Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako před sto lety. Obce na Osoblažsku vrátí původní podobu nádražím

Nejen v historickém vlaku taženém parní lokomotivou, ale i při pohledu ven z jeho oken se budou cestující jedoucí po osoblažské úzkokolejce cítit jako před sto lety. Drážní domky a nádražíčka podél trati se totiž během tří let vrátí do své původní podoby, včetně nástupišť a mobiliáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a42r23o13s12l48a19v 18K48o38m27o11ň 1660294874881

no nevím jak novináři došli k závěru, že ta trať obsahuje 10 zastávek a stanic. Nějak se nemůžu dopočítat, nebo je jiná matematika. Nicméně mi to přijde jako vyhozené peníze. Lidí jezdí hodně, ale jen tím parním vlakem. Přijedou cca 80-90% autem a zase hned odjedou. Že by stálo za to vyhazovat peníze do takovýchto projektů mi přijde zbytečně. Kdyby radši opravili místní komunikace a obce jako takové, než toto. Ubytovacích kapacit je v okolí dost a nejsou celou sezónu využita na 100%. To zase bude dotační pohodička na nic. Půjčovna kol, když většina lidí si doveze i vlastní kolo raději. Navíc ty cesty tady jsou zralé tak na horské kola. Nemluvě o té značené a číslované cyklotrase. Lidi co přijedou autem jen se svézt parním vlakem a zase odjedou a utratí maximálně něco za jídlo, pití v ten den, kdy přijedou nezvednou zaměstnanost a ani nepomohou místním podnikatelům. Navíc tu není co víc vidět v okolí natolik aby tu člověk zůstat na několik dní. A toto to rozhodně nezmění.

0/−3
10.8.2017 11:36

J71i63ř87í 57P72r10e57s75l 8393874424612

Stanic a zastávek je celkem 9. Dobá je taková, že "evropské" peníze se sypou do daleko horších projektu, jen pro podnikatelské záměry, ze kterých nemá veřejnost nic. Tento projekt může alespoň trochu pomoci takovýmto pohraničním oblastem k turismu a z toho odvíjejícím se investicím.

Kraj je to krásný a má potenciál.

+1/0
11.8.2017 9:49

J44a20r59o68s56l40a25v 54K14o43m13o75ň 1930244744971

turismus jen na dva měsíce?? Když jezdí ten jejich výletní vlak. Jinak asi tam je potřeba něco co přitáhne turisty na celý rok, a ne jen na pár víkendů. Jinak tam turisté nijak nejezdí. Vyhození peníze na vracení se do doby před 100 lety. Peníze by byly v tomto kraji na jiné akce, než na opravení domečků, které stejně v sezóně dvou měsíců nic moc nikoho neuživí. Servis kol a údržba nemovitostí nakonec bude stejně nerentabilní vzhledem k návštěvnosti lidí ubytování.

Vlak tam jezdí stále a ten láká lidi. Ne ubytování. Když už dnes je nevyužitá kapacita kempů v Osoblaze a Bohušově. Aspoň není vidět, když jezdíme kolem, že by tam parkovalo nějak mnoho aut, nebo pobíhalo lidí kolem. Domky tomu nijak nepomůžou.

0/0
11.8.2017 16:23

T46o24m10a94s 36A62u68g48u16s19t90y12n 6847506121530

Když už investice, tak jsou půjčovny dobrým tahem. Ale změnit by se pak měl hlavně ceník. Jízdenka na těch 20 km stojí 120 Kč a to bez ohledu na to, odkud kam jedete.

0/0
13.8.2017 8:56

M71a78r29t15i75n 81B89u17r60d40a 1576560183835

Kefalín, čo je to taká "parní historická motorová lokomotiva"? ;-D

+1/0
10.8.2017 11:36

D23a69v34i63d 61V63o88j95t47a43s25í32k 7152873912188

Dobrý nápad, tomuhle fandím. Jeli jsme tam asi třikrát a vždy bylo plno. Jediná vada na kráse je příliš dlouhé křižování ve Slezských Rudilticích (asi 40min) kdy vlak stojí "uprostřed" pole a čeká. Tam by se určitě hodilo otevřít nádražní občerstvení.

+2/0
10.8.2017 8:23

J44a22r40o27s35l91a69v 12K28o26m18o33ň 1230464554171

nádražní občerstvení pro pár turistů?? Jen na víkendy na 40 minut ?? A to ještě jen o prázdninách. Máte možnost se realizovat. Navíc tam mají pivní vagon pro čechy.

0/0
10.8.2017 11:38

T17o57m62a81s 27A70u80g77u89s20t25y40n 6187386471740

Pivní vagón je nejhrůzostrašnější součást vlaku. Už ten trapný název mluví za své. Navíc když jsme jeli, tak borci neuměli pivo vůbec čepovat, čekal jsem od objednání asi 5 minut. Měli to teplé, roztočili vždycky několik piv, ale jen do půlky, pak to člověku před očima slívali dohromady, no hrůza. Pít se to samozřejmě nedalo.

Dokázal bych si představit krásný dobový vagón s kvalitním servisem a módními retro nealko nápoji. Pivo ať je tam klidně taky, ale než takhle hnusné, tak ať mají raděj lahváče.

0/0
13.8.2017 8:54
Foto

J83i54r52k64a 47Z73d71r82á51l98e70k 8905611704793

Je to důležité?

0/0
10.8.2017 0:23
Foto

P38a20v12e85l 59H79l84a59v81á39č23e56k 4535242790912

Bude součástí projektu i přejmenování na původní názvy...? Osoblaha-Hotzenplatz, Liptaň-Liebenthal, Rudoltice-Rosswald, Bohušov-Fullstein?8-o

+1/−1
9.8.2017 23:20

V13í85t 98P93r74č71í71k 9628640914240

Historické toalety? Tím je myšleno zbourání WC a výstavba kadibudek?

+1/0
9.8.2017 19:59

J18a55r87o38s78l28a28v 63K69o38m10o37ň 1720964944711

tak ty současné toalety jsou původní, tak není třeba bourat ;-D Vše je čistě suchý způsob

0/0
10.8.2017 11:39

P79e87t91r 41S68p93á54l56e21n68ý 3665927389258

Jízdu uzkokolejkou Třemešná - osoblaha a zpět mohu doporučit, pěkně strávený den.

+3/0
9.8.2017 19:59
Foto

D36a24v86i27d 30F66r66a30n67e68k 6253453610738

Moc hezký. Ale věřím, že v budoucnosti nahradí neekonomické a nebezpečné silnice právě železnice. I tramvaj je vlak a auta a asfalt půjdou do ústraní.

+1/−1
9.8.2017 19:09

R49o26m70a93n 46S98t74o66n92e22k 1369263239281

to by bylo třeba první investovat desítky miliard do modernizace železniční sítě

0/0
9.8.2017 22:36







Najdete na iDNES.cz