Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českou a polskou část Těšína může po sto letech opět spojit tramvaj

Český Těšín a polský Těšín by mohla opět propojit tramvajová linka zrušená v roce 1921. Pokud se vize naplní, bude to první přeshraniční tramvajová trať v Česku. Cesta k ní je však ještě dlouhá. Souměstí zatím uspělo se žádostí o dotaci na studii proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36a15n 17H46a95b45e61r86n78a89l 4591918974

Ekonomický nesmysl. Těch 200 turistů denně v letní sezóně, to bude těžce prodělečný podnik.

+1/0
29.4.2017 14:08

A15n25t70o55n13i74n 46K53a74d42l77c95e41k 9572339341796

Kdyz tramvaj, tak vratit i cely Tesin zpet tam, kde patri:))

+2/−1
28.4.2017 14:02

V60í31t 71P92r24č96í11k 9148870864820

Těšín patří nesporně na Těšínsko. To je v současné době rozděleno mezi Českou republiku a Polsko. Tak kam byste ho vracel?

0/0
28.4.2017 20:05

A94n82t82o96n90i21n 11K30a49d71l69c82e77k 9282829391736

Nebyl Tesin v rakouskem Slezsku?

+1/0
29.4.2017 16:29

V68í98t 13P14r63č54í20k 9978690354210

Jedno se nevylučuje s druhým. Těšínsko je jedno z historických knížectví s kořeny hluboko ve středověku, ze kterých později vzniklo Rakouské Slezsko. Po první světové válce se stalo předmětem sporu mezi Československem a Polskem. Následně bylo rozděleno.

+1/0
30.4.2017 7:14

V11á73c53l98a86v 58V69o78s59t94r97a49d45o31v13s39k87ý 5610882245954

Já bych byl pro!

+1/0
28.4.2017 10:15

J24a71n 39V29a86l78o90u28c38h 6862927508740

Je poptávka ve špičku 1000, v sedle nějakých 800 cestujících za hodinu, aby se tramvaj (jakž takž) vyplatila? Pokud ne, je to jen díra na peníze...

0/0
28.4.2017 8:25

J19a48r97o25s82l90a69v 22V59a24l72k11o 5621672422507

Tramvaj je zapotřebí.Ne takhle

https://www.youtube.com/watch?v=QBu6UyzPdHA

0/0
28.4.2017 1:31

Z79d19e18n46ě95k 15Z59a81b68a67v70a 1892864406664

Přeshraniční tramvaj by byla jedinečná i pro PL.

Nemám to zgooglnuté, ale jediné místo, kde dnes tram jezdí v EU přes čáru je Štrasburg, ne?

+1/0
28.4.2017 0:31

V21á56c94l55a93v 90V89o46s15t33r35a11d21o25v55s85k26ý 5330852865164

Ano, Strasbourg a Kehl.

+1/0
28.4.2017 10:14

R82o42m38a22n 43S48t42o24n33e97k 1329713829161

daleko lepší by bylo kdyby přemístili autobusové nádraží z Cieszyna do Českého Těšína k vlakovému nádraží. R^

+1/0
27.4.2017 22:56
Foto

B88r16o72n86i56s88l29a71v 41G72a78b57r70y53š 2212849731

Proč ne? Obě města mají dohromady cca 60 000 obyvatel. A navíc hranice jsou dnes už jen čára, jinak je to plynulá kompaktní zástavba, která by si kvalitní dopravu zasloužila.

+5/0
27.4.2017 22:02

H63a54n79u14š 73H62o26r80á56k 9501134906103

Coz je podle me kamen urazu. 60k lidi je hodne malo na tramvaje. Byl by to nejmensi tramvajovej provoz v republice(tedy republikach). Ekonomicky mi to nesedi. Mozna, ale jenom mozna by byl resenim trolejbus.

+3/0
27.4.2017 23:05
Foto

B37r78o48n41i49s95l19a60v 98G39a27b62r69y96š 2492649891

K tramvajím jsem se přímo nevyjádřil. Pokud by je někdo chtěl zavést, budu myšlenku podporovat. Osobně mi to na tamní poměry přijde taky moc, ale trolejbusy jsou mnohem vhodnější. :-)

0/0
27.4.2017 23:18

R70o69m21a22n 57N18o38v36a84k 6429191692756

Na tohle ma EU prispivat! Ne na sjezdovku na ostrove v Dansku, kde nikdy nesnezi...nebo na medvedi prechod pres dalnici D1 u Ostravy, kde medveda 100 let nikdo nevidel.

+5/0
27.4.2017 21:01

J41o77s67e49f 71N50o78v32á22k 1710873635

Až ten medvěd přijde, tak ať vidí, že je o něj postaráno.

+2/0
28.4.2017 1:01

R13o55m49a85n 20S91t29o41n91e60k 1419313889241

o tom kde půjdou peníze nerozhoduje EU ale místní úřednici

+1/0
29.4.2017 5:25

V30í40t 12P23r21č76í50k 9398630844840

Skvělý nápad. Přál bych Těšínu, aby se podařilo myšlenku dovést k realizaci. Podmínkou je, aby u nás nezískali navrch primitivové, kteří chtějí obnovovat pohraniční stráž a všude budovat ploty.

+9/0
27.4.2017 19:46

T11o56m76á23š 20M48a56c48e34j92k15a 6821852977317

Tak na hranici s Polskem něco takového není absolutně potřeba,

+6/−2
27.4.2017 20:38

V27í49t 43P48r27č35í28k 9828350574910

Jistě se najdou mnozí, kteří budou tvrdit opak.

+2/0
27.4.2017 20:40

M19i58c76h86a61l 25M85a11r35e89k 2725647783492

A co leo express Praha-Košice? :D

+9/0
27.4.2017 19:28

L92a73d49i89s37l34a29v 36O22n54d33r88a 8309452660755

Aby tak Leo začal provozovat tramvaje..

+1/0
27.4.2017 22:24

Z37d92e86n62ě56k 46Z89a57b16a52v66a 1102964956364

Ale on je už provozuje - ty jeho soupravičky nejsou nic jiného - jel jste s tím? ;-)

0/0
28.4.2017 0:28

L75a77d69i76s42l54a43v 45O30n66d89r31a 8639412380365

Nejel, takže moc nevím, o čem mluvíte...

0/0
29.4.2017 9:17

R65o64m67a24n 45S71t90o86n45e36k 1589413309811

co s tím ma společného ?

+1/0
27.4.2017 22:57

R61o36m25a58n 95N23o51v75a89k 6429821582516

Super napad R^

+6/0
27.4.2017 19:11

D41u89š56a67n 93N73i24k40o43d42e38m 9225409164783

Konečně něco rozumného na rozdíl od pitomců co ničí dvojjazyčné nápisy nebo pomníky českých hrdinů.

+16/0
27.4.2017 18:58

T89o96m28á83š 13V98r84á38b94e47l 8820424223234

Doufám, že se to povede. Schengen je úžasná věc, snad se ho podaří udržet.

+17/−1
27.4.2017 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.