- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plánovat stavbu druhé dráhy místo kanálu D-O-L v horizontu čtyř let, v době , kdy je nejpravděpodobnější, že prezidentem České republiky bude ještě dalších šest let velký příznivec stavby kanálu, může jenom nenapravitelný optimista. Odepsat investici celoevropského významu jenom aby provinční letiště nemuselo na tři měsíce zastavit provoz? Jestli, je ale cílem těchto úvah zrušit projekt D-O-L, pak to je otázka na celostátní úrovni, ne na krajské? A co se bude dělat s původní dráhou? Zlikviduje se, opraví se, nechá se chátrat? Ani jedna varianta není zadarmo. V případě,že bude mít letiště dvě dráhy, zvednou se náklady na jejich údržbu, tak že toto letiště nebude schopné cenově konkurovat letištím s jednou drahou při odpovídajícímu provozu.
Pro nás všechny, co lítáme "z Ostravy" pravidelně, to jsou špatné zprávy. Takže dál se budou pro všemožné lety po Evropě využívat Katowice, občas Krakow nebo Brno.
V první řadě by mělo být jasné, proč plánovaný nárůst cestujících na milión a půl ročně se nepovedl. Jestli za to může zřizovatel - MS kraj nějakou špatnou politikou a jak to napravit nebo jestli je ten plánovaný nárůst vzhledem k současné ekonomice severomoravského regionu jen zbožným přáním.
Totéž je s kargem, proč firmy v MS kraji ažna výjimky letecké dodávky zboží nevyužívají. Já pamatuji jen na jednu tu výjimku, jak nákladní letoun Ruslan exportoval z Vítkovic jakousi tuším 30 tunovou hřídel, je to asi nějak 2 - 3 roky.
Detsky psycholog,to je ta spravna kvalifikace vest letiste! Pecka,trafika ANO. Cestujici chteji letiste,odkud se bude letat a ne prepravovat baliky...nic se neposune dal...
Jste ten clanek necetl cely, ze? Ale hlavne si poslintat...
20let se to resi investicemi. 20let se nic nezmenilo.
Bylo by lepsi pracocat na jiz zrizenem a prestat sypat dalsi penize do nejistych prohektu z cargo.
Pokud se o rozvoji cargo vazne uvazuje, muze se pripravit projekt a pak vyjednavat se spolecnostmi, ne naopak.
Letiste musi mit pravidelne caste spojeni na nejake obstojne letiste napr, Frankfurt a ne obcas do Prahy a jeste v divne casy.
Spise bych se poptal, cim zaujaly alespon lowcosty katowice, kdyz tamni letiste nestoji za nic a presto se z neho lita..
Když už jsem v článku citován, dovolím si vše uvést na pravou míru:
Moravskoslezský kraj připravuje strategii dalšího rozvoje Letiště Leoše Janáčka Ostrava.
Během rozhodování o jeho dalším směřování obdrželo vedení kraje žádost holdingu Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada o pronájem letiště. Ze zákona ji vedení kraje musí projednat a vyjádřit se k ní. Proto krajští radní jmenovali pracovní komisi, která připravuje studii, zda je pronájem letiště vůbec možný a za jakých podmínek.
Vedení kraje předpokládalo, že na konci tohoto roku budou zastupitelům předloženy kompletní podklady – ekonomický, technický a právní rozbor, aby mohli o věci dále rozhodovat. Z prvních jednání odborné pracovní komise je však zřejmé, že bez dokončené rekonstrukce dráhy, která si vyžádá vysoké náklady a několik let času, není pronájem možný.
Úvahy některých médií o tom, že by o pronájmu Letiště Leoše Janáčka v Ostravě mělo být rozhodnuto do několika měsíců, jsou proto absolutně předčasné a ničím nepodložené.
Veškeré úsilí vedení kraje teď bude směřovat k zajištění financí na opravu letištní dráhy.