Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Třineckých železáren budou lidé dojíždět ve sdílených elektromobilech

Třinec, Český Těšín a další partneři chtějí za pomoci dotace na projekt EMA pořídit 50 elektromobilů a 100 elektrokol, ale také sítě parkovišť s dobíjecími stojany a rezervační systém. V rámci takzvaného carsharingu či bikesharingu by je využívali například zaměstnanci Třineckých železáren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i33ř83í 56V14o95j44k60o13v39s33k24ý 8919385422221

Jen škoda, že mezi Třincem a Těšínem dosud není cyklostezka, ale řeší se elektromobily a elektrokola. Samozřejmě díky dotacím, ale zbytečné rozebírat. Každý rozumný si udělá obrázek, anebo spíše udělal, již dávno sám!

0/0
4.5.2017 23:07
Foto

I56m56r44i71c86h 65S38u36c74h64a57r46s56k22ý 8206353545601

V článku nezaznělo, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie anebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů.

+1/0
3.5.2017 19:44

P83e43t69r 15B48á36č21a 8615356205325

Jak dlouho se budou rvat nechutne penize nas vsech ve forme dotaci do tech slavny elektromobilu? Dokud budeme tem neomarxistum v EU delat poskoky?

Carsharing po tom vylozene touzim aby nejaka lopata mi jezdila v aute ;-D

+1/0
3.5.2017 19:00

M15i89l26a63n 22K10r75a74w38i47e32c 7967194917558

To se zase někdo pěkně napakuje, jako s těmi elektro autobusy, které mají problém vyjet zdejší kopečky. Ale hlavně že budou dotace a malá domů. "Díky motivačnímu systému může mít řidič, který auto naplní spolucestujícími, jízdu domů zdarma" Takže je to jasné. http://ehutnik.cz/za-dva-roky-do-prace-mozna-elektroautem-10-cz2725.html

+1/0
3.5.2017 17:37

P58e87t47r 92Š13t77ě63p 2173933710166

Tak to jsem zvědav. Za předpokladu, že dost zaměstnanců žije poblíž sebe třeba na sídlišti a má společný cíl = fabrika a čas jízdy = začátek směny, můžou se ty zelené vize o 4 lidech v jednom autě i naplnit a carshare může být úspěšný. Ale jestli polovina zaměstnanců bydlí po okolních dědinách, těm stejně nezbude, než jezdit do roboty autobusem nebo vlastním autem.

+1/0
3.5.2017 12:36

P17a30t32r20i61k 54Z16a30b83r47a92n34s55k46y 1441969175373

50 aut... 50 aut a jeste jednou 50 aut.Az to vstrebate najdete si kolik lidi zamestnava danej podnik :-)

0/0
3.5.2017 15:21

P86a34t76r58i88k 47Z72a67b31r42a67n97s95k53y 1561149795523

Proste je to plivnuti do oceanu, pokus jak by to mohlo fungovat kdyby tech aut bylo 2000.Coz jak pozdeji zjisti s 50 auty ani nahodou nezjistite, nicmene dotace, takze pohoda.

+1/0
3.5.2017 15:26

T64o75m92á26š 75K35u53c62h33a41ř 3107571168701

Do Třineckých železáren elektromobily. To je hezké, asi jako když někdo, kdo udělá tři karbičky cigaret a dvanát piv denně si udělá dietní pětiminutovku. Kterou mu navíc zaplatíme z dotací. :-P

+9/0
3.5.2017 11:57

E35d29a 69D94r57á28b81e58k 7519402223477

jak přesně uleví dopravě když se do provozu narve flotila dalších vozidel?

+1/0
3.5.2017 11:40

M32a87r93i46á30n 75B93e79d31n24á21r21i98k 9321951640168

No třeba tím, že místo toho, aby do práce jeli 4 lidé ve 4 autech, tak pojede jenom 1 a v zápětí do hodiny ho použije někdo další z firmy na svůj přesun, auto nechá parkivat před radnicí kde bude mít schůzi, zatím auto používá někdo z radnice, vše obhospodařuje rezervační systém. Ve velkých firmách s omezenou kapacitou ti tak je s meeting roomy, auty atd. Tohle je jen větší o to, že to nebude jen jedné firmy, ale do systému se zapojí větší skupina. Možná to bude vyžadovat i app do smartphone, pro lepší přístup do rezervačního systému.

+2/−2
3.5.2017 11:53

M72a19r25i71á42n 77B36e57d98n85á96r92i22k 9451791770538

Jen doplním, že auto lze otevřít mobilem, buď přes NFC a nebo SMS, nebo zprávou přes app na server přes WiFi. Klíče nejsou třeba. Auto musí být jen online, pak ho lze sledovat dálkově i stav baterie atd. Systém to pohlídá, případně dispečer zavolá, když nebude něco OK.

+2/0
3.5.2017 12:03

P46a59t25r13i64k 16Z77a83b55r24a18n70s71k60y 1621759855413

neulevi se nijak tech 50 aut je plivnuti do more pokud znate Trinecke zelezarny Ale ani se nepritizi, ta flotila to bylo vtipne.Z jedne jedine ulice je takovych flotil na silnici hned nekolik :-)

+1/0
3.5.2017 15:24

M24i50r15o53s61l45a46v 43U78r11b66a85n 1436427661619

jak slysim "dotace", otvira se mi kudla v kapse

+10/−2
3.5.2017 11:33







Najdete na iDNES.cz