Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci naměřili Ostravanům miliony částic prachu na jeden vdech

Při čekání na autobus, parkování v garážích, ale také během vyjížďky po ostravských cyklostezkách vdechují Ostravané astronomické množství ultrajemného prachu. Ukázalo to měření přímo v ulicích krajské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I98m51r65i12c56h 89S36u35c81h28a71r54s89k88ý 8416313445171

Prosím a kdy se dozvíme, že podstatnou část problému tvoří nadměrná doprava kamionu a bordel s Mittallu. Děkujeme předem.....;-)

+1/0
29.6.2017 19:41

J55i22ř79í 16V90a86v91ř16í71k 7124719645130

Odbornici zjišťují, ale co z toho? Nic se dít nebude a že je z toho rakovina? My přece hledáme lék na rakovinu a peníze z daní dáme na výzkum. A stačí tak málo. Být ohleduplný k sobě a okolí. Co na to odpovědní? A nebo platí jak nám řekl soused, nezatahujte nás do Vašich problémů?

+1/0
29.6.2017 6:13

R38a27d18i94m 70P51o49l55á76š93e85k 9306653369979

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-na-rade-je-diesel-o-nase-zdravi-ale-nejde-fun-/p_ekonomika.aspx?c=A170626_224340_p_ekonomika_wag

+1/0
29.6.2017 5:55

V52a91c12l90a79v 47B82u53r17e53š 3383848952659

Jak jsme mohli do dneška vůbec přežít:-) a naší předci +- okolo 80 let věku.Co na to studie?:-):-)

+2/−2
29.6.2017 5:48
Foto

M12i44c28h19a26l 98G89r86e59š24l23i48k 9451136722346

Takže cestou do práce a z práce si treba dávať prestávku v hospodách a nadýchať sa trochu čistého vzduchu. :-)

+3/0
28.6.2017 22:09

J38a95k10u70b 49S44e13k28e71r11a 6476470696225

Pokud hospodsky nebude muset topit uhlim, kdyz uz nema ksefty...

0/0
28.6.2017 23:54

J26a43k94u26b 91S97e30k27e30r17a 6886360916215

V nadpisu miliony, v textu nejvic 500tis v jeden specificky okamzik, ostatni mista desetitisice ve specificky okamzik.

Proboha, to je clanek z Hromu?

Ano, pokud projede dyzl bez filtru pri specifickych podminkach i na Sumave a budete tam mit Danske vedce, nebude to jine.

+1/−1
28.6.2017 21:41

R14a29d33i69m 14P70o49l64á60š66e69k 9126733789739

podobné koncentrace prachu budou všude , kde je trochu intenzívní doprava a kde v minulosti zničili všechny vodní a bažinaté plochy, takže tam vždy v létě už třetí den po dešti je suchý vzduch, který takové částice prachu drží ve vznosu v ovzduší.

+1/−1
28.6.2017 18:54

J23i80ř27í 84K22o76c52u36r29e68k 6765174465978

Největším zdrojem prachu je práce na poli. Jenže pěstujte obilí v bažinách - zplesniví.

0/−2
28.6.2017 20:38

R79a53d29i36m 23P91o78l88á42š27e46k 9516213719559

To jsou jednorázové zdroje prachu, vždy jednou za rok při určitých pracích, pokud je zrovna na prach "vhodné" počasí. A navíc takový prach není chemicky kontaminován. Zdravotní potíže tak vyvolává jen při skutečně vysoké koncentraci, o mnoho řádů vyšší než jsou ty dnešní limity.

Ty vodní plochy a bažiny jsou právě potřeba, protože ve svém okolí udržují vzdušnou vlhkost, která za určitých podmínek jednak čistí vzduch od prachu, jednak přináší vláhu rostlinám a tak výrazně snižuje následky delšího sucha.

+3/0
29.6.2017 5:45

R60a41d40i59m 25Z56e38h25e23r 3214930283161

Petr Bezruč - Ostrava (Jiří Wimmer)

https://www.youtube.com/watch?v=KRyiyhgjJas

+1/0
28.6.2017 18:24

R56a26d77i51m 79Z87e52h30e71r 3314290593461

Kdyby jenom Ostrava... Včera jsem stál v koloně na přejezdu na červené a přede mnou stará nákladní Tatra. Za těch několik minut jsem byl vyuzenej tak, jak vy to nedokázal celý český tabákový průmysl za dvacet let. Když jsme se rozjížděli, tak tatra zabrala tak, že zahalila celé mé auto do černého oblaku, že jsem absolutně nic neviděl. Fakt nerozumím tomu, že takový hajtry ještě mohou jezdit po silnicích, kór když se buzerují řidiči mnohem novějších aut.

+2/0
28.6.2017 18:22

J98i87n48d95ř79i58c16h 83Š17k96o31p55e15k 4665291370715

nerozumíš proto, že netušíš, jak probíhá STK a měření emisí.

Každé auto se porovnává s normou platnou v době uvedení do provozu. Důvod je jednoduchý - pokud bys na všechny při kontrole aplikoval nejnovější normy, nebudou mít šanci projít ani nová auta při své první STK po 4 letech od uvedení do provozu

0/0
28.6.2017 20:10

J97i97ř78í 67K94o23c21u89r35e43k 6305744725878

Jenže viditelné saze vykašlete. Mnohem horší jsou ty neviditelné, z moderních přímovstřikových dieslů. No a jedna Tatra nezachrání 100.000 osobních automobilů, natož aby vyrovnala Dětmarovice.

0/0
28.6.2017 20:37

R19a87d92i36m 78P77o23l32á54š31e36k 9966203929439

Je to jednoduché auto, kde každý trochu schopnější opraví téměř všechny klasické závady. A podstatné komponenty, jako motor, převodovka a podvozek ještě nejsou tak ždímány na výkon a zároveň tak kostovány jako novější náklaďáky obecně, takže při běžném rozumném používání v českých reáliích dodnes bez problémů drží požadované parametry. A v souvislosti s tím, že to auto je dávno účetně odepsáno a má nulovou hodnotu, je jejich provozování pro firmy výhodnější než nákup nových aut.

+1/0
29.6.2017 12:45
Foto

J82a65r95o25m14í11r 91H86l48u11b19e79k 2116650464251

No vida, napřed to byli domkaři, ale nikdo z nich v současném počasí netopí, takže je potřeba to svést na řidiče. Pak se zjistí, že ani oni nejsou tou největší příčinou, tak to svedeme na kuřáky. Přičemž z pohonných hmot a kuřiva bere stát obrovské prachy a v podstatě je rozkrade, protože na správné místo určení se nikdy nedostanou. Že to je vyloženě problém průmyslu, už podle zmíněných, nejhorších lokalit, to prostě socialisti přiznat nechtějí. Jsou to ve většině zahraniční vlastníci a přece nebudeme soudruhům dělat potíže.

+10/0
28.6.2017 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.