Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj proti stavbě tratě nevzdáme, říkají její odpůrci z Poruby

Zatím jde pouze o pracovní nákresy tramvajové tratě, kterou chce Ostrava postavit asi za miliardu v části Poruby a Pustkovce. Přesto budí rozporuplné emoce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W72r30a36t30i67s58l20a90v 77T70o53b88o60l96a 3348233309240

"Každý Poruban musí zaplakat, když vidí, co vše zmizí kvůli zbytečné trati"

No nevím, zatím jsem za celou dobu viděl a slyšel plakat furt ty samé lidi a o většinu se rozhodně nejednalo... :-)

Celé mi to připadá jako neskutečná komedie, kdy opravdu pár % obyvatel Ostravy jen dělá povyk kvůli něčemu, co ještě ani neviděli. Všude od nich slyším, jak nikdo tramvaj nechce, ale vzhledem k tomu, že nedokázali ani po roce v té petici dosáhnout snad ani 5000 podpisů mám o tomto názorů poměrně jasno.

+2/−1
2.7.2017 19:49

W41r57a26t55i81s82l98a48v 25T52o28b43o72l33a 3388853539300

Mimochodem je zvláštní, že v zahraničí to hned jde ;-)

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/6/29/vde-hodl-investovat-70-mil-do-rozvoje-mhd

0/0
2.7.2017 19:51

W96r49a86t16i31s30l80a67v 93T96o41b28o94l86a 3868363299840

Staví i BRNO....

http://www.centrumnews.cz/brno-investuje-miliardy-do-trati-tramvaji

0/0
2.7.2017 22:08

P24a26v47e52l 31N29o42v66á72č44e96k 4300606738

Na celé téhle stavbě je podstatné to, že se staví pouze proto, že se prostaví miliarda a 80% je dotace z EU. Jiné vysvětlení pro nahrazení poloprázdných autobusů středněkapacitními tramvajemi není.

Porubu jako městskou část vyhledávají lidé, protože je plná zeleně a není to směs betonu a asfaltu jako v centru Ostravy - a přesně toto tady chtějí vytvořit. Lidí, kteří chtějí tramvaj v Porubě je asi tolik, že petice za půl roku fungování nasbírala něco přes 400 podpisů z celého kraje :-) A to je elektronická, kde je jednoduché kliknout. Papírová petice PROTI má přes 5000 podpisů...

0/−1
1.7.2017 10:14

W52r14a26t80i37s34l36a94v 74T23o88b12o16l96a 3578413559460

Mě docela baví, jak někdo furt vytahuje tu elektronickou petici, kterou má každý úplně na háku... Znám spousty lidí, kteří trať podporují, ale nevyplnili ji. Je to jen for fun, aby šlo vidět, že je i druhá strana....

Pokud máte 5000 hlasů, tak Vám srdečně gratuluji. Dosáhli jste 7% obyvatel poruby a 3% obyvatel Ostravy. Po roce opravdu uctyhodný výkon.

0/0
2.7.2017 19:58

A14d52a71m 37K81a53v27a67l72a 8633579468709

Co třeba obnovit tramvajový spoj směr Hrabová ==> Paskov, a protáhnout to směrem na Frýdek? :-P

+2/0
30.6.2017 10:02

P73a46v67e75l 90N70o15v98á93č58e28k 4510346638

V Hrabové se rozrůstá průmyslová zóna, ráno tam vypravují autobusy v pětiminutových intervalech, protože jsou přeplněné. Nechápu proč tam nechtějí kapacitně výhodnější tramvaje... no a na ten Frýdek, zajímavá myšlenka, když už chtějí tramvaj do Karviné...

0/0
2.7.2017 18:18

J28a22r45o19s41l87a59v 26C17h11a24l31u71p62a 8684611715475

Odporovat něčemu může každý. Důležité je najít alternativní řešení. Rozvoj tramvajove dopravy si myslím že je smysluplné, zejména v aglomeraci která nemá metro. Za mě bych zase zrušil trolejbusy v centru ostravy. Nahradil je nízkoemisními autobusy např na LPG popř. V kombinaci s elektromotorem na baterie. Provoz trolejbusů je násobně nákladnější než provoz autobusů a to i těch co jsou na alternativní pohon a jejich pořízení je nákladnější. Nemluvě o složitosti trakčního vedení, které město hyzdí.

+1/0
30.6.2017 9:37

M37a52r25i65a47n 31K66e69c49h47l20i92b52a84r 3570893989

Nechce se mi věřit, že někdo si opravdu upřímně myslí, že cenu jeho nemovitosti sníží tramvajová trať.

Je velký rozdíl mezi "nelíbí se mi X" a "X se nelíbí tolika lidem, že to má objektivní vliv na odhadní cenu nemovitosti".

Cena bytů v Ostravě je ovlivněná spíše úbytkem obyvatelstva nebo růstem ghett, případně sousedstvím s nějakou velkou fabrikou, ale nikde v ČR neplatí, že by byty a domy poblíž tramvaje byly levnější, než stejné byty o ulici dál. I ve značně drahých pražských čtvrtích (Vinohrady, Břevnov) funguje páteřní tramvajová doprava.

Sám jsem bydlel u tramvajové křižovatky Palmovka (úzké oblouky, skřípání, hustý provoz asi šesti linek) a zvyknout se na to dalo bez větších problémů. Místní negativa byla jiného rázu, např. kriminalita.

+1/−1
30.6.2017 8:24

J54a37r53o25m58í20r 57F38o65b60e68r 3978521394417

Tramvaj kousek od baráku, která může jezdit bez nutnosti přestupu lidi na Svinově až do centra znehodnotí majetek?.... Hmmm.... Při prodeji je to spíš plus mit MHD v blízkosti, navíc pokud se to zkombinuje s chytrými křižovatkami, kdy tramvaj bude mít prednost a nebude muset postavat u každé křižovatky dlouho.

A dnešní stavba trati je něco jiného než kdysi. Rozhodně jsou tišší.

Spíš se lidi mají víc zajímat, když se zastavuje zeleň kolem města. Mezi centrem a Porubou je díra a dalších děr je plno v Ostrave, dávají se miliony na protipovodňové opatření a sanaci pozemku, ale skladovací krabice se staví na zelenem poli. Viz směr ke Klimkovicim.

+1/0
29.6.2017 20:57

J85a80n 24P80e48t62r74u23s 2522705477221

Namalovaný pás na chodníku na ulici Průběžné není cyklostezka. Je to namalovaný pás na chodníku.

+4/0
29.6.2017 14:19

P16a23v58e38l 73N80o63v24á33č28e31k 4780426668

Namalovaný pás na chodníku je pro cyklisty bezpečnější než namalovaný pás na silnici mezi auty a tramvajemi neno ne? Kdo někdy jezdí na kole s dětmi dívá se na to jinak, než ten kdo jezdí autem a cyklisti mu víceméně překáží.

0/−1
2.7.2017 18:15

K37a80r70e96l 70B96a17r77t17á71č70e76k 9512459792235

„Na výkresech je vidět brutální rozšíření cest až na trojnásobek dnešního stavu, tedy zábor půdy. Slibovaný travnatý pás bude jen šidítkem na betonovém podloží...."Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"

+2/0
29.6.2017 13:17

V11á54c21l96a50v 24K17o31v94á27ř 9872250179673

Postavíme to bo nám na to dají peníze z toho Bruselu a basta. Kdyby nám dali love na plastového ko..ta tak i toho postavíme a místo už taky na něho máme. Bo co jiného z Bazaly, když už beztak děláme všude kúltúrní centra a galerie.

Teď vážně: To chtějí opravdu čerpat peníze z EU? Z té samé instituce, kterou ANO nemůže vystát. A zbydou nějaké peníze v EU pro AGROFERT? Ví o tomto "protistátním" čerpání peněz pan Babiš?

Jestli chtějí dělat něco pro ekologii, tak ať kontrolují komíny domků (kolik pak už padlo asi pokut), razantně omezí vjezd do města aut na naftu a podporují vjezd aut na alternativní pohony (například stání na městských parkovištích zdarma).

+2/−4
29.6.2017 13:14

J58a44r47o80m35í92r 52S54t98a49n14ě37k 8166852667

Nikdo nechce dobrovolně znehodnotit svůj majetek takže se není čemu divit. Otázka zní kdo to pak zaplatí ? Aby to tramvajové spojení nakonec nestálo 2x tolik

0/−5
29.6.2017 12:53

D96a39v27i44d 20V26o76j67t44a26s22í73k 7482123532188

Petice na podporu realizace aktivit v rámci EKOLOGIZACE VEŘEJNÉ DOPRAVY OSTRAVA-PORUBA:

https://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

+7/0
29.6.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.