Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj proti stavbě tratě nevzdáme, říkají její odpůrci z Poruby

Zatím jde pouze o pracovní nákresy tramvajové tratě, kterou chce Ostrava postavit asi za miliardu v části Poruby a Pustkovce. Přesto budí rozporuplné emoce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W64r93a96t85i20s51l46a44v 57T15o74b93o53l21a 3728503339970

"Každý Poruban musí zaplakat, když vidí, co vše zmizí kvůli zbytečné trati"

No nevím, zatím jsem za celou dobu viděl a slyšel plakat furt ty samé lidi a o většinu se rozhodně nejednalo... :-)

Celé mi to připadá jako neskutečná komedie, kdy opravdu pár % obyvatel Ostravy jen dělá povyk kvůli něčemu, co ještě ani neviděli. Všude od nich slyším, jak nikdo tramvaj nechce, ale vzhledem k tomu, že nedokázali ani po roce v té petici dosáhnout snad ani 5000 podpisů mám o tomto názorů poměrně jasno.

+2/−1
2.7.2017 19:49

W92r42a50t67i13s38l74a28v 21T26o52b46o79l32a 3898903159460

Mimochodem je zvláštní, že v zahraničí to hned jde ;-)

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/6/29/vde-hodl-investovat-70-mil-do-rozvoje-mhd

0/0
2.7.2017 19:51

W56r72a73t13i12s89l98a69v 93T40o90b86o85l20a 3468713729580

Staví i BRNO....

http://www.centrumnews.cz/brno-investuje-miliardy-do-trati-tramvaji

0/0
2.7.2017 22:08

P50a96v89e67l 21N91o39v29á91č20e34k 4520136628

Na celé téhle stavbě je podstatné to, že se staví pouze proto, že se prostaví miliarda a 80% je dotace z EU. Jiné vysvětlení pro nahrazení poloprázdných autobusů středněkapacitními tramvajemi není.

Porubu jako městskou část vyhledávají lidé, protože je plná zeleně a není to směs betonu a asfaltu jako v centru Ostravy - a přesně toto tady chtějí vytvořit. Lidí, kteří chtějí tramvaj v Porubě je asi tolik, že petice za půl roku fungování nasbírala něco přes 400 podpisů z celého kraje :-) A to je elektronická, kde je jednoduché kliknout. Papírová petice PROTI má přes 5000 podpisů...

0/−1
1.7.2017 10:14

W35r92a59t34i88s40l59a67v 42T43o43b37o33l39a 3418103179580

Mě docela baví, jak někdo furt vytahuje tu elektronickou petici, kterou má každý úplně na háku... Znám spousty lidí, kteří trať podporují, ale nevyplnili ji. Je to jen for fun, aby šlo vidět, že je i druhá strana....

Pokud máte 5000 hlasů, tak Vám srdečně gratuluji. Dosáhli jste 7% obyvatel poruby a 3% obyvatel Ostravy. Po roce opravdu uctyhodný výkon.

0/0
2.7.2017 19:58

A41d49a17m 55K88a61v80a72l81a 8973889448519

Co třeba obnovit tramvajový spoj směr Hrabová ==> Paskov, a protáhnout to směrem na Frýdek? :-P

+2/0
30.6.2017 10:02

P36a38v80e59l 27N85o47v82á27č90e38k 4570346768

V Hrabové se rozrůstá průmyslová zóna, ráno tam vypravují autobusy v pětiminutových intervalech, protože jsou přeplněné. Nechápu proč tam nechtějí kapacitně výhodnější tramvaje... no a na ten Frýdek, zajímavá myšlenka, když už chtějí tramvaj do Karviné...

0/0
2.7.2017 18:18

J63a16r89o59s19l26a93v 71C22h97a79l14u96p52a 8264581605785

Odporovat něčemu může každý. Důležité je najít alternativní řešení. Rozvoj tramvajove dopravy si myslím že je smysluplné, zejména v aglomeraci která nemá metro. Za mě bych zase zrušil trolejbusy v centru ostravy. Nahradil je nízkoemisními autobusy např na LPG popř. V kombinaci s elektromotorem na baterie. Provoz trolejbusů je násobně nákladnější než provoz autobusů a to i těch co jsou na alternativní pohon a jejich pořízení je nákladnější. Nemluvě o složitosti trakčního vedení, které město hyzdí.

+1/0
30.6.2017 9:37

M96a90r17i97a52n 78K23e23c68h74l24i58b78a96r 3630833279

Nechce se mi věřit, že někdo si opravdu upřímně myslí, že cenu jeho nemovitosti sníží tramvajová trať.

Je velký rozdíl mezi "nelíbí se mi X" a "X se nelíbí tolika lidem, že to má objektivní vliv na odhadní cenu nemovitosti".

Cena bytů v Ostravě je ovlivněná spíše úbytkem obyvatelstva nebo růstem ghett, případně sousedstvím s nějakou velkou fabrikou, ale nikde v ČR neplatí, že by byty a domy poblíž tramvaje byly levnější, než stejné byty o ulici dál. I ve značně drahých pražských čtvrtích (Vinohrady, Břevnov) funguje páteřní tramvajová doprava.

Sám jsem bydlel u tramvajové křižovatky Palmovka (úzké oblouky, skřípání, hustý provoz asi šesti linek) a zvyknout se na to dalo bez větších problémů. Místní negativa byla jiného rázu, např. kriminalita.

+1/−1
30.6.2017 8:24

J66a91r48o78m27í57r 64F25o81b79e23r 3888941664687

Tramvaj kousek od baráku, která může jezdit bez nutnosti přestupu lidi na Svinově až do centra znehodnotí majetek?.... Hmmm.... Při prodeji je to spíš plus mit MHD v blízkosti, navíc pokud se to zkombinuje s chytrými křižovatkami, kdy tramvaj bude mít prednost a nebude muset postavat u každé křižovatky dlouho.

A dnešní stavba trati je něco jiného než kdysi. Rozhodně jsou tišší.

Spíš se lidi mají víc zajímat, když se zastavuje zeleň kolem města. Mezi centrem a Porubou je díra a dalších děr je plno v Ostrave, dávají se miliony na protipovodňové opatření a sanaci pozemku, ale skladovací krabice se staví na zelenem poli. Viz směr ke Klimkovicim.

+1/0
29.6.2017 20:57

J39a58n 59P43e69t64r62u20s 2452945577281

Namalovaný pás na chodníku na ulici Průběžné není cyklostezka. Je to namalovaný pás na chodníku.

+4/0
29.6.2017 14:19

P63a29v81e49l 23N34o58v66á22č10e78k 4430516818

Namalovaný pás na chodníku je pro cyklisty bezpečnější než namalovaný pás na silnici mezi auty a tramvajemi neno ne? Kdo někdy jezdí na kole s dětmi dívá se na to jinak, než ten kdo jezdí autem a cyklisti mu víceméně překáží.

0/−1
2.7.2017 18:15

K98a10r34e73l 17B55a28r29t47á30č24e61k 9132809122825

„Na výkresech je vidět brutální rozšíření cest až na trojnásobek dnešního stavu, tedy zábor půdy. Slibovaný travnatý pás bude jen šidítkem na betonovém podloží...."Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"

+2/0
29.6.2017 13:17

V69á38c17l61a62v 96K72o74v69á17ř 9112260589793

Postavíme to bo nám na to dají peníze z toho Bruselu a basta. Kdyby nám dali love na plastového ko..ta tak i toho postavíme a místo už taky na něho máme. Bo co jiného z Bazaly, když už beztak děláme všude kúltúrní centra a galerie.

Teď vážně: To chtějí opravdu čerpat peníze z EU? Z té samé instituce, kterou ANO nemůže vystát. A zbydou nějaké peníze v EU pro AGROFERT? Ví o tomto "protistátním" čerpání peněz pan Babiš?

Jestli chtějí dělat něco pro ekologii, tak ať kontrolují komíny domků (kolik pak už padlo asi pokut), razantně omezí vjezd do města aut na naftu a podporují vjezd aut na alternativní pohony (například stání na městských parkovištích zdarma).

+2/−4
29.6.2017 13:14

J10a27r82o92m20í45r 70S83t21a11n44ě10k 8446292987

Nikdo nechce dobrovolně znehodnotit svůj majetek takže se není čemu divit. Otázka zní kdo to pak zaplatí ? Aby to tramvajové spojení nakonec nestálo 2x tolik

0/−5
29.6.2017 12:53

D72a54v84i20d 26V19o14j43t30a17s12í36k 7582133982538

Petice na podporu realizace aktivit v rámci EKOLOGIZACE VEŘEJNÉ DOPRAVY OSTRAVA-PORUBA:

https://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

+7/0
29.6.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz