Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se loni podařilo kopřivnické automobilce vypátrat a získat od posledního majitele, Francouze Jeana Philippa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a72n 34M87a81c36h15á25č 3207426873282

Zamáčknul jsem slzu! To mě bylo deset let,a fandili jsme jak diví.Taky jsme si vyráběli dakarskou Liazku s Liazky na dálkový ovládání,návod jak skrátit šásko byl v ábíčku....krásné časy.

0/0
11.7.2017 18:04

R36o44m32a85n 32K92r31a47t25o67c13h83v34í60l 6806287546814

Krása

Mnohem hezčí než ty dnešní závodní.

0/0
11.6.2017 7:01

J94i74n37d69ř83i78c70h 59Š32k35o55p12e79k 4105421450515

krása, prostě auto z doby, kdy Tatra byla ještě Tatrou a ne jako dnes, celosvětovou skládačkou

0/0
10.6.2017 18:35
Foto

M87i48c65h41a93l 74N70a92j70m85a11n 7939593886880

Kdyby dnes Tatra nebyla částečně skládačkou, tak už je to mrtvá značka. V dnešní době spolupracují všechny nákladní automobilky a mají společné výrobky - taková je realita.

+1/0
10.6.2017 23:34

J56i16n58d62ř66i55c25h 76Š14k37o28p92e76k 4415881410345

dříve, když byli stabilní dodavatelé, tak se díly a části postupně vylepšovali na základě zkušeností z provozu. Proto taky starý tatry jezdí ještě dnes.

V současnosti, kdy se auto smontuje z dílů od dodavatele, který je aktuálně nejlevnější (a za čas jde jiný dodavatel), kvalita klesá. Je to krásně vidět na dakaru, kde jsou velké nároky na kvalitu provedení i vzájemné odzkoušení jednotlivých celků. Loprais už několikrát dojel na pravidlo, že složit auto z dílů, které někde fungují, ještě neznamená, že vznikne fuknční celek i v tomto případě.

0/0
11.6.2017 17:37
Foto

M12i35c34h25a73l 80N61a39j85m81a44n 7229393656570

Tak on je hlavně rozdíl v dakaru před 20 - 30 lety a dnešním dakaru.

Před 20 lety to byla maratonská soutěž. kde šlo o to dojet. Tehdejší rychlostní průměr kamionů v těžších etapách byl kolem 55 km/h. Dnes podobnou etapu nejlepší kaiony zvládají průměrem kolem 90 km/h.

Asi před rokem byl rozhovor p. Kalinou na téma jak by staré dakarské auto obstálo dnes na dakaru a na rovinu řekl, že pokud by se sním jelo tak, aby se drželo alespoň ke konci startovního pole, tak by přežilo jednu, maximálně dvě etapy......

0/0
12.6.2017 8:01

J63i62n41d93ř98i48c84h 61Š97k90o58p82e40k 4175251760935

Samozřejmě, že nelze poslat 30 let starý auto na dnešní dakar. Já jsem zmiňoval přístup, tj. že závodní speciály vycházely z odzkoušených sériových řešení.

Proto taky dnes vyhrává Kamaz či Daf a ne Tatra.

0/0
12.6.2017 8:53
Foto

M80i73c75h65a21l 57N67a74j34m60a41n 7309103136320

Vyhrává Kamaz nebo i Daf, protože mají peníze. Naše soukromé týmy s Tatrami nemají ani desetinový rozpočet těchto týmů.

0/0
12.6.2017 20:26

V75l88a17d94i95m75í12r 67I54n70g71.83F79l81ö23s53s34e82l 2526637556347

Je vidět, že TATRA v českých rukou míří zpět na výsluní kam právem náleží.Američané, kteří ji vedli, tak ji záměrně vedli do záhuby.Věřím, že TATRA se dostane zpět tam, kam patří.

+3/0
10.6.2017 9:47
Foto

T49o48m84á46š 22M35i71h29a49l50i33k 1839584793755

No, porovnávam to s Monty system modelom čo mám doma 30 rokov - môže byť, celkom sa tá vaša Tatra na tú moju podobá R^:-)

+5/0
9.6.2017 16:44

Z93d76e89n57ě96k 85D58u26f60e90k 2714654168

Krásná mašina, Tatra nezná bratra;-)

0/0
9.6.2017 15:19
Foto

M70i58c26h33a50l 61N45a82j21m53a22n 7559433146310

Tak to je paráda!

Vypadá stejně jako před 30 lety. Krásně provedená renovace do posledních detailů (malé samolepky tehdejších francouzských sponzorů).

+8/0
9.6.2017 13:58

J85i46n66d56ř50i34c83h 42L29u78k96e54š 3739544183560

Tahle Tatra byla ze všech dakarských podle mě nejhezčí. Já jsem teda ale fandil Liazkám, Tatrám zas brácha...

+7/0
9.6.2017 13:16

P63a37v85e69l 33M88a41j21e92r 2728146455590

Prostě TATRA, není co dodatR^:-)[>-]

+6/0
9.6.2017 12:58

V66l17a44d50i75s14l17a77v 25C31h11a49l71u79p65a 2929218217987

Myslíte tuhle?? Ta už je hotová 3 roky [>-]

http://fototydenik.cz/wp-content/uploads/2015/03/DSC_1158-1038x576.jpg

0/0
9.6.2017 12:53

V78l34a43d58i88s40l76a77v 89C12h29a64l63u59p53a 2869668147807

To patřilo do vlákna

0/0
9.6.2017 12:54

F68i18l57i88p 56N91a44v93r28á80t63i95l 2707710643724

Tohle auto bylo často námětem omalovánek ve školce. Vybarvoval jsem si ho ze všech nejradši, a nikdy jsem nezapomněl na ten modrý/černý pruh v bílém poli na plachtě.

+3/0
9.6.2017 12:34

J79a10n 23A33l39e76x35e82j 44Z66a42t70y71k93o 7883631732552

Ta tatra je vyzážně tak jak jela závod, ne jak vyjela z "pásů" fabriky a už vůbec ne jak jela z Prahy do Paříže. Designově je to už závodní vůz včetně štítu rally. Jinak krásná práce, pojedu se na ni podívat. 8.ročník 1986 této rally mám nejraději.

+2/0
9.6.2017 11:36

R56o48s34t47i75s53l18a70v 67P29o11s55p36i29š69i40l 5711323707

̈paradni mašina

+5/0
9.6.2017 11:02

M43a18r14e44k 76K87l42u67f15a 3278924974286

Ještě si opravte popisek fotky s posádkou.

Druhý řidič se nejmenuje Gumolec, ale Gumulec.

0/0
9.6.2017 10:50

J38a37r10o91s78l89a46v 49Z76í82v37r 3103459675227

Je vidět že ty dva pánové co zachránili celou fabriku Tatra a i tuto nádhernou Dakarskou Tatru mají rozum a srdce. Klobouk dolů pánové. Děkuji

+15/0
9.6.2017 10:37

A34l10e14š 73S87a18i46t36l 3866174611245

nejhezčí dakarská Tatra R^R^R^

+8/0
9.6.2017 10:33

M15a20r98e65k 32K52l22u22f68a 3248514474736

Gratulace a veliká radost. Ještě udělat "dakarskou" Liazku a budu blahem bez sebe.

+7/0
9.6.2017 10:32

J13a41n 16A17l21e65x85e51j 92Z90a31t88y91k62o 7603261122102

Ta už je.

+1/0
9.6.2017 11:39

O87n15d12ř37e12j 50M94a29j47e30r62č12í35k 2437803302743

To jo, tyhle staré dakarské tatrovky a liazky mám rád :-)

+2/0
9.6.2017 12:23

O94n77d21ř44e69j 87Č20a72p13k90a 6541661653704

Liazka číslo 627 už je pár let hotová, dokonce s ní k výročí 30 let od první účasti jeli spolu s Africa Eco Race do Dakaru. Jinak bývá na různých veteránských akcích k vidění docela často.

+2/0
9.6.2017 13:51

J29a77r91o61m54i20r 52F25a13r17e33k 4592833237

Krasavice!

+1/0
9.6.2017 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.