Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Třineckých železáren budou lidé dojíždět ve sdílených elektromobilech

Třinec, Český Těšín a další partneři chtějí za pomoci dotace na projekt EMA pořídit 50 elektromobilů a 100 elektrokol, ale také sítě parkovišť s dobíjecími stojany a rezervační systém. V rámci takzvaného carsharingu či bikesharingu by je využívali například zaměstnanci Třineckých železáren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i51ř49í 91V77o30j44k54o47v16s79k66ý 8339215552221

Jen škoda, že mezi Třincem a Těšínem dosud není cyklostezka, ale řeší se elektromobily a elektrokola. Samozřejmě díky dotacím, ale zbytečné rozebírat. Každý rozumný si udělá obrázek, anebo spíše udělal, již dávno sám!

0/0
4.5.2017 23:07
Foto

I89m95r85i95c58h 42S95u90c91h14a34r95s83k46ý 8366383315851

V článku nezaznělo, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie anebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů.

+1/0
3.5.2017 19:44

P93e36t88r 49B55á38č80a 8145416565535

Jak dlouho se budou rvat nechutne penize nas vsech ve forme dotaci do tech slavny elektromobilu? Dokud budeme tem neomarxistum v EU delat poskoky?

Carsharing po tom vylozene touzim aby nejaka lopata mi jezdila v aute ;-D

+1/0
3.5.2017 19:00

M37i89l61a50n 53K37r96a42w96i43e61c 7387594947908

To se zase někdo pěkně napakuje, jako s těmi elektro autobusy, které mají problém vyjet zdejší kopečky. Ale hlavně že budou dotace a malá domů. "Díky motivačnímu systému může mít řidič, který auto naplní spolucestujícími, jízdu domů zdarma" Takže je to jasné. http://ehutnik.cz/za-dva-roky-do-prace-mozna-elektroautem-10-cz2725.html

+1/0
3.5.2017 17:37

P33e84t22r 51Š24t86ě61p 2973243710756

Tak to jsem zvědav. Za předpokladu, že dost zaměstnanců žije poblíž sebe třeba na sídlišti a má společný cíl = fabrika a čas jízdy = začátek směny, můžou se ty zelené vize o 4 lidech v jednom autě i naplnit a carshare může být úspěšný. Ale jestli polovina zaměstnanců bydlí po okolních dědinách, těm stejně nezbude, než jezdit do roboty autobusem nebo vlastním autem.

+1/0
3.5.2017 12:36

P63a66t64r20i64k 15Z16a50b46r74a53n91s51k88y 1811109415333

50 aut... 50 aut a jeste jednou 50 aut.Az to vstrebate najdete si kolik lidi zamestnava danej podnik :-)

0/0
3.5.2017 15:21

P52a82t60r52i22k 41Z46a51b12r96a57n46s65k75y 1381129235193

Proste je to plivnuti do oceanu, pokus jak by to mohlo fungovat kdyby tech aut bylo 2000.Coz jak pozdeji zjisti s 50 auty ani nahodou nezjistite, nicmene dotace, takze pohoda.

+1/0
3.5.2017 15:26

T97o29m89á61š 94K37u36c23h30a16ř 3447721508861

Do Třineckých železáren elektromobily. To je hezké, asi jako když někdo, kdo udělá tři karbičky cigaret a dvanát piv denně si udělá dietní pětiminutovku. Kterou mu navíc zaplatíme z dotací. :-P

+9/0
3.5.2017 11:57

E54d31a 29D86r80á65b32e85k 7219312543977

jak přesně uleví dopravě když se do provozu narve flotila dalších vozidel?

+1/0
3.5.2017 11:40

M33a43r16i50á48n 90B33e63d74n57á23r80i47k 9421421420278

No třeba tím, že místo toho, aby do práce jeli 4 lidé ve 4 autech, tak pojede jenom 1 a v zápětí do hodiny ho použije někdo další z firmy na svůj přesun, auto nechá parkivat před radnicí kde bude mít schůzi, zatím auto používá někdo z radnice, vše obhospodařuje rezervační systém. Ve velkých firmách s omezenou kapacitou ti tak je s meeting roomy, auty atd. Tohle je jen větší o to, že to nebude jen jedné firmy, ale do systému se zapojí větší skupina. Možná to bude vyžadovat i app do smartphone, pro lepší přístup do rezervačního systému.

+2/−2
3.5.2017 11:53

M61a50r11i30á20n 52B55e31d66n49á68r92i53k 9961691740248

Jen doplním, že auto lze otevřít mobilem, buď přes NFC a nebo SMS, nebo zprávou přes app na server přes WiFi. Klíče nejsou třeba. Auto musí být jen online, pak ho lze sledovat dálkově i stav baterie atd. Systém to pohlídá, případně dispečer zavolá, když nebude něco OK.

+2/0
3.5.2017 12:03

P70a13t36r18i84k 89Z74a26b52r47a80n79s95k56y 1121579385973

neulevi se nijak tech 50 aut je plivnuti do more pokud znate Trinecke zelezarny Ale ani se nepritizi, ta flotila to bylo vtipne.Z jedne jedine ulice je takovych flotil na silnici hned nekolik :-)

+1/0
3.5.2017 15:24

M50i16r65o90s10l87a88v 97U88r13b52a32n 1116917231979

jak slysim "dotace", otvira se mi kudla v kapse

+10/−2
3.5.2017 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.