Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako před sto lety. Obce na Osoblažsku vrátí původní podobu nádražím

Nejen v historickém vlaku taženém parní lokomotivou, ale i při pohledu ven z jeho oken se budou cestující jedoucí po osoblažské úzkokolejce cítit jako před sto lety. Drážní domky a nádražíčka podél trati se totiž během tří let vrátí do své původní podoby, včetně nástupišť a mobiliáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a25r40o40s37l75a62v 58K68o92m65o85ň 1460534714161

no nevím jak novináři došli k závěru, že ta trať obsahuje 10 zastávek a stanic. Nějak se nemůžu dopočítat, nebo je jiná matematika. Nicméně mi to přijde jako vyhozené peníze. Lidí jezdí hodně, ale jen tím parním vlakem. Přijedou cca 80-90% autem a zase hned odjedou. Že by stálo za to vyhazovat peníze do takovýchto projektů mi přijde zbytečně. Kdyby radši opravili místní komunikace a obce jako takové, než toto. Ubytovacích kapacit je v okolí dost a nejsou celou sezónu využita na 100%. To zase bude dotační pohodička na nic. Půjčovna kol, když většina lidí si doveze i vlastní kolo raději. Navíc ty cesty tady jsou zralé tak na horské kola. Nemluvě o té značené a číslované cyklotrase. Lidi co přijedou autem jen se svézt parním vlakem a zase odjedou a utratí maximálně něco za jídlo, pití v ten den, kdy přijedou nezvednou zaměstnanost a ani nepomohou místním podnikatelům. Navíc tu není co víc vidět v okolí natolik aby tu člověk zůstat na několik dní. A toto to rozhodně nezmění.

0/−3
10.8.2017 11:36

J49i70ř38í 15P55r57e51s94l 8163614804952

Stanic a zastávek je celkem 9. Dobá je taková, že "evropské" peníze se sypou do daleko horších projektu, jen pro podnikatelské záměry, ze kterých nemá veřejnost nic. Tento projekt může alespoň trochu pomoci takovýmto pohraničním oblastem k turismu a z toho odvíjejícím se investicím.

Kraj je to krásný a má potenciál.

+1/0
11.8.2017 9:49

J35a23r88o20s82l73a93v 13K86o20m11o16ň 1220274834141

turismus jen na dva měsíce?? Když jezdí ten jejich výletní vlak. Jinak asi tam je potřeba něco co přitáhne turisty na celý rok, a ne jen na pár víkendů. Jinak tam turisté nijak nejezdí. Vyhození peníze na vracení se do doby před 100 lety. Peníze by byly v tomto kraji na jiné akce, než na opravení domečků, které stejně v sezóně dvou měsíců nic moc nikoho neuživí. Servis kol a údržba nemovitostí nakonec bude stejně nerentabilní vzhledem k návštěvnosti lidí ubytování.

Vlak tam jezdí stále a ten láká lidi. Ne ubytování. Když už dnes je nevyužitá kapacita kempů v Osoblaze a Bohušově. Aspoň není vidět, když jezdíme kolem, že by tam parkovalo nějak mnoho aut, nebo pobíhalo lidí kolem. Domky tomu nijak nepomůžou.

0/0
11.8.2017 16:23

T25o14m48a74s 79A79u84g12u89s82t86y93n 6727446331750

Když už investice, tak jsou půjčovny dobrým tahem. Ale změnit by se pak měl hlavně ceník. Jízdenka na těch 20 km stojí 120 Kč a to bez ohledu na to, odkud kam jedete.

0/0
13.8.2017 8:56

M94a65r32t54i14n 55B13u72r58d68a 1296380693325

Kefalín, čo je to taká "parní historická motorová lokomotiva"? ;-D

+1/0
10.8.2017 11:36

D91a38v73i47d 79V12o23j15t25a54s38í85k 7292983852988

Dobrý nápad, tomuhle fandím. Jeli jsme tam asi třikrát a vždy bylo plno. Jediná vada na kráse je příliš dlouhé křižování ve Slezských Rudilticích (asi 40min) kdy vlak stojí "uprostřed" pole a čeká. Tam by se určitě hodilo otevřít nádražní občerstvení.

+2/0
10.8.2017 8:23

J39a52r86o35s20l55a93v 38K98o68m11o74ň 1250204604561

nádražní občerstvení pro pár turistů?? Jen na víkendy na 40 minut ?? A to ještě jen o prázdninách. Máte možnost se realizovat. Navíc tam mají pivní vagon pro čechy.

0/0
10.8.2017 11:38

T42o67m90a58s 30A35u63g31u61s88t50y77n 6267276361130

Pivní vagón je nejhrůzostrašnější součást vlaku. Už ten trapný název mluví za své. Navíc když jsme jeli, tak borci neuměli pivo vůbec čepovat, čekal jsem od objednání asi 5 minut. Měli to teplé, roztočili vždycky několik piv, ale jen do půlky, pak to člověku před očima slívali dohromady, no hrůza. Pít se to samozřejmě nedalo.

Dokázal bych si představit krásný dobový vagón s kvalitním servisem a módními retro nealko nápoji. Pivo ať je tam klidně taky, ale než takhle hnusné, tak ať mají raděj lahváče.

0/0
13.8.2017 8:54
Foto

J86i59r38k76a 51Z43d21r46á43l44e47k 8215101474893

Je to důležité?

0/0
10.8.2017 0:23
Foto

P14a92v80e53l 60H18l36a77v14á87č64e72k 4305152260212

Bude součástí projektu i přejmenování na původní názvy...? Osoblaha-Hotzenplatz, Liptaň-Liebenthal, Rudoltice-Rosswald, Bohušov-Fullstein?8-o

+1/−1
9.8.2017 23:20

V80í42t 96P87r65č81í83k 9148970554540

Historické toalety? Tím je myšleno zbourání WC a výstavba kadibudek?

+1/0
9.8.2017 19:59

J25a84r86o52s31l24a98v 45K83o44m73o74ň 1940594804331

tak ty současné toalety jsou původní, tak není třeba bourat ;-D Vše je čistě suchý způsob

0/0
10.8.2017 11:39

P87e85t70r 89S40p26á33l66e77n12ý 3585347329198

Jízdu uzkokolejkou Třemešná - osoblaha a zpět mohu doporučit, pěkně strávený den.

+3/0
9.8.2017 19:59
Foto

D76a55v15i63d 20F92r27a44n43e58k 6313693410758

Moc hezký. Ale věřím, že v budoucnosti nahradí neekonomické a nebezpečné silnice právě železnice. I tramvaj je vlak a auta a asfalt půjdou do ústraní.

+1/−1
9.8.2017 19:09

R12o38m83a57n 94S27t36o64n23e97k 1619293739281

to by bylo třeba první investovat desítky miliard do modernizace železniční sítě

0/0
9.8.2017 22:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.