde jinak, na chvilku vyložím - jezdí tak spousta lidí.

+1/0
27.4.2017 22:11

P26a80v65e12l 88N58o61v81á47k 7451356139333

Doporučuju auto na STK odvézt do nějakého servisu a domluvit si STK tam ušetříte pravděpodobně nutnost vykládat vše z dodávky ven

0/0
27.4.2017 23:07

M33i59r56o47s92l97a52v 63V80y84k95o56u84p59i67l 3230896643635

A potom, že je u nás produktivita práce nižší než na "západu":-)

+1/0
27.4.2017 20:30

J73i67ř81í 70K40o42h87o49u42t 3614181743945

Škoda, že nevyfotili ty přední kola. Ty musela být lehce nad zemí :-D

+7/0
27.4.2017 20:00

P57e31t52r 42Š36e32b77e50s36t88a 7626100797

Bóže, to by vytrželo s klidem ješte 2 tuny... , ale víc narvat na předek.

+9/0
27.4.2017 19:43

F16r42a73n11t23i34š54e69k 48L58u64p77í85n17e59k 8191126316292

Mel si dat to tezsi na predek, takhle mu vsechna vaha sedi na zadku. Ale rvat takovou vahu na dodavku je opravdu o usta. Od toho jsou skutecny nakladni vozy.

+8/0
27.4.2017 19:32
Foto

P76ř30e60m37y38s24l 79Č63e42j84p 8338417928186

Co vidím z fotek, tak veze nějaké profily, nosníky. Ty už více dopředu narvat nemohl ... prostě je naložil a jel.

+1/0
27.4.2017 19:51

Z40d61e81n17ě67k 60I93v49á50n87e82k 4933775580466

Klasika, řidič - živnostník vidí lehce vydělané prachy za tuno km a naložil by i sochu svobody, pár takových už jsem taky zažil, do 3,5t dodávky chtěl dotyčný narvat 2t formu.

+5/−4
27.4.2017 19:20

P70e89t26r 86N41o80v12o84t80ň46á72k 4980548893370

Z článku nevyplývá že by byl provozovatel vozidla zároveň řidič a živnostník. Klidně to mohl být šofér nějaké fabriky.

0/0
27.4.2017 19:52

P63e35t33r 84N76o75v96o37t94ň62á67k 4820808203480

Statisticky jsou mnohem častějším prohřeškem přetížené kamiony.

0/0
27.4.2017 19:59

P55e30t11r 15P94e23t42r 6243152758593

Ano. Ale pretizit kamion o 200% je trosku jina liga jak auto z clanku

+1/0
27.4.2017 23:24

V58e95r35o31n87i94k94a 59M59a28r67t54í73n68k94o91v88á 1903783220

Statistika je totiž krásná věc - kamion, ketrý může mít celkovou 40tun má celkovou hmotnost 36tun- tedy o 4 tuny méně než celkově může mít, ale třeba má na nápravě o 100kg než může mít a už je ve statistice přetížených. tedy odchylky v řádu jednotek procent ale do statistik se to hodí :-)

0/0
28.4.2017 17:38

P29e14t70r 96B26á77č52a 8845416495915

Kecate nesmysly.

0/0
27.4.2017 21:49

T18o78m11á26š 47T40a68t40í79č87e84k 5590882360618

Vezl zlato? ;-D

0/0
27.4.2017 19:20

M56a41r36t28i50n 35K23ř96í47ž 9393912630347

Jen houšť a větší kapky.

0/0
27.4.2017 19:16

V70l26a52d74i27s78l75a45v 93G67r77y54c 9584324478422

,,Řidiči,, letadel před vzletem pilně počítají. ,,Pilot,, vozidla to má na háku.

+3/0
27.4.2017 19:11

V41í28t 20V17č89e25l94i52š 9152301512826

...že by polski riaditel?

+1/−1
27.4.2017 18:51

M64i13l78a18n 47M14a15r18k70l 1428846708

kierovec

0/0
27.4.2017 20:00

R56a85d21e46k 67K49u95z76e90l 9589146979729

Hrozilo prasknutí rámu? Paní tisková mluvka je zřejmě expert na mechanické vlastnosti materiálu.

+5/0
27.4.2017 18:50

Z53d26e79n10e57k 31V21r57b34a 8629395633987

To mě taky napadlo, jak velkou inteligencí jsou naši policisté obdařeni v celé řadě oblastí. Jenom chránit a bránit jim moc nejde - tedy pokud nebrání a nechrání sami sebe.

+1/−3
27.4.2017 19:03

R45a20d27e42k 33K69u85z34e46l 9429396839169

hlavně je to technický nesmysl

0/0
27.4.2017 20:38

V47á79c55l15a72v 54P73o19u74s60t87k37a 3690831632

Proč?

0/0
27.4.2017 20:48

P58e98t60r 57P17e14t50r 6593652738263

Proc? Staci par vymolu, byt na dalnici a rupnout by to mohlo. Obzvlast, pokud v tomhle stavu nefunguji tlumice

0/0
27.4.2017 23:22

J80a38n 85P28r79i47b69y72l 5250735767787

A taky roztrzeni pneumatik :)

0/0
27.4.2017 22:37

R56a65d19e35k 36H45o65r53a94k 4987117706865

Ridici dam 10k pokuty a seberu na rok ridicak, vic bych to neresil.

0/0
27.4.2017 18:44

V43á78c35l97a42v 39P94o48u97s37t91k80a 3870411172

No, většinou je to 7k za každou započatou tunu. ;-)

+1/0
27.4.2017 18:48

M89a98r20t48i83n 31J81u10r50e93č24k33a 2303184711851

Ještě je otázka, jestli šéf třeba neřekl, jeď nebo si jdi jinam. Otázkou je, pak co s tím. Samozřejmě, řidič nemá jet, když je ale pod tlakem... kolik už bylo smrťáků pro zanedbání a vědomé provozování aut ve špatném technickém stavu. Odnese to pak řidič. Pokud se jedná o systémový problém, tak bych vinu dal i majiteli, potažmo provozovateli aut.

+5/0
27.4.2017 19:10







Najdete na iDNES.cz