- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby tam byl vypravci tak se to nestalo, tohle je daň za úspory...
No už chápu, proč se u nás zavedení rychlé železniční dopravy 200/300 a více km za hodinu politicky oddaluje. Oni vědí, jaký blb.e si do vedení ČD dosazují. A jinak změny na drahách zabil Dušek a Klaus, který se z Duškovy hrozby stávkou na drahách pod.lal
Jak to, že jsem se o tom vůbec nikde nedočet Těžká nehoda polského Pendolina. V pátek 7. dubna 2017 došlo na jednokolejném úseku trati Opole – Czestochowa ke srážce elektrické jednotky ED250-002 Pendolino s nákladním automobilem.
Přednosta stanice a výpravčí to byly zodpovědné osoby za to, co se na trati dělo. \Dnes už skoro žádní přednostové nejsou, jelikož by byli dost drazí, už nejsou ani weksel majstři, kteří věděli, jak a na který směr přehodit výhybku. Těmi starými profesemi se pohrdá. To jsou nýmandi, my jsme tím, který zvládne vše a nebude k tomu ani třeba lidí. Počítače dokáží ve 3D tiskárně upéct i chleba, ale kdo jej koupí, když nebude třeba lidí. Žeby opice, ale ty zase nemají prachy.
Jak by přednosta stanice nebo výhybkář zabránil tomu, aby strojvedoucí projel návěstidlo "stůj"?
Co je to zase za dementní nadpis? Když osobní vlak projel na červenou a vjel do trasy rychlíku tak asi včas nezastavil ne?
A Vám nepřijde, že je zastaven vlak včas, když se nesrazí s jiným?
Spletl si návěstidlo. Ono je někdy těžké zjistit, které komu vlastně patří. Nebo ho vůbec od peronu vidět. Přenos kódu není všude.
To video je v pořádku. Pokud před sebou nic nemá, a při posledním návěstidlu měl zelenou, tak celý úsek má jen pro sebe. Tudíž ze stanice může vyjet kdykoli. A to návěstidlo za zatáčkou se mi nezdá nepřehledné. Stačí sledovat svou kolej a držet se návěstidlu po pravici (pokud mu upozorňující značka neřekne, aby bral levé návěstidlo). A tam měl zelenou.
Prima elektronika, prý už není třeba lidí, protože lidé jsou omylní. Vědci dokažte, že vaš e elektronika je méně omylná, než ten nejblbější člověk, který ale má uši, má oči, dokáže kombinovat obrazy, dokáže rozpoznat barvy, a směr pohybu.
Mno přepujují vám v ústředně telefonní hovory ručně nebo to dělá elektronika? Byly doby, kdy od každého telefonu vedl kabel a na ústředně se to přpojovalo ručně. Byly doby, kdy žádná elektronika nebyla. Třeba ve Stéblové.
Je ale celkem divné, že chybující strojvedoucí si nevšiml, že tzv. "říznul výhybku".V nádražáckým žargonu - fiknul vexli.
Každý může udělat chybu.Proto je na železnici takové zabezpečovací zařízení,které se ji snaží eliminovat.
Je jenom otázkou času, kdy se stane tragédie. A zatím jsem od nikoho neslyšel, že by se připravovalo nějaké preventivní opatření...
Jaké můžete přijmout bezpečnostní opatření proti lidské chybě. Člověk je bohužel tvor chybující. Naštěstí dnes jsou tratě natolik zabezpečené, že i lidskou chybu dokážou (do jisté míry) eliminovat - viz tento případ. Myslet si, že nikdy nedojde k žádnému neštěstí na železnici je podobné jako čekat, že se nikdy nestane automobilová nehoda, protože bezpečnostní systémy v autech jsou stále lepší.